abonnement Unibet Coolblue
pi_32922269
Over die Wonderen aflevering: Als we het hebben over graancirkels zijn de exemplaren die getoond worden stuk voor stuk figuren die door 1 persoon gemaakt kan worden. De enige complexere is wel heel schots en scheef. Waarom openbaren zich geen complexe graancirkels aan Robbert?

Oh en die bollen. Die linker bol verplaatst geen moment. Die rechter beweegt het hele filmpje lang in een rechte lijn iets naar links. Dooft dan en komt weer tevoorschijn op ongeveer hetzelfde punt als die linker bol. Misschien een verklaring dat het een vliegtuig is dat op een afstandje langsvloog, even achter iets langsging (d'r zit een vage iets lichtere waas op het stuk waar de rechter bol niet zichtbaar is; wolk of een gebouw ofzo?) en weer ongeveer ter hoogte van de linker bol tevoorschijn komt? Dat niet bewegende licht kan natuurlijk alles zijn.

[ Bericht 25% gewijzigd door HearIt op 08-12-2005 17:18:43 ]
pi_32922555
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:06 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik zal even wat navragen
Mirage, ik heb al drie mail adressen van Fok radio geprobeerd, maar ze werken allemaal niet, ook niet het e-mail adres dat er bij Fok Radio onderstaan staat (ze kwamen allemaal terug). Jij hebt inmiddels als het goed is, al drie keer een kopie ontvangen, sorry. Maar nu heb jij dus alleen de mail, dus ik laat het nu maar even aan jou, misschien weet jij de juiste ontvanger?
  donderdag 8 december 2005 @ 18:39:06 #253
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32924333
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:10 schreef HearIt het volgende:
Oh en die bollen. Die linker bol verplaatst geen moment. Die rechter beweegt het hele filmpje lang in een rechte lijn iets naar links. Dooft dan en komt weer tevoorschijn op ongeveer hetzelfde punt als die linker bol. Misschien een verklaring dat het een vliegtuig is dat op een afstandje langsvloog, even achter iets langsging (d'r zit een vage iets lichtere waas op het stuk waar de rechter bol niet zichtbaar is; wolk of een gebouw ofzo?) en weer ongeveer ter hoogte van de linker bol tevoorschijn komt? Dat niet bewegende licht kan natuurlijk alles zijn.


Eerst sugereer je dat het nep is, omdat het allemaal in jou ogen te "kunstmatig" eruit ziet. Waarna je het de optie geeft, dat het mogelijk wel een vliegtuig (muhahah) kan zijn, die op een afstandje langsvloog?

Nou beste HearIt, I won't HearIt no more! Want in jouw ogen praat Robbert bullshit, maar moet je eens zien wat jij allemaal erbij haalt, om jouw ongeloof naar de rest van het forum te brengen.

Weet je trouwens zeker dat het niet het licht van Mars was, wat tijdens de nacht erg goed te zien was, en weerkaatste in de lens van de camera?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_32924926
Dude. Val ik jou aan? Zo nee, reageer dan alsjeblieft niet zo kinderachtig.
Ik geef alleen een van de vele mogelijke rationele verklaringen voor dat licht op die camera dat volgens Robbert een bovennatuurlijk fenomeen is. Ik zeg nergens dat mijn verhaal de absolute waarheid is, maar ik probeer alleen met een voorbeeld aan te geven dat er ook tal van verklaringen voor het fenomeen te verzinnen zijn die niks met bovennatuurlijke verschijningen te maken hebben. Als Robbert claimt dat dat een bewijs is voor het bestaan van energie bollen lijkt het me niet heel onredelijk om daar wat kritisch naar te kijken.

Wat haal ik zoal bij m'n 'ongeloof dat ik naar de rest van het forum probeer over te brengen' ?
  donderdag 8 december 2005 @ 19:08:13 #255
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_32924957
Sten, je 14 vragen aan Robbert zijn er 15 (genummerd), eigenlijk wel meer, want je stelt soms 3 vragen in 1 vraag. Maar ik kan me d'r wel in vinden. Alles wat hij schrijft is nooit helemaal sluitend, hoe overtuigend het ook in de oren klinkt. Ik hoop dat Robbert zal antwoorden.
Ik heb wel een fout gevonden bij het planeten verhaal. Hij zegt op blz. 54 in het oranje stukje dat de namen van de planeten van de vierde t/m de zevende kosmische graad niet bekend zijn. Onder dit stukje zegt hij dat zijn gids vertelde dat de planeet waar ze naar toe waren gevlogen(?) Bovisa heet waar wezens van de vierde kosmische graad leven. Dus die naam heeft 'ie wel. Gewoon een foutje of in de war van zijn eigen verhaaltje?

Ik wil verder aan je vragen, wat is jouw mening over:

- de serie van foto's van die ET. echt of photoshop? het is iig geen lepeltje of stukje karton, dat kun je met zekerheid zeggen.
- de foto's van het gouden kruis? ik vind het raar dat er alleen maar delen van het kruis op staan en niet het kruis in zijn geheel.
- het magnesiumcarbonaat (blz 57 en verder)? dit was wetenschappelijk onderzocht en er kon geen verklaring worden gegeven.
- de gegraveerde appels die op de fruitschaal bij zijn oudste zus werden gevonden. ik vind het een vreemd verhaal en weet zelf niet goed wat ik er van moet denken.


