Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".quote:Op zondag 30 juli 2006 18:50 schreef Jaguarized het volgende:
Wat kan de KLM aan die staking doen?
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:56 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".
Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valenciaquote:Op zondag 30 juli 2006 22:10 schreef Jaguarized het volgende:
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?
KLM vliegt daar ook heen?quote:Op zondag 30 juli 2006 22:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valencia
Niks, behalve dat je in een ander kleurtje vliegtuig terecht kan komen.quote:Op maandag 31 juli 2006 08:22 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik lees erg veel over het samengaan van SN en Virgin Express. Wat heeft dit voor mogelijke gevolgen voor mijn geboekte vlucht in juni 2007?
Nee, maar KLM kon sommige mensen wel overboeken naar een vlucht vanaf Valencia van Transavia, want daar was plaats over, maar dan moest je wel zelf op Valencia proberen te komen.quote:
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).quote:Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef Elefes het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje makkelijk eerlijk gezegd om maar meteen KLM de schuld te geven, als personeel in Barcelona staakt. Bovendien kun je niet zomaar eventjes uitwijken met een X aantal vluchten uit Barcelona, omdat andere vliegvelden simpelweg ook al een aantal "eigen" vluchten moeten voorzien.
Iedereen wil naar huis op het moment dat het niet kan, en niemand is tevreden, omdat iedereen vertraging heeft.
Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).
Hier een paar foto's die ik heb gemaakt van de toestand daar (de dag na de staking):
[[url=http://img43.imagevenue.com/loc545/th_34935_bcndrukte_545lo.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img28.imagevenue.com/loc502/th_34942_klmbalie_502lo.jpg]afbeelding][/URL]
Transavia is toch van KLM ? Overigens zie je wel vaker (met overboekingen bijv.) dat ze gewoon een stelletje stoelen opkopen bij een concurrent. Ze hebben per slot van rekening nog wel een verplichting jou van A naar B te brengen.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef Jaguarized het volgende:
Ik wist niet dat KLM zomaar kan overboeken naar Transavia, een budgetairline.
Geen idee, maar KLM heeft mij ook wel eens overgeboekt naar een vlucht met Cathay. Toen kreeg ik 200 dollar ter compensatie omdat het via HK een paar uur langer duurde. In dit geval is de schuld niet van de KLM dat ze je moeten overboeken.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vondenquote:Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Ik wist er helemaal niets vanaf, netzoals heel veel anderen. Mij viel het op dat er politiebusjes stonden en dat het wel erg druk en hectisch was. Kwam er pas achter toen we andere Nederlanders tegen kwamen.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.
KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737'squote:Op maandag 31 juli 2006 13:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vonden
Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.quote:Op maandag 31 juli 2006 13:04 schreef DutchTrain het volgende:
Ik lees net dat KLM een drietal vluchten met een 777 heeft ingezet om de gestrande reizigers uit Barcelona te halen. Dat is dan wel weer netjes. Jammer alleen dat de derde vlucht pas gisteren was.
Maar goed, stakingen, slecht weer, technische defecten etc. hoort allemaal bij reizen. Het maar net hoe paranoia je bent om daar altijd en overal rekening mee te houden
Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)quote:KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737's
Opzicht heeft KLM wel degelijk grotere vliegtuigen over!quote:Op maandag 31 juli 2006 16:35 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.
KLM heeft namelijk geen 'spare' vliegtuigen, want ze hebben namelijk een van de meest ge-optimaliseerde vloten van Europe. (de long haul toestellen zijn gemiddeld over de 15u per dag in de lucht en schema's zijn zo gemaakt dat ze precies op elkaar aansluiten,. zeker in het zomer seizoen)
[..]
Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |