abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 28 november 2005 @ 13:44:12 #1
67643 iDex
opdondertje
pi_32643854
Hallo,

ik volg nu al een tijdje GVH en ben toch tot de conclusie gekomen dat ik wat fout deed, ik heb het maar eens aangepakt volgens de geqxon manier, even lekker normaal dus ik dacht huppakee de apple mac mini, de apple ipod nano gaan lekker de deur uit en in de ondergrondse containers in de straat

ook gaat de vervelende TFT scherm pleite en later gaat ook nog mijn lcd tv erachteraan, alleen die zit nog aan mijn muur geschroeft


Zo dat ruimt al aardig op

nu is mijn bureau al leeg en computer ik nu op een windows media center computer, ik heb zoals geqxon gister al zei als tip firefox erop gezet, want IE is al een beetje vernaggeld mgoed maar weer even overstappen naar windows, altijd even wennen... mgoed ik ga voor op mijn eigen kamer maar een eigen computer aanschaffen, zodat ik lekker de winter door kan komen in mijn kamer , zal wel even wennen zijn met de fan die je wel horen zal, en ik ben van plan om een CRT monitor te kopen. en asperinnes , mgoed dat zal wel alleen in het begin zijn van het wennen.

voor de ipod nano ga ik bij de blokker een mp3 speler kopen, want nu hoef ik geen itunes te gerbuiken en kan ik via tag en rename makkenlijk mp3's renamen, itunes is best kut volgens gexqon, en ik vind dat ook wel zo.


Deze shit is lauw

die tv die je ziet kan ik eigenlijk niet kwijt op mijn kamer maar ik zet hem dan wel op de gang en kan ik daar tv kijken, want LCD tv is gewoon bagger, je hebt er niets aan volgens geqxon, gewoon poep dus

even een lijstje

  • TFT - CRT
  • iPod nano - Mp3 speler blokker
  • Mac Mini - midi tower met windows
  • LCD tv - tv met beeldbuis

    geqxon is best oke
  • pi_32644108




    Maar om even mijn puntjes te verdedigen:
    Een CRT is kwalitatief beter dan een TFT, echter is de omvang vaak een groot nadeel. Wanneer het uiterlijk, de rust voor je ogen (trilvrij-beeld en hogere helderheid) en het formaat belangrijk is, dan past een TFT veel beter bij je. Een TFT is niet kut

    Firefox is niet eens zoveel beter dan IE, en al helemaal niet voor beginners. Voor mensen die van tabbed browser houden, die ActiveX niet belangrijk vinden, die van de extensions houden en die geen IE-only websites bezoeken, is Firefox prima. Niks mis met IE hoor

    Een Mac-Mini is inderdaad stil, maar er zijn zat computers die geen geluid maken, en daardoor stiller zijn Bij Apple is het ze verdomd goed gelukt een goedkoop budget- / instapmodel te maken, die lekker compact en stil is. Toch vind ik het tekort aan geheugen in het eerste model een voorbeeld van het lakse beleid van Apple.

    iTunes is -mits je nummers goed getagged zijn- niet "kut". Om te taggen kun je echter beter programma's zoals bijvoorbeeld Tag & Rename gebruiken, aangezien je hier veel meer handige opties en keyboard-shortcuts hebt. Dit gaat vele male sneller dan met iTunes. Tag & Rename is echter geen afspeel programma, daar heb je nog steeds iTunes voor nodig

    De discussie LCD-TV > Beeldbuis is hetzelfde als bovenstaande met TFT > CRT-Monitor. Als je voor het design gaat, en je niet al te veel ruimte hebt, is een LCD-TV vele male beter. Tevens is de helderheid vaak ook hoger. Toch blijft het beeld van een CRT kleur-echter, iets dat ik zelf belangrijk vind.

    Nu blij? Mooi

    Ik heb overigens veel respect voor het feit dat je zoveel tijd hebt genomen voor het maken van het topic en de afbeeldingen

    [ Bericht 45% gewijzigd door Geqxon op 28-11-2005 14:07:49 ]
    pi_32644795
    Crap het heeft dus een naam .
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    pi_32644965
    Steve-O, ik wil hier het liefst een serieus discussie-topic van maken. Bij deze de vraag of je hier geen bagger wilt posten, want ik zal het met liefde en plezier verwijderen.
    pi_32645162
    Ga je gang , als jij je aangesproken voelt

    [serieus]
    Ben het met de meeste punten eensch alleen zie ik niet in waar je CRT scherm boven een LCD scherm zou verkiezen als consument ? , Als het werk gerelateerd is(DTP enzo) lijkt een CRT me wel een prima keus ja .
    [/serieus]

    Wat is het doel van dit topic eigenlijk ?
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    pi_32645564
    Een CRT-scherm heeft nog een paar andere voordelen, naast de kleur-echtheid. Zo ook de extreem hoge resoluties (zo draai ik mijn 19" CRT soms op 2048 * 1536), en het feit dat je geen vertraging hebt. Dat is voor database-beheerders en pro-gamers vaak best handig.

    Het doel van dit topic is het discussieren over (om iDex maar te quoten):
    quote:
  • TFT - CRT
  • iPod nano - Mp3 speler blokker
  • Mac Mini - midi tower met windows
  • LCD tv - tv met beeldbuis
  • pi_32645785
    Die vertraging is bij nieuwerwetse tft's vrijwel nihil.
    En waarom hebben Dbase beheerders een snelle monitor zonder vertraging voor nodig?
    De iPod hoef je niet per se te gebruiken met iTunes, er zijn genoeg alternatieven voor. Ik gebruik overigens gewoon iTunes. Maar goed, ik heb al mijn mp3's netjes gerenamed ooit.

    Mac Mini vs. Gewone pc weet ik niets van. Naja, ik weet dat ik de Mac mini erg mooi vindt maar voorlopig toch blijf bij mijn pctje.

    Er blijft echter aan het einde altijd een discussie tussen huidige geperfectioneerde technieken en nieuwe technieken. Mooi design of gewoon een functionele kast. Ikzelf ben voorstander van nieuwe technieken (mits enigszins uit de betafase), tevens hou ik van mooie dingen en geef ik 10 keer liever meer geld aan een mooi dingetje dan aan hetzelfde apparaatje in een lelijk doosje en een matige userinterface. Magoe, daar ben je gadgetfreak voor .
    pi_32645800
    FireFox is trouwens gewoon erg relaxt .
    pi_32645842
    Een responsetijd van 16ms is al genoeg om lekker te kunnen gamen , Tegenwoordig zie je ook niet veel hoger als 16ms bij LCD schermen . Enige minpunt is wel de vaste resolutie waar je idd aan vast zit .

    en een Nano met met een kijkshop mp3speler vergelijken is ook iets nutteloos zo'n goedkoop flutding valt al uit elkaar als je er naar kijkt en er komt blikgeluid uit .
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    pi_32645903
    Een database-beheerder heeft geen snelle monitor nodig, maar soms wel een hoge resolutie, om zo alle kolommen naast elkaar te kunnen zetten

    Verder Firefox inderdaad lekker, maar mijn vader browsed op Internet-Explorer. Doordat het een vertrouwd programma is, dat voor hem bekend is, kan hij er gemakkelijk mee werken. Ik zou hem never nooit Firefox voorschotelen.
    pi_32645937
    Ik heb gewoon 2 tft's naast elkaar . Kan ik de lettertjes tenminste nog lezen.
    pi_32656479
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 14:34 schreef Steve-O het volgende:
    Ga je gang , als jij je aangesproken voelt

    [serieus]
    Ben het met de meeste punten eensch alleen zie ik niet in waar je CRT scherm boven een LCD scherm zou verkiezen als consument ? , Als het werk gerelateerd is(DTP enzo) lijkt een CRT me wel een prima keus ja .
    [/serieus]

    Wat is het doel van dit topic eigenlijk ?
    Ik loop stage als DTPer en deze week worden de CRT's ingewisselt voor LCD of TFT's.
      maandag 28 november 2005 @ 22:10:33 #13
    67643 iDex
    opdondertje
    pi_32656802
    ik doe liever beeldbewerking op een tft scherm dan op een flikkerend crt scherm. en waar gewoon alle randjes gevuld zijn met scherm, dus niet dat ik een zwarte randje zie.
    pi_32658565
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 21:59 schreef super-muffin het volgende:

    [..]

    Ik loop stage als DTPer en deze week worden de CRT's ingewisselt voor LCD of TFT's.
    Ik bedoel maar
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')