abonnement Unibet Coolblue
pi_31822689
Hi,
ben vandaag voor 't eerst in mn leven naar de paranormale beurs geweest, ofschoon ik 2 jaar bezig ben met spiritualitieit, vond ik dit toch een beetje eng.

Ik bedoel, voordat ik ging had ik zoiets van, "je komt toch in een ruimte vol mensen die allemaal een gave hebben en als het ware, in principe, jouw van op afstand kunnen invoelen."

maar goed, toen ik daar aankwam, werd, voordat ik nog 1 stap binnen had gezet, mij een pamflet in de handen geduwd waarop stond dat ik daar niet naar binnen moest gaan omdat het duivels was. Het waren Christenen en zeiden dat Jezus de enige ware was.

Nou goed nu heb ik inmiddels geleerd dat er nog veel meer is tussen Hemel & Aarde....en dus ging ik naar binnnen en gooide ik het pamfeltje al gauw weg.

Was wel apart binnen, echt heel veel en allerlei soorten mensen die vanalles voor je kunnen doen.....ook een grote boekenmarkt......maar von het toch een beetje eng om nou echt iemand uit te kiezen....
ik bedoel je wilt toch ook graag iemand ie een beetje zuiver is en een beetje op het juiste pad enzo....

'k weet niet...of ben ik nou veels te pietluttig?

dus uiteindelijk had ik wel iemand gekozen, maar die was continu bezet...en na een uur wachten ben ik maar weggegaan. Heb ook het idee dat ik daar veel energieen heb opgevangen en zat een beetje vol....von het wel weer genoeg geweest.
Heb een boek gekocht en een soort van kaarten (Alles is Waar - Ulrike Hinrichs) : Een spirituele inwijding voor Kosmische Groei.

Jij ook wel eens overweldigende ervaringen gehad tijdens dergelijke beurzen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 30-10-2005 22:04:34 ]
pi_31822848
ik ben er 1 x geweest, en vond er echt geen bal aan.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_31822942
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:54 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Hi,
ben vandaag voor 't eerst in mn leven naar de paranormale beurs geweest, ofschoon ik 2 jaar bezig ben met spiritualitieit, vond ik dit toch een beetje eng.

Ik bedoel, voordat ik ging had ik zoiets van, "je komt toch in een ruimte vol mensen die allemaal een gave hebben en als het ware, in principe, jouw van op afstand kunnen invoelen."
Wat ik pas eng vind is dat je een in een ruimte komt waar allemaal mensen zitten die graag geld verdienen aan het feit dat anderen geloven dat ze een gave bezitten.
pi_31823058
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:59 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Wat ik pas eng vind is dat je een in een ruimte komt waar allemaal mensen zitten die graag geld verdienen aan het feit dat anderen geloven dat ze een gave bezitten.
Mja, dat geld aspect heb ik ook over nagedacht....en misschien dat jij me kunt vertellen waar je aura-readings e.d. gratis krijgt
pi_31823110
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:54 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
...
Heb een boek gekocht en een soort van kaarten (Alles is Waar - Ulrike Hinrichs) : Een spirituele inwijding voor Komische Groei.
...
Bedoel je niet Kosmische Groei?
pi_31823151
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:03 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Bedoel je niet Kosmische Groei?


thanks
pi_31823271
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:59 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Wat ik pas eng vind is dat je een in een ruimte komt waar allemaal mensen zitten die graag geld verdienen aan het feit dat anderen geloven dat ze een gave bezitten.
en dat was dus wat me zo tegenstond
iedereen had wel wat te vertellen of te laten zien, maar eerst flappen trekken.
ja, doei, zo werkt het niet.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_31823550
Gast, ik ben waarschijnlijk naar dezelfde geweest als jij, maar dan in dezelfde plaats. Het kwam bij mij nogal over als een groep mensen die zoveel mogelijk geld proberen te verdienen door middel van dubieuze praktijken.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:20:18 #9
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_31823718
Hmm paranormale beurs... das best wel tof om te organiseren... Je weet al voordat je het gaat organiseren of het een succes wordt of een flop
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_31823843
Zelf ben ik al enkele keren naar een paranormale beurs geweest (Paranatura-beurzen) en ik heb er ook enorme bedenkingen bij.
Ik kan goed inkomen in het feit dat die mensen daar geld mee willen verdienen. Ze moeten nu eenmaal standgeld betalen en dergelijke, en ik zou zelf ook wat geld willen verdienen door daar te zitten moest ik kunnen wat sommige kunnen en de meeste beweren te kunnen.

