abonnement Unibet Coolblue
pi_33237398
jaaaaaaaaaah, gaan jullie naar Eurodisney terwijl wij wachten op foto's. tssssss.


veel plezier hoor.
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:18:25 #152
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33237448
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:08 schreef arithaterhorst het volgende:
Hoi!!

Wij gaan morgenochten vroeg naar Eurodisney om alvast KERST te vieren!!!! Yes yes yes. Zin in man!!

En daarna: foto's en hernieuwde energie onzerzijds .

Bedankt voor al jullie onwijs leuke reacties tot nu toe.
Dat is een onzettende steun in de rug geweest.

Doeg!
Veel plezier!

(En hou je in daar. Niet Mickey verbouwen of her en der schroefjes losdraaien hè?)

Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:46:23 #153
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_33245153
Zeker een vette TVP
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_33263729
Zo heb maar ff geregd om ook te kunnen posten binnen dit klussen (sub) forum hier op fok!

Kwam op mijn tocht naar mede lotgenoten welke hun huis ook aan het verbouwen zijn op dit topic uit....

Heb het al een paar weken gevolgd, en nu dan eindelijk maar eens zelf wat posten

Ts, veel plezier daar in Eurodisney, zelf verbouwen gaat je niet in de "koude'kleren zitten en dan is soms wat afleiding wel erg lekker. Veel plezier daar dus gewenst, en dat er maar gauw weer een update mag komen
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_33449993
Hoi!!

Disneyland was GAAF! Onwijs leuk is dat. Was er nog nooit geweest, maar waande me een paar dagen in een kerst sprookje. Zo een ongelofelijke kerstsfeer. Paar offtopic foto's moet ik gewoon even posten:




Daar smelt je hart toch gewoon van. Het mijne wel in ieder geval
En ze schaatsten samen over het ijs.

Okee, dan maar weer naar de zooi die verbouwing heet

Vorderingen op het dak (dit is de enige foto....) en metselwerk boven de schuifpui.
Ik vind zelf dat ze zo ongelofelijk netjes en precies metselen....



Boven de ramen aan de voorkant



En een overzichtje wat een zooi metselen eigenlijk geeft (kijk maar eens op de grond naar wat ooit voortuin was. Actie voor na de verbouwing: de voortuin



En de glaszetter die het glas heeft gezet. Nu is het binnen weer op temperatuur te krijgen .
En wat een verschil maakt dat. Het is ineens een kamer van binnen nu.



Tot hier is allemaal nog voor de vakantie gebeurd.

Dan nog een foto van de zijkant van het huis waar ze afgelopen zaterdag aan het metselen waren. Het metselen is afgelopen zaterdag zo goed als af gekomen. Nog een paar puntjes op de i en dan zijn ze echt klaar en kan er worden gevoegd.



Dan de pannenlegger. Tsja. Leuk verhaal eigenlijk wel. Die man ziet er dus niet uit. Echt een zwerver als je hem ziet. Stinkt een uur in de wind. En zijn kleren zijn helemaal afgesleten. Niet een beetje hoor, maar zo dat van sommige kledingstukken nog maar de helft over is. (wel de goede gelukkig) . Maar, hij schijnt een vakman te zijn. Een echte goeie. Heeft hier in de buurt meer huizen gedaan en hij werkt snel en levert goed werk.

Dus afgelopen zaterdag hebben we hem gebeld of hij ons dak een keer kon komen leggen. Staat ie een half uur later op de stoep. Begon meteen aan het dak. Hele dag doorgewerkt. Niet gewoon werken. Nee, hij rende (letterlijk!) heen en weer. Op het dak sleepte hij met 7 of 8 pannen heen en weer. Dat is bijna 30 kilo!! En de hele dag.
Het was kerstavond, en wij wilden graag kerst vieren. Hadden gourmet gemaakt, maar er liep nog een vent op het dak een en weer te lopen. Gewoon echt niet te stoppen. Hij had met sinterklaas moeten komen..
Worden we 2e kerstochtend wakker om zo'n 9:30. Rustig ontbijtje klaarmaken. Horen we ineens het geslijp van dakpannen. WTF Staat hij daar de dakpannen te slijpen. Op 2e kerstochtend!! Buurt meteen wakker, maar hij ging wel weg toen we dat zeiden

Nou ja, hier een eerste plaatje van de vorderingen.... En meteen een foto van het huis aan de rechterkant waar de dakplaten nu ook op liggen. Je kunt zo goed de contouren zien van hoe het gaat worden.

pi_33450048
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 09:13 schreef ranzige_pad het volgende:
jaaaaaaaaaah, gaan jullie naar Eurodisney terwijl wij wachten op foto's. tssssss.


veel plezier hoor.
Schreef je dit nu terwijl jij met je pilsje in je hand in een warme kamer aan het muisklikken was
Maarreh....foto's staan er hoor (nu ik weer kan ftp'en )
pi_33450115
quote:
Op woensdag 21 december 2005 00:39 schreef Cybersijp het volgende:
Zo heb maar ff geregd om ook te kunnen posten binnen dit klussen (sub) forum hier op fok!

Kwam op mijn tocht naar mede lotgenoten welke hun huis ook aan het verbouwen zijn op dit topic uit....

Heb het al een paar weken gevolgd, en nu dan eindelijk maar eens zelf wat posten

Ts, veel plezier daar in Eurodisney, zelf verbouwen gaat je niet in de "koude'kleren zitten en dan is soms wat afleiding wel erg lekker. Veel plezier daar dus gewenst, en dat er maar gauw weer een update mag komen
Dank je wel!!
Maarreh...laat eens zien wat jullie aan het verbouwen zijn? Ben wel heel benieuwd nu eigenlijk....
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:13:26 #158
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33450282
quote:
Op woensdag 21 december 2005 00:39 schreef Cybersijp het volgende:
Zo heb maar ff geregd om ook te kunnen posten binnen dit klussen (sub) forum hier op fok!

Kwam op mijn tocht naar mede lotgenoten welke hun huis ook aan het verbouwen zijn op dit topic uit....

Heb het al een paar weken gevolgd, en nu dan eindelijk maar eens zelf wat posten

Ts, veel plezier daar in Eurodisney, zelf verbouwen gaat je niet in de "koude'kleren zitten en dan is soms wat afleiding wel erg lekker. Veel plezier daar dus gewenst, en dat er maar gauw weer een update mag komen
Welkom Cybersijp
En voel je niet bezwaard om ook een topic over je eigen verbouwing te openen. Daar zijn we hier dol op
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:16:59 #159
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33450423
Dat verhaal van die pannenlegger!

Geef toe, hij stáát dan met kerst herrie te maken, maar het zijn wél de anekdotes die je zal onthouden
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33455013
Dat huis ziet er ondertussen een stuk imposanter uit
pi_33460160
hehe wel een die hard die gast welke je dak kwam leggen hoor...

T werk staat hier nu ff stil. ja jammergenoeg wel ja(kerst etc etc)

Plus dat mijn baas het hel personeel had gevraagd te werken met de kerstperiode. T zit zo, normaal werk ik als chefkok op twee strandpaviljoens op Texel. In de winter staan die er niet natuurlijk(mogen niet blijven staan van rijkswaterstaat, staatsbosbeheer en nog een hele rits goed doelen instellingen)

Dan doen we het onderhoud van de twee paviljoens, tis houtbouw dus dat vergt nogal wat tijd. Elk jaar zetten we de binnenkant plus buitenkant weer knap in de verf en waar nodig plegen we (groot)onderhoud , dan wel verbeteren we de boel(kijk maar eens op :www.paal17.com)

Nu had ik zelf nog 25 vakantiedagen staan en de baas wou graag dat ik ze opnam, zo gezegd zo gedaan. Hele maand December werd dus "klusmaand", om zelf een deel van hetgeen niet gedaan wordt door de "bouwers" te gaan doen.

