abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 november 2005 @ 13:22:09 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_31926042
Actie warme voeten deel 4 -> al 1500 Euro gestort!!!!!!!!!!! is vol, dus hier verder.

Eerdere delen
Warme voeten deze winter. Ga jij ook iets doen?
Warme voeten deel 2; door de 1.000? -> doe je mee???
Actie warme voeten deel 3 -> dik door de 1.200 euro!!!

De aan- en inleiding:
Het begon allemaal hier Een trui kopen voor een dakloze; wat kan er op tegen zijn? en op aangeven van Loedertje en Pieldeprutkarbonkel werd het al heel snel Warme voeten deze winter. Ga jij ook iets doen?

Wat begon als idee voor een eenmansactie, werd al heel snel iets waar een heleboel FOK!-ers - en later ook niet-FOK!-ers - spontaan aan mee deden. En het gaat goed


De bedoeling in een notendop:
Stichting De Goede Herder deelt elk jaar 300 kerstpakketten uit aan dak- en thuislozen en verslaafden. Onze bedoeling was om met elkaar genoeg geld bij elkaar te verzamelen om in elk geval elk pakket te kunnen voorzien van 1 paar warme wintersokken (voorlopig nog even uitgaand van een bedrag van 2 euro per paar sokken). Later is daar als idee bijgekomen ook voor alle 300 pakketten een fleece-sjaal bij elkaar te sparen.

Nou, het is gelukt! In krap zes dagen is er door de FOK!-ers (en zelfs een aantal niet-FOK!-ers) een flink bedrag bij elkaar gebracht!


Wat is er tot nu toe concreet geregeld
We schieten al lekker op. Een kort overzicht van de vorderingen tot nu toe:

  • We hebben Hans Textiel bereid bereid gevonden ons 300 sjaals uit de actuele aanbieding te verkopen. Dat betekent 300 sjaals voor de prijs van 150 (¤ 1,98 per stuk; tweede gratis). Deedeetee is gauw naar de winkel gegaan om de kwaliteit te checken en deze is ruim goed bevonden: een mooie dikke sjaal van 30 x 160 cm. Uit praktisch oogpunt heb ik gevraagd of het mogelijk is alleen de donkere kleuren te krijgen en zelfs dat wilden ze voor ons regelen! Wil je de sjaal zien, dan kun je op de site de aanbiedingskrant bekijken; daar staat ie in. Ik mag ze eind volgende week ophalen en dan zal ik pics plaatsen! Ergo: ¤ 297 aan sjaals.

  • We hebben een leverancier van sokken uit het zuiden van het land bereid gevonden om ons 300 paar Noorse sokken (30% wol 20%polyamide en de rest acryl) te leveren tegen ¤ 1,50 per paar. Ik weet dat er heel veel goedkopere sokken te krijgen zijn, maar dit is de kwaliteit waar we naar zoeken. En als ik me niet vergis (ik heb al zóveel leveranciers bekeken) is dit voor deze kwaliteit een erg goede prijs.

    Er zou nog een andere leverancier vandaag rondbellen om te kijken wat ie kan doen, maar voorlopig dus in elk geval ¤ 450 aan sokken.

  • Ik heb de mensen van de stichting weer gesproken en het idee van een bijdrage aan de maaltijden zagen ze zeker zitten. Met name erwtensoep en knakworsten worden veel door de stichting uitgedeeld, dus zijn zeer welkom.

    Maar er is nog iets: elk soepje, elk kopje koffie en elk bordje nasi moet ergens in of op. De stichting gebruikt hiervoor disposables, oftewel: plastic servies en plastic bestek. Na gebruik wordt dit weggegooid. En niet zonder reden: afwassen is geen optie. Bovendien is hergebruik gezien de omstandigheden onverantwoord.

    Een derde item voor het pakket is nog niet genoemd. Wellicht dat ze nog ergens mee komen, maar vooralsnog heb ik daar nog niemand over gesproken. inmiddels genoemd: wat volgens de voorzitter van de stichting werkelijk nog heel zinvol zou zijn voor het pakket is een lekkere warme gebreide muts. Wie zijn wij om het beter te weten dan de kenners, dus een muts zou het dus maar moeten gaan worden!


    De tussenstand in euro's en aantallen
    Per 3 november, 19:00 uur:

    Toegezegd: 20 euro
    Ontvangen per bank: 794,40 euro
    Ontvangen per giro: 522,50 euro
    Ontvangen per Paypal: 75,02 euro
    Beloofde verdubbeling bij 150 paar sokken: 300 euro

    Totaal: 1.711,92 euro

    Aantal aanvragen voor de gegevens: 127
    Aantal stortingen bijgeschreven: 108
    Gemiddeld gedoneerd bedrag: 13,07
    Aantal toezeggingen: 2


    tof hè


    De actie is een groot succes straks houden we geld over
    Inmiddels hebben we meer dan 1.700 euro bij elkaar verzameld. Maar geld overhouden gaat niet gebeuren! Alles zal tot de laatste cent worden besteed aan goederen voor de gasten en klanten van Stichting De Goede Herder. Als we de sokken, sjaals en mutsen hebben gekocht en betaald, zal dat wat over is gespendeerd worden aan de warme hap en dat wat daarbij nodig is. En dat kan voor zoveel of ze weinig als er over is; komt dus helemaal goed!


    Sponsoring?
    Zo ik in een eerder topic al schreef, wilde ik de donatie aan de stichting gewoon 'anoniem' doen. Eigenlijk denk ik er nog steeds zo over en als ik de reacties in de afgelopen delen zie: de meesten van jullie ook.

    De actie is verder nooit bedoeld als sponsoringsactie. Het is nooit de bedoeling geweest bedrijven te zoeken die wilden bijdragen (financieel of in de vorm van goederen). We willen graag een goede prijs, maar het hoeft niet gratis! Dit is onze actie en die is mooi zo!


    Meedoen?
    En dan nog even dit: mochten er nog FOK!-ers (of niet-FOK!ers) zijn die ook mee willen doen, dan kan dat nog tot zondag 6 november om 12:00 uur. Daarna gaan we de balans definitief opmaken en het volgende plan te trekken.

    Wil je meedoen, stuur me even een mailtje, dan mail ik de gegevens terug. Mijn mailadres is: elisaB@fok.nl


    Hou je ons op de hoogte?
    Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden. Zodra er iets gebeurt, zal ik daar melding van doen. Beslissingen en keuzes maken we samen dmv polls. Bovendien zal ik uiteindelijk in dit topic ook volledige verantwoording afleggen over de inkomsten en de uitgaven. En zo hoort het ook: ik ben tenslotte niet meer alleen; het is nu onze Warme Voeten Actie


    Icons voor het Warme Voeten Promotieteam
    Doe je mee en wil je dat laten zien? Kies dan een van de usericons!

    http://images.fok.nl/upload/051102_4089_sokrood.gif
    http://images.fok.nl/upload/051102_4089_sokgroen.gif
    http://images.fok.nl/upload/051102_4089_sokblauw.gif
    http://images.fok.nl/upload/051103_16000_sokgeel.gif
    http://images.fok.nl/upload/051103_16000_sokoranje.gif
    http://images.fok.nl/upload/051103_16000_sokpaars1.gif
    http://images.fok.nl/upload/051103_16000_sokpaars2.gif
    http://images.fok.nl/upload/051103_16000_sokzwart.gif

    (Met dank aan Rewimo)

    [ Bericht 3% gewijzigd door ElisaB op 04-11-2005 01:10:40 ]
  • Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      donderdag 3 november 2005 @ 13:25:11 #2
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_31926149
    ze hebben óók fleece dekens, 2 voor 6 euro, dat zou 900 euro worden.
    *erg vasthoudend kan zijn
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 november 2005 @ 13:26:49 #3
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_31926193
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:25 schreef deedeetee het volgende:
    ze hebben óók fleece dekens, 2 voor 6 euro, dat zou 900 euro worden.
    *erg vasthoudend kan zijn
    Fleecedekens is ook een leuk idee, ben ik met je eens, maar we weten nog niet of daar behoefte aan is. We wachten nog op bericht van de Goede Herder om te horen wat ze eventueel nog goed kunnen gebruiken.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 3 november 2005 @ 13:28:05 #4
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_31926226
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:17 schreef Rewimo het volgende:

    [..]

