abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 november 2005 @ 16:21:15 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_32597045
Waar gaat het hier over?
Over gitaarbands met een zangeres dus. Bij voorkeur in een muziekstijl die doet denken aan de 4ad bands, tegenwoordig is Symphathy for the recordindustry ook een erg goed label in dit genre.

4ad bands de bekendste: Breeders, Throwing muses, Belly, Tanya Donelly, Amps, Lush
Maar ook in dit genre vallen bv: Letters to cleo, Magnapop, Echobelly, Veruca salt, Eve's plum, Sleeper, Elastica, Sahara hotnights, Seedling, Metric, Garbage, Bettie Serveert

En ondanks dat het geen bands zijn ook: Juliana Hatfield, Aimee Mann, Heather Nova, Fiona Apple, April March

En een iets andere stijl maar zeker niet offtopic zijn ook: All about Eve, Nymphs, Bikini kill, Le tigre, Shonen knife, Cranes, Babes in toyland, Dot Allison, L7, Hole

Maar eigenlijk gaat het vooral om:
Angelica, The Kimberly trip, Aislers set, Tuuli, Saloon, Saucy Monky, Fur patrol, The Like, Spin 66, The Jane Anchor... oftewel de onbekende bands dier ervoor zorgen dat ik of iemand anders z'n creditcard moet trekken om een cd-tje aan te schaffen.

Oftewel: Bespreek hier nieuwe releases van bekende bands binnen dit genre, Tip nieuwe of pas ontdekte bands binnen dit genre, liefst met een beschrijving dan wel link naar homepage erbij.

Voor meer tips:
Deel 1 staat hier: Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo)
en deel 2 hier: Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 2
pi_32597112
Ik had in de tussentijd al een topic geopend, want het duurde te lang (maar hier verder mag ook wat mij betreft).

Die CD van The Chalets, heb je die gewoon hier gekocht? En kende je ze al?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 26 november 2005 @ 16:32:59 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_32597307
Ik was vorige week zaterdag op de platenbeurs, daar zag ik de single van ze staan. Dat zag er interessant uit dus heb ik die meegenomen. Bleek erg goed te zijn (Feel the machine, ook wel het beste nummer vind ik).


Nou was ik van de week in Londen en zag daar de cd diverse keren staan, die was net uit. Wel duur overal, maar uiteindelijk op het vliegveld (hoe toepasselijk) toch gekocht.


De muziek vergelijk ik het meest met B-52's, maar dan wat speelser en lichter.
http://www.thechalets.com/

[ Bericht 15% gewijzigd door ranja op 26-11-2005 17:36:03 ]
  zaterdag 26 november 2005 @ 16:36:13 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_32597389
Ook Sing-Sing heeft al een poosje een nieuw album uit. Sing-sing is de nieuwste band van ex-Lush zangeres Emma Anderson. Op eerste gehoor is het 2e album beter dan het eerste.
pi_32597422
Doet me ook erg aan Dressy Bessy denken, vooral No Style.

Die site staan trouwens leuke videoclips op.

En zoals ik in het vorige topic al gezegd heb, 12 januari staan ze in Groningen op Eurosonic.
in a crowd you lose humanity
pi_32597443
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 16:36 schreef ranja het volgende:
Ook Sing-Sing heeft al een poosje een nieuw album uit. Sing-sing is de nieuwste band van ex-Lush zangeres Emma Anderson. Op eerste gehoor is het 2e album beter dan het eerste.
Hey, da's goed nieuws. Het eerste album vond ik erg leuk, vooral Feels Like Summer en Panda Eyes zijn erg prettige nummers.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 26 november 2005 @ 16:41:38 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_32597515
Dressy Bessy ken ik niet zo goed. Ik heb er 2 of 3 mp3's van en meer niet.
pi_32597642
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 16:41 schreef ranja het volgende:
Dressy Bessy ken ik niet zo goed. Ik heb er 2 of 3 mp3's van en meer niet.
Is ook niet zo heel bijzonder.
Heb twee albums, waarbij op de ene wel een paar leuke liedjes staan. Het blijft wat kinderlijk allemaal.

The Chalets is wat dat betreft veel leuker, hoewel de damesstemmen soms ook wat kinderlijk klinken.

Hoe heet dat nieuwe album van Sing Sing, want ik kan er niet direct iets over vinden.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 26 november 2005 @ 17:09:30 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_32598174
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 16:47 schreef Wombcat het volgende:
Hoe heet dat nieuwe album van Sing Sing, want ik kan er niet direct iets over vinden.
http://rateyourmusic.com/release/album/sing_sing/sing_sing_and_i/

Sing-sing and I. Wat is dat lastig zoeken op bv amazon
pi_32598243
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 17:09 schreef ranja het volgende:

[..]

http://rateyourmusic.com/release/album/sing_sing/sing_sing_and_i/

Sing-sing and I. Wat is dat lastig zoeken op bv amazon
Nogal ja. En Play en 101CD hebben 'm niet.
in a crowd you lose humanity
  zondag 27 november 2005 @ 00:24:27 #11
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32608612
Hey Ranja, was jij in London niet naar Kirstin Hersh geweest? Hoe was het?
pi_32613029
Bij wijze van tvp.

van http://www.aislersset.com
quote:
Possible new record out sometime late 2005 or early 2006. Thanks for your patience
Aldus.
  zondag 27 november 2005 @ 12:30:17 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_32614693
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:24 schreef peaceman het volgende:
Hey Ranja, was jij in London niet naar Kirstin Hersh geweest? Hoe was het?
Ja, daar was ik. Kristin trad 2 dagen op in het kader van 25 jaar 4ad, de eerste dag met alleen Throwing muses liedjes en de 2e dag alleen solo liedjes. Beide avonden werden geopend door [url=http://www.paulafrazer.com]Paula Frazer]. Ik ben alleen de 1e dag geweest, dus de Muses dag.
Paula speelde ongeveer 6 of 7 liedjes, helemaal alleen op het podium met haar accoustische gitaar, mooie stem, heel ingetogen. Dan is 7 liedjes ook wel genoeg trouwens.
Kristin zat al net zo alleen op het podium, ook met haar accoustische gitaar. Maar van ingetogen was hier geen sprake, het knalde net zo of zelfs meer als op de albums. De nadruk van de liedjes lagen wel op het latere Muses werk, vooral Limbo en University. Kristin was af en toe erg grappig tussendoor met annecdotes over hoe een nummer tot stand was gekomen of waar een nummer over ging... Na een korte break kwam ze terug met een violiste en een cellist, waarvan de cellist, Martin McCarrick, ook op Limbo heeft meegespeeld. Toen speelden ze nog 4 Limbo nummers waardoor dat album wel zo'n beetje helemaal gespeeld is.
Al met al een geweldig concert en natuurlijk een erg leuke ervaring om dit in het buitenland mee te maken.
  maandag 28 november 2005 @ 09:58:37 #14
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32638929
All Girl Summer Fun Band

Vast al bekend, maar zie 't maar als een tvp dan!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_32675242
Mag ik dan in het kader van namedropping en eveneens als verkapte tvp een lans breken voor Bunnygrunt?
http://www.playbackstl.com/Current/profiles/bunnygrunt.htm
Plaatjes zijn lastig te vinden maar het is zeker de moeite waard om te zoeken - juweeltjes!
"That rug really tied the room together".
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:20:31 #16
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_32675414
Van eigen bodem: The Riplets. Pretpunkvrouwentrio uit Rotterdam. http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=9136791
Vooral hun album Love Special Delivery Boy is erg leuk.

Uit de jaren 70: Patty Smith.

Overigens ken ik de meeste bande die TS noemt niet. Klinkt wel interessant. Dat wordt weer even naar de CD-winkel gaan.
Non possumus non loqui
pi_32739569
Ook leuk: Veruca Salt komt eindelijk weer met eens nieuws. Een 6-track EP getiteld Lord of Sounds and Lesser Things. Te bestellen via de website www.verucasalt.com
Werd wel weer eens tijd.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:00:17 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_32751233
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:20 schreef Knip het volgende:
Van eigen bodem: The Riplets. Pretpunkvrouwentrio uit Rotterdam. http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=9136791
Vooral hun album Love Special Delivery Boy is erg leuk.
Zie ook The riplets
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:01:20 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_32751259
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:09 schreef Wombcat het volgende:
Ook leuk: Veruca Salt komt eindelijk weer met eens nieuws. Een 6-track EP getiteld Lord of Sounds and Lesser Things. Te bestellen via de website www.verucasalt.com
Werd wel weer eens tijd.
Goed nieuws Resolver is alweer uit 2000 geloof ik. Volgens mij vind ik trouwens wel het (enige) solo album van Nina Gordon beter dan Resolver. Maar goed.
pi_32759233
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:01 schreef ranja het volgende:

[..]

Goed nieuws Resolver is alweer uit 2000 geloof ik. Volgens mij vind ik trouwens wel het (enige) solo album van Nina Gordon beter dan Resolver. Maar goed.
Zoiets ja.
Wat mij betreft is Resolver veel beter dan het solo-album van Nina Gordon, maar smaken kunnen werschillen natuurlijk. Met VS had ik toch al het idee dat ik vooral de inbreng van Louise Post het leukste vond, en dat heeft Resolver ook wel bewezen (voor mij dan).
in a crowd you lose humanity
pi_32914970
Ik denk dat je dit ook wel leuk vind. Ik luister vaak naar Soma FM (internetradio) en daar komen soms buitengewoon grappige Japanse bandjes voorbij, waar nooit iets van te vinden lijkt maar ik heb van de week dan toch wat gevonden. Meestal bandjes met zangeres.

Dit zijn drie verzamel cd's, je kan van bijna elk nummer een sample beluisteren.
http://www.clover-records.com/clover/cata/400/data/406.htm
http://www.clover-records.com/clover/cata/400/data/408.htm
http://www.clover-records.com/clover/cata/400/data/416.htm

De 'Pop Jingu 2' heb ik besteld, maar ik betwijfel of die nog leverbaar is. Ik vind vooral Poussin met het nummer Boy Friend briljant, Engels met een enorm Japans accent.
Aldus.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2005 @ 10:44:18 #22
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_33008845
The Relict. Lijkt op Belle & Sebastian, The Clientele, Camera Obscura. Niet mannenstemvrij!
pi_33017976
The Donnas, zijn die al langs gekomen?
pi_33019328
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 17:09 schreef ranja het volgende:

[..]

http://rateyourmusic.com/release/album/sing_sing/sing_sing_and_i/

Sing-sing and I. Wat is dat lastig zoeken op bv amazon
Die is heel leuk. Ik heb 'm nu een weekje binnen en inderdaad veel beter dan hun vorige (die trouwens ook leuk was).
in a crowd you lose humanity
pi_33111850


Official Press Release:

50FOOTWAVE is proud to announce "Free Music!" -- a 5 song Ep of new studio recordings to be given away via the band's website http://www.50footwave.com/freemusic/ or www.throwingmusic.com/freemusic as well as several partner sites including Archive.org and the sometimes controversial BitTorrent tracker DimeADozen.org.

The band will be offering FLAC (Free Lossless Audio Codec) files as well as hi-resolution mp3 files. The band is also encouraging fans to seed BitTorrents and set up CD burning trees to ensure that people without time or technology may also receive the free music.

The tracks will include Creative Commons "Some Rights Reserved" licenses (for more info on Creative Commons, see www.creativecommons.org)

The band states its goal as simply to circumvent the 'money cycle' and get high quality (free) recordings into the hands of a maximum number of people for evaluation at their leisure.

The band's manager, Billy O'Connell, says, "The capacity for reaching new ears with unknown music has become so diminished that we felt we had to try a new approach. It has become prohibitively expensive to reach people via traditional marketing means (radio, press, retail promotion) - lately, CD distribution costs and even touring costs have gone through the roof.

"This project is simply attempting to tap the power of the network -- we're asking individuals for their enthusiasm rather than their money. It's an experiment we're eager to see play out."

The band's founder, Kristin Hersh, explains, "Money has so polluted the music world that my overwhelming urge right now is to divorce money from recorded music. Over the last 2 years we've been relying on standard 'industry' channels to help us educate listeners about 50 Foot Wave and we've met resistance every step of the way -- caused by little other than money -- and to an extent I've never seen before.

"So we're sending free recordings off into the world to do their work. If people enjoy these songs and are excited by them, we ask that they share them with others. The music business is about fame and huge profits -- egos and greed -- music itself, is not."


-

Erg hip. Dus. Spread it around, als je het leuk vindt.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  donderdag 15 december 2005 @ 23:17:26 #26
13973 ranja
image means nothing
pi_33118971
Ah, gaaf. Maar wat is die site traag... 2.1 KB/s op mijn adsl
Nou ja.
  donderdag 15 december 2005 @ 23:40:24 #27
65945 Cascade
Green changed to White
pi_33119914
Yeah Yeah Yeahs



Lekker rauw gitaar + drum en een zangeres met een goed geluid.

Meer info en wat video clips hier: http://www.winamp.com/videos/artist.php?id=522831

Ik heb deze week Y Control nu al 20 x gedraaid
In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
pi_33120498
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:17 schreef ranja het volgende:
Ah, gaaf. Maar wat is die site traag... 2.1 KB/s op mijn adsl
Nou ja.
Ja, dat klopt. Waarschijnlijk omdat iedereen en zijn grootmoeder op dit moment die MP3s aan het downloaden zijn.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_33120544
Dan wacht ik nog even.
Aldus.
  donderdag 15 december 2005 @ 23:59:44 #30
13973 ranja
image means nothing
pi_33120623
Ja, en grootmoeder heeft natuurlijk een 33k modem
pi_33135663
Sympathieke vrouw, die Kristin Hersh. Zomaar gratis muziek uitdelen. .

Traagheid neem ik dan maar op de koop toe.
  donderdag 29 december 2005 @ 15:58:35 #32
13973 ranja
image means nothing
pi_33508056
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 17:30 schreef DaisyDuke het volgende:
Zelfde verhaal als't bovenstaande geldt voor Moonkat. Als zijn die iets meer lo-fi.
Wow, die zijn goed

(ja het duurt soms even maar uiteindelijk bekijk ik alles wel)
  donderdag 29 december 2005 @ 16:03:06 #33
13973 ranja
image means nothing
pi_33508221
Pipettes heb ik ook net beluistered, nou ja, 1 liedje maar. Klinkt wel grappig, vraag me af of ze straks met een heel album met alleen van dat soort liedjes komen.

Ook The Peels heb ik beluisterd, klinkt op eerste gehoor ook goed.
  donderdag 29 december 2005 @ 17:26:03 #34
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33510939
Dat album van The Pipettes is wel geinig, ranja. Het is ook net kort genoeg om leuk te blijven.

Heb je All Girl Summer Fun Band al eens gehoord? Ik heb ze in een vorige reeks al eens genoemd, maar weet niet meer of je 't nou al kende of niet. Op hun site kun je iig een aantal nummers beluisteren.

http://www.agsfb.com/
1,000,000 demons can't be wrong...
  donderdag 29 december 2005 @ 17:28:53 #35
13973 ranja
image means nothing
pi_33511032
Ja die ken ik. Ik heb een ep (7") en een album, vind het wel aardig maar meer niet. De EP is beter dan het album trouwens.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:45:42 #36
13973 ranja
image means nothing
pi_33563657


Ok, dan loop je in een platenzaak en zie je wat goedkope cd's en zie je een hoes die je interesseert en kijk je verder en zie je dat er iemand van Pearl Jam in de band zit (Mike McReady, gitaar) en de dame op de hoes inderdaad de zangeres is (Carrie Akre, eerder ook in Hammerbox en Goodness en nu solo, heb ik inmiddels ontdekt, niet dat ik muziek van de anderen ken). Dan is de prijs maar 5 euro... dus neem je'm mee en blijkt-ie erg goed te zijn! Dat zijn leuke dingen.

