abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage dinsdag 8 november 2005 @ 20:58:13 #1
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_32098491
Ik ken het werk van Sylvian al een tijdje. Zijn samenwerking met Fripp kan mij erg bekoren. Echter, écht solowerk van David kende ik amper. Tot vandaag.

Onlangs speelde een geflipte geluidenkunstenaar me het nummer 'Forbidden colours' voor. Sindsdien luister ik bijna niks anders. Schitterend sfeervol en gedragen (zo alle clichés even gehad). De tekst zal ik straks beneden even posten.

Vandaag zag ik, per stom toeval, het album 'Secrets of the Beehive' liggen. Meteen blind gekocht en in de trein zag ik dat het nummer 'Forbidden colours' op het album staat. Wat een feest. Nu in perfecte kwaliteit ipv lame mp3 geluid.

Allmusic over David:

Following the 1982 dissolution of Japan, the group's onetime frontman David Sylvian staked out a far-ranging and esoteric career that encompassed not only solo projects but also a series of fascinating collaborative efforts and forays into filmmaking, photography, and modern art. Born David Batt in Kent, England, on February 23, 1958, Sylvian formed Japan in 1974 and served as primary singer/songwriter throughout the group's eight-year existence. Just prior to Japan's breakup, Sylvian began working with composer Ryuichi Sakamoto, with whom he released the single "Bamboo Houses" in 1982, marking the beginning of a longstanding musical relationship.

After 1983's "Forbidden Colours," another joint effort with Sakamoto composed for the film Merry Christmas, Mr. Lawrence, Sylvian released his 1984 solo debut, Brilliant Trees. The first step in his music's evolution from Japan's post-glam synth pop into richly textured, poetic ambience, the album featured contributions from Sakamoto as well as Jon Hassell and Can alumnus Holger Czukay. That year, Sylvian also published his first book of photographs, Perspectives: Polaroids 82/84; in 1985, he released Preparations for the Journey, a documentary filmed in and around Tokyo, as well as the EP Words With the Shaman.

Gone to Earth, an ambitious double LP recorded with assistance from Robert Fripp and Bill Nelson, followed in 1986, while 1987 marked the release not only of the beautiful Secrets of the Beehive album but also the book collection Trophies: The Lyrics of David Sylvian. At the same time, he began composing the score for modern dancer Gaby Abis' Kin, which premiered at London's Almeida Theater that September; another collaboration with Abis, Don't Trash My Altar, Don't Alter My Trash, bowed in November 1988. Also in 1988, Sylvian reunited with Holger Czukay for the instrumental LP Plight and Premonition; the duo re-teamed in 1989 for Flux + Mutability. Ember Glance: The Permanence of Memory, an installation of sculpture, sound, and light created by Sylvian and Russell Mills, was staged in Tokyo Bay, Shinagawa, in 1990; a year later, he and the other members of Japan, who had briefly reunited under the name Rain Tree Crow, issued a self-titled album.

In 1994, Sylvian emerged in tandem with Robert Fripp for both an album, The First Day, and Redemption, another sound-and-image installation exhibited in Japan. The superb Dead Bees on a Cake followed in 1999; Approaching Silence, a collection of instrumental material, appeared later that fall. In fall 2000 Sylvian returned with the double-disc Everything and Nothing, which made for an excellent introduction to some of Sylvian's projects that had finally taken shape after composition completion, financial settlements, and time constraints throughout his solo career. He reappeared in 2003 with Blemish, an unsettling disc of new material featuring appearances by avant guitar legend Derek Bailey and electronica experimentalist Christian Fennesz.




Wie kent het?







Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 8 november 2005 @ 20:59:30 #2
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_32098523
The wounds on your hands never seem to heal
I thought all I needed was to believe

Here am I, a lifetime away from you
The blood of Christ, or the beat of my heart
My love wears forbidden colours
My life believes

Senseless years thunder by
Millions are willing to give their lives for you
Does nothing live on?

Learning to cope with feelings aroused in me
My hands in the soil, buried inside of myself
My love wears forbidden colours
My life believes in you once again

I'll go walking in circles
While doubting the very ground beneath me
Trying to show unquestioning faith in everything
Here am I, a lifetime away from you
The blood of Christ, or a change of heart

My love wears forbidden colours
My life believes
My love wears forbidden colours
My life believes in you once again


Waanzinnige poezië ! Liefhebbers van Nick Cave gaan dit ook goed vinden denk ik.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_32098747
Ik roep hier al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren dat David Sylvian fantastisch is. Luister toch eens naar MuziekOpa

Z'n nieuwe project "Nine Horses", samen met broertje Steve Jansen mag er trouwens ook zijn.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage dinsdag 8 november 2005 @ 21:10:05 #4
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_32098800
Ik wíst gewoon dat jij als eerste zou reageren! Ik heb onlangs zeer gaaf beeldmateriaal gekregen van Sylvian samen met Fripp tijdens de damage tour. Alleen in Japan uitgebracht heb ik me laten vertellen. Of zijn er inmiddels ook dvd's van uit?

En welke plaat van David moet ik zeer zeker nog aanschaffen?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_32098980
Brilliant Trees en Gone to Earth zijn geweldige albums!
  Redactie Frontpage dinsdag 8 november 2005 @ 21:16:21 #6
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_32099024
Oke, dank Cafca

Ben benieuwd of Japan me ook gaat bevallen eigenlijk Is dat heel anders dan het solo werk van Sylvian?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_32099032
Gone To Earth is essentieel (sebbo!)
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_32099114
hm, ja, het werk van Japan is wel meer New Wave-achtig, je moet er van houden.
Ik vind het goed, maar ik kan je zeker aanraden er eens naar te luisteren.
pi_32099115
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ben benieuwd of Japan me ook gaat bevallen eigenlijk Is dat heel anders dan het solo werk van Sylvian?
Zeker de eerste albums neigen nogal naar glamrock met een een Sylvian die niet klinkt als David Sylvian. Maar de latere albums zijn zeker de moeite waard.
En vergeet dan vooral niet het "Rain Tree Crow"project, wat gewoon een verkapte Japan reunie was.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:19:56 #10
14505 OProg
A Life in Music
pi_32099134
Van Japan draaide (en draai) in The Thin Drum altijd veel.

Van Sylvian 'Brilliant Trees', 'Secrets of the Beehive' en 'Gone to Earth' .
Dat Rain Tree Cow album uit begin jaren 90 is trouwens ook sterk.

De laatste die ik kocht was 'Dead bees on a Cake' maar die viel in draaibeurten wat tegen en kom me niet zo zeer boeien.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_32099159
En voor het betere piep-toet-knor werk is Blemish zeer aan te bevelen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage dinsdag 8 november 2005 @ 21:21:57 #12
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_32099190
Blemish is? Een plaat? Band? Met Sylivan?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_32099277
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:26:31 #14
14505 OProg
A Life in Music
pi_32099339
Dat was een album van een jaar of twee geleden waarop de muziek een soort minimaal gebeuren werd verheven met van die vage, fragmentarische stukjes ertussen. Het ging ook voor een groot deel om de zang met de rest als 'vulling'.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_32099342
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:19 schreef OProg het volgende:
Van Japan draaide (en draai) in The Thin Tin Drum altijd veel.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:29:02 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_32099424
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:26 schreef MuadDib het volgende:

[..]
Ik had het al gezien.

Vooral 'Ghosts' is een favoriet.
Steve Jansen / Richard Barbieri / Mick Karn hebben later ook nog dingen gemaakt natuurlijk. _ISM vind ik bijvoorbeeld een sterke plaat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage dinsdag 8 november 2005 @ 21:29:53 #17
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_32099451
Nou, piep toet knor werk vind ik altijd interessant! Dus die en Gone to earth worden mijn nieuwe aankopen denk ik
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_32099538
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:29 schreef OProg het volgende:
Steve Jansen / Richard Barbieri / Mick Karn hebben later ook nog dingen gemaakt natuurlijk. _ISM vind ik bijvoorbeeld een sterke plaat.
Hoe goed ook, ze missen De Stem.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage dinsdag 8 november 2005 @ 21:34:26 #19
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_32099600


