abonnement Unibet Coolblue
pi_31424004
quote:
Het Australische merk Holden laat op de Australia International Motor Show in Sydney de Efijy Concept zien. Dit spectaculaire studiemodel geeft een vette knipoog naar de Holden FJ die in 1953 op diezelfde beurs is gepresenteerd.

De Holden Efijy staat op een 70 centimeter verlengd chassis van de Corvette C6. De carrosserie is een zogeheten ´pillarless costom coupe´. De auto heeft geen B-stijl en is voorzien van een unieke coupé-koets. De Efijy is voorzien van een supercharged 6,0-liter V8 motor die 652 pk levert een maximaal koppel van 775 Nm. De auto is 5,20 meter lang en tijdens de bouw is er alles aan gedaan om onder de in ´Soprano Purple´gespoten retro-carrosserie zoveel mogelijk technische lekkernijen in te bouwen. Daartoe behoren instelbare schokdempers, [img]een touch-screen LCD-scherm en koplampen voorzien van LED-techniek.
De ontwerpers van de Efijy zijn in het dagelijks leven bezig met de opvolger van de huis-tuin-en-keuken Holden Commodore. De concept car is gebaseerd op schetsen die Richard Ferlazzo, hoofd van de ontwerpafdeling, in 1989 maakte. “De Efijy is een eerbetoon aan de ontwerpers die in de jaren ´40 en ´50 alle remmen losgooiden,” zegt hij.
De concept car staat op 22 inch wielen en heeft remschijven met een diameter van 381 millimeter. Na de Australia International Motor Show wordt de auto tentoongesteld op verschillende hot rod-shows en –bijeenkomsten in dat land. Wellicht ten overvloede: de Efijy gaat niet in productie; het blijft bij dit ene exemplaar.
Bron

pi_31424165
Gelukkig blijft het bij één exemplaar.... niet dat ik het absurde design niet kan waarderen (let's face it: waarom een auto helemaal tot Hot Rod ombouwen als je 'm ook kant en klaar met alle snufjes erop kunt krijgen) maar dit ding zal wel aardig wat benzine verbruiken. En we willen die Amerikanen niet verder aansporen, niet
Calm down, please!
pi_31424499
Bruut ding! jammer dat er niet meer van worden gemaakt
pi_31424500
sorry maar ik vind hem er prachtig uitzien, enorm retro.
pi_31429818
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:13 schreef Googolplexian het volgende:
Gelukkig blijft het bij één exemplaar.... niet dat ik het absurde design niet kan waarderen (let's face it: waarom een auto helemaal tot Hot Rod ombouwen als je 'm ook kant en klaar met alle snufjes erop kunt krijgen) maar dit ding zal wel aardig wat benzine verbruiken. En we willen die Amerikanen niet verder aansporen, niet
Aussies dus... Holden is niet onder dat merk te koop in Amerika, dus het zal wel om een model voor de lokale autoshow gaan... Al zijn het af en toe wel wannabee yankees...
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:36:30 #6
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31432014
Woah! Geweldig! Zowaar nog mooier dan de Wolga V12 COupe.
Ik heb al een boek.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:26:32 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31436139
Ik heb normaal gesproken een afwijking voor lelijke autos, maar nu even niet Holden laat op de Motorshow in Sydney hun Efijy Concept zien, en mijn goedkeuring hebben ze







quote:
Het Australische merk Holden laat op de Australia International Motor Show in Sydney de Efijy Concept zien. Dit spectaculaire studiemodel geeft een vette knipoog naar de Holden FJ die in 1953 op diezelfde beurs is gepresenteerd.

De Holden Efijy staat op een 70 centimeter verlengd chassis van de Corvette C6. De carrosserie is een zogeheten pillarless costom coupe. De auto heeft geen B-stijl en is voorzien van een unieke coupé-koets. De Efijy is voorzien van een supercharged 6,0-liter V8 motor die 652 pk levert een maximaal koppel van 775 Nm. De auto is 5,20 meter lang en tijdens de bouw is er alles aan gedaan om onder de in Soprano Purple gespoten retro-carrosserie zoveel mogelijk technische lekkernijen in te bouwen. Daartoe behoren instelbare schokdempers, een touch-screen LCD-scherm en koplampen voorzien van LED-techniek.

De ontwerpers van de Efijy zijn in het dagelijks leven bezig met de opvolger van de huis-tuin-en-keuken Holden Commodore. De concept car is gebaseerd op schetsen die Richard Ferlazzo, hoofd van de ontwerpafdeling, in 1989 maakte. ;De Efijy is een eerbetoon aan de ontwerpers die in de jaren 40 en 50 alle remmen losgooiden, de auto staat op 22 inch wielen en heeft remschijven met een diameter van 381 millimeter. Na de Australia International Motor Show wordt de auto tentoongesteld op verschillende hot rod-shows en bijeenkomsten in dat land. Wellicht ten overvloede: de Efijy gaat niet in productie; het blijft bij dit ene exemplaar.
bron: autoweek.nl

Normaal heb ik niet zo veel met retro, maar dit is zo vet gedaan
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_31436162
Ik zag het gister al ja
Geweldig mooie bak Jammer dat het aleen weer een concept blijft ..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_31436184
iets te retro voor mij
pi_31438368
1 woord: gruwelijk!!!!!
ken je MewBie?
pi_31438526
Allah!!! (om maar met de integratie mee te gaan)
wat een super geile bak
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_31442862
Prachtig
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:43:22 #14
70795 GiSH
waiting for sun
pi_31445843
mooie bak!!!


zit er een 1.3 Lada motor in??? kan die zo op Cuba rond rijden!!!!
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_31446027
Das geen auto, das een cartoon.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_31446205
FET

Doet me denken aan Roger Rabbit and Dick Tracey
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 02:26:04 #18
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_31455358
spelbreker

t blijft een ontwerp die je hartje in een oogopslag verovert
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_31462422
Heeel vet, van mij mogen ze hem in productie brengen alleen de lampen mogen anders
pi_31463117
Holden
Naast Lada het enige gave merk uit de GM stal

En deze concept is echt om van te kwijlen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:47:11 #21
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_31463395
het lijkt wel een beetje of een vis (haai) ofzo. Maar een erg vette bak
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:27:26 #22
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31465538
Ik heb al een boek.
pi_31465612


jammer dat (de leuke types van) Holden hier niet word(en) verkocht.
pi_31465636
Niet dub-bel. Gave bak.
There is no other!
pi_31465722
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 00:32 schreef Boswachter het volgende:
Holden Efijy Concept
Je hebt gelijk. Deze is dubbell.
There is no other!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')