De situatie: bij mijn vriendin haar huis in Den Haag zijn 5 kamers, waar nu 3 mensen wonen. Een gast daarvan, -naam verwijderd- (naam maakt ook niets uit, heb het helemaal gehad) is 35 en zorgt voor veel overlast. Slaan met deuren, stereo op 10. Dat soort zaken. Wat van gezegd, al een hele tijd geleden, maar gaat maar door. Schelden naar bewoners ("Asooooo's! Asoooooo's", ook als er bezoek of familie is) komt ook vaak voor, netzoals extra lawaai maken. De politie is er een aantal malen bijgeweest, netzoals dat er een paar keer gesprekken met de makelaar zijn geweest. Aangiftes zijn er ook geweest (bedreiging, mishandeling), maar het lost zich maar niet op. Vanochtend waren voor de tweede keer in twee weken mijn banden lek gestoken. Heel leuk, als je van je fiets afhankelijk bent.
Die kerel spoort niet. Hij is 35 of ouder en woont in een studentenhuis. Hij heeft al 1 bewoner 'eruit gepest' omdat die het helemaal had gehad. De makelaar kan weinig doen...vanavond hebben we een gesprek met de eigenaar van het pand. De man is zelf een voorbeeldige huurder qua geld: betaalt altijd goed en op tijd. Maarja, ons woongenot (cq dat van mijn vriendin etc) vergald hij behoorlijk. Hij lijkt een verslaving oid te hebben en/of autistisch te zijn, maar dat is niet te bewijzen.
Wij zijn altijd netjes gebleven (wij als in de andere bewoners) maar nu is het geduld op. Vanochtend nog netjes iets op zijn deur gehangen dat het afgelopen moet zijn (maar dan met meer krachttermen, een soort laatste waarschuwing, vooral als hij door blijft gaan met het aan andermans spullen zitten). Maar ik ben bang dat het weinig uithaald. Als er vanavond weinig uit het gesprek met de eigenaar + makelaar komt denk ik dat we het recht in eigen hand gaan nemen.
We hebben een dossier aangelegd met tijden, opnames van zijn herrie, de aangiftes et cetera. Maar echt, de eigenaar doet geen zak. Vanavond moet er maar eens hard gepraat worden...
Vraag1:
Wat kunnen we doen om zo'n persoon uit zijn huis te krijgen? (nette, legale manier)
Vraag2:
Wat kunnen we voor een pesterijen/zooi uithalen om hem helemaal gek te maken? (niet nette manier, als de nette en legale manieren niet werkt...zoals tot nu toe)
[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 11-10-2005 10:26:37 (Edit ivm privacy) ]