abonnement Unibet Coolblue
pi_32018141
Ik heb na het scheren altijd een erg geirriteerde huid bij mijn hals (dus de huid onder mijn kaaklijn). Ik scheer om de 2 dagen met Gilette Mach 3 en wissel de mesjes regelmatig.

Ik heb al flink wat geprobeerd maar ik hoop dat iemand misschien nog een andere (liefst dé) oplossing heeft om de irritatie: rode bultjes, rode droge plekken etc. te doen verdwijnen)

Wat heb ik geprobeerd (zonder resultaat)

- Scheerolie
- Ander scheerschuim (voor gevoelige huid)
- Huid eerst nat maken daarna pas scheren
- Alleen maar met de huid mee scheren
- Aftershave(balsum) na het scheren aanbrengen

Dit bovenstaande heeft dus niet geholpen.....heeft iemand een andere oplossing? Owja, en ik laat geen baard staan en ik wil met mesjes blijven scheren
Haleloeja
pi_32018200
onder de warme douche en daarna een verzorgings creme?
x
pi_32018277
Shiseido Men moisturizing emulsion. Kun je gewoon bij Ici Paris halen of iets dergelijks. Het is wel vrij prijzig, maar je doet er wel een paar maand mee. Helpt echt super goed. Ik heb sindsdien nergens last meer van! Het is er speciaal voor ontwikkeld.
De cursus 'omgaan met teleurstellingen' gaat helaas niet door.
  zondag 6 november 2005 @ 11:05:52 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_32018330
gewoon onder de douche scheren en misschien wat minder vaak, dat hielp bij mij in elk geval goed.
pi_32018410
Ik heb precies hetzelfde probleem. Scheer ook met mach 3/turbo en heb ook een zeer geiiriteerde huid. Ik ben naar ici paris geweest en daar gaven ze me Biotherm Homme mee, after shave for sensitive skin alcohol free staat er op. Het is een kleine tube van 50 ml. Kost rond de 15 euro dacht ik, maar je doet er maanden mee. 2 kleine druppeltjes van dat spul en je huid is niet meer geiiriteerd en voelt echt fijn aan. Het geurtje is ook erg aangenaam. Het is dus een soort verzorging spul en after shave geurtje in 1. Echt top spul.
pi_32018632
klopt ik heb dat ook... ik heb echt een hekel aan scheren beneden de kaaklijn aangezien ik dan pas die geirriteerde huid krijg, maar als ik stoppels van 4 dagen heb krijg ik dat ook dus...

dan toch maar zo glad als een babytje

ik heb zelf iets van niveau.. wat wel goed helpt
I'm not the man you think I am!
pi_32018661
Minder druk zetten op je scheermes.
pi_32018669
Heb hetzelfde. Voor mij is de oplossing om niet tegen de haargroei-richting in te scheren. Die Mach 3 mesjes zijn scherp genoeg om op die manier glad te kunnen scheren.

edit: maar dat heeft TS dus al geprobeerd.
pi_32018859
dus ik zou een soort creme moeten komen voor na het scheren? En de 2 die hier langsgekomen zijn zijn:

* Biotherm Homme - after shave for sensitive skin (alcohol free)
* Shiseido Men moisturizing emulsion
Haleloeja
  zondag 6 november 2005 @ 11:53:02 #10
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_32019255
Interessant topic dit, ik heb er ook last van. Mijn huid is alleen geïrriteerd onder de kaaklijn.
pi_32019302
bij mij was het probleem opgelost na de aanschaf van een coolskin met verz.creme er in.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_32019320
Koop een aftershave creme van Vichy bij de apotheek... helpt gegarandeerd!!
Nieuwe creme van Loreal trouwens ook -> Loreal Men Expert Hydra
pi_32019579
Onder de douche scheren, de huid wel nog even goed nat maken werkt perfect voor mij. Als ik alleen met scheerschuim scheer irriteert het bij mij ook maar onder de douche echt nergens last van
  zondag 6 november 2005 @ 12:29:05 #14
14827 Kogando
Modelprutser
pi_32020281
Gewoon een goed scheerapparaat kopen en niet meer nat scheren..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_32020529
ook maar even een tvp'tje, heb er ook wel last van soms, vooral als ik me niet iedere dag scheer of als ik niet na 2 keren scheren (Mach3Turbo) een nieuw mesje gebruik.

