abonnement Unibet Coolblue
pi_31369298
Ik hoorde van een maat van dat je bij mediamarkt iets in termijnen kan betalen

ik denk vette rente... maar het schijnt als het bedrag binnen 6 maanden aflost dat, dat rente en kostevrij is.

iemand ervaring hier mee ?
pi_31369350
die firguren rekenen meestal gewoon 20 tot 30% rente
pi_31369591
Primeline kent meerdere betalingmogelijkheden.

Meestal betaal je 19,99 administratie kosten. Als je VOOR de afgesproken datum betaald is wordt er inderdaad geen rente in rekening gebracht, Primeline geeft je echter geen herinnering dat je moet betelen (zij hopennatuurlijk dat je niet betaald)

als je niet optijd betaald gaat er een rente gelden van +30 %

Neem wel paspoort/id & bankpasje mee!
Life Is What Happens To You While You’re Busy Making Other Plans.........
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:43:20 #5
71115 Rnej
I walk the line
pi_31369622
mja ik heb wel ns wat via primeline gedaan, wat ze zeggen klopt wel idd...

maar idd zieke rente zodra je t niet redt...
pi_31369775
het primeline 10plan

u kunt nu van aankoop genieten en eenvoudig en gemakkelijk terug betalen, met het 10plan deelt u het bedrag door 10 en betaald u vervolgens in 10 delen.
Als u binnen 10 maanden uw aankoop bedrag volledig terug betaald ben u geen verdere kosten verschuldigd, U betaald alleen eenmalig administratie kosten.

klinkt goed
pi_31369793
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:43 schreef Rnej het volgende:
mja ik heb wel ns wat via primeline gedaan, wat ze zeggen klopt wel idd...

maar idd zieke rente zodra je t niet redt...
hoe had jij het gedaan en geen verder kosten ?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:51:00 #8
71115 Rnej
I walk the line
pi_31369914
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:47 schreef zenith_ust het volgende:

[..]

hoe had jij het gedaan en geen verder kosten ?
je kan gewoon aangeven in hoeveel per termijn je wil betalen en dat wordt netjes automatisch afgeschreven..... en nja ik had t nog wat langer erover gedaan dus dan is het dus gestoorde rente.. weet niet meer precies hoeveel t was, maar lees gewoon de voorwaarden door en dan weet je het
pi_31369961
*topic meesleept....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_31370150
Ik heb het laatst gedaan met de aankoop van een LCD TV... ik kon niet het hele bedrag missen (mn salaris kwam pas 3 dagen later) zodoende een half jaar uitgesteld.
Het totaal bedrag van de TV daarna afgelost en niets extra's hoeven betalen, ik had tot februari de tijd. Dus nu geen rente en of administratiekosten hoeven betalen.
pi_31370321
Als je inderdaad niet voor de afgesproken datum het volledige bedrag kunt aflossen komt er 28% rente overheen; en dan niet over het nog uitstaande bedrag maar over het volledige startbedrag! Ik heb me wel eens afgevraagd of dit soort dingen wel door de beugel kunnen maargoed..

In ieder geval, denk je het in een jaar (meestal is de looptijd 12 maanden) terug te kunnen betalen dan is het geen probleem, zorg dat je er niet overheen gaat want dat kan een kostbaar grapje worden. Die bijkomende rente telt namelijk per maand tot het volledige bedrag afbetaald is.

Stel, je koopt iets voor 1000 euro en je betaalt niet op tijd af. Dan komt er op jaarbasis 280 euro bij, deze rente betaal je ook over een gedeelte van een jaar. In de eerste instantie kost het je nu dus 1280 euro maar omdat het bedrag hoger geworden is duurt het afbetalen ook langer en kan er eventueel nog meer rente (bijna 25 euro per maand voor 1000 euro) bij komen tot je het volledige bedrag afbetaald hebt..

Ik heb meer dan 10 jaar geleden eens iets via primeline gekocht en al tig keer aangegeven dat ze mij uit het bestand kunnen halen (zal dat nooit meer doen) maar nog ieder jaar krijg ik een nieuwe primeline kaart; ze hopen natuurlijk dat als ik die bij me heb ik makkelijker weer iets nieuws aan zal schaffen..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_31370443
ik dacht aan laptop van 700 euro delen door 10 is 70 per maand nou dat ik echt wel missen .
berekening gemaakt met excel dat ik gewoon dan nog goed rond kan komen
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:33:18 #13
2759 Matra
Het kost wat
pi_31371443
Die ¤20 "administratiekosten" is ook al erg veel. Voor bijv. die laptop van ¤700 is dat dus bijna 3% die je extra betaalt. Ze noemen het dan wel geen rente, maar het moet toch betaald worden.
pi_31376637
maar ja 20 euro op 700 kan ik wel overleven... maar het moet niet ineens 50 euro gaan worden want, dat is het niet waard.
pi_31376694
Een gratis krediet bij een instelling als primeline, comfort card en dergelijke bestaat niet...
Op de één of andere manier moet je ervoor betalen.

Let op, betaal je niet op tijd dan 'naaien' ze je ook nog eens door de overeenkomst om te zetten naar een, damn hoe noemen ze dat ook al weer, een soort van lening waar ze wel vette rente op zetten!
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:46:57 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31376747
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:42 schreef vertelmeer het volgende:
Een gratis krediet bij een instelling als primeline, comfort card en dergelijke bestaat niet...
Op de één of andere manier moet je ervoor betalen.