Maar komaan zeg... 40€ voor een simpele kaartlegging van niet eens een half uur? Plus 10€ extra wanneer je er foto's bij gaat halen? Is dat er niet een tikkeltje over?

Geen wonder dat er zoveel mensen zijn die dit bezien als kwakzalverij en uitbuiterij...
Don't give a damn 'cause i'm proud of what I am!
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:34:03 #11
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_31824199
Ik ben naar de paranormaal alternatief beurs in Rijswijk geweest, de grootste van Nederland, dat was echt super! Daar had je ook gewoon lezing zalen waar je gratis in kon gaan zitten en daar hadden ze absoluut dingen te vertellen waar mensen echt iets mee konden, in januari is het weer, dan ga ik absoluut weer een weekend
pi_31824795
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:23 schreef Elektra het volgende:
Zelf ben ik al enkele keren naar een paranormale beurs geweest (Paranatura-beurzen) en ik heb er ook enorme bedenkingen bij.
Ik kan goed inkomen in het feit dat die mensen daar geld mee willen verdienen. Ze moeten nu eenmaal standgeld betalen en dergelijke, en ik zou zelf ook wat geld willen verdienen door daar te zitten moest ik kunnen wat sommige kunnen en de meeste beweren te kunnen.

Maar komaan zeg... 40� voor een simpele kaartlegging van niet eens een half uur? Plus 10� extra wanneer je er foto's bij gaat halen? Is dat er niet een tikkeltje over?

Geen wonder dat er zoveel mensen zijn die dit bezien als kwakzalverij en uitbuiterij...
nou de gemiddelde prijs was anders zo rond de 15 euro voor alles wat je wilde.

Overigens de meeste van dit soort dingen kosten, ook buiten de paranormale beurs, geld

Mja, weet niet of ik er de volgende keer nog naar toe ga. Ben nl. al een paar keer naar Geschenksteentje geweest....en daar ga ik denk ik binnenkort weer naartoe, wil gewoon niet bij Jan & Alleman aan tafel gaan zitten
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:09:42 #13
61221 Alchemila
Über mein dead body
pi_31825485
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:59 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Wat ik pas eng vind is dat je een in een ruimte komt waar allemaal mensen zitten die graag geld verdienen aan het feit dat anderen geloven dat ze een gave bezitten.
Hear Hear!
Ben eens naar een paranormaalbeurs geweest, waar je alleen bij binnenkomst moest betalen (12,50) en de rest zou dan gratis zijn. Wat me toch nog opviel is dat iedereen je alleen maar dingen verteld die voor iedereen kunnen gelden: je bent onzeker, je bent ontevreden met jezelf, je hebt veel liefde in je. Dat kan voor 1 op de 2 mensen gelden! Ook die aurafoto's heb ik laten maken, en precies hetzelfde verhaal bij de uitleg: het kan voor iedereen gelden..
Ik geloof dat er mensen zijn die bepaalde gaves hebben, maar ik snap niet dat ze met die gaves 12,50 per half uurtje willen verdienen, als ze zeggen dat ze het zo goed voor hebben met de mensen die bij hen komen.
Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught. (Oscar Wilde)
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:26:35 #14
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31831898
ga een paar keer per jaar (2-3x) naar zo'n parabeurs. meestal wat kleinere en 1 grotere. je hoeft dan alleen bij binnenkomst te betalen en de rest van de dag loop je rond. meestal bekijk ik de stands en koop ik eventueel iets wat ik nodig heb, maar dat doe ik zelden aangezien het prijzig is, zeker op de grotere beurs. voor de meeste spulletjes kun je ook op fantasy fairs te recht en is het meestal nog gezelliger ook.

de laatste waar ik was was de paravisie in de ahoy rotterdam. wat me opvalt is dat veel mensen die daar zitten 1. niet kunnen wat ze beweren of 2. ze kunnen het wel, maar niet zo goed als ze denken het te kunnen. en dan blijft er nog minder dan een handjevol die wel zo goed is als dat ze claimen. dus ja je moet best "voorzichtig" zijn bij wie je nu wat gaat laten doen.

