Als ik een artikel zie op Ogrish genaamd: "Guy electrocuted." Weten wij genoeg.quote:Op maandag 14 november 2005 19:45 schreef Sloper het volgende:
Ok, super joosd! Gewoon de multimeter op volt (20?) en meten die handel?
Lijkt me niet zo'n goed idee als je knakenbak al iets van injectie heeft of andere moderne electronica. Dan heb je nl. wel erg veel kans dat je meer dan een paar knaken kwijt bent aan vage electronische onderdelen, een ECHTE knakenbak is dan al snel total-loss.quote:Op maandag 14 november 2005 19:54 schreef yup het volgende:
Gewoon accu eruithalen nadat je knakenbak gestart is.
Loopt ie dynamo goed, loopt ie niet dynamo kapoet.
Bij oude auto's maakt het niet zoveel uit volgens mij, ook niet met injectie...quote:Op maandag 14 november 2005 20:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo'n goed idee als je knakenbak al iets van injectie heeft of andere moderne electronica. Dan heb je nl. wel erg veel kans dat je meer dan een paar knaken kwijt bent aan vage electronische onderdelen, een ECHTE knakenbak is dan al snel total-loss.
Overigens gok ik op de accu; eerste beetje frisse dag van het jaar en ding start direct niet meer.
Bij de E30 zou ik het maar niet proberen, of is dat geen knakenbak?quote:Op maandag 14 november 2005 20:21 schreef yup het volgende:
[..]
Bij oude auto's maakt het niet zoveel uit volgens mij, ook niet met injectie...
Ik weet het niet zeker maar volgens mij zei Herr.Flick dat het geen kwaad kon om een motor te laten draaien met accu los...quote:Op maandag 14 november 2005 20:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij de E30 zou ik het maar niet proberen, of is dat geen knakenbak?
Leuk en alles maar als jij niks aanraakt en ook met je fikken van alle electrische zooi afblijft is er niks aan het handje.quote:Op maandag 14 november 2005 21:50 schreef PNG het volgende:
Marcel -> Winged and dangerous <- zegt:
dat mag NIET
gaat je hoop doekoes kosten
omdat je accu normaal de piekspanningen opvangt en afvlakt
als soort buffer
haal je die weg krijg je hele leuke piekspanning op je stuurapparaten
Of je koopt ff voor 10 EUR een simpele multimeter bij de Gamma, sleep dat ding aan en meet of de spanning bij draaiende motor hoger is dan 12 volt (zoals hierboven al omschreven), dan weet je ook of de dynamo werkt en heb je geen enkel risico op vonken en/of kapotte (dure) onderdelen.quote:Op maandag 14 november 2005 22:01 schreef yup het volgende:
[..]
Leuk en alles maar als jij niks aanraakt en ook met je fikken van alle electrische zooi afblijft is er niks aan het handje.
Ik heb zelf vaak genoeg auto's zien draaien zonder accu, ZONDER schade.
Alleen of het nou wel of niet schade KAN weet ik niet... Ik weet wel dat ze uit voorzorg gewoon niks aanraken (geen electrische shit klooien, dus laat die licht etc. met rust)...
Dit is gewoon een simpele manier om bij een benzine auto te zien of je dynamo draait of niet... Bij diesel draait ie door want zelfontbrander (misschien die moderne common rail achtige zut vol met electronica niet...)
Ik heb net met me pa gepraat en die vertelt gewoon dat het totaal geen kwaad kan als je het niet te lang doet...quote:Op maandag 14 november 2005 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of je koopt ff voor 10 EUR een simpele multimeter bij de Gamma, sleep dat ding aan en meet of de spanning hoger is dan 12 volt, dan weet je ook of de dynamo werkt en heb je geen enkel risico op vonken en/of kapotte (dure) onderdelen.
Dat zou ik ook niet durven!quote:Op maandag 14 november 2005 22:06 schreef yup het volgende:
..., maarja me pa is ervaringsdeskundige dus wie ben ik om daaraan te twijfelen
quote:Op maandag 14 november 2005 21:02 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker maar volgens mij zei Herr.Flick dat het geen kwaad kon om een motor te laten draaien met accu los...
Gewoon starten accu tussenuit (eerst min eraf ofzo)...
En aangezien Herr.Flick auto monteur is/was...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |