abonnement Unibet Coolblue
pi_58421228
Gisteren in een dronken bui Bassie & Adriaan opgezet; geweldig
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:25:39 #227
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_58426268
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 17:57 schreef jeoren het volgende:
Andere vraag; wat is het adres van het politiebureau in Vlaardingen uit de serie De Verdwenen Kroon? En zijn er behalve de stadsgehoorzaal (Plaaggeest) en het boevenhuis (Geheim van de Sleutel) nog andere prominente locaties in Vlaardingen en omgeving?
Het politiebureau uit de Verdwenen Kroon ligt in Schoonhoven, dacht ik. Het politiebureau uit de Plaaggeest, het Geheim van de Schatkaart en de Reis vol Verrassingen is hetzelfde politiebureau, en dat is wel die uit Vlaardingen. Adres is: Delftseveerweg 40, 3134JJ Vlaardingen. Het ziet er nu nog steeds uit als in de Reis vol Verrassingen.
Enkele andere plekken zijn:
Lickebaertbos, de staplaats van de caravan in de latere series.
Zowel het boevenhuis van de Baron uit de Schatkaart, als de schuilplaats van de boeven uit de Sleutel staan in Vlaardingen.
Er was eerst een site met allerlei informatie over Bassie en Adriaan. Echt geweldig, maar volgens mij is hij uit de lucht gehaald, want ik kan hem niet meer vinden.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_58431006
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:25 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Het politiebureau uit de Verdwenen Kroon ligt in Schoonhoven, dacht ik. Het politiebureau uit de Plaaggeest, het Geheim van de Schatkaart en de Reis vol Verrassingen is hetzelfde politiebureau, en dat is wel die uit Vlaardingen. Adres is: Delftseveerweg 40, 3134JJ Vlaardingen. Het ziet er nu nog steeds uit als in de Reis vol Verrassingen.
Enkele andere plekken zijn:
Lickebaertbos, de staplaats van de caravan in de latere series.
Zowel het boevenhuis van de Baron uit de Schatkaart, als de schuilplaats van de boeven uit de Sleutel staan in Vlaardingen.
Er was eerst een site met allerlei informatie over Bassie en Adriaan. Echt geweldig, maar volgens mij is hij uit de lucht gehaald, want ik kan hem niet meer vinden.
Bedankt voor de info. Wat betreft die website, bedoel je misschien http://www.adriaan-homepage.nl/ ?
pi_58431412
Volgens mij was het een andere site. Die zijn oorsprong vond op het Fok Forum. Maar vanwege rechtenkwesties over de achtergrondmuziek moest de site offline ofzo.
pi_58433388
http://www.forumschorum.nl/ hier stond het vroeger
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  vrijdag 2 mei 2008 @ 15:01:18 #231
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58436478
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 2 mei 2008 @ 15:31:46 #232
213998 Samba-boy
MarcMarie's Pruikendrager
pi_58437033
Het verhaal van bassieenadriaan.nl Het begon allemaal in eind 2003 met dat Bassie en adriaan topic hier op FOK. De B&A tour was een enorm succes, en DjKoelkast had inmiddels een site over de muziek van B&A gemaakt. En sommige die vaak in dit topic postten, hadden het idee om een groot forum opzichzelf op te starten over B&A.

Februari 2004 had DJ het forum geopend, en de andere sites (Muziek.Bassieenadriaan.nl en Info.bassieenadriaan.nl, info-site) samen met het forum en de nieuwe Radiozender, in een grote portal gezet: www.bassieenadriaan.nl (Als je nu naar die link gaat, kom je op de ofiiciele B&A site) Ik zat er vanaf het begin bij, maar meldde me pas aan in mei 2004, na lang meelezen.

Het was een gezellige boel, dag na dag werden er grote ontdekkingen ontdekt in de series, fouten, grappige weetjes, en na iedere nachtuitzending van B&A op Nick gaf iedereen feedback over hoe ze het vonden. Ook was het glorieuze plan voor een heuze B&A FILM, helaas nooit echt van de grond gekomen.

1 Juli werden de forumleden zelfs uitgenodigd voor de grote B&A excursie in Tv-toys. Er kwam een DVD uit met opnames van de dag, en daarop stond ook een trailer voor een Tv-Fragmenten DVD.

De radio was in feite illegaal, en we moesten een inzameling houden om de Radio LEGAAL te houden. Iedereen die geld doneerde, kreeg de Radio B&A MP3 CD, met uitzendingen en extra's. We hadden genoeg geld, de radio was Legaal! Ik dacht dat in deze periode in het geheim de TV Fragmenten DVD werd gemaakt, en verspreid. Beelden van B&A bij Samson, Wie Ben ik, Laat ze Maar Lachen, enzovoort. Maar...

Bassie had het al een tijdje niet zo op het forum, maar Adriaan vond het allemaal wel ok. Toch kreeg het forum een aanklacht van BEIDEN om de naam bassieenadriaan te laten vallen. Men ging verder onder de naam: Forum.clownenacrobaat.nl, maar zelfs DAT liet Bassie niet door de beugel. De strip over ons, de forumleden, ForumSchorum, bestond al een tijdje, en na kort denken, werd de site omgedoopt tot: Forumschorum.nl.

Al vanaf Clownenacrobaat.nl voelde het anders, de sfeer was meer gespannen, er kwamen meer ruzies. En bij de wisselingen van domeinen verdwenen er ook vele users, die er al vanaf het eerste uur bij waren. De ruzies werden per wisseling groter, en groter. Na een tijd zat IEDEREEN op het forum te fucken tegen elkaar. Na een of andere grap van een 3tal users was het afgelopen.

DJ gooide Forumschorum voor een lange tijd offline, en na een half jaar ofzo, was ie zonder aankondiging, weer online. De radio was verdwenen, daar had DJ echt geen zin meer in. En zo komen we bij 2 mei 2008, vandaag: Forumschorum is in feite HELEMAAL dood. Het enige topic dat nog aardig loopt (2 a 3 posts per dag ) is het Voetbal-topic. Voor de rest is het zo dood als een pier. Forumschorum. Van een van de snelstgroeiende fora allertijden, naar een dood, stil, en leeg rattenhol. Balen.
Echt waar!
pi_58437714
quote:
Maarrr, maarr dat is geniaalllllll
  vrijdag 2 mei 2008 @ 16:21:43 #234
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58437856
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 16:14 schreef jeoren het volgende:

[..]

Maarrr, maarr dat is geniaalllllll
Kom kom.

Niet overdrijven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58471808
Ik heb de opnamelocaties in Vlaardingen en Schiedam in kaart gebracht. Zie onderstaande website:

http://picasaweb.google.com/jobgoes/BA

Van een aantal locaties zou ik graag de exacte positie willen weten:


Vlaardingen:
poort waar Bassie sleutel krijgt overhandigd
garage uit de Plaaggeest
huis waar boeven inbreken en bassie voetbal over het dak schiet

Schiedam:
tunnel waar boeven in kooi worden gevangen genomen


Wie kan mij helpen aan de hand van de plattegronden op eerder genoemde website?
  zondag 4 mei 2008 @ 16:32:48 #236
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58473824
Dat visserijmuseum klopt niet, trouwens. We zijn in de kelder geweest en het lijkt er helemaal niet op. Zal waarschijnlijk toch Naarden geweest zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 5 mei 2008 @ 12:31:52 #237
188012 Breach
Is Goed
pi_58488977
Dit weekend een aantal dvd's aangeschaft. En het is bijna ziekelijk hoe goed ik me alle teksten kan herinneren Maar wat is het toch ook weer leuk om terug te zien.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:37:56 #238
3185 Adelante
To let it go now
pi_58673106
Die nieuwe OHRA commercial

"buurmannetjuhhhhh"
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:41:49 #239
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58673213
Ah, Ohra dus Ik hoorde van iemand dat hij in een commercial speelde maar wist niet welke
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58673256
Hij is leuk
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:46:59 #241
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58673329
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:55:23 #242
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58673498
Ik herken de andere stemmen niet eens... Zouden ze die gedubt hebben vanwege rechten of zo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58674831
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:55 schreef wonderer het volgende:
Ik herken de andere stemmen niet eens... Zouden ze die gedubt hebben vanwege rechten of zo?
Nou Bassie is zelf te zien op het einde, dus medewerking, aldus lijkt het me stug dat het gedubt is.
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
pi_58674892
Dat "Frikandellen!" klonk mij ook niet zo bekend in de oren.
  woensdag 14 mei 2008 @ 23:00:20 #245
176521 Grulez
rasgroninger
pi_58674974
Alleen medewerking van Bassie denk ik. De rest klonk nep.
  woensdag 14 mei 2008 @ 23:43:51 #246
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58675800
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 22:54 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Nou Bassie is zelf te zien op het einde, dus medewerking, aldus lijkt het me stug dat het gedubt is.
Vandaar ook andere stemmen

Denk dat ze inderdaad geen bestaande dialoog hebben gebruikt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 14 mei 2008 @ 23:59:37 #247
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_58677854
Zo klonken ook de boeven in de hoorspellen zoals De verzonken Stad

adriaan > de baron, b2
bassie > vlugge japie
pi_58681875
Van bassie zijn site:

En momenteel wordt de laatste hand gelegd aan een speciaal project waarvoor ik tv-opnamen, een fotosessie en ander studiowerk heb gedaan. Leuke bijkomstigheid was dat ik weer samen met Adriaan één en ander heb ingesproken. Dat was dus weer eens ouderwets Bassie & Adriaan. Maar meer zeg ik er niet over en jullie moeten maar wachten tot half mei want dan is het te zien en te horen.
pi_58688337
Ik vind de reclame iig geweldig
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')