abonnement Unibet Coolblue
pi_31352768
Mijn kat is al ongeveer 2,5 weken aan de diarree. Als eerst dacht ik dat het kwam omdat hij buiten iets verkeerd at of zo, er zaten takjes enz in zijn poep. Vanaf toen heb ik hem binnen gehouden.

Hierna heb ik hem geprobeerd rijst en bouillon te voeren, dit hielp niet. Na een week ben ik naar de dierenarts geweest. Hier is de kat onderzocht, maar hij kwam er helemaal gezond uit, geen koorts of bacteriën in zijn poep. De dierenarts vertelde me verder dat ze niet echt veel aan diarree kunnen doen maar dat ik tabletten mee kreeg voor eventuele darmbacteriën en speciale brokjes voor katten met diarree. Deze kuur is nu afgerond maar er is nog steeds geen verschil. Heeft iemand een idee wat ik nog uit kan proberen?

De kat is gewoon ontwormt en ingeënt
pi_31352858
Ik zou niet zelf aankloten, ik zou toch nog een keer langs de dierenarts gaan, eventueel een andere DA. Want het is in ieder geval niet goed...
Dat het beestje na 2,5 week nog niet is uitgedroogd...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:30:22 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31352998
Ik zou wel teruggaan. Als de diarree niet over gaat, kan het een symptoom zijn van iets anders.

Mijn katten zet ik bij diarree trouwens altijd een paar dagen op gekookte kipfilet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_31356440
24 uur vasten, daarna rijstwater met stukjes wit brood wat al een paar daagjes oud is en evntueel wat gekookte kipfilet. Geen vers brood. Kleine porties, langzaam porties groter maken.
Maar iig 24 uur vasten om het maag-darm stelsel even tot rust te laten komen.
pi_31357308
Oef, 24 uur vasten. Ik denk dat ik met mijn katten dan zelf oordopjes nodig heb
pi_31359156
Ik heb de dierenarts nog eens gebelt, ik moet ontlasting komen brengen zodat ze het kunnen opsturen naar het lab. Hier gaan ze onderzoeken of zijn spijsvertering wel in orde is...

ben benieuwd!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:59:17 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31366716
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:04 schreef Kleintje het volgende:
Oef, 24 uur vasten. Ik denk dat ik met mijn katten dan zelf oordopjes nodig heb
Ja, als ze dan hier al niet lang mijn brood van mijn boord gejat hebben
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31494792
Ik weet het is moeilijk (ik heb zelf 4 van die roofmonstertjes) maar dat vasten is toch erg belangrijk.

We hebben vroeger wel eens een kitten gehad dit ook dit programma moest volgen wegens diarree, en die klom gewoonweg langs je broekspijp (of blote benen, auawauw) omhoog om vervolgens met een halve witte boterham er vandoor te gaan. Maar we hebben haar uiteindelijk toch van de diarree afgekregen.
pi_31495139
Misschien voeren met carnibest?
Die katten van mij leggen echt keiharde keutels naar het eten van rauw vlees.
Daarvoor hadden ze ook wel eens last van dunne ontlasting, maar tegenwoordig alleen nog maar zeer droge keutels.
Stinkt ook bijna niet.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')