abonnement Unibet Coolblue
pi_32606107
ik zal eerst eens even uitleggen waarom ik hier een stukje schrijf.
Ik ben een liefhebber van de amerikaanse stafford shire Terriër(behoord in de pittbull tak).
Nu vind ik het hoogst vervelend dat er mensen met een groooooooote boog om me heen lopen en steeds vragen of ik mijn hond wil aanlijnen, terwijl hun eigen labrador met stip op nummer 1 staat als het gaat om bijtincidenten!
Ik vind het onterrecht dat de pittbull, American Staffordshire Terrier, English Staffordshire terrier en de Staffordshire Bull terrier worden aangezien als razende vleeseters en vooral: een vechthond!
moet er altijd voor zorgen dat ik zijn paspoort bij heb, even als zijn FCI stamboom papieren, want als ik die niet kan overleggen, kunnen ze mijn hond in beslag nemen!
Ik vind het echt bullshit dat het zo moet!

de mensen vergeten dat deze honden door de mens werden gefokt en gepushed om aan vechten mee te doen.... een frans bulldogje kan ook heel goed vechten!!!!!
in de stafford zijn karrakter zit helemaal geen aggresiviteit, om dan ook maar niet te denken dat het natuurlijk is dat zon hond aan zon sport mee deed!
de mens heeft hen zo gemaakt, en heeft het beeld zelf rond de wereld doen gaan.
de stafford is niet gevaarlijk of aggresief.... en al helemaal niet vechterig!

Ik wil graag als ik buiten loop met mijn hele sociale stafford gewoon mijn hond los kunnen laten, net als elke andere hond die dat kan..... en niet raar aangestaard worden als ik met mijn stafford buiten loop.... en ik wil al helemaal niks weten van de vraag: kunt u u hond misschien wat korter houden????
Zijn de mensen echt zo dom????
Ik zou jullie willen verwijzen naar een filmpje over depittbuls cq staffords..... let wel... er komen schokkende plaatjes voorbij, maar ik hoop dat door het zien van deze film en het rond gaan van deze film... mensen wat meer - open minded - zijn naar deze geweldinge en lieve hondenras.

http://www.pitbullproblem.tk/
http://www.sirens-grotto.com/pitbull.wmv

amen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Dagdromertje op 28-11-2005 12:06:41 ]
Een manier om de man van je dromen in uw armen te sluiten: ga in de trein vlak tegenover hem zitten en dan maar hopen dat er iemand voor de trein springt.
pi_32606346
Neem 10 bijt incidenten:
Als je 4 miljoen (bij wijze van spreken) labradors hebt en daar tussen zitten 8 bijters.
Je neemt vervolgens 100.000 pitbull achtigen en daar heb je 2 bijters bij.

You get the point?

Beesten worden idd aggresief opgevoed door de baasjes, maar pitbull's zijn gewoon al vrij aggresief uit zichzelf en hebben hier dus extra training in nodig. Als ze goed opgevoed zijn, zijn ze net zo aardig als elke andere hond.

Het type baasje dat bij een pitbull loopt (no offence, maar het is zo) straalt vaak zelf ook niet bepaald vriendelijkheid uit en dan is het ook nog een hond met een van zichzelf niet echt vriendelijk karakter..... Agressieve bazen kiezen vaak voor aggresieve honden etc.. etc.. en zo blijft het een visueze cirkel. Zoek het probleem dus in je eigen hoek bij de andere pitbull eigenaren!!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32606355



met de groeten van mijn schat: Diablo
Een manier om de man van je dromen in uw armen te sluiten: ga in de trein vlak tegenover hem zitten en dan maar hopen dat er iemand voor de trein springt.
pi_32606425
nou is niet helemaal waar wat je zegt.....

ik kan de officiele lijst nu evenniet vinden, maar op nummer 1 staat de labrador en op nummer 96 pas de pittbull.....
en wat betreft aggressie, is helemaal niet waar.
dat is dus het beeld waar je het over hebt... dat de hond aggressief over komt betekend dat nogniet dat het in zijn karakter zit...en al helemaal niet in zijn genen.

Ik zie er niet onvriendelijk uit....mijn man ook niet.... allebij heel aardig....
maar waar je over praat is dus precies waar het probleem ligt..... vooroordelen.
ok een beetje ruig iemand gaat nu ook weer niet met een poedel lopen, maar de meeste eigenaren zijn totaal niet asosiaal, aggresief of ruig.....

to be honest: er is voor mij geen betere en lievere gezinshond op de hele wereldbol!
het is van nature een echte kindervriend....
Een manier om de man van je dromen in uw armen te sluiten: ga in de trein vlak tegenover hem zitten en dan maar hopen dat er iemand voor de trein springt.
pi_32606490
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 22:43 schreef existenz het volgende:
Neem 10 bijt incidenten:
Als je 4 miljoen (bij wijze van spreken) labradors hebt en daar tussen zitten 8 bijters.
Je neemt vervolgens 100.000 pitbull achtigen en daar heb je 2 bijters bij.