Het ultieme stel. Ik vind dat Fripp écht de sfeer van Sylvian's song fantastisch kan neerzetten en uitbreiden.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 8 november 2005 @ 21:35:07 #20
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_32099626
Kan iemand mij trouwens verklaren waarom Sylvian met name in China zo populair is?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:39:37 #21
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_32099777


Approaching Silence vind ik trouwens ook een erg mooie (instrumentale) cd.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_32099872
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik vind dat Fripp écht de sfeer van Sylvian's song fantastisch kan neerzetten en uitbreiden.
Niet voor niks vroeg Fripp in '91 Sylvian als zanger bij de zoveelste herstart van King Crimson. Sylvian bedankte voor de eer.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:42:17 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_32099877
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:32 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Hoe goed ook, ze missen De Stem.
Het is gewoon anders.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:53:57 #24
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_32100287
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:10 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik heb onlangs zeer gaaf beeldmateriaal gekregen van Sylvian samen met Fripp tijdens de damage tour. Alleen in Japan uitgebracht heb ik me laten vertellen. Of zijn er inmiddels ook dvd's van uit?
Alleen een japanse laser-disc , nog steeds niet op dvd uit helaas.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_32195682
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:53 schreef fripper het volgende:

[..]

Alleen een japanse laser-disc , nog steeds niet op dvd uit helaas.
Enige "oficiele" DVD met werk van Sylvian is de DVD met clips van Anton Corbijn die destijds voor de eerste cd van Syvlian twee clips regiseerde. Op de DVD staat de clip van Red Guitar. Jammer genoeg niet The INk in the Well die ik wel op een zelf gebrande dvd heb staat.
http://www.davidsylvian.net/article.php?sid=69

En ik heb via via een onoficiele compilatie DVD gekregen met allemaal clips van Japan van hun eerste album tot aan Tin Drum. :-)

Fred
  Redactie Frontpage dinsdag 31 januari 2006 @ 11:04:51 #26
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_34641891
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:08 schreef MuadDib het volgende:
Ik roep hier al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren dat David Sylvian fantastisch is. Luister toch eens naar MuziekOpa

Z'n nieuwe project "Nine Horses", samen met broertje Steve Jansen mag er trouwens ook zijn.

[afbeelding]
Die heb ik onlangs gekocht. Al bij de eerste track 'wonderful world' was ik om. Iemand een idee of de goede man nog interesse heeft in een tournee of dat er überhaupt de kans bestaat dat hij naar Nederland komt? Carre ofzo...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_34642074
Mick Karn is nog niet eens genoemd, de bassist van Japan met ook in ieder geval 1 goed solo album

Ik heb ook nog 3 cd's met Rarities,

Rarities 1980-1987
Rarities 1988-1993
Rarities 1994-1998

En dan nog veel met Robert Fripp..

[ Bericht 28% gewijzigd door Bauhaus op 31-01-2006 11:51:43 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 31 januari 2006 @ 11:25:28 #28
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_34642371
Wat heb je precies met Fripp samen?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_34642490
A Blessing of Tears, That Whtch Passes, RF and the League of Crafty Guitarists Live en Show of Hands, The Bridge between, Kings, Damage, A blessing of Tears
pi_34723473
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:13 schreef Bauhaus het volgende:
Mick Karn is nog niet eens genoemd, de bassist van Japan met ook in ieder geval 1 goed solo album

