abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 7 november 2005 @ 17:52:24 #1
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32062561
Real Madrid C.F. Vs F.C. Barcelona

Plaats van handeling

Estadio Santiago Bernabeu, capaciteit: 78.500 zitplaatsen.



De geschiedenis: copy van het topic Barca-Real van November 2004.

Waar komt het ongelooflijke grote strijd-gevoel vandaan die de concurrentie tussen deze 2 grote clubs de grootste van de wereld maakt?
De rivaliteit tussen Real Madrid en Club van Futbol Barcelona is niet van de jaren 90, noch van de tijd van Alfredo Di Stefano en Ladislao Kubala. Het is een rivaliteit van jaren geleden, de jongeren van tegenwoordig waren niet zelfs geboren. Maar hierbij probeer ik een overzicht te geven van sommige gebeurtenissen, om aan te tonen wat de echte oorzaak van de rivaliteit van deze twee clubs is.
Vanaf het seizoen 1915-16, zijn zij concurrenten van elkaar. Het is leugen als iemand zegt dat de oorsprong van de rivaliteit Real Madrid zelf was, aangezien in 1916, vóórdat de finale van de Copa del Rey gespeeld werd in Barcelona de Catalaanse pers het Catalaanse publiek had opgefokt zodat deze de Madrilenen tijdens de wedstrijd bekogelden met stenen. Athletic de Bilbao won de finale met 4-0.

De Catalaanse pers van dat ogenblik was de oorzaak om haat tussen Real Madrid en Barcelona te veroorzaken. Het zou niet tot het seizoen 1932-33 zijn dat de Madrilenen voor het eerst Barca fuckte! Jose Samitier, icoon van het Barcalonisme van destijds werd door de witten over genomen en de dat seizoen won Real voor de 2de maal de Liga. Twee seizoenen later, in 1935, vonden twee historische nederlagen plaats: een droevige 5-0 dat Real in Barcelona op z’n broek kreeg en 8-2 in Madrid vóór hetzelfde Barcelona. AUW! Een maand vóór Burgeroorlog, 21 van Juni 1936, won Real de Copa del Rey van Spanje door Barca te verslaan met 2-1 in een wedstrijd waar keeper Ricardo Zamora een gevaarlijk schot van azulgrana Escolá tegenhield.

Van hier, in 1936, begint de leugen bovengenoemd van Barcelona: "Madrid is het team van Franco". Niettemin, in 1933 wint Real Madrid de liga en tot 1954 zouden ze moeten wachten deze nog een keer te winnen. Dit zijn decenia waarin de Koninklijke niet de favoriet is voor de titel, integendeel, het is vaak Barcelona en Atletico Aviacion die wint. Na een rustige periode van de kant van de Catalaanse pers is het een Catalaanse journalist, Juan Antonio Samaranch die het nodig vind het sfeertje weer op te warmen voor de wedstrijd tussen de 2 in de Copa del Generalísimo. Dit resulteert dat het eerste duel gewonnen wordt door de Catalanen met 3-0, de return in Madrid wordt in het voordeel van Real beslist met een historische 11-1 nadat Barca de rust in is gegaan met een 0-1 voorsprong. Het verhaal gaat in de ronte dat de Catalanen in de rust visite kregen in de kleedkamer van enkele militairen die onder Franco dienden

In 1953 vindt de transfer van Alfredo Di Stéfano plaats. Er zijn weer zoveel leugens verteld over dit dat het maar weer eens duidelijk moet worden. Als samenvatting: Een confrontatie tussen Real Madrid en Barcelona vond plaats om van de diensten van de Argentijn gebruik te kunnen maken (beiden clubs beweerden de speler gecontracteerd te hebben). De Spaanse sportjustitie besloot dat de speler 2 jaar in Madrid en andere 2 jaar in Barcelona zou spelen. Nadat Di Stéfano enkele maanden in Madrid had zitten aanklooien hadden de Catalanen het wel gezien: "Houden jullie die jongen maar" werdt er geroepen, die kan toch niks goeds doen. Real zou de speler houden die na deze uitspraken uitgroeide tot 1 van de grootste spelers die Real én Europa gekend heeft.

