abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:21:08 #1
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_31353957
De situatie: bij mijn vriendin haar huis in Den Haag zijn 5 kamers, waar nu 3 mensen wonen. Een gast daarvan, -naam verwijderd- (naam maakt ook niets uit, heb het helemaal gehad) is 35 en zorgt voor veel overlast. Slaan met deuren, stereo op 10. Dat soort zaken. Wat van gezegd, al een hele tijd geleden, maar gaat maar door. Schelden naar bewoners ("Asooooo's! Asoooooo's", ook als er bezoek of familie is) komt ook vaak voor, netzoals extra lawaai maken. De politie is er een aantal malen bijgeweest, netzoals dat er een paar keer gesprekken met de makelaar zijn geweest. Aangiftes zijn er ook geweest (bedreiging, mishandeling), maar het lost zich maar niet op. Vanochtend waren voor de tweede keer in twee weken mijn banden lek gestoken. Heel leuk, als je van je fiets afhankelijk bent.

Die kerel spoort niet. Hij is 35 of ouder en woont in een studentenhuis. Hij heeft al 1 bewoner 'eruit gepest' omdat die het helemaal had gehad. De makelaar kan weinig doen...vanavond hebben we een gesprek met de eigenaar van het pand. De man is zelf een voorbeeldige huurder qua geld: betaalt altijd goed en op tijd. Maarja, ons woongenot (cq dat van mijn vriendin etc) vergald hij behoorlijk. Hij lijkt een verslaving oid te hebben en/of autistisch te zijn, maar dat is niet te bewijzen.

Wij zijn altijd netjes gebleven (wij als in de andere bewoners) maar nu is het geduld op. Vanochtend nog netjes iets op zijn deur gehangen dat het afgelopen moet zijn (maar dan met meer krachttermen, een soort laatste waarschuwing, vooral als hij door blijft gaan met het aan andermans spullen zitten). Maar ik ben bang dat het weinig uithaald. Als er vanavond weinig uit het gesprek met de eigenaar + makelaar komt denk ik dat we het recht in eigen hand gaan nemen.
We hebben een dossier aangelegd met tijden, opnames van zijn herrie, de aangiftes et cetera. Maar echt, de eigenaar doet geen zak. Vanavond moet er maar eens hard gepraat worden...

Vraag1:
Wat kunnen we doen om zo'n persoon uit zijn huis te krijgen? (nette, legale manier)

Vraag2:
Wat kunnen we voor een pesterijen/zooi uithalen om hem helemaal gek te maken? (niet nette manier, als de nette en legale manieren niet werkt...zoals tot nu toe)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 11-10-2005 10:26:37 (Edit ivm privacy) ]
pi_31354679
Ik zou zelf maar verhuizen als ik je vriendin was... en het recht in eigen hand nemen kan ik je niet aanbevelen
pi_31354709
Oww voor vraag2 weet ik er wel een paar. Laxeer middel in zn drinken doen. Ontharingsmiddel in zn shampoo. De poten van z'n bed half doorzagen als die erin gaat liggen dat ze breken. Juikpoeder in zn bed gooien. Bedorven eieren op zn kamer leggen. Moet ik verder gaan?
pi_31354718
Er is wel degelijk wat aan te doen

Helemaal als je dezelfde verhuurder hebt, dan is het namelijk zijn verantwoordelijkheid omdat je volgens de wet recht hebt op 'rustig woongenot'. Zie het linkje hieronder voor meer info...

http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/docs/32.htm#huurrecht

Sterkte!
pi_31354726
Molotovje naar binnen..
pi_31354779
Dit kon wel eens lang gaan duren op de rechtmatige manier:
quote:
Ten eerste wordt vaak overleg met de overlastpleger aangeraden,
lijkt me in jullie geval een lastige situatie.

Jullie kunnen inderdaad aankloppen bij de verhuurder, deze moet
zorgen voor een rustig woongenot.
Elke huurder moet zich als 'goed huurder' gedragen, ook ten
opzichte van de omgeving en de omwonenden. Kortom een huurder
die geluidsoverlast bezorgt aan zijn woonomgeving gedraagt zich
niet als een 'goed huurder'. Deze woonomgeving bestaat niet
alleen uit medehuurders maar kunnen ook omwonenden zijn die
geen
huurrelatie hebben met de verhuurder.

