abonnement Unibet Coolblue
pi_31606643
hoi wie heeft hier ervaring mee, geukkig is het geen pijnlijk onderzoek maar denk toch dat het moeilijk is voor een jonger kind om zich een half uur stil te houden?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_31607032
Je wordt redelijk vast gezet, het vervelende is alleen je ligt in een hele smalle buis en er is vrij veel omgevingsgeluid, erg prettig is het niet.
pi_31607052
Heb het nooit meegemaakt, maar het schijnt een pokkeherrie te zijn.
Elke keer als er een "foto" van een plakje wordt gemaakt komt er een klik vrij.
Gelukkig kun je een koptelefoon opkrijgen met muziek of iets anders.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_31607231
heb er zelf nog ingelegen voor 3 weken geleden
het is idd heel krap en het geluid is zker nie prettig
je kan gelukkig vragen om een radio
deze krijg je dan op middels een kop telefoon
Werkt voor het kind denk ik wel ontspannend en zo heeft hij/zij minder last van het lawaai
pi_31607248
oh dat zou idd fijn zijn als je muziek kunt horen
maakt het war minder lang denk ik, van de herrie hadden zeme al verteld, dus dacht dat muziek dan niet mogelijk was
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_31607315
Het geluid is ook niet overdreven erg of zo. Ik vond het nog het meeste lijken op zo'n oude rasterprinter.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_31607396
Laatst een college gehad van een philips medewerker over deze machines.
Daarin gaf hij ook aan dat er open scanners bestaan, ik weet alleen niet of die in nederland te vinden zijn.

Tip: Doe alles van ijzer af! Maar dat zal ook wel gezegd worden denk ik.


Dit soort dus.
pi_31607521
Alles van metaal mag iig niet in de scan.
Er is een noodknop waar de patient dus in kan knijpen op het moment dat hij/zij het benauwd krijgt of wat dan ook. Het is idd een pokke herrie en met de koptelefoon op met muziek hoor je het nog. Ook spreken ze via die koptelefoon tegen de patient, dus als moeder kan je misschien vragen of je je kind gerust kan stellen als hij/zij het te eng vind!

Opzich valt het allemaal mee, maar voor een kind is het een super groot aparaat waar ook nog een een rot herrie uit kome en waarvan je niet zomaar weg kan lopen. Veel praten erover voor dat hij/zij gaat lijkt me belangrijk!

Succes en ik hoop dat het allemaal mee valt!!
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:03:59 #9
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_31607550
Ik heb zelf op die leeftijd zo'n scan gehad en kan me het ziekenhuis en de kamer wel herinneren, maar niet als naar. Ik weet ook geen details meer, dus erg eng was het vast niet. Volgensmij vond ik het gewoon wel interessant.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:42:28 #10
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_31608333
Ik heb het ook als kind van die leeftijd gehad, en heb er zeker geen nare herinneringen aan. Belangrijkste is dat het kind gewoon precies weet wat hem te wachten staat, zodat het niet schrikt.
pi_31608382
Dat is niet echt goed voor je, en dus ook niet voor kleine kinderen. Ga maar na wat een enorm magneetveld er om heen hangt. Zo'n ding doet meer slecht dan goed aan een lichaam over het algemeen..
pi_31610209
of het goed is of niet ,ze kunne verder niks als ze niks weten.

bedankt voor de berichten ,ben beetje gerustgesteld
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_31610300
maar hoelang duurde het bij julle
hoor net via iemand die in het ziekenhuis werkt dat het maar paar minuten duurt
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  Jubileum moderator vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:36:02 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31610679
Mijn dochter was eventjes jonger dat ze een MRI scan kreeg, ze was 3. Omdat het erg bedreigend is voor kleine kinderen, en omdat ze onmogelijk stil kunnen liggen kreeg ze een roesje.
Het duurde bij haar 20 minuten, maar ik denk ook dat het afhankelijk is van welk gebied en waarnaar ze zoeken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_31610746
Bloemetje, wat denk jou wat er dagelijks op aarde houd?
Wat denk jij wat dagelijks ionen stralen uit de ruimte tegen houd?
Je leeft in magnetisme.