(die jongste zus van Robbert is trouwens een leuke meid, maar dat terzijde )
pi_32925339
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:08 schreef Sh0g het volgende:
Sten, je 14 vragen aan Robbert zijn er 15 (genummerd), eigenlijk wel meer, want je stelt soms 3 vragen in 1 vraag. Maar ik kan me d'r wel in vinden. Alles wat hij schrijft is nooit helemaal sluitend, hoe overtuigend het ook in de oren klinkt. Ik hoop dat Robbert zal antwoorden.
Ik heb wel een fout gevonden bij het planeten verhaal. Hij zegt op blz. 54 in het oranje stukje dat de namen van de planeten van de vierde t/m de zevende kosmische graad niet bekend zijn. Onder dit stukje zegt hij dat zijn gids vertelde dat de planeet waar ze naar toe waren gevlogen(?) Bovisa heet waar wezens van de vierde kosmische graad leven. Dus die naam heeft 'ie wel. Gewoon een foutje of in de war van zijn eigen verhaaltje?

Ik wil verder aan je vragen, wat is jouw mening over:

- de serie van foto's van die ET. echt of photoshop? het is iig geen lepeltje of stukje karton, dat kun je met zekerheid zeggen.
- de foto's van het gouden kruis? ik vind het raar dat er alleen maar delen van het kruis op staan en niet het kruis in zijn geheel.
- het magnesiumcarbonaat (blz 57 en verder)? dit was wetenschappelijk onderzocht en er kon geen verklaring worden gegeven.
- de gegraveerde appels die op de fruitschaal bij zijn oudste zus werden gevonden. ik vind het een vreemd verhaal en weet zelf niet goed wat ik er van moet denken.


(die jongste zus van Robbert is trouwens een leuke meid, maar dat terzijde )
Ja, het komt omdat ik bij de ene vraag ook weer een andere wil stellen, misschien inderdaad ook iets voor een mondeling interview. Misschien pas ik het nog aan (suggesties?)

Jouw vragen:

Ik wil verder aan je vragen, wat is jouw mening over:

- de serie van foto's van die ET. echt of photoshop? het is iig geen lepeltje of stukje karton, dat kun je met zekerheid zeggen.

Antwoord: echt ik weet het niet, het lijkt mij een vreemde speling van ja wat?

- de foto's van het gouden kruis? ik vind het raar dat er alleen maar delen van het kruis op staan en niet het kruis in zijn geheel.

Ja, maar je weet niet of dit expres is gedaan.

- het magnesiumcarbonaat (blz 57 en verder)? dit was wetenschappelijk onderzocht en er kon geen verklaring worden gegeven.

Interessant voer voor een chemisch ingestelde scepticus, respectievelijk een sceptische chemicus? (oproep dus bij deze aan iemand die hier een zinnig woord over kan zeggen).

- de gegraveerde appels die op de fruitschaal bij zijn oudste zus werden gevonden. ik vind het een vreemd verhaal en weet zelf niet goed wat ik er van moet denken.

Dit kende ik al van www.niburu.nl. Ik zelf heb nog nooit zo'n appel in de fruitmand gehad. Hij schijnt wel degelijk een beetje een verbrande smaak te hebben ofschoon Robbert zei dat zo'n appel van binnen geheel gaaf is.

Sten

[ Bericht 0% gewijzigd door Stenny op 08-12-2005 19:30:24 ]
pi_32925469
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:08 schreef Sh0g het volgende:
Sten, je 14 vragen aan Robbert zijn er 15 (genummerd),
Oeps, sorry, ik had er nog één toegevoegd, maar de titel niet veranderd! Bedankt! (heb het aangepast)

[ Bericht 2% gewijzigd door Stenny op 08-12-2005 19:34:08 ]
pi_32925678
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:27 schreef Stenny het volgende:

[..]

Oeps, sorry, ik had er nog één toegevoegd, maar de titel niet veranderd! Bedankt! (heb het aangepast)
PS: ik zal in ieder geval de vragen helemaal aan het eind van elke alinea zetten. Of zelfs vet maken?
pi_32926739
Na de tip van Shog heb ik de vragen beter geordend: zie bladzijde 5.
pi_32927169
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:07 schreef HearIt het volgende:
Dude. Val ik jou aan? Zo nee, reageer dan alsjeblieft niet zo kinderachtig.
Ik geef alleen een van de vele mogelijke rationele verklaringen voor dat licht op die camera dat volgens Robbert een bovennatuurlijk fenomeen is. Ik zeg nergens dat mijn verhaal de absolute waarheid is, maar ik probeer alleen met een voorbeeld aan te geven dat er ook tal van verklaringen voor het fenomeen te verzinnen zijn die niks met bovennatuurlijke verschijningen te maken hebben. Als Robbert claimt dat dat een bewijs is voor het bestaan van energie bollen lijkt het me niet heel onredelijk om daar wat kritisch naar te kijken.

Wat haal ik zoal bij m'n 'ongeloof dat ik naar de rest van het forum probeer over te brengen' ?
Hij reageerde ook zo op mijn reactie. Volgens hem sta ík van de realiteit af omdat ík niet geloof in die verhaaltjes van Robbert en híj wel. Hoe vind je die?

Er is ook niks mis om kritisch naar Robbert te kijken. Hij pretendeert wezens te kunnen fotograferen die alleen hij kan waarnemen en hij pretendeert daarmee ook over paranormale gaven te kunnen beschikken. Hij komt ermee op TV, dus dan mag iedereen hetzijne ervan denken. Er is niks mis als je het niet gelooft, want anders kan iedereen je wel wat wijsmaken. Mensen hebben namelijk de gave om anderen voor de gek te houden; dat is absoluut zeker!
pi_32927868
Lieve Stenny, weet je wat IK een vreemd verhaal vind? Dat jij je laat gangbangen door een groepje geile geesten. Misschien is het waar hoor maar dat komt voor mij heel wat weirder over dan het hele gedoe met Robbert.

