abonnement Unibet Coolblue
pi_40104009
- Maatschappij? Virgin Express
- Traject? Brussel (BRU) - Madrid Barajas (nieuwe terminal 4, erg mooi!)
- Vertraging? Nee, keurig op tijd ging begon het boarden, en we vertrokken ook keurig op tijd, kwamen op tijd aan.
- Vriendelijk personeel? Ja, niet veel mee gepraat o.i.d. maar ook geen vervelende dingen opgevangen. Ook bij het inchecken ging alles gezellig en vriendelijk.
- Lekker eten? Geen eten gehad, korte vlucht.
- Entertainment? Geen entertainment, ik vraag me af of er uberhaupt wel schermpjes in het vliegtuig zaten. Maar voor 2 uurtjes vliegen maakt dat niet veel uit. Ik geloof wel dat het mogelijk was muziek te luisteren.
- Algehele indruk? Zeer positief; voor 4,95 exclusief belastingen (ongeveer 45 euro totaal) enkele reis Madrid. Het begon al goed bij het inchecken, we waren erg vroeg op de luchthaven en konden meteen inchecken. Er stond een vrij lange rij, maar omdat iedereen in 1 rij stond voor een stuk of 7 incheckbalies, ging dat erg snel en waren we na 5 minuten al aan de beurt. Dit is een veel beter systeem dan voor elke balie een rij, imho. Op internet ook al de stoelen gekozen, en dat ging allemaal goed. Niet veel beenruimte als je groter dan +/- 1m80 bent, maar voor korte vluchten is dat imho niet erg (ik had er geen last van). Prijs-kwaliteit zeer goed imho, ik zal zeker volgende keer kijken of ze weer goede aanbiedingen hebben !

- Maatschappij? Vueling
- Traject? Valencia - Brussel
- Vertraging? Bijna een uur. Doordat het vliegtuig uit Brussel kwam en daar vertraging had door slecht weer, konden wij ook niet op tijd vertrekken. Het werd vrij laat omgeroepen, en niet van te voren gemeld dat er vertraging was, pas toen het boarden te laat begon werd het duidelijk. Daarna werd er wel netjes verontschuldigd en uitleg gegeven door de piloot (in 4 talen ).
- Vriendelijk personeel? Ja, erg aardig. Bij het inchecken wel wat minder dat de dame achter de balie niet echt duidelijk was in haar Engels, maar verder erg vriendelijke mensen, allemaal jong en vlot.
- Lekker eten? Geen eten gehad, het was een korte vlucht. Wel wat gekocht, voor op zich redelijke prijzen (1,50 voor een flesje water).
- Entertainment? Tijdens het stijgen en landen werd er een zacht muziekje gedraaid, wat wel ontspannend was. Verder wordt er op vluchten langer dan 75 minuten entertainment aangeboden, je kunt muziek luister en er werd Friends uitgezonden, The Simpsons en Extreme Sports. 12 stoelen per schermpje, het was vrij goed te zien.
- Algehele indruk? Ook zeer positief, de sfeer is prettig en alles is goed verlopen. 10 minuten voor de landing werden er nog snoepjes uitgedeeld aan iedereen. Afval werd keurig netjes opgehaald (twee keer) en het personeel was gewoon erg vriendelijk. Absoluut geen klachten, en ook bij Vueling zal ik de volgende keer weer kijken of ze een goede aanbieding hebben als ik weer ga vliegen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40328933
- Maatschappij? KLM
- Traject? Amsterdam Airport Schiphol (AMS - EHAM) - Barcelona Airport (El Prat) (BCN - LEBL)
- Vertraging? Heenweg op tijd, alleen 2 uur vantevoren was er geen personeel voor onze koffers af te geven, pas veel later. Terugweg meer dan 24 uur door stakingen.
- Vriendelijk personeel? Ja, is vriendelijk. Behalve in Barcelona flink moeten zeuren voor extra informatie.
- Lekker eten? Sandwich, smaakte goed als je de hele dag niet hebt gegeten door op het vliegveld staan wachten.
- Entertainment? Heenweg geen, terugweg PTV's maar dat was alleen een vliegkaartje.
- Algehele indruk? Voorlopig geen KLM meer, vorig jaar was het nog goed bevallen. Er was een staking op Barcelona, daar kwamen we pas op het vliegveld achter. Het was schandalig, wij liepen naar de informatie balie kregen wij een Spaans nummer. We hebben toen maar een taxi terug gepakt naar ons hotel in Blanes. Dat was 110 Euro. Heb verschillende keren naar een 020 nummer moeten bellen en zeiden dat we op de wachtlijst konden voor de vlucht van morgen, maar anders zou het na Dinsdag worden (toen was het Zaterdag). In de loop van de dag nog een keer gebelt, en zeiden dat we maar naar het vliegveld moesten voor informatie. Ze konden ook niet in het systeem omdat wij met Air Miles hadden geboekt. Een tante van mij kwam uit Australie dus kon goed Engels en die was meegegaan, dus toen moesten we in de rij gaan staan voor de vlucht van die avond. Daar hebben we uren gestaan, er werden bijna geen mensen geholpen in die tijd. We kregen daar in de rij niets te drinken en te eten, ook geen voedselbonnen. Ergens anders werd het wel uitgedeelt. Toen zeiden ze dat er nieuws was, er zou die morgen 12.00 een vlucht gaan met 137 extra plaatsen. Er moest geloot worden en iedereen kreeg een boarding pass. Toen heel lang gewacht en toen kregen we te horen dat er die avond ook nog plek was en daarvoor werden wij en anderen voor uitgeloot, het was ook een groter toestel (777). We moesten meteen doorlopen naar de gate (wat ook niet duidelijk was welke), en ook meteen koffers inleveren. Daarna met de bus naar het toestel waar we ook lang op de grond hebben gestaan. Op Schiphol geland waren er honderden koffers niet aangekomen. Nu hebben we de koffers nog steeds niet. Bij Transavia en Martinair werden er bussen ingezet om via een ander vliegveld te reizen, dan had dit veel sneller en handiger opgelost kunnen worden. Nee, voor mij voorlopig geen KLM meer.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:50:36 #253
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40329061
Wat kan de KLM aan die staking doen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40329236
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:50 schreef Jaguarized het volgende:
Wat kan de KLM aan die staking doen?
Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".
  zondag 30 juli 2006 @ 21:53:13 #255
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_40334386
- Maatschappij?
SkyEurope Airlines

- Traject?
Amsterdam - Praag
Praag - Dubrovnik
Dubrovnik - Budapest

- Vertraging?
11 minuten te laat in Budapest, terwijl er volgens het grondpersoneel een uur vertraging zou zijn . Maar de rest was keurig op tijd.

- Vriendelijk personeel?
Ja, proberen je met handen en voeten te helpen, omdat de landing al bijna aanstaande was en mijn mini pizza nog niet geserveerd was kwam de steward rennend door het gangpad met een heerlijke, hete pizza .
En ik kreeg gratis een nieuw blik bier nadat ik de eerste met een vreselijk lompe actie over mezelf heen had gegooid

- Lekker eten?
Ja, niet echt extreem duur en best lekker! En als voordeel, je kunt betalen in zo'n beetje elk denkbare valuta. Handig als je nog veel te veel geld hebt, kun je een mooi miniatuur Boeing vliegtuigje kopen, ofzo

- Entertainment?
Geen

- Algehele indruk?
De eerste vlucht, naar Praag, als laatste ongeveer ingecheckt, en zonder ergens om te vragen zat ik toch bij de nooduitgang. Een primeur, dat geluk is me nog nooit ten deel gevallen . Van Praag naar Budapest zat ik wel bij de nooduitgang, maar op het stuk waar er enkel maar op 1 rij een stoel ontbreekt. En daar zat ik dus niet . Toch was het comfort daar ook wel goed.
Dubrovnik naar Budapest was een wat ouder vliegtuig, met wat mindere stoelen, maar wel meer met meer beenruimte. Het is ook altijd wat

- Iets over de luchthavens?
Praag is prima, schoon, redelijk modern. Dubrovnik is écht heel erg klein, en het overkwam me dat ik daar 6 uur moest wachten op mijn vlucht. En tja, dat is do-de-lijk saai . Ook erg jammer dat er geen bagagekluizen waren.
Budapest 1 is ook erg klein, maar wel aangeharkt. Hier had ik het genoegen 3 uur te mogen verblijven, en dat was ook wel weer aan de lange kant . Er was wel een mooi uitkijkterras waar niemand was waar je lekker kon zitten.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:10:02 #256
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40334962
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:56 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40335087
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:10 schreef Jaguarized het volgende:
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?
Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valencia
  zondag 30 juli 2006 @ 22:19:43 #258
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40335341
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valencia
KLM vliegt daar ook heen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40337597
iemand ervaring met Corendon Airlines?
pi_40340332
Ik vind het ook wel een beetje makkelijk eerlijk gezegd om maar meteen KLM de schuld te geven, als personeel in Barcelona staakt. Bovendien kun je niet zomaar eventjes uitwijken met een X aantal vluchten uit Barcelona, omdat andere vliegvelden simpelweg ook al een aantal "eigen" vluchten moeten voorzien.
Iedereen wil naar huis op het moment dat het niet kan, en niemand is tevreden, omdat iedereen vertraging heeft.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40343265
Ik lees erg veel over het samengaan van SN en Virgin Express. Wat heeft dit voor mogelijke gevolgen voor mijn geboekte vlucht in juni 2007?
pi_40343401
quote:
Op maandag 31 juli 2006 08:22 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik lees erg veel over het samengaan van SN en Virgin Express. Wat heeft dit voor mogelijke gevolgen voor mijn geboekte vlucht in juni 2007?
Niks, behalve dat je in een ander kleurtje vliegtuig terecht kan komen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40343434
Mooi, tijden blijven dus gelijk. Danku
pi_40345368
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:19 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