In de jaren 50 begint Real grote populairiteit te genieten nadat ze 5 maal de Europacup 1 winnen. In de 6de editie, 1961, blijkt toch weer dat Real bestolen wordt.Twee Engelse arbiters, M. Elleas en M. Leafe, verantwoordelijk voor de val van Real in de kwartfinales. Er zijn twee gebeurtenissen: in de heenwedstrijd krijgt Real een penalty tegen omdat er gezegd wordt dat keeper Jose Vicente een speler onderuit haalt, iets wat door niemand waar genomen werd. In de terugkeer, kreeg Canario een verschrikkelijke trap in maag in het strafschop gebied waarbij een achterbal gegeven werd. Een droevig feit, en een zwakke manier om de madrileense windvlaag in Europa met antisportsmanship te stoppen.

In jaren 90, doen het bestaan van de radicale groep Boixos Nois, het geweld van de Bulgaar Hristo Stoichkov en Mafia van Gaspart en Nuñez dat in 1992 en 1993 Barça op een zeer verdachte manier 2 liga's wint die Madrid in op de laatste speelde in Tenerife verspeeld. In 1993, geeft een 1-1 in het Camp Nou in de Supercopa van Spanje Real Madrid de titel, dat onder de lancering van voorwerpen door de Catalaanse winnen, van een dergelijke beschamende manier dat de spelers van Real Madrid het gebied onder politie bescherming moeten verlaten. In 1994, krijgen de Madrilenen een pijnlijke 5-0 op hun broek, een 5-0 die eigenlijk een 4-0 had moeten zijn omdat de tweede goal van Romario een klassiek geval van buitenspel was die de scheidsrechter niet wilde zien. de Echte pasvormen van Madrid pijnlijk een 5-0 in Barcelona. Maar goed had het van het zijn een 4-0, aangezien het tweede doel van Romario in clarísimo uit spel was dat ik niet wilde arbitreer zien. Maar in 1995, vengaria die Madrid, terug naar Barça manita in een partij geeft waar het de uitwijzing aan radicale Hristo Stoichkov zou benadrukken.

Ese mismo año, un gol de Giovanni en el Santiago Bernabeu, es celebrado por el con 3 cortes de manga a la afición madridista. Años después llegó a declarar que no entendió la repercusión de ese símbolo, ya que no sabia lo que significaba (encima se pensará que los madridistas somos gilipollas). Dit stukje is ff niet te vertalen

Tot zover de concurrentie strijd! Laten we nu eens een kijkje nemen naar wat beide clubs hebben gewonnen.

Real Madrid CF:

29 Veces Campeón de Liga
17 Veces Campeón de la Copa del Rey
9 Veces Campeón de Europa
1 Vez Campeón de la Supercopa de Europa
2 Veces Campeón de la Copa de la UEFA
1 Vez Campeón de la Liga
7 Veces Campeón de Supercopa
3 Veces Campeón de Copa Intercontinental
2 Veces Campeón de Copa Latina
2 Veces Campeón de la pequeña Copa Del Mundo
18 Veces Campeón Regional
5 Trofeos Mancomunados

FC Barcelona:

16 Veces Campeón de Liga
23 Veces Campeón de la Copa del Rey
1 Vez Campeón de Europa
2 Veces Campeón de la Supercopa de Europa
4 Veces Campeón de la Copa de la UEFA
2 Campeón de la Copa de Liga
5 Veces Campeón de Supercopa
1 Vez Campeón de Copa Latina

met dank aan Jojomen4 ( Real Madrid C.F. - F.C. Barcelona, 10 April 2005 )
pi_32063290
Ik hoop maar dat Barca wint en Eto'o een hatrick maakt!

Aanpakken die madrilenen
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
pi_32063485
Beide teams boeien me niet en zijn kutclubs.

1-1 dan maar met goal van Van Bommel en eigen doelpunt van Valdez
  maandag 7 november 2005 @ 18:30:05 #4
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_32063694
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:23 schreef the_legend_killer het volgende:
Beide teams boeien me niet en zijn kutclubs.

