abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 9 november 2005 @ 16:11:58 #1
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32120038
Morgen tijd om een nieuw toestelletje te scoren. Loop momenteel continu met een pda en telefoon op zak. Beide wat oudere toestellen al.

Beetje rondgezocht en er blijven maar 2 opties over, namelijk de mda vario/qtek 9100/i-mate K-Jam of de qtek 8310/i-mate sp5(m).

Zijn er hier mensen die een van bovenstaande toestellen hebben en mij kunnen vertellen waarom wel of juist niet voor dat ding te kiezen?

Waarom juist deze toestellen zul je misschien denken... simpel: wlan, prijstechnisch aantrekkelijk, recente msmobile versie. Ik ben behoorlijk intensief gebruiker van m'n pda (tomtom, mp3, office docs, pdf, agendafuncties, ozi explorer) Zijn dat soort dingen ook allemaal goed te doen op een smartphone als de sp5? Ik kan weinig reviews en gebruikerservaringen vinden, dus mocht je wat weten/kunnen zeggen over deze toestellen, let me know!
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32120882
Als je voor een pda gaat, en niet tot de categorie SMS jeugd behoord, dan moet je echt voor de MDA vario gaan. Indien je wel tot de SMS jeugd behoort neem dan de i-mate

WIj hebben hier voor een bedrijfsreorganisatie de werknemers met zowel een smartphone als een pda met gsm functie laten werken. en opvallend was dat alle werknemer boven de 25 voor een pda met gsm functie kozen (in jouw geval de mda vario). En de onder de 25 jaar, 40% voor de smartphone ging. Beide categorien hebben we 2 weken met de devices laten testen welke hun het fijnst vonden
-> volg m'n trend, dan ben je pas een echte vent
pi_32120992
Maar als je tot de categorie SMS jeugd behoort, kun je dan niet beter de MDA Vario kiezen? Je typt daar veel sneller mee.
pi_32121066
Ja, ik haal ook de MDA Vario dat is Amerikaans Hip. Je weet wel de Motorola, ik heb hem donderdag besteld kan nog wel een paar weken duren overigens.
pi_32121376
dat toetsenbordje van de mda vario daar kun je echt niet zo snel mee werken dan je denkt.
-> volg m'n trend, dan ben je pas een echte vent
pi_32122031
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:10 schreef Jaromir het volgende:
dat toetsenbordje van de mda vario daar kun je echt niet zo snel mee werken dan je denkt.
Heb je het wel zo geprobeerd:


?
  donderdag 10 november 2005 @ 08:58:25 #7
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32139650
Thnx voor de info. Ik ben niet echt een sms-idioot, mobiel kunnen antwoorden van email echter vind ik wel belangrijk. Het wordt waarschijnlijk de vario met een flatfee gprs abbo-tje erbij. Vanmiddag maar eens even beide toestellen vergelijken bij de telecomboer.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32424190
Ik ben ook van plan om een mda gaan kopen.
Een vario leek me ook wel wat eigenlijk.
Alleen hoe zit het nou bijvoorbeeld:

Ik wil een kpn 40 abbonement erbij van 1 jaar. Dan laat ik mijn huidige abbonement verlengen...
Moet er dan nog een apart abbonement bij voor het internet zelf of hoe werkt dat allemaal?
Kan ik met dat ding ook internetten op mn kamer, als ik in de buurt ben van mijn pc met wireless lan kaart?


Ohja ik wil hem ook gebruiken als navigatie icm tomtom.

