abonnement Unibet Coolblue
pi_31910005
Hey allemaal,

ik zit er over te denken om mijn motorrijbewijs te halen maar vraag me eigenlijk af wat het nou ongeveer kost, wat heeft het jullie ongeveer gekost en hoeveel lessen heeft de gemiddelde mens ongeveer nodig?


thanks all
pi_31910417
+-1100 euro

21 lessen +-38 per les = +-800 euro
2 praktijk examens (verplicht) 190 euro
1 theorie examen 30 euro ofzo?
theoriemateriaal 40 euro

alles bij elkaar +-1060 euro

-edit-

dat was ongeveer een half jaar geleden...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31910670
Scheelt aanzienlijk qua auto rijbewijs of niet?
pi_31910725
mn autorijbewijs was een snelcursus van de ANWB... compleet pakket ook 21 lessen en dan nog een tussentijdse toets, 1daagse theoriecursus, lesmateriaal en intest er bij voor 1500 euro...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31910807
Niet goedkoop.

Je moet 2 examens doen.

Motorvoertuigbeheersing. Deze kost 100 euro.

Verkeersexamen (echte examen voor je rijbewijs dus) kost 200 euro.

Theorie. 30 euro.

Dit alles is alleen als je in een keer haalt...

Als je nooit op een motor hebt gereden ga dan maar gerust ervanuit dat je minimaal 20-25 lessen nodig zal hebben. Les kost 40 euro per uur.

Dus dat is al 1100 euro. Dat is dus echt een hoop geld :/

En uiteraard is dit zonder pakket + als je alles in een keer haalt...
pi_31911104
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:46 schreef yup het volgende:
Niet goedkoop.

Je moet 2 examens doen.

Motorvoertuigbeheersing. Deze kost 100 euro.

Verkeersexamen (echte examen voor je rijbewijs dus) kost 200 euro.

Theorie. 30 euro.

Dit alles is alleen als je in een keer haalt...

Als je nooit op een motor hebt gereden ga dan maar gerust ervanuit dat je minimaal 20-25 lessen nodig zal hebben. Les kost 40 euro per uur.

Dus dat is al 1100 euro. Dat is dus echt een hoop geld :/

En uiteraard is dit zonder pakket + als je alles in een keer haalt...
fok, 300 euro voor die 2 examens? word jij ff opgelicht dude ik was voor ze allebei toch echt maar 190 euro kwijt...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31911286
hmm, waarom is alles zo duur?
pi_31911317
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:54 schreef Youp het volgende:

[..]

fok, 300 euro voor die 2 examens? word jij ff opgelicht dude ik was voor ze allebei toch echt maar 190 euro kwijt...
Ik heb geen pakket oid, dit is gewoon de normale prijs.

Jij hebt korting gekregen. Ik niet. Ik heb geen pakket ik neem normaal lessen...

Vorig jaar heb ik gewoon 200 euro voor me B rijbewijs betaalt hoor (examen)...

A en B kosten hier in Amsterdam gewoon 200 euro voor het verkeersgedeelte... Alleen soms krijg je korting soms niet bla bla etc..
pi_31911922
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:00 schreef yup het volgende:

[..]

Ik heb geen pakket oid, dit is gewoon de normale prijs.

Jij hebt korting gekregen. Ik niet. Ik heb geen pakket ik neem normaal lessen...

Vorig jaar heb ik gewoon 200 euro voor me B rijbewijs betaalt hoor (examen)...

A en B kosten hier in Amsterdam gewoon 200 euro voor het verkeersgedeelte... Alleen soms krijg je korting soms niet bla bla etc..
yup, ik had voor mn motorrijbewijs ook geen pakket gewoon lessen... en wanneer ik een les gehad had sprak ik de volgende les af
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31911970
lol, is wel achterlijk duur daar in Nederland ?

Hier in België vorig jaar:

- 10 euro boekje + 15 euro theorie examen
- 400euro voor de lessen, 3 avonden, 2h per avond. Daarna krijg je een voorlopig rijbewijs (is een jaar geldig, met wat beperkingen, zoals vrijdag/zaterdag/zondag niet na 21h rijden enz)

Vervolgens een maandje rond gereden met dat voorlopig rijbewijs, en daarna praktijk examen gaan doen. Koste mij in totaal 35euro. Ik had wel zelf een chauffeur + volg auto voorzien, dus geen extra rijschool kosten hier.

