abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_34870148
Nou ja, andere data voor die tour:
28 feb parijs
3 maart zwitserland
7 maart Frankfurt
9 maart kopenhagen
11 maart Rockefeller (Noorwegen)

Zie nu trouwens dat er een review van Eurosonic in hetzelfde nummer van Hotpress staat. Over The Chalets schrijven ze:
quote:
Once upon a time Paula Cullen and Caoimhe Derwin had that rabbit dazzled by headlights look about them too, but a year of pretty much non-stop gigging has left the Chalets girls looking and sounding completely confident.
Not having encountered too many xylophone-touting Dublins fivesome in their time, Groningen's pop kids are indifferent at first but abandon their lowland cool when the band launch into a particularly bubblicious 'Feel the machine'.
If crowds can be similarly won ove next month when they go out with the Kaiser Chiefs, it would be mainland Europe rather than the UK which provides The Chalets with their commercial breakthrough.
in a crowd you lose humanity
pi_34870203
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:15 schreef ranja het volgende:
Tja, ervaring leert dat je niet meer terugkomt met het OV vanuit Amsterdam. Dordrecht ben ik 3 keer geweest (Bettie, The je ne sais quoi, Riplets/Lulabelles), ook goed te doen
Lukt vaak nog net (hoewel ik wel een paar keer de toegift heb moeten missen). Heb nu een auto, maar parkeren zal wel niet zo tof zijn in Amsterdam.
Bettie Serveert. Ben je toen ook bij het akoestische sessietje geweest dat ze bij Simpele Fons hielden?
  woensdag 8 februari 2006 @ 17:28:34 #103
13973 ranja
image means nothing
pi_34870477
Feel the Machine is ook wel superaanstekelijk

Nee, Bettie accoustisch heb ik in Utrecht gezien, in Dordrecht was een try out voor de Attagirl tour (nog voor dat album er was). Dat concert bleek uiteindelijk een stuk beter dan de plaat geworden is.
pi_34870571
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:28 schreef ranja het volgende:
Feel the Machine is ook wel superaanstekelijk

Nee, Bettie accoustisch heb ik in Utrecht gezien, in Dordrecht was een try out voor de Attagirl tour (nog voor dat album er was). Dat concert bleek uiteindelijk een stuk beter dan de plaat geworden is.
Oh ja, dat was toen ik op vakantie was.
Die keer dat ik Bettie hier zag, was voor het album daarvoor (titel kwijt ), toen hadden ze 's middags eerst een half uurtje akoestische sessie (gratis). Was erg intiem.
pi_34932865
SLEEPER: 'SMART'
Bron: New Musical Express
Tekst: Paul Moody

Sleeper vertegenwoordigt een grote Britse poptraditie; die van de de stand-in die naar voren wordt geschoven om uiteindelijk, als vliegen op een slaapkamerraam, te worden platgeslagen door 'the real thing'. Uiteraard kunnen zulke 'scene-stealers' een eigen identiteit ontwikkelen (zo bleken de Charlatans meer te zijn dan (Stone) Roses-klonen en kwam Blur pas tot volle bloei nadat ze het shoegazers-wereldje waren ontstegen) maar meestal blijken het eendagsvliegen die blij mogen zijn als ze straks voortleven als Arbeidsvitamien of Popkwisvraag.
Inbetweener bijvoorbeeld is niets om over naar huis te schrijven, een ongeinspireerde blik op het leven in een alledaagse buitenwijk ("He's not her prince, he's not her king, she's not a work of art or everything") ; en Swallow is geetaleerde seks in een laagje glitter waar ex-Transvision Vamp-zangeres Wendy James (wie was dat ook alweer ?; J_TM) zich niet voor zou hebben geschaamd (Controversieel moment: "We should go to bed and make each other sore").
Maar dat neemt niet weg dat Sleeper ook z'n hoogtepunten heeft; zo verweert Louise zich in Bedhead, ironisch genoeg, tegen het verwijt dat ze de controverse opzoekt ("Loaded inside a prison of my own construction") terwijl ze in het bij vlagen briljante Vegas een hij-persoon bezingt die een droomreis maakt naar Amerika en met een illusie armer terugkeert.
Helaas wijst niets erop dat Sleeper zich ontwikkelt; en wees nou eerlijk, waar denk je dat ze volgend jaar zijn wanneer Elastica nieuwe wegen zal inslaan met hun tweede album en Britpop het stadium van T-shirtdragende zangeresjes en meerstemmige couplet-refrein-deuntjes voorbij is gegroeid ? Staan ze dan op het punt van doorbreken of zullen ze inhaken op de dan heersende trends ?
Alle heisa ten spijt is Sleeper gewoon een van de vele gitaarbandjes-met-zangeres; niets meer of minder.