Wat ben ik dan allemaal kwijn aan abbonementskosten en dergelijke?
pi_32426484
niemand wat info voor mij?
pi_32427782
de sp5 is ongeveer net zo groot als de nokia 6230. alleen de sp5 heeft geen touch screen. indien je officedocs wil gaan bewerken kan dat een probleem worden. ik heb zelf een sp5 besteld, die krijg ik vrijdag as. (als het goed is)
  maandag 21 november 2005 @ 10:05:33 #11
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32446417
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:08 schreef japiejo het volgende:
Ik ben ook van plan om een mda gaan kopen.
Een vario leek me ook wel wat eigenlijk.
Alleen hoe zit het nou bijvoorbeeld:

Ik wil een kpn 40 abbonement erbij van 1 jaar. Dan laat ik mijn huidige abbonement verlengen...
Moet er dan nog een apart abbonement bij voor het internet zelf of hoe werkt dat allemaal?
Kan ik met dat ding ook internetten op mn kamer, als ik in de buurt ben van mijn pc met wireless lan kaart?


Ohja ik wil hem ook gebruiken als navigatie icm tomtom.

Wat ben ik dan allemaal kwijn aan abbonementskosten en dergelijke?
Ik heb uiteindelijk voor de sp5m gekozen, omdat ik de vario te groot en niet lekker in de hand vond om veel mee te bellen. Het missen van een touchscreen is jammer, maar voor mij niet dramatisch, de eenhandsbediening in WM5 is sterk verbeterd. Voordeel van de sp5(m) t.o.v. de vario vind ik het formaat, de schadebestendigheid (touchscreen, bewegende delen uitschuifkeyboard zijn m.i. kwetsbare zaken).

Heb TT mobile 5.20 erop zitten en dat loopt als een zonnetje. Kan alleen nog geen goeie carkit (niet BT) vinden voor dit toestel, maar dat zal nog wel komen.

De vario en de sp5m hebben allebei wifi, de sp5 weet ik het niet zeker van. De vario kun je niet krijgen met KPN, dan wordt het een i-mate K-Jam of een Qtek 9100. Mda is de t-mobile branded (en simlocked) versie.

Wat betreft abbo-kosten: ik heb T-mobile met een 300 minuten abbonnement en een flatfee gprs/hotspot abbonnement van 9,50/maand
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32457305
wat moet ik me van dat flatfee gprs/hotspot abbonement van 9.50 per maand voorstellen.
Kan ik dan ook 24/7 internetten zonder bijkomende kosten of hoe werkt da precies?
hoezo hotspot?
  maandag 21 november 2005 @ 22:47:23 #13
134676 The_Eggman
Goo goo g'joob
pi_32465843
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:43 schreef japiejo het volgende:
wat moet ik me van dat flatfee gprs/hotspot abbonement van 9.50 per maand voorstellen.
Kan ik dan ook 24/7 internetten zonder bijkomende kosten of hoe werkt da precies?
hoezo hotspot?
Je kunt oneindig (geen datalimiet, geen extra kosten) gebruik maken van GPRS en je krijgt een wachtwoord waarmee je toegang hebt tot de diverse WiFi hotspots. Deze hotspots zijn gewoon WiFi access points van T-Mobile die op een aantal plekken te vinden zijn zoals onder andere in de McDonald's filialen. Hier kun je dan gratis over breedband internetten.
Smarter Phones - Want an even smarter Smartphone?
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:17:47 #14
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32472284
Kanttekening bij het web 'n walk abbo van 9,50 is wel dat het op imei nummer wordt geregistreerd. Je kunt dus alleen met je geregistreerde toestel onbeperkt het web op.

Ben wel tevreden over dat abbonnementje, ik gebruik het nu dagelijks voor verkeersinfo, even wat opzoeken en een cd-tje streamen via orb. Is die 9,50 zeker waard!
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32487614
Nog een vraagje:

Ik heb er dus een besteld en ik wil hem ook gebruiken voor navigatie icm tomtom.
Heb ik nog meer dingen nodig als alleen de software van tomtom?
pi_32491047
1 gps bt ding
  dinsdag 22 november 2005 @ 23:31:10 #17
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_32494887
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 08:17 schreef ToMaSZ het volgende:
Kanttekening bij het web 'n walk abbo van 9,50 is wel dat het op imei nummer wordt geregistreerd. Je kunt dus alleen met je geregistreerde toestel onbeperkt het web op.