You get the point?

Beesten worden idd aggresief opgevoed door de baasjes, maar pitbull's zijn gewoon al vrij aggresief uit zichzelf en hebben hier dus extra training in nodig. Het type baasje dat bij een pitbull loopt (no offence, maar het is zo) straalt vaak zelf ook niet bepaald vriendelijkheid uit en dan is het ook nog een hond met een van zichzelf niet echt vriendelijk karakter..... Agressieve bazen kiezen vaak voor aggresieve honden etc.. etc.. en zo blijft het een visueze cirkel. Zoek het probleem dus in je eigen hoek bij de andere pitbull eigenaren!!
Helemaal mee eens. Bepaalde honden hebben nu eenmaal meer aanleg voor agressiviteit dan andere honden. En dat mensen met een boog om je heen lopen, snap je toch zelf ook wel? Pitbulls hebben gewoon een agressieve kop. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een labrador.

En ik wil die lijst heel graag zien........
  zaterdag 26 november 2005 @ 22:53:20 #6
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_32606539
probleem is niet dat het vooroordelen zijn over de eigenaren.
Het is gewoon een FEIT dat toch wel 3 van de 4 eigenaren van zo'n vechthond toch wel enigzins mensen zijn die iets denken te compenseren met hun hond.

Probleem van pittbulls tegenover labradors is dat wanneer een pittbull een persoon bijt of aanvalt de verwondingen bijna altijd ernstiger zijn dan wanneer een labrador iemand aanvalt.
  zaterdag 26 november 2005 @ 22:57:49 #7
47826 MaVeJuH
Gestoordheid Kent Geen Grenzen
pi_32606631
dude dat beest kan zielig kijken
Ijshockey: Ruijters Smoke Eaters Geleen!
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:01:28 #8
27929 piere
doe mij maar bier
pi_32606686
Ik vind het coole beesten. Verder is mijn mening dat bazen de honden agressief maken (ook al is een hond op agressie gefokt) en het blijft jammer dat een hond bijna nooit zijn eigen kl*tebaasje "pakt".
fok you ja!
pi_32606690
ben ik ook echt met je eens, maar ik ken nog vele ergere rassen: nl een doberman! Ik ben er niet bang van.... kijk mijn hond is niet gemuilkorft... loopt los als alles het toelaat.... leeft samen met onze andere hond: nl een jack russel van hetzelfde geslacht.... nooti problemen gehad... het is overigens niet de enige stafford die we hebben gehad.... dit is onze 4de al.
wij hebben de hond niet genomen vanwege zijn aggresive uiterlijk... maar vinden het gespierde mooi... de bouw van zon hond, en boven al het karakter!

en echt agressief zien ze er in mijn ogen ook echt niet uit... tuurlijk een labrador is aandoenlijker.... maar ieder zijn keus natuurlijk.
de verhalen die jullie me nu vertellen is voor mij al oude koek... niet dat ik niet in discussie wil ofzo, maar heb dit al zoveeeeeeeel gehoord!
het is en blijft geen aggresief ras.... alleen de mens had hem nodig om een aggresieve status te berijken (weet anders ook niet hoe ik het moet verwoorden)....
Een manier om de man van je dromen in uw armen te sluiten: ga in de trein vlak tegenover hem zitten en dan maar hopen dat er iemand voor de trein springt.
pi_32606735
ik weet ook wel dat als ie zijn bekkie open doet... dat het gat nog groter is als zijn kop zelf....

zie voorbeeld;

maar hij gebruikt hem niet om te bijten....
Een manier om de man van je dromen in uw armen te sluiten: ga in de trein vlak tegenover hem zitten en dan maar hopen dat er iemand voor de trein springt.
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:04:33 #11
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32606752
Het wordt eens tijd dat mensen met een hond leren dat niet iedereen hun geweldige, fantastische hondje ook ziet als geweldig en fantastisch.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32606843
ik zeg ook helemaal niet dat iedereen dit hondje geweldig moet vinden, alleen wat ik ermee wil berijken is dat de vooroordelen niet kloppen en dat de liefhebbers van dit ras het heel moeilijk word gemaakt om zon hond te houden....

zodra je zegt dat je een stafford hebt is het gelijk als antwoord: dat is toch een vechthond???
duhhhhhh
dat is nou een echt ingebaaken vooroordeel....