Bovendien lijken die geesten me niet van een erg hoog niveau dat ze zich op die manier met je bezighouden.....
Gaap Goals rulezzz!
pi_32928089
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Lieve Stenny, weet je wat IK een vreemd verhaal vind? Dat jij je laat gangbangen door een groepje geile geesten. Misschien is het waar hoor maar dat komt voor mij heel wat weirder over dan het hele gedoe met Robbert.

Bovendien lijken die geesten me niet van een erg hoog niveau dat ze zich op die manier met je bezighouden.....
Tis in ieder geval mooi dat je mijn subthema 'astrale erotiek' kent.
pi_32928800
Ha, wat ken ik niet als het om het paranormale gaat. You don't know who you're dealing with here.

Nee, ik ben niet Robbert in disguise


Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 8 december 2005 @ 21:47:37 #264
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_32929361
quote:
Op donderdag 8 december 2005 21:01 schreef Stenny het volgende:

[..]

Tis in ieder geval mooi dat je mijn subthema 'astrale erotiek' kent.
dat stukje in de penthouse net ff gelezen. ik mag aannemen dat ze je eigen woorden begrijpelijk hebben gemaakt voor de gemiddelde penthouse lezer? respect voor het toch plaatsen ervan op je website. je hebt aardig wat media ervaring zag ik, zelfs op TV.

ik heb nog wel een vraag over iets dat misschien te maken heeft met uittredingen (of misschien helemaal niet). misschien niet de beste plek om deze vraag te stellen, maar ik stel hem toch maar:
ik heb redelijk vaak dat ik op het moment dat ik echt in slaap val, ineens weer wakker schrik. soms vlieg ik zelfs half overeind, alsof je wakker schrikt van een nachtmerrie, maar je droomt nog niet eens. het gebeurd altijd op het moment dat je een beetje indommelt en echt in slaap dreigt te vallen. weet jij daar misschien meer van? als dit 'normaal' is en dat bijna iedereen daar wel last van heeft, nouja laat dan maar zitten, dan zal het wel niks wezen. altijd leuk om te weten waar het dan wel aan ligt, maar dan moet dat maar in een ander topic ofzo.

tijd voor
pi_32929526
Ja, dat heeft iedereen. Voor mij komt dat omdat je tijdens je slaap met je astrale lichaam "boven" bent. Sterker nog, ik denk zelfs dat het fenomeen slaap onder andere nodig is om je onbewuste (astrale lichaam) intensief contact met "boven" te kunnen laten hebben. Intensiever dan wanneer je wakker bent want dan zit je bewuste mind in de weg als het ware.

Ik denk dat het wakker schrikken het letterlijk terugvallen van dat astrale lichaam is. En voordat skeptici meteen weer beginnen te blaten over dat dat allemaal in de hersenen zit. Ik zeg ook niet dat geestelijke processen zoals dit geen weerslag in de hersenen hebben.
Gaap Goals rulezzz!
pi_32931943
quote:
Op donderdag 8 december 2005 21:47 schreef Sh0g het volgende:

[..]

dat stukje in de penthouse net ff gelezen. ik mag aannemen dat ze je eigen woorden begrijpelijk hebben gemaakt voor de gemiddelde penthouse lezer? respect voor het toch plaatsen ervan op je website. je hebt aardig wat media ervaring zag ik, zelfs op TV.

ik heb nog wel een vraag over iets dat misschien te maken heeft met uittredingen (of misschien helemaal niet). misschien niet de beste plek om deze vraag te stellen, maar ik stel hem toch maar:
ik heb redelijk vaak dat ik op het moment dat ik echt in slaap val, ineens weer wakker schrik. soms vlieg ik zelfs half overeind, alsof je wakker schrikt van een nachtmerrie, maar je droomt nog niet eens. het gebeurd altijd op het moment dat je een beetje indommelt en echt in slaap dreigt te vallen. weet jij daar misschien meer van? als dit 'normaal' is en dat bijna iedereen daar wel last van heeft, nouja laat dan maar zitten, dan zal het wel niks wezen. altijd leuk om te weten waar het dan wel aan ligt, maar dan moet dat maar in een ander topic ofzo.

tijd voor
Penthouse: ja, ik had het zelf geschreven, bleek dat ze het 'gevulgariseerd' hadden, ik was wel even pissed, maar toen dacht ik: whatever.
Zo'n woord als %@$ (zelf weg gecensureerd ) gang zou ik natuurlijk nooit gebruiken, ik zou het niet eens uit mijn strot krijgen. Maar ja, de gemiddelde Penthouser verwacht toch zijn bruine bonen. Belangrijker is dat het thema bespreekbaar wordt, er zijn genoeg mensen die zwijgen uit angst, ik help ze een beetje.

---

Over je andere ingang ( ): het antwoord hierboven is best aardig. Inderdaad treedt iedereen uit zijn/haar lichaam, kunst is dit bewust mee te maken (of: geen kunst). De valmomenten zijn de terugval momenten naar je fysiek lichaam.

[ Bericht 13% gewijzigd door Stenny op 08-12-2005 23:24:09 ]
pi_32931971
quote:
Op donderdag 8 december 2005 21:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ha, wat ken ik niet als het om het paranormale gaat. You don't know who you're dealing with here.

Nee, ik ben niet Robbert in disguise


Prima, enlighten me. Ik houd niet van dat geheimzinnige, wie a zegt, zegge ook b.
pi_32933498
quote:
Op donderdag 8 december 2005 21:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, dat heeft iedereen. Voor mij komt dat omdat je tijdens je slaap met je astrale lichaam "boven" bent. Sterker nog, ik denk zelfs dat het fenomeen slaap onder andere nodig is om je onbewuste (astrale lichaam) intensief contact met "boven" te kunnen laten hebben. Intensiever dan wanneer je wakker bent want dan zit je bewuste mind in de weg als het ware.

