abonnement Unibet Coolblue
pi_32691125
Hallo,

Weet iemand een goede site waar ik tips/tricks kan vinden voor het maken van een flash spelletje?

Groeten,

Websurfman
http://www.atisco.nl
  woensdag 30 november 2005 @ 13:46:12 #2
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_32695231
www.flashkit.com
Kun je hele FLA's downloaden. Erg handig om stukken code te leren, combineren etc...
Kijk bij 'tutorials' en bij 'movies'
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_32695295
goed boek over actionscript kan ook handig zijn
  woensdag 30 november 2005 @ 15:41:51 #4
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_32698367
een goed boek maakt nog geen goede site! ... bla.. hehe
Maar ja idd, hoewel je van de helpfiles meegeleverd met flash ook veel kan leren. (actionscript dictionary etc)
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_32698610
zonder goede actionscript ga je er toch echt niet komen. Als je heel leuk stukken gaat overnemen van andere games gaat het echt niet werken als je niet weet wat je plakt en knipt
pi_32698658
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:48 schreef miss_bleu het volgende:
goed boek over actionscript kan ook handig zijn
pi_32698763
Ik heb thuis een erg goed boek liggen over Game Development in Actionscript. Kan zo snel alleen niet op de titel komen. Het is een boek met een blauwe cover. Ik zal vanavond de titel even posten.
  woensdag 30 november 2005 @ 16:11:18 #8
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_32699234
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:49 schreef miss_bleu het volgende:
zonder goede actionscript ga je er toch echt niet komen. Als je heel leuk stukken gaat overnemen van andere games gaat het echt niet werken als je niet weet wat je plakt en knipt
Ik doe loos omdat de TS vroeg naar sites...
Maar ik geef je zeker gelijk. Mijn eerste spelletje heb ik gemaakt mbh boek en flashkit. Bestaande code kijken helpt ook veel. Vooral omdat je aan de fla's meteen ziet wat het doet. Zo kun je gebruikte code combineren met je eigen code / omzetten in eigen code.

Goed boek erbij als naslagwerk / stap-voor-stap handleiding is dan zeker handig.
Ik had ook Game Development boek.. titel kwijt. En een O;Reilly naslagwerk voor actionscript. Soort dictionary.
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_32708473
snap ik ook wel, maar flash leer je niet 1 2 3 doormiddel van websites is mijn mening. Het lijkt veel makkelijker dan het is
  woensdag 30 november 2005 @ 21:12:40 #10
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_32708731
www.flashfocus.nl is ook nog zo'n site.

Helemaal met blue eens. Komt echt nog heel wat bij kijken. Zelf al heb je de game kant en klaar voor je liggen dan is het nog een hele puzzel de code te ontcijferen. Maar succes ermee i.i.g.

Tip voor de advanced users:
- Zoek een voorbeeld van wat je wil op internet.
- Download het flash bestand/ haal het uit je temp internet files
- Gebruik SWF Decompiler om er weer een fla file van te maken
- Open in flash en je kan alle scripts zien en alles bewerken.
- GEBRUIK DIT NIET OM TE JATTEN!! PUUR VOOR SCRIPT INFO!!!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_32708891
Boek wat ik erg fijn vond was:
Flash MX Game Design demistified.door Jobe Makar gepubliceerd door Macromedia Press.
Flash Mx is natuurlijk tikkeltje verouderd. Maar er zal wellicht een MX2004 of Flash8 variant van het boek zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')