abonnement Unibet Coolblue
pi_31965270
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
kruising tussen een Jack Russel en een Chihuahua
[afbeelding]
hahaha dat had ik wel willen zien toen die gemaakt werd!
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31965573
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:57 schreef rameijer het volgende:
Volgens mij zijn het meer bijzondere Photoshops dan bijzondere kruisingen
Jij bent duidelijk heel slim.

Ontopic:



Wolphin.
Kruising tussen een bottled-nosed dolphin (tuimelaar) en een false killer whale (zwarte zwaardwalvis).



[ Bericht 4% gewijzigd door The_Lizard_Queen op 04-11-2005 17:31:51 ]
...
pi_31966484
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:04 schreef freaky-me het volgende:

[..]

waarom is apart? het is 1 soort met verschillende rassen.
Net als de mens een soort is met verschillende rassen en jij kan jezelf toch ook met een japanner kruisen? alleen dan noemen ze het geen kruising
weet ik. Maar sommige verschillen zo veel
pi_31992769
quote:
Op woensdag 2 november 2005 00:08 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

Een Jack Russel en Border Collie kruising:
[afbeelding]
Ziet er schattig uit. . Vraag me af of zo'n kruising qua karakter een beetje te pruimen is .
I bet you are flying inside.
  zondag 6 november 2005 @ 22:51:29 #30
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_32040411
Leip zeg
It's okay to be white
pi_32041549
Kruising Heidewachtel met een Drentse Patrijs

Misschien niet eens zo bijzonder, maar zag er gewoon erg lief uit.

Kruising tussen een Afrikaanse en een Indische olifant met toelichting
quote:
Loxodonta africana x Elephas maximus

Motty at Chester Zoo 1978 The Asian elephant Elephas maximus and the African elephant, Loxodonta africanaare not only regarded as different species, but also belonging to different genus. Crossbreeds between two individuals, belonging to the same genus, but different species, are in most cases sterile, like the the mule, while a crossbreed between to genus was regarded as impossible. So when the Asian elephant cow "Sheba" in Chester Zoo, England, 1978 gave birth to a calf with an African elephant bull" Jumbolino" as father the scientists became puzzled. The staff had observed several matings between the elephants, but since a cross was impossible, noone expected a delivery. The male calf, named Motty, had an African elephants cheek, ears and back,while nail numbers, (5 front, 4 hind) and the single trunk finger were like Asians. This sensational elephant died two weeks after the birth. It was an early birth and Motty had stomach problems. Thres no real evidence however, that there is any genetical difference preventing this type of crossbreeding, since the two species has the same numbers of chromosomes.
pi_32048359
Dat olifant verhaal
pi_32061290
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:20 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk heel slim.
Doe ff normaal zeg! Ik geef alleen maar mijn mening...

On-topic: die "Luipaard-kat x Egyptische mau = Bengaalse kat" en die "leeuw x tijger = lijger" kunnen toch niet echt zijn?

Als ze wel echt bestaan wil ik er graag meer over weten!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_32062758
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:09 schreef rameijer het volgende:

[..]

Doe ff normaal zeg! Ik geef alleen maar mijn mening...

On-topic: die "Luipaard-kat x Egyptische mau = Bengaalse kat" en die "leeuw x tijger = lijger" kunnen toch niet echt zijn?

Als ze wel echt bestaan wil ik er graag meer over weten!
Natuurlijk, dit is toch een "post een bijzondere kruising"-topic en niet een "post een niet-bestaand gephotoshopt beest"-topic? Om dan er meteen maar vanuit te gaan dat iedereen hier onwaarheden post, is wel erg wantrouwig.
Ik vind dat mensen erg snel 'Photoshop' roepen tegenwoordig, als je het niet meteen gelooft, kijk je toch gewoon even op Google..

bengalen
leeuw-tijger kruisingen
...
  maandag 7 november 2005 @ 18:02:36 #35
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_32062853

Leeuwpaard, kruising tussen leeuw en luipaard.


Nog een keer een lijger, best groot enzo

En peciaal voor rameijer: lijgerlinkje
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_32063410
Grappig, dit topic

Dit stond een tijdje geleden op FP: Schaap baart scheit
Met bijbehorende foto:



Schijnt ook een schaap/geit combi te zijn.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 7 november 2005 @ 19:35:32 #37
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_32065728
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:02 schreef beelz het volgende:[afbeelding]
Nog een keer een lijger, best groot enzo
Niet te geloven zo groot als dat beest is

Kan me ook moeilijk voorstellen dta ik daarmee in 1 kooi sta.
It's okay to be white
  maandag 7 november 2005 @ 19:43:19 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32065964
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:51 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Savannah kat, kruising tussen een serval en een gewone kat.
Die zijn erg mooi
Leuk koppie
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 7 november 2005 @ 19:45:48 #39
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32066066
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:04 schreef freaky-me het volgende:

[..]

waarom is apart? het is 1 soort met verschillende rassen.
Net als de mens een soort is met verschillende rassen en jij kan jezelf toch ook met een japanner kruisen? alleen dan noemen ze het geen kruising
Nee dan noemen ze het een halfbloed.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 7 november 2005 @ 22:04:46 #40
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_32070576
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:09 schreef rameijer het volgende:
On-topic: die "Luipaard-kat x Egyptische mau = Bengaalse kat" en die "leeuw x tijger = lijger" kunnen toch niet echt zijn?

