abonnement Unibet Coolblue
pi_32399196
Een vriend van mij zit voor en paar maanden in de VS voor zijn studie/werk. Ik wil hem een chocoladeletter sturen zodat hij toch wat Nederlands daar heeft.

Heeft iemand enig idee of zoiets door de douane komt? Of moet je speciale maatregelen nemen (bv. een briefje er bij met wat het is)?

En hoe zou het met andere etenswaren gaan? Drop, pindakaas, vacuüm verpakte rookworst, stamppot uit een zakje etc.?

Iemand daar ervaring mee? Het lijkt me een leuke verrassing voor hem.
pi_32399229
Zolang je er geen explosieven instopt lijkt het me geen probleem.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_32399230
hm, je hebt me wel op een idee gebracht
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_32399232
Je kunt zelfs rookworst richting dat continent sturen, volgens de reclame

Maar misschien heb je hier iets aan: http://netherlands.usembassy.gov/amerikaanse_douane.html (het gaat wel over reizen, maar misschien staat er nog iets bij over post)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_32399239
Ik hoop dat het mag! want ik vind het een erg leuk idee
  zondag 20 november 2005 @ 00:04:02 #6
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_32413937
Da's geen probleem. Ik woon in de VS en heb zulk spul ook vaak genoeg opgestuurd gekregen. Het is altijd goed gegaan.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  zondag 20 november 2005 @ 00:12:20 #7
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_32414177
Ik heb ook enkele keren typische Hollandse producten naar een kennis in de Vs gestuurd. Ook vaak chocolade en het kwam altijd zonder problemen aan. Zolang je maar geen fruit of vleesproducten(mag wel vacuum verpakt) meestuurt.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  zondag 20 november 2005 @ 00:51:47 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32415203
Hebben ze in dat hele USA geen chocolade-letter-fabriek
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32421371
Waarschijnlijk niet zoals wij hier Droste en Verkade hebben die er duizenden van maken...

Maar ze zullen daar vast wel een bonbon atelier hebben die chocolade letters kan maken...
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:51 schreef Yildiz het volgende:
Hebben ze in dat hele USA geen chocolade-letter-fabriek
  zondag 20 november 2005 @ 12:56:02 #10
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_32422225
Let er wel op dat de kans bestaat dat je (als je voor luchtpost kiest) je chocolade als soep terugvind. Mn pakje stond te dicht bij een verwarmingselement ofzo
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  zondag 20 november 2005 @ 13:05:50 #11
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32422394
dat het mag is 1 ding wat zeker is. Kennis van me heeft een post agentschap en daar gebeurd niks anders. Porto kosten a 56 euro ongeveer
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_32422413
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:19 schreef Jonathon het volgende:
Waarschijnlijk niet zoals wij hier Droste en Verkade hebben die er duizenden van maken...

Maar ze zullen daar vast wel een bonbon atelier hebben die chocolade letters kan maken...
[..]
Verkade produceerd zelf geen chocolade letters meer, die worden allemaal door continental chocolate in amsterdam geproduceerd.

Ik heb afgelopen jaar een rondleiding daar gehad en hun produceren ongeveer 10 miljoen chocolade letters per jaar, voor verschillende merken. Deze rondleiding was door het bedrijf waar ik werkzaam ben georganiseerd want wij maken vormen voor de chocolade industrie dus o.a. chocolade letter vormen om te kunnen produceren.

En qau bonbbon ateliers in amerika waar men chocolade letters produceerd lijkt me nogal sterk, als ik kijk naar de chocolade letter vormen die wij produceren dan worden deze toch alleen maar in grote uitvoeringen gemaakt zodat deze in een productielijn kunnen draaien.

Chocolade letters worden ook alleen maar in nederland verkocht de rest van de wereld heeft daar nog nooit van gehoord.
  zondag 20 november 2005 @ 16:51:52 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32428566
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:06 schreef Basp1 het volgende:

Chocolade letters worden ook alleen maar in nederland verkocht de rest van de wereld heeft daar nog nooit van gehoord.
Ik las afgelopen week in de krant een aardige verklaring waarom we in Nederland chocoladeletters hebben.

Na de Reformatie was het maken van heiligenbeelden niet toegestaan, ook niet van etenswaren. Dus een chocolade Sint Nicolaas zat er niet in (of waar je ze ook van maakte). In plaats daarvan werden banketletters gemaakt (bv. de S van Sint Nicolaas) , en dat kon moeilijk verboden worden. Later werden die van chocolade gemaakt.
pi_32429117
Dat klinkt redelijk positief allemaal. Ik ga er maandag 4 kopen (zijn voornaam, Mark) en versturen.
pi_32429150
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/780764/1/50#32414177] Zolang je maar geen fruit of vleesproducten(mag wel vacuum verpakt) meestuurt.
Dus een vacuümverpakte Hema-worst zou wel kunnen denk je?
  zondag 20 november 2005 @ 17:32:02 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32429601
Ik vond een site van een bedrijf dat Nederlandse producten over de wereld verstuurt.

http://www.hollandseproducten.nl/.

Nogal prijzig, als je alleen maar een chocoladeletter opstuurt, maar ze geven wel een aardige indicatie wat er op te sturen valt. O.a. rookworsten dus.
pi_32429694
volgens de TNT reclame kan je toch ook ijs en koffie versturen. dus chocolade ook niet.
wel is het handig om op de vrachtbrief/ aanvraag kadootje (in het engels gewoon: gift) schrijven
in plaats van etenswaar. en als jij de verpakking dichtlaat lijkt mij niets aan de hand.
Hell To The Liars
pi_32429866
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:35 schreef Droopie het volgende:
volgens de TNT reclame kan je toch ook ijs en koffie versturen. dus chocolade ook niet.
wel is het handig om op de vrachtbrief/ aanvraag kadootje (in het engels gewoon: gift) schrijven
in plaats van etenswaar. en als jij de verpakking dichtlaat lijkt mij niets aan de hand.
IJs versturen met de post?

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_32431879
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:40 schreef Biancavia het volgende:

[..]

IJs versturen met de post?

Ja, ze hebben namelijk ook speciale temperatuur-gecontroleerde bezorgdiensten.

Maar erg duur voor een ijsje idd
pi_32432539
Jammer dat ze geen Q maken. Ik zou wel eens willen weten of een pakketje met de letters A-L-Q-A-E-D-A door de douane raakt
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zondag 20 november 2005 @ 19:22:34 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32432615
Volgens mij worden gewoon alle letters gegoten hoor?
Of krijgen mensen met de naam Quinten de letter U ofzo?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32432757
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:22 schreef Yildiz het volgende:
Volgens mij worden gewoon alle letters gegoten hoor?
Of krijgen mensen met de naam Quinten de letter U ofzo?
quote:
De meest verkochte chocoladeletter

Wat is de meest verkochte chocoladeletter?

De letter M is veruit de meest verkochte chocoladeletter, omdat hij niet alleen geschikt is voor Maaikes, Maxen, enzovoort, maar ook voor alle moeders. Alleen al bij Verkade zorgt de M voor 14% van de miljoenenproductie. Ook de S ('Sinterklaas') en de P ('Piet', 'papa') doen het goed. Noch Verkade noch Droste heeft de Q, de U, de X, de Y en de Z in het assortiment. Die voorletters komen volgens hen te weinig voor. De Sint kan voor alle Quentins, Ursula's, Xanders, Yvonnes en Zoë's nog wel terecht bij Albert Heijn, die als een van de weinige winkels álle letters verkoopt.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 20 november 2005 @ 19:27:41 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32432771
Naar Californie mag het sowieso niet, het is verboden om etenswaren in te voeren aldaar
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 20 november 2005 @ 19:27:57 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32432780
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:27 schreef Biancavia het volgende:

[..]


[..]

Op naar de Albert Heijn dus
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32445835
Sorry hoor,als je veel geld hebt omde chocolade letters te versturen,vind ik wel zonde van je geld.
Waarom vraag je niet aan een vriendje of kennis om eentje in Amerika te kopen.Er zijn genoeg
Nederlandse zaakjes of bakkers die de letters verkopen. Gewoon mijn ideetje hoor.Alles mag
maar je hoeft je geld niet zo te verliezen. Localmotion
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')