Dan is 1 tesla (ze gaan van 0.5 tm 3) echt niet echt bijzonder hoor. Gewoon magnetisme die je waterstof atomen allemaal 1 kant op doen draaien. Wanneer het magnetisme stopt slaan ze terug in hun eigen baan, dat wordt opgemeten en zichtbaar gemaakt!
pi_31612193
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:18 schreef candygirl het volgende:
maar hoelang duurde het bij julle
hoor net via iemand die in het ziekenhuis werkt dat het maar paar minuten duurt
Het ligt aan het onderzoek wat ze doen.
De eerste keer was het 20 minuten en de 2e keer 45 minuten het kan dus verschillen.
Ik heb iig mee gekregen dat de 1e MRI vaak 20 minuten is en als ze dus gerichter onderzoek willen doen dat het dan langer kan duren. Het verschild ook of er naar botten of er naar weefsel gekeken moet worden dacht ik (eerste keer was hernia onderzoek en dus bot en was 20 minuten 2e keer was gericht onderzoek naar weefsel bij een zenuw en dat was dus 45 minuten)
pi_31661685
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:39 schreef MlR het volgende:
Bloemetje, wat denk jou wat er dagelijks op aarde houd?
Wat denk jij wat dagelijks ionen stralen uit de ruimte tegen houd?
Je leeft in magnetisme.

Dan is 1 tesla (ze gaan van 0.5 tm 3) echt niet echt bijzonder hoor. Gewoon magnetisme die je waterstof atomen allemaal 1 kant op doen draaien. Wanneer het magnetisme stopt slaan ze terug in hun eigen baan, dat wordt opgemeten en zichtbaar gemaakt!
Een beetje lang om hier uit te leggen, maar lees dit maar eens: http://www.health-angel.net/pages/page.php?gid=6&subgid=0&id=58
En al die stuff is weldegelijk wetenschappelijk bewezen. Alleen redelijk in de dofpot gestopt tot op heden..
pi_31662006
Hey,

beloning helpt meestal wel bij een kind...

als hij zich dat half uur netjes gedraagt en stil blijft liggen, mag hij daarna naar de Mac en een cadeautje uitzoeken of iets dergelijks...
waarvoor moet hij een MRI scan krijgen? Als het de verwachting is dat hij vaak/vaker moet terug komen kan je beter niet bij al te duren cadeautjes beginnen (anders word het een dure grap na vele bezoekjes)

Succes
Zoek niet naar woorden als ze er niet zijn
pi_31662701
Ik heb er een gehad, ongeveer een half jaar geleden (toen was ik 15) en ik vond het best eng, vooral dat harde geluid maar je moet gewoon zelf een cd meenemen en dan krijg je een enorme koptelefoon op en kan je naar je eigen muziek luisteren, wat het geluid heel erg overstemt. Verder mocht mijn vader aan het uiteinde zitten en hield hij mijn voet vast wat me ook wel heel erg geruststelde. En hij mocht ook tegen me praten.

Dus een leuke cd meenemen!
in je oogbal!
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:11:56 #20
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_31665866
naderhand een cadeautje is inderdaad een goed idee
het is opzich niet heel naar maar stil liggen voor [minstens] een half uur kan natuurlijk moeilijk zijn
dat van niet te duur caeautje ivm herhaling wat iemand zei lijkt me niet van toepassing want nog een keer een MRI lijkt me erg onwaarschijnlijk! maar het hoeft natuurlijk niets duurs te zijn, gewoon iets leuks

en een leuke cd meenemen! dan heb je een heel stuk minder last van het lawaai
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:36:34 #21
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_31666644
Heb een vraagje, mag vast hier wel.

Ik moet volgende week een MRI en nu mag je dus geen kleding met metalen enzo aan, geen make-up op i.v.m. metalen etc. Nou heb ik een misschien onnozele vraag, maar: kan een beugel bh ook niet? Of vraag ik nu iets dat heel erg obvious is?
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_31667046
beugel bh moest bij mij wel af
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:21:31 #23
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_31668006
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:36 schreef La_Guiri het volgende:

kan een beugel bh ook niet?
mag niet nee
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:46:18 #24
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_31668742
Een MRI is dus niet schadelijk voor je in tegenstelling tot röntgen.
pi_31668973
Een MRI scanner is een soort supermagneet.
Alles wat magnetisch is (meeste metalen) zal er meteen naartoe schieten als de scanner aan gaat.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')