abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator donderdag 8 november 2001 @ 21:51:37 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2127647
Deel 6 alweer, vervolg van Zwangerschap en Babietjes...deel 5

Lijstje :

kan elk moment bevallen : Meaghan
3 december 2001 : Jessie
12 december 2001 : Mooni
13 december 2001 : Dinus
2 februari 2002 : Gaoxing
8 mei 2002 : Knorretje

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 08-11-2001 21:55]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 8 november 2001 @ 21:55:16 #2
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2127659
Catoot, ik ben drie jaar geleden al foliumzuur gaan slikken omdat het ook de conditie van je baarmoeder verbetert en omdat je door lang pilgebruik een flink tekort aan foliumzuur op kunt lopen.

Zei mijn gyneacoloog.....

Kan helemaal geen kwaad, in alle andere landen in Europa zit het toegevoegd in bv. brood omdat het ook goed is gebleken tegen hart en vaatziekten.

Voor zover ik weet moet je wel een hogere dosis slikken als iemand in de familie hebt met SB (zegt mijn grote boek).

Als je het lang slikt verhoog je wel de kans
op een tweeling .

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_2127717
(nog maar 'n keertje dan)

Zo, ben ik weer en helaas.. nog zonder blozende baby in m'n armen.

Ik ben gisteren nog naar de verloskundige geweest en zij had het idee dat ons kindje zeker niet voor 11 november geboren zal worden. Ik heb wel sinds enkele dagen buikpijn, dus misschien zet het vandaag of morgen alsnog door. Ik hoop iig dat ik het niet onbewust tegenhoud, omdat ik heel graag m'n hubbie in de buurt wil hebben als het eenmaal zover is en die zit doordeweeks zo'n 45 km van me af. Ik probeer me daar maar niet te veel mee bezig te houden (hij zal heus wel op tijd naast m'n bedje staan voor de nodige 'moral support').

Maaruh, na die laatste aflevering van 'De Kraamafdeling' gezien te hebben, ben ik er helemaal klaar voor. Goh, wat een droombevalling was dat zeg.. Wil natuurlijk niks zeggen over hoe mijn bevalling zal zijn, maar het geeft me toch wel een gerust gevoel. Ik ben me iig geestelijk op de bevalling aan het voorbereiden; m'n geheugen en concentratievermogen laten me de laatste tijd behoorlijk in de steek

Nou, op naar zondag, m'n D-day, en afwachten maar

Oh, enne Catootje, ms krijg je hier wel een duidelijk antwoord op je vraag..

http://www.babybox.nl/informatief/deskundigen/index.php3

Je kunt um zowel aan de huisarts, als aan de verloskundige stellen.

[Dit bericht is gewijzigd door Meaghan op 08-11-2001 22:06]

  † In Memoriam † donderdag 8 november 2001 @ 23:06:40 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_2128562
een quotje van catootje uit het vorige topic van de babies
quote:
Nee hoor, ik ben eerluk waar nog aan de pil.
er stond wel een zééééééééééér verdacht knipoogje bovenaan bij dat berichje

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_2128625
quote:
Op donderdag 08 november 2001 23:06 schreef moussy het volgende:

er stond wel een zééééééééééér verdacht knipoogje bovenaan bij dat berichje


* Merel is een stiekeme meelezer

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 9 november 2001 @ 01:27:28 #6
8231 Pakhuis
-=Actionman=-
pi_2130203
Wanneer moet Tardis bevallen

zie: Verzamel hier alle Fok!roddels voor GellarTV

[Dit bericht is gewijzigd door Pakhuis op 09-11-2001 01:34]

I wish for just once, somebody would call me "Sir" without adding the words: "you're making a scene"
pi_2130906
quote:
Op donderdag 08 november 2001 23:06 schreef moussy het volgende:
een quotje van catootje uit het vorige topic van de babies
[..]

er stond wel een zééééééééééér verdacht knipoogje bovenaan bij dat berichje


Neee, echt: ik ben nog aan de pil..maar ja, ik zoek dat foliumgedoe natuurlijk niet voor Jan Diedelediedoe uit ...Maar echt, duurt nog wel een tijdje!

Meaghan, komt allemaal wel goed...alleen doet je linkje het niet

[Dit bericht is gewijzigd door Catootje op 09-11-2001 08:19]

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_2131045
Zo komt niet vaak voor dat ik zo vroeg al fris en fruitig ben,maar moest om half 9 al in ziekenhuis zijn.
En alles was weer goed
Bloeddruk weer netjes en zelfs niet aangekomen deze keer!!!
Buik voelde ook wat minder gespannen aan. Was een razendsnel bezoekje. Moet de 19e weer terug.

Doei doei

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_2131139
quote:
Op vrijdag 09 november 2001 09:04 schreef jessie het volgende:
Zo komt niet vaak voor dat ik zo vroeg al fris en fruitig ben,maar moest om half 9 al in ziekenhuis zijn.
En alles was weer goed
Bloeddruk weer netjes en zelfs niet aangekomen deze keer!!!
Buik voelde ook wat minder gespannen aan. Was een razendsnel bezoekje. Moet de 19e weer terug.

Doei doei


Fris en fruitig met dit weer nog wel!!! Buikje helemaal goed?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 november 2001 @ 10:35:34 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_2131670
quote:
Op vrijdag 09 november 2001 08:10 schreef Catootje het volgende:

[..]

Neee, echt: ik ben nog aan de pil..maar ja, ik zoek dat foliumgedoe natuurlijk niet voor Jan Diedelediedoe uit ...Maar echt, duurt nog wel een tijdje!


Had je mijn stukje in deel 5 nog gelezen? Daar had ik een heel stuk voor je geschreven over foliumzuur. Je hebt er niet op gereageerd, dus ik vraag het maar even
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_2131692
Wat een leuk topic is dit. Ik lurk al een tijdje mee, maar ik vind het allemaal zo leuk dat gepraat over buikjes en babietjes.
ik kan echt genieten van moeders met hun pasgeboren kroost!

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 09-11-2001 12:08]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2131695
quote:
Op vrijdag 09 november 2001 10:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Had je mijn stukje in deel 5 nog gelezen? Daar had ik een heel stuk voor je geschreven over foliumzuur. Je hebt er niet op gereageerd, dus ik vraag het maar even


Oe, ik ga nu kieke!!!

Ahh...hmmz, lastig hoor: ik denk dat ik mijn huisarts effe bel: in ieder geval heb ik ook effe de vraag gesteld bij die link van Meaghan...

Gezllie hier hee DarkElf? Volkomen flamevrij!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Jubileum moderator vrijdag 9 november 2001 @ 11:21:38 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2132079
Catoot, ergens anders op het web kan je ook vragen stellen aan Beatrijs Smulders (soort oppergoeroe van verloskundigen) nl hier : http://www.degeboortewinkel.nl/geboortewinkel/beatrijscentrum/frame.html

Voor de zwangeren onder ons, Carita Salome (de auteur van 'Duik in je weeen') heeft nu ook een eigen site nl.
http://www.caritasalome.nl/

Jessie, ik ben blij dat alles in orde is met je .

Meaghan, die bevalling in de kraamkliniek was echt prachtig he? Ik zat weer met tranen in mijn ogen te kijken.
Succes de laatste daagjes, probeer goed uit te rusten.

En hoe gaat het met de andere zwangeren ??

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_2136500
Nou dit was weer een typisch weekje ziekenhuis en zo komen er nog een paar

Moest dinsdag naar de gyn voor een normale controle, hij wou weten hoe het ging met het braken etc. Ik was de afgelopen 2 weken toch ietsjes aangekomen, van 53,6 naar de 54 (gelukkig) Het kon natuurlijk niet onopgemerkt blijven dat ik nauwelijks kan lopen, zitten en/of liggen. Na een beetje voelwerk kregen we te horen dat het waarschijnlijk spierpijn was van de afgelopen weken. Mocht 4 paracetamolletjes slikken per dag en moest de klachten vrijdag doorgeven aan de internist, want misschien lag het wel aan mijn darmen. Het was iig niets met mijn bekken. We kregen nog even het hartje te horen, de ret van de uitslagen van het bloed. Alles was goed en de pijn zou wel overgaan. Kon over drie weken terug komen.

