abonnement Unibet Coolblue
pi_32229308
Ze hebben nu op sommige stukken snelweg in de Randstad 80 km/u ingevoerd. Natuurlijk een goede zaak met veel positieve kanten.

Maar je krijgt dan wel overgangsmomenten van 120 of 100 naar het 80 stuk. Op die plekken krijg je juist sneller files, denk ik. En omdat 80 als maximum een hoop voordelen heeft (geluid, uitstoot, geen grote snelheidsverschillen meer op de weg - je rijdt net zo snel als de vrachtwagens) zou eigenlijk overal het maximum terug moeten naar 80.

Zal even wennen zijn, maar is wel het beste voor iedereen.

pi_32229377
pi_32229379
Jij wilt overal nog meer files?
  zondag 13 november 2005 @ 13:24:20 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32229382
Ik denk dat je daar anders over denkt als je eens een keer van drachten naar maastricht moet.
Vampire Romance O+
  zondag 13 november 2005 @ 13:26:10 #5
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32229424
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:21 schreef k_man het volgende:
Zal even wennen zijn, maar is wel het beste voor iedereen.
Leg dat eens uit wil je...
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32229426
hou gewoon op met zeuren.
Wil je niet in de file staan? rij dan maar lekker 80 de gehele weg,
wil je wel ff doorrijden (met kans daarna stil te staan) dan rij je 130

eigen keus, eigen gevolgen...

straks kun je wanneer er geen kip op de weg is niet harder meer dan 80
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  zondag 13 november 2005 @ 13:28:45 #7
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_32229483
Uhmmm nee Laten we dat maar niet doen, 120 is al te traag.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_32229506
Mafkees.. mensen die zulke onzin uitkramen moeten ze in een isoleercel stoppen
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_32229527
Wat een kutplan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_32229539
Doe eens normaal man...
We hebben het gezien inderdaad, sinds de invoer van die 80km/h wegen op bijv. ring A'dam (A10) staat er een stuk meer file. Mensen proberen dat gedeelte maar te mijden, en gaan op zoek naar andere snelwegen om bij amsterdam te komen. A10 staat nu nog extremer vast in de spits, en vorige week heb ik nog geen enkele dag meegemaakt dat ik minder dan 10km file had bij terugkomst van m'n werk...

DIe 80km/h wegen zijn echt de grootste blunder van de 21e eeuw tot nu toe
pi_32229544
Wat is dit nou weer voor wannabe BHFH-topic?

Hier in 't Noorden is het fileprobleem lang niet zo groot als in de randstad, dus ik zie niet helemaal in waarom hier dan ook 80 gereden moet worden... Je gaat daar maar gewoon leren omgaan met die overgangspunten, stelletje prutsers
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32229547
ik woon in rotterdam.. en die 80 km/uur zorgt voor meer files dan toen je er gewoon 100 mocht... maar ik zou ze hier eens aanraden om controle traject gewoon 100 km/uur te doen. want de helft reed er gewoon 120... dan zijn er mss wat minder files dan dat er nu met 80km zijn!

Die extra files lijken me ook niet goed voor de lucht hier...

liever gewoon helemaal opheven hoor die 80 km zone...
pi_32229550
Goed.. maar waarom het het dan nog snelweg? Laten we het net zoals in Polen gaan doen.. 1 snelweg.. en de rest allemaal volgeslipte bagger wegen.
pi_32229551
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:24 schreef Fulcrum_X het volgende:
Jij wilt overal nog meer files?
De capaciteit van de weg is bij 80 km/u hoger dan bij 120 hoor.
pi_32229574
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:24 schreef MouseOver het volgende:
Ik denk dat je daar anders over denkt als je eens een keer van drachten naar maastricht moet.
Het is ook een stimulans om vaker het OV te nemen. De treinen mogen wél 140.
  zondag 13 november 2005 @ 13:33:53 #16
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32229615
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:32 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is ook een stimulans om vaker het OV te nemen. De treinen mogen wél 140.
Op het moment dat het OV een realistisch alternatief begint te worden, of in ieder geval in de buurt komt dan wil ik daar eens een keer over na denken. Maar aangezien dat de eerste 10 jaar niet gaat gebeuren....
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 13 november 2005 @ 13:34:01 #17
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_32229616
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:30 schreef Jordy-B het volgende:
Wat is dit nou weer voor wannabe BHFH-topic?

