abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:16:03 #1
77204 Elo
seguire il coniglio bianco
pi_31808487
hallo iedereen,

ik heb dit topic gestart omdat ik op het moment eventjes geen inspiratie kan vinden.
Ik heb de opdracht gekregen een presentatie te maken voor het vak informatica. Het onderwerp luidt: ICT in de ruimtevaart, de rol van ict in de ruimtevaart. Het moest hierbij over een specifiek iets gaan, bijvoorbeeld een stuurknuppel van de spaceshuttle. Kunnen jullie mij helpen een (vooral)duidelijk onderwerp te vinden, want ik ben veels te moeilijk bezig. (remote sensing (satellieten)was me eerste onderwerp en daar was idd niets over te vinden') Het onderwerp ruimtevaart is nogal breed namelijk...

Alvast bedankt
pi_31808987
www.scholieren.com ff zoeken bij anw op ruimtevaart enzo
I'm not the man you think I am!
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:03:28 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_31811626
Regeltechniek voor de lancering is wel leuk. De raket is zeg maar een lange stok die je alleen onderaan beet pakt (spelletje dat je zelf ook kunt doen met bijv. een potlood of een bezemsteel). Door middel van computer sturing wordt de raket boven de motor gehouden, wat op zich een vrij eenvoudig meet- en regelspelletje is. Met geluk kan de ESA (www.esa.int) je daar ook wat meer over vertellen
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:22:21 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31812197
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:03 schreef TR08 het volgende:
Regeltechniek voor de lancering is wel leuk. De raket is zeg maar een lange stok die je alleen onderaan beet pakt (spelletje dat je zelf ook kunt doen met bijv. een potlood of een bezemsteel). Door middel van computer sturing wordt de raket boven de motor gehouden, wat op zich een vrij eenvoudig meet- en regelspelletje is. Met geluk kan de ESA (www.esa.int) je daar ook wat meer over vertellen
PID regelaar, of een Kalman filter voor gevorderen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:55:51 #6
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31813147
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:16 schreef Elo het volgende:
hallo iedereen,

ik heb dit topic gestart omdat ik op het moment eventjes geen inspiratie kan vinden.
Ik heb de opdracht gekregen een presentatie te maken voor het vak informatica. Het onderwerp luidt: ICT in de ruimtevaart, de rol van ict in de ruimtevaart. Het moest hierbij over een specifiek iets gaan, bijvoorbeeld een stuurknuppel van de spaceshuttle. Kunnen jullie mij helpen een (vooral)duidelijk onderwerp te vinden, want ik ben veels te moeilijk bezig. (remote sensing (satellieten)was me eerste onderwerp en daar was idd niets over te vinden') Het onderwerp ruimtevaart is nogal breed namelijk...

Alvast bedankt
coderingstheorie?
Dat gaat over hoe je fouten in de datatransmissie kan opsoren en corrigeren.

ik zie dat dit een VWO opdracht is. Hopeloos gewoon. Ga eerst maar eens van informatica en ruimtevaart/natuurkunde zewlf iets leren voordat je allemala leuke opdrachtjes gaat maken. Het VWO stelt echt niks meer voor.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:50:21 #7
77204 Elo
seguire il coniglio bianco
pi_31814736
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:55 schreef McCarthy het volgende:

[..]

coderingstheorie?
Dat gaat over hoe je fouten in de datatransmissie kan opsoren en corrigeren.

ik zie dat dit een VWO opdracht is. Hopeloos gewoon. Ga eerst maar eens van informatica en ruimtevaart/natuurkunde zewlf iets leren voordat je allemala leuke opdrachtjes gaat maken. Het VWO stelt echt niks meer voor.
Helemaal gelijk in, we doen ook nauwelijks iets nuttigs met informatica op school. Zonde voor mijn studie-uren. Zonder enige voorlichting of iets dergelijks krijgen we deze opdracht voorgeschoteld, met een deadline waar je niet blij van wordt. Maar iig bedankt voor jullie reacties, wordt al goed op weg geholpen
pi_31846964
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:50 schreef Elo het volgende:

[..]

Helemaal gelijk in, we doen ook nauwelijks iets nuttigs met informatica op school. Zonde voor mijn studie-uren. Zonder enige voorlichting of iets dergelijks krijgen we deze opdracht voorgeschoteld, met een deadline waar je niet blij van wordt. Maar iig bedankt voor jullie reacties, wordt al goed op weg geholpen
Zo moeilijk is deze opdracht toch niet?
Heb zelf ook een presentatie moeten houden voor informatica (2 keer zelfs, ben blijven zitten ).
Belangrijk is dat je niet zomaar wat basisdingetjes vertelt. Je mag best wat dieper op bepaalde aspecten ingaan zoals hoe iets werkt enzo. Helaas deed ik het over informatica in de techniek en informatica in de communicatie ofzo.

De meeste opdrachten die we kregen waren zelf-doe-projecten of opdrachten waar we vrijwel geen hulp bij kregen. Je mag best zelf wel wat doen Overigens had mijn leraar er weinig verstand van dus tja
.
pi_31920613
Bij een van de eerste apollo vluchten ging het bijna mis.
Ze hadden geprogrammeerd dat de maan de raket zou afstoten ipv aantrekken.
Paar dagen van tevoren kwamen ze toevallig de fout tegen en hebben ze gelukkig de - weggehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')