abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 december 2005 @ 23:19:50 #1
71115 Rnej
I walk the line
pi_32932050



Welkom in het centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten

zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.


Fabrikanten
quote:
Shops
quote:
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Online shops
quote:
Koelkasten
quote:
Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana Snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag

België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen

Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
Handige links
quote:
Vorige delen
quote:
De OP-pics

Babes


Pizza


Terje


Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier
  donderdag 8 december 2005 @ 23:21:27 #2
71115 Rnej
I walk the line
pi_32932094
wat ik gedaan heb en van hoelaat tot hoelaat...

ik heb tussen 11 en 2 rondgelopen op de baan.. helemaal in het oranje, zwarte muts met rode ster
(je bent toch niet die dude wiens vriendin ik zo heerlijk heb beledigd terwijl t niet mijn bedoeling was? zo ja, mijn excuses )
  donderdag 8 december 2005 @ 23:26:39 #3
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_32932249
Heb je toevallig een tijdje bij die sleeplift gestaan op die kleine piste? Ik kan me vaag iemand herrineren met een zwarte muts namelijk
  donderdag 8 december 2005 @ 23:46:57 #4
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32932757
Woeiz deeltje 28 alweer!
Life's like music, get the rhythm..
pi_32932788
yeah !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 8 december 2005 @ 23:54:51 #6
71115 Rnej
I walk the line
pi_32932957
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:26 schreef Nellid het volgende:
Heb je toevallig een tijdje bij die sleeplift gestaan op die kleine piste? Ik kan me vaag iemand herrineren met een zwarte muts namelijk
yes, thats me..
grote dude met een rode sik
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:02:14 #7
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32933135
Trouwens, wat vinden jullie van de iPod? Wil er eigenlijk al jaren een maar nu is er ook nog eens een zwarte ... zoeen dus:


trouwens Komakie, nog bericht over je bindingen?

Goed, ik ga slapen, morgen weer vroeg op om mijn proefstukje te redden.. is van kunstof en zit compleet vastgesmolten in een dun, iel alu framepje, zie dat maar eens los te krijgen zonder het framepje onherstelbaar te beschadigen Misschien volgende keer ook wat beter opletten en wat meer release agent en anti aanbak tape gebruiken..


[ Bericht 24% gewijzigd door NoComment op 09-12-2005 00:20:50 ]
Life's like music, get the rhythm..
  vrijdag 9 december 2005 @ 01:13:16 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32934800
Fipo!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 9 december 2005 @ 01:18:00 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32934903
En Dillen, even serieus he.... want dat kan ik goed midden in de nacht.

Maak je geen zorgen over Duck.... Over 2 jaar staat iedereen met softboots duck. Duck is serieus het nieuwe rijden, alle nieuwe boarders gaan duck les krijgen. Echt ingedraaid staan wordt iets voor de hardbooters. Daar gaan we met zijn alle smakkelijk om lachen.

Vroeger was ik ook sceptisch (deel 1 tm 8 ofzo), inmiddels sta ik het zelf ook. De nieuwe techniek die komakie aanhaalt, vooral met je lichaam boven je board is duck ontzettend veel makkelijker aan te leren dan ingedraaid.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_32935719
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:02 schreef NoComment het volgende:

trouwens Komakie, nog bericht over je bindingen?
Ik denk dat Komakie ondertussen wel al een eurootje of 30 / 40 meer voor zijn P1's kan vragen...

Oh ja, ik blijf voorlopig ook trouw de duck-stand negeren als iets dat not-done is.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  vrijdag 9 december 2005 @ 08:13:46 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32937087
Overigens... die iPod heeft een supertrage kantenwissel. Als je heel hard gaat begint ie ook te klapperen. Echt een afrader.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_32937381
even tussen door:
voor de mensen die nog niet Revenge Of The Grenerds hebben gezien; ga het zien!
hij is echt ziek!
pi_32937417
ik heb dus ook een ipod 4gig besteld via neckermann, 3 weken geleden (had nog een kortingsbon van 30 euro dus ja) en hij is nog niet binnen. ik bellen, krijg ik te horen dat ze hem niet op voorraad hebben, terwijl op hun internetsite staat dat ze hem nog wel hebben
beter is hij nog wel voor oudjaar binnen, want ik wil hem wel mee hebben op wintersport
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:13:03 #14
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32937712
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 08:49 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ik heb dus ook een ipod 4gig besteld via neckermann, 3 weken geleden (had nog een kortingsbon van 30 euro dus ja) en hij is nog niet binnen. ik bellen, krijg ik te horen dat ze hem niet op voorraad hebben, terwijl op hun internetsite staat dat ze hem nog wel hebben
beter is hij nog wel voor oudjaar binnen, want ik wil hem wel mee hebben op wintersport
Ik wil em bestellen via de apple site, krijg je korting als je student bent Issie nog steeds 303 euro, maargoed scheelt weer 26 euro ofwel 13 bier in een te duur cafe

Kun je ook gratis een tekst op de achterkant laten laseren btw 'Life's like music, get the rhythm'
Life's like music, get the rhythm..
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:17:56 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32937794
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:10 schreef Rnej het volgende:

[..]

lol
als beginner zou ik niet als duck gaan staan... en dit hoor ik van meerdere leraren dus ook... op zich vertrouw ik wel op hun oordeel

tis WEL zo, dat zodra jij kan carven, en gewoon genoeg techniek in je donder hebt om alles te rijden... ga zoeken naar je ideale gradenstand
Leraren die in nederland lesgeven lopen meestal gewoon 5 jaar achter ofzo.
Ik ben ook snowboardleraar en ik zeg dat het niet uit maakt.
Zoals XL ook al zei. Iedereen leert tegenwoordig (al een paar jaar bij ons trouwens) snowboarden met minimaal de achterste voet op 0
Ik vind ook niet dat je de achterste voet op bijvoorbeeld -15 moet zetten ofzo, maar ietsje in de min of de achterste voet op 0 is gewoon de standaard sinds een paar jaar.
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:11 schreef Thermo het volgende:

[..]

Als je als beginner duck gaat staan zal het indraaien van je knie niet echt een automatisme worden..
Dat is gewoon een kwestie van goed les krijgen. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad met leerlingen. Daarnaast is het indraaien van je lichaam in een bocht belangrijker dan een je draai-impuls met je knie. Als je gevorderd gaat rijden gebruik je die knie toch niet meer om in te draaien. Alleen bij de basis bocht (driftschwung basic voor de insiders) wordt nog gebruik gemaakt van het indraaien van je knie.
Maar bij het staan van duck is het indraaien van je knie ook prima mogelijk. Ik snap eigenlijk het verschil met ingedraaid staan niet zo....
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:02 schreef NoComment het volgende:
trouwens Komakie, nog bericht over je bindingen?
Ik ga morgen kijken bij de shop.
Ik hoop dat ze dan me bindingen hebben, anders wordt het wel erg krap
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_32937851
tvp
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:26:16 #17
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_32937929
Ik vind mee terug...
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:43:47 #18
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32938190
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:26 schreef BrakkeAap het volgende:
Ik vind mee terug...
Ik ben em nooit kwijtgeraakt

Heb em besteld! Nooit gedacht dat het ooit nog eens zo ver zou komen, wel m'n duurste gadget ooit denk ik...
Life's like music, get the rhythm..
pi_32938755
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:17 schreef Komakie het volgende:


[..]


Maar bij het staan van duck is het indraaien van je knie ook prima mogelijk. Ik snap eigenlijk het verschil met ingedraaid staan niet zo....
[..]
Prima mogelijk, ook zeker bij les geven ja, maar waarom ze het ( volgens mij dus ) altijd een beetje tegen gehouden hebben is om dus beginners makkelijker indraaien erin te "rammen". ergo, wij droen het automatisch maar zo'n polsbrekertje met zijn kontkussen niet 1 2 3.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_32938763
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:43 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ik ben em nooit kwijtgeraakt

Heb em besteld! Nooit gedacht dat het ooit nog eens zo ver zou komen, wel m'n duurste gadget ooit denk ik...
Al paar jaar zeer tevreden met mijn aaaipoooood in mijn jas aan het boarden
gebruik hem ook dagelijks trouwens.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 9 december 2005 @ 10:44:15 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32939352
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:13 schreef Thermo het volgende:

[..]

Prima mogelijk, ook zeker bij les geven ja, maar waarom ze het ( volgens mij dus ) altijd een beetje tegen gehouden hebben is om dus beginners makkelijker indraaien erin te "rammen". ergo, wij droen het automatisch maar zo'n polsbrekertje met zijn kontkussen niet 1 2 3.
Ik weet niet hoe jij snowboard, maar mijn knie indraaien doe ik toch al een tijdje niet meer echt. Ik stuur voornamelijk met mijn bovenlichaam en door een hoogontlasting.

Maar goed, misschien ga ik er nu wel te diep op in
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_32939811
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij snowboard, maar mijn knie indraaien doe ik toch al een tijdje niet meer echt. Ik stuur voornamelijk met mijn bovenlichaam en door een hoogontlasting.
Precies hetzelfde, maar zoals ik al zei, beginners leren ze dat nog wel.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:43:44 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32942149
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef Thermo het volgende:

[..]

Precies hetzelfde, maar zoals ik al zei, beginners leren ze dat nog wel.
I know.
ik heb het mijn beginners zelf aangeleerd
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_32942475
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

I know.
ik heb het mijn beginners zelf aangeleerd
Waarom vraag je dan hoe ik snowboard
Je weet toch, stijlvol

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 9 december 2005 @ 13:06:23 #25
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_32942676
Ik kijk wel even wat ik doe, als ik nog wegga met de kerst zal ik het eens aan m'n leraar vragen... Op zich ging het nadat ie mn binding had veranderd een stuk beter.

Nu jullie het over Ipod hebben, deze jas wilde ik kopen, maar zonder Ipod is ie toch niet hetzelfde. En dan werd ie dus ook meteen een paar honderd euro duurder





Nu ben ik erg blij met mn nieuwe Volcom jasje

[ Bericht 8% gewijzigd door Nellid op 09-12-2005 13:13:41 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')