en de franse bulldogjes dan??? dat zijn ook vechthondjes (tenminste dat waren ze) en als zon hondje je pakt.... kan hij niet meer loslaten dan alleen door te scheuren tot je vel eraf is.... zon kaak slaat namelijk op slot.
Een manier om de man van je dromen in uw armen te sluiten: ga in de trein vlak tegenover hem zitten en dan maar hopen dat er iemand voor de trein springt.
pi_32606870
eeft nu niemand dat filmpje bekeken?
Een manier om de man van je dromen in uw armen te sluiten: ga in de trein vlak tegenover hem zitten en dan maar hopen dat er iemand voor de trein springt.
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:11:14 #14
27929 piere
doe mij maar bier
pi_32606908
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:08 schreef Dagdromertje het volgende:

zodra je zegt dat je een stafford hebt is het gelijk als antwoord: dat is toch een vechthond???
duhhhhhh
dat is nou een echt ingebaaken vooroordeel....

en de franse bulldogjes dan??? dat zijn ook vechthondjes (tenminste dat waren ze) en als zon hondje je pakt.... kan hij niet meer loslaten dan alleen door te scheuren tot je vel eraf is.... zon kaak slaat namelijk op slot.
Misschien jouw hond niet maar veel van die honden worden puur voor de agressie en/of hondengevechten gefokt... (en nee ik ben het er niet mee eens dat dan meteen elke stafford een agressief ...beest is)

Franse bullies zijn een stuk kleiner, maken minder indruk en vliegen na een trap 300 meter ver
fok you ja!
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:13:37 #15
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32606965
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:08 schreef Dagdromertje het volgende:
ik zeg ook helemaal niet dat iedereen dit hondje geweldig moet vinden, alleen wat ik ermee wil berijken is dat de vooroordelen niet kloppen en dat de liefhebbers van dit ras het heel moeilijk word gemaakt om zon hond te houden....

zodra je zegt dat je een stafford hebt is het gelijk als antwoord: dat is toch een vechthond???
duhhhhhh
dat is nou een echt ingebaaken vooroordeel....

en de franse bulldogjes dan??? dat zijn ook vechthondjes (tenminste dat waren ze) en als zon hondje je pakt.... kan hij niet meer loslaten dan alleen door te scheuren tot je vel eraf is.... zon kaak slaat namelijk op slot.
Veel mensen zien het verschil niet tussen honden.
hond = eng = bang, meer niet. Je doet daar verder niks aan eigenlijk.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32606982
ik neem ook maar een vergelijking he een beet is een beet.... en dat de honden tegenwoordig nog op agressie worden gefokt is helemaal niet waar.... laten we zeggen 98% houd de honden puur als de reden waarom ik hem houd... zeker niet om te waken.... maar als huishond....

de andre 2 % verpest het voor de rest....
Een manier om de man van je dromen in uw armen te sluiten: ga in de trein vlak tegenover hem zitten en dan maar hopen dat er iemand voor de trein springt.
pi_32607052
Het probleem bij terriers is vaak dat de honden (en dan vooral de pitt en de stafford en in mindere mate de bull) worden gekocht voor image building. Dit gaat heel vaak en helaas ten koste van de mensen met de beste bedoelingen. Feit is dat een klein groepje mensen de vooroordelen in stand houden en incidenten breed uitgemeten worden in de media. Feit is ook wel dat de kaakdruk van deze honden vele malen hoger is dan bij andere honden en vast is vaak ook vast. Ik heb er zelf ook twee gehad als tijdelijke pleegouder en je hebt gelijk, het zijn schatten. Je moet ze alleen niet verpesten maar dat geldt voor elke hond.
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:17:08 #18
27929 piere
doe mij maar bier
pi_32607055
De getallen ben ik niet met je eens maar wel de strekking.

Impressing clip btw...
fok you ja!
pi_32607175
Ok meneertje Shafford liefhebber; hier een reactie van een hondenkenner

Er zitten in pitbulls een aantal fundamentele kenmerken die er gewoon ingefokt zijn.
Hoe goed je zo'n hond ook opvoedt, het blijft een hond die zodra hij bijt instinctief vast blijft houden. Het is gewoon een vergroot risico. De reden waarom juist deze hond zo negatief in het nieuws komt is niet omdat hij VAKER bijt, maar omdat hij na het bijten niet meer loslaat en daardoor de schade van een beet velen malen groter is.

Hou het geluk over stambomen enzo voor je.

Ik snap ook echt niet waarom mensen zo graag DEZE hond willen, stiekem willen eigenaren juist dat mensen een beetje geintimideerd zijn door deze hond. Het zijn ook vaak dezelfde types die een hond als deze aanschaffen.