(Waardering: 5)
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:43:00 #106
13973 ranja
image means nothing
pi_34933205
Ha, die zat er goed naast. Sleeper's 2e album was een groter succes dan hun 1e en Elastica... tja. Die hadden na hun 1e beter kunnen stoppen, dat werd niks meer.

Meen je serieus dat je Transvision Vamp niet (meer) kent?

[ Bericht 11% gewijzigd door ranja op 10-02-2006 12:53:30 ]
pi_34933234
Dat tweede album van Elastica was idd best wel slecht.
Maar aan de andere kant My Sex staat er op en dat vind ik wel n van hun mooiste liedjes.
pi_34933809
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:43 schreef ranja het volgende:

Meen je serieus dat je Transvision Vamp niet (meer) kent?
Voor de daadwerkelijk onwetenden; Transvision Vamp had in de periode 1987-88 hits met Tell That Girl To Shut Up (een cover van het door Selecter-fans weggepeste punktrio Holly & The Italians) en I Want Your Love. Peroxideblonde zangeres Wendy James bracht in 1993 een solo-album uit met medewerking van Elvis Costello, en daarna .....
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:40:23 #109
13973 ranja
image means nothing
pi_34935069
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:02 schreef J_TM het volgende:
Peroxideblonde zangeres Wendy James bracht in 1993 een solo-album uit met medewerking van Elvis Costello, en daarna .....
... ging ze verder onder de naam Racine en bracht in 2004 een vollledig DIY album uit.
pi_35035286
Bedankt voor de info.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:40:48 #111
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_35095780
Van het Zweedse Springfactory kun je een paar liedjes beluisteren op hun site.
pi_35148299
Het debuut van Elastica staat op 48 in de door New Musical Express geplaatste top 100 van Beste Britse Albums.

"Justine Frischmann, ex-Suede-gitariste en lange tijd het vriendinnetje van Damon Albarn ('Parklife' en 'Modern Life Is Rubbish' staan op, respectievelijk, 89 en 6; J_TM), slaat de handen ineen met een stel hippe Londense punks, plundert de archieven van Wire en de Stranglers en levert een kortstondige, maar stijlvolle, bijdrage aan het succesverhaal genaamd Britpop"
(Krissi Murrison)
pi_35148515
In diezelfde NME ook een concertverslag van The Noisettes, een zuid-Londens trio rond zangeres/bassiste (en blijkbaar een indie-stijlicoon in wording) Shingai Shoniwa. Ze waren twee weken geleden te gast bij MTV's 'Brand New Live', maar helaas heb ik dat gemist.

6 maart staan ze in de Londense Carling Academy.