Nu was December net 1 1/2 week op weg, kwam er een horecaondernemer naar mijn baas toe met de vraag of hij niet zijn restaurant wou gaan exploiteren met de kerstperiode. Hij had het verpacht in het verleden en de pachters zijn 2 Februari j.l failliet geaan. T stond dus al ff leeg dus.

Leidinggevend personeel werd er twee uur erna bij geroepen met de vraag of we het moesten gaan doen. Het leek ons wel wat en omdat de "bouwers"bij ons paleisje toch al stil stonden met de kerst/nieuwjaar heb ik rap "ja"gezegd. Scheelt weer wat dagen, plus ik werk gewoon dus goed voor het aantal overuren dat ik nog heb staan.

Nu nadat we net de kerst hebben gehad en ik mijn eerste vrije dag heb mogen beleven in anderhalve week werken kwam ik hier weer eens aanwaaien....

Ik zal mijzelf even gaan beraden om zelf een verbouwingstopic op te gaan starten, ons huis is wel een beste klus maar ik ben in fasen al een half jaar bezig denk ik. Zal dus wel ff wat tijd in gaan zitten om de vorderingen tot nu toe vanuit mijn hoofd en foto's te gaan reconstructueren.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_33460219
Heb atm een foto online staan:



Zoals het huis eruit zag toen we bezig waren met taxaties ed
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_33463703
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat verhaal van die pannenlegger!

Geef toe, hij stáát dan met kerst herrie te maken, maar het zijn wél de anekdotes die je zal onthouden
Precies! Op kerstavond toen wij aan het gourmetten waren, op de eerste verdieping, stond hij vlak boven ons met pannen te schuiven. Bljif je naar luisteren.
Volgende kerst gaat dit verhaal zeker tijdens kerstdiner worden opgerakeld

Oh ja, hij had ook een paar pallets dakpannen bij de buren in de tuin gezet, en een aanhangwagen vol pallets en dakpannen bij andere buren in de tuin gezet. Kwamen we de ochtend van 2e kerstdag pas achter!

gelukkig hebben we makkelijke buren
pi_33463857
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:33 schreef DrXLTrouble het volgende:
Dat huis ziet er ondertussen een stuk imposanter uit
Dank je.
Wij schrokken een beetje eigenlijk. Maanden ben je met de details bezig (zit dit waterpas, deze spijker goed, etc). En ineens heb je nu zo'n overview zonder 'storende elementen'. Zoals een dakconstructie die nog niet af is.
Dan zie je ineens hoe het gaat worden. *schrik* Ik hoop dat met de dakkapellen aan de voorkant, en een voortuin die wat georganizeerder is en als de dakpannen zijn gelegd, dat het wat opener lijkt.
pi_33464048
quote:
Op woensdag 28 december 2005 01:55 schreef Cybersijp het volgende:
hehe wel een die hard die gast welke je dak kwam leggen hoor...
Gisteren is hij verder gegaan aan de voorkant avn het dak. Maar het waaide en het vroor. Ijskoud was het op het dak. Hij gaat gewoon door, zonder handschoenen of wat dan ook. Best wel respect voor, eigenlijk.
quote:
Dan doen we het onderhoud van de twee paviljoens, tis houtbouw dus dat vergt nogal wat tijd. Elk jaar zetten we de binnenkant plus buitenkant weer knap in de verf en waar nodig plegen we (groot)onderhoud , dan wel verbeteren we de boel(kijk maar eens op :www.paal17.com)
Welke van de drie is het dan? Echt het strandpaviljoen?
quote:
Ik zal mijzelf even gaan beraden om zelf een verbouwingstopic op te gaan starten, ons huis is wel een beste klus maar ik ben in fasen al een half jaar bezig denk ik. Zal dus wel ff wat tijd in gaan zitten om de vorderingen tot nu toe vanuit mijn hoofd en foto's te gaan reconstructueren.
Ik vind verbouwingstopics altijd ontzettend leuk (mijne natuurlijk het leukst ). Ben best wel benieuwd wat je al gedaan hebt en wat nog moet. Het is echt een heel leuk huis. Zeker de poort aan de voorkant vind ik gaaf.
pi_33468034
T zijn twee strandpaviljoens:

eerste(en het langste in bezit van de baas) is "de zeester"

tweede is "De Buren" dat is gekocht een jaar vijf terug nadt onze buurman het bijltje er bij neer gooide(kon niet tegen ons op )

En om je enthousiasme enigzins te drukken poort is gesloopt met een kraan.....

Anders kon de kraan er niet door, om t zwembad weg te halen. 12m x 6 m.

Je ziet ik heb een hoop te vertellen over ons nieuwe stekkie
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_33473497
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:51 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Dank je.
Wij schrokken een beetje eigenlijk. Maanden ben je met de details bezig (zit dit waterpas, deze spijker goed, etc). En ineens heb je nu zo'n overview zonder 'storende elementen'. Zoals een dakconstructie die nog niet af is.
Dan zie je ineens hoe het gaat worden. *schrik* Ik hoop dat met de dakkapellen aan de voorkant, en een voortuin die wat georganizeerder is en als de dakpannen zijn gelegd, dat het wat opener lijkt.
Herkenbaar.
Zoals je weet hebben wij ons huis totaal zonder bouwkundige kennis getekend.
We hadden allerlei twijfels en die zijn nu, nadat we er net een jaar in zitten, pas weg.
De grooste "schok" tijdens de verbouwing was toen we het huis in liepen en de muren tussen beide panden verdwenen waren.
pi_33493533
Zo geen topic hijack ofzo maar ff langsgekomen om te zeggen dat ik zelf maar ff een "stukje"heb geschreven
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_33497283
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:18 schreef DrXLTrouble het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Zoals je weet hebben wij ons huis totaal zonder bouwkundige kennis getekend.
We hadden allerlei twijfels en die zijn nu, nadat we er net een jaar in zitten, pas weg.
Ik had echt zoiets van: Oh god, is dit nu wel goed geweest. Hadden we niet verder van de erfgrens af moeten gaan zitten? * bonkerdebonk qua hart *
Heb ik wel vaker gehad, maar dan was het een detailbeslissing. Nu is het echt zo'n "this is it" moment . Komt wel goed

Maar gisteren heeft 'Quasimodo', zoals we de dakdekker nu hebben genoemd, het dak bijna afgemaakt en de voorkant is nu ook helemaal van pannen voorzien. En de boeiboorden schieten ook al aardig op. En dan wordt het al veel meer een geheel.
Die man is echt ongelofelijk. Vriest het, is hij van 's ochtends 7:30 tot 20:00 op het dak bezig. Zonder pauze, zonder jas, zonder handschoenen.
quote:
De grooste "schok" tijdens de verbouwing was toen we het huis in liepen en de muren tussen beide panden verdwenen waren.
*slik* wij gaan dit weekend muren doorbreken
Maar dat kan ik me helemaal voorstellen. De ruimte die je zo gewend was en eigen, wordt ineens een compleet nieuwe (& grote) ruimte. En van 'Work in progress' is het bijna ineens af.
pi_33501439
Wij zijn nu al een paar maanden aan het verbouwen, maar ik ben het inmiddels helemaal zat!! Vooral omdat we nu dus ook al een paar maanden weer bij onze eigen ouders wonen (dus apart).

iemand tips om weer zin te krijgen in een verbouwing?
Op zoek naar een orgineel en persoonlijk cadeau? http://www.gizl.nl
pi_33511986
quote:
Op donderdag 29 december 2005 12:46 schreef Do_1980 het volgende:
Wij zijn nu al een paar maanden aan het verbouwen, maar ik ben het inmiddels helemaal zat!! Vooral omdat we nu dus ook al een paar maanden weer bij onze eigen ouders wonen (dus apart).

iemand tips om weer zin te krijgen in een verbouwing?
Dat is wel een eigen topic waard, of dat in K&W moet of in R&P weet ik niet
  donderdag 29 december 2005 @ 18:12:34 #172
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33512333
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:00 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat is wel een eigen topic waard, of dat in K&W moet of in R&P weet ik niet
Hier!

Hier zitten de mensen die het kennen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33543450
Wauw Aritha.
Ik sta met een mond vol tandjes te kijken.
Daarom na enkele weken toch maar een accountje aangemaakt om mijn bewondering uit te spreken.
pi_33547272
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:00 schreef FearThePinguin het volgende:
Wauw Aritha.
Ik sta met een mond vol tandjes te kijken.
Daarom na enkele weken toch maar een accountje aangemaakt om mijn bewondering uit te spreken.
Oh wat leuk!
Wacht maar morgen... Vandaag zijn de muren doorgebroken binnen. Morgen is het weer licht en dan foto's van voor & na het doorbreken. (okee, het is dan nog niet afgewerkt). Maar ik ben helemaal exited en zooo ontzettend gaaf is dit! Ineens zo'n ruimte te zien!

Doei!

(P.s. heeft fearthepinguin iets met Unix te maken dan? )
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:04:00 #175
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_33550670
jezus wat een villa wordt dat ff hele topic doorgekeken en het is leuk om die vorderingen te zien.

moet je maar aandurven zo'n verbouwing
pi_33621935
Updeet

Afgelopen weekend is het doorbreken van de muren afgemaakt en alles weer netjes gemaakt. Stof stof stof. Zelfs tot in de keukenkastjes!! (die dicht zaten tijdens het slopen).

Maar de muren zijn klaar qua doorbreken en de kamer ziet er ontzettend groot en gaaf uit.
Geen foto's nog (ondanks eerdere beloftes.. ). Maar ik wil graag wachten tot een zonnige dag omdat het huis dan zooo mooi uitkomt. Alle onzekerheid zoals: zullen de ramen wel voldoende licht geven om 6 meter te overbruggen, zijn helemaal weggenomen. Wij zijn er echt super blij mee.

Qua dak: Dat is nu bijna af, maar vanwege de bouwvak konden we de laatste pannen niet bestellen. Misschien vandaag meer geluk . Foto's als de lelijke hoogwerker in de tuin weg is want dan pas kun je het echt goed zien (die hoogwerker blijft nog een week staan).

Feitelijk is ruwbouw zo goed als af. Alleen het voegen nog, dat gebeurt volgende week. En we zijn zachtjesaan nu al aan de afwerking begonnen. Eerste binnendeurkozijn is geplaatst.

Oh ja, en de keuken die we wilden - weliswaar bij Siematic (=duur) - kostte 35000 euri. Ech dus nie da wij da gaan doen he We gaan gewoon of optie B doen, maar eerst eens richting Duitsland of bij een Piet Klerxs oid kijken.
  FOK!fotograaf maandag 2 januari 2006 @ 12:42:55 #177
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33621995
tof te horen dat alles goed gaat daar!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 2 januari 2006 @ 12:48:03 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33622109
Aritha, ik weet niet waar je precies zit maar mss is het voor jullie te rijden om eens te gaan kijken bij http://www.keukencentrumtiel.nl/
En nee, dit is geen spam, alleen een goede tip.
Ken inmiddels 5 mensen die daar een keuken vandaan hebben en allemaal zijn ze daar stukken goedkoper uit voor dezelfde keuken dan waar dan ook.

Voorbeeldje, bij mijn zus scheelde het 3000 euro!
En een kennis van mijn ouders kon daar een veel mooiere keuken halen, de boete betalen omdat hij geen keuken kocht bij het voorkeursbedrijf van de nieuwbouw en hield nog geld over!
Ik heb zelf nog nooit een nieuwe keuken laten plaatsen maar ik weet wel waar ik iig ook een offerte ga laten maken. 3 kwartier rijden voor een paar duizend euro voordeel moet kunnen.

Oh, en het gaat hier niet om goedkope waaibomenhouten keukentjes. Mijn zus houdt van duur. Natuurstenen blad en dat ook maar in de vensterbank ernaast... dat staat wel mooi. En een hele mooie Boretti erin!

Ik ben wel heel benieuwd naar je foto's!
***
  Moderator maandag 2 januari 2006 @ 13:28:34 #179
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_33623243
*In spanning wacht op foto's*



Maar dat zou wel een hele schok gegeven hebben; plots al die ruimte na het doorbreken van die muren
pi_33624588
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:28 schreef Vonkenboer het volgende:
*In spanning wacht op foto's*



Maar dat zou wel een hele schok gegeven hebben; plots al die ruimte na het doorbreken van die muren
Nou en of! ik barstte in tranen uit en heb vervolgens de hele nacht niet geslapen
Enneh...als een electraman in spanning wacht, wat zegt dat dan

Meteen een vraagje misschien? Over electra. We hadden er gisteren een discussie over.
Wat is nu de reden dat er meerdere groepen moeten worden aangelegd? Ik bedoel: waarom is een groepenkast nodig, en kun je niet gewoon alles op de aanvoerleiding van stroom aansluiten??

Onze redenatie is dat de kabels dan gewoon te warm worden waardoor alles smelt. En die groepen testen gewoon of er teveel wattage op een groep wordt gebruikt en knalt er dan uit, voordat de kabels smelten.

Klopt dat een beetje, of zitten we er dan helemaal falikant naast.
pi_33625096
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:48 schreef Brighteyes het volgende:
Aritha, ik weet niet waar je precies zit maar mss is het voor jullie te rijden om eens te gaan kijken bij http://www.keukencentrumtiel.nl/
En nee, dit is geen spam, alleen een goede tip.
Ken inmiddels 5 mensen die daar een keuken vandaan hebben en allemaal zijn ze daar stukken goedkoper uit voor dezelfde keuken dan waar dan ook.
Wij zitten regio Lelystad. Maar komen regelmatig in Rotterdam en werken in Amstelveen. Dus dan moet Tiel ook te doen zijn . Harteiljk dank voor de tip!
Die vent van Siematic was wel een beetje raar ook hoor. Na een week kende hij ons niet meer, moesten we helemaal zijn geheugen opfrissen en de adviesprijs van de apparatuur neemt hij gewoon over in de offerte. Terwijl je al snel op de helft zit als je een beetje op Internet rondsnuffelt.
En we moesten binnen een dag beslissen. Gaat over een kleine 80000 piek...
Maar hij heeft ons wel een goed keukenidee gegeven
quote:
Voorbeeldje, bij mijn zus scheelde het 3000 euro!
En een kennis van mijn ouders kon daar een veel mooiere keuken halen, de boete betalen omdat hij geen keuken kocht bij het voorkeursbedrijf van de nieuwbouw en hield nog geld over!
Ik heb zelf nog nooit een nieuwe keuken laten plaatsen maar ik weet wel waar ik iig ook een offerte ga laten maken. 3 kwartier rijden voor een paar duizend euro voordeel moet kunnen.
Laten we dan 3000 minder uit gaan...dat zou 4000 per uur zijn. Wil ik wel even voor in de auto zitten hoor
quote:
Oh, en het gaat hier niet om goedkope waaibomenhouten keukentjes. Mijn zus houdt van duur. Natuurstenen blad en dat ook maar in de vensterbank ernaast... dat staat wel mooi. En een hele mooie Boretti erin!
Dat probleem hebben wij ook. We willen zo'n gebrand dik granieten aanrechtblad, en een stoomoven en inductie en een barbeque element en een afzuigkap die niet uit het plafond komt.