Hier in 't Noorden is het fileprobleem lang niet zo groot als in de randstad, dus ik zie niet helemaal in waarom hier dan ook 80 gereden moet worden... Je gaat daar maar gewoon leren omgaan met die overgangspunten, stelletje prutsers
Op de A7 (traject; Groningen - Duitse Grens) daar kan ik prima 130/140 rijden..niemand die daar vanop kijkt en zelfs de politie haalt je nog in, en rijdt gewoon verder

eenmaal voorbij de grens komt natuurlijk het echte werk
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
pi_32229633
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:30 schreef Sm0keZ het volgende:
Doe eens normaal man...
We hebben het gezien inderdaad, sinds de invoer van die 80km/h wegen op bijv. ring A'dam (A10) staat er een stuk meer file. Mensen proberen dat gedeelte maar te mijden, en gaan op zoek naar andere snelwegen om bij amsterdam te komen. A10 staat nu nog extremer vast in de spits, en vorige week heb ik nog geen enkele dag meegemaakt dat ik minder dan 10km file had bij terugkomst van m'n werk...

DIe 80km/h wegen zijn echt de grootste blunder van de 21e eeuw tot nu toe
Juist daarom moet je de maximum snelheid op ALLE snelwegen 80 maken. Dan kunnen ze die gedeeltes niet meer mijden.
pi_32229637
Ach, 80 km/u in de spits, wanneer het druk is, daar ben ik voor, ik rijd liever constant 80 door, dan dat je van 100 naar 20 naar 100 gaat. Maar als het geen spits is, dan mag het op de doorgaande snelwegen gewoon wel max. 160 zijn ofzo.
pi_32229657
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:30 schreef Jordy-B het volgende:
Hier in 't Noorden is het fileprobleem lang niet zo groot als in de randstad, dus ik zie niet helemaal in waarom hier dan ook 80 gereden moet worden...
Luchtvervuiling, geluid, benzineverbruik, enorme snelheidsverschillen op de weg, etc, etc...
  zondag 13 november 2005 @ 13:36:23 #21
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32229668
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:34 schreef djantje het volgende:
Ach, 80 km/u in de spits, wanneer het druk is, daar ben ik voor, ik rijd liever constant 80 door, dan dat je van 100 naar 20 naar 100 gaat. Maar als het geen spits is, dan mag het op de doorgaande snelwegen gewoon wel max. 160 zijn ofzo.
Het is ook wel handig als iedereen dan 80 rijdt Nu merk ik dat er mensen zijn die 60 en 70 rijden waar je 80 mag... Die gekken moeten meteen verbannen worden van de snelweg
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 13 november 2005 @ 13:36:29 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32229673
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:32 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is ook een stimulans om vaker het OV te nemen. De treinen mogen wél 140.
Ik denk dat je ernstig teleurgesteld raakt in de buslijndichtheid in veel stukken platteland als je vanaf het station naar je eindbestemming moet komen
Vampire Romance O+
pi_32229697
ben je godverdomme gek ofzo, 80 dat schiet geen fuk op. en als je dan met 160 word geflitst weet je wel wat je dan moet betalen. halve zool. straks breng je mensen op een idee.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  zondag 13 november 2005 @ 13:37:47 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32229702
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:36 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Het is ook wel handig als iedereen dan 80 rijdt Nu merk ik dat er mensen zijn die 60 en 70 rijden waar je 80 mag... Die gekken moeten meteen verbannen worden van de snelweg
Daar moeten ook boetes op komen. Ze veroorzaken immers snelheidsverschillen, en snelheidsverschillen zijn nog veel gevaarlijker dan hoge snelheden.

Helaasch, bx-rijders
Vampire Romance O+
pi_32229716
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:31 schreef BlueCurl het volgende:
ik woon in rotterdam.. en die 80 km/uur zorgt voor meer files dan toen je er gewoon 100 mocht... maar ik zou ze hier eens aanraden om controle traject gewoon 100 km/uur te doen. want de helft reed er gewoon 120... dan zijn er mss wat minder files dan dat er nu met 80km zijn!