in de meeste gevallen is zoiets op een beurs wel gratis, maar in de ahoy de prijzen daar waren absurd. 40euro voor een kaartlezing, 20 euro voor een aura foto. niet dat ik dat ga doen, maar die andere mensen das toch wel geldklopperij gevoel. aan de andere kant die mensen moeten ook een stand betalen en de prijs daarvan op zo'n beurs is niet goedkoop en er zullen tegenwoordig niet al te veel mensen daar gaan zitten om een lezing te betalen.

meestal ga ik naar de hal waar lezingen, workshops gegeven worden en dwaal ik rond om te kijken wat er allemaal voor dingen in de stands liggen en andere zaken.

en ja er zit enorm veel energie daar in de lucht. daarom loop ik altijd met krachtigere schilden rond op dat soort plekken dan dat ik normaal in het dagelijks leven doe. tevens omdat ik niet wil dat anderen mij kunnen "zien", "voelen", "lezen". dus het zal me niet verbazen dat TS inderdaad het 1 en ander op energetisch niveau oppikt.

zelf heb ik pas bij 1 iemand aan tafel gezeten die bij mij iets mocht doen. dat was op een kleine beurs in waalwijk. me stiefmoeder en vader wilde het proberen en ik zo van "ga maar ik kijk eerst wel of ze het kan bij jullie". nou ja ze kon, want dat wat ze zag dat zag ik ook gebeuren. ik als 3e ging zitten en kreeg dus een "soul healing" was wel apart. bij me pa haalde het nog fysieke klachten weg ook, simpelweg omdat iets uit zijn vorige leven zijn ziel "scheef" had gezet en waardoor die last van zijn rug had en alles. rugklachten en alles weg terwijl verscheidene andere "doktoren" dat dus niet gelukt waren.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_31838532
We hadden in de krant gelezen dat alhier in Almere een parabeurs zou zijn in de sporthal van stedenwijk. Al lang niet meer naar zo'n beurs geweest, dus leek ons wel wat. We hadden gedacht dat de sportzaal vol zou zitten met standhouders, maar niet dus. We werden naar de bovenverdieping gedirigeerd alwaar we direct 5 EUR p.p. moesten dokken, dus we waren gelijk al 10 EUR kwijt. Maar dat is geen probleem als je waar voor je geld krijgt. Helaas: er zaten iets van 10 uitgebluste pararagnostische figuren die bijna allemaal hetzelfde deden en gem. 15 EUR. voor een consult vroegen. Een kraampje met stenen en dat was dan dat. Grote teleurstelling dus. Binnen 5 minuten stonden we weer buiten.

Ik sta zelf regelmatig op DE beurs in Rijswijk met I Tjing-consulten, het tarief is dan 10 EUR. Meer vind ik niet aanvaardbaar want men geeft op zo'n beurs vaak al kapitalen uit en het moet wel leuk blijven. Gratis is overigens ook niet goed, want dan vertrouwen de mensen het niet: "gratis? Dat kán niet goed zijn".

Je kan wat hebben aan zo'n beurs, maar als je nog nooit bent geweest neem dan iemand mee die er al wat in thuis is en je kan behoeden voor missers. De meeste standhouders op zo'n beurs zijn van goede wil, dat is het probleem doorgaans niet, maar wil je een positieve ervaring rijker worden luister dan naar het advies van iemand die zijn pappenheimers op dat gebied kent. Op eigen houtje wil je nog wel eens snel een rib uit je lijf betalen voor niks.
pi_31843094
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:59 schreef Croupouque het volgende:

Wat ik pas eng vind is dat je een in een ruimte komt waar allemaal mensen zitten die graag geld verdienen aan het feit dat anderen geloven dat ze een gave bezitten.
Ach ja, de één gaat naar Ajax, de ander naar een paranormale beurs.
Die voetballers hebben de gave om 'soms' goed te kunnen spelen, verdienen er tonnen mee en een kaartje kost rond de 50 euro. Ach ja.



Maar ik vind dat soort dingen altijd wel wat hebben. Gewoon lekker kijken/streunen etc etc. En zoveel mooie, leuke dingetjes soms * kwijl. Heb niet echt overweldigende ervaringen gehad, behalve dan, net zoals ts en meerdere mensen zullen dit weleens gehad hebben, dat ik doodmoe was naar zo'n dagje pbeurs. Alsof ik als een kind omviel van de sliep na een dagje dierentuin of pretpark. To much . Maar denk dat het niet altijd zo hoeft te zijn, het bewuste even-een-coupe-a-soup-momentje of iets dergelijks doet wonderen soms.

En ik had daar iets vreemds met een soort indianenmeneer, voelde mezelf bekeken toen, en vanaf de verte sprong hij er toen uit en zat maar te glimlachen op een aparte manier. En elke keer als ik langskwam deed hij dat weer. Maar dit heb ik wel meer of ook met andere vage mensen . En niet dat hij vaag was, al viel hij wel een beetje buiten de boot tussen de standaard uhhh andere mensen. Zijn stand had ook allemaal rare fratsen met veertjes enzo. Cool dus.
  maandag 31 oktober 2005 @ 18:39:00 #17
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31844430
Als ik eerlijk ben vind ik die paranormaal beurzen niet zo aanlokkelijk. Inderdaad een hoop mensen die er puur commercieel belang bij hebben en dat vind ik toch wel jammer. Als er namelijk iets niet commercieel moet worden zijn het dit soort dingen. Tuurlijk moet je entree betalen, en natuurlijk is het normaal dat je betaald als je iets koopt en ik vind het ook helemaal niet zo erg om een klein bedrag te betalen om bv mijn hand te laten lezen ofzo maar als ik woekerprijzen zie van 15 euro ofzo dan weet ik al precies waarom die lui daar staan. Alleen maar voor de poen.

De fantasy beurzen vind ik daarentegen wel weer een leuke en gezellige sfeer hebben. UIteraard ook wel commercieel maar er hangt gewoon een andere sfeer.

Neemt niet weg dat ik heus wel eens op die beurzen te bekennen ben
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31846302
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:15 schreef Burbo het volgende:
Gast, ik ben waarschijnlijk naar dezelfde geweest als jij, maar dan in dezelfde plaats. Het kwam bij mij nogal over als een groep mensen die zoveel mogelijk geld proberen te verdienen door middel van dubieuze praktijken.
welke plaats was dat dan? Misschien hebben we elkaar wel gezien....
pi_31846375
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:23 schreef Elektra het volgende:
Zelf ben ik al enkele keren naar een paranormale beurs geweest (Paranatura-beurzen) en ik heb er ook enorme bedenkingen bij.
Ik kan goed inkomen in het feit dat die mensen daar geld mee willen verdienen. Ze moeten nu eenmaal standgeld betalen en dergelijke, en ik zou zelf ook wat geld willen verdienen door daar te zitten moest ik kunnen wat sommige kunnen en de meeste beweren te kunnen.

Maar komaan zeg... 40� voor een simpele kaartlegging van niet eens een half uur? Plus 10� extra wanneer je er foto's bij gaat halen? Is dat er niet een tikkeltje over?

Geen wonder dat er zoveel mensen zijn die dit bezien als kwakzalverij en uitbuiterij...
mja, 40 euro slaat inderdaad nergens meer op. 1-ouder-verdienende gezinnen kunnen dit ook niet opbrengen......we hebben het over ca 88 gulden dan.

Nee gister was overal 15 euro of goedkoper. Alleen de boeken waren duurder
pi_31846553
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:26 schreef Enyalius het volgende:
ga een paar keer per jaar (2-3x) naar zo'n parabeurs. meestal wat kleinere en 1 grotere. je hoeft dan alleen bij binnenkomst te betalen en de rest van de dag loop je rond. meestal bekijk ik de stands en koop ik eventueel iets wat ik nodig heb, maar dat doe ik zelden aangezien het prijzig is, zeker op de grotere beurs. voor de meeste spulletjes kun je ook op fantasy fairs te recht en is het meestal nog gezelliger ook.

de laatste waar ik was was de paravisie in de ahoy rotterdam. wat me opvalt is dat veel mensen die daar zitten 1. niet kunnen wat ze beweren of 2. ze kunnen het wel, maar niet zo goed als ze denken het te kunnen. en dan blijft er nog minder dan een handjevol die wel zo goed is als dat ze claimen. dus ja je moet best "voorzichtig" zijn bij wie je nu wat gaat laten doen.

