abonnement Unibet Coolblue
pi_31374621
Beste mensen van FOK Forum,

Ik zit met een niet alledaags probleem en ik hoop dat er hier mensen zijn die misschien weten wat ik moet doen... Bij deze alvast bedankt voor het lezen.

Ik ben een jongen van 19, en sinds mijn 14e is er 1 ding dat mijn leven bepaalt : mijn lengte. Door een soort groeistoornis ben ik namelijk slechts 1 meter 60. Geen dwerg dus, heb ook geen kenmerken van achondroplasme, maar gewoon erg klein. De dokters konden niet precies zeggen wat het was, en er ook niets aan doen.

Ik heb het altijd vervelend gevonden maar dacht dat ik er wel mee zou kunnen leven. Ik heb 5 jaar geleden al eens informatie opgezocht over een beenverlenging, maar had altijd zoiets van : zoveel pijn voor die 15 centimeter erbij? Als ik 1 meter 30 ofzo was geweest dan had ik het gedaan, maar nu leek het me niet nodig. Dat vonden m'n ouders bijvoorbeeld ook.

Maar nu begin ik te twijfelen. Ik ben al volwassen, maar voel me totaal niet zo. Of in ieder geval : iemand van 21 zie ik vaak puur door z'n lengte als zoveel beter, zoveel ouder, en zo meer serieus te nemen. Mensen tillen je wel eens voor de grap op of maken een opmerking over je, maar ik voel me daardoor gewoon als 'een grappig, niet serieus te nemen ventje'. Weinig zelfvertrouwen door m'n lengte dus.

Maar het belangerijkste komt nu. Zo'n 75 % van alle vrouwen is langer dan mij. En dus heb ik nooit vaak vriendinnetjes gehad. Wel een paar, maar de laatste is alweer jaren geleden. Ondanks dat zoveel meisjes zeggen dat ik zo lief ben en zo sociaal, en een gouden hart heb en een goede vriend, worden ze nooit verliefd op me. Logisch ook, want ik zou bijvoorbeeld ook een vrouw van 1 meter 85 niet gauw aantrekkelijk vinden. Maar de vrouwen die wel van mijn lengte zijn, zoeken juist altijd hele lange jongens op. Daardoor zit ik dus in een moeilijke situatie wat de liefde betreft.
Uiteindelijk gaat iedereen voor uiterlijk en 'status'. Ben verder niet echt lelijk ofzo (al zeg ik het zelf) al ben ik wat te mollig.

Nu zit ik dus met de twijfels.... Heb weer wat informatie over een beenverlenging opgezocht (dat is dus dat ze met het rekken van je botten in je benen veel langer kunnen maken) en ik vraag me nu echt af of ik daar misschien aan moet gaan denken. Het is een van de zwaarste operaties die er zijn, het doet ongeloofelijk veel pijn en je moet een jaar revalideren. Maar zou het dat waard zijn? Wat moet ik nou doen?

Veel mensen zeggen : "ze moeten je nemen zoals je bent". Maar als niemand dat nou doet? Wat dan? Ik ben bang om voor altijd alleen te blijven....

Dit gaat zowat m'n hele leven bepalen en schaam me ervoor om het er met mensen over te hebben.

Help! :'(
pi_31374651
Vergoeden ze zoiets uberhaupt als je toch nog 1,60 bent?
pi_31374667
Weet wel zeker van niet Xennia, want het staat los van m'n gezondheid.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 01:46:15 #4
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_31374669
Tsja, moeilijke situatie.
Als je er echt zo diep door in de put zit dat je zelfs zoon beenverleninging ervoor over hebt moet je dat zeker doen.

Ik zou ook niet weten op wat voor manier het nog kan gebeuren. Ja ik las daarnet wat over eerst je benen laten breken en ook laten oprekken of zoiets. Maar dat komt vast op hetzelfde neer.
Zo niet, dan toch...
pi_31374700
steunzolen kun je ws krijgen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31374735
Zelfvertrouwen zit niet standaard bij die 15 extra cm.
Straks ben je 15 cm langer en wordt je nog steed sniet serieus genomen omdat je dan misschien moeilijker loopt door die operatie. Of je vind niet zo snel een vriendinnetje en wordt daardoor weer onzekerder, immers, het ligt blijkbaar du sniet aan je lengte.Waaraan dan wel?

Zo'n operatie heeft veel risico's(laatst eens gezien op TV, te ziek voor woorden) en daarnaast lost het je echte kwaal niet op: gebrek aan zelfvertrouwen.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 01:51:21 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31374756
Maar...trekt zo'n ingreep dan niet de verhoudingen van je lichaam scheef? Want je andere ledematen blijven wel korter.
Denk ook dat je daarna wel moeite krijgt met lopen, sporten etc. Is het je dat waard? Plus die hele procedure duurt zo lang en is pijnlijk, heb je het er voor over?