en als ik niet nat ga scheren vallen de vellen er helemaal af bij mij. heb ook een philips coolskin met van die zeep erin maar dat werkte ook voor geen meter bij mij.

binnenkort maar eens een van die cremetjes proberen dan...
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_32020801
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:36 schreef joris007 het volgende:
ook maar even een tvp'tje, heb er ook wel last van soms, vooral als ik me niet iedere dag scheer of als ik niet na 2 keren scheren (Mach3Turbo) een nieuw mesje gebruik.

en als ik niet nat ga scheren vallen de vellen er helemaal af bij mij. heb ook een philips coolskin met van die zeep erin maar dat werkte ook voor geen meter bij mij.

binnenkort maar eens een van die cremetjes proberen dan...
Coolskin vind ik ook compleet bagger ja, gebruik ik alleen als het echt even bijgewerkt moet worden en ik haast heb
pi_32022040
TVP, ook vaak last van. En zo'n rode keel zieter toch niet echt charmant uit.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_32022754
Zelf ook erg lang last van gehad. Tip kwam van mijn kapper...

Laat de scheerschuim en gel staan. En ga de ouderwetse scheerZEEP gebruiken. Gewoon de Vergulde Hand + scheerkwast kopen....

Onder de douche gezicht natmaken --> kwast nat maken --> gezicht zepen --> even inlaten trekken --> en je scheert je zo glad als babybilletjes
Geen last meer van rode huid, wondjes, of wat dan ook...
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_32023534
De beste tip die ik je kan geven is: Gooi je Mach3 weg! There. En koop vervolgens een ouderwets scheermes, zoals deze bijvoorbeeld:


Merkur Classic HD

Het is een investering in het begin (Een euro of 25 op bijv. www.scheerwinkel.nl) maar het heeft 3 belangrijke voordelen:

1. Het scheert gladder
2. Minder tot geen huidirritatie
3. Tien mesjes kosten circa 5 euro i.p.v. circa 30 euro.

Het grote nadeel is dat je er wel mee moet leren omgaan. Voor (veel) meer info zie Badger & Blade
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_32023667
@W1ZZ hoeveel weegt dat scheermes?
pi_32023776
Tsja, heb 'm nooit op de weegschaal gelegd maar wel meer dan een mach3... Maar dat is ook het idee. Je moet met zo'n apparaat geen druk uitoefenen op je kaken, maar hem er opleggen en rustig erlangs laten glijden. Het gewicht van het scheermes zorgt dan voor voldoende 'druk' op je kaken.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_32024411
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:27 schreef W1ZZ het volgende:
Tsja, heb 'm nooit op de weegschaal gelegd maar wel meer dan een mach3... Maar dat is ook het idee. Je moet met zo'n apparaat geen druk uitoefenen op je kaken, maar hem er opleggen en rustig erlangs laten glijden. Het gewicht van het scheermes zorgt dan voor voldoende 'druk' op je kaken.
Weet ik daarom vraag ik ook naar het gewicht.
pi_32024472
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:05 schreef SiGNe het volgende:
gewoon onder de douche scheren en misschien wat minder vaak, dat hielp bij mij in elk geval goed.
Onder de douche scheren is echt ideaal
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_32024723
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:47 schreef the900 het volgende:

[..]

Onder de douche scheren is echt ideaal
klopt. voorkomt bij mij een hoop ellende tijdens en na het scheren
rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
  zondag 6 november 2005 @ 15:43:26 #25
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_32026291
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:55 schreef dfr0st het volgende:
onder de warme douche en daarna een verzorgings creme?

werkt perfect...
ik hoef het ook echt niet op een andere manier te doen,
want dat lijkt mijn bek net een roodgeverfde grindtegel
─_(º.0)_/─
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')