abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:03:27 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:06:24 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31818771
Deze neem ik nog even mee.
quote:
Op zondag 30 oktober 2005
17:58
schreef XL het volgende:

Hij is fantastisch!

Hij rijdt erg makkelijk op de piste, op hoge snelheid wat comfortabeler dan op lage snelheid maar ik had niet gedacht dat hij nog zo goed zou presteren. De base is een stuk sneller dan die van mijn oude plank waardoor je makkelijk veel snelheid pakt, zelfs op de fabriekswax. Carven gaat met name lekker in korte bochten, om langere bochten te carven moet je veel meer energie in het board steken. Geconcentreerder rijden, maar dan komen ook de langere bochten er prachtig uit. Je hebt op snelheid absoluut niet het gevoel dat je op een pure poederplank staat. Als je wat langzamer gaat, en niet carvt kan het een klein beetje, tja... klapperen is niet het goede woord maar ik noem het toch maar even zo.

Fakie rijdt hij erg makkelijk, zelfs fakie carven ging af en toe redelijk. Fakie heb je op lage snelheid ook de grip die je vooruit op lage snelheid niet hebt. Fakie op hoge snelheid zou je dan verwachten dat hij minder te controleren is. Dat heb ik echter niet getest, tenminste ik had er geen last van. Dus ik denk niet dat ik hard genoeg ging. De tail is heel kort op de plank en dat merk je bij het landen van sprongen. Ik heb heel wat op de grond gelegen. Fakie landen ging een stuk beter. De slechtste sprongen staan op film, ik vrees die nog wel in dit topic terug te zien. Ook piste-tricks op de tail gaan lastiger:

--> Nose-roll --> prachtig
--> Tail-roll --> soort van misvormt helikoptertje

Poeder... Ik twijfel er niet aan, maar was mijn lawinepieper vergeten dus ik heb in Landgraaf de poeder niet kunnen opzoeken.

Aandacht... Niet over te klagen. Men kijkt naar je plank en probeert het merk te lezen of wat dan ook. Het enige woord wat er leesbaar op staat is Malolo dus dat valt tegen. In de lift zaten nog een keer twee meisjes die bang waren voor het uitstappen en die zeiden over mij "die ziet er wel goed uit". Waarschijnlijk ging het goed echter over mijn boardkwaliteiten, maar toch bedankt.

Ik vind het geen plank voor beginners of mensen zonder haast, maar voor de rest is het een plank die je toch echt multifunctioneler kan inzetten dan Burton hem in de markt zet. Ik ben meer dan tevreden, degene die mijn Picto aan het testen was is dat ook. Die kan ik nu dus mooi verkopen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31818880


Snowbunny!

En ze heeft boots aan, dus niet bitchen, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:14:55 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31819054
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:09 schreef -Mzraki- het volgende:
[afbeelding]

Snowbunny!

En ze heeft boots aan, dus niet bitchen, .
Ooh, die was ik vergeten
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31819127
Kijken of we weer een kwalitatief topic kunnen neerzetten!
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:31:14 #6
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_31819557
* Tique3 deze winter met kerst en oud en nieuw naar Morzine/Avoriaz gaat!
* Tique3 de muur gaat bezoeken
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:53:38 #7
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31822667
tvp
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:18:37 #8
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31825755
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:58 schreef XL het volgende:

*verhaal*

Ik vind het geen plank voor beginners of mensen zonder haast, maar voor de rest is het een plank die je toch echt multifunctioneler kan inzetten dan Burton hem in de markt zet. Ik ben meer dan tevreden, degene die mijn Picto aan het testen was is dat ook. Die kan ik nu dus mooi verkopen.
Dit is wat Burton er over zegt:
quote:
All-terrain artistry.

The Malolo™ uses a perfected shape that blends optimal freeride powder performance with an all-terrain freestyle feel for the ultimate in versatility. Embodying Terje’s revolutionary thinking, the moderate 20 mm taper equals serious float for effortless glide and added speed over virgin powder and an equally playful feel on groomers. Designed to ride shorter than your regular board and with a slightly setback stance, the Malolo delivers precision cornering in any snow condition with superior stability at straight-line speeds. Ride regular or switch and let your freestyle imagination run wild.
Vind het dus wel meevallen dat hij echt puur voor poeder bedoelt zou zijn.
De Fish is veel erger. Die is echt poeder. Niet ergens anders op te rijden