Ik denk dat het wakker schrikken het letterlijk terugvallen van dat astrale lichaam is. En voordat skeptici meteen weer beginnen te blaten over dat dat allemaal in de hersenen zit. Ik zeg ook niet dat geestelijke processen zoals dit geen weerslag in de hersenen hebben.
Ik zal er maar niet over beginnen dat het allemaal in de hersenen zit, maar ik ben wel benieuwd hoe je bij dit bovenstaande verhaal komt... Heb jij net als neurologen baanbrekend onderzoek verricht naar hersenfuncties voor/tijdens de slaap? Oeps, ik kon het toch niet laten.

Maar, in ieder geval, ik zal je maar op je woord geloven... Of kan je dit geblaat ook onderbouwen?
Priesters zalven en beloven
maar ik kan het niet geloven.
Neen, er is geen wenden aan
als je dood bent is 't gedaan. - Willem Elsschot
pi_32936740
Nee grote vriendin, ik kan het niet onderbouwen. Ik ben ook van mening dat het paranormale nooit bewezen zal kunnen worden. Daar is het namelijk te vaag voor. Zo vaag zelfs dat sommige ervaringsdeskundigen op dit gebied ervoor gekozen hebben er niet meer mee te werken.
Gaap Goals rulezzz!
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:54:54 #270
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32938382
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 06:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ben ook van mening dat het paranormale nooit bewezen zal kunnen worden. Daar is het namelijk te vaag voor. Zo vaag zelfs dat sommige ervaringsdeskundigen op dit gebied ervoor gekozen hebben er niet meer mee te werken.
Dat is dus wat ik ook ben gaan denken. Aanwijzingen en indicaties genoeg, maar hard sluitend wetenschappelijk bewijs is niet mogelijk.

Wat voor mij overigens geen reden is om geen aannames te doen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_32938695
Dat is het nu juist: aanwijzingen en indicaties genoeg, maar die kan je ook op een andere manier uitleggen...
Priesters zalven en beloven
maar ik kan het niet geloven.
Neen, er is geen wenden aan
als je dood bent is 't gedaan. - Willem Elsschot
pi_32942377
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 06:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee grote vriendin, ik kan het niet onderbouwen. Ik ben ook van mening dat het paranormale nooit bewezen zal kunnen worden. Daar is het namelijk te vaag voor. Zo vaag zelfs dat sommige ervaringsdeskundigen op dit gebied ervoor gekozen hebben er niet meer mee te werken.
Zo vaag is het niet, het raakt inmiddels al bijna alle mensen in alle takken van hun bestaan. Waarom denk je dat de mensen steeds meer interesse hebben en steeds meer durven te vertellen van hun 'paranormale' ervaringen? Het is als met de biologische voeding: eigenlijk heel logisch. Zo is paranormaal eigenlijk heel normaal.
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:55:00 #273
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32942433
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:10 schreef Lindangel het volgende:
Dat is het nu juist: aanwijzingen en indicaties genoeg, maar die kan je ook op een andere manier uitleggen...
Als jij dus echt zo wetenschappelijk redeneerd, moet je toch beseffen dat dit niet allemaal onzin kan zijn. Er bestaan duizenden verhalen en foto's van mensen die contact hebben met geesten. Als je dit allemaal wilt afschuiven als onzin, en verklaren aan iets anders, ben je niet wetenschappelijk meer bezig, want het kan nooit zo zijn dat 100% op een andere manier te verklaren valt.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:10:55 #274
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32944245
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:10 schreef Lindangel het volgende:
Dat is het nu juist: aanwijzingen en indicaties genoeg, maar die kan je ook op een andere manier uitleggen...
daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg zaken die niet verklaard kunnen worden.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_32948857
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:52 schreef Stenny het volgende:
[..]
Zo vaag is het niet, het raakt inmiddels al bijna alle mensen in alle takken van hun bestaan. Waarom denk je dat de mensen steeds meer interesse hebben en steeds meer durven te vertellen van hun 'paranormale' ervaringen? Het is als met de biologische voeding: eigenlijk heel logisch. Zo is paranormaal eigenlijk heel normaal.
Ben je gek. Er is geen enkele geest, buitenaards wezen, draak, voodoopop, vervloeking, astroloog, waarzegger etc. die mij iets op een afstand doet of kan doen of mijn toekomst correct kan voorspellen. Een 'paranormale ervaring' is een ander woord voor een 'persoonlijke fantasie'. Het raakt slechts je verbeelding, en daoor de verbeelding met de werkelijkheid te verwarren gaan mensen zichzelf allerlei dingen wijsmaken. Nog steeds geloven mensen dat er een draak in Loch Ness leeft of dat cropcirkels buitenaards zijn terwijl degenen die deze mythes de wereld in hebben geholpen allang hebben toegegeven hebben dat het allemaal fake was.

Maar het feit dat mensen nog steeds stug in de lijkwade van Turijn, het monster van Loch Ness, UFO's in Roswell en Uri Geller geloven zegt meer over hoe gemakkelijk mensen dingen wijs te maken zijn dan wat over een vierde dimensie.

Lees: Why people believe in weird things van Michael Shermer.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_32948977
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:21 schreef arnout109 het volgende:
in 30 min zonder een pc in de buurt photoshop je dit niet zomaar.
Met een aangepaste digitale camera met de juiste instellingen kan ik dit direct ook fotograferen. Softfocus, filtertje. Geen probleem.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_32948989
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:05 schreef onemangang het volgende:

[..]