In totaal dus een 500 euri

edit:

ow ja, ik heb dus ook mijn praktijk examen gedaan met mijn eigen motor. Een CBR 600F Piece of cake
pi_31912078
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:16 schreef errorken het volgende:
lol, is wel achterlijk duur daar in Nederland ?

Hier in België vorig jaar:

- 10 euro boekje + 15 euro theorie examen
- 400euro voor de lessen, 3 avonden, 2h per avond. Daarna krijg je een voorlopig rijbewijs (is een jaar geldig, met wat beperkingen, zoals vrijdag/zaterdag/zondag niet na 21h rijden enz)

Vervolgens een maandje rond gereden met dat voorlopig rijbewijs, en daarna praktijk examen gaan doen. Koste mij in totaal 35euro. Ik had wel zelf een chauffeur + volg auto voorzien, dus geen extra rijschool kosten hier.

In totaal dus een 500 euri
vroeger ging dat hier ook zo
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31912108
Het rijbewijs halen is pan het begin. Als je het hebt krijg je vanzelf een regelmatige stroom acceptgiro's in de bus.
pi_31912497
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:16 schreef errorken het volgende:
lol, is wel achterlijk duur daar in Nederland ?

Hier in België vorig jaar:

- 10 euro boekje + 15 euro theorie examen
- 400euro voor de lessen, 3 avonden, 2h per avond. Daarna krijg je een voorlopig rijbewijs (is een jaar geldig, met wat beperkingen, zoals vrijdag/zaterdag/zondag niet na 21h rijden enz)

Vervolgens een maandje rond gereden met dat voorlopig rijbewijs, en daarna praktijk examen gaan doen. Koste mij in totaal 35euro. Ik had wel zelf een chauffeur + volg auto voorzien, dus geen extra rijschool kosten hier.

In totaal dus een 500 euri

edit:

ow ja, ik heb dus ook mijn praktijk examen gedaan met mijn eigen motor. Een CBR 600F Piece of cake
Ging het nog maar zo hier, nu proberen ze je op alle mogelijke manieren uit te zuigen.
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_31912505
beetje uitkijken waar je gast en niet te lui worden om op verdachte punten even gas te lossen (van 200 naar 120 is met de motor slechts een seconde of 2 en van 120 naar 200 opnieuw 2seconden ).

Verder zijn er allerlei nifty dingen te doen met motor nummer platen. Opklappen, los zetten, er gewoon afhalen
pi_31912556
Ik was ook ongeveer 1100 euro kwijt, totaal inclusief lessen, examens, benodigde papieren etc.
Voor de auto was ik destijds 1600 euro kwijt

Enne in België maar 6 uren rijles nodig? Lijkt me niet echt veilig dan, zou na 6 uurtjes niet vol vertrouwen op een motor zitten (wil ook graag wat langer blijven leven)
Gemiddelde ligt ergens rond de 20 lesuren
pi_31912574
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:28 schreef errorken het volgende:
beetje uitkijken waar je gast en niet te lui worden om op verdachte punten even gas te lossen (van 200 naar 120 is met de motor slechts een seconde of 2 en van 120 naar 200 opnieuw 2seconden ).

Verder zijn er allerlei nifty dingen te doen met motor nummer platen. Opklappen, los zetten, er gewoon afhalen
Wel offtopic, maar zou je eens een schatting kunnen doen wat het auto-rijbewijs bij jullie in België kost?

En kan je als NL'er niet in België gaan lessen? (Weet dat me ma dr auto-rijbewijs in Duitsland heeft gehaald, en daarna om heeft laten zetten.)

Mijn verontschuldigingen TS!
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_31912579
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:28 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Ging het nog maar zo hier, nu proberen ze je op alle mogelijke manieren uit te zuigen.
Ze zijn hier ook wel dingen aan het veranderen sinds kort. Maar bij mijn weten ging dit alleen over het toevoegen van wat proeven bij het praktijk examen.
Allesinds, het blijven maffia praktijken en ik ben blij dat ik er vanaf ben + op alles door was van de eerste keer
pi_31912757
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:29 schreef Fulcrum_X het volgende:
Ik was ook ongeveer 1100 euro kwijt, totaal inclusief lessen, examens, benodigde papieren etc.
Voor de auto was ik destijds 1600 euro kwijt

Enne in België maar 6 uren rijles nodig? Lijkt me niet echt veilig dan, zou na 6 uurtjes niet vol vertrouwen op een motor zitten (wil ook graag wat langer blijven leven)
Gemiddelde ligt ergens rond de 20 lesuren
Yep, hier krijg je na 6h dus gewoon een rijbewijs in je handen en mag je met alles rijden. Een 125cc of een busa turbo , kan allemaal. Ik stond er zelf ook wel wat van te kijken. 6h is inderdaad veel te weinig.

Het is wel zo dat je met 6h niet aansluitend een praktijk examen mag doen. Je moet minstens een maand "wachten". Ondertussen kan je wel rijden met je voorlopig rijbewijs. Met 8h kan je aansluitend een examen gaan doen. Of dit enige waarde heeft betwijfel ik sterk. Punt is dat je na 6h street legal de baan op kan en dat is niet verantwoord.

[ Bericht 1% gewijzigd door errorken op 02-11-2005 22:41:55 ]
pi_31912988
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:30 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Wel offtopic, maar zou je eens een schatting kunnen doen wat het auto-rijbewijs bij jullie in België kost?
Mijn verontschuldigingen TS!
Volgens secura.be kost het minimum plan (10h rijles) 500 euro. Daarna krijg je een voorlopig rijbewijs maar moet je wel 6 maanden met begeleiding rijden en dan kan je voor het examen gaan. 20h kost 1.070 euro, dan mag je alleen rijden met je voorlopig rijbewijs en na 3 maand al examen doen.

van die 6 en 3 maand ben ik niet meer zeker, kan ondertussen veranderd zijn en stond niet duidelijk die site aangegeven
quote:
En kan je als NL'er niet in België gaan lessen? (Weet dat me ma dr auto-rijbewijs in Duitsland heeft gehaald, en daarna om heeft laten zetten.)
Geen idee
pi_31913773
Was ongeveer 1100 euro kwijt, 19 lessen gehad en 5 oktober afgereden.
pi_31913807
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:15 schreef Youp het volgende:

[..]

yup, ik had voor mn motorrijbewijs ook geen pakket gewoon lessen... en wanneer ik een les gehad had sprak ik de volgende les af
Regionale verschillen

Weet niet waar jij woont, maar ook een maat heeft gewoon 200 euronen betaalt voor zijn afrij examen (B) nee dat was niet hetzelfde rijschool...

Ik ken echt dus een paar mensen die hebben afgereden en die hebben allemaal tussen de 190 en 225 euro betaalt :/

Weird.

Maarja dat het CBR geldklopperij was wist ik allang.

100 euro voor een paar rondjes draaien op een kut terrein

200 euro voor een examen van 30-45 minuten
pi_31913875
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:00 schreef yup het volgende:

[..]

Regionale verschillen

Weet niet waar jij woont, maar ook een maat heeft gewoon 200 euronen betaalt voor zijn afrij examen (B) nee dat was niet hetzelfde rijschool...

Ik ken echt dus een paar mensen die hebben afgereden en die hebben allemaal tussen de 190 en 225 euro betaalt :/

Weird.

Maarja dat het CBR geldklopperij was wist ik allang.

100 euro voor een paar rondjes draaien op een kut terrein

200 euro voor een examen van 30-45 minuten
mjah.. ik woon in roermond in limburg daar woont wat minder onkruid per m2 vandaar dat ook verzekeringen enzo hier goedkoper zijn...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31913919
kut, yup, je hebt gelijk ik heb het nou opgezocht.. hier was het ook 290 euro voor beide examens

damn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31914477
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:03 schreef Youp het volgende:
kut, yup, je hebt gelijk ik heb het nou opgezocht.. hier was het ook 290 euro voor beide examens

damn
Ok en om het goed te maken mag jij ook op het cbr kankeren
pi_31914572
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:19 schreef yup het volgende:

[..]

Ok en om het goed te maken mag jij ook op het cbr kankeren
KUT KANKER CBR

650 gulden voor 1,5 uurtje werk ABSURD
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')