abonnement Unibet Coolblue
pi_31580670
Met de search kon ik niets vinden dus vandaar maar een nieuw topic.

Zo ondertussen begin ik een redelijke vinyl collectie op te bouwen en normaal gesproken stonden die dan rechtopstand in een rij op een plank tegen mijn box aan. Nu donderde gisteravond mijn box van die plank op mijn daaronderstaande platenspeler, gelukkig was de klep van mijn platenspeler dicht en bleef de schade beperkt tot een 'deuk' in mijn behang, maar erg blij was ik hier uiteraard niet mee. De oorzaak was dat de rij lp's te zwaar werd voor mijn box en hij daardoor erafschoof.

Nu is mijn vraag, voor cd's zijn er meer dan voldoende opbergmogelijkheden maar wat is er voor vinyl beschikbaar voor een het netjes opbergen hiervan. Heb al wat zitten googlen maar dan kom ik toch vooral uit op grote archiefkasten e.d.

(De lp's simpelweg opstapelen vind ik niks)
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:09:26 #2
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_31583139
De firma Knosti maakt hier diverse handige dingen voor, kijk op de site bij 'vinyl'. Verder zijn op rommelmarkten en dergelijke soms nog wel van die L-vormige plastic dingen te koop waar je LPs in kan zetten. Of, als je toch meer kastruimte nodig hebt, de vakken van de Expedit kast van IKEA hebben precies het juiste formaat.

Of je knutselt natuurlijk gewoon zelf wat in elkaar met wat hout van de bouwmarkt .
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:22:15 #3
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_31583364
Voorlopig kun je je LP's wel bij mij neerzetten Qball.
pi_31583727
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:09 schreef menjo het volgende:
De firma Knosti maakt hier diverse handige dingen voor, kijk op de site bij 'vinyl'. Verder zijn op rommelmarkten en dergelijke soms nog wel van die L-vormige plastic dingen te koop waar je LPs in kan zetten. Of, als je toch meer kastruimte nodig hebt, de vakken van de Expedit kast van IKEA hebben precies het juiste formaat.

Of je knutselt natuurlijk gewoon zelf wat in elkaar met wat hout van de bouwmarkt .
Nu ik die Ikea kast zo zie.. vriend van me heeft hem ook..hij is wel ideaal, alleen heb ik daar geen ruimte voor op het moment.

DIe knosti archifix dingen zijn ook wel handig, maar komt daar niet erg veel verzendkosten bij aangezein het uit Duitsland moet komen?
Misschien toch idd mijn handen eens laten wapperen met wat bouwmarkt hout...
Tnx voor de tips in ieder geval

Summo
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:45:54 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_31583824
Vinyl moet je toch sowieso neerleggen? En niet staand opbergen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:51:19 #6
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_31583937
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:45 schreef Troel het volgende:
Vinyl moet je toch sowieso neerleggen? En niet staand opbergen?
Mijn vinyl ligt inderdaad ook.

Ik houd ze vooral ook uit het zonnetje.
Twee uurtjes op de hoedenplank heeft me eens bittere tranen doen plengen.
Het leek de reliefkaart van de Himalaya wel.

Jawohl Herr Kaloin!
pi_31584147
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:45 schreef Troel het volgende:
Vinyl moet je toch sowieso neerleggen? En niet staand opbergen?
Kan beide. Als je vinyl neerlegt, moet je de stapels niet meer dan 20 hoog maken, anders wordt t voor de onderste plaat te zwaar.
Als je vinyl neerzet, moet je minstens elke 40, 50 platen een tussenschotje hebben, zodat niet al het gewicht tegen de platen aan de buitenkant(en) leunt.

Als je zelf gaat knutselen: zorg dat de planken dik genoeg zijn om je platen te dragen. Vinyl is zwaar - zwaarder dan een even lange rij boeken (omdat de meeste boeken niet 30x30 cm zijn).
Weblog : de Boomhut (bekend van TV)
Fijn: Queen (bekend van TV)
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:36:15 #8
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_31590577
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:40 schreef mr_cucumber het volgende:

DIe knosti archifix dingen zijn ook wel handig, maar komt daar niet erg veel verzendkosten bij aangezein het uit Duitsland moet komen?
Misschien zijn ze ook wel te koop bij sommige 'betere' audiozaken, die disco-antistat wordt via dat soort winkels verkocht. Dan kunnen ze vast die andere dingen ook bestellen.
pi_31598288
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:51 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Mijn vinyl ligt inderdaad ook.

