abonnement Unibet Coolblue
pi_32619924
Ga hier verder waar Tool deel III was gebleven..
pi_32622446
wat ons allemaal bezighoudt: hoe lang nog tot de nieuwe cd. Zullen we een pooltje maken?
pi_32623199
Ik hoop dat die CD echt heel snel komt!
pi_32623465
tvvvp
underground forever baby
pi_32625214
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:22 schreef Triangeljosti het volgende:
Ik presenteer: de kerstkaart van de familie Carey 2003:

[afbeelding]
had hem al gezien... lekker vrouwtje hoor... is geloof nog een nederlandse ook!
  zondag 27 november 2005 @ 23:41:13 #7
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32632759
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat ons allemaal bezighoudt: hoe lang nog tot de nieuwe cd. Zullen we een pooltje maken?
Jaaaa poolen!!
Ik zeg 24 april 2006.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_32633493
dan zeg ik 23 april 2006
  maandag 28 november 2005 @ 08:19:03 #9
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32637796
Ik denk 29 februari 2006

tvp
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 28 november 2005 @ 11:08:57 #11
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_32640226
Ik dacht; het voordeel van het feit dat deze gozert, Maynard 2 bands heeft is dat je hem veel tegen komt met de band waar die op dat moment mee in de studio's gaat en uiteindelijk gaat touren.
Ik dacht : Leuk!! Elk jaar een concertje met Maynard voor zowel de band Tool als daarna A Perfect Circle. Helaas ... hij wil het allemaal zo ontzettend goed doen dat het nogal op zich laat wachten. En terecht natuurlijk!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 28 november 2005 @ 12:05:15 #12
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_32641503
quote:
Op maandag 28 november 2005 08:19 schreef Svyatagor het volgende:
Ik denk 29 februari 2006

tvp
Tsss grapjas. Als 2006 schrikkeljaar was dan zou het wel de ultieme verjaardagskado voor mij zijn. Ik ga thuis es met mijn pendel-setje een datum proberen te pendelen.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_32642372
halloween avond?
pi_32660795
3 maart 06..
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:21:51 #15
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_32668067
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:05 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Tsss grapjas. Als 2006 schrikkeljaar was dan zou het wel de ultieme verjaardagskado voor mij zijn. Ik ga thuis es met mijn pendel-setje een datum proberen te pendelen.
Met mijn pendel boven getallen-cirkel kwam ik uit op: 23 mei 2006. Ik ben net zo benieuwd als jullie.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_32702447
Tot nu toe hebben mensen het volgende verzonnen, ingegeven gekregen, gependeld:

Svyatagor 29 februari 2006
Sanneeehh1987 3 maart 2006
Triangeljosti 17 maart 2006
Toffe_Ellende 23 april 2006
ErikT 24 april 2006
sir_Tachyon 23 mei 2006
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 30 november 2005 @ 21:58:25 #17
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:23:34 #18
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_32761167
Ik gok dat het 5-5-2006 wordt, in ieder geval voor de zomer.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:28:36 #19
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32761282
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Ik gok dat het 5-5-2006 wordt, in ieder geval voor de zomer.
Nu je het zegt, met wat flauwe Tool-symboliek wordt het natuurlijk 6-6-'06...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 8 december 2005 @ 18:43:30 #20
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32924409
* Tool - Disposition....

blijft echt zo'n geniale track dit.... niet normaal. Kan echt niet wachten op het nieuwe album
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_32927964
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:28 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Nu je het zegt, met wat flauwe Tool-symboliek wordt het natuurlijk 6-6-'06...
20 juni?

  vrijdag 9 december 2005 @ 12:15:36 #22
136609 Sauve_moi
Learn to swim...
pi_32941501
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:16 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

had hem al gezien... lekker vrouwtje hoor... is geloof nog een nederlandse ook!
Ja ze is nederlands, ik was laatst in een muziek winkel bij nijmegen en ze was de zus van de eigenaar...
Danny was daar ook geregeld geweest..
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:51:20 #23
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_32951187
warempel, de DVD singles van Parabola en Schism staan op uitkomen, kunt ze bij Bol al reserveren. Op beide DVD's staat de video, met audiocommentaar van een gast (geen bandmember) en een "LUSTMORD audio re-mix" van het nummer..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 10 december 2005 @ 01:22:45 #24
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_32961882
Ahhh wel jammer dat ze dat niet ff op 1 DVD konden proppen of op een dubbel-DVD


EYYY: ze zeiden toch 20 dec 2005?!?!? Waarom staat er dan bij Bol
quote:
(Nog niet verschenen - U kunt deze titel reserveren) Beschikbaar op 09.01.2006

"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:56:26 #25
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_32965897
goede vraag, bij Toolarmy kun je ze nu al bestellen:
quote:
05

PARABOL/PARABOLA & SCHISM DVD PRE-ORDERS
I've just been informed that pre-sales of the PARABOL(A) & SCHISM dvds will be available in the TA SHOPPING BAZAAR tomorrow (that's FRIDAY, DEC 9). Any orders will be packed up over the weekend and shipped out on Monday (Dec 12th) and Tuesday (Dec 13th), so that those who want them slightly before they're released in the chains can do so (also, in case some of you are worried about finding them in your local record stores). The dvds for Parabol(a) and Schism are being sold separately, each one for $9.98 (I'm fairly sure) plus shipping and handling. Each one contains the video with audio commentary by a guest (and NOT by the band members) plus a LUSTMORD audio re-mix of the song.

BMB
Ik heb geen haast dus ik denk dat ik Bol maar afwacht. Zou overigens niet de eerste keer zijn dat ze toch eerder geleverd worden dan ze nu op de site aangeven..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 11 december 2005 @ 17:46:22 #26
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_32992350
Ja dat klopt. Ik had de nieuwste van Coldplay ook al een week voor de eigenlijke release-datum.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_33028199
quote:
TOOL Looking At Spring Release For New Album - Dec. 12, 2005
Launch Radio Networks reports: TOOL has entered the mixing stage on its new album, according to sources close to the band, and is looking at an April or May release for the disc, its first since 2001's "Lateralus". As is typical for TOOL, few details have emerged about the project since the band reconvened earlier this year to begin recording. TOOL drummer Danny Carey told Launch that while the new music was hard to describe, he thought fans would have no problem recognizing it. "All I can say is you should probably just look at the past TOOL records," he said. "It's just kind of the next stage of development. Some of the tunes are pretty heavy on this one. It's still gonna be weird time signatures and all that stuff. It's just what comes out of us, you know. We just try to be true to our chemistry when we're in the little room in here together jamming, and what comes out comes out."

As reported last week, TOOL will release two mini-DVDs on December 20, both for tracks from "Lateralus". The discs, for the songs "Schism" and "Parabola", feature the videos for both tunes, commentary tracks from the members of TOOL and previously unreleased remixes. The group also reportedly has a live DVD in the works, although when that will be released remains undetermined.

TOOL singer Maynard James Keenan is preparing to release the first wines from his own personal vineyard. Three 2004 red wine blends will debut in the spring of 2006, with more information available at caduceus.org.
http://www.roadrun.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=45484
  maandag 12 december 2005 @ 22:25:45 #28
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33029262
quote:
Cool

Maar dat van dat commentaar op die DVD's klopt dus niet, het is niet het commentaar van de bandleden zelf, las ik ergens.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:44:47 #29
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33033311
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:21 schreef sir_Tachyon het volgende:


Met mijn pendel boven getallen-cirkel kwam ik uit op: 23 mei 2006. Ik ben net zo benieuwd als jullie.
quote:
according to sources close to the band, and is looking at an April or May release for the disc
Jooaaa, ik ga de poule wel winnen
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:47:51 #30
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_33033376
Op April of Mei hebben 4 mensen ingezet
Waaronder ik
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:00:51 #31
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33038190
Maar we doen toch wel wat de officiele release is. Dus de datum van de officiele TOOL-website. En niet wanneer je hem pas in NL kan krijgen.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_33130097
Kennelijk komt volgens Kink FM de plaat in april uit en staat men op Pinkpop komend jaar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 december 2005 @ 12:22:00 #33
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_33130174
op welk label zit Tool ook alweer?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_33130378
Lateralus kwam uit op EMI/Virgin
pi_33130468
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:20 schreef mr_cucumber het volgende:
Kennelijk komt volgens Kink FM de plaat in april uit en staat men op Pinkpop komend jaar.
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:33:10 #36
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33130500
Pinkpop zou perfect zijn Dan weet je tenminste zeker dat je een kaartje hebt.

Trouwens, via Google Music vond ik de volgende review van Aenima. Wel een beetje idolaat, maar het is leuk geschreven en er staan mooie ideeën in:
quote:
What became of subtlety?
May 30 '05 (Updated May 31 '05)

Author's Product Rating
Product Rating: 5.0

Pros
Calling it a thought provoking and cerebral masterpiece doesn't do it justice.

Cons
You can't have sex with sound waves.

The Bottom Line
Aenima is as challenging as it is rewarding as it is vulgar and silly. In other words, my all-time favorite album.

Full Review
When I look at my album playlist, Aenima doesn't just pop out, it grabs me by the neck and drags me in with it.

The album title's wordplay speaks volumes for it, melting Carl Jung's theory of the soul's existence and purpose (Anima) across what dictionary.com describes as The injection of liquid into the rectum through the anus for cleansing, for stimulating evacuation of the bowels, or for other therapeutic or diagnostic purposes. (Enima).

The end product of these two clear distinctions makes Aenima my favorite album of all time by default. In the span of 77 minutes the album makes every statement a broad one, in fact every statement is so nuanced that Tool has to space it out with sonic filler for little reason more than that every real track on here demands your immediate and undivided attention.

Vocalist Maynard James Keenan really defines the core of his vocals on this album. He thickly employs the textures of telephone static to his voice on various occasions through out the album. His voice is already as far as I'm concerned a piece of art within itself, but here he has the range to create two distinct voices for this piece. His normal pitch is piercing, with the static added it becomes downright eerie.

Add to this the fact that he plays a devil's advocate in nearly every song. This is pointed out first on the explosive Stinkfist, which starts with a deceivingly odd guitar discord effect only to squeeze out every last note into a single red line, and then explode into what is one of my favorite riffs of all time. The theme here is desensitization, a cultural skewering of metaphorical social indecency symbolized as, well, anal fisting.

Even more genius than the initial metaphor the song poses is the way everything is worded together. The first chorus drifts in with a singsong effect of a seesaw swinging backwards in an opposite dimension.

Something has to change
Undeniable dilemma
boredom's not a burden anyone should bear
Constant overstimulation numbs me
But I would not want you any other way


The soft pleading could be likened to an angel/devil on my shoulder type bit, and although it's immenently perverse the final message is left unclear, and the shreds of whatever the song was initially about is left to nothing but the odd/awkward sense of emotion that backs it.

Something kind of sad about
The way that things have come to be
Desensitized to everything
What became of subtlety?


That isn't to say this isn't a song of immediate gratification. It is pure rock, no matter how many various shifts it takes in direction. Screams of I don't want it! I just need it! To breathe, to feel, to know I'm alive! move the song toward the range of an addict about to crack. For all this song does, that verse might describe it well. I find this song infinitely listenable, and oddly enough it seems to get better with each listen.

Adam Jones is the guitarist here, as well as the seethingly abstract visual aspect that the band is most known for. His riffs are image-inspiring. Rollercoaster uneasy, rickety to no end, and elegant to a fault, everything is here for a reason on Aenima. The stop motion camera effects applied to the band's videos fit the music even better. It constantly feels like it's moving to one direction, pausing, and then moving to another. The phrase It's not what you say but the way that you say it fits Tool perfectly.

Sure Alice in Chains and Staind tackle(d) addiction on a regular basis, but only this band sees it as erratically shaking limbs, insomniatic image warping and shufflings of bodies dragging themselves around as if on strings. It's a mock art school tactic, and I'm not just speaking of their Stinkfist or Aenima videos, but the concept of the album as a whole.

The artwork is as nuanced as the music is. A picture of a naked body with its head curled into its chest "decorates" the CD, along with various other little snippets such as Bill Hicks posing as a doctor fixing mister keenan with leg braces if I recall correctly. Even more interesting is the little fact that you can tear off each side of dotted liner notes and slide it into the place of the cover. Even MORE interesting is that if you slide two particular pictures into the slot there are vertical teeth that make the pictures move in the same way those crackerbox baseball cards do. In one is the naked body on the floor "performing" in front of the band members while Keenan throws a flower to it. He's naked too, of course. ...Of course.

The other is a little snippet of California breaking off of America in a bit of standup popularly done by the previously mentioned "dead hero", Bill Hicks. Hicks' dry wit might have been what rubbed off most on the band. Three of the tracks allude to him or his standup in some form.

Eulogy might, or it might not. With Aenima your reaction during and afterward will be heavily affected by whatever you come in with. In another brushstroke of original nonobjective vague as hell genius, Eulogy is an eight and a half minute epic that could only be surmised in cliff notes as being anti-authority, but even that's reaching.

Now I'm going to describe it but don't think me strange for overdramatizing it. The first two minutes are a clicky, quiet, catchy little intro. 1234, 11234, 123123 is what the little tapping sounds into while the bass and/or guitar's feedback atmosphere draws a dead quiet chapel with no lights, no windows, just an altar with a microphone. To this Keenan steps up like a child as the riff finally builds and breaks to acceptable distance, his telephone voice muffling the humanity in his breath.

He had a lot to say
He had a lot of nothing to say
We'll miss him

The sarcasm is as elastic as the guitar is, when the chorus finally pounds in underneath a waterfall of pin and needle instrumentation we find that he's now dropped the microphone and is now screaming directly at the corpse at the center of the chapel.

WELL SOOOO LONG
WE WISH YOU WELL
TOLD US HOW YOU WEREN'T AFRAID TO DIE
WELL SOOOO LONG
DON'T CRY
DON'T FEEL TOO DOWN
NOT ALL MARTYRS SEE DIVINITY
AT LEAST YOU TRIED

Immature and genius come as a collective package with this band. The final bit of indignation is spurred out of the gradually weirdening psychadelic tinges as Keenan then proceeds to grab the corpse and shout a spit-laden curse into his ear

Come down
Get off your ****ing cross
We need the ****ing space
To nail the next fool marytr.


This is all topped off with a scream that only The Grudge from their later Lateralus can contend with.

The anger takes a backseat to regret in the next track, H, an infectious injection of venom that best exposes the band's rarely admitted fragile emotional side. Best known for its grinding guitar intro, this is furthered by a very delicate amount of guitar reverb and drumwork that starts thicks and bounces out like a ball getting closer to the ground each time it comes down. Keenan, who is one of my favorite lyricists ever, has a rounded sense of completion to all his wordplay.

What's coming through is alive
What's holding up is a mirror
What's singing songs is a snake and he's
Looking to turn my p*ss to wine

In the depths of the song it speaks of someone on the verge of tears.

The snake behind me hisses
What my damage could have been
My blood before me begs me
Open up my heart again


This is another track that is for me infinitely listenable.

This is followed by Useful idiot, a 38 second bit of static. Of the 15 tracks on here, five are filler and one is an intro, which rounds it off at exactly nine actual tracks. Added together it runs in at about eight minutes of filler, which is ultimately intended as a spacer between the tracks. One of Undertow's problems was that in the kaleidascope of guitars and screams the music often melted together, particularly (actually only) on the second half. With the filler, everything is left comfortably chilled. So, yes, I'm saying the filler isn't just a good thing, but a necessary thing. So there.

Forty Six and 2 is Tool's schizoid guide to self-help. A neon-threaded weaving of guitars untangles as the backgrounded whispers form into words. Themes of a snake are again mentioned in the idea of a shadow shedding its skin and breaking out of its mold.

I've been crawling on my belly
Clearing out what could have been
I've been wallowing in my own confused and
Insecure delusions


Behind three amazing tracks, this follows in the same fashion to cap off four effectively explosive tracks that carry in them enough ideas for two albums worth of organized insanity.

The best part of Forty Six and two is probably the screeching ending, guitar fingernails scratching a chalkboard in dead space while Keenan pronounces Forty Six and 2 is just ahead of me. As slow as some of the intros are, they waste no time with the explosions of their finales.

Message to Harry Manback is fun for the whole family. Ever been harrassed by an angry italian man over seagull sounds and a sad piano? Only every other day? Well, you should feel right at home being harrassed in this track as italian spoken slurs are threaded between such "interesting" little snippets such as you know one in three americans die out of cancer/ you know, I'm involved in black magic?/ you're gonna die out of cancer I promise.

Hooker With a Penis is a whole other affair, this track sounding as an homage to their Opiate days, it has more bang than melody. But the bang is lovely, and the lyrics are funny, so I can't complain. You see, Maynard James Keenan met a boy wearing van 501's and a dope beasty tee and new tattooes that claimed that he was OGT back from '92 for their first EP and in between sips of coke he told him that he thought they were selling out, laying down and sucking up to the man.

Well now I've got some advice for you little buddy
Before you point your finger
you should know that I'm the man
If I'm the man then you're the man and he's the man as well
So you can point that ****ing finger up your ***


Poetry in motion. It may just be a distraction, but it's a quirky amount of it in just the right places that makes this track worthy of standing beside the last four. With that said, it's still the worst on the album.

Intermission is an interesting little organ bit that rolls in with a strangely soothing playfulness to it. Of course Tool can't allow that so just as you get comfortable this track leads right into the burn of the intro riff to jimmy. The intro riff and Intermission are the identical melody, which gives the whole thing an odd feeling. This is another track similar to H. This time around, however, things are darker, and weirder, and remniscent of getting lost in a crop circle out in Ohio.

If you ever watch one of those unsolved-paranormal-mystery-type shows on the Sci-Fi channel, you'll know what this is about. Just kidding. Nobody watches the Sci-Fi channel.

This is one of the lesser mentioned tracks on the album (For the lack of immediate bang) but for me it's a personal favorite. I suppose in the deepest reaches of deja vu and disconnected childhood memories is where jimmy (james. as in maynard james. as in maynard james keenan. bang.) sleeps.

Eleven and she was gone
Eleven is when she waved goodbye
Eleven is standing still
Waiting for me to free her by coming ho o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o me (home)


I even have difficulty picking out which lyrical examples to give because every phrase spoken is as important as what came before it, and it's all beautiful.

Under a dead Ohio sky
Eleven has been and will be waiting
Defending his light and wandering
/
Eleven I have found you
I am wide awake and headed home


This strange anthem to two people coming together is another track that I find betters on repeat plays.

With Die Eier Von Satan (The eggs/balls of Satan)we meet more slight distractions. Behind a chugging drumbeat we get a german voice whispering his evil secrets that slowly build into what sounds like a nazi rallied set of screams. Those secrets translated: A recipe for cookies. I'm sure everybody knows this by now, still, it's hilarious in its own way, especially if you play this for other people and tell them it's something completely different, I.E. Hitler's last will and testament before he shot himself. Why he shot himself to a drum beat and guitar scratching, however, will forever be a mystery.

Push it (Remove the space and read it you wuss) takes the phrase "tough love" to new and disturbing heights. If Three Days Grace were able to form a complete thought in those thick, vacuous skulls of theirs, this is what (I Hate) Everything about you would expose itself to really be. Near ten minutes of spacy music begins with little more than buzzing fly type noises and builds into a cavern of deft voices and lost thoughts.

Let us compare Three Days Grace's and Tool's varying shades of genius:

Three Days Grace: I HATE EVERYTHING ABOUT YOU WHY DO I LOVE YOU?!

Tool: Rest your trigger on my finger,
bang my head upon the fault line.
Take care not to make me enter.
'cause if I do we both may disappear


Three Days Grace I STILL HATE EVERYTHING ABOUT YOU WHY DO I LOVE YOU?!

Tool: If, when I say I may fade like a sigh if I stay,
You minimize my movement anyway,
I must persuade you another way.


There's no love in fear.

Three Days Grace: I HATE YOU HATE I HATE YOU HATE

Tool: Just remember I will always love you,
Even as I tear your ****ing throat away.
But it will end no other way.


Three Days Grace: I HATE-

Cesaro Summability is baby screams put to what sounds like an engine revving on mars. More filler.

Aenema is the broadest statement the album makes. Again here Keenan plays devil's advocate. In the span of 6:40 he pleads in favor of an armageddon, and by the end of 6:40 you might find yourself agreeing with him. Keep in mind this album was released in '96 when everybody believed an arbitrary date made by man would influence the coming of the end of the world somehow.

The drums are probably the most notable part of this track, having a propeller intensity to their build. Danny Carey is no doubt one of the most impressive drummers known to man, and here the odd signatures and tempo changes find him right at home. His drumming style has a certain symettry to it, where every note can be heard no matter how fast he plays. It's even more fascinating seeing him banging on his huge drumkit in a live setting.

Some say a comet will fall from the sky
Followed by meteor showers and title waves
Followed by faultlines that cannot sit still
Followed by millions of dumbfounded dipsh*its


While it uses Bill Hicks' theory as a guideline, the target here is on the annoyances of late 90's-today's pop culture. He attacks L. Ron Hubbard's scientology, fake politicians and "hip gangster wannabes" in one broad verse, where on another he attacks those guys with goatees who sit outside starbucks and make sharp remarks about nothing in belief that they're being "hipsters" in between their visits to the gap. Chandler from Friends would be a good example of this type of guy.

Fret for your Figure/latte/lawsuit/hairpiece/prozac/pilot/contract/car

The best part of the song is the breakdown at the end.

'Cause I'm praying for rain
I'm praying for tidal waves
I want to see the ground give way
I want to watch it all go down


(-) Ions is another interesting bit of filler. Positive ions supposedly have a negative effect on the body and are emitted by electronic devices such as the computer you are reading this from right now (Run!). Negative ions are found in nature, such as waterfalls and streams, and have a positive effect on the body. I have no idea what this actually has to do with the track though, which is essentially someone recording a tesla coil with thunder in the background. Listen to it with earphones on. It's freaky.

Third Eye is the album's finale, a loud, twisting, angry, funny, sad, sarcastic, optimistic, dreamlike, out of body experience of a song. In essence it's everything that makes this album great condensed into 13 minutes of shifting energies.

According to the big book of mock spirituality, the third eye is a chakra (energy point) located near the two real eyes. Supposedly it effects premonition. Hey, radical new age hipsters and bored teenagers alike pay attention! Here's a test to see how open your third eye is!

http://www.eclecticenergies.com/chakras/chakratest.php

Yay! I'm a little concerned I got 96% on the crotch one though...

One of the best parts of this track is the breakdown,

So glad to see you
I've missed you so much


Sung sadly and frantically to the tune of "row row row your boat". The whole thing feels like a dry desert storm crashing into a drugged lapse of reason of sorts.

Shrouding all the ground around me
Is this holy crow above me
Black as holes within a memory
Blue as our new second sun
I stick my hand into the shadow
Pull the pieces from the sand
To try attempt to reassemble
To see just who I might have been
I do not recognize the vessel
But the eyes seem so familiar
Singing one familiar song


Of their three main releases, this is my favorite ending. To its last moments screams of

PRYING OPEN MY THIRD EYE are spit until the distortion takes its final breath and dies.

Tool is one of my favorite bands and this is my favorite album by them, their pinnacle, I suppose. They level in so much variety with this release that it's amazing it stays as dead-set focused as it does the whole way through. The black background of the album's cover describes the whole of Aenima well, a black canvas of dead space with limitless possibilites lying in its stark cerebral creativity.

Every band member works its instrument to the bone until the music doesn't just pour out of the speakers, it climbs out on its hands and knees, screams at you, floods the walls with dust and smoke and stares at you with three paranoid eyes from the corner of your room. I say "it", because "it" is always a variable with Tool. It all comes together like an out of focus camera, where often enough you can tell that even the band members leave some things to mystery.

Like that briefcase in Pulp Fiction. The trickiness of the human brain'll always construct something much more grandiose than anything a writer could compose with his feeble words. The term out of sight and out of mind, however, doesn't apply here. It'll be in your mind no matter what.

Recommended
Yes

Great Music to Play While: Listening
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:36:44 #37
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_33130587
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:20 schreef mr_cucumber het volgende:
Kennelijk komt volgens Kink FM de plaat in april uit en staat men op Pinkpop komend jaar.
Mijn vriendin hoorde het ook... Zou mooi zijn, alhoewel Pinkpop natuurlijk precies in mijn tentamens moet vallen
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_33132178
Hopelijk doen ze nog een clubtour oid. 013 of Paradiso (of het Paard ) zou mooi zijn.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:50:11 #39
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33132735
Sweeeeeeeet. Een vriend van mij werkt bij Kink FM en die kan het misschien wel bevestigen.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:02:12 #40
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33133069
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:29 schreef mr_cucumber het volgende:
Hopelijk doen ze nog een clubtour oid. 013 of Paradiso (of het Paard ) zou mooi zijn.
Het zal eerder 013 worden ja, en als het Amsterdam wordt dan zeker de HMH.
Paradiso hebben ze voor het laatst met de Aenima-tour gedaan, maar daar zijn ze inmiddels wel uitgegroeid. Wat niet wegneemt dat het natuurlijk supercool zou zijn om Tool in Paradiso te zien

*zwijmelt*
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:24:31 #41
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_33139356
Toch het liefst 013, geluid daar is superieur en dan heb je nog een redelijke kans op een kaartje! En maar hopen dat ze niet op dat vreselijke Pinkpop gaan staan, heb mezelf ooit beloofd daar nooit meer naar toe te gaan (ben er één keer geweest omdat.... jawel Tool dus..) , maar dat kan ik natuurlijk niet volhouden als Tool komt.. Liever Lowlands!
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 16 december 2005 @ 18:53:39 #42
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33141421
idd, vote Tool for Lowlands Dat is waar de band thuishoort, niet op dat stinkende Pinkpop

En btw... als Lowlands doorgaat in de trend van vorig jaar (veel grote commerciele bands en herhalingen) liever ook niet daar dan, dan maar Sziget
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_33141457
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:53 schreef maniack28 het volgende:
idd, vote Tool for Lowlands Dat is waar de band thuishoort, niet op dat stinkende Pinkpop

En btw... als Lowlands doorgaat in de trend van vorig jaar (veel grote commerciele bands en herhalingen) liever ook niet daar dan, dan maar Sziget
Niks mis met lowlands...ga gewoon naar de bands die je niet kent..en sowieso dj feest tot 6 uur ..dus boeien wat er komt eigenlijk.

maar goed..Tool liever helemaal niet op een festival maar gewoon extra zaaloptredens graag.
underground forever baby
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:24:20 #44
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33142235
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:55 schreef Laton het volgende:

[..]

Niks mis met lowlands...ga gewoon naar de bands die je niet kent..en sowieso dj feest tot 6 uur ..dus boeien wat er komt eigenlijk.

maar goed..Tool liever helemaal niet op een festival maar gewoon extra zaaloptredens graag.
Ik had het meer over het type mensen eigenlijk, dat op die bands afkomt Maar goed, ik heb liever een festival, spaart me weer 30 euro uit (Tool treedt namelijk niet op voor 15 of 20 euro )
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:27:54 #45
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_33142319
Ik denk dat tool teveel mensen zou trekken voor een 013 of Paradiso, daarom beter op een festival als lowlands idd Ze staan iig erg hoog op m'n verlanglijstje.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 17 december 2005 @ 01:21:53 #46
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33151837
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:24 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik had het meer over het type mensen eigenlijk, dat op die bands afkomt Maar goed, ik heb liever een festival, spaart me weer 30 euro uit (Tool treedt namelijk niet op voor 15 of 20 euro )
Jezus kom op man. Als je een beetje fan bent dan is 30 Euro helemaal niks voor een concert voor TOOL. Als ze het 200 euro maakten (voor iedereen) dan zou ik er nog wel heen gaan.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_33162526
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:53 schreef maniack28 het volgende:
idd, vote Tool for Lowlands Dat is waar de band thuishoort, niet op dat stinkende Pinkpop

En btw... als Lowlands doorgaat in de trend van vorig jaar (veel grote commerciele bands en herhalingen) liever ook niet daar dan, dan maar Sziget
kotsen op commercie is zooo 2002... het liefst zou je Tool natuurlijk zien (gratis uiteraard) in je huiskamer, alleen zonder al die nepfans.

Ooit was het Pinkpop... toen werd het Lowlands daarna Dour en nu weer Sziget... dit is in 2006 natuurlijk ook weer niet alternatief genoeg en vindt men weer iets anders... ik ga langzaam de gedachtegang van mensen die zo denken haten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toffe_Ellende op 17-12-2005 16:15:01 ]
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:03:03 #48
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_33162896
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:27 schreef HAL9000S het volgende:
Ik denk dat tool teveel mensen zou trekken voor een 013 of Paradiso, daarom beter op een festival als lowlands idd Ze staan iig erg hoog op m'n verlanglijstje.
Dan maar snel uitverkocht, maar Tool komt simpelweg het beste tot zijn recht in een zaal. Ik moet ze echt wel een keer weer als headliner zien, desnoods trek ik net als bij de vorige tour de grens over, toen heb ik ze naast Tilburg en Groningen (en ozzfest en pinkpop) ook nog een keer in Dusseldorf bekeken Ik denk trouwens dat 013 zeker wel een serieuze optie is.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_33163015
013? ow jee.. dat wordt rellen.. of een nieuw record.. alle kaarten verkocht binnen een halve minuut of zo.
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:25:14 #50
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_33163370
Hehe, dat was bij de Oosterpoort niet anders, was ook binnen een paar minuten uitverkocht, ik was al te laat, maar toen kreeg ik via een kennis alsnog (gratis!) kaarten. Ik ruil daar voor moest ik welgeteld 5 minuten flyeren bij de ingang
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_33163456
Ik ga serieus voor de ingang kamperen met een tent als er VVK komt bij de zaal.
  zaterdag 17 december 2005 @ 17:27:30 #52
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_33164957
Tip: zoek een rustig GWK in een klein stadje en je staat bij opening vooraan
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_33166060
Pinkpop? Dat valt dit jaar gelijktijdig met Rock am Ring en Rock in Park. Ze zullen eerder daarheen gaan denk (en hoop) ik.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_33166197
komend jaar dus ook een Rockin Park? Wat is dat nou voor een flauwe grap? Als je Pinkpop om zeep wilt helpen moet je zeker nog een festival in dat weekend houden
pi_33169167
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
komend jaar dus ook een Rockin Park? Wat is dat nou voor een flauwe grap? Als je Pinkpop om zeep wilt helpen moet je zeker nog een festival in dat weekend houden
Niet in Nijmegen, In Duitsland. Die heet ook zo. Weet niet of er weer één in Nijmegen komt.
edit: in Dld heet t Rock Im Park

[ Bericht 10% gewijzigd door ErikT op 17-12-2005 20:10:18 ]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 december 2005 @ 20:47:34 #56
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_33170781
ach er komt een Fields Of Rock, dus waarschijnlijk ook wel weer zo'n Rockin park.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:36:05 #57
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33172550
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:47 schreef Tokus het volgende:
ach er komt een Fields Of Rock, dus waarschijnlijk ook wel weer zo'n Rockin park.
Nee, ik ken wat mensen bij Mojo, en Rockin' Park was een eenmalig festival, vooral ter gelegenheid van het 2000-jarig bestaan van Nijmegen. Hoewel de voornaamste reden was dat R.E.M. wel zin had om in juni een keer naar Nederland te komen, ze zaten toch al bij Glastonbury. Toen Lenny Kravitz ook wel wilde hebben ze er maar een festival omheen gebouwd.
Dus de kans dat er dit jaar weer zoiets komt is niet zo groot, ook omdat het Goffertpark maar een beperkt aantal concerten of festivals per jaar wil.
Enfin, als Tool maar komt, het maakt me eigenlijk niet zoveel uit waar.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_33181040
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:00 schreef ErikT het volgende:

[..]

Niet in Nijmegen, In Duitsland. Die heet ook zo. Weet niet of er weer één in Nijmegen komt.
edit: in Dld heet t Rock Im Park
ja.. dat had ik eigenlijk al door.. maar de combinatie van Pinkpop met dat dubbelfestival gaat goed samen gezien de line ups van midden jaren negentig.
pi_33181127
Tool liefhebber hiero.
Ik heb echt zin in nieuwe composities van Tool.
Wiskundige meesterwerken zijn het.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 december 2005 @ 14:28:24 #60
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_33189930
hm, grappige ontdekking net:

ik heb 2 cds die zo'n mooi doorzichtig plastic boekje hebben. Lateralus van Tool, en The Grudge van Mortiis. En hoe heet het 1e nummer op Lateralus? Juist, The Grudge.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 18 december 2005 @ 19:34:00 #61
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33198952
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:47 schreef HenkieVdV het volgende:
Tool liefhebber hiero.
Ik heb echt zin in nieuwe composities van Tool.
Wiskundige meesterwerken zijn het.
Klopt. Sacred Geometry. Google er maar es op of op Drunvalo Melchedezek.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  zondag 18 december 2005 @ 20:11:25 #62
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_33199731
Toolvindpost

Ow en ik kan natuurlijk niet wachten op het nieuwe album, en andere nieuwe shizzle.
  maandag 19 december 2005 @ 11:39:47 #63
136609 Sauve_moi
Learn to swim...
pi_33213524
quote:
Op zondag 18 december 2005 19:34 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Klopt. Sacred Geometry. Google er maar es op of op Drunvalo Melchedezek.
Ik vond vond het lastig om er iets over te vinden..
Maar was al een hele tijd geleden dat ik ernaar zocht.
Maar bedankt voor die naam, is interresant..
  maandag 19 december 2005 @ 23:11:08 #64
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33231462
Op bol.com kun je er boeken over vinden. Ik ben het eerste deel van Sacred Geometry van Drunvalo Melchedezek aan het lezen en dan vind je nogal veel TOOL-gerelateerde dingen terug. Ik weet nu ook wat A Perfect Circle met 13th Step bedoelt.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_33231871
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:11 schreef sir_Tachyon het volgende:
Op bol.com kun je er boeken over vinden. Ik ben het eerste deel van Sacred Geometry van Drunvalo Melchedezek aan het lezen en dan vind je nogal veel TOOL-gerelateerde dingen terug. Ik weet nu ook wat A Perfect Circle met 13th Step bedoelt.
waddan?
  dinsdag 20 december 2005 @ 00:12:03 #66
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33233587
Heeft te maken met verschillende dimensies. Net zoals bij muzieknoten heb je 13 noten (of 12 tis maar hoe je er naar kijkt) van C t/m de volgende C (van de volgende octaaf.) Je hebt ook meerdere dimensies. Volgens Drunvalo Melchezedek (en andere ouwe beschavingen) leven wij nu in de derde dimensie. Maar door een soort evolutie zijn we nu klaar voor de volgende vierde dimensie(heeft weer met chromosomen te maken (nu hebben we er 44 & 2 en we gaan dan over naar 46&2 chromosomen (ja ik weet het TOOL ---> AEnima)) en die gaan we rond 2012 in. (Dit gaat meestal gepaard met een pole-shift, oftewel de polen wisselen van plek met allemaal natuurrampen als gevolg). Er zijn dus 12 dimensies en de 13de dimensie is weer een soort octaaf hoger en daar slaat waarschijnlijk de 13th step op. Maar voor meer details moet je dat boek maar lezen want het geeft een hele goeie uitleg over de huidige leefsituatie van ons en onze planeet. Erg interessant, eigenlijk super-gaaf. Voor mensen die al niet in Aliens geloven is dit geen aanrader want Drunvalo beweert gewoon dat er tot 1989 de regering genoeg contact had met de Grays (oftewel die grijze aliens die heel de X-files altijd onveilig maken.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_33234273
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:24 schreef TAV74 het volgende:
Toch het liefst 013, geluid daar is superieur en dan heb je nog een redelijke kans op een kaartje! En maar hopen dat ze niet op dat vreselijke Pinkpop gaan staan, heb mezelf ooit beloofd daar nooit meer naar toe te gaan (ben er één keer geweest omdat.... jawel Tool dus..) , maar dat kan ik natuurlijk niet volhouden als Tool komt.. Liever Lowlands!
Vorige keer was de computer bij het postkantoor kapot, waardoor ik na 10 minuten bij het gwm was. Toen was het al uitverkocht.
Ik heb Tool nu 2 keer op een festival gezien (werchter en ozzfest), dat was erg gaaf, maar ik MOET ze een keer in een zaal zien.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_33237517
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:12 schreef sir_Tachyon het volgende:
Heeft te maken met verschillende dimensies. Net zoals bij muzieknoten heb je 13 noten (of 12 tis maar hoe je er naar kijkt) van C t/m de volgende C (van de volgende octaaf.) Je hebt ook meerdere dimensies. Volgens Drunvalo Melchezedek (en andere ouwe beschavingen) leven wij nu in de derde dimensie. Maar door een soort evolutie zijn we nu klaar voor de volgende vierde dimensie(heeft weer met chromosomen te maken (nu hebben we er 44 & 2 en we gaan dan over naar 46&2 chromosomen (ja ik weet het TOOL ---> AEnima)) en die gaan we rond 2012 in. (Dit gaat meestal gepaard met een pole-shift, oftewel de polen wisselen van plek met allemaal natuurrampen als gevolg). Er zijn dus 12 dimensies en de 13de dimensie is weer een soort octaaf hoger en daar slaat waarschijnlijk de 13th step op. Maar voor meer details moet je dat boek maar lezen want het geeft een hele goeie uitleg over de huidige leefsituatie van ons en onze planeet. Erg interessant, eigenlijk super-gaaf. Voor mensen die al niet in Aliens geloven is dit geen aanrader want Drunvalo beweert gewoon dat er tot 1989 de regering genoeg contact had met de Grays (oftewel die grijze aliens die heel de X-files altijd onveilig maken.
wat heeft dat met muzieknoten te maken? in oosterse landen hebben ze wel meer stappen tussen de tonen.
  dinsdag 20 december 2005 @ 13:15:37 #69
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33242669
Er zijn ook meer stappen (boventonen en volgens mij ook ondertonen ) maar hier gaan ze uit van de bekende standaard Octaaf-gedoe. Maar ik ben ook niet zon goeie uitlegger. Maar als je dat boek van Drunvalo leest dan merk je wel dat de bandleden van Tool/APC er wel veel dingen hebben uitgehaald.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 13:50:23 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33243618
8 april 2006
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 14:05:20 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33244008
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_33260121
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:15 schreef sir_Tachyon het volgende:
Er zijn ook meer stappen (boventonen en volgens mij ook ondertonen ) maar hier gaan ze uit van de bekende standaard Octaaf-gedoe. Maar ik ben ook niet zon goeie uitlegger. Maar als je dat boek van Drunvalo leest dan merk je wel dat de bandleden van Tool/APC er wel veel dingen hebben uitgehaald.
hmmm toch maar is lezen, ik moet wel zeggen dat ik altijd sceptisch ben op zulke verhalen. Heb al veel occult en theologie gelezen en het valt me wel eens op dat sommige auteurs vanuit sommige beginwaardes uitgaan die volgens hun dan helemaal vaststaan maar daar ben ik het dan vaak niet mee eens. Maar ik kan die Drunvalo helemaal niet dus dat zal ik ook is gaan lezen.. zal binnenkort is kijken hier in r'dam.
  dinsdag 20 december 2005 @ 23:09:27 #73
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33261373
Ja nou die Drunvalo schrijft dat dit de waarheid is maar hij zei ook dat je net zogoed als een legende kunt lezen. Wel is het zo dat ze (wetenschap in het algemeen) erachter zijn gekomen dat die mega-sfinx (lichaam van een leeuw met hoofd van een mens) zon bepaalde irrigatie-verschijnselen heeft dat het wel rond de 10.000 jaar oud MOET zijn. Maar volgens de archeologen is dat niet zo. Op zijn hoogst 6000. Maar dat zeggen ze alleen maar omdat de Koran niet ouder is en anders zouden ze dus in Koran wel in hun open haard kunnen gooien.
Er zijn wel ook heel veel spijkerschriften gevonden die over verhalen hebben (en details over planeten enzoo) over een oude maar moderne beschaving. Tis echt een mooi boek. Veel details, veel wordt verklaard in een makkelijke manier van schrijven.

BTW: @_Etter_: leuke site. De naam komt van Dillinger Escape Plan, neem ik aan?? Ik aanbid Miss Machine.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_33261618
Ik zag een tijd geleden bij de fame een LP van Lateralus.
¤40,-
Binnenkort dan maar even langs Amsterdam
pi_33268662
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:09 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ja nou die Drunvalo schrijft dat dit de waarheid is maar hij zei ook dat je net zogoed als een legende kunt lezen. Wel is het zo dat ze (wetenschap in het algemeen) erachter zijn gekomen dat die mega-sfinx (lichaam van een leeuw met hoofd van een mens) zon bepaalde irrigatie-verschijnselen heeft dat het wel rond de 10.000 jaar oud MOET zijn. Maar volgens de archeologen is dat niet zo. Op zijn hoogst 6000. Maar dat zeggen ze alleen maar omdat de Koran niet ouder is en anders zouden ze dus in Koran wel in hun open haard kunnen gooien.
Er zijn wel ook heel veel spijkerschriften gevonden die over verhalen hebben (en details over planeten enzoo) over een oude maar moderne beschaving. Tis echt een mooi boek. Veel details, veel wordt verklaard in een makkelijke manier van schrijven.

BTW: @_Etter_: leuke site. De naam komt van Dillinger Escape Plan, neem ik aan?? Ik aanbid Miss Machine.
de koran is van rond de 600/700 na christus dus dat lijkt me sterk.. maar ik denk dat je bedoelt dat volgens de koran (en sommige christenen) de aarde niet ouder is dan 6000 jaar voor christus. En die afzetting bij de sfinx heb ik ook al dingen van gehoord maar mij maakt het weinig uit hoe oud iets is, blijft toch zo'n welles/nietus verhaal en je schiet er niks mee op. De vraag wat heb je nu aan bepaalde info is veel belangrijker in mijn ogen.

p.s. dank, heb hem eergister aangepast dus er staan nog weinig citaten op maar die ga ik wel aanvullen en die url had ik aangevraagd na calculating-infinity want die aanbid ik meer dan miss machine
  Moderator woensdag 21 december 2005 @ 12:15:53 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33270259
Leuk site etter deep thought dat is toch wel de ultime waarheid
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 21 december 2005 @ 23:11:50 #77
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33292606
Er staat ook de oorsprong van ons ras in (zelf lezen anders blijf ik aan het typen, aub) en er staat veel info/feiten in over wat er in 2012 wordt verwacht. Ik kwam (5 jaar geleden) achter dat er teveel volkeren dat jaar speciaal vinden. Er moet gewoon iets zijn en in dat boek van Drunvalo wordt alles gewoon vanaf het begin uitgelegd en daarom had ik het over die pyramides en sfinx'en. Maar het is een super-aanrader dus lezen zullen jullie!!!!
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  donderdag 22 december 2005 @ 20:24:05 #79
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_33319331
Zojuist de Lateralus dubbel LP picture vinyl besteld

Met holografisch design...





Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_33320762
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:24 schreef HAL9000S het volgende:
Zojuist de Lateralus dubbel LP picture vinyl besteld

Met holografisch design...

[afbeelding]

[afbeelding]



ik wil em ook !!
underground forever baby
  donderdag 22 december 2005 @ 21:03:07 #81
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_33320794
Ja echt machtig.... voor 50 euro kun je 'm bestellen met zo'n mooie holografische voorkant en 2 picture vinyls.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_33321194
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:03 schreef HAL9000S het volgende:
Ja echt machtig.... voor 50 euro kun je 'm bestellen met zo'n mooie holografische voorkant en 2 picture vinyls.
waar heb jij hem vandaan?
underground forever baby
  donderdag 22 december 2005 @ 21:27:23 #83
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_33322252
ze zijn wel allemaal anders, dit is die van mij:



"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 22 december 2005 @ 21:35:31 #84
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_33322610
Ja dat is 'm! Die ik postte was van een promovinyl kwam ik later achter....

Damn wat is ie mooi
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 22 december 2005 @ 21:36:51 #85
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_33322680
Ik zag vandaag bij Sounds in Tilburg de nieuwe DVD-single van Lateralus liggen. Zag er mooi uit! Schism zag ik zo snel niet. Was nog geen 10 euro geloof ik. Heb hem niet meegenomen omdat ik hoop dat de Kerstman ze ook heeft gezien
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  Moderator donderdag 22 december 2005 @ 21:37:57 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33322742


50 euro wel duur ik had een vergelijkbaar iets van fantômas en dat was maar 30 euro
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_33324916
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:27 schreef TAV74 het volgende:
ze zijn wel allemaal anders, dit is die van mij:

[afbeelding]

[afbeelding]
pi_33333623
Daar durf ik ook wel een -smiley voor te plaatsen.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:25:53 #89
136609 Sauve_moi
Learn to swim...
pi_33337660
Ik was gister in de stad, ik had geld dus ik denk ik ga de dvd single's halen..
Waren ze uitgesteld... Nu heb ik ze nog steeds niet..
  zaterdag 24 december 2005 @ 20:42:03 #90
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_33380331
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:24 schreef HAL9000S het volgende:
Zojuist de Lateralus dubbel LP picture vinyl besteld

Met holografisch design...

[afbeelding]

[afbeelding]

Vandaag al binnengekregen

Prima site; www.highfidelitydiscs.nl
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_33382893
Ik zet net sinds maanden weer Lateralus op... En ik krijg daar gewoon kriebels van in mijn buik... Zodra die eerste tonen van The Grudge uit de speakers komen, begin ik te gloeien. Ik heb dat met geen een enkele band/cd, maar met Tool wel... zucht... wat een band...

dit moest ik ff kwijt
  maandag 26 december 2005 @ 09:11:40 #92
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_33408916
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 20:42 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Vandaag al binnengekregen

Prima site; www.highfidelitydiscs.nl
Ik heb van de kerstman een platenspeler gekregen, compleet gerestaureerd...
Hoef niet lang na te denken welk vinyl de naald het eerste mag kussen. !
power to the people
pi_33442246
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:11 schreef sir_Tachyon het volgende:
Op bol.com kun je er boeken over vinden. Ik ben het eerste deel van Sacred Geometry van Drunvalo Melchedezek aan het lezen en dan vind je nogal veel TOOL-gerelateerde dingen terug. Ik weet nu ook wat A Perfect Circle met 13th Step bedoelt.
ik heb hem ook zojuist gehaald, ben benieuwd maar al zie ik die hoes van het boek doet het me het ergste verdenken (echt zo'n new age voorkant )
  dinsdag 27 december 2005 @ 17:16:07 #94
55350 Reena
Angelcrusher
pi_33444419
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:12 schreef sir_Tachyon het volgende:
Heeft te maken met verschillende dimensies. Net zoals bij muzieknoten heb je 13 noten (of 12 tis maar hoe je er naar kijkt) van C t/m de volgende C (van de volgende octaaf.) Je hebt ook meerdere dimensies. Volgens Drunvalo Melchezedek (en andere ouwe beschavingen) leven wij nu in de derde dimensie. Maar door een soort evolutie zijn we nu klaar voor de volgende vierde dimensie(heeft weer met chromosomen te maken (nu hebben we er 44 & 2 en we gaan dan over naar 46&2 chromosomen (ja ik weet het TOOL ---> AEnima)) en die gaan we rond 2012 in. (Dit gaat meestal gepaard met een pole-shift, oftewel de polen wisselen van plek met allemaal natuurrampen als gevolg). Er zijn dus 12 dimensies en de 13de dimensie is weer een soort octaaf hoger en daar slaat waarschijnlijk de 13th step op. Maar voor meer details moet je dat boek maar lezen want het geeft een hele goeie uitleg over de huidige leefsituatie van ons en onze planeet. Erg interessant, eigenlijk super-gaaf. Voor mensen die al niet in Aliens geloven is dit geen aanrader want Drunvalo beweert gewoon dat er tot 1989 de regering genoeg contact had met de Grays (oftewel die grijze aliens die heel de X-files altijd onveilig maken.
Ik vind dit wel een hele interessante verklaring voor de titel van het tweede APC album.
Ik had juist een hele andere verklaring voor de titel, 13th step, gelezen. Dat het ging over het 12 stappen plan dat je volgt om nuchter/clean te worden. Zo zouden de liedjes ook opgebouwd zijn. Alle liedjes zouden over verslaving gaan, vanuit het perspectief van de verslaafde, vanuit het perspectief van buitenstaanders die het niet snappen (bijvoorbeeld The Outsider), acceptatie....