Als ze wel echt bestaan wil ik er graag meer over weten!
Een simpele Google had je meer info over beide mixen verschaft dan je zou kunnen verwerken.
De eerste lijger is geloof ik al in Romeinse tijden veroorzaakt, toen de eerste tijgers in Rome kennis konden maken met de toen nog bestaande leeuwen uit Noord-Afrika en Zuid-Europa (die echter door de Romeinen grondig zijn uitgeroeid.

De Bengaalse kat is een "ongelukje" geweest waarmee verder is gekruist. Ook bij dit beest waren de oorspronkelijke exemplaren niet vruchtbaar, maar wat zorgvuldig fok-werk (niet Fok!-werk) neeft zuivere bloedlijnen voortgebracht.

Er is niets vreemds aan deze kruisingen, binnen groepen als paard-achtigen, katten en honden is in principe elke kruising mogelijk, alhoewel niet altijd vruchtbaar. Je moet natuurlijk bij grote verschillen in afmetingen ofwel zorgen dat het vrouwtje van de grootste soort is, of je voorbereiden op een keizersnede voordat de jongen geheel voldragen zijn (naast de merkwaardige effecten als je de bevruchting "live" zou willen doen i.p.v. met IVF)..

Een kruising tussen, pak hem beet, een zwartvoet-poesje (kleinste katten-soort, minder dan 2 kg) en een Siberische koningstijger (de grootste, meer dan 200 kg) heeft zo zijn "interessante" kanten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_32089821
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:59 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Natuurlijk, dit is toch een "post een bijzondere kruising"-topic en niet een "post een niet-bestaand gephotoshopt beest"-topic? Om dan er meteen maar vanuit te gaan dat iedereen hier onwaarheden post, is wel erg wantrouwig.
Ach, het blijft FOK! nietwaar
quote:
Ik vind dat mensen erg snel 'Photoshop' roepen tegenwoordig, als je het niet meteen gelooft, kijk je toch gewoon even op Google..

bengalen
leeuw-tijger kruisingen


* rameijer bedankt iedereen voor de info; weer heel wat geleerd!

Goed topic!

[ Bericht 1% gewijzigd door rameijer op 08-11-2005 16:00:25 ]
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  dinsdag 8 november 2005 @ 16:08:21 #42
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_32090627
Lijger zijn natuurlijk wel tof maar niet iedereen is er even blij mee: http://www.antiliger.com/
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:27:59 #43
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_32094342
Tering wat een overdreven site, niet eens zo zeer hun standpunt maar eerder de manier waarop ze het brengen. Lijken wel een stel fundamentalisten.
It's okay to be white
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:02:02 #44
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_32095259
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:27 schreef Chokeme het volgende:
Tering wat een overdreven site, niet eens zo zeer hun standpunt maar eerder de manier waarop ze het brengen. Lijken wel een stel fundamentalisten.
Neem dingen neit te serieus dude...
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:51:24 #45
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_32096743
Hoe moet je et dan opvatten? Als een grap? In dat geval heb ik geen gevoel voor humor ben ik bang
It's okay to be white
pi_32097170
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:16 schreef StephanL het volgende:
Sommige kruisings van honden zijn echt mooi Ook raar dat je ze eigenlijk allemaal met elkaar maar kan kruisen, dat is apart
Kruisen is meestal het probleem niet, ze vruchtbaar krijgen die kruisingen, dat geeft vaak wel weer erg veel problemen, kortom, de meeste zijn hartstikke onvruchtbaar.

Zo ook bv de kruising, paardenmerrie/ezelhengst, een muildier

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_32097351
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:51 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Savannah kat, kruising tussen een serval en een gewone kat.
pi_32108175
Wow de wolphin, die kende ik nog niet. Ziet er wel erg vreemd uit zeg... Ik heb trouwens ook ooit gehoord dat een Lijger wel echt levensvatbaar is, maar een Teeuw niet (zouden snel na geboorte sterven). Ik weet ook niet precies wat het verschil is, misschien wat de vader en wat de moeder is. Weet iemand hier meer van misschien?
  woensdag 9 november 2005 @ 13:50:45 #49
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_32116310
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:23 schreef xienix84 het volgende:
Wow de wolphin, die kende ik nog niet. Ziet er wel erg vreemd uit zeg... Ik heb trouwens ook ooit gehoord dat een Lijger wel echt levensvatbaar is, maar een Teeuw niet (zouden snel na geboorte sterven). Ik weet ook niet precies wat het verschil is, misschien wat de vader en wat de moeder is. Weet iemand hier meer van misschien?
Als je even had gegoogled dan had je gezien dat een Lijger uit een mannetjes leeuw komt en een vrouwtjes tijger en een teeuw anderson. Teeuwen zijn kleiner dan lijgers en lichter en krijgen sneller ziekten.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 9 november 2005 @ 15:32:59 #50
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_32119094
Als iedereen gaat googlen geef ik het forum nog 2 week. Zal er wel niet veel meer te beleven zijn.
It's okay to be white
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')