Let op, betaal je niet op tijd dan 'naaien' ze je ook nog eens door de overeenkomst om te zetten naar een, damn hoe noemen ze dat ook al weer, een soort van lening waar ze wel vette rente op zetten!
Doorlopend krediet.

Verder is het idd gewoon een krediet, dus ze doen een BKR check. Ga er dus ook niet vanuit dat je langs de kassa gaat en gelijk weer buiten staat. Daar kan al gauw een kwartier tot een half uur over heen gaan hoor.

Verder zolang je gewoon op tijd betaald is er niets aan het handje. Je moet het alleen wel in de gaten houden, want ze herinneren je verder amper of niet aan.

En die belachelijke rente.. och.. je tekent er zelf voor!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:20:20 #17
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31381131
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:05 schreef zenith_ust het volgende:
ik dacht aan laptop van 700 euro delen door 10 is 70 per maand nou dat ik echt wel missen .
berekening gemaakt met excel dat ik gewoon dan nog goed rond kan komen
Dan zou ik gewoon een jaartje gaan sparen
Heb je ook geen shit met eventuele rentebedragen als je je termijnen niet haalt.
From feudal serf to spender.
pi_31384053
ben geweest bij mediamarkt ...

hun zeiden.

als je binnen 6 maanden het bedrag in een keer, of in delen overschrijfd dan zitten er gaan koste aan verbonden.daar na wel administratie kosten en vanaf 10 maanden rente..

om het aan te vragen heb je nodig geldig id en bankpas,
en er wordt goedkeuring aangevraagd, of je niet meerde leningen heb lopen enzo..
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:39:18 #19
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31384388
er zullen ook vooraf admin kosten gerekend worden .. trust me..
en verder.. ja idd een BKR check..

en verder.. damn joh.. doe wat aan je grammar
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_31386468
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/765540/1/50#31384388]woensdag 12 oktober 2005 14:39[/url


en verder.. damn joh.. doe wat aan je grammar
snel typen, sorry ga er op letten.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 16:40:12 #21
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31386587
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:39 schreef avotar het volgende:
er zullen ook vooraf admin kosten gerekend worden .. trust me..
en verder.. ja idd een BKR check..

en verder.. damn joh.. doe wat aan je grammar
Als we het gaan hebben over taal dan mag je even naar je eigen reply gaan kijken. Dubbele punten in een zin waar dat geen nut dient, en juist geen punt aan het einde van de zin. Daarnaast is het gebruiken van een hoofdletter je ook niet bekend.
From feudal serf to spender.
pi_31386839
Linkje naar de primeline site over uitgesteld betalen...

Klikplaats
quote:
Op het moment dat de datum van uw Uitgesteld Betalen in zicht komt, ontvangt u van PrimeLine een herinneringsbrief met diverse mogelijkheden. U kunt nu echter ook al kiezen uit een van onderstaande betalingswijzen:...
Die brief wil wel eens kwijtraken bij TPG post heb ik wel eens gehoord
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
pi_31387911
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:39 schreef avotar het volgende:
er zullen ook vooraf admin kosten gerekend worden .. trust me..
en verder.. ja idd een BKR check..

en verder.. damn joh.. doe wat aan je grammar
He, maar ik had een TV gekocht van 1299 + 8 euro verwijderingsbijdrage = 1307 euro.
Ik heb toen uitgesteld betalen gedaan via Primeline, met een looptijd van 6 maanden, tot februari 2006. Afijn, een paar dagen later kreeg ik mijn salaris binnen, dus toen heb ik het bedrag in zijn geheel overgemaakt (1307 euro) en dat was het... geen administratiekosten of iets dergelijks.
Als ik het zo hoor moet ik daar toch even over gaan informeren.
pi_31388006
Het is het 1e jaar kostenvrij, eenmalig 25 euro administratie kostenj... daarna wordt er na het verstrijken van het jaar 19% rente gerekend PER MAAND. Ik heb als verkoper vaak genoeg mensen die constructie afgeraden. Maar goed ze moeten het zelf weten...En achteraf bleek toch dat die mensen het niet in een jaar afbetaalden en naar me terugkwamen om te melden dat ze het waardeerden dat ik hen er voor gewaarschuwd had.
Primeline zijn een stelletje achterbakse ratten die over de ruggen van de minima en koopgekken grof geld verdienen. Wat is er mis met sparen? Dan heb je het product over een half jaar tegen een gereduceerd tarief of een opvolger voor ongeveer hetzelfde geld met betere specificaties.
Koop nu, betaal later, laat je in je reet naaien .

 
PS: een primeline lening wordt geregistreerd bij het BKR. En die gegevens blijven 5 jaar toegankelijk voor anderen. Altijd prettig om te weten
pi_31398250
In het verleden ook via comfortcard geleend voor een bankstel,de winkel stelde een regeling voor betalen binnen zoveel maanden zonder kostenverhoging,hun namen de administratiekosten e.d. voor hun rekening,netjes ervoor gezorgd dat het bedrag betaald was en verder geen kosten gehad.
Overig is het wel zo dat op dit soort krediet er geloof ik ongeveer 17% mag worden gelegd bovend op het bestaande minimum bedrag,daarom is het verstandig dit soort krediet zo snel mogelijk af te betalen idem bij postorder bedrijven.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')