Denk ook niet dat je om die reden voor altijd alleen blijft. Goed, de meeste mensen zijn langer, maar er zijn ook heel veel mensen net zo lang of maar ietsjes langer dan jij, vooral mensen van buitenlandse afkomst. En voor wat het waard is,een vriend van me krap 165 cm. Hij is zanger in een band en kan de vrouwen niet van zich afslaan. Hij heeft nooit ook maar enige belemmering ondervonden op dat gebied.
pi_31374821
Ach ik ben ook klein, boeien. Life goes on je vind vast wel iemand
pi_31374870
je moet het gewoon doen als jij denkt dat je er uiteindelijk beter van wordt

je leeft maar 1 keer hey!
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 oktober 2005 @ 02:01:28 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31374927
Dat is toch zo'n operatie waar ze je benen doorzagen en er een stuk tussenzetten?
Lijkt me een zeer zware ingreep. Kun je daarna uberhaupt nog fatsoenlijk lopen/ sporten/ etc ?

Maar 1.60m is echt niet extreem klein hoor.
Hier in Taiwan heeft de helft van de vrouwen ongeveer die lengte.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_31375334
Als je een normale leuter hebt maakt lichaamslengte geen hol meer uit. Als je lul nou 6 centimeter in erecte toestand zou zijn had je recht tot klagen. Nu ben je alleen wat klein, so fucking what... Alsof mensen je afdoen op je lengte.
En als dat wel gebeurt dan komt het gewoon omdat je geen persoonlijkheid hebt, geen zelfvertrouwen uitstraalt of geen communicatieve vaardigheden hebt. Deze dingen vinden vrouwen belangrijk, zelfs zo belangrijk dat iemand die bovenstaande punten wel heeft en 1.48 meter is nog steeds een vrouw kan scoren.
pi_31375350
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 02:42 schreef Xebrozius het volgende:
Als je een normale leuter hebt maakt lichaamslengte geen hol meer uit. Als je lul nou 6 centimeter in erecte toestand zou zijn had je recht tot klagen. Nu ben je alleen wat klein, so fucking what... Alsof mensen je afdoen op je lengte.
Ik zou niet snel vallen op een man die (aanzienlijk) kleiner is dan ik, dus ik snap de zorgen van TS wel. Al denk ik dat er zeker wel vrouwen zijn die lengte niet als zo'n streng criterium hanteren
  woensdag 12 oktober 2005 @ 02:45:54 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_31375358
Een beenverlenging, dat lijkt me niks.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_31375376
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 02:45 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik zou niet snel vallen op een man die (aanzienlijk) kleiner is dan ik, dus ik snap de zorgen van TS wel. Al denk ik dat er zeker wel vrouwen zijn die lengte niet als zo'n streng criterium hanteren
Iemand die iets uitstraalt en ondanks zijn beperkte lengte toch een heel gezelschap kan boeien met zijn aanwezigheid klaagt niet over zijn lengte gok ik zo. Als je echter klein, onzeker en ongelukkig bent belandt je in een vicieuze cirkel met als gevolg dat je straks 15 centimeter langer bent, mank loopt en nog steeds lijdt onder je eigen lage zelfbeeld.
Sowieso is het belachelijk dat je zo'n operatie afweegt omdat je geen vrouw kunt scoren... Wat ga je doen als je geen baan kunt krijgen? De hersenen van iemand anders implanteren oid?
pi_31375382
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 02:01 schreef SeLang het volgende:

Hier in Taiwan heeft de helft van de vrouwen ongeveer die lengte.
Nou, TS, nu weet je wat je moet doen ipv je benen te laten verlengen met een moeizame ingreep!
pi_31375433
Serieus ik vraag af wat dat soort mensen beweegt...
Ik kijk ook met verwondering naar tv programma's met mensen van 250 kilo die een maagbandoperatie aangaan omdat ze niet willen sterven... . Als je verdomme niet wilt sterven had je niet zoveel moeten vreten, meer moeten bewegen en eens bij jezelf te rade gaan wat je verkeerd doet. Altijd maar de makkelijke manier...
Mijn kind kan niet goed meekomen met de rest? Het heeft ADHD, prop het vol met ritalin en laat het kind doodongelukkig voelen omdat het nog steeds niet kan meekomen, maar hey, je hebt het beste voor hem gedaan...
Je hebt AIDS omdat je zonder condoom hebt geneukt? Flink blijven mekkeren over hoe kut de wereld is en waarom nou uitgerekend jij dit moest overkomen, in plaats van gewoon geneukt te hebben met een condoom... Je bent lelijk? Snel naar de plastische chirurg om je kop te verbouwen. Wauw nu zie je er uit als George Clooney alleen heb je nog steeds een onzeker karakter.
Altijd maar de snelle oplossing zoeken, nooit even stilstaan bij wat je doet... Lang leve de impuls. Opereer nu, leef later...

