abonnement Unibet Coolblue
pi_31585825
Hallo,

Ik sta op het punt om een parkiet te gaan kopen.
Nu weet ik alleen niet of ik er 1 of gelijk 2 moet kopen?
Ik ben overdag de hele dag weg (werk), dus misschien dat 2 dan beter is( hebben ze gezelschap), maar om een parkiet tam te maken dat 1 parkiet misschien beter is.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Bvd
pi_31586059
Maar om een parkiet tam te maken moet je er ook veel tijd aan besteden, en als je overdag de hele dag weg bent, is het misschien toch beter om er twee te nemen. Ik heb zelf vroeger ook 2 parkieten gehad, Koos en Mien. Ze waren niet echt heel tam, maar je kon ze wel af en toe los laten vliegen en dan gingen ze op een gegeven moment vanzelf de kooi wel weer in Maar ze gingen niet op je vinger zitten ofzo.
pi_31586270
Is het dan wel verstandig om twee parkieten in 1 kooi te zetten, of krijgen ze dan "ruzie" onderling?
( Ik heb nu een kooi van 40x30x60cm)
pi_31586274
Mijn ervaring: Twee parkieten hebben meer aandacht voor elkaar en minder voor jou...dus worden minder snel of niet tam. Het is dus de keuze een beetje of je een tamme maar eenzame parkiet wilt of twee parkieten die elkaar vermaken en niet zo tam worden...

Daarnaast; iedere parkiet is anders...

Parkieten moeten elkaar ook liggen... (mannetje vrouwtje is logisch)... maar dan nog, het ene stel duikt metl liefde op elkaar... de anderen vechten elkaar de kooi uit... of negeren elkaar compleet...
pi_31586383
Ik heb nu ook 2 parkietjes, grolsch en amstel, niet tam te krijgen want ze zijn alleen met elkaar bezig. Vroeger hebben we er 1 gehad en die kon je gewoon lkr loslaten, geen enkel probleem, 1 dus handiger als je tamme wilt, maar jah als je dr nooit bent is dat sneu voor het vogeltje!
pi_31586428
koop 2 valkparkieten dan is het gezellig in huis
pi_31586529
Ik wil niet zeggen dat ik nooit ben, ben meestal rond 1730 weer thuis.
Had al een ruime kooi gekocht, omdat ik overdag naar m'n werk ben.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 20:31:46 #8
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_31586793
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:13 schreef passmailer het volgende:
koop 2 valkparkieten dan is het gezellig in huis
ik heb met 1 valkparkiet al een vol huis. is maar net hoeveel geluid je oortjes aankunnen
pi_31587068
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:10 schreef AkeBiAtch het volgende:
Ik heb nu ook 2 parkietjes, grolsch en amstel, niet tam te krijgen want ze zijn alleen met elkaar bezig. Vroeger hebben we er 1 gehad en die kon je gewoon lkr loslaten, geen enkel probleem, 1 dus handiger als je tamme wilt, maar jah als je dr nooit bent is dat sneu voor het vogeltje!
sowieso sneu voor die beestjes

Tof vogeltjes in een kooitje, KEWL!!!! nouja iig beter dan dat je een puppie wilt oid
'The Less you know, The more you believe'
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:06:31 #10
124403 UZN
Hello world!
pi_31608802
1 parkiet. Tammaken. Dan een 2e parkiet. Ook tammaken en dan pas bij elkaar. Werkt het best.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:21:43 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31609158
Een valkparkiet
pi_31609229
Parkieten zijn groepsdieren



Het beste is om als je van plan bent een parkiet aan te schaffen er 2 of meer te nemen. Een parkiet die alleen zit voelt zich denk ik sneller eenzaam.
pi_31613243
Ik had ook eerst een parkiet (overgenomen van iemand die dr niet meer naar om keek), hem heb ik nooit meer echt tam gekregen maar ik had hem een vrouwtje erbij gekocht en die is wel tam geworden, die kwam heel lief op je vinger zitten en kon je kusjes geven enzo.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:49:27 #14
61288 Duna
Still Going Strong
pi_31631868
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 18:25 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Parkieten zijn groepsdieren

[afbeelding]

Het beste is om als je van plan bent een parkiet aan te schaffen er 2 of meer te nemen. Een parkiet die alleen zit voelt zich denk ik sneller eenzaam.
Mijn ouders hebben er eentje, die vermaakt zich prima! Maar het is een apart geval die praat ook. Hele zinnen zit ie te brabbelen.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:00:38 #15
38433 snijder
snijderdotcom
pi_31632112
Wij hebben 1 parkiet die übertam is. Aangezien we op een gegeven moment minder thuis waren ivm werk hebben we er een 2e bijgekocht. Die was na een jaar voorzichtig tam. Het is de hele tijd goed gegaan, samen in de kooi.