De band heet The Rockfords en heeft voor zover ik weet maar 1 studio album gemaakt, in 2000.

[ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 30-12-2005 23:55:29 ]
pi_33565366
Ladyfuzz.

Als Oh Marie niet een van de pakkendste singles is die je de laatste tijd hebt gehoord weet ik het ook niet meer. Helemaal leuk, niks meer aan doen. .
  zaterdag 31 december 2005 @ 01:10:21 #38
13973 ranja
image means nothing
pi_33567165
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 00:22 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ladyfuzz.

Als Oh Marie niet een van de pakkendste singles is die je de laatste tijd hebt gehoord weet ik het ook niet meer. Helemaal leuk, niks meer aan doen. .
Leuk inderdaad, maar als je dit het meest pakkend van de laatste tijd vind moet je nodig clipjes gaan kijken op http://www.thechalets.com/home.html
pi_33676609

Be Your Own Pet
Had ze gespot op Glastonbury Festival 2005 (via BBC helaas ). Vind ze erg gaaf! Klinkt lekker ruig, vooral in combinatie met het gegil van Jemina Pearl
Hier kun je wat meer van ze horen.
quote:
Squawk rock from a bunch of Tennessee teens getting talked up by everyone from Zane Lowe through to Mojo that takes a bourbon laced swipe at the punk of Television bringing to mind the gobby front of Richard Hell and the Voidoids. 'Damn Damn Leash' is a rigid set of blustering guitars and tight rhythms that sees Jemina Pearl's vocals sticking the boot into Deep South sensibilities as she rams a bleach enema up Blondie's arse. An invigorating debut that fires a warning shot over Kings of Leon's barricade and tries to reclaim the south from the new school of Delta blues.

Boomkat
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:22:31 #40
13973 ranja
image means nothing
pi_33677260
Klinkt goed, ik zal ze eens in de gaten houden.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:35:37 #41
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_33677786
Ik heb net ff de oude topics doorgeploegd, maar Young Heart Attack ben ik volgens mij nog niet tegengekomen:



YOUNG HEART ATTACK are:
CHRIS HODGE - vocals/guitar
JENNIFER STEPHENS- vocals
FRENCHIE - guitar
STEVEN T. HALL - bass
JOEY SHUFFIELD – drums

Call it metal, call it heavy rock, or just good ol’ rock ‘n’ roll, Young Heart Attack have it running through their veins 24/7. A gang of hard-livin’ disciples from the Southern States of America they remind you of all the great bands rolled into one – The Who, the MC5, the Stones, Zeppelin, and… how about AC/DC with the B52’s on backing vocals?

However, they’re anything but one of those reference-machine type bands. They make a mighty sound of their own, and will restore your faith in a life lived nonsense-free, according to rock ‘n’ roll’s governing, hip-thrusting principles, in pursuit of the best of times.

Bron: http://www.beggars.com/us/youngheartattack/index.html

Die omschrijving klopt wel, hoor. Het staat allemaal goed te stampen, (moet je natuurlijk van houden). Die zangeres schijnt dan ook nog een relatie te hebben (gehad) met de zanger van the Darkness: nou, dan weet je wel hoe laat het is...
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:55:15 #42
13973 ranja
image means nothing
pi_33745293
Zo, inmiddels een 7" van Moonkat binnen, precies een week geleden besteld zie ik. Gaaf. Wel 3 nummers die ik al gedownload had maar dat maakt niet uit.

Tegelijk ook maar een 7" besteld van The Hot puppies. Volledig op de gok, maar om de verzendkosten wat te spreiden ofzo.... die is ook goed, zeker veelbelovend voor de overige singles die ze hebben gemaakt. Daar koop ik ook wel meer van.

Oh Schaap, single van Young Heart Atack is onderweg. Klonk goed maar wordt vervolgd als ik de plaat heb.
pi_33794753
Waarschijnlijk net niet helemaal in het straatje van dit topic, maar ze hebben naast lekker rammelende electroclash ook bas/drum-georienteerde songs: Robots in Disguise



Nieuwe album 'Get Rid' is al een tijdje uit. Staan best lekkere nummers op, ook een aantal te beluisteren op hun site http://www.robotsindisguise.co.uk. Zeker doen

Vooral de tracks 'The DJ's got a gun', 'Mirror', ' La Nuit' en 'Turn it up' zijn echt ge-wel-dig . Hun versie van 'You really got me' is aan de andere kant weer tenenkrommend...

Ze zien er zo'n beetje uit als Chicks on Speed, en zo klinken ze ongeveer ook, zij het toch nog wat poppier. Succes ermee!
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_33810321
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:34 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ze zien er zo'n beetje uit als Chicks on Speed, en zo klinken ze ongeveer ook, zij het toch nog wat poppier.
Hahaha, dat was ook gelijk het eerste wat ik dacht toen ik hun foot voor het eerst zag.
Maar het klinkt wel vet! Dit is echt mijn ding: vrouwen en sleazy electro
De videoclip van The Dj's got a gun is wel gaaf trouwens.
pi_34071647
Ik gok dat The Gossip vast al wel een paar keer genoemd is, maar dat mag zeker nog een keertje. Ik heb nu net deze binnen:



Voorlopig alleen via internet, maar hij komt deze maand ook normaal uit. De hoes is vrij lelijk (Nog steeds mooier dan het laatste gedrocht van Cat Power, maar toch), maar de muziek is fenomenaal goed. Achterlijk aanstekelijk, en heel blues-y in een upbeat manier.

Het klinkt wel een beetje als the Yeah Yeah Yeahs, zoals boven staat. Zij komen trouwens dit jaar met hun nieuwe album Coco Beware.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  zondag 15 januari 2006 @ 09:43:00 #46
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34076280
Kent iemand Kenickie nog? Ik heb mijn nieuwe auto nu een half jaar en al die tijd is At The Club (aangevuld met nog wat pareltjes aan b-kantjes) niet uit de CD-speler geweest. Energieke, erg grappige nummers als Punka, PVC en In Your Car, gevoelige nummers als Acetone en de meest hilarische hidden track ooit: Montrose Gimps It Up For Charity. Ik word er steeds weer vrolijk van.
De opvolger Get In is ook prachtig, maar dan minder punk en meer in de stijl van Saint Etienne.
Kenickie rules!
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_34186248
Het past vast niet in het genre van dit topic, maar het is een band met zangeres en ze hebben gitaren, dus a lá: Animal Alpha. Een Noorse band die ik pas heb ontdekt en waar ik nogal mee in mijn nopjes ben.

Oh ja, beschrijving + website is idd ook wel handig.

Freaky zangeres met wit geschminkt gezicht, rode wangetjes, gestoken in bruidsjurk en een strot van formaat! Groovy rock, dat doet denken aan de Guano Apes, maar dan een stuk rauwer. Vooral de zang is echt krachtig, en de manier waarop sommige nummers worden neergezet bijna theatraal. Geen gebrek aan pit.

http://animalalpha.com/
pi_34198769
quote:
Op zondag 15 januari 2006 09:43 schreef Brahimov het volgende:
Kent iemand Kenickie nog?
Jazeker, een band uit het midden van de jaren negentig die vernoemd is naar een personage uit 'Grease'. Zangeres Lauren Laverne presenteert tegenwoordig radio- en televisieprogramma's.

En nu we er toch middenin zitten, ik lees momenteel de Britpop-uitgave van Uncut Presents The NME-Originals en ben aanbeland bij 1995, het jaar waarin Elastica en Sleeper hun debuutalbums uitbrachten. Ik kom hier nog op terug; op het boekwerk, op de bewuste CD-recensies en op de nog altijd uit te lezen debuutroman van Tante Lou.
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:00:46 #49
13973 ranja
image means nothing
pi_34199127
Kenickie, ja, ik moet dat album weer eens draaien. Die single "In your car" is wel geweldig, volgens mij vond ik het album wat tegenvallen toen ik die gekocht had. Maar goed, zoals ik al zei, weer eens draaien.

Dat boek van Louise ben ik ook wel benieuwd naar Ik heb laatst een (bootleg) dubbel dvd van Sleeper via ebay gekocht, allemaal tv optredens en wat clips... erg gaaf.
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:41:15 #50
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34215335
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:52 schreef J_TM het volgende:

[..]

Jazeker, een band uit het midden van de jaren negentig die vernoemd is naar een personage uit 'Grease'. Zangeres Lauren Laverne presenteert tegenwoordig radio- en televisieprogramma's.
Lauren Laverne had op XFM (http://www.xfm.co.uk) op werkdagen een radioprogramma van 17-20 u. Dat was ideaal, want kon je meteen vanuit het werk luisteren. Ze was grappig, draaide de meest prachtige (indie)muziek en was ook 'mailhappy'. Helaas is ze sinds kort (sinds haar huwelijk ) verplaatst naar de ochtendshow van XFM, van 6-10u in de AM. En da's nou jammer, want dan ben ik overal behalve achter m'n pc. Maar voor wie dan wel kan luisteren, het is een aanrader!
Bij de BBC kwam ze tot voor kort nog wel eens langs als pannellid in het quizprogramma Head Jam.

[ Bericht 1% gewijzigd door Brahimov op 19-01-2006 20:00:07 ]
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_34240434
Hey, heeft iemand hier elastica al genoemd? Das toch een van mn favoriete bands.

En een hele, HELE goeie tip voor fans van de Breeders: www.thebisons.net er staan 2 mp3s op van hun album die ik echt heel goed vind. Tis een beetje breeders/elastica/bis-achtig

En zouden jullie please jullie mening willen geven over een nummer die ik voor mn bandje heb geschreven? www.breaktrack.com en dan bij footage: Black Love
Sorry voor deze schandalige reclame , maar ik ben benieuwd wat mensen er hier van vinden omdat vrienden uit je omgeving nou niet bepaald neutraal zijn
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 16:33:48 #52
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_34245137
Klinkt goed
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:10:54 #53
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34252634
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:23 schreef curve het volgende:
Hey, heeft iemand hier elastica al genoemd? Das toch een van mn favoriete bands.
Yep, en 'Stutter' is een van m'n favoriete singletjes. Ik heb al heel lang een zwak voor gitaarbandjes met een zangeres, vooral die uit GB: Elastica, Sleeper, Primitives, Shop Assistants, We've Got A Fuzzbox And We're Gonna Use It!, Kenickie, Lush (kortom: de bands uit de OP): ik vind het allemaal geweldig. En dan vergeet ik waarschijnlijk nog de helft. Als je een tijdje naar The Smiths en R-censuur-d hebt geluisterd (hoe goed die ook zijn), is een CD"tje van een ass-kicking girlband altijd weer verfrissend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Brahimov op 20-01-2006 19:23:24 ]
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:18:16 #54
13973 ranja
image means nothing
pi_34252911
Argh. Het r-woord in mijn topic

Elastica's eerste album is inderdaad erg goed, het tweede minder. Daarentegen de nieuwe band van gitariste Donna Matthews, Klang, is wel erg mooi (het mini album dan bedoel ik). Hele ingetogen liedjes met geen instrument of effect te veel.

Overigens staan een hoop van Brahimov's lijstje al in de OP (ja ook Elastica )
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:25:15 #55
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34253174
Zo beter?
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:25:50 #56
13973 ranja
image means nothing
pi_34253198


Ik kreeg deze week de nieuwe EP van Veruca Salt binnen. Zoals bekend is Louise al een poosje de enige zangeres nadat Nina na 2 albums en een ep het voor gezien hield. Ik heb wel het idee dat die invloed nu duidelijker is dan op het Resolver album. Er is iets met Louise's stem dat anders is. Maar de muziek is wel goed, eigenlijk weinig veranderd. Rustige en hefige delen wisselen elkaar af en zo af en toe heb je het gevoel van wat zelf plagiaat... maar dat geeft allemaal niet.

[ Bericht 76% gewijzigd door ranja op 19-01-2006 20:32:04 ]
pi_34258382
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:33 schreef bukgeit het volgende:
Klinkt goed
Ja? dankje Tis wel echt lauwe pop vind je niet? Wat dat betreft maken we ook wel stevigere muziek. Dit gaat onze poging worden om door te breken bij het grote publiek, waarna niemand meer naar ons omkijkt omdat de rest v/d muziek minder makkelijk in het gehoor ligt
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:45:10 #58
13973 ranja
image means nothing
pi_34259309
Ha, die Bisons zijn wel geinig maar als die nummers representatief zijn hoef ik daar geen 10 van te horen
edit: oh wacht er staan nog 2 op (Kickstart en Chaser). Die zijn beter

Breaktrack is wel ok Ben wel benieuwd naar de 'minder makkelijke' nummers. Maar als jullie een keer in Rotterdam optreden kom ik wel kijken

[ Bericht 16% gewijzigd door ranja op 19-01-2006 23:08:23 ]
pi_34265185
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:45 schreef ranja het volgende:
Ha, die Bisons zijn wel geinig maar als die nummers representatief zijn hoef ik daar geen 10 van te horen
edit: oh wacht er staan nog 2 op (Kickstart en Chaser). Die zijn beter

Breaktrack is wel ok Ben wel benieuwd naar de 'minder makkelijke' nummers. Maar als jullie een keer in Rotterdam optreden kom ik wel kijken
Ja idd. Ik kwam daar ook later pas achter, dat freak nummer en die andere deden mij ook niet echt veel. Ik heb met de zangeres gemaild en ze stuurt de cd op, ben benieuwd
pi_34266117
De leukste cd van elastica vind ik trouwens de Peel Sessions. Allemaal hele goede uitvoeringen (als dat echt live is kan ik mezelf helemaal wel voor mn dat ik ze nooit live heb kunnen zien) En liedjes die niet op de twee albums staan, zoals brighton rock, erg leuk

Op fabchannel.com is trouwens nog een nummer van ze te zien, helaas maar eentje.
pi_34267704
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:25 schreef ranja het volgende:


Ik kreeg deze week de nieuwe EP van Veruca Salt binnen. Zoals bekend is Louise al een poosje de enige zangeres nadat Nina na 2 albums en een ep het voor gezien hield. Ik heb wel het idee dat die invloed nu duidelijker is dan op het Resolver album. Er is iets met Louise's stem dat anders is. Maar de muziek is wel goed, eigenlijk weinig veranderd. Rustige en hefige delen wisselen elkaar af en zo af en toe heb je het gevoel van wat zelf plagiaat... maar dat geeft allemaal niet.
Hey, heb je 'm al? Ik wacht er nog op.
Heb je 'm gewoon via hun website besteld?

En Elastica Hun debuutalbum is wel van een ongekende klasse. "Never Here" is een van mijn favo-nummers aller tijden. De manier waarop bas, drums, gitaren en zang daar in elkaar grijpen is echt perfect.
in a crowd you lose humanity
pi_34276697
quote:
Daarentegen de nieuwe band van gitariste Donna Matthews, Klang, is wel erg mooi (het mini album dan bedoel ik). Hele ingetogen liedjes met geen instrument of effect te veel.
Ik heb net een liedje geluisterd en dat klonk heel okey, heb m meteen besteld.