Ben je gek. Er is geen enkele geest, buitenaards wezen, draak, voodoopop, vervloeking, astroloog, waarzegger etc. die mij iets op een afstand doet of kan doen of mijn toekomst correct kan voorspellen. Een 'paranormale ervaring' is een ander woord voor een 'persoonlijke fantasie'. Het raakt slechts je verbeelding, en daoor de verbeelding met de werkelijkheid te verwarren gaan mensen zichzelf allerlei dingen wijsmaken. Nog steeds geloven mensen dat er een draak in Loch Ness leeft of dat cropcirkels buitenaards zijn terwijl degenen die deze mythes de wereld in hebben geholpen allang hebben toegegeven hebben dat het allemaal fake was.

Maar het feit dat mensen nog steeds stug in de lijkwade van Turijn, het monster van Loch Ness, UFO's in Roswell en Uri Geller geloven zegt meer over hoe gemakkelijk mensen dingen wijs te maken zijn dan wat over een vierde dimensie.

Lees: Why people believe in weird things van Michael Shermer.
In het geval van Loch Ness is de mythe niet door één persoon de wereld in gebracht. Dat is een opeenstapeling van waarnemingen, die al begon rond 500 na Chr. toen de heilige Sint-Columba het dier waarnam.
Of het monster ook werkelijk bestaat laat ik in het midden, maar de bewering dat één persoon verantwoordelijk is voor de legende en het vervolgens ook heeft toegeven, is ongegrond.
pi_32950360
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:05 schreef onemangang het volgende:

[..]

Een 'paranormale ervaring' is een ander woord voor een 'persoonlijke fantasie'.
Daar zullen heel veel !!! mensen zijn die daar anders over denken, ter illustratie een ervaring van een bezoekster van mijn site:

Van Gina, 3 12 2005:

"Het was op een zaterdagavond dat ik heb ontdekt dat wonderen echt bestaan. Ik zou die avond gaan stappen met een paar vrienden en ik had me daar al de hele week op verheugd. Ik was een jaar of 15 en de kleren waren al uitgekozen en make-up al gedaan. Ik zou naar het centrum lopen en mijn vrienden daar zien en van daar uit zouden we ook vertrekken.

Maar ik had een vreemd gevoel die avond en toen ik wilde vertrekken, leek het net alsof ik door een soort van magneet werd tegengehouden. Dus als ik wilde lopen, leek het net alsof 2 magneten tegen elkaar werden gehouden en dat geeft een gevoel alsof je tegen een harde wind moet lopen. Hoe dichter ik bij de plek van afspraak was aangekomen, hoe erger het werd. Ik ben uiteindelijk dus niet meegegaan omdat ik me echt heel vreemd begon te voelen. Ik ben terug naar huis gelopen en de volgende ochtend hoorde ik dat mijn vrienden een ernstig auto ongeluk hadden gehad...

Als ik was meegegaan, dan had ik op een plek gezeten in de auto die hoogstwaarschijnlijk dodelijk was geweest. Een vriendin van me heeft 9 maanden in coma gelegen en zij zat dus feitelijk achter me, als ik toch mee was gegaan.

Door dit voorval ben ik in wonderen gaan geloven , of hoe je het ook noemen wilt. "
pi_32951579
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:14 schreef Stenny het volgende:

[..]

Daar zullen heel veel !!! mensen zijn die daar anders over denken, ter illustratie een ervaring van een bezoekster van mijn site:
Sorry, maar hier hebben we een duidelijk gevalletje van 'jezelf voor de gek houderij'

Immers: hoe vaak heeft deze vrouw in haar leven besloten om niet in een auto te stappen? En verongelukte die auto daarna niet? Men is ALTIJD in dit soort gevallen geneigd om al die duizenden gewone gebeurtenissen die plaatsvinden te negeren en ALLEEN in de opvallende, overlappende gevallen 'wonderen' te zien. GEvolg van ons patroonherkennende vermogen, wij hebben de neiging om overal patronen te zien, ook al zijn die er niet. Als je echter alles in een breed perspektief gaat plaatsen (in dit geval: hoe vaak heeft ze besloten om niet te gaan en gebeurde er NIETS? En hoe vaak heeft ze helemaal niets van te voren gevoeld en er gebeurde er WEL iets?) dan blijft er helemaal niets van dit vermeende wonder over. Heb je je dan nooit afgevraagd waarom van al die 6 miljard mensen op deze aardbol er niet door op zijn minst miljoenen mensen (degenen die erdoor geraakt werden) NIET vante voren werd aangevoeld dat 9/11 zou gebeuren, om maar wat te noemen? Dit soort praatjes vinden niet voor niets altijd ACHTERAF plaats. Ik kan je nog een veel sterker verhaal vertellen dat mezelf is overkomen waarbij mijn vrienden het een wonder noemen. Ik zelf ben daar echter heel nuchter over. Kwestie van dingen in perspektief bekijken.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_32956218
Om even uit de kast te komen, want jullie kennen mij toch niet. Ik weet zeer goed wat Robbert doormaakt. Ik heb zelf een stormachtige ervaring op paranormaal gebied doorgemaakt van mijn 14e tot mijn 19e. Ik heb ook persoonlijke sessies en psychometreeravonden gegeven. Daarnaast magnetiseerde ik mensen en zag ik aura's en entiteiten. Ik heb ook een mail naar Robbert gestuurd omdat ik zelf wat vragen heb. En wellicht vindt hij het ook wel interessant om met een "gelijke" te praten.