Totdat ik op een dag thuis kwam, bergen veren op de grond en de 1e parkiet met een rood bekje op zijn stok zat. De vermoorde parkiet lag onder in de kooi
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:25:17 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31632643
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:00 schreef snijder het volgende:
Wij hebben 1 parkiet die übertam is. Aangezien we op een gegeven moment minder thuis waren ivm werk hebben we er een 2e bijgekocht. Die was na een jaar voorzichtig tam. Het is de hele tijd goed gegaan, samen in de kooi.

Totdat ik op een dag thuis kwam, bergen veren op de grond en de 1e parkiet met een rood bekje op zijn stok zat. De vermoorde parkiet lag onder in de kooi
En wat oordeelde de rechtbank?
pi_31644525
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:10 schreef AkeBiAtch het volgende:
Ik heb nu ook 2 parkietjes, grolsch en amstel, niet tam te krijgen want ze zijn alleen met elkaar bezig. Vroeger hebben we er 1 gehad en die kon je gewoon lkr loslaten, geen enkel probleem, 1 dus handiger als je tamme wilt, maar jah als je dr nooit bent is dat sneu voor het vogeltje!
Grolsch en Amstel botst ook een beetje bij elkaar he


Het beste is om er 1 te nemen, in het begin er de tijd voor te nemen, bij 2 parkieten trekken ze al gauw naar elkaar op en wordt de omgeving minder belangrijk.
  zondag 23 oktober 2005 @ 10:55:42 #18
38433 snijder
snijderdotcom
pi_31648413
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:25 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

En wat oordeelde de rechtbank?
Crime passionel, maar niet veroordeeld. Ontoerekeningsvatbaar vanwege een te laag IQ.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_31648605
als je een parkiet koopt bij een fokker, zo uit het nest (let wel op dat ze al zelfstandig eten) kun je ze met 2 ook nog best heel tam krijgen. En 2 is echt beter, hebben ze tenminste altijd gezelschap.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_31658101
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:14 schreef mystery1980 het volgende:
als je een parkiet koopt bij een fokker, zo uit het nest (let wel op dat ze al zelfstandig eten) kun je ze met 2 ook nog best heel tam krijgen. En 2 is echt beter, hebben ze tenminste altijd gezelschap.
Of je hangt gewoon een spiegeltje in de kooi en dan denkt ie ook dat er nog 1 is.
pi_31691495
Wij hadden een witte parkiet gekregen, die was heel duf en zat maar stil op z'n stokje.
Toen kochten we er een gele bij en die ging na 2 jaar door en was die witte meteen weer depri.
Nouja, zo heeft hij nog 3 parkieten overleefd, maar als die alleen zat wa shij altijd doodongelukkig.

Maar de ene parkiet is de andere parkiet niet, ze hebben net zoals ons verschillende karakters.

Maar persoonlijk vind ik het leuker om te zien hoe 2 parkietjes met elkaar omgaan, dan wanneer er 1 zo tam is dat ie op m'n hoofd gaat zitten
pi_31706917
Bedankt voor alle reakties.
Ik weet alleen nog niet wat ik ga doen. M'n grote punt van twee parkieten is het tam maken: lukt dit wel bij 2 parkieten, en kunnen ze met z'n 2-en in 1 kooi.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 01:09:44 #23
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_31714037
Ik had eerst een mannetje en een vrouwtje toen ging t vrouwtje dood en heb ik een nieuw vrouwtje gekocht. Die zijn gaan hokken en heb nu mn eerste nestje van 4 jonkies gehad, erg leuk om mee te maken
pi_31735003
DE kogel is door de kerk.

Ik heb 1 parkiet gekocht, een vrouwtje (gifgroen). Van een paar weken oud.
Ze wil nu alleen niet haar "verhuis"doosje uit komen ( en ja... het doosje staat wel open in de kooi)
pi_31745079
Jamme rdat je e rmaar 1 hebt.
2 parkietjes tam maken kan makkelijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')