    Ik stel voor:

    600 paar Noorse sokken voor 900
    300 sjaals voor 297

    totaal 1197 en nog geld voor soep en een broodje worst ook
    Eigenlijk vind ik dat HT wel wat meer van de prijs af mag halen. De sjaals betaal je nu de `gewone´ aanbiedingsprijs voor!

    Niettemin is 600 paar sokken zeer zeker een heel goed plan!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 3 november 2005 @ 13:28:54 #5
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31926248
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:26 schreef Rewimo het volgende:
    Fleecedekens is ook een leuk idee, ben ik met je eens, maar we weten nog niet of daar behoefte aan is. We wachten nog op bericht van de Goede Herder om te horen wat ze eventueel nog goed kunnen gebruiken.
    Inderdaad ja.
    Gezien hoor Deedeetee
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      donderdag 3 november 2005 @ 13:29:32 #6
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_31926269
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:28 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Eigenlijk vind ik dat HT wel wat meer van de prijs af mag halen. De sjaals betaal je nu de `gewone´ aanbiedingsprijs voor!

    Niettemin is 600 paar sokken zeer zeker een heel goed plan!
    Niks mis met die prijs denk ik hoor.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 november 2005 @ 13:29:33 #7
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_31926270
    2 paar sokken per pakket en dan 1 fleece sjaal
    Nog een happie eten!

    Nu gaan we met mensen die willen helpen dit samen uitvoeren met de stichting, Jeuh..
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      donderdag 3 november 2005 @ 13:30:21 #8
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31926292
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:28 schreef sanger het volgende:
    Eigenlijk vind ik dat HT wel wat meer van de prijs af mag halen. De sjaals betaal je nu de `gewone´ aanbiedingsprijs voor!
    Ga maar eens zien of je deze kwaliteit ergens voor 1 euro per stuk krijgt. Zal je niet lukken. Dit is écht een hele goed prijs. HT zal oa deze aanbieding gebruiken als 'lokkertje' voor de winkel. Als ze bereid zijn ons er onder deze voorwaarden 300 te verkopen, dan knijp ik in mn handjes. Echt waar!
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 november 2005 @ 13:31:00 #9
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_31926304
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:29 schreef Troel het volgende:
    Niks mis met die prijs denk ik hoor.
    Ik vind het ook al een hele nette prijs hoor, maar je weet nooit... Wie weet doen ze nog wat extra's of halen ze er wat af voor ons
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 3 november 2005 @ 13:31:15 #10
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31926314
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:29 schreef Rewimo het volgende:
    ElisaB, de icoontjes doen het niet in de openingspost
    Ik zie het...

    OP wordt nog helemaal aangepast, dus neem ik dat ook ff mee. Wilde er nu ieg wat hebben staan, zodat er niet een wildgroei aan nieuwe delen 5 zou ontstaan
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 november 2005 @ 13:31:57 #11
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_31926335
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:30 schreef ElisaB het volgende:

    [..]

    Ga maar eens zien of je deze kwaliteit ergens voor 1 euro per stuk krijgt. Zal je niet lukken. Dit is écht een hele goed prijs. HT zal oa deze aanbieding gebruiken als 'lokkertje' voor de winkel. Als ze bereid zijn ons er onder deze voorwaarden 300 te verkopen, dan knijp ik in mn handjes. Echt waar!
    Tsja niet zenuwachtig bij de telefoon gaan zitten hoor
    Stuur ze eventueel naar het forum, dan kunnen ze met eigen ogen zien hoeveel liefde hier vandaan komt
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 november 2005 @ 13:32:33 #12
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_31926352
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:31 schreef ElisaB het volgende:
    Ik zie het...

    OP wordt nog helemaal aangepast, dus neem ik dat ook ff mee. Wilde er nu ieg wat hebben staan, zodat er niet een wildgroei aan nieuwe delen 5 zou ontstaan
    Is prima hoor. Ik vind het in elk geval een leuk gezicht, al die icoontjes die je tegenkomt
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_31926392
    2 paar sokken en een sjaal zou wel gaaf zijn!
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
      donderdag 3 november 2005 @ 13:36:05 #14
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31926446
    Info over de sokken:
    quote:
    de samenstelling is 30% wol 20%polyamide en acryl dus synthetisch
    Toppie dus: warm (wol), duurzaam en soepel (de rest).

    Akkoord??

    Ik verwacht vandaag nog bericht van een andere leverancier. Dus ik denk dat we daar ook nog even op willen wachten.
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      donderdag 3 november 2005 @ 13:36:32 #15
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_31926459
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:36 schreef ElisaB het volgende:
    Info over de sokken:
    [..]

    Toppie dus: warm (wol), duurzaam en soepel (de rest).

    Akkoord??

    Ik verwacht vandaag nog bericht van een andere leverancier. Dus ik denk dat we daar ook nog even op willen wachten.
    ja
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_31926486
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:34 schreef MissBliss het volgende:
    2 paar sokken en een sjaal zou wel gaaf zijn!
    daar zeur ik al de halve dga over
    pi_31926522
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:36 schreef ElisaB het volgende:
    Info over de sokken:
    [..]

    Toppie dus: warm (wol), duurzaam en soepel (de rest).

    Akkoord??

    Ik verwacht vandaag nog bericht van een andere leverancier. Dus ik denk dat we daar ook nog even op willen wachten.
    Akkoord!
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 november 2005 @ 13:39:16 #18
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_31926536
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:38 schreef WarningSign het volgende:

    [..]

    Akkoord!
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      donderdag 3 november 2005 @ 13:39:26 #19
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_31926540
    Sokken klinken goed!

    Enneh... HT kan vast wel 300 sjaals missen uit de winkels. Het zal hun weinig uitmaken waar ze het geld vandaan krijgen toch? Als iemand ze maar betaald!
    ***
      donderdag 3 november 2005 @ 13:39:28 #20
    60533 Quara
    R3Ð Ðév¡l
    pi_31926542
    Ik las iets over soep enzo. Maar hoe maken ze dat warm? Misschien 1 gram coke erbij leveren?
    [url=http://www.]www.[/url]
    Thinking to be is quite the opposite of being one
    pi_31926555
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:37 schreef WarningSign het volgende:

    [..]

    daar zeur ik al de halve dga over
    Ja ik had het gisteren ook een keer gezegd.. sokken worden toch nat en vies natuurlijk.
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
      donderdag 3 november 2005 @ 13:40:25 #22
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_31926575
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:39 schreef Quara het volgende:
    Ik las iets over soep enzo. Maar hoe maken ze dat warm? Misschien 1 gram coke erbij leveren?
    soep wordt uitgedeeld door de goede herder
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 november 2005 @ 13:41:31 #23
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_31926608
    misschien wilt de hema wel rookworsten doneren
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_31926610
    het gaat goed zie ik. Hoeveel pakketten zijn er nu al klaar?
    Just say hi!
      donderdag 3 november 2005 @ 13:41:32 #25
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_31926611
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 13:39 schreef Quara het volgende:
    Ik las iets over soep enzo. Maar hoe maken ze dat warm? Misschien 1 gram coke erbij leveren?
    Hehe,
    quote:
    misschien wilt de hema wel rookworsten doneren
    Goed idee, worst van de hema
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')