Is het al zeker dat Tool op Pinkpop gaat spelen? Van alle festivals kiezen ze pinkpop....ach ja...dat betekent dat ik dan maar eens naar Pinkpop moet gaan. Had wel gehoord dat ze bevestigd zouden hebben voor Pukkelpop...

Is er iemand toevallig lid van die fanclub die ze hebben, ToolArmy? Ik vraag me namelijk af of ze pre-sales (voor concerten) hebben voor leden van hun fanclub. Ik weet wel dat je via die club gelimiteerde cd's/vinyl en noem maar op kan kopen, vaak ook gesigneerd...maar ik vind dat allemaal niet zo heel boeiend, pre-sales zijn wel interessant.
  dinsdag 27 december 2005 @ 17:25:39 #95
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33444724
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:11 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

ik heb hem ook zojuist gehaald, ben benieuwd maar al zie ik die hoes van het boek doet het me het ergste verdenken (echt zo'n new age voorkant )
Lees maar en je zult versteld staan. Zo niet dan niet.

P.S. Wie kan er ook maar 1 touw vastknopen aan dat verhaaltje dat bij News staat van 24 december van toolband.com????? Die eikel wordt alsmaar vager en vager!!
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_33451623
tijd voor een echte website... de layout is ook al zwaar verouderd. Kan echt niet voor een band die het artistieke aspect als geheel belangrijk vindt.
  woensdag 28 december 2005 @ 10:36:08 #97
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33463524
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 17:25 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Lees maar en je zult versteld staan. Zo niet dan niet.

P.S. Wie kan er ook maar 1 touw vastknopen aan dat verhaaltje dat bij News staat van 24 december van toolband.com????? Die eikel wordt alsmaar vager en vager!!
Het is een kerstgroet aan zijn IJslandse vriendin- en daarmee meteen aan de bezoekers van de website.
Het is altijd inderdaad wel ultravaag wat Blair allemaal schrijft, maar dat maakt het ook wel weer interessant en hoort ook wel bij het rookgordijn dat de band om zich heen heeft. En er staan ook echt vaak leuke stukjes op, zoals nu bv Boys in the attic, over de jeugd van Danny Carey.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 28 december 2005 @ 11:02:07 #98
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33464093
Ben benieuwd.
Heb tool op pinkpop gezien toen, in de 3fm tent. Toen vond ik het echt nog helemaal nix. :|
Inmiddels ben ik wat verstandiger geworden en vind ik het geweldig, vol verwachting klopt mijn hart dus voor het nieuwe album.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_33472475
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 17:25 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Lees maar en je zult versteld staan. Zo niet dan niet.
ben nu bij blz 100 maar ik het erg me twijfels bij dit boek, van de onderwerpen waar ik wat af weet maakt die behoorlijke fouten. Zo heeft die het over dat op de sfinx volgens 1000 jaar regen moet zijn gevallen, nu een beeld van zandsteen blijft dan niks over volgens mij, een 586 heeft nooit bestaan, UFO's zijn machines van wezens uit andere dimesies maar waarom gebruiken ze in hemelsnaam dan nog machines, de bijbelcode die ook allang is achterhaald, de ozonlaag is ook niet groter geworden en dan heb ik het al helemaal niet over de VN dat die het AIDS virus zouden hebben gemaakt en de wereldregering.. alles wat ik altijd in TRU zo overdreven vond komt wel mooi zo terug in een boek. Zal is de teksten van Tool gaan lezen maar als deze dingen erin terugkomen dan daalt Tool wel flink qua niveau voor me, dan is alleen de muziek nog leuk
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 17:11:24 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33475107
tip: die 2xLP ligt gewoon bij da capo in utrecht dus als iemand hem wil hebben dan hoef je niet zo lang te wachten kwa verzenden gewoon zelf ophalen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 december 2005 @ 21:46:47 #101
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_33484465
quote:
Is er iemand toevallig lid van die fanclub die ze hebben, ToolArmy? Ik vraag me namelijk af of ze pre-sales (voor concerten) hebben voor leden van hun fanclub. Ik weet wel dat je via die club gelimiteerde cd's/vinyl en noem maar op kan kopen, vaak ook gesigneerd...maar ik vind dat allemaal niet zo heel boeiend, pre-sales zijn wel interessant.
Check, ik ben lid. Meeste exclusiviteiten die ze aanbieden zijn idd gesigneerde items en wat exclusieve merchandise. Maar toen ze nog tourden verlootten ze voor iedere show kaarten onder de leden en boden ze SOMS ook pre-sales. Toezegging is iig wel dat ze dit soort dingen ook blijven doen, maar ik heb er niet al teveel op gelet aangezien ze toen Toolarmy in de lucht ging Europa al weer uit waren...
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 28 december 2005 @ 21:53:57 #102
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_33484799
oh ja dit was mijn welkomsgeschenk, niet dat ik zo van de handtekeningen ben, maar het is wel leuk om te hebben

"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 29 december 2005 @ 00:22:45 #103
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33491381
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:44 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

ben nu bij blz 100 maar ik het erg me twijfels bij dit boek, van de onderwerpen waar ik wat af weet maakt die behoorlijke fouten. Zo heeft die het over dat op de sfinx volgens 1000 jaar regen moet zijn gevallen, nu een beeld van zandsteen blijft dan niks over volgens mij, een 586 heeft nooit bestaan, UFO's zijn machines van wezens uit andere dimesies maar waarom gebruiken ze in hemelsnaam dan nog machines, de bijbelcode die ook allang is achterhaald, de ozonlaag is ook niet groter geworden en dan heb ik het al helemaal niet over de VN dat die het AIDS virus zouden hebben gemaakt en de wereldregering.. alles wat ik altijd in TRU zo overdreven vond komt wel mooi zo terug in een boek. Zal is de teksten van Tool gaan lezen maar als deze dingen erin terugkomen dan daalt Tool wel flink qua niveau voor me, dan is alleen de muziek nog leuk
Ja sommige dingen boeien mij ook niet echt direct. Dat van het AIDS-virus zul je niet zo gauw publiekelijk bekend kunnen maken. Aliens in UFO's hebben, als ze bestaan, ook alleen maar Zelf de macht om zich te laten zien aan het publiek. Waar het mij wel omgaat is het nummer 46 & 2. Dat nummer is altijd heel erg sterk in mijn hoofd aanwezig en hier hadden ze het er weer over. Dat houdt in dat als je naar de volgende dimensie gaat (waar tijd niet bestaat) dat je 2 extra chromosomen krijgt. Ik heb erg lang gezocht, meerdere malen zelfs, en ik kan geen andere betekenis vinden waar het nummer (textueel dan he ) 46 & 2 op slaat. Later in het boek (en in het 2de boek) gaat ie praten over geometrieen rond in het lichaam en rond (op energetisch niveau) het lichaam. Ik doe zelf aan Tai Chi en Reiki en andere meditaties en hij laat gewoon zien dat de energie die ik vaak gebruik heel normaal is en wetenschappelijk aantoonbaar. Tussendoor heb ik nog ff het boek van Robert van den Broeke gelezen (van het programma Er Is Zoveel Meer) en hij heeft het ook over andere dimensies, geestverschijningen, aliens. En dat sluit zo goed aan. En ik heb nog veel meer gelezen over dat soort dimensie-achtige onderwerpen. Net nog heb ik The Exocirsism of Emily Rose gekeken en daar kon ik ook heel veel uit halen. Mijn punt hier is dat Geometrie wellicht de sleuttel is van alle natuur en de bovennatuurlijke dingen (wat eigelnlijk heel natuurlijk is).
Ik ben zo akelig benieuwd wat er in 2012 gaat gebeuren, direct of indirect.

Om ff Tool-ontopic te blijven: Weet iemand of een lid van TOOL ooit uitlatingen heeft gedaan over het jaar 2012?????
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  Moderator donderdag 29 december 2005 @ 11:34:15 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33499270
sorry hoor laat ze maar gewoon muziek maken !

haha trouwens danny heeft wel goed werk gedaan .. hij heeft de melvins aan lustmord voorgesteld en die hebben toen een meesterlijke plaat gemaakt ... check the melvins + lustmord - pigs of the roman empire
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_33509129
ik ken deze band pas een paar maanden wat ongelooflijk goed... heerlijk nummers, mooie opbouw en diepe teksten.. ik kijk heel erg uit naar het nieuwe album... en naar hun dates van de nieuwe tour.. ik moet deze band echt live zien!

iemand die ze wel eens live heeft gezien? en hoe was dat?
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_33512935
welkom irfiej!
  vrijdag 30 december 2005 @ 01:21:30 #107
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33526463
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:
sorry hoor laat ze maar gewoon muziek maken !

haha trouwens danny heeft wel goed werk gedaan .. hij heeft de melvins aan lustmord voorgesteld en die hebben toen een meesterlijke plaat gemaakt ... check the melvins + lustmord - pigs of the roman empire
Kan iemand mij The Melvins en Lustmord een beetje toelichten?? Ik heb laatst wat naar die bands gezocht maar ik vond er weinig van (behalve dure cds). Hoe klinkt het enzo????
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:15:29 #108
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_33551117
Bij dit soort discussies heb ik altijd wel de neiging even aan te stippen dat je Tool niet altijd al te serieus moet nemen. Enne: ze zijn nogal voor het think for yourself, question authority concept, misschien ook iets om mee te nemen.... Ga er bijvoorbeeld maar niet vanuit dat ze het eind van de wereld gaan lopen voorspellen....
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:34:56 #109
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33551953
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:15 schreef TAV74 het volgende:
Bij dit soort discussies heb ik altijd wel de neiging even aan te stippen dat je Tool niet altijd al te serieus moet nemen. Enne: ze zijn nogal voor het think for yourself, question authority concept, misschien ook iets om mee te nemen.... Ga er bijvoorbeeld maar niet vanuit dat ze het eind van de wereld gaan lopen voorspellen....
Hear hear, het is hier TRU niet.

En mag ik ook even de liner notes van Aenima aanhalen:

"Beliefs are dangerous. Beliefs allow the mind to stop functioning. A non-functioning mind is clinically dead. Believe in nothing. . ."
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_33555549
jah dat is zeker waar er zijn veel mensen die hersenloos hun muziek volgen en dat is juist wat ze niet willen als ik de teksten zo lees/hoor..

btw trippen op deze muziek is zo ongelooflijk mooi! zijn er nog meer bands als deze behalve the mars volta... ben niet echt thuis in de psy rock maar the mars volta en tool vind ik echt helemaal geweldig..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_33574118
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:52 schreef IrfieJ het volgende:
jah dat is zeker waar er zijn veel mensen die hersenloos hun muziek volgen en dat is juist wat ze niet willen als ik de teksten zo lees/hoor..

btw trippen op deze muziek is zo ongelooflijk mooi! zijn er nog meer bands als deze behalve the mars volta... ben niet echt thuis in de psy rock maar the mars volta en tool vind ik echt helemaal geweldig..
Oceansize hun eerste is ook wel toolerig en luister is naar King Crimson en Pink Floyd.
  Moderator zaterdag 31 december 2005 @ 12:07:05 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33574540
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 01:21 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Kan iemand mij The Melvins en Lustmord een beetje toelichten?? Ik heb laatst wat naar die bands gezocht maar ik vond er weinig van (behalve dure cds). Hoe klinkt het enzo????
Melvins zijn hele trage rock richting stoner (soms een beetje raar ) lustmord zijn mensen die voornamelijk muziek bij horrorfilms maken hele sfeervolle 'enge' muziek. Maar die samenwerking vind ik erg tof ( voor een melvins beginner is houdini ook aan te raden)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_33578291
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:55 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Oceansize hun eerste is ook wel toolerig en luister is naar King Crimson en Pink Floyd.
pink floyd was ik uiteraard al bekend mee, king crimson ook.. zal eens wat gaan zoeken van oceansize
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_33578920
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 13:50 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

pink floyd was ik uiteraard al bekend mee, king crimson ook.. zal eens wat gaan zoeken van oceansize
http://www.oceansize.co.uk/
  zaterdag 31 december 2005 @ 15:51:00 #115
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33582671
quote:
Oceansize is te gek, ze hebben net een nieuwe CD en die is heel goed! Aanrader
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 januari 2006 @ 14:51:11 #116
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_33601874
omdat iemand op #muziek de Salival cd aan het draaien was, heb ik 'm ook weer 's uit de kast getrokken.

Maar wat is dat eigenlijk een kut boxsetje zeg. Een dvd met een klote menu en slechts een paar clipjes. Een cd met wat live opnames die niet eens zo super zijn. En om het af te ronden een vrij boek met daarin voornamelijk screencaps uit hun videoclips (en wat live foto's, maar zelfs ik maak mooiere foto's). Ja leuk, maar er mocht heus wel wat meer info in dat boek. Als je een boek vol mooie plaatjes wil, moet je het niet op cd formaat doen.
En dan de info over de cd en dvd, op 1 paginatje gezet. Je moet eerst 's goed zoeken wil je de tracklist vinden.

Echt, grof overschat, deze box.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 1 januari 2006 @ 15:00:31 #117
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_33602155
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:51 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Oceansize is te gek, ze hebben net een nieuwe CD en die is heel goed! Aanrader
Oceansize is absoluut helemaal te gek ja. Heb ze in Den Bosch gezien tijdje in oktober ofzo. Echt gaaf, 3 gitaristen!!! Ik wil ze nog wel eens zien. Overigens vind ik Effloresce beter dan Everyone into Position. Music for Nurses is ook tof.

Er is btw een topic: Oceansize
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 1 januari 2006 @ 18:00:19 #118
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33605939
quote:
Op zondag 1 januari 2006 15:00 schreef ErikT het volgende:

[..]

Oceansize is absoluut helemaal te gek ja. Heb ze in Den Bosch gezien tijdje in oktober ofzo. Echt gaaf, 3 gitaristen!!! Ik wil ze nog wel eens zien. Overigens vind ik Effloresce beter dan Everyone into Position. Music for Nurses is ook tof.

Er is btw een topic: Oceansize
Effloresce vind ik tot nu toe ook beter, maar dit soort CD's hebben nog wel eens de neiging om te groeien
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 1 januari 2006 @ 18:54:33 #119
24054 search64
Avec le grande
pi_33606945
quote:
Op zondag 1 januari 2006 14:51 schreef Tokus het volgende:
omdat iemand op #muziek de Salival cd aan het draaien was, heb ik 'm ook weer 's uit de kast getrokken.

Maar wat is dat eigenlijk een kut boxsetje zeg. Een dvd met een klote menu en slechts een paar clipjes. Een cd met wat live opnames die niet eens zo super zijn. En om het af te ronden een vrij boek met daarin voornamelijk screencaps uit hun videoclips (en wat live foto's, maar zelfs ik maak mooiere foto's). Ja leuk, maar er mocht heus wel wat meer info in dat boek. Als je een boek vol mooie plaatjes wil, moet je het niet op cd formaat doen.
En dan de info over de cd en dvd, op 1 paginatje gezet. Je moet eerst 's goed zoeken wil je de tracklist vinden.

Echt, grof overschat, deze box.
Pushit is echt wel supervet live op Salival anders....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 2 januari 2006 @ 19:07:43 #120
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33634030
Ze moeten Demon Cleaner es met een goeie kwaliteit op een cd/dvd pleuren. Dies zo mooooi.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 2 januari 2006 @ 19:08:17 #121
24054 search64
Avec le grande
pi_33634048
Of gewoon naar Kyuss luisteren.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 2 januari 2006 @ 22:55:02 #122
55350 Reena
Angelcrusher
pi_33642231
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:46 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Check, ik ben lid. Meeste exclusiviteiten die ze aanbieden zijn idd gesigneerde items en wat exclusieve merchandise. Maar toen ze nog tourden verlootten ze voor iedere show kaarten onder de leden en boden ze SOMS ook pre-sales. Toezegging is iig wel dat ze dit soort dingen ook blijven doen, maar ik heb er niet al teveel op gelet aangezien ze toen Toolarmy in de lucht ging Europa al weer uit waren...
Ah bedankt, dus niet altijd pre-sales? Dat is wel minder...dat zou de enige reden voor mij zijn om lid te worden. Ik hoorde dat de vinyl van Lateralus maar liefst 100$ was, ok was wel gesigneerd, dus dat is op zich wel cool, maar ik ben geen verzamelaar, dus voor mij is dat niet genoeg om lid te worden...
En maken die verschillende pakketten uit? Duurdere pakketten meer toegang tot exclusieve dingen? Ik weet dat bij de fanclub van Nine Inch Nails dat wel het geval is (met een duurder lidmaatschap kan je o.a. eerder de concertzaal binnen, dat kan niet met het goedkopere lidmaatschap)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:08:40 #123
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33644987
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:08 schreef search64 het volgende:
Of gewoon naar Kyuss luisteren.
Nee ik vind de Tool-versie mooier om eerlijk te zijn. Ik vind Kyuss geweldig maar Tool geeft er toch net iets meer hun draai aan. Net zoals die covers van Peach.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:23:27 #124
24054 search64
Avec le grande
pi_33657117
Jeej, voor 43 euro de limited LP bij Plato gescoord zojuist.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  donderdag 5 januari 2006 @ 02:26:55 #125
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33718254
Is het geluid van een LP van TOOL nog anders dan een CD of HDCD of is het gewoon een collecters item of gaat het gewoon om het hoesje (wat er fucking gaaf uit zag)
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_33718603
Vinyl is gewoon gaaf
Bleuh.
  Moderator donderdag 5 januari 2006 @ 09:50:28 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33720953
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 02:58 schreef PimD het volgende:
Vinyl is gewoon gaaf
precies met vinyl heb je nog eens wat in je handen

en sir_tachyon ja het kan beter klinken maar dat kost wel wat moeite .. LPs zijn voor liefhebbers die niet alleen een discje in een laadje willen drukken maar echt bezig willen zijn. je bv. elke 34 min je plaat omdraaien dat is al een hele gewaarwording als je alleen cds gewend bent

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 05-01-2006 10:03:44 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:02:49 #128
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_33721117
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:15 schreef TAV74 het volgende:
Ga er bijvoorbeeld maar niet vanuit dat ze het eind van de wereld gaan lopen voorspellen....
Als de kurk op is vergaat de wereld!
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:04:53 #129
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_33721148
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:23 schreef search64 het volgende:
Jeej, voor 43 euro de limited LP bij Plato gescoord zojuist.
Die heb ik helemaal niet gezien
Plato in Utrecht?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  Moderator donderdag 5 januari 2006 @ 10:17:13 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33721386
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:04 schreef ErikT het volgende:

[..]

Die heb ik helemaal niet gezien
Plato in Utrecht?
da capo in utrecht heeft hem ook !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:11:37 #131
24054 search64
Avec le grande
pi_33727820
Nee Plato in Leiden.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:33:36 #132
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33753045
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

precies met vinyl heb je nog eens wat in je handen

en sir_tachyon ja het kan beter klinken maar dat kost wel wat moeite .. LPs zijn voor liefhebbers die niet alleen een discje in een laadje willen drukken maar echt bezig willen zijn. je bv. elke 34 min je plaat omdraaien dat is al een hele gewaarwording als je alleen cds gewend bent
Met de cd Lateralus wil ik altijd zo min mogelijk bewegen dan zit ik er het meest in. Maar ik kan snappen dat jullie een LP-versie mooi vinden. Ik vind nog steeds ouwe 69-jarige woodstock-achtige muziek mooi van mijn vaders bandrecorder.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_33753149
Ik vond laatst deze video op video.google.com.

http://video.google.com/videoplay?docid=5602054731130089111&q=a+perfect+circle

De muziek van Tool (en A Perfect Circle) hebben echt een goede diepere gedachte erachter.
pi_33765530
Ik wil die DVDs!
en het nieuwe album!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:34:36 #135
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_33804236
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

da capo in utrecht heeft hem ook !
Niet meer
Maar ik heb wel Opiate op plaat nu
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 9 januari 2006 @ 12:08:41 #136
136609 Sauve_moi
Learn to swim...
pi_33861361
Is Salival nog te krijgen eigenlijk?
Voor een niet te belachelijke prijs?
  maandag 9 januari 2006 @ 15:24:57 #137
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33867346
Shit hebben ze de releasedata van de 2 DVD-singles bij bol.com verschoven naar 14 januari, eikels!
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_33889939
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:34 schreef ErikT het volgende:

[..]

Niet meer
Maar ik heb wel Opiate op plaat nu
heb je de hidden track al ontdekt op de plaat
underground forever baby
  dinsdag 10 januari 2006 @ 08:47:55 #139
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_33893888
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:31 schreef Laton het volgende:

[..]

heb je de hidden track al ontdekt op de plaat
Ik denk t niet. Vanmiddag ff kijken.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 10 januari 2006 @ 08:50:06 #140
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33893912
*neuriet

I had a friend once....he took some acid...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:09:04 #141
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_33894137
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 08:50 schreef Svyatagor het volgende:
*neuriet

I had a friend once....he took some acid...
Toen ik dit trackje voor het eerst hoorde moest ik echt lachen... Hoe herkenbaar...

'tried to marry me... and everyone in the room....'
power to the people
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:09:17 #142
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_33894138
-edit-

Jezelf quoten.
power to the people
pi_33897933
die hidden track staat toch ook gewoon op de cd? Niks extra's op die LP dan?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:24:25 #144
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_33898670
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 08:47 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik denk t niet. Vanmiddag ff kijken.
ZIt ie dan aan t begin van kant 2 ofzo? Wat een gekke plek. Of zit ie op de zijkant en heb ik m nu nog niet gehoord?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 12:34:28 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33898957
zou cool zijn als het een dubbele groef is ... dan hoor je hem alleen per toeval !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:40:39 #146
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33901031
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
Shit hebben ze de releasedata van de 2 DVD-singles bij bol.com verschoven naar 14 januari, eikels!
Mwuahaha ik heb ze nu al binnen.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:58:07 #147
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_33901606
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:
zou cool zijn als het een dubbele groef is ... dan hoor je hem alleen per toeval !
Dat zou t best eens kunnen zijn, want het eerste nummer op kant 2 duurt de ene keer korter Dan zit ie nog wel in dat nummer, maar hoor je niks meer.
Dit, plus dat het heel anders klinkt dan, zou wel genoeg bewijs voor je theorie kunnen zijn.

Overigens is het niet het beste stukje Tool dat ik ken, maar t is wel stoer zo'n plaat
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_33916184
even een schaamteloos tvp'tje
  woensdag 11 januari 2006 @ 12:49:23 #149
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_33935109
Nou op beide DVD-singles zit een bloed-irritante (maar eigenlijk wel weer melig) dual-commentary op van 2 mensen. Steeds een persoon per clip maar je hoort 2 stemmen (van dezelfde vent) door elkaar praten. Gaat nogal nergens over maar toch wel weer leuk.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  Moderator woensdag 11 januari 2006 @ 12:55:37 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33935274
wat zijn dat nou voor singles toch gewoon clips bij nummers van lateralus
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 januari 2006 @ 12:59:35 #151
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33935373
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:
wat zijn dat nou voor singles toch gewoon clips bij nummers van lateralus

Ja. Een zoethoudertje.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Moderator woensdag 11 januari 2006 @ 13:04:17 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33935500
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:59 schreef Svyatagor het volgende:

[..]


Ja. Een zoethoudertje.
Net als die LP zoveel jaar na dato... ik ontdekte trouwens een nummer van tool samen met de melvins in de melvins discografy die ik heb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het nummer divorced op de cd the crybaby

al zie ik net op amg dat alleen billy howerdel op de credits staat

[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 11-01-2006 13:10:57 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 januari 2006 @ 13:36:31 #153
24054 search64
Avec le grande
pi_33936479
Die zit helemaal niet bij tool maar bij APC...
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  Moderator woensdag 11 januari 2006 @ 13:39:15 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33936566
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:36 schreef search64 het volgende:
Die zit helemaal niet bij tool maar bij APC...
hij staat bij de credits als guitar engineer dat is/was hij ook bij tool
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_33938108
Hooker with a penis!

"if i'm the man then your the man and he's the man aswell"
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:18:58 #156
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_33950000
Hehe, die dvd extra's zijn weer eens erg de moeite waard .. vooral om het volledig zinloos audio commentaar kon ik wel lachen

Overigens zag ik net een post over Salival en dat die een slechte box zou zijn. Hier ben ik het niet echt mee eens. VInd de totale package erg cool, en de CD heeft fantastische live versies van 3rd Eye en Pushit en ook No Quarter is geweldig. De video's zijn verder gewoon gaaf om te hebben en het geluid op de DVD is goed. In de kritiek op het DVD menu en het leuke maar zeker niet bevredigende "fotoboekje" kan ik wel meegaan trouwens.
(Overigens is Salival niet meer via officiele kanalen te bestellen, dus als je hem niet hebt zul je het via ebay en marktplaats moeten proberen lijkt me)
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:24:58 #157
136609 Sauve_moi
Learn to swim...
pi_33970002
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:18 schreef TAV74 het volgende:
Hehe, die dvd extra's zijn weer eens erg de moeite waard .. vooral om het volledig zinloos audio commentaar kon ik wel lachen

Overigens zag ik net een post over Salival en dat die een slechte box zou zijn. Hier ben ik het niet echt mee eens. VInd de totale package erg cool, en de CD heeft fantastische live versies van 3rd Eye en Pushit en ook No Quarter is geweldig. De video's zijn verder gewoon gaaf om te hebben en het geluid op de DVD is goed. In de kritiek op het DVD menu en het leuke maar zeker niet bevredigende "fotoboekje" kan ik wel meegaan trouwens.
(Overigens is Salival niet meer via officiele kanalen te bestellen, dus als je hem niet hebt zul je het via ebay en marktplaats moeten proberen lijkt me)
Dank, naar die info was ik al aardig wat tijd opzoek..
pi_33990496
Iedereen Toolband.com gelezen ? ...

Behoorlijk wat nieuwe info over het nieuwe album ! . Het voorjaar zou mogelijk nog gehaald worden, maart lijkt uitgesloten
  zaterdag 14 januari 2006 @ 01:46:30 #159
138994 toolke
marked for living
pi_34037278
@Sauve_moi : Kun jij mij geen perfekte kopie bezorgen van die Gave Salival box???
Zou er echt op gesteld zijn tnx
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:02:55 #160
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_34058694
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:29 schreef StarWolfer het volgende:
Iedereen Toolband.com gelezen ? ...

Behoorlijk wat nieuwe info over het nieuwe album ! . Het voorjaar zou mogelijk nog gehaald worden, maart lijkt uitgesloten
Ja eindelijk informatie waar je wat aan hebt.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  zondag 15 januari 2006 @ 02:46:07 #161
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_34073558
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:02 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Ja eindelijk informatie waar je wat aan hebt.
quote:
In fact, in talking with the guys the other day, we calculated that Salma will probably do her little nightclub snake-dance at least three thousand more times as they put the finishing touches on the mixing of the new recording (segues, voice overs, effects, etc.). Here I should explain that, for whatever reason, Joe Barresi has the Salma Hayek dance sequence from the movie “From Dusk ‘Till Dawn” on a constant loop on the large monitor in the studio*. This has been playing non-stop throughout the entire recording/mixing process, so if you figure the approximate time of the loop (i.e. Salma's dance) and know that they put in about 12 plus hour days(6 days a week), you’ll get some idea of how much longer they’ll be at the console tweaking the thing (well worth it, I might add, having heard several of the tunes already mixed).
Ja heel duidelijk, bovenstaande had gewoon 1 datum kunnen zijn. Anyway, wie rekent 't ff uit?
  zondag 15 januari 2006 @ 12:09:56 #162
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34078645
Ik ga echt niet Drom Dusk Till Dawn nog een keer kijken
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 15 januari 2006 @ 14:12:07 #163
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_34082500
Nee maar met de wonderen van de DVD kun je al heel wat hoor. Maar laten we gewoon wachten. Doen we toch al iets van 5 jaar.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_34256959
dus..
er gaan geruchten dat TOOL op pinkpop komt?
iemand die deze geruchten kan bevestigen ... ? (waarschijnlijk niet, maar goed ..)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:38:40 #165
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_34274509
Is al eerder gepost. Ik heb Pinkpop gemaild en die maken pas alles bekend in maart tijdens de traditionele persconferentie in Paradiso
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_34278915
Ik hoop het niet. Ik prefereer gewoon weer 013. Desnoods rij ik weer helemaal naar groningen. Maar Pinkpop
pi_34278993
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:40 schreef DIJK het volgende:
Ik hoop het niet. Ik prefereer gewoon weer 013. Desnoods rij ik weer helemaal naar groningen. Maar Pinkpop
underground forever baby
pi_34279008
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:40 schreef DIJK het volgende:
Ik hoop het niet. Ik prefereer gewoon weer 013. Desnoods rij ik weer helemaal naar groningen. Maar Pinkpop
pi_34280643
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:40 schreef DIJK het volgende:
Ik hoop het niet. Ik prefereer gewoon weer 013. Desnoods rij ik weer helemaal naar groningen. Maar Pinkpop
MOJO heeft sinds een paar jaar geen contracten meer met 013. Dat jij nog een toffe band gaat zien in deze zaal, hangt ervan af of de paus een moslim gaat worden.

Met andere woorden, dag 013. Dag mooie zaal. Was leuk je gekend te hebben
pi_34280726
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:30 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

MOJO heeft sinds een paar jaar geen contracten meer met 013. Dat jij nog een toffe band gaat zien in deze zaal, hangt ervan af of de paus een moslim gaat worden.