Maar goed, goeie review verder
Misschien een optie als me Triumph dood is??? Poederplank met wat freestyledingetjes erin en een allmountain plank ernaast
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:20:13 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31825810
Zie hier trouwens hoe een Baron ES 164 eruit ziet met bling bling cartelbindingen erop:




Om de 1 of andere manier bedenk ik dit soort dingen trouwens altijd s'avonds. Vandaar de gare fotooz
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_31825849
Hey komakie, net de hele avond zitten ouwehoeren met Frankwin. Hij zit elk seizoen in Gerlos. Jullie zullen elkaar zeker kennen, maar ik wist je echte naam niet. Misschien dit seizoen is even meten met ze allen in Gerlos!!
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:48:33 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31826621
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:21 schreef Kentaro het volgende:
Hey komakie, net de hele avond zitten ouwehoeren met Frankwin. Hij zit elk seizoen in Gerlos. Jullie zullen elkaar zeker kennen, maar ik wist je echte naam niet. Misschien dit seizoen is even meten met ze allen in Gerlos!!
Frankwin? van Michi's Board Zone?
Die ken ik zeker wel
Thomas van de Hot Zone dan weet hij het wel.
Of "die dude van de andere school met dezelfde jas als zij maar dan een andere opdruk".
Dan weet hij het ook wel

Meeten lijkt me lachen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:04:03 #12
71115 Rnej
I walk the line
pi_31827045
zow, weer een dag werk in de snowworld erop zitten...

ik zag een dude op een triumph... die niet kon snowboarden

beetje zonde... maar ach..
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:21:34 #13
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31827412
Pff, alweer een nieuw deel, hebben jullie niets beters te doen ofzo Wel mooi dat de door mij aangedragen foto het tot de OP geschopt heeft
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:43:01 #14
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31827781
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:20 schreef Komakie het volgende:
Zie hier trouwens hoe een Baron ES 164 eruit ziet met bling bling cartelbindingen erop:
[afbeelding]
He, je hebt dezelfde designvloerbedekking liggen als ik
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:47:43 #15
71115 Rnej
I walk the line
pi_31827864
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:43 schreef 360sjors het volgende:

[..]

He, je hebt dezelfde designvloerbedekking liggen als ik
mooi hoor

hoeveel graden sta je eigenlijk? 0/0 ?
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:15:58 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31829935
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dit is wat Burton er over zegt:
[..]

Vind het dus wel meevallen dat hij echt puur voor poeder bedoelt zou zijn.
De Fish is veel erger. Die is echt poeder. Niet ergens anders op te rijden

Maar goed, goeie review verder
Misschien een optie als me Triumph dood is??? Poederplank met wat freestyledingetjes erin en een allmountain plank ernaast
Het verhaaltje is nog wel allmountain. Als je kijkt naar die boardmatrix van ze, dan staan freestyle en freeride recht tegenover elkaar. Alsof een board het een of het ander is. In die matrix kun je niet beiden zijn. Ben je wel beiden, dan sta je in het midden. Daar staat hij echter niet, hij staat zeer nadrukkelijk richting freeride. Nu is freeride natuurlijk een variant van snowboarden met veel freestyle aspecten, de matrix zou misschien beter zijn als er rechts park en links backcountry stond. Alpine ontbreekt dan nog steeds, daar rept Burton ook geen woord over. Misschien is dat dan het aspect waarom ik hem allrounder dan Burton vind.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:47:30 #17
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31830237
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:15 schreef XL het volgende:

[..]

Het verhaaltje is nog wel allmountain. Als je kijkt naar die boardmatrix van ze, dan staan freestyle en freeride recht tegenover elkaar. Alsof een board het een of het ander is. In die matrix kun je niet beiden zijn. Ben je wel beiden, dan sta je in het midden. Daar staat hij echter niet, hij staat zeer nadrukkelijk richting freeride. Nu is freeride natuurlijk een variant van snowboarden met veel freestyle aspecten, de matrix zou misschien beter zijn als er rechts park en links backcountry stond. Alpine ontbreekt dan nog steeds, daar rept Burton ook geen woord over. Misschien is dat dan het aspect waarom ik hem allrounder dan Burton vind.
Jij bent er vroeg bij deze ochtend

Ik keek net eens even op diverse torrent sites, ik zou zeggen zoek eens op 'snowboard' en er is weer genoeg leuks te vinden

De nieuwe totally board heet 'Paradox' trouwens, moet weer flink wat big mountain in zitten... Jeremy Jones
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:15:21 #18
71115 Rnej
I walk the line
pi_31830620
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:47 schreef NoComment het volgende:

[..]

Jij bent er vroeg bij deze ochtend

Ik keek net eens even op diverse torrent sites, ik zou zeggen zoek eens op 'snowboard' en er is weer genoeg leuks te vinden

De nieuwe totally board heet 'Paradox' trouwens, moet weer flink wat big mountain in zitten... Jeremy Jones
weet iemand of de d.c. shoes mtn.lab vid al uit is?
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:32:39 #19
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_31830888
Gister ook in Landgraaf geweest, en m'n Baron voor het eerst sneeuw laten proeven. Volgens mij vond hij het wel lekker. Ik wel in ieder geval

Ik ben geen extreem ervaren boarder en kan er dus niet zo veel over vertellen hoe goed ie wel niet was. Eigenlijk het enige wat ik ermee gedaan heb is zo hard mogelijk naar beneden gaan, en kijken of ik hem nog wel een beetje kon controleren.

De eerste afdaling had ik wel wat moeite met het draaien, dus dacht ik dat ik m'n bindingen ff moest bijstellen, maar bij de latere afdalingen had ik er geen last meer van. Ik gok dus dat de oorzaak daarvan was dat ik veel te lang niet meer in de sneeuw heb gestaan.
Bij de latere afdalingen ben ik wel steeds harder proberen te gaan, en dat ging goed. Geen enkele keer het idee gehad dat ik de controle kwijt zou raken (wat ik bij huurboards wel meestal kreeg), dus volgens mij heb ik reden genoeg om tevreden te zijn over het board.

Het springen en stunten heb ik niet geprobeerd, aangezien ik dat ten eerste nog nooit gedaan heb en dus nog niet weet hoe het allemaal werkt, en ten tweede heb ik een beetje afkeer heb van pijnlijk vallen, maar ik vrees dat ik daar ooit nog wel eens aan moet gaan geloven. Ik ga denk ik wel eerst maar ff wat protectors ga aanschaffen, voordat ik dat ga proberen.

M'n schoenen (Salomon Maori's) deden het ook prima, heb ze wel al eens thuis een paar keer geprobeerd, en daar voelde ik na een uurtje m'n voeten helemaal niet meer, dus ik was een beetje bang dat dat tijdens het boarden ook zou gaan gebeuren, maar dat ging helemaal goed.
Er zitten een 'Power Lace+' veters op, dus da's alleen maar aantrekken en vast klemmen, en niet meer strikken. Dat werkte wel weer lekker, ze hielden zich de hele dag wel goed, maar die beugels waarmee je ze aantrekt moet je dus op je boots vast kunnen klemmen, en die schoten toch wel vrij regelmatig los. Daar moet ik dus nog wel ff een goede oplossing voor zien te vinden.

En m'n Mission bindingen hielden zich ook wel goed. Ze werkten lekker soepel, de cap-straps vond ik heerlijk zitten omdat ze m'n tenen niet afknelden, waar ik bij gewone straps wel regelmatig last van had. Het kan aan m'n eigen verbeelding liggen, maar ik kreeg wel af en toe het idee dat ze af en toe een tandje losser sprongen. Na een aantal afdalingen leek het wel dat m'n voorste binding wel wat losser zat. Klinkt dat een beetje bekend? Is dat iets waar ik me zorgen om moet maken of is dat normaal? Kan me namelijk niet echt herinneren dat dat gebeurde bij huurspullen. Maar dat is dan ook al weer ruim een half jaar geleden dat ik dat gedaan heb.
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:50:28 #20
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31831171
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:32 schreef BrakkeAap het volgende:
[...]

En m'n Mission bindingen hielden zich ook wel goed. Ze werkten lekker soepel, de cap-straps vond ik heerlijk zitten omdat ze m'n tenen niet afknelden, waar ik bij gewone straps wel regelmatig last van had. Het kan aan m'n eigen verbeelding liggen, maar ik kreeg wel af en toe het idee dat ze af en toe een tandje losser sprongen. Na een aantal afdalingen leek het wel dat m'n voorste binding wel wat losser zat. Klinkt dat een beetje bekend? Is dat iets waar ik me zorgen om moet maken of is dat normaal? Kan me namelijk niet echt herinneren dat dat gebeurde bij huurspullen. Maar dat is dan ook al weer ruim een half jaar geleden dat ik dat gedaan heb.
Ik denk dat het los gaan zitten van de bindingen wel normaal is, je maakt ze vast en tijdens het boarden kan ik me voorstellen dat je schoenen en bindingen wat gaan meegeven. Dus na een afdalingkje (of twee) even een tandje erbij

Denk ik dan hoor

Heb trouwens ook enorm veel zin om weer eens te gaan boarden.. echt te lang geleden gewoon. Denk dat ik dit jaar mijn Picto er nog eens goed van langs ga geven, van het off-piste gaan proeven en eens wat meer gaan springen enzo. Ben er alleen een beetje huiverig voor, na die ene zware crash vorig jaar Eerste sprong over die schans ging goed, de tweede... kwam ik onder aan de schans weer terug bij 3 weken last van m'n nek en nog langer van m'n rug gehad door dat grapje..