De reden dat ik er op mijn 19e mee gestopt ben is omdat mijn resultaten achteruit gingen, ik denk mede omdat ik zelf mentaal in de knoop kwam te zitten. Ik had er onder andere grote moeite mee dat ik altijd als die paragnost werd gezien. De mens M_Schtoppel was totaal oninteressant en werd niet gezien. En ik werd het hele paranormale nogal zat omdat ik mij er in de voorgaande jaren enorm intensief mee bezig had gehouden.

Achteraf vraag ik me nu wel eens af waar het goed voor is geweest. Het heeft naar mijn idee veel dingen in mijn leven verknald. Het zal er best nog wel zitten maar ik heb toen de keuze gemaakt het in de ijskast te zetten.

Wellicht dat ik door een gesprek met Robbert, als het hopelijk zover komt, meer inzicht heb in het hoe en waarom.
Gaap Goals rulezzz!
pi_32956530
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:59 schreef M_Schtoppel het volgende:
Om even uit de kast te komen, want jullie kennen mij toch niet. Ik weet zeer goed wat Robbert doormaakt. Ik heb zelf een stormachtige ervaring op paranormaal gebied doorgemaakt van mijn 14e tot mijn 19e. Ik heb ook persoonlijke sessies en psychometreeravonden gegeven. Daarnaast magnetiseerde ik mensen en zag ik aura's en entiteiten. Ik heb ook een mail naar Robbert gestuurd omdat ik zelf wat vragen heb. En wellicht vindt hij het ook wel interessant om met een "gelijke" te praten.

De reden dat ik er op mijn 19e mee gestopt ben is omdat mijn resultaten achteruit gingen, ik denk mede omdat ik zelf mentaal in de knoop kwam te zitten. Ik had er onder andere grote moeite mee dat ik altijd als die paragnost werd gezien. De mens M_Schtoppel was totaal oninteressant en werd niet gezien. En ik werd het hele paranormale nogal zat omdat ik mij er in de voorgaande jaren enorm intensief mee bezig had gehouden.

Achteraf vraag ik me nu wel eens af waar het goed voor is geweest. Het heeft naar mijn idee veel dingen in mijn leven verknald. Het zal er best nog wel zitten maar ik heb toen de keuze gemaakt het in de ijskast te zetten.

Wellicht dat ik door een gesprek met Robbert, als het hopelijk zover komt, meer inzicht heb in het hoe en waarom.
persoonlijk vind ik het onverantwoord om een puber zich op deze manier in te laten zetten.
Degene die jou hierin gepusht/gesteund heeft vind ik niet erg verantwoordelijk.


Op die leeftijd ben je jezelf nog aan het zoeken.
je draait nog, je hebt nog niet alles van het leven gezien en de dingen die jij op die leeftijd zou kunnen "vangen" of langs zien komen vind ik nou niet echt geschikt voor een 14/15/16 jarige te interpreteren/ om een plekje te geven.


"leef eerst zelf voordat je je in het leven van een ander gaat verdiepen"
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32956630
Ik vond het zelf vroegere heel moeilijk om alles een plaatsje te geven, ik zag van alles maar begreep de helft niet.
Ik zag de wereld gewoon heel anders dan de mensen om mij heen.

Bij mij is juist alles naar de achtergrond verdwenen toen ik puberde.
Sinds mijn 1ste zwangerschap zijn veel dingen weer terug gekomen/sterker geworden.
Sindsdien heb ik alleen maar de indruk dat ik verder groei, het staan en meedraaien in de maatschappij maakt voor mijn gevoel dat ik een beter overzicht heb op de dingen die "tot mij komen". (om het even vreemd te zeggen)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32956785
Ik had niks te willen bij wijze van spreken, het gebeurde gewoon. Gelukkig had ik een moeder die het wel begreep, in tegenstelling tot de ouders van Robbert. Pas veel later vond ik dat ik gepusht werd, dat was meer op het eind, voordat ik er mee ophield.

Als ik achteraf terugkijk, zou ik niet de inzichten willen missen die ik nu heb, maar wel de andere dingen die ik nu als problematisch ervaar. En natuurlijk dat je geen normale jeugd heb gehad.

Soms denk ik ook dat ik zelf te nuchter/onzeker ben om hiermee door te gaan, maar dan hadden ze dat toch moeten voorzien?
Gaap Goals rulezzz!
pi_32957026
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:18 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik had niks te willen bij wijze van spreken, het gebeurde gewoon. =
=
Nou de volgende zaken "gebeuren" je niet maar gewoon.
"Ik heb ook persoonlijke sessies en psychometreeravonden gegeven. Daarnaast magnetiseerde ik mensen"

Die zet je op.. die organiseer je.
Je bent er bewust mee bezig.


Het is absoluut niet vervelend bedoeld, meer dat ik wel begrijp/inzie wat jou af heeft geschrokken.
Zelf heb ik alles altijd op zijn beloop gelaten, dit soe ik nu nog steeds.
Eigen ontwikkeling vind ik belangrijker en heeft een hogere prioriteit voor mij.
Als de tijd daar is voor het één of ander, dan is de tijd daar..
maar voor mij is dat niet als je tussen de 14/19 bent.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32957189
Oke, maar vergeet niet dat ik er in de begintijd zelf wel degelijk achter stond. En waarom zou je, als je merkt dat je steeds beter informatie doorkrijgt aan de hand van foto's en dergelijke daar niet iets mee doen? Toen is het juist ook sterker geworden en in een stroomversnelling gekomen.

Als die ontwikkeling zo slecht voor mij zou zijn geweest dan hadden "ze" daar toch wel een stokje voor gestoken en het niet zo hard laten gaan?

Wat heeft het voor zin iemand eerst zo sterk te laten ontwikkelen terwijl ik er nu al bijna 18 jaar niets meer mee doe?
Gaap Goals rulezzz!
pi_32957321
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:09 schreef onemangang het volgende:

[..]