Ben wel tevreden over dat abbonnementje, ik gebruik het nu dagelijks voor verkeersinfo, even wat opzoeken en een cd-tje streamen via orb. Is die 9,50 zeker waard!
internetradiostations zijn dus gewoon te beluisteren ????
  woensdag 23 november 2005 @ 12:59:11 #18
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32505064
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:31 schreef Tovaho het volgende:

[..]

internetradiostations zijn dus gewoon te beluisteren ????
Ja dat gaat heel aardig via gprs (bitrate niet heel heftig maar prima te beluisteren) en natuurlijk probleemloos als je via een hotspot/wlan of vaste lan-verbinding werkt.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  woensdag 23 november 2005 @ 13:00:42 #19
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32505106
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:42 schreef japiejo het volgende:
Nog een vraagje:

Ik heb er dus een besteld en ik wil hem ook gebruiken voor navigatie icm tomtom.
Heb ik nog meer dingen nodig als alleen de software van tomtom?
Een gps ontvanger (ik zou bluetooth nemen) Goeie tip is denk ik de 16-kanaals bluetooth gps van adapt (precieze type weet ik even niet), die is te krijgen voor een euro of 60 en heeft prima ontvangst, ook vanuit m'n dashboardkastje.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32505972
ToMaSZ, bedoel je de Adapt AD-500? (goedkopere versie is de AD-300, verschil tussen deze 2 weet ik niet)

ik zou dan heel erg graag willen weten waar je die voor 60 euro kan vinden
pi_32506024
IK neig toch naar de Vario, ik heb nu een SDA en die werkt verder prima, maar ik mis mijn touchscreen van mijn "oude" Qtek 2020 die helaas niet meer werkt...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_32506130
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:36 schreef HeatWave het volgende:
IK neig toch naar de Vario, ik heb nu een SDA en die werkt verder prima, maar ik mis mijn touchscreen van mijn "oude" Qtek 2020 die helaas niet meer werkt...
Vind je deze niet te groot/zwaar? dat is de voornaamste reden dat ik de Q-tek 8310 heb genomen. net zo groot als mijn nokia 6230
pi_32506180
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:40 schreef chrdek het volgende:

[..]

Vind je deze niet te groot/zwaar? dat is de voornaamste reden dat ik de Q-tek 8310 heb genomen. net zo groot als mijn nokia 6230
Ik heb er persoonlijk geen moeite mee, maar kan me voorstellen dat mensen het niet handig vinden.

Die MDA pro (oid) die is pas groot zeg..

Nog iemand hier die stroomconnectortjes van Qtek2020's kan solderen? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 23 november 2005 @ 16:28:18 #24
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32510853
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:35 schreef chrdek het volgende:
ToMaSZ, bedoel je de Adapt AD-500? (goedkopere versie is de AD-300, verschil tussen deze 2 weet ik niet)

ik zou dan heel erg graag willen weten waar je die voor 60 euro kan vinden
Ik heb er een gescoord voor 70 euro via marktplaats bij een optiek in arnhem. Keurig snelle levering. Spamt marktplaats met die dingen, dat dan weer wel. (Weet niet of het de 300 of 500 is, even in de auto kijken vanavond )

Begreep van een collega dat ie die van hem voor 60 euro te pakken had, zal het hem even vragen als ie er weer is.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32543578
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:28 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Ik heb er een gescoord voor 70 euro via marktplaats bij een optiek in arnhem. Keurig snelle levering. Spamt marktplaats met die dingen, dat dan weer wel. (Weet niet of het de 300 of 500 is, even in de auto kijken vanavond )

Begreep van een collega dat ie die van hem voor 60 euro te pakken had, zal het hem even vragen als ie er weer is.
En, weet je al waar ie m voor 60 had kunnen krijgen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')