Dit is trouwens ook wel leuk: http://www.drinkmetheband.co.uk
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:50:58 #63
13973 ranja
image means nothing
pi_34277047
Hm, die dame is Ex-Echobelly? Geen idee welke periode dan.
Ik zal van't weekend eens luisteren.
pi_34278857
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:23 schreef curve het volgende:
Hey, heeft iemand hier elastica al genoemd? Das toch een van mn favoriete bands.
Ik zag ze voor het eerst begin '94 bij 120 Minutes, het toenmalige 'Alternative Nation, en de NME runde naar aanleiding van de New Wave Of New Wave een coverstory (binnenkort op deze ruimte te lezen).
pi_34423232
Dit vind jij ook wel leuk. Beetje Ladytron, maar ook af en toe wat 'rockerig'. En Braziliaans, 5 dames en 1 heer.
Aldus.
pi_34480258
ELASTICA; GEWOON MUZIEK MAKEN EN LOL TRAPPEN:
Bron: New Musical Express
Tekst: John Mulvey

God has left the building; weggejaagd door een stel vertolkers van puntige saccharine-en-arsenicumpop. Het wordt tijd dat we op zoek gaan naar nieuwe helden, niet om achter de laatste trends aan te hobbelen maar omdat Elastica, zoals de bewuste vertolkers heten, daar de aangewezen personen voor zijn; charisma, sex, persoonlijkheid, waanzin, schuim, adrenaline en hartverlammende deuntjes, wat wil een mens nog meer ?
"Ik dacht altijd dat ik Lady Macbeth zou worden maar het is dus gewoon Macbeth" aldus zangeres/gitariste Justine Frischmann die op de grond van haar slaapkamer een tosti zit te eten. Kamergenoten Justin Welch (drums) en Donna Matthews (gitaar) slapen op aparte bedden, en verder treffen we er een paar weegschalen, een stapel Rolling Stonesboeken en een pot Vaseline aan. Goed opletten dus.
Justine heeft er een lange dag opzitten met een fotosessie voor de NME en een bezoek aan een studio in Camden alwaar de laatste single werd gemixt. Dit snoepje van de maand heeft er een lange carriere opzitten want twee-en-een-half jaar geleden stond ze nog met Suede in de obscuurdere zaaltjes van Londen, en een succes was het niet te noemen.
"Om eerlijk te zijn stond ik erbij als een tutje, daar achterin met m'n gitaar".
Waarna ze zich terugtrok om met lede ogen te moeten toezien hoe het bandje van haar vriend Damon (Albarn; Blur) door de muziekindustrie werd omarmd, verstoten en opnieuw omarmd. Voordat Elastica echt van de grond kwam (en met namen worstelde als Spastica & Spastics Society en het door Brett Anderson bedachte Kirby Grip & Dad) has Justine al genoeg van dat soort voorbeelden gezien om voorgoed uit de droom geholpen te worden.
"Nadat ik Suede verliet wilde ik nooit meer in een band spelen en ben ik me op mijn studie architectuur gaan richten. Maar thuis werd ik onder druk gezet om pappies trots te worden. Na een jaar begon het toch weer te kriebelen; ik miste de adrenaline en het sociale aspect, ik wilde weer deel uitmaken van een band".
Terwijl een uitgeknepen Blur in de vergetelheid raakte en Suede in een klap tot Beste Engelse Nieuwkomer werd gebombardeerd richtte Justine in alle rust Elastica op; de eerste die ze optrommelde (!) was ex-Suede drummer Justin die met zijn huidige band Spitfire op een dood spoor was beland. Vervolgens kwam Donna bij, een uit Newport afkomstig punkmeisje met een grote Pink Floyd-obsessie, en tenslotte de vanuit Brighton ingereden Annie Holland die haar gitaar moest omruilen voor een bas. Waarom ze uberhaupt auditie heeft gedaan is haar nog steeds een raadsel. Een half jaar lang hebben ze zich beziggehouden met repetities, songs schrijven en demo's opnemen, en dankzij een uitgelekte cassette-opname werd het debuutoptreden in Windsor voorjaar 1993 overspoeld door A&R-managers die de band wilden tekenen; Deceptive won.
Zes weken voor dato besloten ze om hun eerste single Stutter in een beperkte oplage van 1500 exemplaren uit te brengen om zo de gemoederen te kalmeren; het had echter een averechtse werking want de single verkocht in twee dagen uit en bleek naar meer te smaken. Begin februari (1994) verschijnt de opvolger Line Up en hoewel de belangstelling blijft toenemen maakt Justine zich grote zorgen.
"Ik heb heel wat bands gezien die in korte tijd de hemel in werden geprezen, en dat kan nooit goed gaan want op een gegeven moment worden ze met hetzelfde gemak weer uitgekotst en komen ze onder druk te staan".
In 1993 stond er geen welbespraakte band op, zoals Suede in het jaar daarvoor, die opwindende popmuziek maakt. En dit is waar Elastica inspringt (luster maar eens naar de twee-en-eenhalf minuut lange rechttoe-rechtaan single Stutter en je zult zien waar al die opwinding vandaan komt), ze zijn een bende die zich niet laat meeslepen door het succes en een zekere afstand bewaart. "Gewoon muziek maken en lol trappen" om met Donna te spreken, en eerlijker is het niet gezegd.
Justine: "Ik heb een pesthekel aan al die arrogante bands (ik noem geen namen) die zeggen dat ze zichzelf geweldig vinden en dat ze binnen een half jaar in de top tien staan, dat is nou precies wat ik niet van ze kan uitstaan. Ik hoop dat we vooral als mensen naar voren komen".

OMSCHRIJF JEZELF ZOU IK ZEGGEN. JUSTIN, HOE VIND JE HET OM DE EXCUUSGUUS TE ZIJN ?
"Om eerlijk te zijn, te gek"
Justine: "Eh Justin, ik denk dat we je nog het een en ander moeten bijbrengen".

EN WIE IS DONNA ?
Justine: "Een punkmeisje vol plattelandse wijsheden. Ze houdt ons met beide benen op de grond en is dan ook gespeend van elk cynisme".
Donna: "M'n ouders zijn ouwe hippies die me veel hebben geleerd, al ben ik lange tijd punk geweest. Annie heeft een soortgelijke opvoeding gehad, haar ouders hielden zich ook bezig met zaken waar je als tiener niets mee te maken wil hebben. She's cool as fuck".
Annie: "Alleen slaap ik veel te weinig en dat kan me opbreken, vandaar dat ik nu zo onuitstaanbaar ben"

JUSTINE ?
Donna: "Justine's wil is wet, want we zijn geen van allen gedisciplineerd. Als het aan ons had geleden dan gebeurde er niets; zij houdt ons bij ekaar".
"Wakker zul je bedoelen" corrigeert Justine, en aan haar gezicht te zien wil ze niets liever dan weg uit de studio, maar uiteindelijk blijft ze als enige over wanneer de vier nummers van de nieuwe single worden gemixt. B-kantje Vaseline staat dusdanig stijf van de seksuele toespelingen ("I'm horrifically heterosexual") dat dit te denken geeft.
"Seks is belangrijk in m'n leven (lol) maar dat zullen er wel meer zeggen. Ik ben er niet per se trots op dat ik hetero ben, alleen is het tegenwoordig cool om bi te zijn. Maar ik ga me niet anders voordoen dan ik in werkelijheid ben".

OP WIE ZOU DAT NOU SLAAN EN HOEZO 'COOL' ?
"Nou ja, het is in de mode, toch ? Maar ik schrijf wel over sex, ik heb m'n hart nu eenmaal op de tong liggen".

SCHRIKT JE ASSERTIVITEIT MANNEN AF OF VOELEN ZE ER ZICH JUIST DOOR AANGETROKKEN ?
"Geen idee, vrienden trekt het juist aan maar anderen stoot het af. Een passieve houding staat me in ieder geval niet"

Laten we voor de verandering eens eerlijk zijn in plaats van bescheiden of cynisch en ons aan het gevoel overgeven dat er Iets Groots gaart gebeuren. Denk aan de clip van Stutter en de close-up van Donna die haar uiterste best doet om een stoicijnse blik te trekken maar uiteindelijk toch in de lach schiet. Juist daarom weten de drie meisjes en een jongen van Elastica hoe goed ze zijn, ze zullen de Britse popmuziek dan wel geen nieuwe impuls geven, ze zullen er misschien wel voor zorgen dat men weer vertrouwen krijgt in de kracht daarvan, en zullen ze de wereld wat leuker maken ... in doses van twee-en-eenhalve minuut.

(Nalezen in het Engels kan in Uncut Presents The NME Originals: Britpop)
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:01:55 #67
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34492389
Louise Wener van Sleeper heeft een jaar of wat terug een prima roman geschreven over een beginnend gitaarbandje: 'Goodnight Steve McQueen'. Aanrader!
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_34582182
Ik heb hem voor driekwart uit en hoop hier straks een recensie te plaatsen.
pi_34582404
Net even ge-Googled; Louise heeft een nieuw boek geschreven, The Half Life Of Stars.
  zondag 29 januari 2006 @ 16:20:38 #70
13973 ranja
image means nothing
pi_34583685
Van cdbaby:



2 dames en 2 heren, vergelijking met Veruca salt maar dan minder zwaar aangezet.
Zelf luisteren kun je op http://cdbaby.com/cd/enda2
pi_34602121
Een tip voor de fans:

Vrijdag 3 maart
Juliana Hatfield + Hilken Mancini & Chris Colbourn
+ DJ Gabri
Zaal Open: 20.30 uur
Aanvang: 21.00 uur
Entree: Euro 8,-
W2 Concertzaal - Den Bosch.

Ikzelf ben niet zo geweldig fan van Juliana, en ik moet werken die avond dus ik sla het over. Maar ik gok dat er wel mensen hier zijn die geinterreseerd zijn.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  maandag 30 januari 2006 @ 06:08:06 #72
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34604127
Geen idee wat je met AD4 bedoeld maar bands met zangeressen:
Life Without Buildings
No Doubt
Bikini Kill
Julie Ruin
Kittie
Inkubus Sukkubus
Curl Up And Die
Arch Enemy
Shadow
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_34611526
Is dat niet het indie-label 4AD ?
  maandag 30 januari 2006 @ 13:44:55 #74
13973 ranja
image means nothing
pi_34611606
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:41 schreef J_TM het volgende:
Is dat niet het indie-label 4AD ?
Natuurlijk
  maandag 30 januari 2006 @ 22:26:17 #75
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34630622
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:45 schreef J_TM het volgende:
Net even ge-Googled; Louise heeft een nieuw boek geschreven, The Half Life Of Stars.
Klinkt aardig, maar hopelijk is het niet al te chick-litty voor Brahimov The Big Blind vond ik ook goed, trouwens.
Dit alles is inmiddels wel off-topic
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  † In Memoriam † maandag 30 januari 2006 @ 23:35:14 #76
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_34633859
Making Up For Lost Time van Julia P staat nu op de luisterpaal. Was voorheen alleen op rood vinyl verkrijgbaar maar nu ook op CD. Mooi!
  maandag 30 januari 2006 @ 23:48:40 #77
13973 ranja
image means nothing
pi_34634458
Ik wist dat ik iets vergat... die wilde ik nog luisteren inderdaad. Maar die zal er morgen ook nog wel op staan.

PS rood vinyl is gaaf
  † In Memoriam † maandag 30 januari 2006 @ 23:57:35 #78
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_34634811
Weet je zo uit je hoofd wat je allemaal 'op rood' hebt?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 00:07:16 #79
13973 ranja
image means nothing
pi_34635199
In elk geval een kerstsingle van Shonen Knife, maar wel meer.
Maar ik heb alle kleuren van de regenboog aan vinyl
pi_34644389
Vrijdag 10 februari is er een 'London Calling presents Artrocker' avond in de Paradiso. Geen idee wat dat precies inhoud maar Kaito komt daar en daar was jij toch liefhebber van?
Aldus.
pi_34682394
Kijkers van 'Top Of The Pops 2' zullen ondertussen wel kennis hebben gemaakt met Lovebites, een soort vrouwelijke antwoord op McFly en het vorig jaar overleden Busted.
Vorige week recenseerde de NME een concert van We Are Sctientists en vergeleek zangeres/gitariste Becky Stefani met Justine Frischmann. Wat voor muziek WAS maakt stond er niet bij maar laten we ervan uitgaan dat het met de band van die andere Stef (die ook op mijn waardering kan rekenen) niets te maken heeft.
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:28:09 #82
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34687796
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:44 schreef J_TM het volgende:
Kijkers van 'Top Of The Pops 2' zullen ondertussen wel kennis hebben gemaakt met Lovebites, een soort vrouwelijke antwoord op McFly en het vorig jaar overleden Busted.
Dito voor The Faders. Ook een girrrl-meisjesbandje (voor de trivia-liefhebbers: frontvrouwe is de dochter van Midge Ure). Veel exposure op de Beeb, een tweetal kleine hitjes, maar geen echte doorbraak. Marketingtechnisch is het ook vlees noch vis: te poppy voor de indie scene, te ruig voor de kleine kijkbuiskindertjes. Jump was wel een aardige single.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:04:33 #83
13973 ranja
image means nothing
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2006 @ 00:43:23 #84
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_34702368
Is Beat Happening hier al genoemd? Hebben nu ook een eigen topic op Fok! Heather Lewis zong minder liedjes dan Calvin Johnson, maar genoeg voor een vermelding.
pi_34792800
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:43 schreef bukgeit het volgende:
Is Beat Happening hier al genoemd? Hebben nu ook een eigen topic op Fok! Heather Lewis zong minder liedjes dan Calvin Johnson, maar genoeg voor een vermelding.
In Algemeen Beschaafd Engels heet zoiets een supporting role.
Over (ex)supporting roles gesproken, Charlotte is uit Ash gestapt en werkt aan haar tweede solo-album, net als Melissa auf der Maur. Maar als laatsgenoemde dit jaar niet op de podia verschijnt dan komt dat door haar huidige activiteiten als A&R-manager.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:26:44 #86
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34802040
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:48 schreef J_TM het volgende:

[..]

In Algemeen Beschaafd Engels heet zoiets een supporting role.
Over (ex)supporting roles gesproken, Charlotte is uit Ash gestapt en werkt aan haar tweede solo-album, net als Melissa auf der Maur. Maar als laatsgenoemde dit jaar niet op de podia verschijnt dan komt dat door haar huidige activiteiten als A&R-manager.
(off-topic) En wat gebeurt er met Ash? Ze waren toch maar met z'n 3'en? Vooral doorgaan, toch wel?!

[ Bericht 2% gewijzigd door Brahimov op 06-02-2006 20:07:50 ]
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  maandag 6 februari 2006 @ 21:16:08 #87
13973 ranja
image means nothing
pi_34808140
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:44 schreef J_TM het volgende:
Kijkers van 'Top Of The Pops 2' zullen ondertussen wel kennis hebben gemaakt met Lovebites, een soort vrouwelijke antwoord op McFly en het vorig jaar overleden Busted.
Klinkt een beetje als een mix tussen Avril en The Donnas. Leuk
  maandag 6 februari 2006 @ 21:17:06 #88
13973 ranja
image means nothing
pi_34808189
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:26 schreef Brahimov het volgende:
(off-topic) En wat gebeurt er met Ash? Ze waren toch maar met z'n 3'en? Vooral doorgaan, toch wel?!
Ash was een trio voor Charlotte er bij kwam. Als ze nou weg is kunnen ze altijd terug naar hun roots, dus als trio verder, of ze zoeken een nieuwe gitarist(e)...
pi_34854174
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:17 schreef ranja het volgende:

[..]

