abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32128609
nou zit ik al een hele tijd te denken aan, een slang als huisdier. nu liep ik laatst in de dierenwinkel... wurgslangen 15 euro... oke cheap... maar daar komt nog een terrarium bij van weet ik veel.. die beesten worden dus iets van 1,50m lang...

heeft iemand ervaring met slangen? en zoja deel je wijsheid waar moet ik rekening mee houden als ik een slang aanschaf? hoe oud worden die reptielen? hoevaak moet je ze nou zo'n muis/kuikentje voeren? wat moet je allemaal in zo'n terrarium hebben (slang... duh)

op internet vind ik er eigenlijk geen *** over en de tips van fokkers hoor ik graag
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_32128709
wow, hoor je nie vaak!
wel geinig. heb verder geen idee... misschien zand?
en iets van een huisje?
k zou zeggen ga 's naar artis
pi_32128749
een huisje doe er een looprad bij

http://www.huisdieren.nu/terrarium/slangen.htm
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_32128798
Wel leuk zo'n slang. Kampers hebben ook vaak van die slangen in hun woonwagen.

Oja mocht je interesse hebben in een terrarium. Er staat hier nog een aquarium weet niet of je er wat aan hebt.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  woensdag 9 november 2005 @ 21:15:18 #5
97275 VIP
In the VIP :P
pi_32128823
Er komt meer bij kijken dan een slang, terrarium en voeding. Als beginneling raad ik zelf pasgeboren slangetjes af, omdat deze kwetsbaar zijn. Ik geef je het advies om je eerst er in te verdiepen voordat je wat koopt.
Ik ben een VIP, omdat jij niks bent
pi_32128858
Hier is ook een leuk topic voor je
[Centraal] Reptielen & Amfibieën deel II
pi_32128870
een warmtelamp lijkt me heel belangrijk. en gewoon goed inlezen, lijkt me. ik weet zeker dat er slangenenthousiastenpagina's zijn (reptielen.pagina.nl ofzo is er vast wel) en anders gewoon langs een dierenwinkel gaan.

ik ken iemand met een rattenslang en die heeft gewoon een mooie bak, beetje ingericht stukken hout en groen, en als zo'n slang het warm genoeg heeft en z'n buikje vol is er verder niet veel te doen.
catch you on the flipside
pi_32129035
Ja leuk een slang een heel leven in een terrarium van 1 bij 1
Wat zal dat beest blij zijn!
Jesus saves but death prevails.
pi_32129140
En bedenk wel dat je met slangen weinig interactie hebt zoals met een hond of een kat (lijkt me ook logisch). Zelfs met schildpadden kun je meer interactie hebben dan met slangen. Het zijn ook niet bepaald knuffeldieren die je zo even uit hun bakje pakt, als je dat teveel doet raken ze gestressed, eten niet meer en verhongeren zo.

Goed, ze zijn wel fascinerend om naar te kijken, maar is alles wat nieuw is niet fascinerend? Een nieuw huis ook, maar na een tijdje wordt dat ook gewoontjes.

Ik kan je een slang alleen aanraden als je beseft dat ze eigenlijk niet meer zijn dan een leuk stukje bewegend behang, maar als je dat leuk vind, waarom ook niet he

En in elk geval dus goed inlezen, en maak eens een kostenplaatje. Een beestje is zo gekocht maar men vergeet vaak de voeding en verzorging die erbij komt kijken, en het is zonde als zo'n mooi dier daaronder moet gaan lijden
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
pi_32129271
elke week een muis kopen, om levend te voeren
pi_32129312
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:22 schreef Shivo het volgende:
Ja leuk een slang een heel leven in een terrarium van 1 bij 1
Wat zal dat beest blij zijn!
oja meneer greenpeace?
pi_32129356
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:
elke week een muis kopen, om levend te voeren
uhu, ik zat dus te denken om een hok met een mamma en pappa muis te kopen, en daarmee dan te gaan fokken.
pi_32129462
Kijk ook hier:

reptielen.pagina.nl

En

B O A Slangenwerkgroep
En lees dan vooral het forum Problemen met slangen

Ik wil je niet ontmoedigen maar er zijn heel veel mensen die in een opwelling een reptiel en in dit geval een slang aanschaffen en er achteraf erg veel spijt van hebben.
En dan moet ie weg... en ja, waar naartoe? In Vlissingen is het behoorlijk druk al.
(wel een tip om er eens te gaan kijken overigens)
Reptielenzoo Iguana Vlissingen
Bedenk vantevoren goed welke slang je wilt gaan houden en lees je goed in en bereid je voor op de nodige opstartproblemen.
Neem bijvoorbeeld geen "moeilijke" soort ook al zijn ze nog zo goedkoop.