Het is niet mogelijk meteen een procedure tegen de
overlastveroorzaker te starten. Eerst moeten alle andere
mogelijkheden en oplossingen geprobeerd zijn. U moet eerst zelf
alles in het werk proberen te stellen om de overlast met de
overlastveroorzaker te bespreken en op te lossen. Als dit niet
lukt dan kan nog gedacht worden aan het inschakelen van een
maatschappelijk werker, de wijkagent, de politie etc. Ook een
verhuurder zal de klachten niet naast zich neer mogen leggen en
hij is verplicht een grondig onderzoek in te stellen naar de
klachten en zonodig maatregelen te nemen om een eind te maken
aan de overlast. Een procedure bij de rechter waarbij een
verbod
tot van verdere overlast of ontruiming gevorderd wordt is een
uiterst redmiddel.

De verhuurder kan beëindiging van de huurovereenkomst en
ontruiming vorderen. Naast ontruiming kan er verder een verbod
gevraagd om nog langer overlast te bezorgen, waarbij ook een
dwangsom opgelegd kan worden.

Al met al blijkt dus dat er voordat de huurder eruit kan worden
gezet eerst alle mogelijkheden moeten zijn uitgeput anders
begint de verhuurder een rechtszaak en mag de huurder alsnog
blijven, dat zal het er alleen maar erger op maken. Daarom zal
jullie verhuurder wat huiverig zijn denk ik.

Je kan ook de verhuurder rechtelijk dwingen tot actie, maar of
dat de relatie tussen jullie en de verhuurder verbetert lijkt
me
niet.
bron
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_31355013
Duurt zeker lang, maar als je ergens nog zeker een tijdje moet wonen kan je er toch aan beginnen. Misschien dat iemand voortijdig al eieren voor zijn geld kiest... Probeer gewoon zoveel mogelijk druk op de verhuurder te zetten dat die wat moet ondernemen...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:11:18 #8
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_31355040
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:57 schreef WimVo het volgende:
Ik zou zelf maar verhuizen als ik je vriendin was... en het recht in eigen hand nemen kan ik je niet aanbevelen
LoL!

Dames en heren, dit is volgensmij de beste man zelf! Voornaam klopt en eerste twee van de achternaam ook. Blijkbaar heeft iemand je er op attent gemaakt. Knap, net geregistreerd namelijk ook.

Gosh, lijkt wel of dit een soort van bedreiging weer is...
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:58 schreef Ultralaser het volgende:
Oww voor vraag2 weet ik er wel een paar. Laxeer middel in zn drinken doen. Ontharingsmiddel in zn shampoo. De poten van z'n bed half doorzagen als die erin gaat liggen dat ze breken. Juikpoeder in zn bed gooien. Bedorven eieren op zn kamer leggen. Moet ik verder gaan?
Verdergaan kan, maar dat heeft geen zin. In zijn kamer is niet te komen , behalve met geweld (lees: deur in trappen).

2Mikkel: gesprek met de verhuurder/makelaar gaat niet door vanavond, maar we gaan het wel aan, zonder de persoon er zelf bij. Druk gaat er ook zeker uitgeoefend worden. Hij kan sowieso de 2 lege kamers niet verhuren, mocht deze persoon er nog steeds wonen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:14:03 #9
65795 Grobbekuiken
Het mannelijke kuiken....
pi_31355126
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:58 schreef Ultralaser het volgende:
Ontharingsmiddel in zn shampoo.
Kloon van...
pi_31355250
Mocht er iemand ook een rechbijstands verzekering hebben, kan je die mensen ook raadplegen. Je hebt in elk geval al wel heel veel geprobeerd om het normaal op te lossen.

"De verhuurder kan beëindiging van de huurovereenkomst en ontruiming vorderen. Naast ontruiming kan er verder een verbod gevraagd om nog langer overlast te bezorgen, waarbij ook een dwangsom opgelegd kan worden. " staat in het stuk waar in de link van gaf. Daar zou ik bij de verhuurder op aandringen, met een kort geding tegen je verhuurder als uiterst dwangmiddel.

Zie het vooral als zijn probleem, waar jij last van hebt. Maar waar jouw mogelijkheden (redelijkheid, politie, enz.) inmiddels uitgeput zijn...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:24:17 #11
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_31355312
Ook al leest deze persoon nu volgensmij zelf mee , toch mijn reply:

Het is dan wel 'zijn' probleem waar wij last van hebben, maar dan nog....
We hebben het gevoel dat de verhuurder (eigenaar) de persoon al lange tijd de hand boven het hoofd houdt.

