abonnement Unibet Coolblue
pi_32544530
"Robbert van den Broeke, het medium dat eerder al in ‘Life & Cooking’ zijn paranormale gaven heeft laten zien, krijgt samen met Irene Moors een eigen programma getiteld ‘Er Is Zoveel Meer’. Hierin fotografeert Robbert geestverschijningen, bekijkt graancirkels, doet readings bij mensen thuis, gaat de discussie aan met sceptici en bezoekt locaties met een soms hele nare historie."

Het begint op 4 december 2005.

http://www.rtl.nl/programma/winterprogrammeringrtl4/

Foto door Robbert:



en van Robbert:



Ik ben benieuwd. Net zei Robbert van den Broeke in RTL Boulevard dat hij een monnik had gefotografeerd boven een balk (een geest dus), het was echter duidelijk een orb (een vlek op de foto!). Ofschoon ik zelf een voortrekker van het 'paranormale' ben, vind ik wel dat je kritisch moet blijven. Ik verheug me er wel op, heel goed dat er een apart programma voor komt. Wat denken jullie, wordt dit een groot succes?

Sten

[ Bericht 1% gewijzigd door Stenny op 24-11-2005 19:24:28 ]
pi_32545294
denk dat het programma best een succes kan worden, puur om het feit dat veel mensen geintredingest zijn in dit onderwerp...
Ik heb wel veel goede verhalen gehord over Robbert....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_32545429
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:38 schreef vamperotica het volgende:
denk dat het programma best een succes kan worden, puur om het feit dat veel mensen geintredingest zijn in dit onderwerp...
Ik heb wel veel goede verhalen gehord over Robbert....
Hij heeft veel impact, wel hoop ik dat hij kritisch blijft.
pi_32546539
ben benieuwd welke sceptici gebruikt gaan worden in het programma.

Catherine Keyl ofzo
pi_32548168
quote:
Op donderdag 24 november 2005 20:22 schreef het_fokschaap het volgende:
ben benieuwd welke sceptici gebruikt gaan worden in het programma.

Catherine Keyl ofzo
Tom Schoepen?
pi_32548320
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:12 schreef Stenny het volgende:

[..]

Tom Schoepen?
als die komt dan lijkt het me zeker interessant om te kijken

misschien nog Rob Nanninga van skepsis.nl ?
pi_32548371
overigens vraag ik me af of de sceptici ook aanwezig mogen zijn bij zijn paranormale activiteiten ?
en Robbert moet ook James Randi uitnodigen om zo tijdens het programma 1 miljoen dollar binnen te slepen
pi_32548750
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:17 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

als die komt dan lijkt het me zeker interessant om te kijken

misschien nog Rob Nanninga van skepsis.nl ?
Mij ook. Aantrekkelijke sceptici maken toch weer wat goed. (ik bedoel dan Schoepen, Nanninga ken ik niet)
pi_32548772
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:19 schreef het_fokschaap het volgende:
overigens vraag ik me af of de sceptici ook aanwezig mogen zijn bij zijn paranormale activiteiten ?
en Robbert moet ook James Randi uitnodigen om zo tijdens het programma 1 miljoen dollar binnen te slepen
AJB Randi, ik doe het niet vaak, maar:
pi_32549053
Zie hier een aantrekkelijke scepticus, ja, het kán.





Hij heeft nog een leuk accent ook als hij het over creationisme en alternatieve behandelwijzen heeft. Verkondigt regelmatig natuurlijk sceptische starheden, maar och, dan kijk je gewoon even naar iets anders.
pi_32551036
Oe... Die is wel yummie ja...!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_32551217
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:43 schreef vamperotica het volgende:
Oe... Die is wel yummie ja...!
Het probleem is dat hij dat ook heel goed weet.
pi_32551304
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:49 schreef Stenny het volgende:

[..]

Het probleem is dat hij dat ook heel goed weet.
da's wel een beetje jammer.... Maar zo lang zn ego niet te groot wordt, geen enkel probleem!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_32551495
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:52 schreef vamperotica het volgende:

[..]

da's wel een beetje jammer.... Maar zo lang zn ego niet te groot wordt, geen enkel probleem!
Nou negatief bedoelde ik het niet, maar hij heeft wel een huizenhoog ego ja. Hij heeft veel achtergrondkennis, maar het gekke is dat hij m.i. alleen maar sceptische mensen serieus neemt, terwijl er toch ook andere zinnige mensen zijn die wel open staan voor alles tussen hemel en aarde en daar voorbij.
pi_32551670
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:58 schreef Stenny het volgende:

terwijl er toch ook andere zinnige mensen zijn die wel open staan voor alles tussen hemel en aarde en daar voorbij.
je bedoelt "goedgelovig"
pi_32551693
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:58 schreef Stenny het volgende:

[..]

Nou negatief bedoelde ik het niet, maar hij heeft wel een huizenhoog ego ja. Hij heeft veel achtergrondkennis, maar het gekke is dat hij m.i. alleen maar sceptische mensen serieus neemt, terwijl er toch ook andere zinnige mensen zijn die wel open staan voor alles tussen hemel en aarde en daar voorbij.
heeft ie een ego omdat ie er zo lekker uit ziet of om de achtergrondkennis die hij heeft?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_32551905
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:04 schreef vamperotica het volgende:

[..]

heeft ie een ego omdat ie er zo lekker uit ziet of om de achtergrondkennis die hij heeft?
Goede vraag! Ik denk beide. Vaak vind ik hem onuitstaanbaar (star t.o.v. wat er meer is), maar omdat hij zo'n leuk accent heeft, een pittig koppie en regelmatig oprechte verontwaardiging over kwakzalvers, blijf ik hem boeiend vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stenny op 25-11-2005 00:09:17 ]
  vrijdag 25 november 2005 @ 03:35:20 #18
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_32557181
ik vroeg me al af wanneer we weer iets van die gast (Robbert) gingen horen. hij maakte toen in een reportage van hart van nederland (geloof ik) met een weggooicamera die de verslaggever had meegenomen de meest bizarre foto's. hij knipte gewoon wat om zich heen in de huiskamer en op de foto's stond het vol met ET achtige wezentjes. echt bizar gewoon. ik was al bang dat de aandacht voor zijn (mogelijk) kunnen weer was verdwenen.

Tineke en de paranormale wereld vond ik vroeger al zo'n super interessant programma. Discovery channel zend helaas niet zo heel veel paranormaal gerelateerde programma's meer uit. En Char is wel leuk om te zien, maar het programma gaat verder niet echt in op paranormale verschijnselen enzo (in haar boeken doet ze dat overigens wel).
Dus ik ben blij met dit programma. Ik hoop dan ook dat die jongen wel met duidelijke bewijzen kan komen. Dat 'ie een foto maakt van een scepticus en dan blijkt achteraf dat z'n overleden grootouders duidelijk herkenbaar achter hem staan ofzo. Dan ben je in 1 klap van dat gezeik af. Ik verheug me d'r nu al op.
  vrijdag 25 november 2005 @ 03:41:34 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32557208
ik ben razend benieuwd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32557245
Waarom doet Robbert hier niet gewoon aan mee:
quote:
Million Dollar Challenge

The Foundation is committed to providing reliable information about paranormal claims. It both supports and conducts original research into such claims.

At JREF, we offer a one-million-dollar prize to anyone who can show, under proper observing conditions, evidence of any paranormal, supernatural, or occult power or event. The JREF does not involve itself in the testing procedure, other than helping to design the protocol and approving the conditions under which a test will take place. All tests are designed with the participation and approval of the applicant. In most cases, the applicant will be asked to perform a relatively simple preliminary test of the claim, which if successful, will be followed by the formal test. Preliminary tests are usually conducted by associates of the JREF at the site where the applicant lives. Upon success in the preliminary testing process, the "applicant" becomes a "claimant."

To date, no one has ever passed the preliminary tests.
http://www.randi.org/research/index.html

Kom op Robbert, meld je aan!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32557254
Ik heb er ooit een stukje over geschreven:

De Waan van het Paranormale

Te lang om hier te copy/pasten, maar de boodschap is duidelijk.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32559260
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 03:35 schreef Sh0g het volgende:
ik vroeg me al af wanneer we weer iets van die gast (Robbert) gingen horen. hij maakte toen in een reportage van hart van nederland (geloof ik) met een weggooicamera die de verslaggever had meegenomen de meest bizarre foto's. hij knipte gewoon wat om zich heen in de huiskamer en op de foto's stond het vol met ET achtige wezentjes. echt bizar gewoon. ik was al bang dat de aandacht voor zijn (mogelijk) kunnen weer was verdwenen.

Tineke en de paranormale wereld vond ik vroeger al zo'n super interessant programma. Discovery channel zend helaas niet zo heel veel paranormaal gerelateerde programma's meer uit. En Char is wel leuk om te zien, maar het programma gaat verder niet echt in op paranormale verschijnselen enzo (in haar boeken doet ze dat overigens wel).
Dus ik ben blij met dit programma. Ik hoop dan ook dat die jongen wel met duidelijke bewijzen kan komen. Dat 'ie een foto maakt van een scepticus en dan blijkt achteraf dat z'n overleden grootouders duidelijk herkenbaar achter hem staan ofzo. Dan ben je in 1 klap van dat gezeik af. Ik verheug me d'r nu al op.
Ja dat zou mooi zijn, maar je kent de sceptici: die vinden altijd wel een manier om te zeggen dat het tóch een truc was, het heeft meer iets te maken met willen aanvaarden dát het mogelijk is.
pi_32559306
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 03:49 schreef sizzler het volgende:
Waarom doet Robbert hier niet gewoon aan mee:
[..]

http://www.randi.org/research/index.html

Kom op Robbert, meld je aan!
Het heeft niet veel zin, die Randi is zelf een valse bitch, die vindt altijd wel een methode om eronder uit te komen en niet uit te keren.
pi_32559825
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 09:49 schreef Stenny het volgende:

[..]

Het heeft niet veel zin, die Randi is zelf een valse bitch, die vindt altijd wel een methode om eronder uit te komen en niet uit te keren.
mja, dat zou ik ook zeggen als ik een bepaalde claim doe die ik niet waar kan maken
pi_32560471
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:13 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, dat zou ik ook zeggen als ik een bepaalde claim doe die ik niet waar kan maken
Natuurlijk zou je dat doen, maar toch is het zo: Randi is een vals kreng. Daar waagt geen enkel verstandig mens zich aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')