Ash was een trio voor Charlotte er bij kwam. Als ze nou weg is kunnen ze altijd terug naar hun roots, dus als trio verder, of ze zoeken een nieuwe gitarist(e)...
Charlotte speelde toch bas bij Ash?
in a crowd you lose humanity
pi_34855664

His Name Is Alive: Detrola

Former 4AD mainstay Warn Defever relocates to Reincarnate and creates a winning record of slurry, ghostly pop.

Beetje een typische plaat, maar er staan een paar mooie liedjes op.
Aldus.
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:59:21 #91
13973 ranja
image means nothing
pi_34855918
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 07:45 schreef Wombcat het volgende:

Charlotte speelde toch bas bij Ash?
Niet dat ik weet...
pi_34856170


The Long Blondes zijn ook erg de moeite waard. Een nieuw hip bandje uit Engeland die ook op de komende editie van London Calling zullen staan.

Er staat wat muziek op hun MySpace, waaronder Appropriation, hun beste nummer (imho).
pi_34868592
The Chalets zullen de support doen voor de Kaisers Chiefs' europese tour. 1 maart staan ze in Amsterdam. Weet niet of het Melkweg of Paradiso is, want dat stond niet vermeld in het artikel in Hotpress waar ik het gelezen heb.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:56:09 #94
13973 ranja
image means nothing
pi_34869426
Pff. Eerst Groningen en nu Amsterdam. Handig.
pi_34869445
Wanneer Groningen?
in a crowd you lose humanity
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:59:31 #96
13973 ranja
image means nothing
pi_34869556
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:56 schreef Wombcat het volgende:
Wanneer Groningen?
Tijdens Eurosonic.
pi_34869748
Ah. OK.
Wel een eind weg, dat Groningen.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 8 februari 2006 @ 17:06:50 #98
13973 ranja
image means nothing
pi_34869808
Dat bedoel ik Waarom komen ze niet gewoon in Utrecht of Rotterdam ofzo.
pi_34869946
Amsterdam is nog wel enigszins te doen. Hoewel dat vanaf hier ook bijna twee uur is met OV.
Rotterdam lijkt me wel tof, lekker dichtbij. Breda of Tilburg is ook leuk.
Hier in Dordrecht is het leukst, dan ik er lopend naartoe.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 8 februari 2006 @ 17:15:02 #100
13973 ranja
image means nothing
pi_34870071
Tja, ervaring leert dat je niet meer terugkomt met het OV vanuit Amsterdam. Dordrecht ben ik 3 keer geweest (Bettie, The je ne sais quoi, Riplets/Lulabelles), ook goed te doen
pi_34870148
Nou ja, andere data voor die tour:
28 feb parijs
3 maart zwitserland
7 maart Frankfurt
9 maart kopenhagen
11 maart Rockefeller (Noorwegen)

Zie nu trouwens dat er een review van Eurosonic in hetzelfde nummer van Hotpress staat. Over The Chalets schrijven ze:
quote:
Once upon a time Paula Cullen and Caoimhe Derwin had that rabbit dazzled by headlights look about them too, but a year of pretty much non-stop gigging has left the Chalets girls looking and sounding completely confident.
Not having encountered too many xylophone-touting Dublins fivesome in their time, Groningen's pop kids are indifferent at first but abandon their lowland cool when the band launch into a particularly bubblicious 'Feel the machine'.
If crowds can be similarly won ove next month when they go out with the Kaiser Chiefs, it would be mainland Europe rather than the UK which provides The Chalets with their commercial breakthrough.
in a crowd you lose humanity
pi_34870203
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:15 schreef ranja het volgende:
Tja, ervaring leert dat je niet meer terugkomt met het OV vanuit Amsterdam. Dordrecht ben ik 3 keer geweest (Bettie, The je ne sais quoi, Riplets/Lulabelles), ook goed te doen
Lukt vaak nog net (hoewel ik wel een paar keer de toegift heb moeten missen). Heb nu een auto, maar parkeren zal wel niet zo tof zijn in Amsterdam.
Bettie Serveert. Ben je toen ook bij het akoestische sessietje geweest dat ze bij Simpele Fons hielden?
in a crowd you lose humanity
  woensdag 8 februari 2006 @ 17:28:34 #103
13973 ranja
image means nothing
pi_34870477
Feel the Machine is ook wel superaanstekelijk

Nee, Bettie accoustisch heb ik in Utrecht gezien, in Dordrecht was een try out voor de Attagirl tour (nog voor dat album er was). Dat concert bleek uiteindelijk een stuk beter dan de plaat geworden is.
pi_34870571
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:28 schreef ranja het volgende:
Feel the Machine is ook wel superaanstekelijk

Nee, Bettie accoustisch heb ik in Utrecht gezien, in Dordrecht was een try out voor de Attagirl tour (nog voor dat album er was). Dat concert bleek uiteindelijk een stuk beter dan de plaat geworden is.
Oh ja, dat was toen ik op vakantie was.
Die keer dat ik Bettie hier zag, was voor het album daarvoor (titel kwijt ), toen hadden ze 's middags eerst een half uurtje akoestische sessie (gratis). Was erg intiem.
in a crowd you lose humanity
pi_34932865
SLEEPER: 'SMART'
Bron: New Musical Express
Tekst: Paul Moody

Sleeper vertegenwoordigt een grote Britse poptraditie; die van de de stand-in die naar voren wordt geschoven om uiteindelijk, als vliegen op een slaapkamerraam, te worden platgeslagen door 'the real thing'. Uiteraard kunnen zulke 'scene-stealers' een eigen identiteit ontwikkelen (zo bleken de Charlatans meer te zijn dan (Stone) Roses-klonen en kwam Blur pas tot volle bloei nadat ze het shoegazers-wereldje waren ontstegen) maar meestal blijken het eendagsvliegen die blij mogen zijn als ze straks voortleven als Arbeidsvitamien of Popkwisvraag.
Inbetweener bijvoorbeeld is niets om over naar huis te schrijven, een ongeinspireerde blik op het leven in een alledaagse buitenwijk ("He's not her prince, he's not her king, she's not a work of art or everything") ; en Swallow is geetaleerde seks in een laagje glitter waar ex-Transvision Vamp-zangeres Wendy James (wie was dat ook alweer ?; J_TM) zich niet voor zou hebben geschaamd (Controversieel moment: "We should go to bed and make each other sore").
Maar dat neemt niet weg dat Sleeper ook z'n hoogtepunten heeft; zo verweert Louise zich in Bedhead, ironisch genoeg, tegen het verwijt dat ze de controverse opzoekt ("Loaded inside a prison of my own construction") terwijl ze in het bij vlagen briljante Vegas een hij-persoon bezingt die een droomreis maakt naar Amerika en met een illusie armer terugkeert.
Helaas wijst niets erop dat Sleeper zich ontwikkelt; en wees nou eerlijk, waar denk je dat ze volgend jaar zijn wanneer Elastica nieuwe wegen zal inslaan met hun tweede album en Britpop het stadium van T-shirtdragende zangeresjes en meerstemmige couplet-refrein-deuntjes voorbij is gegroeid ? Staan ze dan op het punt van doorbreken of zullen ze inhaken op de dan heersende trends ?
Alle heisa ten spijt is Sleeper gewoon een van de vele gitaarbandjes-met-zangeres; niets meer of minder.

(Waardering: 5)
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:43:00 #106
13973 ranja
image means nothing
pi_34933205
Ha, die zat er goed naast. Sleeper's 2e album was een groter succes dan hun 1e en Elastica... tja. Die hadden na hun 1e beter kunnen stoppen, dat werd niks meer.

Meen je serieus dat je Transvision Vamp niet (meer) kent?

[ Bericht 11% gewijzigd door ranja op 10-02-2006 12:53:30 ]
pi_34933234
Dat tweede album van Elastica was idd best wel slecht.
Maar aan de andere kant My Sex staat er op en dat vind ik wel één van hun mooiste liedjes.
in a crowd you lose humanity
pi_34933809
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:43 schreef ranja het volgende:

Meen je serieus dat je Transvision Vamp niet (meer) kent?
Voor de daadwerkelijk onwetenden; Transvision Vamp had in de periode 1987-88 hits met Tell That Girl To Shut Up (een cover van het door Selecter-fans weggepeste punktrio Holly & The Italians) en I Want Your Love. Peroxideblonde zangeres Wendy James bracht in 1993 een solo-album uit met medewerking van Elvis Costello, en daarna .....
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:40:23 #109
13973 ranja
image means nothing
pi_34935069
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:02 schreef J_TM het volgende:
Peroxideblonde zangeres Wendy James bracht in 1993 een solo-album uit met medewerking van Elvis Costello, en daarna .....
... ging ze verder onder de naam Racine en bracht in 2004 een vollledig DIY album uit.
pi_35035286
Bedankt voor de info.
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 23:40:48 #111
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_35095780
Van het Zweedse Springfactory kun je een paar liedjes beluisteren op hun site.
pi_35148299
Het debuut van Elastica staat op 48 in de door New Musical Express geplaatste top 100 van Beste Britse Albums.

"Justine Frischmann, ex-Suede-gitariste en lange tijd het vriendinnetje van Damon Albarn ('Parklife' en 'Modern Life Is Rubbish' staan op, respectievelijk, 89 en 6; J_TM), slaat de handen ineen met een stel hippe Londense punks, plundert de archieven van Wire en de Stranglers en levert een kortstondige, maar stijlvolle, bijdrage aan het succesverhaal genaamd Britpop"
(Krissi Murrison)
pi_35148515
In diezelfde NME ook een concertverslag van The Noisettes, een zuid-Londens trio rond zangeres/bassiste (en blijkbaar een indie-stijlicoon in wording) Shingai Shoniwa. Ze waren twee weken geleden te gast bij MTV's 'Brand New Live', maar helaas heb ik dat gemist.

6 maart staan ze in de Londense Carling Academy.

Voor meer informatie surf naar www.thenoisettes.com .
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 februari 2006 @ 21:05:45 #114
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_35166793
mischien is Saturnalia iets voor je
Produced by Keith Relf of the Yardbirds, Saturnalia made their 1969 debut with this beautiful picture disc, which has since become a collector's item among fans of the genre. For this release Akarma has attempted to remain as faithful as possible to the original packaging (picture disc format with booklet including photos & extensive band bio.) & the result is this exceptional reissue. Featuring the beautiful Aletta & Adrian Hawkind on vocals & Rod Roach on guitar. Hawking & Roach were previously together in Horse. An excellent product of the '70s British underground. Includes booklet. Miniature LP sleeve.
Famous on release in 1969 (and re-issue in 1973) for being one of the first picture disc albums, this UK album has stood the test of time well. A thoroughly competent slice of West Coast influenced progressive psychedelia with an occult edge, some excellent female vocals and searing lead guitar work.The album was produced by Keith Relf.


email me als je interesse hebt
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:31:08 #115
64792 Mryc
play me one more song
pi_35377098
Yeah Yeah Yeahs komen 28 maart met een nieuw album; Show Your Bones

De eerste single, Gold Lion, is zeer sterk, wel een totaal verschil met hun eerste EP en Fever To Tell...

Ik ben benieuwd naar de rest van het album
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:37:52 #116
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_35414963
Heb dankzij Wombcat Veruca Salt ondekt. American Thighs, om te beginnen. Het klinkt wel lekker, moet ik zeggen, lekker (mee)slepend. Ik hoor wel Nirvana en Magnapop terug, maar dat mag ook best. Leuk, weer een nieuw gitaarbandje met zangeres!
Voor mij nieuw, dan
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_35491453
De Yeah Yeah Yeahs treden ook op in Nederland. Ben alleen compleet vergeten waar. Volgens mij was het de Melkweg, maar die website is nu down.

Zondag 16 April staat The Organ in Paradiso, kleine zaal. Tijdstip is alleen nog onbekend.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2006 @ 00:00:17 #118
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_35496540
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:00 schreef Massive het volgende:
De Yeah Yeah Yeahs treden ook op in Nederland. Ben alleen compleet vergeten waar. Volgens mij was het de Melkweg.
Klopt, 23 mei.
  zondag 26 februari 2006 @ 11:54:00 #119
64792 Mryc
play me one more song
pi_35505066
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:00 schreef Massive het volgende:
De Yeah Yeah Yeahs treden ook op in Nederland. Ben alleen compleet vergeten waar. Volgens mij was het de Melkweg, maar die website is nu down.

Zondag 16 April staat The Organ in Paradiso, kleine zaal. Tijdstip is alleen nog onbekend.
Ja dat is waar! ff kaartjes voor halen deze week
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:24:10 #120
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35844494
Liefhebbers van onweerstaanbaar irritante- en krakkemikkige Twee Pop moeten Bad Dream Fancy Dress eens gaan checken.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_35844707
Fuck Me I'm Twee, ik ben benieuwd.
Aldus.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:18:22 #122
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35908812
Shoegaze meets The Breeders: The Oohlas

http://www.myspace.com/theoohlas
1,000,000 demons can't be wrong...
  zondag 12 maart 2006 @ 11:56:44 #123
13973 ranja
image means nothing
pi_35961748
Met terugwerkende kracht nog een van de beste cd's van vorig jaar....

The Glass Set. http://cdbaby.com/cd/glassset

op cdbaby vergelijken ze het met Joy Division en Sonic Youth, nou ja je moet wat want waarschijnlijk kent cdbaby Magnapop niet echt... daar lijkt het namelijk veel meer op.
pi_35965586
Dit past hier ook wel.

Land Of Talk
Aldus.
  woensdag 15 maart 2006 @ 21:00:43 #125
13973 ranja
image means nothing
pi_36068324


The Dilettantes is een duo bestaande uit Kay Hanley en Michelle Lewis, met wat hulp van Tracy Bonham (op viool), Leah Andreone (achtergrond zang) en Lisa Loeb (achtergrond zang).

EP bevat 6 nummers en klinkt zoals de Bangles op hun best.: http://www.dilettantesmusic.com/sound.html
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 20:16:47 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36210793
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:00 schreef ranja het volgende:
met wat hulp van Tracy Bonham (op viool), Leah Andreone (achtergrond zang) en Lisa Loeb (achtergrond zang).

dat klinkt jammie
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 20 maart 2006 @ 20:59:56 #127
13973 ranja
image means nothing
pi_36212403
Magneta Lane heeft ook een album (te kopen via oa. amazon). Die gaat gewoon door waar ze op de debuut EP gebleven waren, maar nu 10 liedjes in 29+ minuten.

