abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 januari 2006 @ 00:58:55 #101
138453 Kaneelstok
Free fall flow, river flow
pi_33854221
volgens mij kun je er best een trauma aan overhouden als je het als kind regelmatig hebt gehad
bier, worst, psychedelica, muziek en sex
pi_33854301
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:56 schreef releaze het volgende:
ik zat er nog aan te denken dit topic te kicken. tegenwoordig heb ik iets van 3x per week slaapverlamming. heb het vooral wanneer ik buiten gewone tijden een tukkie lig te doen. (en dat doe ik vaak, want ik hou van slapen)
is het iedere keer toch weer even angstig of wacht je gewoon relaxed af tot het zakt

en duurt het idd maar een seconde of 30 voordat het zakt, iedere keer weer?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 9 januari 2006 @ 01:04:33 #103
138453 Kaneelstok
Free fall flow, river flow
pi_33854316
wat het nare is, als je in paniek raakt vertaald die paniek zich vaak in iets dat je aanvalt...
bier, worst, psychedelica, muziek en sex
pi_33854386
Zo'n verlamming heb ik nog nooit gehad, wel af en toe dat mijn arm nog slaapt.
Word je 's ochtends wakker, til je je arm op en krijg je opeens een stuk rauw vlees in je gezicht
Of je komt erachter dat je arm in een rare houding ergens achter je rug ligt terwijl je er ook niet met je andere hand bij kunt.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_33854436
dat in slaap vallen, met de nadruk op vallen, heb je vooral wanneer je met je hoofd naar voren kantelt wanneer je indommeld. (Wintermoeheid+trein=ervaringsdeskundige)

Ben een ster in het net doen alsof een stuk van me verlamd is en er dan hard om lachen, dus ik denk dat ik bij mijn slaapverlammingontgroening mijn lol niet op kan


En Jegorex, nu ga je me toch een keer vertellen wie dat in je avatar is
pi_33855452
quote:
Op donderdag 8 december 2005 07:01 schreef FuifDuif het volgende:
Vannacht had ik mijn allereerste ervaring met het verschijnsel slaapverlamming en mijn God, wat ben ik blij dat ik er reeds eerder over gelezen heb en dus van het verschijnsel op de hoogte was. Want ik kan mij voorstellen dat iemand die niet weet wat het is enorm in paniek zou kunnen raken bij een dergelijke ervaring! Ik werd wakker uit een behoorlijke nare droom en tijdens het wakker worden hoorde ik een enorm hard metaalachtig geluid in mijn hoofd. Ik wist dat ik wakker was en kon rondkijken in mijn kamer (half natuurlijk omdat het donker was), maar ik kon mij geen mm bewegen en ik probeerde een geluid te maken en dat kon ook niet. Met andere woorden: ik zat muurvast. Gelukkig realiseerde ik mij dat het een slaapverlamming was en wachtte gewoon af totdat ik weer kon bewegen (na ongeveer 30 seconden a 1 minuut).

Een bijzondere ervaring, dat wel. Wie heeft ook wel eens een slaapverlamming ervaren?

Een bron hierover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
al diverse malen gehad....erg eng af en toen ja

maar ook wel cool
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_33855549
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Lees de link uit mijn OP . Heel simpel: tijdens een REM-slaap zijn alle spieren verlamd behalve je hartspieren en oogspieren (dat verklaart waarom ik wel mijn kamer rond kon kijken met mijn ogen). Het kan zijn dat je plotseling wakker wordt tijdens een REM-slaap, waardoor je hersenen je motorische mechanisme nog niet hebben aangezet. Dat kost enige tijd en dus blijf je enige tijd verlamd terwijl je bij bewustzijn bent.
de reden dat je spieren verlamd zijn, is dat je geen gekke dingen doet in een droom.
tof he, hersens

soms komt het signaaltje wat zorgt dat je weer kan bewegen iets te laat een luie neurotransmitter ofzo
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_33857985
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:12 schreef Maisnon het volgende:
dat in slaap vallen, met de nadruk op vallen, heb je vooral wanneer je met je hoofd naar voren kantelt wanneer je indommeld. (Wintermoeheid+trein=ervaringsdeskundige)
Dat ken ik ook
quote:
En Jegorex, nu ga je me toch een keer vertellen wie dat in je avatar is
Is een russische zangeres genaamd Glukoza.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_33858214
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:18 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
de reden dat je spieren verlamd zijn, is dat je geen gekke dingen doet in een droom.
tof he, hersens
Tof? Ik vind het maar een dom systeem. De hersenen moeten zich kennelijk tegen zichzelf beschermen, omdat je ze anders door hun eigen opgeroepen fantasiebeelden de fantasie (droom) niet kunnen onderscheiden van de werkelijkheid .
  maandag 9 januari 2006 @ 11:34:14 #110
81237 releaze
best of both worlds
pi_33860485
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:03 schreef milagro het volgende:

[..]

is het iedere keer toch weer even angstig of wacht je gewoon relaxed af tot het zakt

en duurt het idd maar een seconde of 30 voordat het zakt, iedere keer weer?
nee, het is niet angstig, het verschijnsel komt daarvoor te vaak voor. mn mn hoofd leidt me om de tuin, zoals ik in een vorige post beschreef. mn hersenen draaien een filmpje af dat ik al wakker ben, beweeg, etc dat levensecht aanvoelt, maar in feite toch eigenlijk nog een soort van droom zijn. alsof ik niet wakker kan of mag worden, heel vaag. probeer dan met alle macht beweging in mn spieren te krijgen, want op het moment dat mn spieren echt bewegen, dan wordt ik pas wakker.
deze vorm van slaapverlamming is vooral heel erg comfortabel, maar niet eng.
pi_33870402
Ik heb ook (meerdere malen) slaapverlammingen meegemaakt, wist eigenlijk nooit wat het echt was: maar blijkt dus een slaapverlamming te zijn

Ik herken alles wat je zegt.
Met geen geluiden kunnen voortbrengen, totaal niet kunnen bewegen , ik hoorde altijd een een gesuis/gepiep:alsof je uit de discotheek kwam.


Zie dat die dingen idd overeenkomen met een slaapverlamming.

Het was trouwens altijd nadat je een nare droom hebt/gevoel hebt dat er wat naars aankomt en uit de droom bent "geklommen".

Ik heb ook een aantal keren gehad dat je echt het gevoel had dat je boven jezelf hing.

Ik heb het ook extremer gehad heel vroeger: voor mij zag ik een wit gedaante van een vrouw die aan het krijsen was.

[ Bericht 17% gewijzigd door MmadviewW op 09-01-2006 17:12:48 ]
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33872194
quote:
Op maandag 9 januari 2006 09:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Tof? Ik vind het maar een dom systeem. De hersenen moeten zich kennelijk tegen zichzelf beschermen, omdat je ze anders door hun eigen opgeroepen fantasiebeelden de fantasie (droom) niet kunnen onderscheiden van de werkelijkheid .
daar zal wel een reden voor zijn...!

tis juist een prachtig systeem
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_33872462
heb t ook een aantal x gehad in de tijd dat ik veel xtc gebruikte..

schrok me echt dood! werd ik zo wakker zonder me te kunnen bewegen.. ik hoorde een vreemd gesuis alsof ik in een achtbaan zat.. ik voelde een vreemde druk op mn buik alsof er iemand boven op me zat..
ik kon a net onder mn wimpers doorgluren.. en ik zag heel duidelijk iemand in mn kamer staan.. !!!
Maar toen ik helemaal wakker werd en me weer kon bewegen verdween die persoon ook..
  maandag 9 januari 2006 @ 17:58:02 #114
138453 Kaneelstok
Free fall flow, river flow
pi_33872528
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:56 schreef FlashingMoments het volgende:
heb t ook een aantal x gehad in de tijd dat ik veel xtc gebruikte..

schrok me echt dood! werd ik zo wakker zonder me te kunnen bewegen.. ik hoorde een vreemd gesuis alsof ik in een achtbaan zat.. ik voelde een vreemde druk op mn buik alsof er iemand boven op me zat..
ik kon a net onder mn wimpers doorgluren.. en ik zag heel duidelijk iemand in mn kamer staan.. !!!
Maar toen ik helemaal wakker werd en me weer kon bewegen verdween die persoon ook..
je tuurde ook nooit door je wimpers, dit was was een droommodel van je kamer... mensen in truth noemen het "astrale wereld".

Je kan vanuit de slaapverlamming in die droomwereld stappen...
bier, worst, psychedelica, muziek en sex
pi_33872697
soms voelde ik ook dat iemand me wurgde of dat er iets hards tegen mn hoofd sloeg terwijl er niemand was..
ik kan me wel een mooiere astrale wereld bedenken
quote:
Je kan vanuit de slaapverlamming in die droomwereld stappen...
een uittreding?
gaat alleen best moeilijk als je verlamd bent:P
  maandag 9 januari 2006 @ 18:53:57 #116
138453 Kaneelstok
Free fall flow, river flow
pi_33874458
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:03 schreef FlashingMoments het volgende:
soms voelde ik ook dat iemand me wurgde of dat er iets hards tegen mn hoofd sloeg terwijl er niemand was..
ik kan me wel een mooiere astrale wereld bedenken
[..]

een uittreding?
gaat alleen best moeilijk als je verlamd bent:P
Dat komt doordat je angstig bent, die angst vertaald zich in negatieve "entiteiten" die je aanvallen/betasten in elkaar slaan.. dat soort ongein ... dit zijn de zogenaamde "dwellers of the threshold"


het gaat vrij makkelijk als je eenmaal weet hoe het moet, het gaat niet door bewegen maar meer mbv intentie

je zit iig zeer dicht bij een "uittreding" als je slaapverlamming hebt
bier, worst, psychedelica, muziek en sex
pi_33881713
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:53 schreef Kaneelstok het volgende:

[..]

Dat komt doordat je angstig bent, die angst vertaald zich in negatieve "entiteiten" die je aanvallen/betasten in elkaar slaan.. dat soort ongein ... dit zijn de zogenaamde "dwellers of the threshold"


het gaat vrij makkelijk als je eenmaal weet hoe het moet, het gaat niet door bewegen maar meer mbv intentie

je zit iig zeer dicht bij een "uittreding" als je slaapverlamming hebt
He, nou heb ik zowaar spijt dat ik nooit een slaapverlamming heb gehad.. Uittreden Lijkt me super. Of ben ik nou gek?
pi_33881873
quote:
Op donderdag 8 december 2005 07:01 schreef FuifDuif het volgende:
Vannacht had ik mijn allereerste ervaring met het verschijnsel slaapverlamming en mijn God, wat ben ik blij dat ik er reeds eerder over gelezen heb en dus van het verschijnsel op de hoogte was. Want ik kan mij voorstellen dat iemand die niet weet wat het is enorm in paniek zou kunnen raken bij een dergelijke ervaring! Ik werd wakker uit een behoorlijke nare droom en tijdens het wakker worden hoorde ik een enorm hard metaalachtig geluid in mijn hoofd. Ik wist dat ik wakker was en kon rondkijken in mijn kamer (half natuurlijk omdat het donker was), maar ik kon mij geen mm bewegen en ik probeerde een geluid te maken en dat kon ook niet. Met andere woorden: ik zat muurvast. Gelukkig realiseerde ik mij dat het een slaapverlamming was en wachtte gewoon af totdat ik weer kon bewegen (na ongeveer 30 seconden a 1 minuut).

Een bijzondere ervaring, dat wel. Wie heeft ook wel eens een slaapverlamming ervaren?

Een bron hierover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Hoe kwam het dat je dat metaalachtige geluid hoorde ???
  maandag 9 januari 2006 @ 21:51:41 #119
138453 Kaneelstok
Free fall flow, river flow
pi_33883019
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:30 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Hoe kwam het dat je dat metaalachtige geluid hoorde ???
je kan allerei dingen horen,zien, voelen tijdens slaapverlamming.... en waarom dat dan is..geen idee...ik heb welleens 2 kuikens zien dansen op mn kussen op een ziek-vrolijk muziekje
bier, worst, psychedelica, muziek en sex
  maandag 9 januari 2006 @ 22:05:47 #120
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_33883874
Heb het ook vaak genoeg gehad en vooral toen ik klein was, slaapverlamming + klein menneke zijn gaat niet echt samen...
Wat ben ik toendertijd vaak bang geweest en had zelfs het idee dat er iets op mijn kamer was...krijg er nu nog de kriebels van...
Voor mijn gevoel heb ik het daarna (na die tig keren) 5 a 10 jaar niet meer gehad en sinds een jaar of 2 mag ik weer genieten van het zogenaamde slaapverlamming. Ik weet nu zoiets wat het is maar toch blijf en vind ik het niet echt prettig vinden, eigenlijk zeer kut.
Mijn laatste ervaring was wel een hele vreemde, normaal heb ik het altijd tijdens het slapen maar de laatste keer was ik gewoon wakker en zat ff op de bank toen het me opeens overkwam..Echt raar..ik was gewoon wakker en opeens niks meer kunnen bewegen, praten etc....brrr freaky...
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 9 januari 2006 @ 22:13:31 #121
138453 Kaneelstok
Free fall flow, river flow
pi_33884275
heb het ook vaak gehad als kind, dat was ook de reden dat ik niet durfte te slapen denk ik
bier, worst, psychedelica, muziek en sex
  maandag 9 januari 2006 @ 22:21:29 #122
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_33884696
herkenbaar..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 9 januari 2006 @ 22:40:08 #123
138453 Kaneelstok
Free fall flow, river flow
pi_33885665
ben toevallig ook van jou bouwjaar
bier, worst, psychedelica, muziek en sex
  maandag 9 januari 2006 @ 22:51:14 #124
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_33886196
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:40 schreef Kaneelstok het volgende:
ben toevallig ook van jou bouwjaar
1984 en de jaren erna....allebei last van slaapverlamming...hhhmmmm misschien voerden de aliens in die tijd een serie experimenten uit..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 9 januari 2006 @ 22:54:06 #125
138453 Kaneelstok
Free fall flow, river flow
pi_33886317
ik kan het inmiddels ook opwekken, ik maak mijn hoofd "leeg"..concentreer me volledig op het gevoel van mijn lichaam...en blijf ongeveer een half uur COMPLEET stil liggen.
bier, worst, psychedelica, muziek en sex
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')