Gaat gewoon niet allemaal uitkomen, maar liefst wel zoveel mogelijk van dit lijstje
quote:
Ik ben wel heel benieuwd naar je foto's!
Ik had dus eigenlijk toch dit weekend gewoon foto's moeten maken....
pi_33625862
Aritha, kun je niet gewoon eens kijken naar een "custom"build keuken? dsu apparatuur ergens zelf kopen en timmerman klus laten doen. Heb ik zelf overigens ook naar geken maar was met 22.000 inclusief ff te veel van het goede. Wel echt kewl hoor, op elke kleur te leveren die er is

heb btw mijn topic net even bijgewerkt(met pics )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  maandag 2 januari 2006 @ 15:00:34 #183
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33629650
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:07 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Schreef je dit nu terwijl jij met je pilsje in je hand in een warme kamer aan het muisklikken was
Maarreh....foto's staan er hoor (nu ik weer kan ftp'en )
zooh eindelijk weer internet, het huis ziet er ondertussen rete goed uit, echt kollosaal begint het te worden. Uuuh neeh om 9uur sóchtends drink ik geen bier
  Moderator maandag 2 januari 2006 @ 18:33:13 #185
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_33632948
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:11 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Nou en of! ik barstte in tranen uit en heb vervolgens de hele nacht niet geslapen
Enneh...als een electraman in spanning wacht, wat zegt dat dan
Tjah; betekend niet veel goeds als een electraman in spanning wacht
Dus schiet eens op met die foto's !
quote:
Meteen een vraagje misschien? Over electra. We hadden er gisteren een discussie over.
Wat is nu de reden dat er meerdere groepen moeten worden aangelegd? Ik bedoel: waarom is een groepenkast nodig, en kun je niet gewoon alles op de aanvoerleiding van stroom aansluiten??
Een smeltveiligheid (instalaltieautomaat) moet de stroomketen onderbreken voordat de stroom in de te beveiligen leiding of in het toestel een ontoelaatbare warmte ontwikkeling kan veroorzaken.
Het is dus een opzettelijke aangebrachte verzwakking van de stroomketen waardoor bij een overstroom de beveiliging doorsmelt.

In de nen1010 staat vast dat in normale woonhuizen maximaal 16 Ampere smeltveiligheden mogen worden gebruikt; en een hoofdzekering van 25 ampere. Dit heeft alles te maken met de draaddoorsneden (2,5 mm voor fase/nul/aarde) waar we in nederland mee werken.
Ter voorkoming dus van een te grote warmteontwikkeling en eventuele mogelijkheid van brand mag je door een geleider maximaal 16 ampere door laten lopen. Daarom kun je uit een groep ook maar maximaal (16 ampere x 230 V = 3680 watt uit halen)

Eigen groep voor huishoudelijke apparaten.
Huishoudelijke apparaten zoals wasmachines, wasdrogers, vaatwassers, ovens moeten vrijwel altijd op een eigen groep, met een eigen kabel/bedrading van zekering naar wandcontactdoos (=wcd). Puur omdat deze aparaten veel stroom gebruiken.
Elektrische kookplaten en veel ovens moeten veelal op een speciale dubbele of driefasige (kook)groep aangesloten worden.

En er is natuurlijk ook zoiets als gebruiksgemaks zou jij het fijn vinden als het hele huis op één groep zou zitten ? Of de vaatwasser op de groep van de keuken; vaatwasser zorgt dat die groep uitvalt. En vervolgens zit u in het donker in u keuken en u kunt het defect maar niet vinden ?
quote:
Onze redenatie is dat de kabels dan gewoon te warm worden waardoor alles smelt. En die groepen testen gewoon of er teveel wattage op een groep wordt gebruikt en knalt er dan uit, voordat de kabels smelten.

Klopt dat een beetje, of zitten we er dan helemaal falikant naast.
Grotendeels klopt het

Om dan meteen maar even de aardlekschakelaar te bespreken

Een aardlekschakelaar is een schakelelement in een groepenkast, dat ervoor zorgt dat er niet meer dan een bepaalde stroom kan lopen tussen de spanningvoerende draden en aarde. De maximum stroom is normaal 30 mA.

De ALS werkt volgens een systeem van vergelijken van de stroom door de "fase" en de teruggaande stroom door de "nul". Deze moeten gelijk zijn. Is er een groter verschil dan 30 mA tussen die twee stromen dan schakelt de ALS de spanning af.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken hoeft de aardlekschakelaar voor zijn werking niet verbonden te zijn met de eigenlijke aarde!

Omdat er meerdere groepen achter één ALS mogen zitten (maximaal 4 groepen per aardlekschakelaar) zal bij afschakelen ook de spanning van de andere groepen wegvallen.

Een aardlekschakelaar is géén kortsluitbeveiliging, bij sluiting tussen "fase" en "nul" zal de aardlekschakelaar er (meestal) niet uit gaan.
Wel bestaan er speciale gecombineerde aardlekschakelaars/groepenautomaten, die dus beide functies in één hebben.

Er bestaan zowel enkelfasige als driefasige aardlekschakelaars. In een huisinstallatie komt de enkelfasige ALS het meest voor.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden ?
pi_33668972
En we zijn binnen!!!

Slopen slopen slopen, electra en gipswandjes
Allereerst maar de foto's van het slopen. Ik sta op ongeveer dezelfde locatie bij de na foto's als de voor foto's.

Voor (let op het gele wandje achter de tafel, de contouren daarvan zie je op het plafond op de na foto):



En na:



En de andere kant op (rechterkant van het huis): (als referentiepunt de witte schuifpui links)



En na (op de voorgrond lijkt het wat donker, maar dat komt door het gips wat links tegen de
schuifpui aan staat). (en weer dezelfde electrabuis):



En boven, voor het slopen (dit was tijdens kerst, nog een disneysok aan het raam wat nu weg is (het raam dus ). Ook is deze ruimte ongeveer 2 maanden onze woonruimte geweest (als referentiepunt: de witte verwarming).



En na:



En dan de eerste kamer van gipswandje voorzien, begint al aardig wat te lijken.
Natuurlijk komt alles nog 7 cm hoger want hier komt ook vloerverwarming nog.
(op de tweede foto in deze lijst van foto's zie je een linker deur en een rechterdeur. In de linkerdeuropening zie je een wandje. Dat is het wandje aan de linkerkant op deze foto.).



Nu ik het toch over de tweede foto heb, we hebben ons verbouwidee iets aangepast.
Als je naar de HR ketel kijkt, was het idee de keuken daar rechts van te maken. Dat maakt de keuken nogal 'in een hoek gedrukt'. We zijn met onze keukenideeen nooit 'over de HR ketel' gegaan want daar zat de deur naar de werkkamer immers.

Die siematic man waar de vorige week waren wel. En dan kun je ineens een hele wand gebruiken om de keuken te maken. Krijg je er de symmetrie in. Dus daarom een deur aan de rechterkant gemaakt. Aan de achterkant komt een kastenwand (met de HR ketel in een van de kasten).
En daarvoor een kookeiland.

Meteen hebben we dan gebruik gemaakt van de gelegenheid om de garage iets groter te maken. Die was nu 5 meter lang, en da's vrij klein. Doordat de deur links van de HR ketel vervalt (wat de ingang naar de werkkamer hier boven op de foto was), kon de garage ook groter. Die is nu bijna 6 meter wat hem een echte volwaardige garage maakt. En: er komt een beetje vloerverwarming in. Je wilt wel comfortabel kunnen vloeken als je aan de auto ligt te
sleutelen

Doeg!
  FOK!fotograaf dinsdag 3 januari 2006 @ 19:29:23 #187
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33669222
wow, erg tof
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_33669953
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:49 schreef Cybersijp het volgende:
Aritha, kun je niet gewoon eens kijken naar een "custom"build keuken? dsu apparatuur ergens zelf kopen en timmerman klus laten doen. Heb ik zelf overigens ook naar geken maar was met 22.000 inclusief ff te veel van het goede. Wel echt kewl hoor, op elke kleur te leveren die er is

heb btw mijn topic net even bijgewerkt(met pics )
Goed idee. Kun je het helemaal naar je eigen smaak inrichten. Ga ik zeker naar kijken. (hoewel we wel hopen beneden zo'n bedrag nog uit te komen
pi_33670035
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:39 schreef ranzige_pad het volgende:

[..]

zooh eindelijk weer internet, het huis ziet er ondertussen rete goed uit, echt kollosaal begint het te worden. Uuuh neeh om 9uur sóchtends drink ik geen bier
het was al kwart over negen ...
pi_33670635
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Tjah; betekend niet veel goeds als een electraman in spanning wacht
Dus schiet eens op met die foto's !
[..]
Zie, zie.... Foto's zijn er En op de laatste foto zie je niet eens de electra..... We hebben draadloos
quote:
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden ?
Helemaal eigenlijk. Op de HTS (informatica) heb ik wel wat electronica gehad, maar dat was vaak zo'n theoretisch verhaal. Nu is het allemaal vrij logisch, toen had ik er grote problemen mee
Hartelijk dank voor de uitleg. Qua groepen in de keuken:

Dus, in de keuken willen we twee inductiekookplaten (van die domino elementen, 2,8 kw per stuk), een bbq grill (3 kw) , een stoomoven (2,3 kw), een combimagnetron (3,1 kw) en een vaatwasser (2,2 kw).

Betekent dat dan dat er 6 groepen bij moeten?

Alvast & nog bedankt!
  Moderator dinsdag 3 januari 2006 @ 23:48:09 #191
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_33678267
Uit een 16 Ampere groep (enkelfasig) kun je maximaal 3680 watt uit halen (16 A x 230 V

Twee inductiekookplaat 2800 w per stuk = 5600 watt totaal; ik durf hier zo op afstand van niet te zeggen of je aan twee groepen van 16 A genoeg hebt of dat je een speciale kookgroep hiervoor moet hebben. Dat is afhankelijk van het type kookplaat; de aansluitmogelijkheden ervan. Dit zul je dus echt door een installateur moeten laten bekijken

BBQ grill = 3000 watt = 1 groep
Stoomoven = 2300 watt = 1 groep
Combimagnetron = 3100 watt = 1 groep
Vaatwasser = 2200 watt = 1 groep

Voor huishoudelijke apparaten geld dat ze altijd op een eigen groep moeten met een eigen kabel/bedrading van zekering naar wandcontactdoos (= wcd)
Elektrische kookplaten en veel ovens moeten veelal op een speciale dubbele of driefasige groep worden aangesloten. In geval van twijfel via het forum of bij de installateur informeren.

Mooie foto's het schiet al aardig op zie ik ; mooi ruim is het trouwens geworden
pi_33679534
Aritha, ben zelf chefkok van beroep, en ik wou je even het volgende meegeven:

De bbq welke je wil(waarschijnlijk grill dan wel lava grill) kun je beter niet nemen. omdat :
A) de tijd welke je nodig hebt om hem echt lekker warm te stoken vrij lang is
B) stroom in verhouding tot de energie welke het opleverd(redement) vrij laag is ten op zichte van gas.

Ik zou dus voor een gas oplossing gaan, mits het kan natuurlijk that is.

anywayz just a thought, en ja ik heb plenty ervaring................ ( 16 jaar keuken werk)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_33680018
Nog wat, ga je voor de "domino"oplossing? Dus als lava grill de ET510501E?

Ikzelf heb zoals ik net al aangaf vrij veel ervaring in de keuken, en vind het leuk om af en toe "alles"uit de kast te halen. Zelf heb ik om te grillen een ouderwetse contactgrill, kostte me geen drol(kringloop) is snel warm en scheelt je in de kosten, je kan dan denk ik beter een soort van wokbrander nemen met een hoog vermogen gasbrander erin(als je persé knaken wil uit geven.....) Voordeel is ook nog eens dat je hier een grillpan op kan zetten (welke wel erg erg rap warm(lees heet) is)

Zelf heb ik straks van siemens een vrijstaand fornuis 6 pits, waar ik eigenlijk alles op kan doen wat ik wil. Wat ik wel evt. nodig heb zijn bijv. grill pannen maar daar heb ik wel een adres voor, ook particulier overigens(betsieskookwinkeltje aan de gracht in Utrecht, fijn kookwinkeltje veel apparte dingen hebben ze daar)

Mijn ervaring is in ieder geval dat waar ik zo'n grill/lava grill "live"in de keuken bij iemand thuis heb zien staan er vrijwel nooit gebruik van werd gemaakt, plus als je hem veel gebruikt zal je driftig in de weer moeten gaan met staalborstel etc , rooster is niet makkelijk schoon te maken .

Wou het je ff laten weten
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 5 januari 2006 @ 09:44:33 #194
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33720853
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:42 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Ongeveer 25 euri per m2. Als richtlijn Dus vloerliggers, broodjes, beton, krimpnetten. Niet dat ik nou het het tempex promotie team ofzo ben hoor
[..]
Arithaterhorst: kun jij aangeven of deze 25 euro per m2 gebaseerd is op nieuwe materialen of gebruikte? En zo ja kun je dan de contactgegevens van het bedrijf doorgeven? Ik overweeg nu serieus om toch een balken-broodjes vloer te doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_33721718
wat een mooi huis zeg !
pi_33721858
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:51 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
het was al kwart over negen ...
mag niet, meer ik ben student AF.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:34:26 #197
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33761290
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Arithaterhorst: kun jij aangeven of deze 25 euro per m2 gebaseerd is op nieuwe materialen of gebruikte? En zo ja kun je dan de contactgegevens van het bedrijf doorgeven? Ik overweeg nu serieus om toch een balken-broodjes vloer te doen.
De beslissing is gevallen. Het wordt inderdaad een balken-broodjesvloer. De vorderingen kun je hier volgen: Mijn grote, en eerste, verbouwing
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_33765311
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:34 schreef sanger het volgende:

[..]

De beslissing is gevallen. Het wordt inderdaad een balken-broodjesvloer. De vorderingen kun je hier volgen: Mijn grote, en eerste, verbouwing
Hoi Sanger,

Sorry dat ik niet reageerde. We zijn afgelopen week heel druk met onze verbouwing geweest en vandaag weer de eerste dag op werk. Dus was eerst heel veel geouwehoer.

Maar qua prijzen (alles excl btw) (volgens een offerte van een aannemer, alleen materiaal, maar wel nieuw dus):
Broodjes: 6,85 per meter. (57 cm dik)
Vloerleggers: 6,39 per meter (6 cm dik)
Bouwstaalmatten: 1,55 per m2
Beetje vlechtdraad.

En dan komt er nog het beton bij. Dat was bij ons 95 euro per m3, plus 190 euro als je een zo'n slang laat komen. Maar is erg regio afhankelijk heb ik mij laten vertellen.

Beton zou ik echt een wagen laten komen. Gisteren de betondorpel van de garage gestort, maar da's een %^&% werk. Zeker als het een aantal kuub zou zijn. Plus dat beton onwijs snel droogt. En de vloer moet een geheel worden.
Als je verder vragen hebt, kun je altijd vragen hoor.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:37:05 #199
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33765597
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:30 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Hoi Sanger,

Sorry dat ik niet reageerde. We zijn afgelopen week heel druk met onze verbouwing geweest en vandaag weer de eerste dag op werk. Dus was eerst heel veel geouwehoer.

Maar qua prijzen (alles excl btw) (volgens een offerte van een aannemer, alleen materiaal, maar wel nieuw dus):
Broodjes: 6,85 per meter. (57 cm dik)
Vloerleggers: 6,39 per meter (6 cm dik)
Bouwstaalmatten: 1,55 per m2
Beetje vlechtdraad.

En dan komt er nog het beton bij. Dat was bij ons 95 euro per m3, plus 190 euro als je een zo'n slang laat komen. Maar is erg regio afhankelijk heb ik mij laten vertellen.