  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:17:34 #128
24054 search64
Avec le grande
pi_36227843
Ik vind L7, Sleater Kinney en Muffs soms best grappig, maar het is allemaal zo simpel dat ik er simpel van word.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:21:19 #129
13973 ranja
image means nothing
pi_36227967
Muziek hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Bij voorkeur niet eigenlijk.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:22:47 #130
24054 search64
Avec le grande
pi_36228015
Jawel
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:25:36 #131
13973 ranja
image means nothing
pi_36228096
Overigens vind ik nogal wat verschil zitten tussen de 3 bands die je noemt
En Sleater-kinney is niet echt makkelijk in het gehoor liggend meestal (waarbij ik dan tegenstrijdig met mijn vorige opmerking meteen moet zeggen dat ik het wel de beste van die 3 vind).
pi_36231111
Wat is het beste album van Sleater Kinney? Ik ken alleen The Woods uit 2005 en een aantal nummers vind ik erg goed!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:10:29 #133
13973 ranja
image means nothing
pi_36231432
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:10 schreef ranja het volgende:
Ik houd het op Dig Me Out
dank je, ik ga 'm proberen
pi_36231580
Morningwood is ook een leuke band!!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:47:08 #136
24054 search64
Avec le grande
pi_36232431
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:25 schreef ranja het volgende:
Overigens vind ik nogal wat verschil zitten tussen de 3 bands die je noemt
En Sleater-kinney is niet echt makkelijk in het gehoor liggend meestal (waarbij ik dan tegenstrijdig met mijn vorige opmerking meteen moet zeggen dat ik het wel de beste van die 3 vind).
Verschil is goed. En vergeleken bij Mr. Bungle, Estradasphere ed. is het supereenvoudige muziek.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:50:39 #137
13973 ranja
image means nothing
pi_36232561
Ik hoop dat je moeilijk of eenvoudig niet als waardeoordeel gebruikt
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:51:43 #138
24054 search64
Avec le grande
pi_36232595
Nee hoor, zeker niet. Soms heb ik er nu eenmaal behoefte aan.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:01:31 #139
104962 SilverRocket
longtime sunshine upon me
pi_36232980
Sleater-Kinney is een razendgoede band, klaar. Jullie zouden dit topic aan hun kunnen wijden. Of aan Broadcast, Ladytron, Rilo Kiley(!)....
And it's so sad to see the world agree
That they'd rather see their faces fill with flies
All when I'd want to keep white roses in their eyes
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:07:13 #140
13973 ranja
image means nothing
pi_36233184
Rilo Kiley en Ladytron komen regelmatig langs hoor Als er wat te melden is...
pi_36243833
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:01 schreef SilverRocket het volgende:
Sleater-Kinney is een razendgoede band, klaar. Jullie zouden dit topic aan hun kunnen wijden. Of aan Broadcast, Ladytron, Rilo Kiley(!)....
Sleater-Kinney heeft bij mij een beetje afgedaan met The Woods. Alom geprezen als het beste album van de band ooit, maar daar ben ik het compleet niet mee eens. One Beat en alles daarvoor is helemaal geweldig, maar The Woods is te chaotisch en ontoegankelijk.

Beetje zonde, want ik keek erg naar de plaat uit. Maar The Gossip heeft met het geniale Standing In The Way Of Control het gat prima gevuld.

Een andere grappig band is Coach Said Not To. Je kunt wat volledige liedjes downloaden van de site. .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 20:55:57 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36244069
Moeilijke/makkelijke muziek ?

ranja en search64 ik heb van jullie discussietje een topic gemaakt .. vinden jullie net erg toch ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 22 maart 2006 @ 02:08:08 #143
24054 search64
Avec le grande
pi_36253468
Ik vind niks erg.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_36260677


Exilia

Italiaanse rockband, stonden in het voorprogramma van Rammstein, erg leuke muziek
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:48:40 #145
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_36261008
Argh, ik heb te weinig tijd om dit allemaal te lezen en te luisteren, maar toch , TVP. *snif*
Rescuer of the distressed damsel
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:49:56 #146
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36261036
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:01 schreef SilverRocket het volgende:
Sleater-Kinney is een razendgoede band, klaar. Jullie zouden dit topic aan hun kunnen wijden. Of aan Broadcast, Ladytron, Rilo Kiley(!)....
Sterker nog, Sleater-Kinney, Broadcast en Ladytron hebben al een eigen topic.

Sleater - Kinney
Broadcast
Ladytron

En van Rilo Kiley bestaat ook al wel een topic, maar dat is een vergeten concertreminder van jaren terug.

Rilo Kiley (Paradiso 23 sep)
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:19:32 #147
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_36268089
Is Tsunami Bomb al ergens genoemd? is meer een beetje punk-achtig, maar daardoor dus wel een boel gitaar ik vind het erg tof, maar je moet erg van houden geloof ik
pi_36308099
quote:
The Slits Reunite!

Mairead Case reports:
Stop Youtube-ing "Typical Girls" and start combing Expedia, because the Slits have reunited! Legendary punks and riot grrrl fairy godmothers Ari Up, Viv Albertine, and Tessa Pollitt have scheduled two shows for early May, one in Dublin and the other in Berlin.

If drool has yet to hit your keyboard, do some homework: the Slits formed in 1976. By 1977 they were on the White Riot Tour, opening for the Buzzcocks and the Clash. Sure beats your gig at the roller rink.

In 1979, they released Cut, one of the greatest punk albums ever made. No, fuck that--one of the greatest albums ever made, period.

On-U Sound's Adrian Sherwood (Depeche Mode, the Fall, Nine Inch Nails) will mix the shows live, and he's on board to produce a new Slits album, tentatively due in the fall.
Aldus.
  maandag 27 maart 2006 @ 17:44:08 #149
13973 ranja
image means nothing
pi_36410248
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:22 schreef Smirnov het volgende:
Morningwood is ook een leuke band!!
Dat wet tshirt spel is gaaf
pi_36456226
Ik zag Morningwood op Mtv gister, leuk clipje, vond het nummer wat minder.

The Noisettes:
http://www.myspace.com/noisettesuk
http://www.thenoisettes.com/

"Noisettes are fronted by Shingai Shoniwa, a vocalist and instrumentalist who sings like Billy Holiday on PCP while patrolling the stage like an Amazonian Warrior."
Aldus.
pi_36458545
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:38 schreef J_TM het volgende:
In diezelfde NME ook een concertverslag van The Noisettes, een zuid-Londens trio rond zangeres/bassiste (en blijkbaar een indie-stijlicoon in wording) Shingai Shoniwa. Ze waren twee weken geleden te gast bij MTV's 'Brand New Live', maar helaas heb ik dat gemist.

6 maart staan ze in de Londense Carling Academy.

Voor meer informatie surf naar www.thenoisettes.com .
pi_36458749
Ik zag het net. Ze staan op London Calling overigens.
Aldus.
  zondag 2 april 2006 @ 23:58:22 #153
13973 ranja
image means nothing
pi_36595637

http://www.thegrates.com

The Grates, australisch trio, lekkere bubblegum pop. Op de site is een ep te beluisteren in transistor radio kwaliteit. Weinig hoopgevend trouwens als je ziet dat ze singles hebben uitgebracht in een oplages varierend van 8 (!) to t 120. De ep lijkt beter verkrijgbaar trouwens, Amazon biedt 'm gewoon aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door ranja op 03-04-2006 00:03:48 ]
pi_36643102
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:52 schreef J_TM het volgende:

[..]

Lauren Laverne presenteert tegenwoordig radio- en televisieprogramma's.


Gisteravond presenteerde Lauren 'Nevermind The Buzzcocks', en ter afsluiting zong ze Survivor's Eye Of The Tiger met het 'huisorkest'; oftewel team-captains Bill Bailey, Phil Jupitus en de man die regelmatig als dissonant opduikt in de identity-parades.
pi_37157912
DE LIT-GIRL

Nadat Sleeper er in 1998 het (be-Union Jackte) bijltje bij neergooide begon zangeres/gitariste/loudmouth Louise Wener een solocarriere; niet als singer/songwriter maar als auteur.
In 2002 verscheen haar debuut Goodnight Steve McQueen waarvan het hoofdpersonage om begrijpelijke redenen zijn naam in Danny heeft veranderd. Danny is de gitarist van het bandje Dakota dat, als een van de velen, maar moeilijk aan de bak komt, vandaar dat hij bijklust in de videotheek van de Griek Kostas (let op zijn Engels) en regelmatig het gras maait van de 80-jarige Bruce Lee-fan Shirley. Als zijn vriendin Alison in de zomer van 2000 een baan aanneemt in Brugge wordt Danny een ultimatum opgelegd om voor het eind van het jaar schot te krijgen in Dakota. Het lukt de band om op tournee te mogen gaan in het voorprogramma van een stel ex-pats, maar dan gebeurt er iets waardoor de relatie met Alison op de tocht komt te staan.

Op de achterzijde van het boek staan enkele persreacties waarvan 'bloke-lit written by a girl' er het meest uitspringt. Nu alleen nog wachten totdat iemand McQueen gaat verfilmen want daar is het zeker geschikt voor.
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:14:55 #156
13973 ranja
image means nothing
pi_37158536
Ik ben dat boek nu aan het lezen. Wel grappig, ik hoor het Louise soms gewoon zeggen, helemaal haar stijl als je een beetje inteviews met haar gehoord heb enzo
pi_37197298
waaat staan The Donnas niet eens in de openingspost...


http://www.thedonnas.com/

Leuke rock muziek met wat inspiratie uit ac/dc en foo fighters

Op de site zijn trouwens de videoclips te vinden:

Mijn favorieten:
- Too Bad About Your Girl
- Take It Off
- Fall Behind Me
  zondag 23 april 2006 @ 06:02:47 #158
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_37204521
The Donnas wat mij betreft zijn ook zwaar kut.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:07:56 #159
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37377828
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:58 schreef ranja het volgende:
[afbeelding]
http://www.thegrates.com

The Grates, australisch trio, lekkere bubblegum pop. Op de site is een ep te beluisteren in transistor radio kwaliteit. Weinig hoopgevend trouwens als je ziet dat ze singles hebben uitgebracht in een oplages varierend van 8 (!) to t 120. De ep lijkt beter verkrijgbaar trouwens, Amazon biedt 'm gewoon aan.
Die zijn best leuk, al vind ik het album nog een beetje een eigen gezicht ontberen.
pi_37394358
quote:
Op zondag 23 april 2006 06:02 schreef OFfSprngr het volgende:
The Donnas wat mij betreft zijn ook zwaar kut.
Vast niet zo erg als Malle Pietje & de Bimbo's
pi_37483575
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 01:08 schreef hydraulix het volgende:

[..]

Vast niet zo erg als Malle Pietje & de Bimbo's
Maar wat die qua muzikaal inzicht missen maken ze weer ruimschoots goed met bimbo-appeal
"That rug really tied the room together".
  zondag 14 mei 2006 @ 01:05:58 #162
13973 ranja
image means nothing
pi_37805200
Ik zag vanavond toevallig een clip van The Veronicas
Volgens mij waren die al eens genoemd in een deel. Lekker nummer
  zondag 14 mei 2006 @ 01:06:26 #163
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37805208
Best een leuke plaat ook... heb m in mp3..
  zondag 14 mei 2006 @ 05:52:34 #164
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37807755
quote:
Op maandag 30 januari 2006 01:00 schreef Massive het volgende:
Een tip voor de fans:

Vrijdag 3 maart
Juliana Hatfield + Hilken Mancini & Chris Colbourn
+ DJ Gabri
Zaal Open: 20.30 uur
Aanvang: 21.00 uur
Entree: Euro 8,-
W2 Concertzaal - Den Bosch.

Ikzelf ben niet zo geweldig fan van Juliana, en ik moet werken die avond dus ik sla het over. Maar ik gok dat er wel mensen hier zijn die geinterreseerd zijn.
Argh. Deze post heb ik eerder volledig gemist
En Juliana stond nog wel op mijn lijstje van "nog heel graag eens willen zien".
in a crowd you lose humanity
  zondag 14 mei 2006 @ 11:45:19 #165
13973 ranja
image means nothing
pi_37810403
quote:
Op zondag 14 mei 2006 05:52 schreef Wombcat het volgende:

Argh. Deze post heb ik eerder volledig gemist
En Juliana stond nog wel op mijn lijstje van "nog heel graag eens willen zien".
Helpt het als ik zeg dat het erg goed was? Juliana was in haar eentje op het podium en speelde vooral veel van haar laatste album, alleen begeleid door haarzelf op gitaar.

Hier kun je foto's zien van die avond.

[ Bericht 10% gewijzigd door ranja op 14-05-2006 11:57:42 ]
  zondag 14 mei 2006 @ 18:03:31 #166
13973 ranja
image means nothing
pi_37820350
Sympathy for the Record Industry heeft een deel 2 uitgebracht van "Allright, this time just the girls".



Op dit album een aantal bekende namen zoals Tuuli, The Fondas (die trouwens binnenkort met een nieuw album komen), The Chubbies, The Muffs, Scarling, een erg tegenvallende 5,6,7,8's, Holly Golightly en zelfs Wanda Jackson.

Maar ook een aantal (voor mij althans) nieuwe namen met erg interessant klinkende nummers, waaronder: Bristols, The Stuck Ups, Candypants en Ko & the Knock Outs.

Verder vind ik dit album toch tegenvallen in vergelijking met deel 1, wat in tegenstelling tot deze een dubbel cd was en waar ik een hoop namen van ontdekt heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door ranja op 15-05-2006 00:27:08 ]
  zondag 14 mei 2006 @ 18:04:40 #167
13973 ranja
image means nothing
pi_37820387
En nou ik toch op de SFTRI site was zag ik een nieuwe band met de beste naam ooit, The Ettes. Op hun myspace pagina kun je wat luisteren.
  zondag 14 mei 2006 @ 19:47:20 #168
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37823578
quote:
Op zondag 14 mei 2006 11:45 schreef ranja het volgende:

[..]

Helpt het als ik zeg dat het erg goed was? Juliana was in haar eentje op het podium en speelde vooral veel van haar laatste album, alleen begeleid door haarzelf op gitaar.

Hier kun je foto's zien van die avond.
Sadist.
in a crowd you lose humanity
  zondag 14 mei 2006 @ 19:49:13 #169
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37823629
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:04 schreef ranja het volgende:
En nou ik toch op de SFTRI site was zag ik een nieuwe band met de beste naam ooit, The Ettes. Op hun myspace pagina kun je wat luisteren.
Speaking of STFTRI. Dat is het nieuwe label van Veruca Salt, en het is de bedoeling dat ze weer een nieuw album gaan uitbrengen.
in a crowd you lose humanity
  zondag 14 mei 2006 @ 19:51:22 #170
13973 ranja
image means nothing
pi_37823688
Die ep van vorig jaar zit er nog niet op. Nou ja, ben benieuwd.
  zondag 14 mei 2006 @ 19:55:41 #171
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37823796
quote:
Op zondag 14 mei 2006 19:51 schreef ranja het volgende:
Die ep van vorig jaar zit er nog niet op. Nou ja, ben benieuwd.
Nee klopt, contract is van daarna.
Las het op de website (www.verucasalt.com)
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:24:57 #172
77898 EricusMaximus
A vicious fanfare cries...
pi_37990760
Hoort KT Tunstall ook bij de Gitaarbandjes met Zangeres?
Audioscrobbler -[ A Nervous Tic Motion of the Head to the Left ]-
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:21:25 #173
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37995975
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:24 schreef EricusMaximus het volgende:
Hoort KT Tunstall ook bij de Gitaarbandjes met Zangeres?
Die heeft een eigen topic.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:36:40 #174
13973 ranja
image means nothing
  zondag 11 juni 2006 @ 22:47:51 #175
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38764063
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:36 schreef ranja het volgende:
Briskeby
Die heb ik al eens genoemd, zijn idd. leuk. Maar weer een nieuw album zie ik, dat wist ik nog niet, die ga ik meteen weer bestellen

Kwam er deze week achter dat Juliana Hatfield al een tijdje een nieuw album heeft: Made in China. Weer erg leuk, maar ben er nog niet aan toegekomen om er echt naar te luisteren.