1-1 dan maar met goal van Van Bommel en eigen doelpunt van Valdez
Valdez speelt niet bij Real noch Barca.

Ik zeg 4-1 Binho maakt er 2, versiert een strafschop en geeft een assist.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  Trouwste user 2022 maandag 7 november 2005 @ 18:31:12 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_32063723
Waarom nou weer zo'n klote op ?


Hup Barca.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32063776
Een spectaculaire 3-4 zou mooi zijn, uiteraard met een doelpunt van Van Bommel.
That's all folks!
pi_32063998
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:30 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Valdez speelt niet bij Real noch Barca.

Ik zeg 4-1 Binho maakt er 2, versiert een strafschop en geeft een assist.
Hoe heet die Barca keeper dan
pi_32064125
Leuke pot moet het zeker worden. Is die dikke van Real er dan weer bij?
pi_32064228
Hoelaat begint het?
  maandag 7 november 2005 @ 18:48:03 #10
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_32064242
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Leuke pot moet het zeker worden. Is die dikke van Real er dan weer bij?
Net niet of net wel, zal dus 1 of 2 dagen voor de pot bekend zijn
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 7 november 2005 @ 18:50:48 #11
67174 Dos37
Come on Twente
pi_32064339
* Dos37 is blij met canalplus
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_32064449
Hup Barca
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_32064469
hey jojomen wat geen Valdez ?
  maandag 7 november 2005 @ 18:57:20 #14
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32064528
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:31 schreef tong80 het volgende:
Waarom nou weer zo'n klote op ?


Hup Barca.


  maandag 7 november 2005 @ 18:59:10 #15
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_32064596
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:55 schreef the_legend_killer het volgende:
hey jojomen wat geen Valdez ?
z=s
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_32064621
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:59 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

z=s
aha dan eigen doelpunt van Valdes
  maandag 7 november 2005 @ 19:00:51 #17
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_32064661
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:47 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoelaat begint het?
denk 8 of 10 uur. Is volgens mij nog niet bekend. Wordt vaak pas 1 week van tevoren bekend gemaakt. Hoop zelf op 10 uur dan kan ik het zien, anders niet.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_32073932
ik zeg, net als vorig seizoen, 20-0 voor Madrid

12x Robinho, 6x Raul, 1x Carlos en tot slot Beckham die een vrije trap in het net hangt

Kortom, ik doe geen uitspraken over de uitslag

Ik heb er iig wel weer zin in in deze klassieker
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_32074041
Woodgate gaat een eigen goal scoren.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 7 november 2005 @ 23:54:49 #20
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_32074510
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Woodgate gaat een eigen goal scoren.
En je "grap" is natuurlijk dat jij ook weet dat ie een maand geblesseerd is, toch?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_32074558
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:54 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

En je "grap" is natuurlijk dat jij ook weet dat ie een maand geblesseerd is, toch?
Wanneer is hij niet eens geblesseerd. Oh ja, toen hij zijn eigen goal scoorde.
Dit is natuurlijk niet gunstig voor Barcelona. Die jongen heeft namelijk een neusje voor eigen goal.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_32075770
Ik voorspel 2-3.
Robinho en Raul scoren voor Real, Ronaldinho en 2 x Eto'o voor Barcelona.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:37:23 #23
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_32076054
Real 1- FCB 3

2x v Bommel en Valdes scoort ook ohja en die klungel van een Ronaldo scoort met zn pens
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_32080179
Start stipt 20.00 uur op zaterdag 19 november (http://www.realmadrid.com/articulo/25335.htm). Kan ik eindelijk de wedstrijden van Real zien, heb ik zelf g$%#^%$@#e een wedstrijd om 19 uur...zal je net zien.

Wat de wedstrijd zelf betreft heb ik geen idee, vind het maar moeilijk. Met Ronaldo in de gelederen hebben we in ieder geval meer kans, ik gok (en hoop) op een 1-0.
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:27:48 #25
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_32081416
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:31 schreef tong80 het volgende:
Waarom nou weer zo'n klote op ?


Hup Barca.


Inderdaad, wat een rare OP zeg. Duidelijk Pro-Madrid fans
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')