Toen ik eenmaal thui was had ik echt het gevoel dat ik me had laten afschepen, ik liep immers al twee weken met de pijn en als ik iets wou doen, bv opstaan, koken, op de bank zitten en ik deed dit te lang werd ik misselijk van de pijn en ging weer over mijn nek. Maar goed de arts zou het wel weten. De afgelopen dagen trouw die 4 paracetamolletjes geslikt terwijl ik liever het hele pakkie wou leegeten, het werkte voor geen meter. De pijn na niet af en de misselijkheid tijdens inspanning bleef.

Vandaag had ik een afspraak bij de internist voor mijn darmen om te kijken hoe de medische indicatie verder zat voor de zwangerschap en evt medicijnen. De arts vond diract een beetje vreemd dat ik zo giga moeilijk loop en hoorde dus tevens dee klachten aan. Na veel voelen en praten heeft hij de orthopeed gebeld (dit was nml niet goed, goh dat wisten wij ook al ) de orthopeed vertelde heel leuk dat er een combi preekuur is "het gyneacologisch-orthopedagoschi spreekuur" in de volksmond: "bekkenspreekuur". Echter daar kun je alleen terrecht via je gyneacoloog en op zijn advies. Goed wij een beetje teleurgesteld dat het niet zo kon en het gesprek weer gegooid op mijn darmen. De aankomende weken krijg ik daar allemaal onderzoeken voor en dat komt waarschijnlijk wel goed.

We waren nu toch al in het ziekenhuis, dus wij de stoute schoenen maar aangetrokken en naar onze gyn geweet. Hij was totaal niet blij met ons dat we op eigen houtje verder zijn gaan zoeken en was er toch echt van overtuigd dat de paracetamol wel zou helpen. Wij hadden echter zoiets: baat het niet, schaadt het niet. Na een gesprekje vond de gyn dat we het dan zelf maar moesten weten, als we dat zo graag Wilden dan moest het maar. Blij was hij niet.

Nu hebben we dus voor de aankomende weken een lekker druk rooster van minimaal 2 tot 3 keer in de week een bezoekje aan 1 van de artsen. Het lijkt wel of ik ze verzamel. Mag dinsdag naar de orthopeed, donderdag gaan ze een filmpje maken van de darmen. Die week daarop 3 keer terugkomen, voor de uitslagen en een extra bezoek aan de gyn.

Het gaat hier dus weer geweldig, rol van het ene probleem in het ander en niemand lijkt het echt te bevatten en te begrijpen.

Positief puntje is dat ik er vandaag achter kwam dat ik eindelijk weer eens die ontzettend leuke broek aan kan die me voor de zwangerschap veel te strak zat

pi_2137077
*kutcomputers* Wegens mijn chaotische levensstijl had ik mijn vragn bij de verschillende sites in mijn favorietenlijsje gezet..wetende dat ik ze anders niet meer teug kan vinden. en jawel hoor: die van vanochtend via de link van Meaghan: kwijt! En we hebben een nieuwe puter, dus link gezondheidspleinvraag: kwijt! Geeeen idee waar ikz e kan vinden en ik ben al heel sjaggie, en ik ben niet eens zwanger dus ik kan niet zeggen dat het de hormonen zijn en dus ben ik hier volledig offtopic!!

Sorry Knor: kom ik na jouw zielieg verhaal met mijn gemiep.

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Jubileum moderator vrijdag 9 november 2001 @ 20:57:36 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2137385
Catoot, kijk eens in je map geschiedenis (knop naast favorieten en zoeken in je werkbalk bovenin). Daar staan alle sites die je vandaag hebt bezocht.

Knorretje, wat een toestanden allemaal. Heel goed dat je je niet hebt laten afschepen want goed is het natuurlijk niet.
Heel veel sterkte!!
* Lois geeft Knor een dikke knuffel

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_2144927
Knorretje, goed van jullie dat jullie toch verder zijn gaan zoeken. Slecht van die gyn dat hij jullie niet gewezen heeft op dat orthopedisch/gynecologisch spreekuur. Als die gyn nu zo irri blijft kan je altijd over naar een ander he. Toch belangrijk want je loopt er 9 maanden. En zeker als je toch geen makkelijke zwangerschap heb.

Ik heb nu telkens dat als ik geslapen heb dat mijn bovenbeen (linker) dood aavoelt. Een soort slapend gevoel ofzo heel irri. Eerst dacht dat het kwam omdat ik op dat been lig als ik slaap, maar heb het ook als ik dus op mijn andere zij slaap. Na een stukje lopen enoz gaat het weer weg. Ook heb ik het als ik lang stilzit enzo, wat kan dat nou zijn?

No Nick hoe is het met jou en jullie kleintje?

Doei doei

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_2146026
als ik dit zo lees had ik een droomzwangerschap
maar een hell bevalling
pi_2146557
Knor, sterkte, het valt bij jou echt niet mee om zwanger te zijn. Maar hou vol want je krijgt vast een wolk van een baby!

Meaghan, als we je moeten helpen met puffen moet je het ff melden, we helpen graag.
Heb je wel iemand gevonden die het gelijk doorgeeft als je bevallen bent! Dat is zeer belangrijk hoor!

Catoot... goh... wat een verrassing
We zitten nu in deel 6. Ga je het ons in dit deel nog vertellen of pas in deel 7? Alhoewel, dit deel kan wel hard gaan met alle felicitaties straks voor Meaghan!

Barb... wij doen het nog niet he? Wij blijven volhouden he? Over 3 jaar pas toch? Eh.. over 3 jaar proberen zwanger te worden of over 3 jaar op het eind van de zwangerschap lopen?

Ja, ik lurk nog steeds mee hoor mensjes!

van mij voor iedereen!

pi_2159389
Gao, gaatie nog een beetje beeb?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 12 november 2001 @ 14:08:58 #21
3498 Barb
Graduated Fool
pi_2160038
quote:
Op zaterdag 10 november 2001 22:49 schreef Kleintje het volgende:
Barb... wij doen het nog niet he? Wij blijven volhouden he? Over 3 jaar pas toch? Eh.. over 3 jaar proberen zwanger te worden of over 3 jaar op het eind van de zwangerschap lopen?
Ik stem voor het eerste! Maar ja, over drie jaar maken die negen maanden ook niet veel uit lijkt mij zo, dus we zien wel. Laten we in ieder geval wachten tot het jaar 2004 Kleintje, dan ben ik 30, lijkt me een mooie leeftijd om te zwangeren
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_2160329
quote:
Op maandag 12 november 2001 14:08 schreef Barb het volgende:

[..]

Ik stem voor het eerste! Maar ja, over drie jaar maken die negen maanden ook niet veel uit lijkt mij zo, dus we zien wel. Laten we in ieder geval wachten tot het jaar 2004 Kleintje, dan ben ik 30, lijkt me een mooie leeftijd om te zwangeren


Maar dan ben ik al... (even tellen) 31!
Oké, is goed!
pi_2167840
Kleintje, mag EW ook meedoen?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 13 november 2001 @ 08:45:28 #24
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_2167954
Hoe zijn de bevallenen de laatste weken doorgekomen ? Mw Dijs wordt er stapelgek van. Kan niets, waggelt maar een beetje heen en weer en zo ?!?
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  Jubileum moderator dinsdag 13 november 2001 @ 09:22:49 #25
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2168150
Ik deed de laatste weken bijna niets meer alleen nog naar het ziekenhuis en weer terug.
's Nachts zat ik voornamelijk op met harde buiken en oefenweeen en overdag keek ik jaloers naar vrouwen die (in mijn ogen)in een moordend tempo achter de kinderwagen liepen te stralen.
Ik was bezig met de laatste hand aan de spulletjes in de kinderkamer, het adresseren van de enveloppen voor de geboortekaartjes en probeerde nog een beetje te genieten van het zwanger zijn.

Ow en Digger.......het centerparks gevoel is natuurlijk pas compleet met 2.3 kinderen he

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')