Maar oke, bedankt voor de tips. We hebben een dossier en we kennen nu de rechtsregels. Als er bij het gesprek niets verandert en hij nog maar 1 ding doet (ik ga vanmiddag aangifte doen van vernieling overigens, van 2 maal de banden leksteken) dan komt er een kort geding tegen de verhuurder als hij geen actie neemt.
pi_31357655
Ik heb dit bericht en je fijne briefje op mijn deur inmiddels bij de politie afgegeven en ze ook vertelt wie je bent dus daar hoor je nog wel meer van. Ik laat me door niemand met de dood bedreigen...
pi_31358343
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:22 schreef WimVo het volgende:
Ik heb dit bericht en je fijne briefje op mijn deur inmiddels bij de politie afgegeven en ze ook vertelt wie je bent dus daar hoor je nog wel meer van. Ik laat me door niemand met de dood bedreigen...
He fijn. Lezen we morgen dat er iemand is doodgestoken in een burenruzie.
Hee WimVo, mag ik vragen of je zelf ook van mening bent dat je overlast veroorzaakt?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31358404
Haha, goed topic!
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31358430
Wat doe jij in een studentenhuis, uitkeringstrekker???
pi_31358431
Maar Wim, knul, kreeg je nou een harde plassert van z'n banden doorsnijden?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:37:46 #17
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_31358658
Goh, ik had dus toch gelijk :-)
Nou, maybe kan de politie dan een keer wat doen, komt er wat schot in de zaak.
Meestal moet je eerst zelf wat doen als klager voordat men in aktie komt. Hopelijk heeft mijn briefje iets van een 'sense of urgency' gegeven.

[ Bericht 15% gewijzigd door SnuggLe op 11-10-2005 14:45:39 ]
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:45:04 #18
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_31358776
Heeft die ouwe geilbak soms ook van die kijkgaatjes gemaakt door het hele huis?

Wat een pauper!

Get a life, rukkertje
Wallahjeweettog
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:48:07 #19
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_31358814
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

He fijn. Lezen we morgen dat er iemand is doodgestoken in een burenruzie.
Hee WimVo, mag ik vragen of je zelf ook van mening bent dat je overlast veroorzaakt?
Zo ver zal het wel niet komen, maar d'r moet rap eens wat gebeuren in ieder geval.

Je mag het aan WimVo vragen, maar hij zegt altijd dat hij NOOIT overlast geeft en wij de boosdoeners zijn. Ja die gaten in de banden komen er zeker zomaar ineens?
Deuren slaan, schelden, muziek op 300.... dat gebeurt ook allemaal vanzelf. Netzoals keihard bonken totdat de plamuur van de muren komt.

We zullen zien, zo eerst eens langs de politie, eens eem praten.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:57:57 #20
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31358942
Iedere keer de politie blijven bellen, dat is volgens mij je enige hoop....
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:59:24 #21
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31358959
Waar woon je? Ik heb nog wel wat vrienden die Wim eens willen leren wat manieren zijn.
pi_31358997
Je had toch zijn naam in je eerste post gezet. Is gewoon een fokker die leuk probeert te doen. Maar je hebt 2 opties, verhuizen of hem net zo hard terug gaan pesten. Als je energie teveel hebt zou ik het laatste doen. Anders gewoon een andere kamer zoeken. Het is maar een kamer...
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:02:06 #23
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_31359004
We gaan ook straks naar de politie, even praten en aangifte doen van vernieling.
Net de makelaar nog even aan de lijn gehad & die begrijpt het wel.
Nu is het zaak om een dossier aan te maken en hopen dat WimVo nog een aantal malen de 'fout' in gaat, want hij gooit op deze manier deels ook zijn eigen ruiten in.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:05:09 #24
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_31359048
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:01 schreef Overlast het volgende:
Je had toch zijn naam in je eerste post gezet. Is gewoon een fokker die leuk probeert te doen. Maar je hebt 2 opties, verhuizen of hem net zo hard terug gaan pesten. Als je energie teveel hebt zou ik het laatste doen. Anders gewoon een andere kamer zoeken. Het is maar een kamer...
Dat vraag ik me af of het iemand is die leuk doet.
Maar zijn naam heeft er 5 minuten gestaan. Of hij moet getipt zijn of het is heel toevallig. Maar het zou hem zomaar kunnen zijn. Maar ik heb het al nagevraagd aan een moderator hier, of hij/zij mij iig kan vertellen of zijn IP uit Den Haag komt. Zo nee, dan is het hem ook niet.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:07:46 #25
65795 Grobbekuiken
Het mannelijke kuiken....
pi_31359083
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:18 schreef PDOA het volgende:
Wat doe jij in een studentenhuis, uitkeringstrekker???
Waar lees je dat hij een uitkering geniet?
Kloon van...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')