abonnement Unibet Coolblue
pi_31617408
Ik werd vanmorgen wakker met een misselijk gevoel. Daarop heb ik mij voor 10 uur ziekgemeld, omdat ik s'avonds moest werken. Ze vroegen of ik s'middags nog eventjes terug wilde bellen om te laten weten of het al wat beter ging en misschien dan toch kon werken. Dat was dus afgesproken.
Ik heb mn telefoon uitgezet, slaappil ingenomen en ik ben gaan slapen.

Vanavond werd ik wakker... helemaal vergeten om terug te bellen... staat er opeens op mn voicemail met de vraag waar ik bleef en dat ie er schijtziek van werd en verdomme.

Ik heb mij ziekgemeld. s'middags niet meer teruggebeld (ipv dat ze mij dan terugbellen of voicemail inspreken ho maar).

Ben ik nu fout? Kunnen ze me ontslaan? In hoeverre sta ik in mijn recht?

Gaat btw om vakkenvullen bij de AH
pi_31617727
Je bent fout omdat je, je niet aan de afspraak hebt gehouden.
Ze kunnen je ontslaan, ook zonder reden.
Je staat volledig in je recht.
pi_31617801
Uitzendkracht? Dan heb je geen enkele recht. Vast contract? Heb je alle recht.
pi_31617837
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:06 schreef Dipstaart het volgende:
Ik werd vanmorgen wakker met een misselijk gevoel. Daarop heb ik mij voor 10 uur ziekgemeld, omdat ik s'avonds moest werken. Ze vroegen of ik s'middags nog eventjes terug wilde bellen om te laten weten of het al wat beter ging en misschien dan toch kon werken. Dat was dus afgesproken.
Ik heb mn telefoon uitgezet, slaappil ingenomen en ik ben gaan slapen.

Vanavond werd ik wakker... helemaal vergeten om terug te bellen... staat er opeens op mn voicemail met de vraag waar ik bleef en dat ie er schijtziek van werd en verdomme.

Ik heb mij ziekgemeld. s'middags niet meer teruggebeld (ipv dat ze mij dan terugbellen of voicemail inspreken ho maar).

Ben ik nu fout? Kunnen ze me ontslaan? In hoeverre sta ik in mijn recht?

Gaat btw om vakkenvullen bij de AH
Je spreekt jezelf ook lekker tegen he?

Wat ik me nog kan herinneren van de supermarkt CAO (bijbaantje gehad) heb je je netjes aan de regels gehouden, maar heb je de onderlinge afspraak niet netjes afgehandeld. Maar het is ook dom van ze om er van uit te gaan dat je als je niet belt je meteen weer beter bent.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_31617859
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:27 schreef Phoenixjuh het volgende:
Uitzendkracht? Dan heb je geen enkele recht. Vast contract? Heb je alle recht.
Vast contract. Hier al 3 jaar werkzaam. Aantal keer ziek geweest in die tijd: 5x
pi_31618010
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:28 schreef existenz het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf ook lekker tegen he?

Wat ik me nog kan herinneren van de supermarkt CAO (bijbaantje gehad) heb je je netjes aan de regels gehouden, maar heb je de onderlinge afspraak niet netjes afgehandeld. Maar het is ook dom van ze om er van uit te gaan dat je als je niet belt je meteen weer beter bent.
Ze belden mij pas in de tijd dat ik eigenlijk op de werkvloer had moeten staan. Waar ik bleef en wat de reden is waarom ik er niet ben.
pi_31618139
laat ze lekker de klote krijgen zeg,. ga je toch elders de vakjes volladen,... het zal best klote aanvoelen,. maar voor jouw 10 anderen voor zo'n baantje,. en jij bent 1 van de tien bij de concurrent,.. maak je niet druk...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:44:11 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31618196
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:27 schreef Phoenixjuh het volgende:
Uitzendkracht? Dan heb je geen enkele recht. Vast contract? Heb je alle recht.
Als je niks zinnings toe te voegen hebt... doe het dan niet
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31618235
Ik denk dat je ff je cao moet zoeken op internet en goed kijken wat er in staat. De persoon die je terug belde, was dat dezelfde waarbij je je had ziek gemeld? Want anders klinkt het als een miscommunicatie binnen het bedrijf zelf. Meeste dingen gaan zo fout. Check anders ff of het wel is doorgegeven.
Leg het dan ff helemaal uit en dan komt het waarschijnlijk wel goed. AH is toch wel een fatsoenlijk bedrijf lijkt me.
| Beware of the magon named Charles |De Eukaryoto Animalia Chordata Vertebrata Mammalia Primates Hominidae Homo Sapien|
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:47:22 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31618292
Mwoah... je werd wakker met een misselijk gevoel en meldt je gelijk ziek...
Klinkt sowieso niet als iemand met een enorm doorzettingsvermogen.
En gezien de reactie van je baas op je voicemail was dit niet de eerste keer in 5 jaar werken dat je ziek was, dus op zich heb je denk ik wel een probleem...
***
pi_31618475
MC Donalds cker?
pi_31618901
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:47 schreef Brighteyes het volgende:
Mwoah... je werd wakker met een misselijk gevoel en meldt je gelijk ziek...
Klinkt sowieso niet als iemand met een enorm doorzettingsvermogen.
En gezien de reactie van je baas op je voicemail was dit niet de eerste keer in 5 jaar werken dat je ziek was, dus op zich heb je denk ik wel een probleem...
Ik werk er al drie jaar zeg. In die tijd 5x ziek geweest ofzo.
Idd... ze hebben mij wel eens gevraagd of ik in kon vallen voor iemand. Hier is toen niet duidelijk op gezegd dat ik kon, terwijl hun ervan uitgingen dat ik gewoon kwam... wat dus niet zo was.

