abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:31:09 #1
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_32492909


* Lost?

Lost is een serie die afgelopen jaar is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Maar waar gaat het dan over?
Lost gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat clichÈ maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

De hoofdpersonen

Wanneer Lost van de grond komt, en een aantal afleveringen verder is, zijn er veertien hoofdpersonen. Dit getal is aan een wijziging toe na een bepaald aantal afleveringen, maar voor de 'beginners' nemen we gewoon de standaard aantal personages.



Jack Sheppard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.



Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.



Charlie Pace
Charlie is de bassist van de bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zit hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt. Hij heeft zich ontfermd over claire, en het lijkt er op dat er langzaamaan een romance ontwikkelt.



Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...



Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...



Shannon Rutherford
Shannon is de zus van Boone, die helaas niet meer onder de eilandbewoners is. Ze is een stereotype verwend kind, te lui om te helpen en enkel aan zichzelf denkend. In het begin was ze er van overtuigd dat de groep snel gered zou worden, maar langzamerhand dringt het tot haar door dat dit misschien toch niet het geval is. Ze trekt in ieder geval veel op met Sayid.



Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen.



Michael Dawson
Michael is de vader van Walt, en hij is naar Australie gekomen om de voogdijschap over Walt te krijgen na het overlijden van diens moeder. Hij heeft zijn zoon een aantal jaren niet meer gezien, en het contact tussen de twee is daarom erg stroef. Hij is wel als een van de weinigen bezig om daadwerkelijk van het eiland te komen, d.m.v. een vlot. Helaas mislukt dat idee door duistere oorzaken...



Walt Lloyd-Dawson
Walt is dus de zoon van Michael. Walt is 9 jaar oud en zijn moeder is doodgegaan. Daarom reist hij nu met samen met Michaeal en zijn hond, Vincent. Ook Walt zat op het vlot, zijn huidige verblijfplaats is onduidelijk.



James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat ging niet zo.



John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.



Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels toch?, en dat zorgt voor een hoop confrontaties.



Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit wordt echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. Zonder dat Jin het weet, spreekt Sun wel Engels. Maar omdat ze niet wilt dat Jin hier achter komt, heeft ze dit geheim slechts aan een select gezelschap toevertrouwd.


Nuttige links:

Officiële sites:
"Lost" op IMDb
Lost op TVToMe
Lost op ABC

Related sites:
Oceanic Air
Oceanic Air 815
Dharma Industries
The Hanso Foundation

Discussie-sites:
http://www.lost-tv.com/
http://www.thefuselage.com
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://www.s8.invisionfree.com/Lost_Online
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

***Deze openingspost is hier te vinden!*** En dat had ik zelf ook wel kunnen weten

Lost on!

[ Bericht 98% gewijzigd door Zhenar op 22-11-2005 22:45:28 ]
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_32493042
Tis al bijna weer donderdag
Staat er in de volgende ep ook iemand centraal eigenlijk?
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:35:37 #3
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32493108
Doe even de openingspost uit het vorige topic erbij.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_32493118
Haha meesterlijke topictitel
Hoewel charlie de laatste tijd maar irritant is..
-
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:37:19 #5
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_32493178
Jup, bijna nieuwe ep weer. Ben benieuwd naar de confrontatie tussen Ana-Lucia en Sayid.
2000 light years from home
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:38:45 #6
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_32493235
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:35 schreef TC03 het volgende:
Doe even de openingspost uit het vorige topic erbij.
Ja, jezus, als ik die quote verneukt ie alle img.

Kan iemand de goede tekst linken ofzo?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_32493262
Donderdag weer :)
Die
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_32493299
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:38 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ja, jezus, als ik die quote verneukt ie alle img. :( ;(

Kan iemand de goede tekst linken ofzo?
-edit-

of bedoel je dat niet?

[ Bericht 17% gewijzigd door Mike op 16-01-2014 14:31:05 ]
-
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:46:24 #9
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_32493533
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:40 schreef splendor het volgende:

[..]

-edit-

of bedoel je dat niet?
Ja!

