abonnement Unibet Coolblue
pi_31358733
Mijn vriendin heeft borderline.
Het maakt de relatie soms heel moeilijk en ik probeer alle geduld van de wereld te hebben.

Zijn er mensen die samenwonen met een partner die borderline heeft? Iemand misschien tips voor mij, advies etc?


Thanks
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:53:24 #2
64749 Jesuz
Jesuz networks inc.
pi_31358876
That sucks...
Jesuz style
pi_31358889
mag ik vragen wat dat precies is?
very funny scotty, Now beam down my clothes!
pi_31358924
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:53 schreef Tombert het volgende:
mag ik vragen wat dat precies is?
http://www.trimbos.nl/default1736.html
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:04:33 #5
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_31359042
heb geen tip voor je maar wel heel veel respect...
lijkt me erg moeilijk
pi_31359080
Een goeie vriendin van mij is een bordi ... ik kan je vriendin aanraden om hier eens heen te gaan.
Het kan een grote steun zijn voor haar. En voor jou, trek het je persoonlijk niet aan en verlaag je doelen die je wil bereiken in je relatie.
pi_31359121
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:04 schreef melluk het volgende:
heb geen tip voor je maar wel heel veel respect...
lijkt me erg moeilijk
Ja het is inderdaad niet makkelijk. Je moet heel geduldig zijn...
pi_31359150
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:06 schreef perfectionist het volgende:
Een goeie vriendin van mij is een bordi ... ik kan je vriendin aanraden om hier eens heen te gaan.
Het kan een grote steun zijn voor haar. En voor jou, trek het je persoonlijk niet aan en verlaag je doelen die je wil bereiken in je relatie.
Het probleem is dat mijn vriendin Engelstalig is en nog Nederlands aan het leren is en daardoor hulp via dit soort groepen erg lastig is, maar wel goed voor in de toekomst.

Ik probeer het niet persoonlijk aan te trekken, maar het is soms erg moeilijk.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:50:19 #9
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_31359721
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:12 schreef mrdoctor het volgende:

[..]

Het probleem is dat mijn vriendin Engelstalig is en nog Nederlands aan het leren is en daardoor hulp via dit soort groepen erg lastig is, maar wel goed voor in de toekomst.

Ik probeer het niet persoonlijk aan te trekken, maar het is soms erg moeilijk.
Ik heb nu geruime tijd een relatie met een borderliner en het valt allemaal mee... Sterker nog, ik denk er eigenlijk steeds minder aan. In het begin hield ik er erg veel rekening mee, snapte ik haar afentoe echt helemaal niet, maar pas toen ik de knop omdraaide en haar als een normaal iemand zag ging alles eigenlijk steeds beter.
Belangrijk is dat je haar geen dingen gaat verbieden. Als zij zichzelf snijdt dan moet je niet helemaal gek worden maar vraag je gewoon waarom ze t doet. Ik zei bijvoorbeeld dat ik het me niet kon voorstellen maar als zij er een prettig gevoel eraan over houdt dan ben ik de laatste die haar zou stoppen.
Het is (in bij mijn vriendin iig) moeilijk voor haar om emoties te tonen, maar als je geduld hebt en laat zien dat je haar niet veroordeeld dan komt dat vanzelf. Ze weet dat ze bij mij nooit voor paal kan staan, wat ze ook gedaan heeft en dat geeft haar een veilig gevoel.
Ik zeg niet dat het bij iedereen zo is, maar bij mij wordt het eigenlijk met de dag fijner. We zijn 2 lastposten maar hebben mekaar wel gevonden.

Groetjes,

Joey
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_31360081
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:50 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik heb nu geruime tijd een relatie met een borderliner en het valt allemaal mee... Sterker nog, ik denk er eigenlijk steeds minder aan. In het begin hield ik er erg veel rekening mee, snapte ik haar afentoe echt helemaal niet, maar pas toen ik de knop omdraaide en haar als een normaal iemand zag ging alles eigenlijk steeds beter.
Belangrijk is dat je haar geen dingen gaat verbieden. Als zij zichzelf snijdt dan moet je niet helemaal gek worden maar vraag je gewoon waarom ze t doet. Ik zei bijvoorbeeld dat ik het me niet kon voorstellen maar als zij er een prettig gevoel eraan over houdt dan ben ik de laatste die haar zou stoppen.
Het is (in bij mijn vriendin iig) moeilijk voor haar om emoties te tonen, maar als je geduld hebt en laat zien dat je haar niet veroordeeld dan komt dat vanzelf. Ze weet dat ze bij mij nooit voor paal kan staan, wat ze ook gedaan heeft en dat geeft haar een veilig gevoel.
Ik zeg niet dat het bij iedereen zo is, maar bij mij wordt het eigenlijk met de dag fijner. We zijn 2 lastposten maar hebben mekaar wel gevonden.