[ Bericht 20% gewijzigd door NoComment op 31-10-2005 09:55:45 ]
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:07:07 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31831500
@BrakkeAap:
Dat is wel vaker zo ja. Ik doe ze meestal in de lift wat losser omdat ik altijd wat last van me voeten krijg en dus ze ff een beetje bloed wil geven
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:47 schreef Rnej het volgende:

[..]

mooi hoor

hoeveel graden sta je eigenlijk? 0/0 ?
-6 +12

Ik sta dus niet zo heel ingedraaid maar dat vind ik wel lekker. aangezien ik duck sta en te veel indraaien erg slecht is voor je knieën en dat merk je ook snel genoeg (vriend van me had ze -15 +15 gezet en dat was echt niet lekker...
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:15 schreef XL het volgende:

[..]

Het verhaaltje is nog wel allmountain. Als je kijkt naar die boardmatrix van ze, dan staan freestyle en freeride recht tegenover elkaar. Alsof een board het een of het ander is. In die matrix kun je niet beiden zijn. Ben je wel beiden, dan sta je in het midden. Daar staat hij echter niet, hij staat zeer nadrukkelijk richting freeride. Nu is freeride natuurlijk een variant van snowboarden met veel freestyle aspecten, de matrix zou misschien beter zijn als er rechts park en links backcountry stond. Alpine ontbreekt dan nog steeds, daar rept Burton ook geen woord over. Misschien is dat dan het aspect waarom ik hem allrounder dan Burton vind.
Mja daar zit wel wat in. Die Matrix is ook een beetje apart. Maar hij is in de eerste plaats bedoelt voor freeriden en daarna pas voor freestyle. Freeriden betekent bij hun ook geen freestyletricks doen. Kijk maar naar de Fish. Daar kun je echt niet meer freestylen.

Alpineboards heeft Burton ook niet. Zou een beetje overdreven zijn dus
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:47 schreef NoComment het volgende:

[..]

Jij bent er vroeg bij deze ochtend

Ik keek net eens even op diverse torrent sites, ik zou zeggen zoek eens op 'snowboard' en er is weer genoeg leuks te vinden

De nieuwe totally board heet 'Paradox' trouwens, moet weer flink wat big mountain in zitten... Jeremy Jones
vergeet niet dat er ook een freestylende Jeremy Jones is he
Teamrider bij Burton. Die 2 worden echt te vaak door elkaar gehaald. is ook wel verwarrend trouwens
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_31831703
Ik sta trouwens -9 +12

Over dat crashen ou fall, you get back up and you try it again
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:30:34 #23
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31831969
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:07 schreef Komakie het volgende:

vergeet niet dat er ook een freestylende Jeremy Jones is he
Teamrider bij Burton. Die 2 worden echt te vaak door elkaar gehaald. is ook wel verwarrend trouwens
Ze zijn alletwee meesterlijk, maar ik heb het niet over de Burton Jeremy Jones, maar over de Jeremy Jones die van die mooie 'near vertical' afdalingkjes doet
Life's like music, get the rhythm..
pi_31832181
@ Red Bull Extreme in Verbier doet hij het ook altijd griezelig goed, die gozer kan echt heeeel erg goed overzicht houden. Het is echt moeilijk om de lijn die je uitstippelt ook daadwerkelijk te vinden + rijden.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:55:20 #25
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31832465
Wat ik een meesterlijk scene vond was dat ie (volgens mij in Totally Board Nine) ergens bovenop zo'n berg op een stuk sneeuw voor hem stampte zodat die sneeuw wegviel (kon je goed zien, helmcam) en hij naar beneden keek... bijna verticaal, smal als de pest met rotsen links en rechts.. hij doodleuk: 'too narrow to make turns, gotta go straight'

En dat dan ook gewoon even doen
Life's like music, get the rhythm..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')