Sorry, maar hier hebben we een duidelijk gevalletje van 'jezelf voor de gek houderij'

Immers: hoe vaak heeft deze vrouw in haar leven besloten om niet in een auto te stappen? En verongelukte die auto daarna niet? Men is ALTIJD in dit soort gevallen geneigd om al die duizenden gewone gebeurtenissen die plaatsvinden te negeren en ALLEEN in de opvallende, overlappende gevallen 'wonderen' te zien. GEvolg van ons patroonherkennende vermogen, wij hebben de neiging om overal patronen te zien, ook al zijn die er niet. Als je echter alles in een breed perspektief gaat plaatsen (in dit geval: hoe vaak heeft ze besloten om niet te gaan en gebeurde er NIETS? En hoe vaak heeft ze helemaal niets van te voren gevoeld en er gebeurde er WEL iets?) dan blijft er helemaal niets van dit vermeende wonder over. Heb je je dan nooit afgevraagd waarom van al die 6 miljard mensen op deze aardbol er niet door op zijn minst miljoenen mensen (degenen die erdoor geraakt werden) NIET vante voren werd aangevoeld dat 9/11 zou gebeuren, om maar wat te noemen? Dit soort praatjes vinden niet voor niets altijd ACHTERAF plaats. Ik kan je nog een veel sterker verhaal vertellen dat mezelf is overkomen waarbij mijn vrienden het een wonder noemen. Ik zelf ben daar echter heel nuchter over. Kwestie van dingen in perspektief bekijken.
Alleen je eerste zin gelezen, de rest schat ik in als te respectloos. Reactie: dit 'gevalletje' redde anders wel haar leven.
pi_32957412
Ik ben moe, ik ga maffen. Ik zie jullie morgen wel weer.


Gaap Goals rulezzz!
pi_32957498
weltrusten
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32957592
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:32 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oke, maar vergeet niet dat ik er in de begintijd zelf wel degelijk achter stond. En waarom zou je, als je merkt dat je steeds beter informatie doorkrijgt aan de hand van foto's en dergelijke daar niet iets mee doen? Toen is het juist ook sterker geworden en in een stroomversnelling gekomen.

Als die ontwikkeling zo slecht voor mij zou zijn geweest dan hadden "ze" daar toch wel een stokje voor gestoken en het niet zo hard laten gaan?

Wat heeft het voor zin iemand eerst zo sterk te laten ontwikkelen terwijl ik er nu al bijna 18 jaar niets meer mee doe?
Zonder hard te willen zijn...... Misschien ben je te bitter om de les eruit te begrijpen. Kijk je te veel naar wat je erdoor verloren bent ipv te accepteren dat het zo was en dat dat je maakte tot wie je nu bent.
Misschien was het wel de bedoeling dat je da niet je hele leven zou doen. Of misschien wel maar toen niet meer. Misschien ooit wel weer. Of niet. Maar bitterheid zorgt ervoor dat je niet kan openstaan voor inzichten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_32960419
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:37 schreef Stenny het volgende:

[..]

Alleen je eerste zin gelezen, de rest schat ik in als te respectloos. Reactie: dit 'gevalletje' redde anders wel haar leven.
Jammer, Stenny... Die jongen / dat meisje heeft namelijk zeker een punt. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Misschien zou je de moeite willen nemen om het te lezen? Ik lees jouw stukjes toch ook en besluit niet aan de hand van de eerste woorden dat het wel onzin zal wezen? Beetje respect graag.
Priesters zalven en beloven
maar ik kan het niet geloven.
Neen, er is geen wenden aan
als je dood bent is 't gedaan. - Willem Elsschot
  zaterdag 10 december 2005 @ 02:28:35 #291
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_32963231
dankzij die link naar die serie "Wonderen Bestaan" waarvan ik ook al een aantal afleveringen had gezien op TV, vermaak ik me nu prima met het bekijken van alle afleveringen van alle seizoenen. en er zitten me toch bizarre verhalen tussen.

zoals die kerel met die eend (2CV) die droomde 's nachts dat hij in z'n eend reed op de snelweg en de motorkap waaide open, waardoor hij niks meer zag. hij heeft toen lang wakker gelegen om te bedenken wat hij zou doen als dat gebeurde.
de volgende dag reed hij op de snelweg en werd hij ingehaald door een vrachtwagen en... de motorkap waaide open. maar omdat hij er toch al de hele nacht over had wakker gelegen wat te doen in zo'n situatie, kon hij goed reageren en gebeurde er geen ongelukken.

ook al geloof je er niet in, toch wel leuk al die verhalen.
pi_32965230
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 02:28 schreef Sh0g het volgende:
dankzij die link naar die serie "Wonderen Bestaan" waarvan ik ook al een aantal afleveringen had gezien op TV, vermaak ik me nu prima met het bekijken van alle afleveringen van alle seizoenen. en er zitten me toch bizarre verhalen tussen.

zoals die kerel met die eend (2CV) die droomde 's nachts dat hij in z'n eend reed op de snelweg en de motorkap waaide open, waardoor hij niks meer zag. hij heeft toen lang wakker gelegen om te bedenken wat hij zou doen als dat gebeurde.
de volgende dag reed hij op de snelweg en werd hij ingehaald door een vrachtwagen en... de motorkap waaide open. maar omdat hij er toch al de hele nacht over had wakker gelegen wat te doen in zo'n situatie, kon hij goed reageren en gebeurde er geen ongelukken.

ook al geloof je er niet in, toch wel leuk al die verhalen.
Er was ook een serie uit Amerika, 'Miracles and other wonders', daar zijn echt verhalen tussen, prachtig, dat vergeet je nooit meer. Ik heb ze op mijn website staan, ik plaats even de link, ik had ze toen op het prikbord van de new age/paranormaal pagina gezet (toen had ik Fok nog niet ontdekt ). Deze verhalen heb ik dus geschreven naar de serie, gewoon naverteld. Behalve verhaal 2, dat is een verhaal van een van mijn lezeressen.

www.doorhetraam.nl en dan naar Wonderverhalen. Sorry, in de directe link blijkt het frame niet goed te laden, is een technische kwestie, moet nog opgelost worden.
pi_32965917
Morgen weer.

