abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 november 2001 @ 23:00:14 #1
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_2165855
Ik ben een enorme fan van rock en metal! Altijd als ik opnoem wat voor muziek ik luister knikken mensen begrijpend, totdat ze de naam Marilyn Manson horen...

Zijn er mensen die (net als ik) Marilyn ECHT goed vinden (ikke al zijn cd's)??

en zijn er hier mensen die Dimmu Borgir kennen/luisteren??
heel graag reacties

pi_2165923
Marilyn Manson is wel OK. Heb hem nog live gezien op Dynamo '98 Was wel grappig
Dimmu Borgir is natuurlijk ook algemeen bekend, ook hierbij live optreden in de kade (zaandam) was wel aardig. Ik had er ooit een CD van, maar die is door me ex gejat Het schijnt wel dat die laatste CD wel goed klinkt?? Heb hem nog niet geluisterd........
  maandag 12 november 2001 @ 23:07:28 #3
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_2165924
Marilyn Manson heeft nu eenmaal de naam in de states
Ik heb ook wel wat mp3 van Marilyn Manson, niet dat ik ze allemaal even goed vind, d`r zijn wel een aantal aardige nummers. Dimmi Borgir vind ik persoonlijk beter, maar dat is een kwestie van smaak denk ik. Dimmi Borgir is wat dat betreft wat "steviger".
FourX Bitter
  maandag 12 november 2001 @ 23:07:45 #4
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_2165925
Ja, ik vind Marilyn Manson best goed, al wordt vooral de persoon Manson flink overhyped. Mijn vriendin heeft Holywood en het vorige album, maar ik heb zelf slechts een mini-cd genaamd "Smells Like Children".

Dimmu Borgir liefhebber ben ik zeker. Ik mis alleen het Stormblast album nog, en de split met Old Man's Child.
Dimmu Borgir heeft eigenlijk alleen maar klasse albums afgeleverd, al behoren For All Tid en Puritanical tot mijn favorieten. Grappig aangezien ze totaal verschillend in stijl zijn...

  maandag 12 november 2001 @ 23:10:35 #5
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_2165965
Marilyn Mansons uitvoering van Sweet Dreams betekend enorm veel voor me.
Ik heb het voor het eerst gehoord toen het gedraaid werd op de crematie van mijn broertje.
Ik vond het nummer zo passend en overweldigend mooi klinken dat het echt in mijn
favorieten top 5 staat, en daar staan echt heel andere muziekstylen in dan Marilyn Manson
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 12 november 2001 @ 23:12:47 #6
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_2165988
Ik vind het maar een domme nicht en zijn muziek ook klote.

Just my 2 cents...

"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
  maandag 12 november 2001 @ 23:15:55 #7
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_2166028
quote:
Op maandag 12 november 2001 23:07 schreef Summoner het volgende:
Ja, ik vind Marilyn Manson best goed, al wordt vooral de persoon Manson flink overhyped. Mijn vriendin heeft Holywood en het vorige album, maar ik heb zelf slechts een mini-cd genaamd "Smells Like Children".
ja, die is erg leuk...
jammer dat de nederlandse winkels (Free record shop) niet de moeite nemen om te horen dat het om een mini-cd gaat, en hem met 30 piek of meer bestempelen
In de US issie maar $10 of minder...

Mijn favoieten zijn overigens
The Beautiful people
Cryptorchild
Rock is dead
The Fight Song
The Love Song
Angel with the scabbed wings

God is in the TV is btw. een enorm goeie video

pi_2166032
Ik ben ook een grote fan van Marilyn Manson en ik merk ook wel is dat mensen me aankijken als ik met een trui ofzo van hem rondloop (maar dat doen ze ook als ik 'gewone' kleren aan heb:P), ik denk maar zo, als zij er zo over denken dan doen ze dat maar lekker maar dat betekend dan wel dat ze niet weten waar hij voor staat.
Zij denken gelijk aan satanisme enzo, (wordt ook nog wel eens aan mij gevraagt of ik dat ben of niet.) heb er verder geen moeite mee, moet er vaak wel om lachen
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
  maandag 12 november 2001 @ 23:18:05 #9
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_2166055
quote:
Op maandag 12 november 2001 23:12 schreef mistraldk het volgende:
Ik vind het maar een domme nicht en zijn muziek ook klote.

Just my 2 cents...


een domme nicht??
hij is (voor zover ik weet) hetero, en dom issie zeker niet
hij is erg apart, maar in zijn interviews komt ie heel rustig en intelligent over. Hij weet heel goed zijn mening en visies op de wereld uit te drukken en te beagrumenteren.
Hij uit zijn mening/visies alleen op een heel aparte, progressieve manier
pi_2166084
Ik had weleens gelezen dat die een keer de ogen van zijn vriendin eruit had gehaald om in haar oogkassen te kunnen neuken....beetje wazig

Ook de normale verhalen dat die mensenbotten rookt....Je kent het wel

  maandag 12 november 2001 @ 23:22:57 #11
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_2166111
allemaal hoaxes dus
net zoals dat ie ribben weg heeft laten halen om zichzelf te kunnen pijpen.
Dat heeft nie met je ribben maar met je ruggegraat te maken
pi_2166138
quote:
Op maandag 12 november 2001 23:20 schreef Pardonlul het volgende:
Ik had weleens gelezen dat die een keer de ogen van zijn vriendin eruit had gehaald om in haar oogkassen te kunnen neuken....beetje wazig

Ook de normale verhalen dat die mensenbotten rookt....Je kent het wel


LOL, ja dat is dus een beetje erg veel stierenpoep, als ie dat zou doen zou hij allang ergens in een gevangenis zitten, zeker in America
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
pi_2166301
Marilyn Manson is gewoon triest. Eentonige muziek, een imago dat hij probeert hoog te houden, maar ondertussen wel gewoon op MTV awards optreden enzovoort. Gewoon een kansloze ( die wel veel succes heeft )
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  maandag 12 november 2001 @ 23:41:05 #14
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_2166365
quote:
Op maandag 12 november 2001 23:35 schreef Metal_Mart het volgende:
Marilyn Manson is gewoon triest. Eentonige muziek, een imago dat hij probeert hoog te houden, maar ondertussen wel gewoon op MTV awards optreden enzovoort. Gewoon een kansloze ( die wel veel succes heeft )
Ja, eentonige muziek, dat wel

daarom klinken ook al zijn cd's anders
luister eens goed naar verschillende nummers van verschillende cd's.
totaaal niet hetzelfde hoor

pi_2166403
ach ik vind t gewoon slecht. als je het dan nog metal kunt noemen valt t wat mij betreft in de categorie Bon Jovi
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_2167143
Ik ben een tijd echt superfan geweest van marilyn manson. Het begon met de clip beautiful people op mtv. Ik zag hem en ik wist het. Op dynamo was het helemaal uit m'n dak gaan. Met die modder gooien was erg grappig. Weinig bands die zo nog lekker dollen met het publiek.

Op het moment beetje minder fan, maar vooral mechanical animals vind ik helemaal perfect. Speed of pain om maar iets te noemen doet me gewoon iets...

Ik ben het niet altijd eens met de persoon marilyn manson, maar de muziek des te meer. Heel gaaf, en ik heb schijt aan mensen die stoer willen doen door marilyn manson een idioot, mngool of homo te noemen.

Hij had trouwens toch best een lekkere vriendin ook nog?

pi_2167834
Marilyn Manson is best grappig, maar voor mij blijft het een rip-off van Trent Reznor.

Manson is alleen bekend geworden omdat Trent Reznor (nine inch nails) zijn cd "antichrist superstar" geproduceerd heeft. Heel zijn image is ook compleet gejat van NIN... heel jammer.
Antichrist is een goed album, maar voornamelijk voor bovenstaande reden. De eerdere Manson albums zijn niet echt hoogstaand (Met uitzondering van de `Sweet dreams` single). `Mechanical Animalsī klinkt ook best aardig, maar blijft nog steeds een NIN-kloon.

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 13 november 2001 @ 08:01:06 #18
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_2167859
* Evil vind Marilyn Manson ook goed.....

Komt eigenlijk door een goeie vriend van me. Die luisterde er altijd naar. Ik ben er toen ook naar gaan luisteren. En vaak deden we dat ook met zn 2en.

En nu ben ik helaas nog alleen, maar ik luister nog heel vaak naar Holywood.
Liedjes die ik goed vind, houden jullie nog te goed van me. (is het nog een b-tje te vroeg voor )

Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
  dinsdag 13 november 2001 @ 09:46:55 #19
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_2168263
quote:
Op dinsdag 13 november 2001 01:03 schreef r0pe het volgende:
Ik ben een tijd echt superfan geweest van marilyn manson. Het begon met de clip beautiful people op mtv. Ik zag hem en ik wist het. Op dynamo was het helemaal uit m'n dak gaan. Met die modder gooien was erg grappig. Weinig bands die zo nog lekker dollen met het publiek.

Op het moment beetje minder fan, maar vooral mechanical animals vind ik helemaal perfect. Speed of pain om maar iets te noemen doet me gewoon iets...

Ik ben het niet altijd eens met de persoon marilyn manson, maar de muziek des te meer. Heel gaaf, en ik heb schijt aan mensen die stoer willen doen door marilyn manson een idioot, mngool of homo te noemen.

Hij had trouwens toch best een lekkere vriendin ook nog?


Daar ben ik het nog es mee eens!
Mech Animals vind ik erg mooi, en heel relaxend. Wat jij bj speed of pain hebt heb ik (soms) bij Disassociative.
  dinsdag 13 november 2001 @ 16:07:21 #20
12889 BananeKoning
Kill Or Be Killed
pi_2171707
MM is gewoon goed hoor
hoe meer je t hoort hoe beter t wordt imo
dimu borgir word ik niet warm van moet ik zeggen....
*mompel mompel*
pi_2173130
Manson is gewoon goed. Echt goed. En bovendien is hij nog intelligent ook, hij weet de pers altijd te slim af te zijn.

Zijn muziek is wel aardig, maar niet alle nummers vind ik. Maar goed, dat heb je natuurlijk bij alle artiesten wel. Feit is wel dat Manson door veel mensen als "negatief" wordt ervaren. Waarschijnlijk door zijn houding tegenover hypocriete mensen. D.w.z. mensen die zeggen in God te geloven en ondertussen alles doen wat hij/zij verboden heeft. Die houding mag ik wel.

"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
pi_2180686
Ik heb het niet zo op shockrock (glamrock als je het zo wil noemen). En zijn poging om een beetje populaire industrial-achtige muziek te maken is ook vrij zielig. Toegegeven, het is een stuk toegankelijker dan echte industrial (neen ik bedoel niet Rammstein), maar heeft even veel raakvlakken met industrial als Dimmu Borgir met Black metal heeft.
Beide bands zijn overrated en het beluisteren niet waard, mijns insziens.
pi_2181371
Ik geloof dat de MM-criticasters meer waarde hechten aan zijn visuele imago, dan dat hij zelf doet. Ik vind dat je hem en de band echt tekort doet als je ze afschrijft op hun visuele voorkomen. Als dat zo zou zijn, dan zou er van de band op ceedee weinig overblijven. Maar dat neemt niet weg dat ik MM, naast muzikaal, ook visieel heel sterk vind. Het artwork van de ceedees is in visueel opzicht bijzonder sterk en toch niet eentonig. Met name het beeld van de verrotte Messias op Holywood is heel sterk (zie ook de Nederlandse teksten in het ceedeeboekje van dat album). Visuele kracht komt natuurlijk ook in de videoclips ruim aan bod, hoewel de ene clip sterker is dan de andere. Beautiful People was bijvoorbeeld een hele mooie, zo ook Sweet Dreams en The Dope Show.

Wat muziek betreft weet hij als geen ander een onbehaaglijke sfeer te treffen en te schetsen waarin hij die sfeer binnen de songs zelf ook nogal ns moeiteloos doet veranderen. Het bijna hartverscheurende van The Speed Of Pain, Last Day On Earth of Minute Of Decay, het agressieve van The Reflecting God, Stars On Your Burning Flag (heet die song zo?) of het gitzwarte van Cryptorchid (volgens mij niet cryptorchild) en Dog Eat Dog.

Er zijn niet veel bands die daartoe in staat zijn. Trent Reznor c.q. /\/ / \/\ (NIN) zeer zeker niet.

Dear God the paper says you were the king in the black limousine

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 november 2001 @ 14:57:24 #24
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_2181404
quote:
Eerst vindt Onno_Quist dit:
Manson is gewoon goed. Echt goed.
quote:
en nog een 5 regels later vindt Onno_Quist dit:
Zijn muziek is wel aardig, maar niet alle nummers vind ik.
wat is het nou? vind je 'm nou echt goed, of toch maar een beetje?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_2181593
quote:
Op woensdag 14 november 2001 14:54 schreef Argento het volgende:
...blabla visueel imago...

Wat muziek betreft weet hij als geen ander een onbehaaglijke sfeer te treffen en te schetsen waarin hij die sfeer binnen de songs zelf ook nogal ns moeiteloos doet veranderen. Het bijna hartverscheurende van The Speed Of Pain, Last Day On Earth of Minute Of Decay, het agressieve van The Reflecting God, Stars On Your Burning Flag (heet die song zo?) of het gitzwarte van Cryptorchid (volgens mij niet cryptorchild) en Dog Eat Dog.


Tja, zijn visuele imago vind ik niet zo heel erg interessant, ik ken wel engere mensen dan Meneer Manson. Maar dat terzijde...
De muziek, tja. Qua sfeer heb je gelijk zijn stijl van muziek en teksten schrijven is anders dan NIN (ik zei ook "kloon" en niet "kopie").
De nummers zonder de gitaarpartijen vind ik (voor het grootste deel) gewoon lekker klinken, maar sommige nummers weet ie dan ook weer gigantisch te verpesten met zīn gitaarpartijtjes (bijv. Sweet Dreams).
Bij de hardere gitaarnummers grijpt ie toch weer terug naar zīn NIN-verleden, en dat vind ik jammer (was bassist en achtergrondzanger bij NIN ten tijde van "Broken").
quote:
Er zijn niet veel bands die daartoe in staat zijn. Trent Reznor c.q. /\/ / \/\ (NIN) zeer zeker niet.
Trent Reznor is en blijft een genie wat muziek betreft, hij is niet voor niks een van de meest gevraagde producers in Amerika. Marilyn Manson kan muzikaal gezien absoluut niet op tegen de genialiteit van NIN.
Vergeet niet: zonder Trent Reznor was MM niet geworden wat het nu is. (Marilyn was de beste vriend van Trent totdat ie beken werd, daarna liet hij Trent vallen als een baksteen... maar ze hebben het tijdens de laatste NIN-tour in Amerika bijgelegd en gaan weer samen produceren in de toekomst).

grtz
czd

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')