Ik heb ook nog 3 cd's met Rarities,

Rarities 1980-1987
Rarities 1988-1993
Rarities 1994-1998

En dan nog veel met Robert Fripp..
Karn heeft een aantal hele goeie cd's gemaakt. Heb hem tentijde van de Beastial Cluster tour nog live gezien in het Paard in Den Haag. Was waanzinnig goed.
Heb een paar mooie bootlegs van hem.
Wat zijn die Rarities trouwens? Van Sylvian?
Heb tijdje terug deze binnengeslurpt: http://myweb.tiscali.co.uk/stronghold1/
Een erg mooie DVD.
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:30 schreef Bauhaus het volgende:
A Blessing of Tears, That Whtch Passes, RF and the League of Crafty Guitarists Live en Show of Hands, The Bridge between, Kings, Damage, A blessing of Tears
Aiaiai.......dat zijn nog eens juweeltjes die je daar op noemt. the League of Crafty Guitarists zie je niet zo vaak vershijnen in lijstjes. En ook die van Bridges Between is erg mooi. Door Fripp ben ik me trouwens ook wat gaan verdiepen in the California Guitar Trio. Geloof dat ik één van de weinig nederlanders ben die ze echt goed vind

Wat het touren betreft van Sylvian.....er gaan geruchten dat hij van de zomer in Italie tourt maar door zijn management werd dat weer ontkent. Ik denk dat hij dit jaar wel weer met een verrassing komt.

Fred
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:02:48 #32
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_34736326
Hier nog een liefhebber, nu moet ik toegeven dat ik niet zo warm liep voor japan, maar David solo vind ik geweldig.
Vooral Orpheus vind ik een geweldig nummer.
Nightporter is ook erg goed.
Ik heb hier ook nog een nummer Forget his voice, samen met The blue nile, ook erg relaxed.En niet te vergeten Forbidden colours.
Ik mag het graag horen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_35060399
Even niet in AT list gekeken

The Blue Nile, ook zo'n "rare" band
Wist niet van het bestaan van zo'n nummer

Weer eens iets terug geluisterd, heb teveel om te luisteren.
Door dit soort topics wil/kan ik het weer eens horen,
zo zijn er zoveel bands uit die tijd die nog steeds de moeite waard zijn om te beluisteren.
pi_35118458
Moet je hier eens kijken onderaan de pagina :-) :

http://www.thealternative.nl/deagenda.html

VERWACHTE CONCERTEN


Wat zit er in de kijker van The Alternative? Waar kan jij misschien straks naartoe? Onderstaande bands zullen hoogstwaarschijnlijk komen spelen in ons land. Hou de site in de gaten voor de exacte tourdata!

EL PRESIDENTE
THE EXIT
LITTLE BARRIE
LIVE
GRAHAM COXON
FEDERATION X
HULAPUNK
DEAR LEADER
NORTH MISSISSIPPI ALLSTARS (aka NMAS)
MARAH
THE RAZORBLADES
CLOR
MECANO
KRAAK & SMAAK ‘BOOGIE ANGST tour 2006’
NEW MODEL ARMY
CHARLIE MUSSELWHITE
DAVID SYLVIAN
MORNING RUNNER
NEW CHRISTS
SOLOMON BURKE & THE SOULS ALIVE BAND
DONAVON FRANKENREITER
EMBRACE
WILLY DeVILLE

Fred
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:42:38 #35
72738 misspoezz
... Het kan altijd erger
pi_35718441
OMG! ik heb net drie dagen geleden Japan en David Sylvian ontdekt, ik hoorde het nummer Nightporter en die zocht ik al eeuwen... (erg he, dat ik er nu pas achter kom!)

Wat een geweldig nummer, ga zeker meer van deze man / groep luisteren!
... Kuma Kuma Heeeee ...
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:58:43 #36
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35718810
pas weer wat van hem binnengekregen

blijft heerlijk
  zondag 5 maart 2006 @ 13:40:22 #37
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35738267
ik heb die CD met surrender op #1
goed nummer maar ik heb de rest van die CD nog niet beluisterd (en ik heb hem al 6 jaar )
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 5 maart 2006 @ 13:40:57 #38
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35738290
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:42 schreef misspoezz het volgende:
OMG! ik heb net drie dagen geleden Japan en David Sylvian ontdekt, ik hoorde het nummer Nightporter en die zocht ik al eeuwen... (erg he, dat ik er nu pas achter kom!)