Ga godverdomme sporten, krijg een goed lichaam, bouw je zelfverzekerdheid op die manier op en geef iedereen een grote bek die iets over je lengte zegt...
  • Goh, wat ben jij klein..
    - Goh, wat ben JIJ lelijk...
    Next!

    Maar nee hoor... "ik wil me laten opereren, ik kan geen meid krijgen, de wereld is tegen me " en meer van dat soort zelfmedelijden. Maar ondertussen alleen maar klagen en hersenloos roepen ik heb alles al geprobeerd, ik ben ten einde raad. Dus vraag ik het maar een stel onbekenden op een anoniem forum, want daar kun je de experts vinden.... Godsallejezus, get a fucking grip
  • pi_31375457
    De helft van de vrouwen is toch kleiner dan 165?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      woensdag 12 oktober 2005 @ 03:09:57 #18
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_31375475
    ts. perfectionisme is iets waar je mee moet leren leven. iedereen is wel ontevreden over iets, onthou dat goed.

    je kan beter werken aan je eigen zelfbeeld dan aan een beeld dat je eigenlijk niet bent. kom je gelijk beter over en minder onzeker. komt het krijgen van een levenspartner ook ten goede.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      woensdag 12 oktober 2005 @ 03:10:44 #19
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_31375483
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 03:04 schreef fernando_redondo het volgende:
    De helft van de vrouwen is toch kleiner dan 165?
    niet in nederland.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_31375487
    een beenoperatie word de grootste fout van je leven, dat durf ik je met 100% zekerheid te zeggen

    dingen als bv een tijdje flink lachend door het leven gaan, DAT veranderd je leven.... het zit hem zooo in de kleine dingen echt waar

    (en trouwens, je woont in NL, de gem lengte ligt gewoon hardstikke hoog.)
    pi_31375511
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 03:04 schreef fernando_redondo het volgende:
    De helft van de vrouwen is toch kleiner dan 165?
    CBS statistiek lengte Nederlandse bevolking

    Gem. lengte vrouw is 1.67 meter
      woensdag 12 oktober 2005 @ 03:20:13 #22
    32680 LaZZ
    I choose not to choose
    pi_31375517
    Er zijn ook mensen die graag een been kwijt willen omdat ze zich dan gelukkiger en completer voelen, dat been hoort volgens hen namelijk niet bij hen in hun hoofdje.

    Klop daar eens bij aan.
    Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
      woensdag 12 oktober 2005 @ 03:20:47 #23
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_31375520
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 03:18 schreef Xebrozius het volgende:

    [..]

    CBS statistiek lengte Nederlandse bevolking

    Gem. lengte vrouw is 1.67 meter
    als je in het noorden woont is de gem. lengte langer. geen statistieken.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_31375539
    20% van de vrouwen is onder de 1.60
    1 op de 5 dus

    (en ik had een heel verhaal getypt maar IE liep vast gvd) sterkte iig, doe het nou maar gewoon niet, dikke onzin. Vrouwen die je zien als beste vriend blabla (hoevaak ik dat wel niet gehoord heb)zijn gewoon niet verliefd, klaar.
    pi_31375556
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 03:25 schreef Fat_Mike het volgende:
    Vrouwen die je zien als beste vriend blabla (hoevaak ik dat wel niet gehoord heb)zijn gewoon niet verliefd, klaar.
    Is het niet gewoon zo dat de TS zijn lengte als excuus aanvoert voor zijn beperkte liefdesleven? Dat het makkelijker is om in de wetenschap te verkeren dat als je je laat opereren je opeens een Casanova bent. Zodat je niet hoeft te ontdekken dat het probleem niet je lengte is maar je eigen geestelijke belemmeringen die hij zichzelf oplegt... Dat bijvoorbeeld nervositeit, onzekerheid en een laag zelfbeeld ten grondslag liggen aan het beperkte liefdesleven?
    Dat zijn geen prettige weetjes, misschien dat hij daarom zijn lengte aanvoert als excuus, want dan kun je het buiten jezelf leggen. ik ben klein net zoals mijn ouders, het is genetisch, ik kan er niets aan doen...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')