Die extra files lijken me ook niet goed voor de lucht hier...

liever gewoon helemaal opheven hoor die 80 km zone...
Dat is niet waar hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er daar minder file staat, maar juist op de stukken waar de overgang zit ontstaan de files nu. Oftewel de oplossing is simpel: overal 80.
  zondag 13 november 2005 @ 13:39:53 #26
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32229744
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is niet waar hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er daar minder file staat, maar juist op de stukken waar de overgang zit ontstaan de files nu. Oftewel de oplossing is simpel: overal 80.
Waarom reed ik dan gisteren rond 17:30 in een file op de A20 in het 80km gedeelte..? Toen ik op de A13 kwam bij het einde van de 80km zone was de file plots verdwenen
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32229749
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:37 schreef diep-in-de-war het volgende:
ben je godverdomme gek ofzo, 80 dat schiet geen fuk op. en als je dan met 160 word geflitst weet je wel wat je dan moet betalen. halve zool. straks breng je mensen op een idee.
Betalen? Dat is nog maar het begin dan. Met 160 ben je je rijbewijs dan gewoon kwijt. en terecht!
pi_32229784
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:37 schreef MouseOver het volgende:

Daar moeten ook boetes op komen. Ze veroorzaken immers snelheidsverschillen, en snelheidsverschillen zijn nog veel gevaarlijker dan hoge snelheden.
Gewoon iedereen 80. Bussen, vrachtwagens, iedereen. Scheelt een hoop ergernis ook met inhalende vrachtwagens enzo.
pi_32229792
man jij weet niet hoe het is als je veel moet rijden, dan kost het je helemaal uren met 80. met 160 daarintegen gaat het al weer een keer zo snel.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  zondag 13 november 2005 @ 13:41:38 #30
61143 Bullit
lalalalalala
pi_32229796
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is niet waar hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er daar minder file staat, maar juist op de stukken waar de overgang zit ontstaan de files nu. Oftewel de oplossing is simpel: overal 80.
Ik ken ook zo oplossing, bijna net zo makkelijk als die van jou: Gewoon overal 140. Inclusief vrachtwagens. Ook geen snelheidsverschil meer.
pi_32229816
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:39 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Waarom reed ik dan gisteren rond 17:30 in een file op de A20 in het 80km gedeelte..? Toen ik op de A13 kwam bij het einde van de 80km zone was de file plots verdwenen
Weet ik veel. Eén individuele ervaring zegt natuurlijk niks. Objectieve onderzoeken hebben we nodig.
pi_32229826
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Juist daarom moet je de maximum snelheid op ALLE snelwegen 80 maken. Dan kunnen ze die gedeeltes niet meer mijden.
Jij hebt zeker geen auto, of gebruikt deze niet in de buut van A'dam?

Maar ff serieus, mensen gaan nu de A10 mijden door dit soort grappen. Dat houdt dus ook in dat er minder mensen zullen rijden in vergelijking met wat het eerst was. Alsnog staat er elke dag meer file dan voor de verandering... Andere wegen krijgen het nog drukker hierdoor. Moet je je voorstellen dat we nu dan van 120km/h wegen teruggaan naar 80km/h. Natuurlijk hoef je minder afstand te houden met lagere snelheid, en zal theoretisch de doorstroming enorm verbeteren.

Wat hier in NL helaas het geval is dat mensen niet allemaal aan die 80km/h gaan houden. Zolang er mensen nog steeds met 160 km/h over de linkerbaan zullen blijven rijden, kan deze niet meer door het 'langzaam' rijdende verkeer gebruikt worden. Gevolg, weer een rijbaantje minder, de bottleneck wordt nog dunner, en na een simpele optelsom zou je zeggen dat er nóg meer file komt te staan..

Te grote verschillen in snelheid op de snelweg leidt tot niets meer dan problemen (file, ongelukken, "langzame" bestuurders die de "snelle" afsnijden zodat ze met 5km/h nog nét even hun voorgangers kunnen inhalen etc.).
  zondag 13 november 2005 @ 13:43:20 #33
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_32229839
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:21 schreef k_man het volgende:
Ze hebben nu op sommige stukken snelweg in de Randstad 80 km/u ingevoerd. Natuurlijk een goede zaak met veel positieve kanten.

Maar je krijgt dan wel overgangsmomenten van 120 of 100 naar het 80 stuk. Op die plekken krijg je juist sneller files, denk ik. En omdat 80 als maximum een hoop voordelen heeft (geluid, uitstoot, geen grote snelheidsverschillen meer op de weg - je rijdt net zo snel als de vrachtwagens) zou eigenlijk overal het maximum terug moeten naar 80.

Zal even wennen zijn, maar is wel het beste voor iedereen.

Je krijgt steeds meer files, de claim dat het wel over gaat als men eraan gewend is is larie. Dat het probleem rond de A13 na verloop van tijd iets verminderd zou zijn, slaat voor het gemak maar even over dat :
- De A13 praktisch elke dag wel een tijdje over de volle lengte file staat, alleen begint het nu gewoon een paar uur eerder.
- De N209 is sinds die tijd een stuk drukker geworden.
- De Rotterdamse Rijweg is sinds die tijd een stuk drukker geworden.
Mensen zijn gewoon in tijd en in wegen die file gaan omzeilen.
Dat gaat met de A20 nauwelijks lukken.

Er werd ook geclaimed dat er een betere doorstroming was. Dat klopt op het 80 km/u stuk inderdaad, omdat er een gigantische opstopping net voor het begin daarvan is, zodat het verkeer dat daadwerkelijk dat traject inrijdt gewoonweg minder is dan de capaciteit van het stuk.
Dat gaat bij de A20 ook niet lukken, omdat de aanvoer-routes daar breder zijn dan het langzame stuk.

Mindere uitstoot is een kul-argument, de uitstoot per gereden kilometer is bij 120 niet veel slechter dan bij 80, omdat je 120 over het algemeen in 5 rijdt, en 80 in 4, dus het toerental van de motor verschilt niet veel. Omdat je wel langer over dezelfde afstand doet, produceer je effectief meer uitstoot.

De snelheids-verschillen zijn nodig, want het wordt praktisch onmogelijk om van rijstrook te veranderen, vrachtauto's worden steeds dichter op elkaar en personen-auto's gedrongen omdat op deze trajecten de mensen die doodsangsten uitstaan voor boetes 80 km/u op de teller gaan rijden (75-77 echt voor de meeste auto's), of zelfs voor de zekerheid de teller op 75 rijden. En dit zijn de mensen die dus juist in de rechterbaan rijden.

Ga zelf maar eens op dit soort trajecten rijden, en je zult zien wat voor klerezooitje het daar is.

80 op het hele snelwegennet ? Bravo, dan gaat de capaciteit dramatisch omlaag, en gaan we op sommige trajecten zien dat de ochtendfile de avondfile gaat inhalen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_32229846
okee, ik daag de TS uit om van groningen naar maastricht te rijden met 80.. terwijl je dezelfde dag ook nog eens terug moet..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_32229847
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:37 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Daar moeten ook boetes op komen. Ze veroorzaken immers snelheidsverschillen, en snelheidsverschillen zijn nog veel gevaarlijker dan hoge snelheden.

Helaasch, bx-rijders
pi_32229860
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:41 schreef Bullit het volgende:

[..]

Ik ken ook zo oplossing, bijna net zo makkelijk als die van jou: Gewoon overal 140. Inclusief vrachtwagens. Ook geen snelheidsverschil meer.
Met 140 is de capaciteit van de weg veel lager en krijg je alsnog files. Ook als mensen in en uitvoegen halen ze de 140 niet, wat weer opstoppingen kan geven. Plus dat veel voertuigen geen 140 halen.
pi_32229866
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Weet ik veel. Eén individuele ervaring zegt natuurlijk niks. Objectieve onderzoeken hebben we nodig.
En die zijn er niet, want die worden uitgevoerd door die betweters zoals jij. 80km/u helpt niet het file probleem op te lossen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32229875
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:43 schreef Bensel het volgende:
okee, ik daag de TS uit om van groningen naar maastricht te rijden met 80.. terwijl je dezelfde dag ook nog eens terug moet..
In dat geval neem ik lekker de trein.
pi_32229889
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Met 140 is de capaciteit van de weg veel lager en krijg je alsnog files. Ook als mensen in en uitvoegen halen ze de 140 niet, wat weer opstoppingen kan geven. Plus dat veel voertuigen geen 140 halen.
Net niet, met 80 doe je langer over de stukken weg en dat betekent dat je meer weg gebruikt over meer tijd, bij 140 gebruik je even veel weg in MINDER tijd. Je berekening klopt dus niet
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32229897
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:44 schreef existenz het volgende:

[..]

En die zijn er niet, want die worden uitgevoerd door die betweters zoals jij. 80km/u helpt niet het file probleem op te lossen.
Ja hoor alsof de regering dit voor de lol invoert.
pi_32229935
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja hoor alsof de regering dit voor de lol invoert.
ja, om D66, kale kikker van SP en die schreeuwdoos van Groenlinks blij te houden doen ze het.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32229981
Het OV heeft de capaciteit niet om ook maar een paar procent van het autoverkeer te kunnen verwerken. En aangezien er door die 80 km/h stukken alleen maar meer files komen, schrappen dat project. Gisteren stuk over die A10 moeten kachelen met 80. Slaap verwekkend langzaam. Had gewoon tijd om uitgebreid de bebouwing te bewonderen.
V10
pi_32230009
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:46 schreef existenz het volgende:

[..]

ja, om D66, kale kikker van SP en die schreeuwdoos van Groenlinks blij te houden doen ze het.
Ja de regering doet allerlei dingen om de oppositie blij te houden.
pi_32230031
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja de regering doet allerlei dingen om de oppositie blij te houden.
Psst, D66 zit in de regering...Klein detail...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32230038
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:48 schreef M5 het volgende:
Het OV heeft de capaciteit niet om ook maar een paar procent van het autoverkeer te kunnen verwerken. En aangezien er door die 80 km/h stukken alleen maar meer files komen, schrappen dat project. Gisteren stuk over die A10 moeten kachelen met 80. Slaap verwekkend langzaam. Had gewoon tijd om uitgebreid de bebouwing te bewonderen.
Le-zen! Die 80 km/u stukken moeten worden uitgebreid tot er alleen maar 80 km/u geldt. Dan krijg je die file ophopingen ervoor ook niet meer.
pi_32230042
k-man wil gewoon gaan rellen.

negeren die hap.
pi_32230053
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:51 schreef Boekelmans het volgende:
k-man wil gewoon gaan rellen.

negeren die hap.
Ik verveel me
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 13 november 2005 @ 13:52:49 #48
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32230071
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:44 schreef k_man het volgende:

[..]

In dat geval neem ik lekker de trein.
per trein:
vertrek: 14:17 uur
aankomst: 18.46

reistijd: 4 uur 30 min
(excl. vertragingen)

bron: reisplanner NS

per auto:
reistijd ongeveer 3 uur 30 min
(excl.files)

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_32230107
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Ach, ik wil best op je ingaan, zodat je jezelf nog belachelijker kunt maken, maar dat zou gemeen zijn. Tip: lees je eens een beetje in. Elke verkeersdeskundige kan beamen dat de capaciteit van een weg bij 80 km/u hoger ligt dan bij 120.
Daarom is het fileprobleem in Nederland al jaren opgelost, omdat die apen het zo goed weten zeker
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32230122
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Ach, ik wil best op je ingaan, zodat je jezelf nog belachelijker kunt maken, maar dat zou gemeen zijn. Tip: lees je eens een beetje in. Elke verkeersdeskundige kan beamen dat de capaciteit van een weg bij 80 km/u hoger ligt dan bij 120.
Nee aantal rijstroken en snelheid bepaald hoeveel auto's er in een minuut/uur over heen kunnen. als je de snelheid verlaagd wordt dat dus minder, capaciteit omlaag.
V10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')