Wat een geweldig nummer, ga zeker meer van deze man / groep luisteren!
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35741338
Nightporter van David Sylvian is een Ode aan Erik Satie .
Hierdoor ben ik mijzelf gaan verdiepen in de muziek van Erik Satie (en in (klassieke) piano muziek in het bijzonder !)
Luister nog weleens naar dit nummer wanneer ik wéér eens in een ' melancholische ' bui ben (blijft mooi ! )
  zondag 5 maart 2006 @ 15:17:28 #40
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35741874
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:02 schreef PieD_NoiR het volgende:
Nightporter van David Sylvian is een Ode aan Erik Satie .
Hierdoor ben ik mijzelf gaan verdiepen in de muziek van Erik Satie (en in (klassieke) piano muziek in het bijzonder !)
Luister nog weleens naar dit nummer wanneer ik wéér eens in een ' melancholische ' bui ben (blijft mooi ! )
ah alles komt bij elkaar nu: satie, Sylvian, Japan, piano. De ultieme conevrgentie
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 5 maart 2006 @ 16:40:52 #41
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_35744807
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:02 schreef PieD_NoiR het volgende:
Nightporter van David Sylvian is een Ode aan Erik Satie .
Hierdoor ben ik mijzelf gaan verdiepen in de muziek van Erik Satie (en in (klassieke) piano muziek in het bijzonder !)
Luister nog weleens naar dit nummer wanneer ik wéér eens in een ' melancholische ' bui ben (blijft mooi ! )
Ode vind ik een groot woord, het is meer gebaseerd op Gymnopédies van Satie.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_35745986
Vooruit dan ..... ' Hommage '
  zondag 5 maart 2006 @ 17:20:31 #43
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_35746334
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:22:20 #44
1602 Fransie
blue is not red
pi_36858457
Sedert '84 al groot fan van Sylvian. Is al aardig wat jaartjes dus. Heb veel vinyl en rare stuff van hem. Zoals de CD van Hector Zazou met mr.X alias David erop en Ember Glance en Trophies I en II. The weatherbox is mij helaas ontvallen bij een inbraak....

Door de jaren slechts 3 concerten van de beste man mogen zien:

'88 in Ahoy
'94 in Carré
'04 op Crossing Borderfestival in Den Haag
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
  Redactie Frontpage zondag 28 januari 2007 @ 17:33:34 #45
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_45763545
Ik heb per ongeluk in mijn grote onwetendheid een nieuw Sylvian-topic aangemaakt.
Hier: Nine Horses - David Sylvian projects

Zullen we daar verder discuzeuren?



Peace, love and understanding
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_51737703
Begin oktober is hij in Nederland.

Dit jaar ga ik gewoon, dat heb ik mezelf beloofd. Crossing Border heb ik overgeslagen en daar heb ik spijt van.

[ Bericht 36% gewijzigd door wyccie op 23-07-2007 02:37:08 ]
pi_51740652
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:31 schreef wyccie het volgende:
Begin oktober is hij in Nederland.

Dit jaar ga ik gewoon, dat heb ik mezelf beloofd. Crossing Border heb ik overgeslagen en daar heb ik spijt van.
Hoef je niet te doen.....ik heb hem toen gezien en ik vond het erg tegenvallen. Vond de set die hij toen speelde nogal deprimerend. Vond Blemish ook niet my cup of tea moet ik zeggen.
Kijk in elk geval uit naar Oktober, heb kaarten voor Amsterdam dus ik ben erbij!!!

Fred
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2009 @ 22:27:57 #48
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_73054144
Iemand Manafon al gehoord?
Ik wel!
Ben benieuwd wat een ieder ervan vindt!

Spuien maar!


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_73059961
Ik nog niet!

Ben ook wel benieuwd wat ik er van vind. Als ik de berichten mag geloven is Blemish ivm Manafon nog een luchtig niemendalletje.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2009 @ 07:28:33 #50
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73059988
Staat bij Bol in de bestelling...nog steeds niet binnen. Ben wel erg benieuwd!

(Komt wel een hoop moois uit zeg de laatste tijd...nieuwe van Porcupine Tree is ook al zo mooi en ook de nieuwe van Yoko Ono).
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')