in de meeste gevallen is zoiets op een beurs wel gratis, maar in de ahoy de prijzen daar waren absurd. 40euro voor een kaartlezing, 20 euro voor een aura foto. niet dat ik dat ga doen, maar die andere mensen das toch wel geldklopperij gevoel. aan de andere kant die mensen moeten ook een stand betalen en de prijs daarvan op zo'n beurs is niet goedkoop en er zullen tegenwoordig niet al te veel mensen daar gaan zitten om een lezing te betalen.

meestal ga ik naar de hal waar lezingen, workshops gegeven worden en dwaal ik rond om te kijken wat er allemaal voor dingen in de stands liggen en andere zaken.

en ja er zit enorm veel energie daar in de lucht. daarom loop ik altijd met krachtigere schilden rond op dat soort plekken dan dat ik normaal in het dagelijks leven doe. tevens omdat ik niet wil dat anderen mij kunnen "zien", "voelen", "lezen". dus het zal me niet verbazen dat TS inderdaad het 1 en ander op energetisch niveau oppikt.

zelf heb ik pas bij 1 iemand aan tafel gezeten die bij mij iets mocht doen. dat was op een kleine beurs in waalwijk. me stiefmoeder en vader wilde het proberen en ik zo van "ga maar ik kijk eerst wel of ze het kan bij jullie". nou ja ze kon, want dat wat ze zag dat zag ik ook gebeuren. ik als 3e ging zitten en kreeg dus een "soul healing" was wel apart. bij me pa haalde het nog fysieke klachten weg ook, simpelweg omdat iets uit zijn vorige leven zijn ziel "scheef" had gezet en waardoor die last van zijn rug had en alles. rugklachten en alles weg terwijl verscheidene andere "doktoren" dat dus niet gelukt waren.
Ja, met die algemene gedachte zat ik dus ook: we blijven per slot van rekening allemaal mensen die niet voor nix op Aarde geincarneerd zijn. maw iedereen moet volgens mij nog de balk uit zn oog halen. De 1 is veel verder dan de ander....en daar ging het mij ook om...het liefst ga je naar iemand die al heel ver of hoog ontwikkeld is, dat andere heb je nl. niets aan.

Dat met die energieen, had ik dus ook: op een gegeven moment leek het alsof de druk op bepaalde lichaamspunten toenam. Dus ben niet lang daarna weggegaan want wist nou niet of mijn eeuwig openstaande zonnevlecht nu wel gesloten was....en toen bedacht ik me...gauw wegwezen hier voordat ik ineens allerlei mensen&hun zorgen mee naar huis neem
  donderdag 17 november 2005 @ 13:16:11 #21
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_32341119
ik ben nog nooit op zo een beurs geweest zou er wel is heen willen.
ben gister bij ons in het buurthuis naar een paragnost geweest.
Je mocht een foto of vor werp mee nemen van iemand die overleden was.
ik had een foto van me oma mee die ik door ruzie in de familie voor haar overleiden al sinds mijn 11de niet meer had gezien.
tijdens het ontspannen van de paragnoste werd er een nummer gedraaid,op dat moment kreeg ik het heel warm van binnen en had zo van volgens mij is ze er.
en na een aantal foto's te zijn gepakt door de paragnoste pakte ze de foto van me oma en ze kon me alles precies vertellen ,ik vond het heel indrukwekkend.
toen ik de foto neer lag zei ik ook in me zelf van oma kom je wel.
pi_32433142
Haai..

Ben zelf een aantal keren geweest en wat betreft jouw zin:

Ik bedoel, voordat ik ging had ik zoiets van, "je komt toch in een ruimte vol mensen die allemaal een gave hebben en als het ware, in principe, jouw van op afstand kunnen invoelen."

Dat is dus niet helemaal waar. Je kunt maar beter geloven dat de meeste mensen die daar zitten vals zijn. Er zijn meer mensen die denken dat ze mediums zijn dan het ook werkelijk zijn. Ik bedoel met een een beetje mensenkennis en aantal vragen zal zelfs jij heel erg ver komen bij iemand die dan bij aan de tafel komt.

Maar goed er zitten ook goeie mensen bij die echt zijn of haar gave ten goede willen gebruiken.
Maar weet je... het is leuk om er soms af en toe rond te lopen en gewoon nuchter blijven... Neem het alsjeblieft niet te zwaar op want ik garandeer je de meeste zijn echt nep. Ik denk dat er meerendeels fake mediums dan echte. Helaas zijn de mensen die echt beïnvloedbaar zijn door omstandigheden de dupe.


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')