Ik houd ze vooral ook uit het zonnetje.
Twee uurtjes op de hoedenplank heeft me eens bittere tranen doen plengen.
Het leek de reliefkaart van de Himalaya wel.

Daar ben ik helaas ook achtergekomen met een plaat die ik 'even' in de vensterbank lag en hem vervolgens compleet vergat..gelukkig kan ik hem nog wel afspelen maar het is een aardige Pyreneenetappe voor mijn platenspeler geworden.

Zal binnenkort eens naar een audiowinkel toestappen om te kijken of ze die knosti dingen of iets wat daarop lijkt hebben staan.
  zondag 23 oktober 2005 @ 11:44:37 #10
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_31648984
Wij hebben thuis ook de Expedit staan van IKEA. Destijds tweehands gekocht via internet.
De binnenmaten van de afzonderljke hokjes zijn ideaal voor het bergen van platen en hij is sterk genoeg om het allemaal te dragen.

Hij is toevallig binnenkort in de aanbieding bij IKEA (voor de liefhebbers).

"THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
pi_31662073
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:45 schreef Troel het volgende:
Vinyl moet je toch sowieso neerleggen? En niet staand opbergen?
daar heb ik nou nog nooit van gehoord en ik verzamel toch al meer dan 18 jaar vinyl. onzin. gewoon goed rechtzetten, niet laten hangen in een kast. dat is meer dan voldoende.
  maandag 24 oktober 2005 @ 21:03:52 #12
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_31664486
In plaats van die grote Expedit kast (ik heb m ook al een tijdje, inderdaad ideaal voor vinyl) hebben ze bij Ikea ook wel kleinere kasten waar perfect vinyl in past. Ik zou zeggen, ga naar de Ikea, neem een lp mee (om te passen, al kan een meetlint natuurlijk ook) en probeer uit. Zo heb ik het in elk geval zelf gedaan. Ik was er heilig van overtuigd dat lp's niet in de Expedit zouden passen, gelukkig wel dus.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  maandag 24 oktober 2005 @ 21:07:49 #13
51608 The_Joker
Do I look like I'm joking
pi_31664537
De mijne staan in een bananendoos. Past precies. Van die boodschappenkratjes gaat ook (twee elcheapo oplossingen die weinig ruimte innemen).
Now comes the part where I relieve you, the little people, of the burden of your failed and useless lives. But remember, as my plastic surgeon always said: if you gotta go, go with a smile.
  Moderator maandag 24 oktober 2005 @ 21:18:02 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31664690
Mijn broer heeft ook een redelijk collectie (ik zit nog maar op 6 ) en hij heeft ze in van die blokker/curver boxen staan ... past precies en ze zijn na 10 tallen jaren nogsteeds goed..

ik heb trouwens gehoord dat je ze juist staand moet bewaren en niet liggend
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_31666328
Kan ze natuurlijk wel in een plastic box zetten maar het oog wil ook wat..tenminste, mijn oog wil wat
pi_31666809
Ik zoek ook wat.

pi_31667179
en hoe berg je dan die 7" dingen op ? dat probleem heb ik nu, geen systeem daarvoor volgens mij :S
pi_31687933
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn broer heeft ook een redelijk collectie (ik zit nog maar op 6 ) en hij heeft ze in van die blokker/curver boxen staan ... past precies en ze zijn na 10 tallen jaren nogsteeds goed..

ik heb trouwens gehoord dat je ze juist staand moet bewaren en niet liggend
Ik gebruik ook van die Curver boxen en dat werkt perfect:)

Ik dacht ook dat je ze altijd staand moest bewaren, stapelen is nooit goed met al die massa dunkt me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')