Maar ze bekijken het maar... neem morgen op staande voet ontslag
pi_31618929
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 01:09 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Ik werk er al drie jaar zeg. In die tijd 5x ziek geweest ofzo.
Idd... ze hebben mij wel eens gevraagd of ik in kon vallen voor iemand. Hier is toen niet duidelijk op gezegd dat ik kon, terwijl hun ervan uitgingen dat ik gewoon kwam... wat dus niet zo was.

Maar ze bekijken het maar... neem morgen op staande voet ontslag
Je kan wel op staande voet ontslagen wórden, maar niet op staande voet ontslag némen
Big dick.
pi_31618966
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 01:11 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Je kan wel op staande voet ontslagen wórden, maar niet op staande voet ontslag némen
Hmm.. dan zeg ik dat ze me maar op staande voet moeten ontslaan. Uitleg geef ik niet eens als ie ernaar vraagt. Geeft ie het niet... leg ik me ontslagbrief neer en zit ik die laatste 4 weken nog wel eventjes uit.
pi_31619022
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 01:12 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Hmm.. dan zeg ik dat ze me maar op staande voet moeten ontslaan. Uitleg geef ik niet eens als ie ernaar vraagt. Geeft ie het niet... leg ik me ontslagbrief neer en zit ik die laatste 4 weken nog wel eventjes uit.
Ze mógen je in dit geval niet op staande voet ontslaan

Als jij gewoon uitlegt dat je met een slaappil in je mik nokkie was gegaan omdat je, zoals je ze al had gemeld, ziek was, wat willen ze je dan maken? Maak je niet zo druk man, serieus.
Big dick.
pi_31619113
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:47 schreef Brighteyes het volgende:
Mwoah... je werd wakker met een misselijk gevoel en meldt je gelijk ziek...
Klinkt sowieso niet als iemand met een enorm doorzettingsvermogen.
Wat een onzin reactie zeg. Misschien voelde hij zich wel hondsberoerd.
quote:
En gezien de reactie van je baas op je voicemail was dit niet de eerste keer in 5 jaar werken dat je ziek was, dus op zich heb je denk ik wel een probleem...
5 x ziek in drie jaar is heel netjes hoor. Als dat een probleem is, dan heb je te maken met een beroerde werkgever.
pi_31619522
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Als je niks zinnings toe te voegen hebt... doe het dan niet
Dus jij denkt dat het geen zak uitmaakt of je nou uitzendkracht bent of vast contract hebt? Als die gast een uitzendcontract heeft, kunnen ze hem in alle tijden ontslaan, men hoeft niet eens een reden te hebben. Bij een vast contract heb je veel meer rechten, bij zo'n incidentje mogen ze je niet eens ontslaan, klaar punt uit. Daar hoeft niet eens over gediscusseerd te worden. De rechter geeft hem gewoon altijd gelijk. En wat voor zinnigs had jij nou te melden?
pi_31619598
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 01:12 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Hmm.. dan zeg ik dat ze me maar op staande voet moeten ontslaan. Uitleg geef ik niet eens als ie ernaar vraagt. Geeft ie het niet... leg ik me ontslagbrief neer en zit ik die laatste 4 weken nog wel eventjes uit.
En waarom zal jij ontslag moeten nemen (tenzij je echt weg wilt)? Laat je gewoon ontslaan, want dat kunnen ze je toch niet maken. Zeker niet tijdens ziekte, wettelijk verboden, tenzij ze het aanvragen bij de rechter. En laat je gerust uitbetalen door de ziektewet. Zo niet, dan laat je je ontslaan door hun, zonder goede reden, wordt je als nog doorbetaald.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:02:10 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31622801
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 01:43 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat het geen zak uitmaakt of je nou uitzendkracht bent of vast contract hebt? Als die gast een uitzendcontract heeft, kunnen ze hem in alle tijden ontslaan, men hoeft niet eens een reden te hebben. Bij een vast contract heb je veel meer rechten, bij zo'n incidentje mogen ze je niet eens ontslaan, klaar punt uit. Daar hoeft niet eens over gediscusseerd te worden. De rechter geeft hem gewoon altijd gelijk. En wat voor zinnigs had jij nou te melden?
Erg kort door de bocht... zowel deze reactie als de reactie waar ik op doelde.

