PID regelaar, of een Kalman filter voor gevorderen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:03 schreef TR08 het volgende:
Regeltechniek voor de lancering is wel leuk. De raket is zeg maar een lange stok die je alleen onderaan beet pakt (spelletje dat je zelf ook kunt doen met bijv. een potlood of een bezemsteel). Door middel van computer sturing wordt de raket boven de motor gehouden, wat op zich een vrij eenvoudig meet- en regelspelletje is. Met geluk kan de ESA (www.esa.int) je daar ook wat meer over vertellen
coderingstheorie?quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:16 schreef Elo het volgende:
hallo iedereen,
ik heb dit topic gestart omdat ik op het moment eventjes geen inspiratie kan vinden.![]()
Ik heb de opdracht gekregen een presentatie te maken voor het vak informatica. Het onderwerp luidt: ICT in de ruimtevaart, de rol van ict in de ruimtevaart. Het moest hierbij over een specifiek iets gaan, bijvoorbeeld een stuurknuppel van de spaceshuttle. Kunnen jullie mij helpen een (vooral)duidelijk onderwerp te vinden, want ik ben veels te moeilijk bezig. (remote sensing (satellieten)was me eerste onderwerp en daar was idd niets over te vinden') Het onderwerp ruimtevaart is nogal breed namelijk...
Alvast bedankt
Helemaal gelijk in, we doen ook nauwelijks iets nuttigs met informatica op school. Zonde voor mijn studie-uren. Zonder enige voorlichting of iets dergelijks krijgen we deze opdracht voorgeschoteld, met een deadline waar je niet blij van wordt. Maar iig bedankt voor jullie reacties, wordt al goed op weg geholpenquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:55 schreef McCarthy het volgende:
[..]
coderingstheorie?
Dat gaat over hoe je fouten in de datatransmissie kan opsoren en corrigeren.
ik zie dat dit een VWO opdracht is. Hopeloos gewoon. Ga eerst maar eens van informatica en ruimtevaart/natuurkunde zewlf iets leren voordat je allemala leuke opdrachtjes gaat maken. Het VWO stelt echt niks meer voor.
Zo moeilijk is deze opdracht toch niet?quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:50 schreef Elo het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in, we doen ook nauwelijks iets nuttigs met informatica op school. Zonde voor mijn studie-uren. Zonder enige voorlichting of iets dergelijks krijgen we deze opdracht voorgeschoteld, met een deadline waar je niet blij van wordt. Maar iig bedankt voor jullie reacties, wordt al goed op weg geholpen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |