Er schijnt verschil in gedrag te zitten van orca's.
Je hebt groepen die op open zee leven en die grotere prooien vangen, en groepen die aan de kust leven en kleinere prooien vangen.
Ik zou niet zo snel er tussen gaan zwemmen, want in het verleden zijn er wel degelijk mensen door gedood, maar ook door Dolfijnen(echt waar).
Omdat het een groepsdier is loop je het risico dat je als bedrijging voor een jong wordt gezien, niet zomaar tussen gaan zwemmen dus.
Als ik moest kiezen zou ik voor de versie gaan die aan de kust leeft, is de kans om aangevallen te worden waarschijnlijk kleiner.
1 keer een opname gezien van een zwaardwalvis(geen orca) die even iemand met een snorkel "meenam" en ook weer meteen naar boven, als hij haar op zien diepste punt had losgelaten had ze het waarschijnlijk niet gered, was gewoon spelen, maar ja een mens is geen geschikt speelgoed voor zo een sterk beest.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.
onderzoek5303