Stond er gewoon in :@

[ Bericht 20% gewijzigd door Mike op 16-01-2014 14:31:17 ]
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_32495085
Lost is vet



[ Bericht 94% gewijzigd door Kabouter_Krulleput op 23-11-2005 14:19:55 ]
I don't really come from outer space || Last.fm
  dinsdag 22 november 2005 @ 23:49:37 #11
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32495442
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:38 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
tvp
Oe dat mag niet

Kut nou moet ik iets nuttigs schrijven.
Nou ja, wat vinden jullie van de ultimatetheory op deze website?

www.4815162342.com
Feyenoord!!! * Barça
pi_32495818
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:49 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Oe dat mag niet

Kut nou moet ik iets nuttigs schrijven.
Nou ja, wat vinden jullie van de ultimatetheory op deze website?

www.4815162342.com
Zitten intressante dingen maar om nu bijna alles (bijvoorbeeld dat onderbewustzijn of cognitief geheugen wat was het) toe te schrijven aan electromagnetisme gaat me wat te ver, ik denk dat het antwoord meer voor de hand liggend is en simpel in elkaar zit.
-
  woensdag 23 november 2005 @ 00:26:28 #13
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_32496488
hoeveel verschillende soorten monsters heb je op dat eiland? ???

- die ijsberen
-dat onzichtbaar monster (onder de grond)
-kingkong (die de piloot eruit wipte)

vaag allemaal :s
Quickpar fo shizzle
  woensdag 23 november 2005 @ 00:41:04 #14
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_32496837
Quickpar fo shizzle
pi_32498980
Hmm nog een dag.. als je even niets te doen hebt kruipt dat voorbij :S :p
Seriously!?
pi_32499983
Morgenochtend is het zover (TVP )
pi_32502774
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:49 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Oe dat mag niet

Kut nou moet ik iets nuttigs schrijven.
Nou ja, wat vinden jullie van de ultimatetheory op deze website?

www.4815162342.com
Die wil ik eigenlijk nog niet lezen. Ik wacht het liever af...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 23 november 2005 @ 12:03:27 #18
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_32503796
quote:
FIlmpje hebben we in topic nr 7 of 8 al eens langs zien komen
  woensdag 23 november 2005 @ 12:29:52 #19
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32504354
Vanavond weer
Ben ik trouwens de enige die eigenlijk ook hoopt dat we weer een ouderwetse flashback krijgen zodat we meer te weten komen over één van de karakters.
  woensdag 23 november 2005 @ 12:36:15 #20
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_32504495
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vanavond weer
Ben ik trouwens de enige die eigenlijk ook hoopt dat we weer een ouderwetse flashback krijgen zodat we meer te weten komen over één van de karakters.
Nee, ik denk dat we allemaal veel geinteresseerder zijn in wat er allemaal gaat gebeuren nu de twee kampen bij elkaar zijn, met name de vete tussen Sayid en AL
pi_32504889
Mij lijkt me het leuk wanneer Bernard zijn vrouw weer tegenkomt op het eiland! Zij had namelijk al voorspeld dat hij nog leefde
pi_32506457
toch mezelf ff quoten
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:28 schreef vannilesoep het volgende:
Heb geen 12 pages doorgelezen, maar over dat Ana Shano heeft neergeschoten: Ik zeg niet waar. Zodra ik dat schot hoorde dacht ik: 'geweershot!*Rousseau'
Dat schot klonk absoluut als een geweerschot (dus een 'other' of rousseau) en duidelijk geen pistoolschot (dus niet mevr. Lucia)

Net episode 2.6 en 2.7 gekeken wegens tijgebrek / vakantie enzo En oooooh wat loont het om er steeds 2 te kijken
Ik weet bijna zeker dat het geen pistoolschot is
  woensdag 23 november 2005 @ 13:54:48 #23
135455 TrySin
Actually do not
pi_32506503
Grr.. nog een dagje wachten!
Iemand de promo gezien?
Life imitating Art
pi_32506534
Ja, maar dat hoofd van Ana Lucia. Dat zegt toch al genoeg? Zij heeft gewoon zelf geschoten, want zij dacht dat Shannon een van 'them' was.
pi_32506662
*cough*Geweerschot*cough*

+ wat denk je nou? Dat de makers alles in een promo verpesten? Dat doen ze nooit, dus nu ook niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')