Ook leuk: The Like. Drie dames, leuke gitaarliedjes. Website is www.ilikethelike.com , maar daar staan geloof ik geen MP3s op. Prettige stemmen, beetje hees, daar houd ik wel van. Liedjes vooral uptempo, past qua geluid weer uitstekend in dit topic. Echt een aanrader wat mij betreft.
in a crowd you lose humanity
  zondag 11 juni 2006 @ 22:58:45 #176
13973 ranja
image means nothing
pi_38764566
Zie ook Juliana Hatfield

The Like staat al in de OP Ik vind ze wel goed, maar niet super. Soms een iets te hoog Wilson Phillips gehalte
  zondag 11 juni 2006 @ 23:04:00 #177
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38764750
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:58 schreef ranja het volgende:
Zie ook Juliana Hatfield
Hm, gemist.
quote:
The Like staat al in de OP Ik vind ze wel goed, maar niet super. Soms een iets te hoog Wilson Phillips gehalte
Ook gemist, moet toch beter opletten.
in a crowd you lose humanity
  zondag 11 juni 2006 @ 23:09:22 #178
13973 ranja
image means nothing
pi_38764933
Geeft niet, beter dubbel getipt dan niet getipt
Maar je had ze zelf wel al eerder kunnen leren kennen, dat wel.
  zondag 11 juni 2006 @ 23:39:38 #179
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_38766027
Briskeby bestaat nog? Ik dacht dat die nooit verder waren gekomen dan Jeans for Onassis (uit 2001 of zo?), met de heerlijke singles Wide Awake en Propaganda. Dus, ranja, als je je nog niet helemaal had teruggewerkt tot hun eerste album, die is zeker ook de moeite waard!
  maandag 12 juni 2006 @ 13:25:03 #180
13973 ranja
image means nothing
pi_38777221
Ik heb alleen het eerste album nog maar
Hun laatste album is uit 2005, geen idee of dat nog enigzins lijkt op het debuut. Op de site staan ook alleen maar fragmenten van het eerste album.
  maandag 12 juni 2006 @ 21:41:27 #181
56724 Wombcat
rent wiel
pi_38792489
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:25 schreef ranja het volgende:
Ik heb alleen het eerste album nog maar
Hun laatste album is uit 2005, geen idee of dat nog enigzins lijkt op het debuut. Op de site staan ook alleen maar fragmenten van het eerste album.
Het tweede (Tonight Captain?) is ook erg leuk. Zelfde type muziek als hun eerste.
volgens mij ben ik niet de enige die beter moet opletten, want ik weet zeker dat ik hun tweede album hier gemeld heb
in a crowd you lose humanity
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 juni 2006 @ 22:40:21 #182
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_38830818
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:04 schreef ranja het volgende:
En nou ik toch op de SFTRI site was zag ik een nieuwe band met de beste naam ooit, The Ettes. Op hun myspace pagina kun je wat luisteren.
klinkt wel goed
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:41:28 #183
13973 ranja
image means nothing
pi_38833584
Ok, heeft niemand nog Wir sind Helden genoemd? Waarom niet? Moet ik die dan zelf maar ontdekken?
  woensdag 14 juni 2006 @ 00:22:19 #184
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_38834988
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:41 schreef ranja het volgende:
Ok, heeft niemand nog Wir sind Helden genoemd? Waarom niet? Moet ik die dan zelf maar ontdekken?
Hm, die had ik niet zo snel in dit topic geplaatst, leuk album hoor.
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:05:56 #185
13973 ranja
image means nothing
pi_38840554
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:22 schreef bigshadow het volgende:

Hm, die had ik niet zo snel in dit topic geplaatst, leuk album hoor.
wat is er niet 'gitaarband met zangeres' aan die band dan?
pi_38840699
Wir Sind Helden is wel leuk. Heel erg pop ook, niet zo zeer een 'gitaarbandje'. Zijn volgens mij enorm groot in Duitsland, Top 40 werk enzo. Ze maken leuke liedjes en het is (verrassend?) aangenaam om eens in het duits toegezongen te worden. Live zijn ze ook leuk, alhoewel wat gelikt. Ze komen ook op LL.
Aldus.
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:19:36 #187
13973 ranja
image means nothing
pi_38840867
Ik heb gister nav een trivia vraag een paar liedjes geluistered. Klonk best ok. En dat pop, ach, ik zie ze nog niet zo snel opgepikt worden door radio 3 laat staan 538. Bovendien geldt dat voor veel meer bands, die zouden makkelijk top 40 kunnen halen als ze maar gedraaid werden. Zo ontoegankelijk is het gros van de bands in dit topic toch niet...
pi_38841006
quote:
Zo ontoegankelijk is het gros van de bands in dit topic toch niet...
Dat klopt, maar Wir Sind Helden is wel een van de meest toegankelijke bandjes genoemd in dit topic. Ik zie ze nog wel succesjes behalen in Nederland.
Aldus.
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:34:10 #189
13973 ranja
image means nothing
pi_38841253
Ok, maar dit is niet perse bedoeld als indie topic. Dat gaat alleen min of meer toevallig omdat een hoop bands nooit opgepikt worden en bij kleine maatschappijen zitten (plus dat de top 40 acts natuurlijk niet getipt hoeven te worden, afgezien van nieuwe releases, of wel eigen topics hebben). Maar bands als Chalets, Controller.controller, Love bites, Briskeby, Morningwood (de single dan) passen prima zowel in dit topic als in de top 40.
pi_38841568
Hmm ik zie Controller.controller niet zo snel in de Top 40 komen, wellicht wel op Mtv, daar zie je Morningwood wel, en andere bandjes uit dit topic.

Maar ik ben het met je eens dat er een hoop muziek prima geschilt is voor het grote publiek maar dat, om wat voor reden dan ook niet 'groot wordt'.
Aldus.
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:03:11 #191
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_38841976
Kent iemand Kira and the Kindred Spirits? Wel een grappige band, al heb ik liever een zanger in gitaarbands.

http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:20:37 #192
13973 ranja
image means nothing
pi_38842465
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:47 schreef Z het volgende:
Hmm ik zie Controller.controller niet zo snel in de Top 40 komen, wellicht wel op Mtv
Ik ook niet, maar dat ligt niet perse aan de muziek, meer aan de markt
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:21:25 #193
13973 ranja
image means nothing
pi_38842491
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:03 schreef PekingDuck het volgende:
Kent iemand Kira and the Kindred Spirits? Wel een grappige band, al heb ik liever een zanger in gitaarbands.

[afbeelding]
Nee, hebben ze een website met downloads/streams? Zal eens op onderzoek uitgaan
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:52:55 #194
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_39317654
Slecht nieuws voor het "Ranja-front". Jammer, Sleater-Kinney was een leuke band.

Sleater-Kinney Say Goodbye
pi_39322275
Inderdaad. Da's knap kut.

Daarnaast is het album van The Grates, Gravity Won't Get You High meesterlijk aanstekelijk. Wat ongeveer hetzelfde klinkt en waar ik ook vaak naar luister de laatste tijd is Coach Said Not To
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_39350216
quote:
Jammer, ik begon ze net te waarderen
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:02:45 #197
13973 ranja
image means nothing
pi_39350356
Detroit7

Japans rock bandje, ben er nog niet helemaal uit of ik ze zelf echt interessant vind.

pi_39355774
Probeer het topic over Spaanse artiesten eens. Kijkers van de (schotel)zenders La Otra en TVE zullen ongetwijfeld weten dat er in Spanje een gezonde gitaarscene heerst.
pi_39392435
'Help She Can't Swim' (wat een naam)
http://www.myspace.com/helpshecantswim

Is wel leuk, lijkt een beetje op:
Bearsuit (acquired taste)
http://www.myspace.com/bearsuit

en
Love Is All
http://www.myspace.com/loveisall8

En allemaal lijkt het soms een beetje op Whale, vooral de stem.
Aldus.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 15:07:45 #200
13973 ranja
image means nothing
pi_39392967
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:47 schreef Z het volgende:
'Help She Can't Swim' (wat een naam)
http://www.myspace.com/helpshecantswim
Leuk inderdaad Ik heb er al een single van. Zijn die niet al eens genoemd?
Ik ken ze met name omdat ze bij de zelfde platenmaatschappij zitten als Ikara Colt, ooit eens een dubbel bestelling geplaatst daar...
pi_39753505
Hier eentje uit de oude doos.
In 1999 ging Melody Maker-journaliste Emma Johnston naar het Reading-Leeds dubbelfestival (het Britse antwoord op Torhout-Werchter) om uit laatstgenoemde stad terug te komen met een verslag van wat er allemaal plaatsvond in de Comedy Tent. Drie lokale bands waarvan de volgende het spits afbeet.

"Helen is geen persoon maar een band; hun rockende pop (of poppy rock zo je wilt) zou niets bijzonders zijn als die niet werd gedragen door de reusachtige stem van zangeres/gitariste Coran. 'Don't talk to me like that or I'l put you in traction' zingt ze in Fall For You; en dat met haar kleine postuur.
Helen heeft de juiste uitstraling en de juiste zangeres om de aandacht van het publiek te trekken".

En we weten allemaal dat 'Coran' tegenwoordig andere (maar zeker niet af te raden) muziek maakt dan in haar Helen-periode. In de augustus-editie van Q een interview met deze zangeres waarin we ook te weten komen hoe het de andere leden is vergaan.
  woensdag 12 juli 2006 @ 17:06:55 #202
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_39759304
Big Brother & The Holding Company

Summertime
feest
pi_40163673
Gezien op die 24-uurs Alternative Nation genaamd MTV2; clips van The Gossip (Listen Up. Let op de bas met de datum 18 februari 1933) en Be Your Own Pet; die van laatstgenoemde lijkt op een trailer voor een bende-van-hiernaast-film.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:58:04 #204
13973 ranja
image means nothing
pi_40178777
http://www.soakthesin.com/

Soak the Sin, uit Zweden. Kruising tussen Miss b haven (uit Denemarken) en the Donnas, ofzo.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 21:03:39 #205
13973 ranja
image means nothing
pi_40178940
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:46 schreef J_TM het volgende:
clips van The Gossip (Listen Up. Let op de bas met de datum 18 februari 1933)
Op Metroplois vond ik ze erg gaaf, maar wat ik er van plaat (mp3) van heb gehoord vond ik niet heel interessant. Live beter blijkbaar.
pi_40204471
Als je Wir Sind Helden leuk vindt, vindt je Klee wellicht ook leuk.
Aldus.
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:38:01 #207
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_40229087
Kwam nog een bandje tegen: heb alle topicdelen doorgespit, maar is nog niet genoemd: Mollies Revenge. Brachten 1 album uit 'Every Dirty Word' (1997).



Zangeres Yvette en mede-bandlid/gitarist Adam Popowitz vormen na het uiteenvallen in 1998 het acoustische duo Yve Adam en brachten in 2000 hun eerste album uit 'Fiction'.



Op de soundtrack van de film 'Message in a Bottle' is hun track 'Don't' te vinden.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het klinkt, maar dacht er toch even melding van te maken. Zij schijnt een redelijk ruige strot te hebben.
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:17:13 #208
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_40241539
Tsunami Bomb!!
pi_40307404
tvp
meelezer hier
  zondag 30 juli 2006 @ 11:22:30 #210
13973 ranja
image means nothing
pi_40316978


The Pipettes zijn al vaker genoemd iun dit topic, maar ik heb nu de cd een poosje in huis dus even een update... heerlijke muziek. Typische 60s Spector-achtige girlgroup muziek, maar wel in een moderne productie, en een soort kruising tussen Shangri La's en Bananarama achtige zangstijl (met een enorm engels accent). Echt een van de albums van het jaar.
pi_40390253
Zijn de Go-Go's weleens genoemd ? In Amerika waren ze 25 jaar geleden razend populair (en zullen hun clips ongetwijfeld zijn grijsgedraaid door die nu even oude muziekzender) maar aan de andere kant van de Grote Plas zijn ze hoogstens bekend als het vroegere bandje van Belinda Carlisle.
Op VH-1 (Classic) komen clips als Our Lips Are Sealed nog regelmatig voorbij, maar wie denkt dat de Go-Go's de braafste meisjes van de klas waren zal nog voor een verrassing komen te staan, want een afgelopen weekend herhaalde VH 1-docu leert ons dat er "onder dat suikerzoete imago" een "X-rated heart" klopte. De dames deden wat rock-excessen betrof niet onder voor Motley Crue; hoezo Heaven A Place On Earth ?
In de jaren negentig kwamen de Go-Go's bij elkaar voor enkele reunie-optredens en brachten ook nieuw werk uit.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:15:04 #212
13973 ranja
image means nothing
pi_40390342
Gogo's, Bangles, Runaways, die kent iedereen toch wel
pi_40449998
Die eerste twee heb ik uiteraard nog in hun bestaande periode meegemaakt (de Go-Go's werden hier zelfs een vrouwelijke Madness genoemd, maar die titel komt een ander gezelschap toe) en over de Runaways (Joan Jett, Lita Ford) heb ik later gehoord.
Zouden de Bangles zich ook schuldig hebben gemaakt aan backstage-orgieen ?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 14:19:52 #214
13973 ranja
image means nothing
pi_40450119
Geen idee, best mogelijk van wel. In elk geval waren ze qua muziek een stuk ruiger dan de Gogo's (op hun eerste ep en album in elk geval).
pi_40520505
Vandaag CD-tje binnengekregen van Magneta Lane, waarvan ik niet eens meer wist dat ik het besteld had, en me eigenlijk ook een beetje afvraag op basis waarvan, want ik kon me ze totaal niet meer herinneren. Vermoedelijk heb ik een recensie van ze gelezen in Hotpress, maar ik weet eigenlijk niet meer zeker.

Anyway, het is wel leuk Drie dames. Het is redelijk stevige muziek, alleen is de zang een tikkie vlak. Ze hebben een website www.magnetalane.com . Het gekochte album heet Dancing with Daggers, heeft 10 liedjes en bevalt wel
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:05:13 #216
13973 ranja
image means nothing
pi_40521043
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:50 schreef Wombcat het volgende:
me eigenlijk ook een beetje afvraag op basis waarvan, want ik kon me ze totaal niet meer herinneren. Vermoedelijk heb ik een recensie van ze gelezen in Hotpress, maar ik weet eigenlijk niet meer zeker.
Of je kent ze uit dit topic, deel 2 of dit deel. Ik vind de voorgaande EP misschien wel beter.
Van de andere kant, ik heb het album een hele tijd in m'm mp3 speler gehad (zoeen die met 5 albums vol zit) en het verveelde niet echt. Niet dat ik ze nou zo hoog heb staan in m'n 2006 lijstje... tja.
Misschien een beetje erg neutraal?
pi_40521106
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 21:05 schreef ranja het volgende:

[..]

Of je kent ze uit dit topic, deel 2 of dit deel. Ik vind de voorgaande EP misschien wel beter.
Van de andere kant, ik heb het album een hele tijd in m'm mp3 speler gehad (zoeen die met 5 albums vol zit) en het verveelde niet echt. Niet dat ik ze nou zo hoog heb staan in m'n 2006 lijstje... tja.
Misschien een beetje erg neutraal?
Zou ook kunnen, maar dacht het niet.
Tis wel vrij neutraal ja. Leuk om te luisteren, maar geen hoogdravers zo op het eerste gehoor.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:13:56 #218
13973 ranja
image means nothing
pi_40521300
Maar als ik het dan vergelijk met een ander dames trio, The Like, dan kies ik zonder te twijfelen voor Magneta Lane. The Like is ook leuk, maar iets te 'wilson philips' in vergelijking met Magneta Lane.
pi_40521310
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 21:13 schreef ranja het volgende:
Maar als ik het dan vergelijk met een ander dames trio, The Like, dan kies ik zonder te twijfelen voor Magneta Lane. The Like is ook leuk, maar iets te 'wilson philips' in vergelijking met Magneta Lane.
Denk dat ik The Like toch leuker vind. Wat meer uitschieters op het album.
in a crowd you lose humanity
pi_40646841
Ranja, heb je enig idee wie in Nederland de distributie doet van Symphathy for the Recordindustry?
pi_40646957
Ik durf wel een gokje te wagen op de Konkurrent. En anders wellicht Bertus ...?
http://www.konkurrent.nl/
http://www.bertus.nl/
Aldus.
pi_40647025
Bertus dus! Thanks
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:20:51 #223
13973 ranja
image means nothing
pi_40647798
Oh dat wist ik niet eens Ik ga gewoon naar Da Capo voor m'n SFTRI albums
pi_40710940
KATHY VALENTINE: 'LIGHT YEARS'
Bron: Uncut
Tekst: Nigel Williamson

"Ik wil niet op oude roem teren", aldus ex-Go-Go's-bassiste Valentine.
Toch wel vreemd dat ze er meer dan twintig jaar over heeft gedaan om dat besluit te nemen, gezien het feit dat de band in 1984 werd ontbonden (maar midden jaren negentig weer bij elkaar kwam) en nu pas haar eerste solo-album aflevert.
Ze mag dan wel haar bas hebben omgeruild voor een leadgitaar; op 'Light Years' bewandelt ze nog altijd hetzelfde pad (Buzzcocks-/Suzi Quatro-achtige wavepop) als de Go-Go's op 'The Beauty & The Beat' (en die deden dat stukken beter).
Nou ja, ze is in ieder geval geen tweede Belinda Carlisle geworden.

Waardering: 4
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:53:23 #225
13973 ranja
image means nothing
pi_40714847
J_TM ken je de cd van Frosted? Dat is (een/de) band van jane Wiedlin. Aanrader als je die niet kent.
Overigens weet ik niet hoe je die Belinda opmerking bedoelt
pi_40721653
Ik heb laatst een best-of gekocht van de band Slowdive.
Vind ze erg goed, dromerige zweverige muziek, soort mix tussen Cocteau Twins en Jesus & Mary Chain.

Meer liefhebbers?!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:57:42 #227
13973 ranja
image means nothing
pi_40721863
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:51 schreef Kolkus het volgende:
Ik heb laatst een best-of gekocht van de band Slowdive.
Vind ze erg goed, dromerige zweverige muziek, soort mix tussen Cocteau Twins en Jesus & Mary Chain.

Meer liefhebbers?!
bijvoorbeeld hier: Shoegazers: oa. My bloody valentine
pi_40764837
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:53 schreef ranja het volgende:
J_TM ken je de cd van Frosted? Dat is (een/de) band van jane Wiedlin. Aanrader als je die niet kent.
Overigens weet ik niet hoe je die Belinda opmerking bedoelt


Het is dat je die naam noemt, anders was het me totaal ontschoten. Ik meen er nog een recensie van te hebben gelezen.
Die opmerking over Belinda, die dus bij die Uncut-recensie hoort, zal wel gaan over de richting die ze met haar solo-CD's is ingeslagen.

Enig Google-werk heeft me bij www.kathyvalentine.com uitgebracht. Ik heb de bio eens gelezen, en het zijn niet de eerste de beste muzikanten die hun steentje hebben bijgedragen aan 'Light Years'; zo speelt (ex-)Kiss-gitarist Ace Frehy mee.
Verder schrijft KV dat ze was opgeslokt door het Go-Go-zijn ("Kathy Valentine bestond niet meer, het heeft me jaren gekost om haar weer teug te vinden") en dat ze momenteel een project voorbereid met oud-collega Charlotte Caffey en twee leden van de Bangles.
Onderaan staat die eerdergenoemde uitspraak over oude roem.
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:52:13 #229
13973 ranja
image means nothing
pi_40765900
Oh, het was niet je eigen mening...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:16:41 #230
13973 ranja
image means nothing
pi_40900265
Kent iemand al The Victorian English Gentlemensclub? Ik liep er toevallig tegenaan. Nog niet gehoord, dat ga ik vanavond wel doen.

pi_40910204
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:16 schreef ranja het volgende:
Kent iemand al The Victorian English Gentlemensclub? Ik liep er toevallig tegenaan. Nog niet gehoord, dat ga ik vanavond wel doen.

[afbeelding]
Er staat een recensie van in de laatste Q en het enige dat ik erover kan zeggen is dat wie een gitaarbandje met zangeres verwacht voor een verrassing komt te staan.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:06:29 #232
13973 ranja
image means nothing
pi_40915500
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:25 schreef J_TM het volgende:

[..]

Er staat een recensie van in de laatste Q en het enige dat ik erover kan zeggen is dat wie een gitaarbandje met zangeres verwacht voor een verrassing komt te staan.
Altijd jammer als er bij een band met 2 dames en 1 man toch de man zingt Maar de dames doen wel op de achtergond mee. Het doet me denken aan Blues Brother Castro maar dan (nog) iets chaotischer. Beetje off topic wel maar toch best goed.
(in elk geval de 2 nummers op http://www.myspace.com/thevictorianenglishgentlemensclub )
pi_40920194
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:06 schreef ranja het volgende:

[..]

Altijd jammer als er bij een band met 2 dames en 1 man toch de man zingt
Dat vind ik ook altijd een afknapper idd.
in a crowd you lose humanity
pi_40943157
Ik sluit me daarbij aan. Als liefhebber van een ander soort 'bandjes met zangeres' ben ik ook vor hee; wat verrassingen komen te staan. Er ligt altijd wel een Victorian English Gentlemen's Club op de loer.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:58:38 #235
13973 ranja
image means nothing
pi_40943787
Nou ja, het kan erger dan VEGC
  Moderator maandag 21 augustus 2006 @ 18:37:48 #236
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_41037472
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:58 schreef ranja het volgende:
Nou ja, het kan erger dan VEGC
Ik vind het wel aardig. Download hier...

Ken je The Pipettes al, Ranja. Anders moet je die zeker even uitchecken. Het is een soort van 60's girlgroup meets punkpop, maar meer pop dan punk. In elk geval lachen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 21 augustus 2006 @ 20:23:14 #237
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_41040568
De nieuwe Rogers Sisters is trouwens ook uit.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_41060665
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:23 schreef belsen het volgende:
De nieuwe Rogers Sisters is trouwens ook uit.
Zelfde verhaal als VGEC.
pi_41060806
Dit schrijven de media over de NL-festivaloptredens van Gossip (Metropolis) en Be Your Own Pet (Lowlands).

"Een bizar gezicht, en de muziek rammelt aan alle kanten (want garagerock) maar de zangeres (in badpak) heeft wel een dijk van een stem"
Live XS

"De raggende takkeherrie van BYOP is best opzwepend"
Spits
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:29:42 #240
13973 ranja
image means nothing
pi_41061682
Gossip op Metropolis was erg goed, maar ik heb wat nummers gedownload en toen besloten dat ik de cd niet hoef.
BYOP was op Lowlands.. tja, net als op plaat eigenlijk. Weinig samenhangend, veel lawaai.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:33:54 #241
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_41072265
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:58 schreef J_TM het volgende:

[..]

Zelfde verhaal als VGEC.
Maar bij Rogers Sisters zingen de dames ook.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:34:41 #242
13973 ranja
image means nothing
pi_41087097
Ze zijn hier nog niet genoemd, maar één van de essentiële vrouwenbands zijn de Pandoras; opgericht in Los Angeles rond 1983 door Gwynne Kahn and Paula Pierce werden zij de meest invloedrijke "girlgroup" in het garagerock genre. De band had veel bezettingen maar Paula Pierce was de constante factor. Helaas is zij in 1991 op 31 jarige leeftijd overleden aan een hersenbloeding. Kim Shattuck en Melanie Vammen speelden in één van de laatste versies van the Pandoras en vormden daarna de Muffs.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pandoras
http://www.myspace.com/the1pandoras

"That rug really tied the room together".
pi_41090647
Nooit van gehoord, wel van de Muffs (kregen een OOR-recensie in het grunge-jaar 1992). Zouden ze nog bestaan ?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:45:38 #245
13973 ranja
image means nothing
pi_41111098
Muffs bestaan nog wel maar ik ben de intersse enigzins verloren.

Pandoras ken ik niet, ga ik zeker achteraan
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 23:40:57 #246
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_41147353
Hoor ik net Ladyfuzz voor het eerst. Klinkt goed!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:17:58 #247
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_41197504
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:40 schreef bukgeit het volgende:
Van het Zweedse Springfactory kun je een paar liedjes beluisteren op hun site.
Leuk, vooral 'on the back of your bike' Maar waar haal ik een cd'tje van ze.. ?
pi_41269683
Waarschijnlijk al genoemd, maar ik vind het oude werk (de eerste drie cd's zeg maar) van Bettie Seveert erg goed. Carol van Dijk is een sublieme zangeres voor dat 'genre' (beetje de Buffalo Tom / Lemonheads hoek, zeg maar).
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:56:07 #249
13973 ranja
image means nothing
pi_41271747
Bettie is natuurlijk wel bekend, hoort bij de standaards
De eerste 3 cd's? Hm.... Palomine is natuurlijk briljant, maar Lamprey weet ik niet hoor. Dan liever de voorlaatste, Log 22, en de Velvet Underground cover cd. Ik vind de laatste normale, Attagirl, tegenvallen eigenlijk. En nu hebben ze een semi-accoustische uit, nou, daar hou ik helemaal niet van (bij geen enkele band). Hopelijk wordt de volgende weer een gewone rocker
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:04:11 #250
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_41390108
ranja, ken je deze al? Lekker plaatje, hoor!



1. I See The Rain (The Marmalade)
2. And Your Bird Can Sing (The Beatles)
3. It's All Over Now, Baby Blue (Bob Dylan)
4. Who Knows Where The Time Goes? (Fairport Convention)
5. Cinnamon Girl (Neil Young And Crazy Horse)
6. Alone Again Or (Love)
7. Warmth Of The Sun (The Beach Boys)
8. Different Drum (The Stone Poneys, featuring Linda Ronstadt)
9. The Kids Are Alright (The Who)
10. Sunday Morning (The Velvet Underground)
11. Everybody Knows This Is Nowhere (Neil Young And Crazy Horse)
12. Care Of Cell #44 (The Zombies)
13. Monday Monday (The Mamas And The Papas)
14. She May Call You Up Tonight (The Left Banke)
15. Run To Me (The Bee Gees)
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:16:00 #251
13973 ranja
image means nothing
pi_41390427
Ja, die ken ik al maanden Heb er zelfs al eens een trivia vraag over gesteld
Inderdaad een erg fijne plaat, ik vind alleen Sunday Morning niet echt gelukt en bij Run to Me moet ik teveel aan Lee en Anita denken
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:34:17 #252
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_41390887
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:16 schreef ranja het volgende:
Ja, die ken ik al maanden Heb er zelfs al eens een trivia vraag over gesteld
Inderdaad een erg fijne plaat, ik vind alleen Sunday Morning niet echt gelukt en bij Run to Me moet ik teveel aan Lee en Anita denken
oowww... ik heb 'm een half uurtje geleden ook in Trivia gegooid. Vond het al bijzonder dat binnen 2 minuten het goeie antwoord er was, vandaar misschien...

Kende het album nog niet, liep er eergisteren tegenaan: leuk plaatje. Vooral Cinnamon Girl vinnik wel lekker. Naar Run To Me kan ik inderdaad ook niet meer normaal luisteren (met dank aan Lee en Aniet)....
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:49:08 #253
13973 ranja
image means nothing
pi_41391177
Cinnemon Girl is inderdaad erg leuk, maar m'n echte favorieten zijn denk ik "Alone Again Or" en "Different Drum" (heb van die laatste zelfs het orgineel gezocht).
  vrijdag 1 september 2006 @ 12:49:05 #254
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_41391854
Weet niet of het bandje Stone The Crows ook kent? Is een begin jaren 70 Schots Soul-Blues Boogie Woogie Pub Bierzuip Band (ofzoiets) met een zangeres met een strot als Janis Joplin, genaamd Maggie Bell.





Ze hebben een stuk of 5 albums en er zijn onlangs nog wat BBC sessions enzo uitgekomen. Maggie Bell ging later solo en scoorde nog wat hits in Amerika. Mocht je ervan houden: lekkere simpele recht-toe-recht-aan kroegrock met een goeie ruige zangeres. Ik heb ze zelf onlangs pas ontdekt en ik hou af en toe wel van die stijl. Niet te ingewikkeld, gewoon lekker stampen en bier hijsen. Zou een ideaal bandje zijn om op een zomerse zondagmiddag in je stamkroeg te hebben spelen.
pi_41472027
Ben trouwens behoorlijk afgeknapt op Be Your Own Pet. Optredens gingen van slecht tot erger (Melkweg -> Lowlands). Op cd klinken ze stukken beter en live maken ze er echt een rommel van (ongelijke spel, saaie interactie met het publiek).

Weet niet of dit genoemd is, maar in Brazilië zijn ze al behoorlijk 'hot':
Cansei de Ser Sexy (homepage)
CSS @ Myspace


Hun nummer 'Let's make love (and listen to Death From Above)' is al op MTV te zien en ik vind het wel een lekker nummer (videoclip)

Dinsdag 12 september staan ze in de Effenaar
pi_41489903
Mee eens, het is een lekker nummer maar meer disco-wave dan gitaarpop.
BTW; zou er al een Franziska Ferdinand bestaan ?
pi_41494787
Dan zou Sophie Chotek een beter naam zijn.
Aldus.
  maandag 11 september 2006 @ 21:57:34 #258
13973 ranja
image means nothing
pi_41721170
Stephanie Jacobson brengt binnenkort haar 2e ep uit. Het is al in z'n geheel (3 nummers) te luisteren op My Space. Haar eerste ep was echt een openbaring, dat het nog gemaakt wordt... 2e ep klinkt op eerste gehoor iets ingetogener maar weer erg goed.
  maandag 11 september 2006 @ 23:11:52 #259
13973 ranja
image means nothing
pi_41723518
Nillah
Ultrababyfat

(net hun (meest recente) cd's besteld)
  donderdag 21 september 2006 @ 18:31:54 #260
13973 ranja
image means nothing
pi_42022106
Gister de nieuwe cd van Nina Gordon én de nieuwe cd van haar vorige band Veruca Salt in huis gekregen. Nogal wat verschil in die cd's.
Van Veruca Salt is het de 4e, waarvan de 2e (en een ep) zonder Nina, maar er is nu voor het eerst weer een 2e dame bij. De muziek klinkt ook weer rauw en eigenlijk precies zoals je verwacht en meer in het verlengde van het vorige album Resolver dan van de tussendoor EP "Lords of Sounds and Lesser Things".
Nina Gordon dan, die is veel meer pop gegaan. Op het eerste album waren de meeste scherpe randjes er al grotendeels af, nu is het nog gepolijster. Denk aan Natalie Imbruglia en Michelle Branch. Maar het zijn wel prima liedjes, dus zeker wel een aanrader.

