abonnement Unibet Coolblue
pi_32425820
OK, ik ben al een paar dagen allerlei sites aan het aflopen en heb o.a. de reviews gelezen op http://www.gsmarena.com
Ik mag morgen een nieuw toestel halen, en ik kom er maar niet uit; ik twijfel ontzettend tussen de SE W800i en de Samsung D600. Beiden zijn prachtige toestellen, maar ze hebben allebei hun voor- en nadelen. Ik kom er dus niet uit, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen, n.a.v. je gebruikerservaringen?

SE W800i
+ 512 MB meegeleverd
+ Ericsson makkelijk in gebruik (heb al 2 jaar een t610)
+ mooi design
+ schijnt heel goed geluid te hebben
+ goede headset meegeleverd
+ bijzonder goede 2 MegaPixel camera

- las in het SE W800i topic dat er nogal problemen zijn met de geheugenkaart?
- support van SE zuigt rotte eieren?
- snel beschadigen/stoffig raken van de camera en de joystick
- oranje, oranje, oranje (telefoon, OK, maar je hele menu?)

Samsung D600
+ uber-mooi design!
+ hij voelt erg degelijk aan
+ mooi, overzichtelijk menu
+ rustige kleuren
+ meegeleverde accesoires
+ speakers
+ scherm ligt diep in het frame (goed tegen krassen)
+ telefoon laat geen vingerafdrukken zien (goed materiaal)

- kwaliteit van de headsets?
- geluid van de MP3 speler? Is het niet al te vlak?
- autofocus van de camera vernueckt closeup foto's
- duurbaarheid van het slide-systeem
- Transflash kaarten zijn erg moeilijk te krijgen (en ik hoorde geruchten dat ze andere kaarten willen gebruiken???)

Ik heb beetje rondgekeken bij de Telecom zaken, maar beide telefoons zijn alleen gratis met een 2-jarig abbonnement. Dat betekent dat ik er weer 2 jaar aan vast zit, dus ik wil zeker zijn dat ik de goede keus maak.

Bedankt voor de feedback!
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_32426383
Om even mijn eigen mening te geven: Ik zou voor de W800i gaan. Waarom? Deze is veel completer en gebruikers vriendelijker dan de D600. Zo is het op de D600 nog steeds zo dat je de MP3 speler niet kan minimaliseren (om bijvoorbeeld een SMS te typen o.i.d.)

Daarnaast kan je nog steeds geen tril en geluid tegelijkertijd afspelen (dus eerst trillen dan geluid). De batterijduur van een D600 is vele malen kleiner dan de W800i, dus vooral belangrijk bij het luisteren van muziek en/of film kijken. Je kunt geen eigen SMS toon instellen, en de hele sms intypen gebeuren op een Samsung zuigt nog steeeeeds. (hoofdletters, T9 die woorden vergeet)

De W800i is eigenlijk gewoon completer en gebruikers vriendelijker (in mijn optiek, heb ze allebei een aantal dagen mogen proberen). Met een goede headset bijgeleverd (je kunt ook je eigen headset erop aan sluiten). Het uiterlijk is persoonlijk natuurlijk (desnoods ga je voor de K750i - geen oranje ) Ik gebruik deze telefoon al een aantal maanden en heb geen stof achter het scherm o.i.d., het joystickje gaat nog steeds soepel al zit er wel wat stof tussen (niet te voorkomen) Het probleem met de memorycard ligt aan de firmware update. Als je de telefoon laat zoals je hem in de winkel koopt zul je hier geen problemen mee krijgen.

Natuurlijk is de vormgeving van de D600 erg mooi en sjiek, maar het woog bij mij niet op tegen de functies en onhandigheden die de Samsung nog steeds (wel/niet) heeft. En met een W800i krijg je ook genoeg aandacht
pi_32426407
SE W800i
+ 512 MB meegeleverd
+ Ericsson makkelijk in gebruik (heb al 2 jaar een t610)
+ mooi design
+ schijnt heel goed geluid te hebben
Inderdaad...
+ goede headset meegeleverd
Inderdaad...
+ bijzonder goede 2 MegaPixel camera
Inderdaad...

- las in het SE W800i topic dat er nogal problemen zijn met de geheugenkaart?
Nog nooit last van gehad.
- support van SE zuigt rotte eieren?
- snel beschadigen/stoffig raken van de camera en de joystick
- oranje, oranje, oranje (telefoon, OK, maar je hele menu?)
Je kunt gewoon een ander thema instellen en dan is de kleur anders.

Samsung D600
+ uber-mooi design!
Vind je dat echt?
+ hij voelt erg degelijk aan
Schuiftelefoons zijn wat mij betreft nooit degelijk.
+ mooi, overzichtelijk menu
+ rustige kleuren
+ meegeleverde accesoires
+ speakers
+ scherm ligt diep in het frame (goed tegen krassen)
+ telefoon laat geen vingerafdrukken zien (goed materiaal)

- kwaliteit van de headsets?
- geluid van de MP3 speler? Is het niet al te vlak?
- autofocus van de camera vernueckt closeup foto's
- duurbaarheid van het slide-systeem
- Transflash kaarten zijn erg moeilijk te krijgen (en ik hoorde geruchten dat ze andere kaarten willen gebruiken???)

Wat ik verder weet is dat Samsungs over het algemeen het minst terug komen voor reparaties. Dus zullen het toch wel degelijke telefoons zijn. Bij Sony Ericsson is het stickje altijd een zwak punt, maar bij mijn w800i heb ik tot nu toe nergens last van.
pi_32426452
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:29 schreef Steven het volgende:
De batterijduur van een D600 is vele malen kleiner dan de W800i, dus vooral belangrijk bij het luisteren van muziek en/of film kijken.
De batterijduur is inderdaad erg relax.
pi_32426497
Dus, als muziekfreak (daar is het in 1e instantie ook voor, MP3 speler) kun je beter voor de Ericsson gaan? En ik neem wel aan dat de W800i een beter geluid heeft dan de 750i?

Je kan dus gewoon een donker thema downloaden en die op je W800i knallen? Da's wel sweet, want dat beviel me aan die 750i van de verkoper
quote:
Het probleem met de memorycard ligt aan de firmware update. Als je de telefoon laat zoals je hem in de winkel koopt zul je hier geen problemen mee krijgen.
Vraagje is wel; hoe zit het met de firmware update? Is het niet vreemd dat je dus problemen kunt krijgen door die update? Ik begrijp wel uit je verhaal dat een update helemaal niet nodig/verplicht is?
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  zondag 20 november 2005 @ 15:34:39 #6
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32426503
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:32 schreef Masegate het volgende:

[..]

De batterijduur is inderdaad erg relax.
Same goes voor de D600...
  zondag 20 november 2005 @ 15:36:14 #7
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32426546
Sony Ericsson loopt daarnaast op dit moment een beetje te kutten wat betreft reparaties. SE's komen ook vaker terug met problemen. Samsung is dus wat degelijker, en dit geldt zeker voor de D600. Daarnaast is de W800 nu erg schaars, en de D600 totaal niet.

Waar zou je hem trouwens willen kopen?>
pi_32426591
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:36 schreef TimmyAsd het volgende:
Sony Ericsson loopt daarnaast op dit moment een beetje te kutten wat betreft reparaties. SE's komen ook vaker terug met problemen. Samsung is dus wat degelijker, en dit geldt zeker voor de D600. Daarnaast is de W800 nu erg schaars, en de D600 totaal niet.

Waar zou je hem trouwens willen kopen?>
Ik denk Belcompany... ik stap over van Telfort naar Vodafone, dus dan regelen zij al dat gezeik voor me.
Heb je een betere winkel? I'm all ears... en die degelijkheid is voor mij wel belangrijk, aangezien ik er vanuit ga dat ik er 2 jaar aan vastzit.
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_32426643
Hmmm, zou wel een 1-jarig abo nemen man. Komen leuke toestellen uit binnenkort. Daarom heb ik een 1-jarig abo genomen.
pi_32426652
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:30 schreef Masegate het volgende:


Samsung D600

Schuiftelefoons zijn wat mij betreft nooit degelijk.
Dat is eigenlijk de enigste reden waarom ik niet voor een samsung heb gekozen .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_32426661
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:34 schreef Snatched het volgende:
Dus, als muziekfreak (daar is het in 1e instantie ook voor, MP3 speler) kun je beter voor de Ericsson gaan? En ik neem wel aan dat de W800i een beter geluid heeft dan de 750i?

Je kan dus gewoon een donker thema downloaden en die op je W800i knallen? Da's wel sweet, want dat beviel me aan die 750i van de verkoper
[..]

Vraagje is wel; hoe zit het met de firmware update? Is het niet vreemd dat je dus problemen kunt krijgen door die update? Ik begrijp wel uit je verhaal dat een update helemaal niet nodig/verplicht is?
Updates zijn niet verplicht/nodig. Behalve als je vaak vastlopers hebt of problemen met de software.

De firmware die het probleem met de memorycard veroorzaakt is een bug. SE is op dit moment bezig om deze in een nieuwe firmware versie eruit te halen.(zal binnenkort wel uitkomen)

De w800i heeft beter geluid dan de K750i mede door de bijgeleverde headset die van hogere kwaliteit is. Voor de rest geen verschil tussen beide (W800i heeft wel een betere standby tijd)
pi_32426669
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:40 schreef Masegate het volgende:
Hmmm, zou wel een 1-jarig abo nemen man. Komen leuke toestellen uit binnenkort. Daarom heb ik een 1-jarig abo genomen.
Ja maar dan heb ik toch geen rielekst toestel en anders betaal je dikke knaken voor je toestel (en daar ben ik principieel op tegen)
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  zondag 20 november 2005 @ 15:41:18 #13
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32426680
D600:

- kwaliteit van de headsets? ---> Prima
- geluid van de MP3 speler? Is het niet al te vlak? ---> Prima, en nee niet vlak
- autofocus van de camera vernueckt closeup foto's --->autofocus Foto's zijn iig prima
- duurbaarheid van het slide-systeem ----> Daar issie voor gemaakt. Tot nog toe geen problemen mee gezien (werk ook in een telefoonwinkel)
- Transflash kaarten zijn erg moeilijk te krijgen (en ik hoorde geruchten dat ze andere kaarten willen gebruiken???) Klopt. Is ook een probleem. Komt wel goed. Wordt trouwens alleen een andere naam: Micro-SD.
  zondag 20 november 2005 @ 15:41:54 #14
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32426690
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:40 schreef Snatched het volgende:

[..]

Ja maar dan heb ik toch geen rielekst toestel en anders betaal je dikke knaken voor je toestel (en daar ben ik principieel op tegen)
E730 heb je met een T-mobile 1 jaar 200 minv ook gratis..
  zondag 20 november 2005 @ 15:42:39 #15
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32426715
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:40 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk de enigste reden waarom ik niet voor een samsung heb gekozen .
Vaag... Het is namelijk wel degelijk degelijk
  zondag 20 november 2005 @ 15:43:15 #16
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32426727
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:38 schreef Snatched het volgende:

[..]

Ik denk Belcompany... ik stap over van Telfort naar Vodafone, dus dan regelen zij al dat gezeik voor me.
Heb je een betere winkel? I'm all ears... en die degelijkheid is voor mij wel belangrijk, aangezien ik er vanuit ga dat ik er 2 jaar aan vastzit.
Belcompany is een prima keuze

Waar trouwens?
pi_32426738
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:40 schreef Snatched het volgende:

[..]

Ja maar dan heb ik toch geen rielekst toestel en anders betaal je dikke knaken voor je toestel (en daar ben ik principieel op tegen)
Ik had hem voor ¤40,-. 1-jarig abonnement. 10 maanden ¤ 16,- per maand en 2 maanden ¤ 20,- per maand. En dat was dus zo'n 3 maanden geleden.
  zondag 20 november 2005 @ 15:44:43 #18
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32426771
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:43 schreef Masegate het volgende:

[..]

Ik had hem voor ¤40,-. 1-jarig abonnement. 10 maanden ¤ 16,- per maand en 2 maanden ¤ 20,- per maand. En dat was dus zo'n 3 maanden geleden.
En die actie komt dus niet meer terug.. Superactien was dat trouwens,..
pi_32426773
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:41 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

E730 heb je met een T-mobile 1 jaar 200 minv ook gratis..
Ehm, bij de Belcompany betaal je volgens hun site dan gewoon ¤150 bij
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  zondag 20 november 2005 @ 15:45:24 #20
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32426794
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:44 schreef Snatched het volgende:

[..]

Ehm, bij de Belcompany betaal je volgens hun site dan gewoon ¤150 bij
Ik werk bij BC en ik kan je verzekeren dat ik gelijk heb...
pi_32426797
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:43 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Belcompany is een prima keuze

Waar trouwens?
Utrecht of Maarssen
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  zondag 20 november 2005 @ 15:45:29 #22
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_32426798
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:38 schreef Snatched het volgende:

[..]

Ik denk Belcompany... ik stap over van Telfort naar Vodafone, dus dan regelen zij al dat gezeik voor me.
Heb je een betere winkel? I'm all ears... en die degelijkheid is voor mij wel belangrijk, aangezien ik er vanuit ga dat ik er 2 jaar aan vastzit.
Belcompany zou ik niet doen als je de se w800i wilt. Ze kunnen hem niet leveren ik wacht er al bijna 2 maand op. En ze hebben nu een datum aangegeven van 12 december op voorraad maar ik verwacht dat hij pas were begin 2006 aanwezig is.
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  zondag 20 november 2005 @ 15:46:04 #23
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32426823
Die site geeft ook aan dat je met 2 jaar 22,50 Vodafone nog 100 euro moet dokken voor de D600. Das ook niet waar, want dan issie gratis..
  zondag 20 november 2005 @ 15:46:50 #24
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32426844
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:45 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Belcompany zou ik niet doen als je de se w800i wilt. Ze kunnen hem niet leveren ik wacht er al bijna 2 maand op. En ze hebben nu een datum aangegeven van 12 december op voorraad maar ik verwacht dat hij pas were begin 2006 aanwezig is.
Das volgens mij ook Bij de Phonehouse en T4telecom
  zondag 20 november 2005 @ 15:48:17 #25
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_32426886
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:46 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Das volgens mij ook Bij de Phonehouse en T4telecom
Maar denk jij dat belcompany hem op voorraad heeft op 12 december? Ik heb er een hard hoofd in aangezien ze datum al een paar keer geschoven hebben
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')