Beton zou ik echt een wagen laten komen. Gisteren de betondorpel van de garage gestort, maar da's een %^&% werk. Zeker als het een aantal kuub zou zijn. Plus dat beton onwijs snel droogt. En de vloer moet een geheel worden.
Als je verder vragen hebt, kun je altijd vragen hoor.
Ik heb vandaag via de aannnemer van mijn werk de beste prijs tot nu toe gekregen (gelukkig had ik nog niet besteld):

12 T-liggers van 12cm breed en 3,70 lang
29 brede en 3 smalle PS elementen

EUR 666,40 excl. BTW

Wapeningsnet komt op een EUR 30,=

Beton op ca. 350,= voor 1,5 kuub. Dat schijnt inderdaad erg regioafhankelijk te zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_33801433
Hoi allemaal,

Afgelopen week weer behoorlijk wat verder gekomen. De garage begint qua afwerking gestalte te krijgen, boven is de grote kamer (die we maandag hadden doorgebroken) helemaal afgewerkt. Daarmee bedoel ik isoleren, electra, osb en gipsplaat erop, knieschotten gemaakt en gestuct. Verfklaar dus.

Verder hebben we nu bijna de hele eerste verdiepingsvloer voorzien van isolatie. Wat een pokkeklus als ik het zo even mag zeggen. Ik had nooit verwacht daar zo'n spierpijn van te krijgen .

Verder zijn er nu toch wat wijzigingen op het originele plan voor de eerste verdieping gekomen. Zo hadden we boven een vaste trap naar zolder bedacht, maar nu we bezig waren toch besloten om die trap er maar niet in te doen. Ten eerste kostte dat best veel ruimte. En daarnaast als we dan met die trap op zolder kwamen, konden we niet echt maar langs de trap lopen ivm het schuine dak. Dus die is nu maar weggelaten.

Oh ja, ook nog de betondorpel voor de garage gestort. Leek ons toch beter er maar wel een te doen, we hadden gehoord dat er anders scheuren in de vloer konden ontstaan.
pi_33801611
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Uit een 16 Ampere groep (enkelfasig) kun je maximaal 3680 watt uit halen (16 A x 230 V

Twee inductiekookplaat 2800 w per stuk = 5600 watt totaal; ik durf hier zo op afstand van niet te zeggen of je aan twee groepen van 16 A genoeg hebt of dat je een speciale kookgroep hiervoor moet hebben. Dat is afhankelijk van het type kookplaat; de aansluitmogelijkheden ervan. Dit zul je dus echt door een installateur moeten laten bekijken
Zullen we doen, was ik toch al van plan. Electra is lastiger dan ik verwachtte eigenlijk . Met name het gepiel om het er goed in te krijgen eigenlijk . Maar we gaan dit door een instalateur laten bekijken, kan ook later. De extra groepen moeten toch door de kruipruimte gaan lopen.
quote:
BBQ grill = 3000 watt = 1 groep
Stoomoven = 2300 watt = 1 groep
Combimagnetron = 3100 watt = 1 groep
Vaatwasser = 2200 watt = 1 groep
Ik kwam zelf uit op 6 groepen, waarvan we er 2 voor het inductiekoken iig moeten navragen. De groep die er al is kan dan voor waterkoker, koffiezetter etc worden gebruikt. Hartelijk dank voor je antwoord.
quote:
Mooie foto's het schiet al aardig op zie ik ; mooi ruim is het trouwens geworden
Dank je! Voor mijn gevoel is het heel ruim, maar hoe ruim precies zie ik gewoon niet omdat er allerlei gipsplaten, hout, isolatie etc doorheen ligt Komt wel als de cementdekvloer erin zit (daarvoor willen we nog stucken).
pi_33801980
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 00:36 schreef Cybersijp het volgende:
Nog wat, ga je voor de "domino"oplossing? Dus als lava grill de ET510501E?
Ja, dat was het idee...
quote:
Ikzelf heb zoals ik net al aangaf vrij veel ervaring in de keuken, en vind het leuk om af en toe "alles"uit de kast te halen. Zelf heb ik om te grillen een ouderwetse contactgrill, kostte me geen drol(kringloop) is snel warm en scheelt je in de kosten, je kan dan denk ik beter een soort van wokbrander nemen met een hoog vermogen gasbrander erin(als je persé knaken wil uit geven.....) Voordeel is ook nog eens dat je hier een grillpan op kan zetten (welke wel erg erg rap warm(lees heet) is)
Het liefst zou ik op gas koken. Maar, tegenwoordig is alles rvs of gas op glas. En da's heel lastig schoonmaken of heel krasgevoelig. Daarom gekozen om inductie te nemen. (Eigenlijk heb ik ook de beste bakresultaten uit gasovens, maar die mogen niet meer (of je moet een bak geld meenemen)).

Maar de bbq ging ook voornamelijk om de rook door het vlees. Dat geeft een ontzettend lekkere smaak. We zijn nav jouw mailtje toch nog even gaan kijken bij een keukenboer die er eentje live heeft. Opwarmtijd was ongeveer 12 minuten. Vond ik inderdaad vrij lang. We zijn nog aan het wikken en wegen. Gegrild vlees of vlees van een bbq vind ik heel anders, daarom een lavagril. Anders had een grillpan kunnen volstaan inderdaad.
quote:
Zelf heb ik straks van siemens een vrijstaand fornuis 6 pits, waar ik eigenlijk alles op kan doen wat ik wil. Wat ik wel evt. nodig heb zijn bijv. grill pannen maar daar heb ik wel een adres voor, ook particulier overigens(betsieskookwinkeltje aan de gracht in Utrecht, fijn kookwinkeltje veel apparte dingen hebben ze daar)
Betsies kookwinkel - gaaf. Ging ik vaak snuffelen toen ik in Utrecht woonde tijdens mijn studententijd. Mijn favo taartblik met glazen bodem komt er vandaan.
quote:
Mijn ervaring is in ieder geval dat waar ik zo'n grill/lava grill "live"in de keuken bij iemand thuis heb zien staan er vrijwel nooit gebruik van werd gemaakt, plus als je hem veel gebruikt zal je driftig in de weer moeten gaan met staalborstel etc , rooster is niet makkelijk schoon te maken .
Ja, maar in principe is dat ook met een barbeque zo. En een nadeel is dat een lavagrill zo laag komt dat je de ruimte onder de domino bladen niet meer kunt gebruiken (dus blinde la). 'k weet het gewoon nog niet. Ik willum zo graag
quote:
Wou het je ff laten weten
Dank voor je reactie. Wij gaan nog even besluiteloos zitten zijn
pi_33802121
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb vandaag via de aannnemer van mijn werk de beste prijs tot nu toe gekregen (gelukkig had ik nog niet besteld):

12 T-liggers van 12cm breed en 3,70 lang
29 brede en 3 smalle PS elementen

EUR 666,40 excl. BTW

Wapeningsnet komt op een EUR 30,=

Beton op ca. 350,= voor 1,5 kuub. Dat schijnt inderdaad erg regioafhankelijk te zijn.
Goed man! Best een oppervlakte nog, zo'n 50 m2? Of zit ik er dan helemaal naast?

Als ik je een klein advies mag geven: draag de liggers in een keer naar waar ze ongeveer moeten komen. Niet een ligger halen, broodjes erin, ligger halen, etc. En nodig vrienden uit, zoveel mogelijk . Even helpen tillen in ruil voor een bierjte.
pi_34087948
Hoi Aritha,

Hoe staat het met de "verbouwing" de onze vordert gestaag maar ik heb nu al een week niks vernomen van jullie grote klus... Troubles? Nou ja ben benieuwd en d8 ik kom ff voorbij met een reply (dat rijmt lekker zeg.. )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_34094447
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:23 schreef Cybersijp het volgende:
Hoi Aritha,

Hoe staat het met de "verbouwing" de onze vordert gestaag maar ik heb nu al een week niks vernomen van jullie grote klus... Troubles? Nou ja ben benieuwd en d8 ik kom ff voorbij met een reply (dat rijmt lekker zeg.. )
Hoi Cybersjip,

Geen troubles hoor, wel veel drukte . En elke keer alsn we 's avonds klaar zijn denk ik: even de foto's op fok zetten. Maar heb ik dan gewoon de puf niet meer voor . Ik merk best wel dat het z'n tol begint te eisen, want ik word steeds eerder moe. En misschien is het wel een laatste loodjes syndroom . We zijn hard op weg om het in het stadium van 'opleveringsklaar' te maken. Behangklaar dus (hoewel wij geen behang nemen ).