Niet verklaarbare zaken...

Graancirkels, lichtfenomenen, 'buitenruimtelijke' wezens... Voor medium Robbert van den Broeke zaken die aan de orde van de dag zijn. Hij praat onder meer over zijn paranormale gaven in in Er is zoveel meer, gepresenteerd door Irene Moors.

Uitzending: iedere zondag om 21:00 uur bij RTL 4.

Irene en Robbert

zondag 11-12, 21:00 uur
serie reportages waarin het leven en de bijzondere paranormale gaven van het medium Robbert van den Broeke centraal staan. Robbert is bekend van zijn omvangrijke collectie foto's en filmpjes met entiteiten, geestverschijningen, lichtfenomenen en buitenruimtelijke wezens. Ook ontstaan in zijn buurt geregeld graancirkels en kan hij middels zogenaamde readings contact maken met overledenen.
pi_32965932
Ik zit er morgen weer klaar voor
pi_32971057
Hier vond ik reacties van mensen die wanhopig met Robbert in contact proberen te komen. Jammer dat ze hun kracht niet in zichzelf zoeken.

http://www.lifeandcooking.nl/artikelen/reacties.php?objid=1404355

Mijn 15 vragen heb ik naar het e-mailadres eriszoveelmeer@rtl4.nl gestuurd, dat de redactie daar noemde. Niet dat ik daarvan iets verwacht,want ik vrees dat vrijwel alle mailtjes een zachte overgang sterven in de mailbox van RTL 4.
pi_32971384
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:53 schreef Stenny het volgende:
Hier vond ik reacties van mensen die wanhopig met Robbert in contact proberen te komen. Jammer dat ze hun kracht niet in zichzelf zoeken.

http://www.lifeandcooking.nl/artikelen/reacties.php?objid=1404355
Ja, daar kan ik ook absoluut niet tegen! Je ziet nu al dat mensen Robbert als een soort messias beginnen te vereren. Ongeloflijk dat zoiets toch altijd weer gebeurt en dat in een toch wel redelijk ontwikkelde en rationele samenleving.
pi_32971436
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:06 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, daar kan ik ook absoluut niet tegen! Je ziet nu al dat mensen Robbert als een soort messias beginnen te vereren. Ongeloflijk dat zoiets toch altijd weer gebeurt en dat in een toch wel redelijk ontwikkelde en rationele samenleving.
Ik vind het ook niet leuk voor Robbert, komt daar ook nog eens zo'n Sten Oomen met allemaal moeilijke vragen. Je zou ze toch!
pi_32971455
Dit kreeg ik net als antwoord in mijn mailbox binnen:

Beste Sten,

Hartelijk dank voor uw belangstelling in ons programma en medium Robbert van den Broeke.
De mailtjes en brieven komen met ongekend grote hoeveelheden binnen.
De toeloop is dusdanig dat het een onmogelijke opgave is geworden voor zowel de redactie als Robbert om iedereen persoonlijk terug te mailen. Daarom ontvangt u deze auto-reply van ons. Mocht dit van toepassing zijn dan proberen wij in een later stadium antwoord te geven op uw vraag.

Uw mail wordt gelezen en mocht de inhoud voor Robbert bestemd zijn wordt deze naar hem doorgestuurd. Eventuele aanmelding voor deelname aan het programma houden wij in ons archief voor de toekomst. Uw brief wordt vertrouwelijk behandeld en gezien de persoonlijke aard van vele reacties danken wij u voor het in ons gestelde vertrouwen.

Helaas is een persoonlijk reading van Robbert op korte termijn niet mogelijk.
Op dit moment wordt er samen met Robbert gewerkt aan de ontwikkeling van
workshops.Wij adviseren u hiervoor de website ( http://www.robbertvandenbroeke.com ) in de gaten te houden, ook voor de gelegenheid tot het stellen van vragen aan Robbert.


Wij hopen op uw begrip en willen u hartelijk danken voor het kijken naar ons programma.


Met vriendelijk groet,

De redactie van "Er is zoveel meer"
House of Television
"Er is zoveel meer" wordt uitgezonden op RTL 4 op zondagavond 11, 18 december en 1 januari a.s. om 21.00 uur.


[ Bericht 0% gewijzigd door Stenny op 10-12-2005 15:15:39 ]
pi_32977144
Ja, diezelfde reactie kreeg ik ook. Ik hoop net als velen met mij dat ik ooit een sessie met Robbert heb.
Gaap Goals rulezzz!
pi_32977260
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:09 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, diezelfde reactie kreeg ik ook. Ik hoop net als velen met mij dat ik ooit een sessie met Robbert heb.
Ik hoop ook dolgraag dat ie mij eens gaat 'readen'. Kan ik eindelijk die gast zijn trukendoos om zeep helpen.
Waarom is het eigenlijk zo dat de doden altijd alleen maar goed praten over degene die in de studio zit? Je hoort nooit zoiets van "je vrouw vond je een eikel". Lijkt mij veel realistischer aangezien 33%-50% van de huwelijken op een scheiding uitdraait.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2005 20:14:15 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')