Voor meer informatie surf naar www.thenoisettes.com .
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:05:45 #114
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_35166793
mischien is Saturnalia iets voor je
Produced by Keith Relf of the Yardbirds, Saturnalia made their 1969 debut with this beautiful picture disc, which has since become a collector's item among fans of the genre. For this release Akarma has attempted to remain as faithful as possible to the original packaging (picture disc format with booklet including photos & extensive band bio.) & the result is this exceptional reissue. Featuring the beautiful Aletta & Adrian Hawkind on vocals & Rod Roach on guitar. Hawking & Roach were previously together in Horse. An excellent product of the '70s British underground. Includes booklet. Miniature LP sleeve.
Famous on release in 1969 (and re-issue in 1973) for being one of the first picture disc albums, this UK album has stood the test of time well. A thoroughly competent slice of West Coast influenced progressive psychedelia with an occult edge, some excellent female vocals and searing lead guitar work.The album was produced by Keith Relf.

email me als je interesse hebt
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:31:08 #115
64792 Mryc
play me one more song
pi_35377098
Yeah Yeah Yeahs komen 28 maart met een nieuw album; Show Your Bones

De eerste single, Gold Lion, is zeer sterk, wel een totaal verschil met hun eerste EP en Fever To Tell...

Ik ben benieuwd naar de rest van het album
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:37:52 #116
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_35414963
Heb dankzij Wombcat Veruca Salt ondekt. American Thighs, om te beginnen. Het klinkt wel lekker, moet ik zeggen, lekker (mee)slepend. Ik hoor wel Nirvana en Magnapop terug, maar dat mag ook best. Leuk, weer een nieuw gitaarbandje met zangeres!
Voor mij nieuw, dan
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_35491453
De Yeah Yeah Yeahs treden ook op in Nederland. Ben alleen compleet vergeten waar. Volgens mij was het de Melkweg, maar die website is nu down.

Zondag 16 April staat The Organ in Paradiso, kleine zaal. Tijdstip is alleen nog onbekend.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  zondag 26 februari 2006 @ 00:00:17 #118
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_35496540
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:00 schreef Massive het volgende:
De Yeah Yeah Yeahs treden ook op in Nederland. Ben alleen compleet vergeten waar. Volgens mij was het de Melkweg.
Klopt, 23 mei.
  zondag 26 februari 2006 @ 11:54:00 #119
64792 Mryc
play me one more song
pi_35505066
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:00 schreef Massive het volgende:
De Yeah Yeah Yeahs treden ook op in Nederland. Ben alleen compleet vergeten waar. Volgens mij was het de Melkweg, maar die website is nu down.

Zondag 16 April staat The Organ in Paradiso, kleine zaal. Tijdstip is alleen nog onbekend.
Ja dat is waar! ff kaartjes voor halen deze week
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:24:10 #120
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35844494
Liefhebbers van onweerstaanbaar irritante- en krakkemikkige Twee Pop moeten Bad Dream Fancy Dress eens gaan checken.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_35844707
Fuck Me I'm Twee, ik ben benieuwd.
Aldus.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:18:22 #122
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35908812
Shoegaze meets The Breeders: The Oohlas

http://www.myspace.com/theoohlas
1,000,000 demons can't be wrong...
  zondag 12 maart 2006 @ 11:56:44 #123
13973 ranja
image means nothing
pi_35961748
Met terugwerkende kracht nog een van de beste cd's van vorig jaar....

The Glass Set. http://cdbaby.com/cd/glassset

op cdbaby vergelijken ze het met Joy Division en Sonic Youth, nou ja je moet wat want waarschijnlijk kent cdbaby Magnapop niet echt... daar lijkt het namelijk veel meer op.
pi_35965586
Dit past hier ook wel.

Land Of Talk
Aldus.
  woensdag 15 maart 2006 @ 21:00:43 #125
13973 ranja
image means nothing
pi_36068324

The Dilettantes is een duo bestaande uit Kay Hanley en Michelle Lewis, met wat hulp van Tracy Bonham (op viool), Leah Andreone (achtergrond zang) en Lisa Loeb (achtergrond zang).

EP bevat 6 nummers en klinkt zoals de Bangles op hun best.: http://www.dilettantesmusic.com/sound.html
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')