Oh ja, en die monstertruck van de dakdekker waar ik het zo rond de kerst over had, die ook op een foto staat, STAAT ER NOG STEEDS
Hij heeft hem nog steeds niet weggehaald. Ik weet zeker dat we het volgend jaar kerst over deze man gaan hebben . Haha.

Doei!
Aritha
  Moderator zondag 15 januari 2006 @ 19:33:55 #207
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_34094846
Hehe; daar krijgt iedereen last van op langer termijn; van dat syndroom.
Let op dat je ook echt alles afmaakt want zodra je er in woont ben je niet meer geneigd om dingen af ge maken. Ach het werkt toch zo ook ? En dat die plintjes achter het gordijn niet geschilderd zijn dat valt toch niet op ?

Maak alles af voor dat je ook maar denkt om er in te gaan wonen
pi_34094993
Precies dat!! ;-).

Vandaag nog: Hebben we nou echt die sleuf voor die pasma tv die we ooit gaan aanschaffen nodig?
(zie: klusblunders )

En...dan zijn we op het punt dat we voorzetwandjes aan het maken zijn. Dus de hele afwerking, stucken, schilderen en nog een keer mag nog
  maandag 16 januari 2006 @ 11:52:23 #209
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34115914
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:33 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Goed man! Best een oppervlakte nog, zo'n 50 m2? Of zit ik er dan helemaal naast?

Als ik je een klein advies mag geven: draag de liggers in een keer naar waar ze ongeveer moeten komen. Niet een ligger halen, broodjes erin, ligger halen, etc. En nodig vrienden uit, zoveel mogelijk . Even helpen tillen in ruil voor een bierjte.
De oppervlakte waar de liggers en broodjes in komen is maar 23m2!!!!

We hebben met ze drieen, een soort van carrousel systeem gehanteerd. Was heel goed te doen trouwens met ze tweeen zo een ligger te tillen.

We hebben ze door de vrachtwagenchauffeur die kwam bezorgen met de kraan in de tuin laten hijsen. Toch wel makkelijk een hoekwoning

De nieuwe foto's staan in mijn topic
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34121440
EN IK ZIE DIT NU PAS!!! whahaa! Ik woon tegenover dit huis! nouja..., wij wonen aan het einde van de straat (die recht tegenover jullie huis), huis met de gele kozijnen. Wel heel erg grappig dit. We hebben het er al thuis over gehad, dat jullie zo doorwerken! Met het dak erop bedoel ik enzo.
pi_34124471
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:40 schreef Syytön het volgende:
EN IK ZIE DIT NU PAS!!! whahaa! Ik woon tegenover dit huis! nouja..., wij wonen aan het einde van de straat (die recht tegenover jullie huis), huis met de gele kozijnen. Wel heel erg grappig dit. We hebben het er al thuis over gehad, dat jullie zo doorwerken! Met het dak erop bedoel ik enzo.
Oh WAT GAAF!!!

Wonen jullie naast Kers dan (links)? Of is het dat houten huis daarnaast weer?
Kom gerust kijken hoor, naar onze stofzooi in huis

Ja, zelfs in bed vond ik gruis
pi_34195362
Dat verhaal van de dakbedekker .
Prachtig .
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:58:26 #213
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34196736
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:40 schreef Syytön het volgende:
EN IK ZIE DIT NU PAS!!! whahaa! Ik woon tegenover dit huis! nouja..., wij wonen aan het einde van de straat (die recht tegenover jullie huis), huis met de gele kozijnen. Wel heel erg grappig dit. We hebben het er al thuis over gehad, dat jullie zo doorwerken! Met het dak erop bedoel ik enzo.
Nou ja zeg!

En: Fok!Klus 2005! And the winner is.........!!!!!!!!!!!!!!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34302771
Dakdekker update:

Hij is weg... Die enorme shovel is uit de tuin en er is eindelijk weer ruimte

Maar....hij komt nog terug.... Er moesten nog een stuk of 10 halve pannen in. Hadden we besteld, maar.... verkeerde levering.
Gewone sneldekkers geleverd. En wij hebben Neroma dakpannen So...the story continues.

Als het dak af is zal ik een fotootje plaatsen.
pi_34306332
Weer (eindelijk!) een update:

Eerlijkheidshalve gebied me te zeggen dat de verbouwing er nu aardig aan het inhakken is. Het zijn de laatste loodjes, wat gewoon lastig is. Ja, er komt van alles af. Maar nee, je kunt er nog "net" niet in wonen .

Vanaf eind augustus vrijwel elke avond en zaterdag en vaak zondag aan de verbouwing gaat je dus niet in de koude kleren zitten.
En nemen we dan een keer een vrij avond, lekker uit eten, zitte we elkaar echt aan te kijken: Ik wil naar huis en op bed naar de tv kijken.

Maar....dit is wel het meest creatieve moment. Ik bedoel: elk stopcontact kun je bepalen en we hebben er aardig wat. Ook overal speakerdraad (in de hobbykamer, slaapkamer en woonkamer). Dat leek ons gewoon heel handig omdat je nu overal je boxen kunt neerzetten zonder dat je overal speakerdraad ziet.

Wat is er nu de afgelopen 3 weken gedaan? Nou, met name puntjes op de i gezet en wandjes gezet en electra aangelegd. Dingen dat je een beetje lastig laat zien. "Kijk, hier zit nu een electrabuisje wat er vroeger niet zat", bekt wat minder lekker dan "Ja, de pannen liggen nu op het dak" .

Een opsomming:
- 2 dakramen geplaatst
- Aan beide kanten (links en rechts van het huis) de doorbraak op de eerste verdieping gemaakt

De kamer op de eerste verdieping aan de linkerkant (laatste foto van vorige keer) is nu afgewerkt

  • bestaande plafond slopen
  • electra aangelegd
  • oude plafond op nieuwe plafond aanwerken (was hoogeverschil)
  • Knieschotten
  • OSB erop
  • gips erop
  • naden stucken & schroefgaten dicht

    Verfklaar dus, en het plafond hebben we al geverfd). (ik zal morgen een fototje hiervan maken want nu is het een zooi die we morgen gaan opruimen).
    Op de eerste verdieping aan de rechterkant

  • 2 muurtjes gezet (voor de logeerkamer en voor de inloopkast
  • Electra aangelegd
  • Eerste aanzet tot knieschotten gemaakt
  • Nu bezig met derde dakraam
  • 2 deurposten gezet
  • OSB aangebracht

    En verder:
  • Sleuven op de benedenverdieping gefreesd in kalkzandsteen
  • 1e 9 uitsparingen voor electradozen in kalkzandsteen gemaakt
  • Er is gevoegd
  • Randen (hoekprofielen) gestuct
  • Boven deuren en ramen houten aftimmering gemaakt.
  • Houten aftimmering rond H balk gemaakt
  • Metselaar heeft puntjes op de i gezet: dorpelstenen gemetseld, beneden schuifpuien en openslaande deuren gemetseld, muurtje binnen gemetseld.