Met andere woorden, dag 013. Dag mooie zaal. Was leuk je gekend te hebben
prima bands komen daar anders langs..laatst ook underworld weer, en vorige week joris voorn. Zie het probleem niet zo eigenlijk.
underground forever baby
pi_34280850
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:33 schreef Laton het volgende:

[..]

prima bands komen daar anders langs..laatst ook underworld weer, en vorige week joris voorn. Zie het probleem niet zo eigenlijk.
Underworld en Joris Voorn. Dat zijn ook échte Amerikaanse namen die een contract hebben met MOJO

Bands = meestal gitaarmuziek in een bezetting op podium. Niet twee mannen achter een drumcomputer en een sampler of een man met sampler. Overigens is daar niets mis mee...
pi_34280941
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:36 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Underworld en Joris Voorn. Dat zijn ook échte Amerikaanse namen die een contract hebben met MOJO

Bands = meestal gitaarmuziek in een bezetting op podium. Niet twee mannen achter een drumcomputer en een sampler of een man met sampler. Overigens is daar niets mis mee...
vorig jaar perfect circle dan. als ik hun program bekijk staat er genoeg leuks hoor. Maar misschien lopen ze sommige dingen wel mis.
underground forever baby
  Moderator vrijdag 20 januari 2006 @ 15:39:43 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34280947
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:36 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Underworld en Joris Voorn. Dat zijn ook échte Amerikaanse namen die een contract hebben met MOJO

Bands = meestal gitaarmuziek in een bezetting op podium. Niet twee mannen achter een drumcomputer en een sampler of een man met sampler. Overigens is daar niets mis mee...
Ik heb fantômas er ook gezien en flat earth society (haha als je dat geen band noemt 18 man op het podium)

en amerikaanser dan fantômas wordt het niet
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_34281223
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb fantômas er ook gezien en flat earth society (haha als je dat geen band noemt 18 man op het podium)

en amerikaanser dan fantômas wordt het niet
Das waar.

Laat ik het zo stellen: bands uit Amerika die contracten hebben met MOJO, zul je niet snel meer zien in 013. (een contract aan gaan als zaal met MOJO is duur en was voor deze zaal niet meer haalbaar).
pi_34283032
Ik ga binnenkort naar Cave In en Pelican in 013
Op zich niks mis mee, met 013
pi_34284302
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:

en amerikaanser dan fantômas wordt het niet
nouja Foreigner treed daar ook op zie ik, da's pas amerikaans! en monster magnet staat er ook, lijkt me sterk dat die allemaal niet via Mojo komen?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:24:10 #177
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34284380
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:21 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

nouja Foreigner treed daar ook op zie ik, da's pas amerikaans! en monster magnet staat er ook, lijkt me sterk dat die allemaal niet via Mojo komen?
voor ze ver ik weet kom je voor buitenlandse acts sowieso moeilijk om mojo heen.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34284425
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:40 schreef DIJK het volgende:
Ik hoop het niet. Ik prefereer gewoon weer 013. Desnoods rij ik weer helemaal naar groningen. Maar Pinkpop
Het optreden in 2001 daar was voor een festivaloptreden weergaloos dus aan de kwaliteit van het optreden zelf hoeft het niet te liggen, je krijgt er alleen de Sugababes of Krezip gratis bij.
pi_34284464
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Het optreden in 2001 daar was voor een festivaloptreden weergaloos dus aan de kwaliteit van het optreden zelf hoeft het niet te liggen, je krijgt er alleen de Sugababes of Krezip gratis bij.
ja, alleen dat licht he...snap dat ze die hele tent niet dichtgeritst hadden. duister moet het verdomme !
underground forever baby
pi_34284537
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:27 schreef Laton het volgende:

[..]

ja, alleen dat licht he...snap dat ze die hele tent niet dichtgeritst hadden. duister moet het verdomme !
Het was toch al vrij laat maar ongetwijfeld nog niet donker. Binnen in de tent had ik er geen last van. Vergeleken met het Ozzfestoptreden was het geweldig. Op Pinkpop heb je ook niet die al te fanatieke metalheads die alleen maar op de herrie afkomen en rotzooi trappen.
pi_34284594
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Het was toch al vrij laat maar ongetwijfeld nog niet donker. Binnen in de tent had ik er geen last van. Vergeleken met het Ozzfestoptreden was het geweldig. Op Pinkpop heb je ook niet die al te fanatieke metalheads die alleen maar op de herrie afkomen en rotzooi trappen.
optreden was overigens briljant ja.. maakt van me janken na afloop..had wel indruk gemaakt.
underground forever baby
  zaterdag 21 januari 2006 @ 01:54:19 #182
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_34300402
Ja welke band begint nou met een nummer van 13 minuten lang. Das toch fucking brijjant.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_34304162
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:54 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ja welke band begint nou met een nummer van 13 minuten lang. Das toch fucking brijjant.
ehm, Opeth, Dream theater en vast nog veel meer bands
  Moderator zaterdag 21 januari 2006 @ 11:54:40 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34304959
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:54 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ja welke band begint nou met een nummer van 13 minuten lang. Das toch fucking brijjant.
pink floyd , led zeppelin, rush
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_34305787
Eventjes offtopic, wie weet waar ik een naald kan kopen voor mn platenspeler
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:34:13 #186
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34305956
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:28 schreef super-muffin het volgende:
Eventjes offtopic, wie weet waar ik een naald kan kopen voor mn platenspeler
De betere audioboer.
Dus niet de dixons ofzo
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34306324
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:54 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ja welke band begint nou met een nummer van 13 minuten lang. Das toch fucking brijjant.
Golden Earring Sowieso té briljant als je 3 kwartier hebt en dan gewoon maar een nummer van 3 kwartier gaat spelen. Zelfde geldt voor The MArs Volta (lowlands)
  Moderator zaterdag 21 januari 2006 @ 13:13:52 #188
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34307174
pff waarom spelen al die bands zulke lange nummers ... respect voor de band die met een nummer van 5 min begint
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_34308368
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:30 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

MOJO heeft sinds een paar jaar geen contracten meer met 013. Dat jij nog een toffe band gaat zien in deze zaal, hangt ervan af of de paus een moslim gaat worden.

Met andere woorden, dag 013. Dag mooie zaal. Was leuk je gekend te hebben
Die smeets van Pinkpop had toch (ook) ruzie met Mojo? Plus, 013 staat gewoon op www.mojo.nl bij "locaties" (en als je dan doorklikt staan er dus ook een aantal door Mojo in 013 georganiseerde evenementen, o.a. dus ook Foreigner). Dus volgens mij zwam je maar wat aan.

[ Bericht 11% gewijzigd door DIJK op 21-01-2006 13:54:10 ]
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:56:04 #190
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34308581
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:28 schreef super-muffin het volgende:
Eventjes offtopic, wie weet waar ik een naald kan kopen voor mn platenspeler
In Utrecht bij "hoe heet die zaak nou joh". Ik leg wel ff uit waar hij zit. Je staat op t Vredenburg en loopt richting station. Dan kom je bij een roltrap die naar de mediamarkt leidt. Kijk nu naar rechts. Aan de overkant van de straat zit op de hoek een heel grote electronicazaak (veel blauw). Naar binnen, trap op. Daar vragen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:04:11 #191
24054 search64
Avec le grande
pi_34308834
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:13 schreef Bosbeetle het volgende:
pff waarom spelen al die bands zulke lange nummers ... respect voor de band die met een nummer van 45 seconden begint
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  Moderator zaterdag 21 januari 2006 @ 14:08:28 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34308958
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:04 schreef search64 het volgende:

[..]

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:14:15 #193
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34309122
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:56 schreef ErikT het volgende:

[..]

In Utrecht bij "hoe heet die zaak nou joh". Ik leg wel ff uit waar hij zit. Je staat op t Vredenburg en loopt richting station. Dan kom je bij een roltrap die naar de mediamarkt leidt. Kijk nu naar rechts. Aan de overkant van de straat zit op de hoek een heel grote electronicazaak (veel blauw). Naar binnen, trap op. Daar vragen.
Staffhorst
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:17:36 #194
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_34405599
Ze komen al dichterbij !!!!!!!!!!!!!!!( Behalve Adam)!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:
TOOL PROMO TOUR
As it now stands, in a few weeks (mid-February) the members of the band (except for Adam) and their manager will be traveling to parts of Europe, England, Japan and Australia on a bit of a promo tour, meaning that they will be meeting with record company people and doing various interviews with the press in order to promote their new record and upcoming tours. Although any press releases are usually timed to coincide with the release of the record, there will undoubtedly be leaks, so those of you who scour the internet should be on the lookout around this time. As the others field questions and deal with promo issues abroad, Adam will remain in Los Angeles to direct the new Tool video
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:12:04 #195
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_34428115
Ik las het net, het begint nu toch wel serieus te kriebelen. Plaat moet toch wel zo goed als klaar liggen als ze zelfs al met de video's aan de slag gaan!
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:46:44 #196
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_34447226
En eerste optreden bevestigd:
quote:
Roskilde boekt Tool, Franz Ferdinand en Kanye West
Gepost door: Yeahroen - 2006-01-25 14:15:24 - Bron: Roskilde Festival
Tool, Franz Ferdinand en Kanye West zijn de eerste door de organisatie bekendgemaakte namen voor het Roskilde Festival.

Roskilde wordt in 2006 gehouden van 29 juni tot 2 juli, maar op de camping kun je je al opwarmen vanaf 25 juni.
Informatie over de kaartverkoop voor Roskilde vind je hier
Bron: Festivalinfo.nl
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:49:49 #197
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34447340
Als ze wel daar komen en niet op RaR, dan ga ik wel naar Roskilde.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:03:23 #198
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_34447774
Ik denk dat ze ook wel in NL komen hoor.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_34447823
Als ze op Roskilde komen, komen ze waarschijnlijk ook wel op Werchter!

  woensdag 25 januari 2006 @ 15:08:17 #200
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34447923
Goed nieuws!


Ik wou sowieso wel een keertje naar Roskilde, nu moet ik wel!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 25 januari 2006 @ 23:06:50 #201
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_34465298
Whoeeiiiiiiiiii!!

Moet ik dit jaar weer naar Werchter! Hopelijk dat die Belgen nu wel wat beter weer regelen! Anders maar naar Roskilde
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
  donderdag 26 januari 2006 @ 02:50:28 #202
122545 Realdeal
Good question!
pi_34470349
Ah shit, een festivaltour! Ik begrijp het niet, ik vind het helemaal geen festivalband! Nou vooruit, in een tent is ok! Doe maar weer gewoon een fijne zaal, zoals Oosterpoort toen, aparte locatie voor een dergelijke band. Nieuw album.....kan niet wachten! Als ze het nog een keer presteren mij meer dan een decennium weg te laten zweven met hun muziek (Aenima), dan is Tool gewoon de vetste band die ik ken.

So good to see you, I've missed you so much!
You feel like home, you feel like home.
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:22:22 #203
136609 Sauve_moi
Learn to swim...
pi_34473184
Ik hoorde gister van iemand dat er bij idols een interview was met `Racoon` en deze zeiden dat ze:"vroeger erg beinvloed door hardcore en emocore, zoals Tool"...
WTF?? Sinds wanneer wordt Tool beschouwt las hardcore of emocore? En als ze waren geinspireerd door Tool dan zijn ze toch wel weer een eind onder uitgezakt, maar dat is bijzaak.
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:28:29 #204
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34473314
Leuk, al die ondertitels hier. Ik doe mee...

* ticket Roskilde gaat halen
power to the people
  Moderator donderdag 26 januari 2006 @ 10:56:49 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34474023
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:22 schreef Sauve_moi het volgende:
Ik hoorde gister van iemand dat er bij idols een interview was met `Racoon` en deze zeiden dat ze:"vroeger erg beinvloed door hardcore en emocore, zoals Tool"...
WTF?? Sinds wanneer wordt Tool beschouwt las hardcore of emocore? En als ze waren geinspireerd door Tool dan zijn ze toch wel weer een eind onder uitgezakt, maar dat is bijzaak.
racoon was vroeger een wat hardere band je... ze hebben trouwens een malboro flash back tour gedaan waarin ze faith no more nummers speelden... en dat heeft mij als patton fan versteld doen staan... die jongens kunnen best wat ! Ik vind racoon's nieiuwe ook erg leuk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:59:52 #206
24054 search64
Avec le grande
pi_34474090
Ik vond het echt waardeloos.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  Moderator donderdag 26 januari 2006 @ 11:05:05 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34474233
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:59 schreef search64 het volgende:
Ik vond het echt waardeloos.
okay heb jij het live gezien .. ik nl niet
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_34474869
geen kwaad woord over racoon! en nu weer over tool
underground forever baby
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:09:59 #209
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34476173
Ik weet trouwens niet eens zeker of ik Tool wel live kán zien.

Ik zal waarschijnlijk moeten huilen (doe ik vaker als ik Tool luister ) en ik wordt wellicht een kinderlijke illusie armer. Dat zal wel even pijn doen...
power to the people
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:50:44 #210
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_34477527
Ik (*op het moment luisterend naar H./AEnima-cd*) word ook altijd emotioneel als ik TOOL luister. Tijdens een concert wil ik altijd meebleren maar zon goeie stem heb ik niet dus irriteer alleen maar anderen.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:13:59 #211
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_34480496
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:09 schreef beestjuh het volgende:
Ik weet trouwens niet eens zeker of ik Tool wel live kán zien.

Ik zal waarschijnlijk moeten huilen (doe ik vaker als ik Tool luister ) en ik wordt wellicht een kinderlijke illusie armer. Dat zal wel even pijn doen...
Illusie rijker bedoel je... zeker indoor is tool live alleen maar krachtiger dan op CD/Vinyl!.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:28:17 #212
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34481038
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:13 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Illusie rijker bedoel je... zeker indoor is tool live alleen maar krachtiger dan op CD/Vinyl!.
Het laatste waar ik bang voor ben is dat het muzikaal tegen zal vallen. Ik heb vele live-opnames thuis en dat is zooo intens genieten. Het zijn andere illusies die ik niet wil missen (en waar ik hier niet dieper op in wil gaan ).
power to the people
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:38:19 #213
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_34481384
Nou ik vond ze bij OzzFest intens genoeg, ookal was het een beetje schemerig.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:44:22 #214
122545 Realdeal
Good question!
pi_34481600
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:28 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Het laatste waar ik bang voor ben is dat het muzikaal tegen zal vallen. Ik heb vele live-opnames thuis en dat is zooo intens genieten. Het zijn andere illusies die ik niet wil missen (en waar ik hier niet dieper op in wil gaan ).
Jezus Beestjuh! Wat onwijs interessant en wat maak je mij ontzettend nieuwsgierig naar jouw illusies. Maar goed, ieder zijn eigen illusies zullen we maar zeggen. Je zult na een show van Tool echt niet onbevredigd naar huis gaan....maar ook weer wel .
You feel like home, you feel like home.
pi_34482160
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:28 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Het laatste waar ik bang voor ben is dat het muzikaal tegen zal vallen. Ik heb vele live-opnames thuis en dat is zooo intens genieten. Het zijn andere illusies die ik niet wil missen (en waar ik hier niet dieper op in wil gaan ).
zorg er dan voor dat je ze in een zaal ziet en niet op een festival
underground forever baby
pi_34484523
komt er nog een single release voor het nieuwe album of komen ze in 1 keer met het hele album?
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_34486931
Tool en singles? denk van niet
pi_34497392
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Tool en singles? denk van niet
Tool en singles? denk toch echt van wel

Alleen pas na de release van het album... niet eerder...
pi_34497592
Zeker van die verzameldingen op vinyl of zo om de verzamelaars weer aan zijn trekken te laten komen.
pi_34498655
Op festivals, da's op zich jammer. Ik heb ze nu een aantal keer gezien en de zaaloptredens zijn toch het meest indrukwekkend. (dat komt uiteraard door de kleinschaligheid en het duister)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_34519734
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:33 schreef sir_Tachyon het volgende:
Met de cd Lateralus wil ik altijd zo min mogelijk bewegen dan zit ik er het meest in.
Ik heb hetzelfde. Maar ik heb daar iets op gevonden. Ik draai het keihard in de auto! Dan kan ik stil zitten EN toch bewegen en zo toch heel hard van A naar B gaan.

De hoeveelheid snelheidsboetes is wel wat omhoog gegaan. En ik merk ook dat ik voetgangers soms een beetje laat opmerk.

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 27-01-2006 15:58:22 ]
pi_34519889
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Op festivals, da's op zich jammer. Ik heb ze nu een aantal keer gezien en de zaaloptredens zijn toch het meest indrukwekkend. (dat komt uiteraard door de kleinschaligheid en het duister)
Ik heb de Red Hot Chili Peppers een paar keer gezien. Op Parkpop (LANG geleden), op Torhout en in Ahoy.

Laat ik je zeggen dat ze op de festivals echt niet minder energiek speelden dan in Ahoy, maar WAT een kutgeluid op die festivals. Ze kwamen totaal niet over. Terwijl hun optreden in Ahoy het beste optreden was dat ik ooit van welke band dan ook meegemaakt heb. En Moby was in het voorprogramma. Nou hou ik niet van house of dance, maar na dat optreden van Moby was ik gewoon in staat om een CD met dance muziek te kopen!

In een zaal is het geluid gewoon zo veel beter, dat ik (bijna) niet meer naar festivals ga. Maar als Tool alleen maar op festivals komt, dan ga ik er toch maar weer eens eentje doen.

Maar bij het Roskilde spelen de bands toch over het algemeen binnen in zaaltjes, dacht ik?

[ Bericht 12% gewijzigd door RetepV op 27-01-2006 16:00:29 ]
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:02:40 #223
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34520260
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:52 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik heb de Red Hot Chili Peppers een paar keer gezien. Op Parkpop (LANG geleden), op Torhout en in Ahoy.

Laat ik je zeggen dat ze op de festivals echt niet minder energiek speelden dan in Ahoy, maar WAT een kutgeluid op die festivals. Ze kwamen totaal niet over. Terwijl hun optreden in Ahoy het beste optreden was dat ik ooit van welke band dan ook meegemaakt heb. En Moby was in het voorprogramma. Nou hou ik niet van house of dance, maar na dat optreden van Moby was ik gewoon in staat om een CD met dance muziek te kopen!
Ik heb Tool twee keer gezien, één keer in de Oosterpoort en een keer op Ozzfest, een buitenfestival in het Goffertpark. En eigenlijk was het geluid op Ozzfest beter!! Het lijkt mij ook dat ze hun eigen geluidsgoeroe meenemen, wat zo briljant spathelder (en loeihard) heb ik nog nooit andere bands gehoord. Attention to detail...Ik stond wel redelijk vooraan, als je natuurlijk achteraan het veld staat en er staat een beetje wind is het al veel minder.
Dus daarom ben ik niet echt bang voor die festivals, helemaal niet als ze in een tent spelen.
Ik ben overigens ook bij dat optreden van RHCP in Ahoy geweest, was nog met de nieuwe oude gitarist (Dave Navarro) toch?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:03:48 #224
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_34520309
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Tool en singles? denk van niet
Stinkfist en Sober o.a. waren toch ook singles? Zelfs met videoclips, wel eens op mtv langs zien komen (diep in de nacht).

[ Bericht 2% gewijzigd door ralfseltje op 27-01-2006 16:49:47 ]
pi_34522495
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:02 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik heb Tool twee keer gezien, één keer in de Oosterpoort en een keer op Ozzfest, een buitenfestival in het Goffertpark. En eigenlijk was het geluid op Ozzfest beter!! Het lijkt mij ook dat ze hun eigen geluidsgoeroe meenemen, wat zo briljant spathelder (en loeihard) heb ik nog nooit andere bands gehoord. Attention to detail...Ik stond wel redelijk vooraan, als je natuurlijk achteraan het veld staat en er staat een beetje wind is het al veel minder.
Dus daarom ben ik niet echt bang voor die festivals, helemaal niet als ze in een tent spelen.
Ik ben overigens ook bij dat optreden van RHCP in Ahoy geweest, was nog met de nieuwe oude gitarist (Dave Navarro) toch?
Ik heb ze in 013 gezien en ook op OZZFEST. Bij beide optredens vooraan gestaan. Hoewel beide heel goed waren (bij Ozzfest zag je Maynard tenminste ) is het ook een beetje het "knusse" gevoel in een zaal (ja, het is debiel uitgedrukt, ik weet het....), de duisternis en toch een heel ander soort geluid (je "voelt" het meer).
Ik zit toch te hopen op een optreden in een zaal, eventueel naast een festival.
(het is eigenlijk te lang geleden dat ik naar een optreden ben geweest, ik zit eigenlijk ook nog te wachten op een tour van Pearl Jam, de geruchten gaan, dus het zou weleens een aardig jaar kunnen worden, vind ik persoonlijk )
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:43:29 #226
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_34523970
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:02 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik heb Tool twee keer gezien, één keer in de Oosterpoort en een keer op Ozzfest, een buitenfestival in het Goffertpark. En eigenlijk was het geluid op Ozzfest beter!!
nou, voor festivalbegrippen was het geluid op Ozzfest erg goed idd, maar vanaf mijn positie was het in de Oosterpoort echt wel beter: ik stond voor de verandering achteraan in Groningen (aangezien ik ze die tour al drie keer gezien had van dichtbij de stage) boven de tribune, zicht en geluid waren geniaal, ga ik vaker doen geloof ik! Ook leuk was dat ik de geluidstafel kon zien waar ze o.a. die video's " managen".

heb ze een keer of 7 gezien en ik heb ze nog nooit kunnen betrappen op slecht geluid btw, ook een kwaliteit!
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:54:51 #227
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34524274
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:43 schreef TAV74 het volgende:

[..]

nou, voor festivalbegrippen was het geluid op Ozzfest erg goed idd, maar vanaf mijn positie was het in de Oosterpoort echt wel beter: ik stond voor de verandering achteraan in Groningen (aangezien ik ze die tour al drie keer gezien had van dichtbij de stage) boven de tribune, zicht en geluid waren geniaal, ga ik vaker doen geloof ik! Ook leuk was dat ik de geluidstafel kon zien waar ze o.a. die video's " managen".

heb ze een keer of 7 gezien en ik heb ze nog nooit kunnen betrappen op slecht geluid btw, ook een kwaliteit!
Jij doet je onderschrift wel eer aan zo te zien
Maar het hangt inderdaad erg af van waar je staat. Zelf zeiden ze in een interview dat het geluid in de Oosterpoort een beetje tegenviel. Er ging ook wat mis met het geluid bij de (toen nog nieuwe) Parabol(a) video die ze als tussenstuk lieten zien.
Hoe doe je dat trouwens, reis je ze gewoon achterna? Al je spaargeld naar Tool-concerten?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:04:29 #228
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_34526152
Hebben jullie ook niet dat als jullie in je active topics dit topic bovenin ziet staan, dat je dan heel erg hoopt op nieuws over de CD of concerten? Het begint zo wel te kriebelen zeg!
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:47:22 #229
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_34527374
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:54 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Jij doet je onderschrift wel eer aan zo te zien
Maar het hangt inderdaad erg af van waar je staat. Zelf zeiden ze in een interview dat het geluid in de Oosterpoort een beetje tegenviel. Er ging ook wat mis met het geluid bij de (toen nog nieuwe) Parabol(a) video die ze als tussenstuk lieten zien.
Hoe doe je dat trouwens, reis je ze gewoon achterna? Al je spaargeld naar Tool-concerten?
Nou, valt mee, maar als oude zak heb ik ze in 93/94 al gezien, waarvan een keer in de Metropool te Hengelo (erg klein zaaltje!!).
Laatste tour heb ik alle shows in Nederland (zelfs op &^%@ pinkpop) gezien en ben ik ook nog naar Dusseldorf gereden (Philipshalle), wat ik overigens het beste concert vond wat ik van ze gezien heb!
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:14:59 #230
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_34528357
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 02:50 schreef Realdeal het volgende:
Ah shit, een festivaltour! Ik begrijp het niet, ik vind het helemaal geen festivalband! Nou vooruit, in een tent is ok!
Zelfs een tent vind ik al kut, doe mij maar gewoon de Oosterpoort.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:25:36 #231
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_34528759
Op pinkpop, 2001 geloof ik, stonden ze in de tent.. Was een erg lekker optreden. Ozzfest was jammer vanwege de videoschermen die niet op maar naast het podium hingen en het daglicht.. mja was ook niet verkeerd..
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 21:18:07 #232
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34530571
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:14 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Zelfs een tent vind ik al kut, doe mij maar gewoon de Oosterpoort.
Dat is sowieso niet zo heel waarschijnlijk. Voor Lateralus hadden ze al een keer getourd, in Nederland toen in 013 en Pinkpop. Het jaar daarop kwamen ze weer, met de Ozzfest tour mee, en toen hebben programmeurs en managers bedacht dat er ook wel weer een zaalconcert af kon. Maar vanwege concurrentiebeding mocht dat niet te dicht in de buurt van de Goffert zijn; de organisatie van Ozzfest was dan bang dat er te weinig mensen zouden komen. Het zat ook wel redelijk dicht bij elkaar geloof ik, Oosterpoort was mei, Ozzfest juni.
Enfin, als ze van de zomer komen zal het wel weer een festival én een zaal worden, maar dan niet de Oosterpoort lijkt me, eerder 013, of ....*ril*.... de HMH.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 27 januari 2006 @ 21:21:34 #233
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_34530681
Aangezien ik lui ben en zo, wanneer is ie uitgerekend? Q1?
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_34530743
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:18 schreef Svyatagor het volgende:

*KNIP*

ril*.... de HMH.



Ik ga overal heen, desnoods Delfzijl (woon net onder Rotterdam), maar niet daarheen. Nooit! Niet! Klaar!


Dus....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 21:25:47 #235
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34530824
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:21 schreef RipCore het volgende:
Aangezien ik lui ben en zo, wanneer is ie uitgerekend? Q1?
Nog niet bekend. Speculaties lopen uiteen van half maart tot 06-06-'06
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:57:34 #236
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_34536277
Doe maar 29 maart. Het ideale cadeautje.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  Moderator zaterdag 28 januari 2006 @ 11:05:41 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34543286
zijn hier ook nog mensen die tool hebben gezien op lowlands 93 ?

Ik niet toen was ik 12
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:42:35 #238
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34544059
Nog ff voor de duidelijkheid, dit hebben mensen gegokt (eind november):
quote:
Tot nu toe hebben mensen het volgende verzonnen, ingegeven gekregen, gependeld:

Svyatagor 29 februari 2006
Sanneeehh1987 3 maart 2006
Triangeljosti 17 maart 2006
ralfseltje 21 april 2006
Toffe_Ellende 23 april 2006
ErikT 24 april 2006
TAV74 5 mei 2006
sir_Tachyon 23 mei 2006
Ik zit wel arelaxed ingebouwd
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  Moderator zaterdag 28 januari 2006 @ 11:47:30 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34544160
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
8 april 2006
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:42 schreef ErikT het volgende:
Nog ff voor de duidelijkheid, dit hebben mensen gegokt (eind november):
[..]

Ik zit wel arelaxed ingebouwd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:52:19 #240
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34544280
Tot nu toe hebben mensen het volgende verzonnen, ingegeven gekregen, gependeld:

Svyatagor 29 februari 2006
Sanneeehh1987 3 maart 2006
Triangeljosti 17 maart 2006
Bosbeetle 8 april 2006
ralfseltje 21 april 2006
Toffe_Ellende 23 april 2006
ErikT 24 april 2006
TAV74 5 mei 2006
sir_Tachyon 23 mei 2006
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:58:32 #241
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_34544429
Dan doe ik mee. En zeg ik 29 maart 2006.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  woensdag 1 februari 2006 @ 02:08:28 #242
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_34669666
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:
zijn hier ook nog mensen die tool hebben gezien op lowlands 93 ?

Ik niet toen was ik 12
Das geen excuus. Ik heb Metallica ook gezien in de oude kuip toen ik 12 was (of nog jonger).
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_34669918
Het duurt me nu allemaal wat te lang. Het kan nu alleen nog maar tegen vallen.
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
  woensdag 1 februari 2006 @ 06:53:10 #244
24054 search64
Avec le grande
pi_34670608
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 02:08 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Das geen excuus. Ik heb Metallica ook gezien in de oude kuip toen ik 12 was (of nog jonger).
Das niet bepaald iets om trots op te zijn.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:17:44 #245
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34674120
Tool op Rock am RIng / Rock Im Park
Rock Am Ring / Rock Im Park 2006 (Deel II)
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34675086
Zal het dan toch ook Pinkpop worden?
pi_34675125
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zal het dan toch ook Pinkpop worden?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:15:56 #248
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34675827
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:17 schreef ErikT het volgende:
Tool op Rock am RIng / Rock Im Park
Rock Am Ring / Rock Im Park 2006 (Deel II)
Daar gaan we dan ook maar heen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_34675867
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou, huilerd, ze komen vast ook in 013
pi_34675952
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nou, huilerd, ze komen vast ook in 013
Pinkpop is geen rockfestival, dus daar hoort Tool helemaal niet (meer) thuis.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:21:58 #251
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34675996
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Pinkpop is geen rockfestival, dus daar hoort Tool helemaal niet (meer) thuis.
Ik denk ook niet dat ze op Pinkpop komen. Zelfde weekend, en dan staan ze dus al in Oost- en West-Duitsland. Maar als ze de Pinkpopmaandag meepakken, pak ik die maandag nog ff mee op de weg terug naar huis
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34676082
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Pinkpop is geen rockfestival, dus daar hoort Tool helemaal niet (meer) thuis.
Tool hoort eerder op Pinkpop dan op een metalfestival waar Tool altijd de vreemde eend in de bijt is. Omdat Pinkpop 2 jaargangen flink mis heeft geschoten met acts als Di-rect, Sugababes, Tiesto en Black Eyed Peas wil toch niet zeggen dat dit jaar weer zo'n meuk komt? Ome Jan heeft z'n les geleerd. En 5 jaar terug was Tool prima in de tent.
  Moderator woensdag 1 februari 2006 @ 12:28:25 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34676168
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Pinkpop is geen rockfestival, dus daar hoort Tool helemaal niet (meer) thuis.
tool past ook niet op iets met vooruitstrevende programmering ook niet .. omdat tool sinds aenema niet meer 'vooruitstrevend' is maar meer gevestigde orde.

trouwens vind ik ze wel bijzonder traag in het uitbrengen van albums. Ik hoop dat ze geleerd hebben van hun uitstapjes met lustmord, fantômas, en the melvins.

m.a.w. ik hoop dat ze nog meer vernieuwen dan aenema --> lateralus
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:30:08 #254
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34676218
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

tool past ook niet op iets met vooruitstrevende programmering ook niet .. omdat tool sinds aenema niet meer 'vooruitstrevend' is maar meer gevestigde orde.

trouwens vind ik ze wel bijzonder traag in het uitbrengen van albums. Ik hoop dat ze geleerd hebben van hun uitstapjes met lustmord, fantômas, en the melvins.
Van mij mogen ze er wel wat langer over doen, want meestal is daar het resultaat ook naar!
edit: laat maar

[ Bericht 11% gewijzigd door Svyatagor op 01-02-2006 12:36:11 ]
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_34678983
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:30 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Van mij mogen ze er wel wat langer over doen, want meestal is daar het resultaat ook naar!
edit: laat maar
Wat? Over hun CD?
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:29:23 #256
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34679954
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]


trouwens vind ik ze wel bijzonder traag in het uitbrengen van albums. Ik hoop dat ze geleerd hebben van hun uitstapjes met lustmord, fantômas, en the melvins.
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:30 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Van mij mogen ze er wel wat langer over doen, want meestal is daar het resultaat ook naar!
Niet zozeer langer dan ze er nu over doen, maar langer dan de gemiddelde band, bedoel ik.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_34690560
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:29 schreef Svyatagor het volgende:

[..]


[..]

Niet zozeer langer dan ze er nu over doen, maar langer dan de gemiddelde band, bedoel ik.
Ja dat vind ik geen ramp, maar er zijn genoeg bands die elk jaar een CD van zeer hoge kwaliteit uitbrengen. Over een paar maanden zijn we 5 jaar verder, er zijn ergens gewoon grenzen. En zoals ik al zei, volgens mij kan het alleen nog tegenvallen, je moet wel met iets heel goeds komen om 5 jaar op te vullen...
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
  woensdag 1 februari 2006 @ 20:17:25 #258
24054 search64
Avec le grande
pi_34691765
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

tool past ook niet op iets met vooruitstrevende programmering ook niet .. omdat tool sinds aenema niet meer 'vooruitstrevend' is maar meer gevestigde orde.
Sorry, bedoel je nou dat pinkpop een vooruitstrevende programmering heeft?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  Moderator woensdag 1 februari 2006 @ 20:48:47 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34692807
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:17 schreef search64 het volgende:

[..]

Sorry, bedoel je nou dat pinkpop een vooruitstrevende programmering heeft?
nee ik bedoel dat tool precies op pinkpop past .. niet vooruitstrevende programmering
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 1 februari 2006 @ 20:55:58 #260
24054 search64
Avec le grande
pi_34693165
Kwouzegguh.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:08:30 #261
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_34693740
01 Feb 06
TOOL RECORD MASTERED

Salma stopped dancing on January 29th. The next morning the members of the band flew to Portland, Maine to have the record mastered by Bob Ludwig. This was done on January 31, no doubt followed by a lobster dinner.


pi_34694798
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:08 schreef ralfseltje het volgende:
01 Feb 06
TOOL RECORD MASTERED

Salma stopped dancing on January 29th. The next morning the members of the band flew to Portland, Maine to have the record mastered by Bob Ludwig. This was done on January 31, no doubt followed by a lobster dinner.


Werd verdomme tijd.
Kom maar op.
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
pi_34695036
Even een teurgvindpost.

Vind Lateralus hun sterkste album, alhoewel Aenima ook erg goed is. Maar dat vage van hun laatste album spreekt me wat meer aan.

Hoop eigenlijk dat ze de 013 aandoen....
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:07:19 #264
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34707772
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:49 schreef Socratestikel het volgende:

[..]

Ja dat vind ik geen ramp, maar er zijn genoeg bands die elk jaar een CD van zeer hoge kwaliteit uitbrengen. Over een paar maanden zijn we 5 jaar verder, er zijn ergens gewoon grenzen. En zoals ik al zei, volgens mij kan het alleen nog tegenvallen, je moet wel met iets heel goeds komen om 5 jaar op te vullen...
Tussen Undertow en Aenima zat drie jaar, tussen Aenima en Lateralus zat vijf jaar, nu weer vijf jaar...het zijn lange periodes, maar dat het alleen maar kan tegenvallen gaat zeker niet op!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 10:25:51 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34708217
wat wel tegenvalt is dat ze na ruim 4 jaar nog met singletjes en een LP uitkomen


dat is niet aardig tegenover de fans breng dat soort spul gelijk uit !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:03:29 #266
24054 search64
Avec le grande
pi_34709561
Nou, Claudia de Breij heeft zich net versproken op 3fm en gezegd dat Tool bevestigd is voor Pinkpop.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_34709587
Persbericht van Pinkpop vermeld het ook
pi_34709597
Klopt.. staat ook in het Pinkpoptopic
pi_34709741
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:49 schreef Socratestikel het volgende:

[..]

En zoals ik al zei, volgens mij kan het alleen nog tegenvallen, je moet wel met iets heel goeds komen om 5 jaar op te vullen...
Dat is juist iets dat ik me bij Tool totaal niet voor kan stellen eerlijk gezegd, volgens mij kunnen ze als ze dat zouden willen niet eens slechte muziek maken.

Tool op pinkpop.... ik hoop maar dat dat op maandag is, voor de andere dagen kun je geen losse kaarten kopen toch?
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:12:18 #270
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_34709888
Kutzooi, waarom nu Pinkpop? Tool hoort niet op Pinkpop maar op Lowlands... want op Pinkpop komen allemaal flutbands voor de rest

Echt klote.. bah bah bah
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:18:30 #271
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34710087
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:12 schreef maniack28 het volgende:
Kutzooi, waarom nu Pinkpop? Tool hoort niet op Pinkpop maar op Lowlands... want op Pinkpop komen allemaal flutbands voor de rest

Echt klote.. bah bah bah
Wat een gezeik. Tool alleen al is reden voor mij om naar Pinkpop te gaan. Franz Ferdinand vind ook tof, en Placebo wil ik ook wel een keertje zien. Prima dus, nu maar hopen dat ze alledrie op maandag spelen.

En bovendien komen ze zeker ook nog wel in een zaal dit jaar, althans, dat lijkt me zo.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_34710335
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:18 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Wat een gezeik. Tool alleen al is reden voor mij om naar Pinkpop te gaan. Franz Ferdinand vind ook tof, en Placebo wil ik ook wel een keertje zien. Prima dus, nu maar hopen dat ze alledrie op maandag spelen.

En bovendien komen ze zeker ook nog wel in een zaal dit jaar, althans, dat lijkt me zo.
Helaas, Placebo komt op zaterdag....

Maar ik hoop heel hard dat ze in ieder geval in 013 komen, en daarnaast een bevestiging voor Werchter.
pi_34710389
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:12 schreef maniack28 het volgende:
Kutzooi, waarom nu Pinkpop? Tool hoort niet op Pinkpop maar op Lowlands... want op Pinkpop komen allemaal flutbands voor de rest

Echt klote.. bah bah bah
idd
underground forever baby
pi_34710451
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:12 schreef maniack28 het volgende:
Kutzooi, waarom nu Pinkpop? Tool hoort niet op Pinkpop maar op Lowlands... want op Pinkpop komen allemaal flutbands voor de rest

Echt klote.. bah bah bah


2001 was bijvoorbeeld een topjaar mét Tool!
Zeker geen flutbands voor de rest
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:30:40 #275
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34710467
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:26 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Helaas, Placebo komt op zaterdag....
Hoe weet je dat, als ik vragen mag?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_34710595
Mensen met Alzeheimer vergeten snel dingen. Zo vergeten een aantal mensen Pinkpop ooit veel harde muziek promotte. Denk aan de jaren 95/96, met bands als Biohazard, Prong, Type O Negative, Sepultura, Faith No More, Therapy?, Life of Agony enz. Het zelfde festival waar RATM en Pearl Jam grootste optredens gaven en waar tevens Tool al eerder zware indruk maakten op de bezoekers. Waarom zou Pinkpop afgerekend moeten worden voor die paar magere laatste jaren? Dan ga je maar een keer naar Landgraaf. Ik heb het daar 22 jaar volgehouden, 1 dag (neem aan dat jullie toch niet 3 dagen blijven ) moet zelfs voor jullie huillies geen probleem zijn lijkt me.
pi_34710800
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:30 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Hoe weet je dat, als ik vragen mag?
Staat volgens Graz op hun eigen site, waarvoor je moet inloggen , vermeld.
pi_34710822
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Mensen met Alzeheimer vergeten snel dingen. Zo vergeten een aantal mensen Pinkpop ooit veel harde muziek promotte. Denk aan de jaren 95/96, met bands als Biohazard, Prong, Type O Negative, Sepultura, Faith No More, Therapy?, Life of Agony enz. Het zelfde festival waar RATM en Pearl Jam grootste optredens gaven en waar tevens Tool al eerder zware indruk maakten op de bezoekers. Waarom zou Pinkpop afgerekend moeten worden voor die paar magere laatste jaren? Dan ga je maar een keer naar Landgraaf. Ik heb het daar 22 jaar volgehouden, 1 dag (neem aan dat jullie toch niet 3 dagen blijven ) moet zelfs voor jullie huillies geen probleem zijn lijkt me.
2001 was ik er ook voor tool en voor orbital, die gecanceld werden..en voor radiohead..tegelijk met tool...

dat..en 30000 idioten met roze amnesty petjes..hebben het wel een beetje verpest toen.
underground forever baby
pi_34710890
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:40 schreef Laton het volgende:

[..]

2001 was ik er ook voor tool en voor orbital, die gecanceld werden..en voor radiohead..tegelijk met tool...

dat..en 30000 idioten met roze amnesty petjes..hebben het wel een beetje verpest toen.
Je laat je wel erg snel uit het veld slaan Ooit een ouwe Dynamo meegemaakt met 10000den duitsers? Dat was pas erg
pi_34710970
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:40 schreef Laton het volgende:

[..]

30000 idioten met roze amnesty petjes..
AAAAARGHH, the horror!

zie er nu al tegenop om daar tussen te moeten gaan staan
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:46:54 #281
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34711069
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:44 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

AAAAARGHH, the horror!

zie er nu al tegenop om daar tussen te moeten gaan staan
Precies wat ik dacht toen ik dat las
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_34711083
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je laat je wel erg snel uit het veld slaan Ooit een ouwe Dynamo meegemaakt met 10000den duitsers? Dat was pas erg
Duitsers erger dan keneusjes met roze hoedjes?

Kan het weten, ben van 95 tot 2000 op dynamo geweest.
Duitsers kun je negeren, terwijl roze hoedjes niet te ontwijken zijn
pi_34711280
Toch kwam Tool in 2001 erg goed tot z'n recht in de tent aldaar in Landgraaf. Ik zie ze liever ook in een zaal, maar in principe was er vijf jaar terug niets mis met hun verschijning op Pinkpop.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_34711424
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:47 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Duitsers erger dan keneusjes met roze hoedjes?


Duitsers kun je negeren, terwijl roze hoedjes niet te ontwijken zijn
Vertel dat onze verzetshelden maar
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:57:35 #285
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34711490
Hopelijk is t de maandag, en dat zal ook wel want in t weekend staan ze op RaR en RiP.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34711555
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Vertel dat onze verzetshelden maar
inderdaad wel erg zinnig om de Duitsers van nu af te rekenen op WO II
quote:
Hopelijk is t de maandag, en dat zal ook wel want in t weekend staan ze op RaR en RiP.
kijk, dat is dan weer goed nieuws!
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:02:38 #287
24054 search64
Avec le grande
pi_34711660
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je laat je wel erg snel uit het veld slaan Ooit een ouwe Dynamo meegemaakt met 10000den duitsers? Dat was pas erg
Dus je vind Pinkpop beter dan het oude Dynamo? Je zit nu echt uit je nek te zwetsen.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_34711669
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:59 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

inderdaad wel erg zinnig om de Duitsers van nu af te rekenen op WO II
[..]
Je hebt gelijk. Vertel het dan maar aan het Oranjelegioen dat er in 74 bij was
pi_34711722
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:02 schreef search64 het volgende:

[..]

Dus je vind Pinkpop beter dan het oude Dynamo? Je zit nu echt uit je nek te zwetsen.
Ik ben niet de domste dat weet ik zeker maar wat je nu allemaal met elkaar verbind en suggereert dat kan ik even niet volgen. Misschien heb je de humoristische insteek van deze discussie even over het hoofd gezien?
pi_34712073
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:08 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat is juist iets dat ik me bij Tool totaal niet voor kan stellen eerlijk gezegd, volgens mij kunnen ze als ze dat zouden willen niet eens slechte muziek maken.

Tool op pinkpop.... ik hoop maar dat dat op maandag is, voor de andere dagen kun je geen losse kaarten kopen toch?
Ik zeg niet dat het klote word, ik zeg alleen dat je geen album kunt afleveren wat een hiaat van 5 jaar rechtvaardigt. Niet dat ik aan de kwaliteit twijfel, het wordt zonder twijfel weer zo strak als een pasgeboren baby.
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
pi_34712111
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik ben niet de domste dat weet ik zeker maar wat je nu allemaal met elkaar verbind en suggereert dat kan ik even niet volgen. Misschien heb je de humoristische insteek van deze discussie even over het hoofd gezien?
Welke humoristische insteek? Of bedoel je dat van die verzetshelden?

Genoeg gezeken... topic gaat over tool, die dus (waarschijnlijk maandag) op pinkpop komen.
pi_34712113
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik ben niet de domste dat weet ik zeker maar wat je nu allemaal met elkaar verbind en suggereert dat kan ik even niet volgen. Misschien heb je de humoristische insteek van deze discussie even over het hoofd gezien?
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:18:24 #293
24054 search64
Avec le grande
pi_34712195
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik ben niet de domste dat weet ik zeker maar wat je nu allemaal met elkaar verbind en suggereert dat kan ik even niet volgen. Misschien heb je de humoristische insteek van deze discussie even over het hoofd gezien?
Hey, je punt was dat je liever tussen een meute met roze amnesty-petjes staat dan tussen een groep neonazi's zoals je het zo subtiel generaliseerde. Daar kan ik dus op de een of andere manier niet uit opmaken dat je pinkpop beter vind dan dynamo volgens jou? Anyway, ik zal de volgende keer beter mijn best doen om je "humor" in te zien.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_34712202
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:14 schreef Socratestikel het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het klote word, ik zeg alleen dat je geen album kunt afleveren wat een hiaat van 5 jaar rechtvaardigt. Niet dat ik aan de kwaliteit twijfel, het wordt zonder twijfel weer zo strak als een pasgeboren baby.
niet mee eens! Als tool om de twee jaar een album uit zou brengen, hoe fantastisch dan ook, zou er een deel van de 'magie' die om de band hangt verloren gaan, vanwege overkill. Ik vind het prima dat er wat meer jaren tussen zitten, dat maakt de muziek die ze tot nu toe hebben gemaakt alleen maar meer bijzonder.
pi_34712494
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:18 schreef search64 het volgende:

[..]

Hey, je punt was dat je liever tussen een meute met roze amnesty-petjes staat dan tussen een groep neonazi's zoals je het zo subtiel generaliseerde. Daar kan ik dus op de een of andere manier niet uit opmaken dat je pinkpop beter vind dan dynamo volgens jou? Anyway, ik zal de volgende keer beter mijn best doen om je "humor" in te zien.
neonazi's Dronken Duitse Hells Angels Maar goed.. eerlijk gezegd maakt het me allemaal geen fuck uit. Het is typisch Nederlands dat je een gratis petje gaat halen. Als er op DOA zwarte petjes gratis af te halen waren liep ook iedereen daarmee rond. De naam PINKpop is gewoon fout gekozen
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:28:57 #296
24054 search64
Avec le grande
pi_34712538
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Vertel dat onze verzetshelden maar
Ja, neonazi's
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_34712568
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:18 schreef ruud.nl het volgende:

niet mee eens! Als tool om de twee jaar een album uit zou brengen, hoe fantastisch dan ook, zou er een deel van de 'magie' die om de band hangt verloren gaan, vanwege overkill. Ik vind het prima dat er wat meer jaren tussen zitten, dat maakt de muziek die ze tot nu toe hebben gemaakt alleen maar meer bijzonder.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het er niet mee eens. Je kunt best een hoop duistere muziek uitbrengen in een hoger tempo, zonder dat het inboet aan kwaliteit.

Verder lijkt het me gaaf als ze dit jaar naar Werchter komen.
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
pi_34712602
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

neonazi's Dronken Duitse Hells Angels Maar goed.. eerlijk gezegd maakt het me allemaal geen fuck uit. Het is typisch Nederlands dat je een gratis petje gaat halen. Als er op DOA zwarte petjes gratis af te halen waren liep ook iedereen daarmee rond. De naam PINKpop is gewoon fout gekozen
Misschien leuk om een soort van flesje met jenever te maken in de vorm van een afgehakt pinkje. Als tegenhanger van die huisjes.
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:44:11 #299
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34712991
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:29 schreef Socratestikel het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het er niet mee eens. Je kunt best een hoop duistere muziek uitbrengen in een hoger tempo, zonder dat het inboet aan kwaliteit.

Verder lijkt het me gaaf als ze dit jaar naar Werchter komen.
U is Vlaming?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_34713142
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:44 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

U is Vlaming?
Hoe dat zo?
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:51:02 #301
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34713219
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:48 schreef Socratestikel het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Omdat je graag wil dat ze naar Werchter komen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')