Voor een terrarium kun je wel terecht op marktplaats of speurders
Succes!
  woensdag 9 november 2005 @ 21:39:12 #14
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_32129490
Niet doen. Hij kruipt zo in je reet. Een wurgslang van anderhalf meter in je huiskamer. Ik krijg er de kriebels van. Vergeet niet een groot bord in je tuin te zetten: "Betreden op eigen risico (wurgslangen in huis)."
pau·per (de ~ (m.), ~s)= 1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
to·pic (de ~, ~s) = 1 onderwerp van gesprek
pau·per·to·pic = TVP
pi_32130006
hmm als je denkt dat je niets kan vinden online.. dan zou ik toch eens harder gaan zoeken voor je een slang aanschaft

en idd geen hele jonge..
maar ook geen tijgerpyton ofzo
zijn misschien best aandoenlijk asl ze niet al te groot zijn

wat ik zelf redelijk fijn vind zijn ratteslangen of kousebandslangen
nadeeel van de laatse is dat ze niet al te fris ruiken

wat op zich wel leuk is om te doen.. is eens kijken of je een mailinglist kan vinden of een forum
en daar dan eens vragen of je een keer bij iemand thuis mag kijken
die mensen zijn vaak ontzettend enthousiast over hun hobby en willen er dolgraag over vertellen
en jij kan alles vragen wat je wil weten
je hebt enige houvast als je daadwerkelijk wat gaat kopen (doe dat in vredesnaam NIET in een dierenwinkel zegmaar)
en evt. als het beetje klikt met die persoon kan je er ook nog eens vragen stellen
en anders op eerder genoemde lijst/forum
je kan eens wat vasthouden.. en praten over wat het best is om aan te schaffen
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 22:39:55 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_32131767
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:14 schreef Sjakie01 het volgende:

Oja mocht je interesse hebben in een terrarium. Er staat hier nog een aquarium weet niet of je er wat aan hebt.
fout nummer 1, slang van boven moeten pakken... alleen doen als je graag gebeten wil worden

http://www.reptielenforum.nl/ mooi forum, met flink wat slangenliefhebbers.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 9 november 2005 @ 22:42:46 #17
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_32131881
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:39 schreef moussy het volgende:

[..]

fout nummer 1, slang van boven moeten pakken... alleen doen als je graag gebeten wil worden

http://www.reptielenforum.nl/ mooi forum, met flink wat slangenliefhebbers.
fout nummer 2, een slang in huis nemen...... alleen doen als je een fakir bent
pau·per (de ~ (m.), ~s)= 1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
to·pic (de ~, ~s) = 1 onderwerp van gesprek
pau·per·to·pic = TVP
pi_32132052
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:32 schreef Talietje het volgende:

[..]

oja meneer greenpeace?
ze zei meneer tegen me
meiske, dit is echt niet de manier om met je puberteit om te gaan.
Jesus saves but death prevails.
pi_67795251
heel laat weer een reactie ik heb meerdere wurgslangen deze houd ik in een kamer met klimaatregeling mijn kleinste is 20 cm een boomslang uit indonisie mijn grootste is nu bijna 4 meter dat is een netpython. je moet nooit impulsief een dier aanschaffen want je zit er een groot deel van je leven aan vast en als je nu al denkt als ik hem zat ben doe ik hem toch weer weg moet je zeker niet beginnen aan dieren want je moeder heeft jou ook nooit weg gedaan. slangen houden is een dure hobby want na aanschaf van de slang en terrarium ben je er nog lang niet je hebt voederdieren nodig en het kost op jaarbasis best wat stroom wanneer je uiteindelijk zeker weet datje voor een langere tijd een slang als huisdier wil kan je er wel heelveel plezier van hebben. iedere keer wanneer ik bijn slangenkamer inloop en de eieren zie en da slangen denk ik wow ik wil ze niet meer kwijd
pi_71571456
Ik wil ook graag een slang als huisdier, maar mijn ouders willen het niet. ik ben zeker van plan er later een te kopen als ik het huis uit ben..

ik heb er al wat over opgezocht en enkele avn de richtlijnen waren:
-zorg dat je aquarium zeker groot genoeg is, daar kan je informatie over vinden op het internet normaal gezien.
een slang houdt ook van een badje in het aquarium, zodat het af en toe eens kan 'baden'
ook moet je er voor zorgen dat de temperatuur zeker goed genoeg is voor de slang; te koud is niet goed, maar te warm ook niet, hoe warm dat juist moet zijn weet ik niet.
je moet hem geregeld (hoe vaak weet ik ook niet juist) eten geven, zorg dat dit niet te weinig maar ook niet te vaak is, want je slang overvoeden is zeker niet goed.

normaal gezien kan je daar wel boeken over vinden in de bibliotheek.
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:29:36 #21
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71577987
Voeren 1 keer per week of 1 keer per 2 weken.
Verder is het een terrarium. Een aquarium is met water.
L'Enfer, c'est les autres.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')