abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:33:29 #276
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33249798
Zeker geen management-assistent die uit het onderwijs afkomstig is...
pi_33250015
Dat is dan wel een uitermate slecht vertaalbureau...
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:26:54 #278
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_33251289
Zal dit bedrijf wel zijn geweest.
.
pi_33302664
Vandaag mijn eerste stagedag als geschiedenis-docent-in-opleiding-idee.
Het is alleen maar achter in de klas zitten, en het is een paar weken later dan geplanned maar toch.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  donderdag 22 december 2005 @ 13:16:00 #280
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33305999
Leuk! Welke klassen loop je mee?
  donderdag 22 december 2005 @ 13:17:06 #281
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33306034
En je zit nu al te fok!en op je werk....
pi_33307814
Welke stagiair probeert de computerruimte nou niet uit? Dat hoort erbij.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_33330097
Vandaag was mijn laatste werkdag. Het valt me zwaar. Vorige week kwam de moeder van een leerlinge me een aardigheidje geven. Haar dochter vond het zo erg dat ik wegging, maar ze durfde het niet zelf te overhandigen. Uiteindelijk kwam ze toch binnen, maar mocht ik haar geen zoenen geven. Een hand was wel okee. En het was stom dat ik wegging.

Het werk was fantastisch, en ik ga ze bijna allemaal missen, de stoere turkse jongens met hun grootse verhalen, de jongen met asperger die elke pauze langskwam om een schuilplaats te vinden, de marokkaanse meisjes die de laatste aflevering van 'date my mom' wilden bespreken, het meisje waarvan de ouders in een scheiding liggen (ik heb haar moeder nog gebeld toen ze 'zelfmoord' wilde plegen), de jongen die zo moeite heeft met gezag maar die wél weet wat 'sublimatie' betekent, en natuurlijk het afstandelijke meisje. Mevrouw, kunt u niet gewoon blijven?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 28 december 2005 @ 23:31:42 #284
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_33489328
Afscheid nemen is nooit leuk. Heb er elk jaar opnieuw ook weer moeite mee, zeker als leerlingen van school af gaan. Altijd leuk als ze dan weer een keertje op school langskomen, om even te laten weten hoe het met ze gaat. Ook met mijn mentorklas, ik ben steeds 2 jaar achter elkaar mentor van dezelfde klas, dan krijg je dus een behoorlijk goede band met je leerlingen. Leerlingen die nu in het 4e leerjaar zitten, komen nog steeds trots hun rapport zien aan hun 'oude' mentor... dat vond ik ook erg leuk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Baba-O-Riley op 30-12-2005 21:48:50 ]
.
pi_33598973
Ik kom hier ook weer eens binnenvallen.... Ik ben nog steeds niet met mijn LIO stage begonnen, maar dat komt hopelijk eindelijk in september..

Maar ik geef nu wel wat bijles, en daarbij kom ik een probleem tegen, en ik vroeg me af, hoe dat aan te pakken.

Ik geef bijles aan een jongen die in het eerste jaar van de HBO zit. En ik krijg steeds meer hjet idee dat hij er zit omdat zijn moeder dat wil. Zijn moeder is degene die overal advertenties heeft gezet om bijles te regelen. Afgelopen vrijdag toen hij hier was voro zjin bijles, belde zijn moeder naar mij om te zeggen dat hij volgende week twee bijlessen moest nemen, omdat hij de vorige af zou hebben gezegd met een smoesje.
Als hij nou gewoon wel zijn best zou doen dan zou ik het allemaal niet zo erg vinden, maar ik heb het idee dat hij er ook weinig aan doet.

Wat doe je er nou mee? Ik heb al tegen hem gezegd dat ik wil dat hij er harder voro gaat werken, omdat hij zo van de bijlessen ook weinig opsteekt. Maar moet ik er ook nog wat van zeggen tegen die moeder?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 1 januari 2006 @ 13:03:18 #286
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33599372
Sja misschien moet je er eens met de moeder over gaan praten, en met de jongen wat nou eigenlijk zijn motivatie is, en misschien moet je hem aanraden om gewoon een andere opleiding te zoeken. En als het niet lukt, als je het geld hard nodig hebt gewoon maar dom les blijven geven tegen een muur, als je het geld niet zo hard nodig hebt gewoon stoppen met die jongen.
  zondag 1 januari 2006 @ 14:10:11 #287
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_33600839
TROUWENS... iedereen in dit vrolijke topic de beste wensen voor 2006!
.
pi_33785568
*Rotschop!*

Naar aanleiding van de recente nieuwsberichten over het lage niveau (en dan voornamelijk rekenen) van de PABO-studenten, hoe staat het er bij jullie voor? Merken jullie dat je echt moeite hebt met staartdelingen of hoofdrekenen? En hoe is het op jullie PABO geregeld qua rekenvaardigheid? Is het onderdeel van je propedeuse en hoe streng is deze propedeuse? Daar ben ik nou toch wel redelijk benieuwd naar .
Ik zelf ga volgend jaar beginnen aan de Thomas More, hier bestaat de propedeuse uit Nederlands ev. en Rekenen ev. . Je hebt twee jaar om hem te halen, anders krijg je een bindend negatief studieadvies. Bij tegenvallende prestaties kun je dit ook al na 1 jaar krijgen. Over de zwaarte weet ik nog niet veel, maar denk niet dat ik er heel veel moeite mee zal hebben (heb onlangs wel even op moeten frissen hoe die staartdelingen nou ook alweer werkten ).
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:06:48 #289
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_33797475
Ik heb niet op de PABO gezeten dus kan er niet over oordelen. Maar laten we even reëel zijn: zó moeilijk zijn staartdelingen toch niet? (Aan de andere kant: waarom moeten leerlingen nog staartdelingen leren als ze toch alles op hun rekenapparaat doen? ) Ik maak ze soms nog om effe snel iets uit te rekenen als ik mijn rekenmachine vergeten ben. Even als kladje op het bord of zo. Die leerlingen kijken dan van: "Meneer, wat doet ú nu?".
.
pi_33797528
Ik had een 8.5 op mijn rekentoets. Maar ik zie wel dat er zeer weinig studenten zijn die 'm halen, terwijl een 6 toch niet zo heel moeilijk is...

Ik vind het trouwens best moeilijk om een lesvoorbereidingsformulier in te vullen, beginsituatie en lesdoel enzo...
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:35:41 #291
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_33798336
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:08 schreef Svensational het volgende:
Ik had een 8.5 op mijn rekentoets. Maar ik zie wel dat er zeer weinig studenten zijn die 'm halen, terwijl een 6 toch niet zo heel moeilijk is...
Wat voor soort dingen krijg je dan op zo'n rekentoets, als ik vragen mag? Zaken zoals hoofdrekenen, cijferen, of redactiesommen (daar had ik een hekel aan vroeger )?
.
pi_33798870
Ja, hoofdrekenen vooral. Maar het gaat er bij de toets niet om of je het antwoord weet, maar of je kunt uitleggen hoe je tot dat antwoord gekomen bent

Als er bijv. staat 90+110=, dan moet je uitleggen dat je er bij 90 10 bijdoet, en bij 110 10 eraf. Maar dan natuurlijk wel net iets moeilijkere sommen .

Verder krijg je breuken, meten, inzicht ed...

En overal is de uitwerking het belangrijkst...
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:56:35 #293
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_33799048
Hmm.. dat ziet er toch pittig uit dan.
.
pi_33799477
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:06 schreef Baba-O-Riley het volgende:
"Meneer, wat doet ú nu?".
Meneer?
Oh my... wat een verkeerd beeld had ik ff van jou

Ik check trouwens nooit profielen.. Nu wel ff gekeken en je bent zelfs maar 1 jaar ouder dan ik..
pi_33799528
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:08 schreef Svensational het volgende:

Ik vind het trouwens best moeilijk om een lesvoorbereidingsformulier in te vullen, beginsituatie en lesdoel enzo...
Hebben jullie geen leerplannen waar de doelen in vermeld staan?
Ik maak mijn lesdoelen altijd zo uitgebreid mogelijk (bv: de lln kunnen een document opslaan onder een andere naam staat er ongeveer altijd bij omdat we dat ook elke les doen) Maar voor de rest neem ik gewoon de doelstellingen over uit het leerplan. Lijkt me ook maar logisch omdat de leerlingen net dat moeten kunnen
pi_33799596
Leerplan?? Dat heb ik als 1e-jaarsstudent niet hoor. . Waar zou je die moeten vinden dan?
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_33800172
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 15:14 schreef Svensational het volgende:
Leerplan?? Dat heb ik als 1e-jaarsstudent niet hoor. . Waar zou je die moeten vinden dan?
Mja, ik vroeg gewoon of het bij jullie bestond
Ik geef les in België en wij hebben per vak (dit betekent per vak per richting per jaar) een leerplan
Een voorbeeld: wiskunde 1A, wiskunde 2A, wiskunde 2handel, wiskunde 3 moderne talen-wiskunde, wiskunde 3 economie-moderne talen, ...

Daarin staat telkens vermeld welke leerstof je moet geven aan de leerlingen en wat ze op het einde van het jaar moeten kennen en/of kunnen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelfs niet zou weten hoe jullie de leerinhouden bepalen zonder een leerplan ofzo?

Btw, bij ons staan die gewoon op internet zodat je als leerkracht op elk moment jouw leerplan kunt nakijken
pi_33800451
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 15:32 schreef leonieke het volgende:

Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelfs niet zou weten hoe jullie de leerinhouden bepalen zonder een leerplan ofzo?
De docenten zullen dit vast wel hebben, maar als student zou ik niet weten hoe ik daar bij zou kunnen.
quote:
Btw, bij ons staan die gewoon op internet zodat je als leerkracht op elk moment jouw leerplan kunt nakijken
Is dat een besloten pagina? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet...

Ik moet trouwens een vertelopdracht over Klein Duimpje doen, ik vertel het verhaal en dan gaan de kleuters het navertellen. Niet zo'n moeilijke opdracht vind ik, alleen dat formulier geeft problemen bij mij .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_33801189
Ik heb voor wiskunde nauwelijks een leerplan nodig. Alles is zo duidelijk en helder en de inhoud staat vast.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:09:17 #300
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_33803401
Volgens mij is dat in Nederland gewoon een soort PTA of werkwijzer als ik het goed begrepen heb.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')