    De foto's . Ik heb ze allemaal vanochtend gemaakt . Komt er niet meer zoveel van om tijdens het klussen foto's te maken. Moet weer even wat ritme krijgen daarin
    Ik vraag me eigenlijk af of ik een beetje duidelijk kan maken waar in het huis we zitten. Zolang het buitenshuis is is dat nog wel duidelijk, maar binnenshuis is misschien wel lastig. Laat maar weten als het onduidelijk is;)

    Deze is misschien nog wel de duidelijkste. Aan het eind zie je de hal, met de trap naar boven. (Aan de linkerkant is de voorkant van het huis.) Daarvoor de ruimte was onze vroegere slaapkamer. Daar waar ik sta toen ik de foto maakte, is de nieuwe slaapkamer.
    Aan de linkerkant komt een inloopkast (die schuine deur is de ingang daarvan), aan de rechterkant komt de logeerkamer. En recht voor je komt de gang. (komt nog een deur in de slaapkamer hoor



    De inloopkast vanaf de hal gezien: Het schakeldraad rond de electraleiding verandert dus nog



    En dit is de nieuwe slaapkamer


    Fotootje van de electraleidingen


    En nog een close up


    Nou, electraleidingen. Wat een werk is dat wat hebben wij ons daar op verkeken. De
    leidingen in de slaapkamer alleen al, ik denk dat we daar zo'n 10 uur over hebben gedaan.
    Nou zijn wij redelijk precies en 'if it is not a right angle it is a wrong angle'. Waterpas = waterpas
    enzo. Maar toch, wij dachten dat dat een uur of 2 zou zijn.

    En hier is het eerste dakraam al geplaatst, en het tweede dakraam is in progress . Aan de linkerkant van het dak, zie je een stukje donkerder dak. Dat was vroeger de overstek van het oude dak.



    Morgen meer foto's want vandaag is een topdag. We schieten enorm op. Beter dan electra (no offence, Vonkenboer ). Maar dat schiet gewoon niet op

    Doeg!
  • pi_34307677
    leuk aritha,

    eindelijk weer pics

    Mijn vader is vandaag te opruimen, en ik ben wat aan het "keutelen" opd e slaapkamer, verder gaan we vanmiddag plamuren(zie je ook niet echt opschieten ) en nog een wandpaneel ophangen. Hoop dat dat wandpaneel ophangen goed gaat, zitten een hoop gaten in voor de elektriciteitdozen etc en je hebt zo fout geboord. Kost je weer een plaat ( ¤24.20 )

    Laat die foto's maar komen dus, zo en nu is de lunchpauze weer om. Ik stap in me autotje naar ons nieuwe huis
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_34336673
    Wow, wat een werk zeg! Maar ik vind het wel erg gaaf, volgens mij wordt het supermooi!
      Moderator zondag 22 januari 2006 @ 12:28:31 #218
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_34339191
    quote:
    Op zaterdag 21 januari 2006 12:48 schreef arithaterhorst het volgende:
    Wat is er nu de afgelopen 3 weken gedaan? Nou, met name puntjes op de i gezet en wandjes gezet en electra aangelegd. Dingen dat je een beetje lastig laat zien. "Kijk, hier zit nu een electrabuisje wat er vroeger niet zat", bekt wat minder lekker dan "Ja, de pannen liggen nu op het dak" .
    Mensen vinden het ook zo vanzelfsprekend dat de lamp aangaat als je schakelaar bedient.
    Je ziet het werk erachter niet; heb genoeg mensen die denken dat je met een lamp en een schakelaar er toch wel bent
    quote:
    Fotootje van de electraleidingen
    [afbeelding]

    Nou, electraleidingen. Wat een werk is dat wat hebben wij ons daar op verkeken. De
    leidingen in de slaapkamer alleen al, ik denk dat we daar zo'n 10 uur over hebben gedaan.
    Nou zijn wij redelijk precies en 'if it is not a right angle it is a wrong angle'. Waterpas = waterpas
    enzo. Maar toch, wij dachten dat dat een uur of 2 zou zijn.
    Naja alles boven het plafond waterpas is natuurlijk iet wat onzinnig, je ziet het immers nooit weer
    Maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen zich er op gaan verkijken hoeveel werk je nog hebt met al die leidingen in plafonds, in de muren, van en naar de meterkast, van en naar dozen in de muur die natuurlijk wel waterpas moeten zitten en dan nog draad erin
    quote:
    Morgen meer foto's want vandaag is een topdag. We schieten enorm op. Beter dan electra (no offence, Vonkenboer ). Maar dat schiet gewoon niet op


    pi_34343624
    Weer een update

    Eerste voto: Da's Rene En champagne en bier
    Hier onze woonkamer, waar we nu wonen. Alles wat geen rode vloerbedekking is, is nieuw. De verwarming, die eerst in het midden stond, is verplaatst onder het dakraam. Links komt nog een andere verwaming. Het plafond hier is geschilderd, maar moet nog een keer en nog een keer daar waar gestuct is goed schuren. (onze schuurmachine begaf het toen we dat aan het doen waren. We konden toen nog niet goed zien wat goed was en wat niet..... )
    (het blauwe zeil op het dakraam is omdat we de tv niet goed konden zien )



    En iets naar links, waar het bed staat. Hier wonen we dus voorlopig. In ieder geval voor 2 maanden, waarschijnlijk langer. De cementdekvloer die beneden gaat worden gelegd moet zeker 6 weken drogen. Dan moet er worden gespackt en de parketvloer erin. Dus de planning is eigenlijk ergens begin mei



    Deurkozijn naar de slaapkamer geplaatst: (ik sta nu dus in de kamer van de vorige foto)



    Dakraam geplaatst, draagconstructie gemaakt en afgetimmerd met gips



    Andere kant ook afgetimmerd, hier komt nog een dakkapel...



    Nou, ik ga verder aan de champagne

    Toedeloe
    pi_34343759
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 12:28 schreef Vonkenboer het volgende:

    [..]

    Mensen vinden het ook zo vanzelfsprekend dat de lamp aangaat als je schakelaar bedient.
    Je ziet het werk erachter niet; heb genoeg mensen die denken dat je met een lamp en een schakelaar er toch wel bent
    [..]
    Nou ben ik sinds kort dus voor draadloze electra!
    quote:
    Naja alles boven het plafond waterpas is natuurlijk iet wat onzinnig, je ziet het immers nooit weer
    Maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen zich er op gaan verkijken hoeveel werk je nog hebt met al die leidingen in plafonds, in de muren, van en naar de meterkast, van en naar dozen in de muur die natuurlijk wel waterpas moeten zitten en dan nog draad erin
    [..]
    Ik had het idd ook over de dozen. Hoe dichter je bij afwerking komt, hoe preciezer alles gaat. En wij zijn beiden best precies in dingen. Dus dat betekent dat het 3 keer opnieuw moet voor het goed zit. Qua leidingen zit het alles behalve waterpas

    Lastigste is nog het idee van: Ik wil daar een schakelaar. Oohkeee.
    Hoe kom ik daar
    pi_34346318
    misschien een hele brutale vraag.. maar wat is het kostenplaatje van de hele verbouwing.? was het niet goedkoper om een heel nieuw huis te bouwen
    Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
    dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
    -webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
    pi_34346330
    verder niets anders dan hulde ziet er goed uit!
    Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
    dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
    -webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
    pi_34349077
    Ik neem aan dat deze foto vertekent door de camera en dat het plafond niet echt zo krom is:


    Verder mijn complimenten, en er wonen, en zo'n grote verbouwing, en zoveel zelf doen. Alles wat er nu gedaan is, is dat ook gepland zo ?(tijd, geld, middelen, hulp, grootte, moelijkheid etc etc)

    Erg veel respect, ik zie het nog wel de FoK klus van 2006 worden ook
    pi_34370243
    Weer geweldig werk verzet!! en ziet er ook goed uit. En ja die elektriciteit, is idd een boel werk. Heb zelf een opleiding elektricein achter de rug, en ook een tijdje gedaan. Maar heb me daar zelf bij mijn huis ook wel in verkeken.

    Ik leg de buizen wel allemaal ook netjes en recht neer. En staan ook op tekening. Je weet dan achteraf altijd waar je zonder problemen iets in het plafond kunt hangen en een opening kunt maken. En zoveel extra werk is het niet, maar blijft een boel werk. Vooral idd je uitlijnen en waterpas stellen van alle schakelaars en contacten!





    De losse draden op de laatste foto was effe tijdelijk de aansluiting van de bovenverdieping waar ik nog niets had gedaan.
    pi_34372978
    wederom netjes, het zie er goed uit....
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')