Groetjes,

Joey
Bedankt voor de tips.
Soms snap ik er inderdaad niets meer van, maar probeer me over dingen heen te zetten en begrip te tonen.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:43:53 #11
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_31376708
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:11 schreef mrdoctor het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips.
Soms snap ik er inderdaad niets meer van, maar probeer me over dingen heen te zetten en begrip te tonen.
Als dingen jou te ver gaan hoef je je er niet over heen te zetten. Je kan gewoon zeggen als iets je niet bevalt. In het begin dacht ik ook telkens van "niets van aantrekken, kan ze niets aan doen". Onzin is dat natuurlijk, als ze te ver gaat gaat ze te ver en moet je dat gewoon zeggen. Maar doe t gewoon een beetje tactisch... Succes in ieder geval en misschien lees je dit over een half jaar terug en denk je van: "Waar maakte ik me druk om"
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_31401433
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:43 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Als dingen jou te ver gaan hoef je je er niet over heen te zetten. Je kan gewoon zeggen als iets je niet bevalt. In het begin dacht ik ook telkens van "niets van aantrekken, kan ze niets aan doen". Onzin is dat natuurlijk, als ze te ver gaat gaat ze te ver en moet je dat gewoon zeggen. Maar doe t gewoon een beetje tactisch... Succes in ieder geval en misschien lees je dit over een half jaar terug en denk je van: "Waar maakte ik me druk om"
Dat hoop ik

Tactisch zijn is heel belangrijk. Ik ben tactloos.
pi_31401488
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:42 schreef mrdoctor het volgende:
Iemand misschien tips voor mij, advies etc?
Verstop je scheermesjes
I was an atheist until I realized I was God
pi_31401496
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 08:15 schreef kastanova het volgende:

[..]

Verstop je scheermesjes [afbeelding]
Nee die gebruiken we
pi_31401602
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:42 schreef mrdoctor het volgende:
Mijn vriendin heeft borderline.
Het maakt de relatie soms heel moeilijk en ik probeer alle geduld van de wereld te hebben.

Zijn er mensen die samenwonen met een partner die borderline heeft? Iemand misschien tips voor mij, advies etc?


Thanks
Mijn moeder heeft het.. Ik zie haar nu met kerst

Wat ik bedoel te zeggen? Het is erg moeilijk Ik zou er niet eens aan beginnen als ik jou was
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31401642
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 08:30 schreef addie84 het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft het.. Ik zie haar nu met kerst

Wat ik bedoel te zeggen? Het is erg moeilijk Ik zou er niet eens aan beginnen als ik jou was
Ik houd ziels veel van haar en ik ben er al aan begonnen en ik nog nooit zo veel van iemand gehouden en ook al is het moeilijk, ik blijf bij der en haar steunen. :$
pi_31401663
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 08:34 schreef mrdoctor het volgende:

[..]

Ik houd ziels veel van haar en ik ben er al aan begonnen en ik nog nooit zo veel van iemand gehouden en ook al is het moeilijk, ik blijf bij der en haar steunen. :$
Zeg je nu Ik heb het jaren volgehouden, maar zelfs bij mijn eigen moeder hield ik het niet vol Dus als je vriendin al echt borderline heeft, wegwezen
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31402040
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 08:36 schreef addie84 het volgende:

[..]

Zeg je nu Ik heb het jaren volgehouden, maar zelfs bij mijn eigen moeder hield ik het niet vol Dus als je vriendin al echt borderline heeft, wegwezen
Neen
pi_31402125
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:04 schreef mrdoctor het volgende:

[..]

Neen
Hoe langer je ermee om gaat hoe moeilijker het wordt om zelf niet ook verknipt te raken..

sterkte
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31402139
Komt wel geloof me
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31402142
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:09 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hoe langer je ermee om gaat hoe moeilijker het wordt om zelf niet ook verknipt te raken..

sterkte
Mee eens
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31402657
Daar zit je dus lekker aan vast, reken maar op een zelfmoordpoging als je het een keer probeer uit te maken.
pi_31402849
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:09 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hoe langer je ermee om gaat hoe moeilijker het wordt om zelf niet ook verknipt te raken..

sterkte
Dank je
pi_31403185
Ik weet niet hoe lang je al een relatie hebt met haar en hoe oud jezelf bent.

Mocht je leeftijd eind veertig zijn en jullie hebben inmiddels 15 jaar een relatie, dan zou ik zeggen zet het door.

Mocht je de vijfentwintig nog niet zijn gepasseerd, dan zou ik er een eind aan maken. Aan de relatie natuurlijk.

Dit gaat je veel energie kosten. Je zult altijd rekening moeten houden met haar gedrag en je daar op moeten aanpassen. Nu en in de toekomst. Mocht je een kinderwens hebben, dan zul je daar veel tijd in moeten steken want moeder heeft borderline.

En oppassen dat jezelf niet in de 'afgrond' glijdt.

Ik heb geen goede tips voor je om hoe je met een borderline om kan gaan in een relatie. Eén tip: weet waar je aan begint. Liefde maakt blind...
pi_31404170
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:09 schreef Devlinsect het volgende:
Ik weet niet hoe lang je al een relatie hebt met haar en hoe oud jezelf bent.

Mocht je leeftijd eind veertig zijn en jullie hebben inmiddels 15 jaar een relatie, dan zou ik zeggen zet het door.

Mocht je de vijfentwintig nog niet zijn gepasseerd, dan zou ik er een eind aan maken. Aan de relatie natuurlijk.

Dit gaat je veel energie kosten. Je zult altijd rekening moeten houden met haar gedrag en je daar op moeten aanpassen. Nu en in de toekomst. Mocht je een kinderwens hebben, dan zul je daar veel tijd in moeten steken want moeder heeft borderline.

En oppassen dat jezelf niet in de 'afgrond' glijdt.

Ik heb geen goede tips voor je om hoe je met een borderline om kan gaan in een relatie. Eén tip: weet waar je aan begint. Liefde maakt blind...
Ik ben 25 en sta op het punt haar te trouwen.
Wij hebben besloten geen kinderen te nemen.
Het kost inderdaad een hoop energie, die ik er graag insteek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')