Tegelijk met deze 2 albums kreeg ik ook het album van The Ettes, een nieuw trio bestaand uit 2 dames en 1 man. Die klinken soms als de garage-zusjes/broertje van de Donna's (al betwijfel ik het of de Donnas ooit zo geklonken hebben) en soms als de kleinkinderen van Dead Moon, maar toch ook vooral als zichzelf. Duidelijk het beste album van de 3 nieuwe aanwinsten.
pi_42026371
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:31 schreef ranja het volgende:
Gister de nieuwe cd van Nina Gordon én de nieuwe cd van haar vorige band Veruca Salt in huis gekregen. Nogal wat verschil in die cd's.
Van Veruca Salt is het de 4e, waarvan de 2e (en een ep) zonder Nina, maar er is nu voor het eerst weer een 2e dame bij. De muziek klinkt ook weer rauw en eigenlijk precies zoals je verwacht en meer in het verlengde van het vorige album Resolver dan van de tussendoor EP "Lords of Sounds and Lesser Things".
Nina Gordon dan, die is veel meer pop gegaan. Op het eerste album waren de meeste scherpe randjes er al grotendeels af, nu is het nog gepolijster. Denk aan Natalie Imbruglia en Michelle Branch. Maar het zijn wel prima liedjes, dus zeker wel een aanrader.
Veruca Salt
*meteen bestelt*
in a crowd you lose humanity
pi_42169786
Die Victorian English Gentlemens Club klinkt wel lekker chaotisch. Vind ze echt zo'n typische bandje die op London Calling staat.
pi_42198495
En dit schrijft OOR over Lowlands:

"Hoewel de tieners van BYOP uit Nashville voor 45 minuten geprogrammeerd staan blazen ze zich in iets meer dan een kwartier door de setlist. Niemand wordt gespaard: de band, aangevoerd door een furieuze riot girl, is keihard, meedogenloos en een lust voor het oog (zeker blondje Jemina Pearl !). De gitarist en de bassist springen op het eind het publiek in. Dat joelt om een toegift, maar krijgt er geen. Eigenlijk zouden alle concerten 20 minuten moeten duren. Volgens sommigen de beste band van Lowlands 2006"

"Is er iemand met een meer ijzingwekkende stem dan Karen O., frontvrouw van de Yeah Yeah Yeahs ? We betwijfelen het. Zelfs wanneer ze het prijsnummer Maps, opgedragen aan o.a. haar ex Andrew (The Liars) zingt, klinkt ze alsof ze elk moment een porseleinkast aan diggelen kan laten springen. Het is duidelijk niet ieders kopje thee (...) die heftige gitaarrock en dat gehups van Karen, maar velen blijven geboeid staan kijken. De Newyorkers verkeren in bloedvorm en misschien is dat besef de reden waarom drummer Brian Chase met slechts een hand drumt. Dan gaan we het verder niet over het pijn-aan-de-ogen-doende stoeipakje van Karen O. hebben".
pi_42210984
Vandaag de nieuwe plaat van Juliette and the licks gehoord.

Ik weet niet of het in het 4AD rijtje past, maar toch, hij is echt goed!

Ook wel een grappig "gitaar bandje met zangeres" zijn The Sounds (http://www.the-sounds.com/), alhoewel die keyboard-geluidjes een beetje teveel van het goede zijn.
pi_42213096
Er staan hier zoveel bands die niet in het 4AD-rijtje passen; misschien moet de titel wel worden teruggebracht tot Gitaarbandjes Met Zangeres.
  vrijdag 29 september 2006 @ 00:07:51 #266
13973 ranja
image means nothing
pi_42220276
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:20 schreef J_TM het volgende:
Er staan hier zoveel bands die niet in het 4AD-rijtje passen; misschien moet de titel wel worden teruggebracht tot Gitaarbandjes Met Zangeres.
Let ook op de 'en zo'
  vrijdag 29 september 2006 @ 00:08:31 #267
13973 ranja
image means nothing
pi_42220291
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:41 schreef paradisiac het volgende:
Vandaag de nieuwe plaat van Juliette and the licks gehoord.

Ik weet niet of het in het 4AD rijtje past, maar toch, hij is echt goed!
Is die al uit? Ben benieuwd
pi_42221091
2 october komt hij uit. Maar je kan hem wel al op soulseek vinden.

Ik vind deze een stuk beter dan die vorige. Dat komt mede doordat Dave Grohl drumt. De drums zijn dan ook echt geniaal.
Ook klinken de gitaren wat voller en zit er meer melodie in de muziek.

Deze ga ik zeker een tijdje luisteren
pi_42223668
Ok ben dan erg benieuwd. Vond hun vorige album maar redelijk om eerlijk te zijn. 13 november treden ze op in de Paradiso.

Ik snap echt niet dat OOR BYOP zo goed vindt De kwaliteit was echt bagger. Ze hadden technische problemen en probeerden erg geforceerd een conversatie met het publiek aan te gaan.
pi_42227815
Ja hun vorige album vond ik ook redelijk, er zaten echt mindere nummers tussen. Ook vond ik de productie matig, maar ik neem aan dat het de bedoeling was om een soort "Stooges-effect" te krijgen ofzo.
Die nieuwe (Four On The Floor heet die overigens) is echt beter geproduceerd.
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:21:29 #271
13973 ranja
image means nothing
pi_42227867
Ik zag 'm bij cdwow al staan voor 12.99 en 13.99. Geen idee of er verschil in zit Even wachten dan maar tot van beide de tracklists bekend zijn en dan beslissen welke ik bestel.
pi_42234477
Ja voor die ene euro mischien een paar extra liedjes? Altijd leuk!

Als er een ltd edition komt dan neem ik die!

Wat vinden jullie trouwens van Joan As Police Women? Ik vind haar echt geniaal!
Mocht je het leuk vinden; 18 nov speelt ze in het patronaat.
pi_42243943
Dit lees ik net op de website van Charlotte Hatherly:
quote:
You can check out Chaz and Kim Wilde's duet version of 'Kids In America' on Kim's new album 'Never Say Never'. It's available on itunes and all good pop outlets.
Lijkt me erg leuk
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 30 september 2006 @ 01:23:59 #274
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_42249812
Spuit 11 misschien, maar ben je bekend met The Chalets? Laats de cd goedkoop op de kop kunnen tikken en dat is best een leuk en aanstekelijk plaatje!
  zaterdag 30 september 2006 @ 01:43:52 #275
13973 ranja
image means nothing
pi_42250289
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 01:23 schreef bigshadow het volgende:
Spuit 11 misschien, maar ben je bekend met The Chalets? Laats de cd goedkoop op de kop kunnen tikken en dat is best een leuk en aanstekelijk plaatje!
Zeker leuk Die ken ik sinds de platenbeurs van vorig jaar (november?) en heb later de cd in Londen gekocht.
pi_42262068
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:53 schreef paradisiac het volgende:
Ja voor die ene euro mischien een paar extra liedjes? Altijd leuk!

Als er een ltd edition komt dan neem ik die!

Wat vinden jullie trouwens van Joan As Police Women? Ik vind haar echt geniaal!
Mocht je het leuk vinden; 18 nov speelt ze in het patronaat.
Joan is echt tof. Ik ben er ook 18 november

Je kan op fabchannel ook het concert zien dat ze in de Paradiso gaf.
pi_42292156
Cool dat concert op fabchannel.

Ik heb ook heel veel zin in dat concert in het patronaat.
  Moderator zondag 1 oktober 2006 @ 22:48:08 #278
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_42295748
The Rogers Sisters:
Borrowing from their surname, the Rogers Sisters are comprised of siblings Laura and Jennifer Rogers and musician Miyuki Furtado. This garage rock trio formed from the ashes of Ruby Falls in 1999 in the brimming indie rock scene of Brooklyn. The Rogers Sisters' provocative new wave/psychedelic mix was captured on the band's 2002 debut, Purely Evil. A tour of the United Kingdom followed that summer. Three Fingers was released in 2004, and Invisible Deck arrived in 2006.

De zang wordt gedeeld door de drie leden. Leuke band, met een nieuw album uit The invisible deck. Hier een paar downloads, maar mijn favoriet is Fantasies are nice.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 2 oktober 2006 @ 00:29:53 #279
13973 ranja
image means nothing
pi_42299843
Klinkt goed wat ik er van hoor (1e nummer: Emotion Control)
pi_42305163
Iemand al Tilly and the Wall - Bottoms of Barrels gehoord?

Ben hem nu aan het luisteren, klinkt best aardig.

Hier staat een review van fok!
pi_42317673
Ik zat laatst op lastFM naar Recommendation radio te luisteren, kwam er een bandje voor bij waar ikzelf in zat
Bandje bestaat al een jaar of 4 niet meer, maar past eigenlijk ook wel in dit topic
de pagina is een beetje een rommeltje van meer gelijknamige bands, het enige wat klopt zijn de te beluisteren liedjes (alleen voor Audioscrobblers) en de foto
http://www.last.fm/music/Elevator
pi_42348453
Zoals gezien op AllMusic:

The Heartless Bastards.



The Heartless Bastards are a power trio whose members have taken a no-frills approach to life and music.Their music rooted in and heavily influenced by garage punk (MC5), indie rock (At the Drive-In), soul (Otis Redding), roots rock (Neil Young), and blues (Leadbelly). The Heartless Bastards eventually were signed to Fat Possum Records, which released both the band's 2005 debut, Stairs and Elevators, and its follow-up, All This Time, a year later.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:53:03 #283
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_42352362
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:05 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik zat laatst op lastFM naar Recommendation radio te luisteren, kwam er een bandje voor bij waar ikzelf in zat
Bandje bestaat al een jaar of 4 niet meer, maar past eigenlijk ook wel in dit topic
de pagina is een beetje een rommeltje van meer gelijknamige bands, het enige wat klopt zijn de te beluisteren liedjes (alleen voor Audioscrobblers) en de foto
http://www.last.fm/music/Elevator
Klinkt goed hoor
pi_42516186
Ook leuk:

Satirnine Cd: 'Void Of Value'

pi_42521078
'Rockpalast Bootleg' zond gisteravond/nacht een live-optreden uit van de Duitstalige punkband Lili (3v/1m) onderbroken door de gebruikelijke interviews. Ze sloten af met een coverversie van Outkast's Hey Ya!

Ranja, vergeet je niet te kijken bij het topic over Spaanse artiesten ?
pi_42671194
The Gossip was gisteravond te zien bij de Jonathan Ross Show, en in de nieuwe Revolver heeft Kim Wilde het o.a. over de hier eerder vermelde duet-versie van Kids In America. Waar een live-cover al niet goed voor kan zijn.
pi_42925079
Niet bijzonder indie, maar heel goed luisterbaar is de recent uitgekomen EP van Leah Andreone (haar eerste eigen werk in 8! jaar) getiteld Unlabeled - The Demos. Wie bij een dergelijke titel zou denken dat het allemaal een beetje summier zal klinken kan ik gerust stellen. De instrumentatie is bij tijd en wijle beperkt, maar verscheidene van de nummers Never Stop Trying, A Flaw In The Way You Love Me, Break Your Fall en de Beyoncé-cover Deja Vu zouden uitstekend in deze versie op het debuut Veiled kunnen staan zonder uit de toon te vallen. De andere drie tracks zijn spaarzamer gearrangeerd, maar zijn als kort rustpunt in de EP ook best te waarderen .

Al met al een lang verwacht zoethoudertje wat absoluut smaakt naar meer .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_43383835
do 30 november 2006
All Girl Indie Night: The Ian Fays + Julia P + The Cuties

http://www.013web.nl/ProgrammaDetail.asp?color=FFFF00&id=1823
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  donderdag 9 november 2006 @ 19:28:46 #289
13973 ranja
image means nothing
pi_43405425
quote:
Op donderdag 9 november 2006 02:29 schreef Massive het volgende:
do 30 november 2006
All Girl Indie Night: The Ian Fays + Julia P + The Cuties

http://www.013web.nl/ProgrammaDetail.asp?color=FFFF00&id=1823
Hm op die avond ga ik al naar Bettie Serveert in Utrecht
Maar die line up klinkt wel de moeite van het nader onderzoeken waard.
pi_43918674


Blondfire:
Brazilian-bred/American-born siblings Erica and Bruce Driscoll compose the sultry indie pop of Astaire.
In 2002, the brother-sister duo christened itself Astaire, and by the end of the year, they were runners-up in the pop category in the annual U.K. Songwriting Contest. A move to New York City two years later cemented the two in a studio with Ivy's Andy Chase and Adam Schlesinger for their first EP. Don't Whisper Lies appeared in October 2004. After summer 2005 dates with Ivy, Astaire was forced to change their name per the request of the Fred Astaire estate. The Driscoll siblings christened themselves Blondfire in June 2005.

Klinkt een beetje als The Cardigans en Ivy. Erg fijn!
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_43938612
De Long Blondes zijn hard op weg om het snoepje van de maand te worden. Dit is wat de NME over hun debuutalbum schrijft:
"Een verademing in een scene vol (Arctic) Monkeys-klonen".

"Toen onze CD uitkwam waren we stomdronken".
Kate Jackson in de NME van deze week.
  maandag 27 november 2006 @ 19:52:50 #292
13973 ranja
image means nothing
pi_43938825
Ik heb vergeten de Long Blondes op de Luisterpaal te luisteren
Ik heb inmiddels 2 singles van ze maar met wisselend succes, weet nog niet wat ik met ze aan moet.

Daarentegen heb ik van The Oohlas wel meteen de cd besteld.
pi_43941021
quote:
Op donderdag 9 november 2006 02:29 schreef Massive het volgende:
do 30 november 2006
All Girl Indie Night: The Ian Fays + Julia P + The Cuties

http://www.013web.nl/ProgrammaDetail.asp?color=FFFF00&id=1823
Ziet er leuk uit. Nadeel is alleen dat ik de volgende ochtend een sollicitatiegesprek heb.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 28 november 2006 @ 08:01:56 #294
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_43952677
Ik zweer nog steeds bij Tsunami Bomb!
pi_44172771
Bij het muziekprogramma van de schotelzender Telemadrid werd een clip vertoond van het folkpunky No Relax (Aun Puedes Gritar). Hun CD heet Virus De Rebelion.
  woensdag 6 december 2006 @ 17:14:50 #296
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_44198016
Is Zuzu's Petals ooit al eens voorgekomen?



Coleen Elwood - Bass, Vocals
Laurie Lindeen - Guitars, Vocals
Linda Pitmon - Drums

Taking their name from the film "It's A Wonderful Life," pehaps the purest expression of Americana ever produced, Zuzu's Petals take all of that absurb hope and grind it into their very own version of the ideal. With a vocal style remniscent of the Slits or the Breeders, guitars the crunch one minute and serenade the next, and unruly rhythms that theaten to go off on their own at any time, the Zuzu's find joy in creating indefinable pop that begs to be listened to, danced to, thought about, and cried over. - Twin/Tone 'one sheet' (1992)

When No One's Looking - released: 1992 (debut album) - Twin/Tone Records

The Music of Your Life - released: 1994 - Twin/Tone Records
  woensdag 6 december 2006 @ 19:28:30 #297
13973 ranja
image means nothing
pi_44202567
Ik ken ze wel van naam, maar verder niet.
pi_44224595
Hun naam ben ik destijds ook tegengekomen in de OOR. En waarschijnlijk heb ik ook een clip van ze gezien bij MTV's '120 Minutes'.
pi_44337827
leukk topic jammer dat ik het nu pas ontdek! totaal mijn smaak!
  maandag 11 december 2006 @ 22:35:38 #300
13973 ranja
image means nothing
pi_44341285
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:45 schreef edejong het volgende:
leukk topic jammer dat ik het nu pas ontdek! totaal mijn smaak!
Net op tijd voor deel 4
  maandag 11 december 2006 @ 22:38:22 #301
13973 ranja
image means nothing
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')