Ben je ervan bewust dat er ook uitzendkrachten met een vast contract zijn? Het is niet per definitie zo dat je als uitzendkracht altijd ontslagen kunt worden. De opdrachtgever kan weliswaar de opdracht beëindigen, maar dan is het niet zo dat het contract ook meteen beëindigd kan worden. Dat kan alleen als de uitzendkracht in de eerst 26 weken van fase A zit, daarna beginnen sowieso aanzegtermijnen mee te tellen. Zit een uitzendkracht in fase B, dan heeft hij een contract voor bepaalde tijd. Die kunnen sowieso niet tussentijds opgezegd worden en de loondoorbetalingsverplichting kan daarbij ook niet meer uitgesloten worden.

Maar goed, ik vond het dus niks zinnigs toevoegen inderdaad... maar da's mijn mening.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:15:08 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31623023
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 01:11 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Je kan wel op staande voet ontslagen wórden, maar niet op staande voet ontslag némen
Dat kun je dus wel.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_31623042
We hebben hier nog altijd over een uitzendbureau, je sluit een contract af met een uitzendbureau, en dat is heel wat anders dan wanneer je die contract afsluit met AH. AH kan je zo ontslaan, maar de verplichting die de uitzendbureau met jou heeft afgesloten kan/blijft doorlopen, en dat is een totaal ander verhaal. Wanneer TS via een uitzendbureau werkt, dan is de uitzendbureau zijn/haar werkgever en niet AH.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:19:27 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31623100
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 11:16 schreef Phoenixjuh het volgende:
We hebben hier nog altijd over een uitzendbureau, je sluit een contract af met een uitzendbureau, en dat is heel wat anders dan wanneer je die contract afsluit met AH. AH kan je zo ontslaan, maar de verplichting die de uitzendbureau met jou heeft afgesloten kan/blijft doorlopen, en dat is een totaal ander verhaal. Wanneer TS via een uitzendbureau werkt, dan is de uitzendbureau zijn/haar werkgever en niet AH.
Wat probeer je nu uit te leggen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31623483
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 11:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat probeer je nu uit te leggen?
Is dat het meest zinnige wat je te vertellen hebt? Tot nu toe heb jij geen enkele antwoord gegeven op de vraag van TS.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:44:21 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31623557
Ik stelde jou een vraag omdat ik me een beeld probeer te vormen wat voor bijdrage de gequote post levert aan dit topic. Je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven, maar op zich is het geen vreemde vraag.

En wat betreft mijn nuttige bijdrage aan dit topic, die komt wel op een moment dat ik denk dat ik een nuttige bijdrage kan leveren...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:29:21 #25
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_31624402
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 11:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat probeer je nu uit te leggen?
Dat hij geen normaal nederlands kan........

Die contract?
De uitzendburo?

Damn, een gemiddelde allochtoon zegt dit zelfs niet zo.

OT: kan zijn dat het een detacheringscontract is en dan loopt de loonbetaling gewoon door ongeacht of TS werkt of niet, denk dat dat de strekking is van het verhaal.

Overigens snap ik niet waar TS zich zo druk over maakt, TS heeft in zoverre correct gehandeld dat hij/zij zich op tijd ziek heeft gemeld maar heeft zich niet gehouden aan de mondelinge afspraak uitsluitsel te geven over zijn ziekte terwijl dit wel toegezegd was.
TS is dus dom geweest want:
1) had zich niet moeten laten verleiden tot een belofte om 's middags terug te bellen.
2) had gewoon moeten bellen aangezien hij/zij dit beloofd had.

[ Bericht 2% gewijzigd door hollander172 op 22-10-2005 12:40:05 ]
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')