abonnement Unibet Coolblue
pi_32891918
Ik ken iemand met een Creative versterker. Daarbij zit een kastje die je naast je toetsenbord kan leggen en daarmee het volume kan regelen van die versterker. Maar daar kun je ook een oortelefoon bij prikken. Het geluid van de versterker gaat dan alleen nog maar naar de oortelefoon en op het moment dat je 'm weer los haalt gaat het weer via de versterker.

Maar ik heb dus niet zo'n versterker. Geluid van, in dit geval mijn PC, gaat via een kabeltje naar een versterker die ergens weggestopt is. Ik wil dus van tijd tot tijd mijn eigen oortelefoon eigenlijk op m'n PC aansluiten zonder dat ik of achter de PC hoef te kruipen of 20m kabel moet regelen naar de versterker.
Bestaan er soort van koppelstukjes die dit doen?

Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit zou heten zodat ik het in google kan zoeken
pi_32892064
zoiets moet je hebben denk:


Minijack splitter
Do what you love, love what you do!
pi_32892112
Nee, want als je dan je koptelefoon aansluit blijft de andere uitgang nog steeds actief.
pi_32892131
quote:
Op woensdag 7 december 2005 15:04 schreef kree het volgende:
zoiets moet je hebben denk:
[afbeelding]

Minijack splitter
Maar als ik m'n oortelefoon erbij doe, dan stopt het geluid naar de versterker niet lijkt me. (Ik weet, ik kan 'm dan uitzetten, maar ik ben lui )
  woensdag 7 december 2005 @ 15:07:41 #5
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_32892156
quote:
Op woensdag 7 december 2005 15:06 schreef Repeat het volgende:
Nee, want als je dan je koptelefoon aansluit blijft de andere uitgang nog steeds actief.
Dan zet je de speakers toch uit?
pi_32892182
quote:
Op woensdag 7 december 2005 15:07 schreef Mauro het volgende:

[..]

Dan zet je de speakers toch uit?
Ja, maar dat vraagt ie dus niet.
pi_32892387
Mijn computerkast heeft aan de voorkant een koptelefoonaansluiting (aangesloten op de onboard soundcard) die netjes de speakeruitgang mute zodra je een koptelefoon erin stopt. Maar als je die niet hebt, tsja, zelf knutselen kan wel, maar wordt wel lastig denk ik
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_32892513
http://www.elektronica-online.nl/
klik audiokabels
klik audioschakelaars
pi_32892951
quote:
Op woensdag 7 december 2005 15:20 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
http://www.elektronica-online.nl/
klik audiokabels
klik audioschakelaars
ik zie er niets bij staan, wat ik echt zoek.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 15:45:23 #10
21636 Feestkabouter
pi_32893254
heel simpel: zoek of maak zelf (beetje solderen) een kabel met een mini-jack mannetje en een mini-jack vrouwtje.
lengte: van achterkant pc tot waar je er handig bij kunt aan je bureau.
kun je zelf OF je koptelefoon OF het snoer naar je versterker erin steken.
pi_32901488
Of je nu de koptelefoon iedere keer moet verwisselen of gewoon een 1 naar 2 uitgang neemt.
Dus geluidskaart > schakelkastje, schakelkastje naast je toetsenbord, stereoset uitgang A, koptelefoon uitgang B, bediening door schakelaar.
pi_32911510
quote:
Het begint er op te lijken. Als het switchen nu automatisch gaat (oortelefoon erin, speaker uit, oortelefoon eruit, speaker aan) klopt het precies met wat ik wil hebben
pi_32913322
Hoe technisch ben je? Mogelijk kun je wat met diodes in elkaar knutselen
pi_32913749
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:53 schreef Geqxon het volgende:
Hoe technisch ben je? Mogelijk kun je wat met diodes in elkaar knutselen
Niet

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')