KLM vliegt daar ook heen?
Nee, maar KLM kon sommige mensen wel overboeken naar een vlucht vanaf Valencia van Transavia, want daar was plaats over, maar dan moest je wel zelf op Valencia proberen te komen.

quote:
Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef Elefes het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje makkelijk eerlijk gezegd om maar meteen KLM de schuld te geven, als personeel in Barcelona staakt. Bovendien kun je niet zomaar eventjes uitwijken met een X aantal vluchten uit Barcelona, omdat andere vliegvelden simpelweg ook al een aantal "eigen" vluchten moeten voorzien.
Iedereen wil naar huis op het moment dat het niet kan, en niemand is tevreden, omdat iedereen vertraging heeft.
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).

Hier een paar foto's die ik heb gemaakt van de toestand daar (de dag na de staking):



pi_40348268
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).

Hier een paar foto's die ik heb gemaakt van de toestand daar (de dag na de staking):

[[url=http://img43.imagevenue.com/loc545/th_34935_bcndrukte_545lo.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img28.imagevenue.com/loc502/th_34942_klmbalie_502lo.jpg]afbeelding][/URL]
Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:25:27 #266
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40348586
Ik wist niet dat KLM zomaar kan overboeken naar Transavia, een budgetairline.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40348913
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef Jaguarized het volgende:
Ik wist niet dat KLM zomaar kan overboeken naar Transavia, een budgetairline.
Transavia is toch van KLM ? Overigens zie je wel vaker (met overboekingen bijv.) dat ze gewoon een stelletje stoelen opkopen bij een concurrent. Ze hebben per slot van rekening nog wel een verplichting jou van A naar B te brengen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 31 juli 2006 @ 12:43:45 #268
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40349107
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40349470
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Geen idee, maar KLM heeft mij ook wel eens overgeboekt naar een vlucht met Cathay. Toen kreeg ik 200 dollar ter compensatie omdat het via HK een paar uur langer duurde. In dit geval is de schuld niet van de KLM dat ze je moeten overboeken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40349686
Ik lees net dat KLM een drietal vluchten met een 777 heeft ingezet om de gestrande reizigers uit Barcelona te halen. Dat is dan wel weer netjes. Jammer alleen dat de derde vlucht pas gisteren was.

Maar goed, stakingen, slecht weer, technische defecten etc. hoort allemaal bij reizen. Het maar net hoe paranoia je bent om daar altijd en overal rekening mee te houden
pi_40349762
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vonden
pi_40351068
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:13 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.
Ik wist er helemaal niets vanaf, netzoals heel veel anderen. Mij viel het op dat er politiebusjes stonden en dat het wel erg druk en hectisch was. Kwam er pas achter toen we andere Nederlanders tegen kwamen.
pi_40351122
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:06 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vonden
KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737's
  maandag 31 juli 2006 @ 16:35:05 #274
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40355846
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:04 schreef DutchTrain het volgende:
Ik lees net dat KLM een drietal vluchten met een 777 heeft ingezet om de gestrande reizigers uit Barcelona te halen. Dat is dan wel weer netjes. Jammer alleen dat de derde vlucht pas gisteren was.

Maar goed, stakingen, slecht weer, technische defecten etc. hoort allemaal bij reizen. Het maar net hoe paranoia je bent om daar altijd en overal rekening mee te houden
Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.
KLM heeft namelijk geen 'spare' vliegtuigen, want ze hebben namelijk een van de meest ge-optimaliseerde vloten van Europe. (de long haul toestellen zijn gemiddeld over de 15u per dag in de lucht en schema's zijn zo gemaakt dat ze precies op elkaar aansluiten,. zeker in het zomer seizoen)
quote:
KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737's
Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 31 juli 2006 @ 19:11:31 #275
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40360081
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:35 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.
KLM heeft namelijk geen 'spare' vliegtuigen, want ze hebben namelijk een van de meest ge-optimaliseerde vloten van Europe. (de long haul toestellen zijn gemiddeld over de 15u per dag in de lucht en schema's zijn zo gemaakt dat ze precies op elkaar aansluiten,. zeker in het zomer seizoen)
[..]

Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)
Opzicht heeft KLM wel degelijk grotere vliegtuigen over!

Voorbeeld, de vlucht vanuit Bangkok Thailand komt rond 05.35 aan, deze vertrekt pas weerk om 20:40 uur, dat betekent dat deze een hele tijd aan de grond staat. Gezien het een 747-COMBI KLM-ASIA kist is, zal deze lijkt mij niet worden ingezet voor andere vluchten, zo zullen er nog wel meer vluchten op deze manier gepland worden.
(Uiteraard voor de schoonmaak en onderhoud is dit geen overbodige luxe, gezien ze inderdaad als ze naar Azië vliegen bijna niet stil staan).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')