JA deze hond kan heel speels, sociaal en gezellig zijn, het gaat erom hoeveer de bandbreedte uitschiet naar de negatieve kant, en wat dat betreft heb ik weinig goeds over voor dit ras.

Deze hond is voor een bepaald doel gefokt en je moet dus niet verbaasd zijn dat mensen risico-vermijdend om zo'n hond heenlopen.
pi_32607212
ben ik ook roerig met je eens stumbleupon, maar net als wat je zegt.... dat geld voor elke hond....
de bedoelig is ook dat ik dit filmpje liet zien puur met de gedachte... als iemand nu in het vervolg nu nog een stafford ziet... dat ze dan gelijk aan het filmpje denken.... en er misschien ietsje milder over zouden gaan denken.

Ik zie er niet aggresief uit... en al zeker niet als iemand die zijn hond gerbuikt als "status".
en als ik mijn hond vortaan uitlaat op het veld... en hij is leuk aan het spelen met een stok, of mijn andere hond.... dat mensen niet gelijk denken dat ik hem uitlaat om fikkie op te eten....
Een manier om de man van je dromen in uw armen te sluiten: ga in de trein vlak tegenover hem zitten en dan maar hopen dat er iemand voor de trein springt.
pi_32607228
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:14 schreef Dagdromertje het volgende:
ik neem ook maar een vergelijking he een beet is een beet.... en dat de honden tegenwoordig nog op agressie worden gefokt is helemaal niet waar.... laten we zeggen 98% houd de honden puur als de reden waarom ik hem houd... zeker niet om te waken.... maar als huishond....

de andre 2 % verpest het voor de rest....
Tegenwoordig worden ze niet meer op agressie gefokt, maar als een bepaald kenmerk er voor lange tijd is ingefokt dan krijg je dat er niet in korte tijd uit. Dan moet je ACTIEF op zachtaardigheid fokken, en dat gebeurd gewoon niet.
pi_32607275
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:23 schreef Dagdromertje het volgende:
ben ik ook roerig met je eens stumbleupon, maar net als wat je zegt.... dat geld voor elke hond....
de bedoelig is ook dat ik dit filmpje liet zien puur met de gedachte... als iemand nu in het vervolg nu nog een stafford ziet... dat ze dan gelijk aan het filmpje denken.... en er misschien ietsje milder over zouden gaan denken.

Ik zie er niet aggresief uit... en al zeker niet als iemand die zijn hond gerbuikt als "status".
en als ik mijn hond vortaan uitlaat op het veld... en hij is leuk aan het spelen met een stok, of mijn andere hond.... dat mensen niet gelijk denken dat ik hem uitlaat om fikkie op te eten....
Waarom kies je dan niet voor een hond die ook de positieve speelse kenmerken van deze hond heeft zonder de narigheid die altijd bij dit ras latent aanwezig blijft, hoe je hem ook opvoedt.
pi_32607316
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:23 schreef Dagdromertje het volgende:
ben ik ook roerig met je eens stumbleupon, maar net als wat je zegt.... dat geld voor elke hond....
de bedoelig is ook dat ik dit filmpje liet zien puur met de gedachte... als iemand nu in het vervolg nu nog een stafford ziet... dat ze dan gelijk aan het filmpje denken.... en er misschien ietsje milder over zouden gaan denken.

Ik zie er niet aggresief uit... en al zeker niet als iemand die zijn hond gerbuikt als "status".
en als ik mijn hond vortaan uitlaat op het veld... en hij is leuk aan het spelen met een stok, of mijn andere hond.... dat mensen niet gelijk denken dat ik hem uitlaat om fikkie op te eten....
Om een labrador zo aggresief te krijgen dat hij tijdens een aanval even gevaarlijk wordt als een pitbull moet je zo'n beest zo ongeveer continue de dood in trappen, jaar in jaar uit en hem ook nog es altijd op jutten. Zelfs dat lukt de gemiddelde tokkie niet.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:28:26 #24
27929 piere
doe mij maar bier
pi_32607350
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:26 schreef existenz het volgende:

[..]

Om een labrador zo aggresief te krijgen dat hij tijdens een aanval even gevaarlijk wordt als een pitbull moet je zo'n beest zo ongeveer continue de dood in trappen, jaar in jaar uit en hem ook nog es altijd op jutten. Zelfs dat lukt de gemiddelde tokkie niet.
Of overfokken daar krijg je ook gekke beesten van
fok you ja!
pi_32607391
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 22:44 schreef Dagdromertje het volgende:
[afbeelding]


met de groeten van mijn schat: Diablo
typisch dat hij diablo heet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')