quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:17 schreef hilliebillie het volgende:
Aanstaande zondag vlieg ik vanaf Brussel naar Luxor met TNT airways, nu heb ik nog nooit van deze luchtvaartmaatschappij gehoord.
Heeft iemand ervaringen met deze maatschappij die die met mij zou willen delen, ik ben namelijk benieuwd wat ik kan verwachten, of het een beetje goed is en of er eten is aan boord
Jij ging toch in november naar lissabon?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:14 schreef Douwe het volgende:
@ ozzietukker >> Ja, dat doet Air Berlin! Je krijgt misschien zelfs nog wel lekkerder dingen dan die klamme KLM broodjes . Vlieg zelf in februari met Air Berlin naar Lissabon, weet dus ook niet zo heel veel meer, behalve dat het een relatief 'luxe lowcost' maatschappij is.
@ Paladin82 >> Heb op een blauwe maandag eens met Lufthansa binnen Europa gevlogen, en dat vond ik erg goed! Vriendelijke stewards (op 4 vluchten slechts 1 (!!!!!!) sterwardess gezien ) en best een aardig broodje. En beenruimte te over! Ik zat in ieder geval een stuk beter dan bij Transavia. Plus, de stoelen zijn van leer
Wil jij niet vloeken in dit topic!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:31 schreef Paladin82 het volgende:
ik vlieg vanaf 11 november met Lufthanse naar mexico, heb al wat positieve ervaringen over deze maatschappij gelezen, maar vroeg me af hoe zit het met de beenruimte? is die een beetje ok, ben namelijk voornamelijk transavia gewend en dat is echt te beroerd gewoon.
* Douwe recheckt zijn boekingquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jij ging toch in november naar lissabon?
Ja, ikke!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:51 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand ervaring met Emirates?
* denkt dat hilliebillie gewoon per postzak naar Sinterklaas in Spanje gebracht wordt, en voor ons na 5 december een prima recensie kan schrijven over de modernisatie die de lieve sint de afgelopen tijd doorgevoerd heeft.....quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:32 schreef hilliebillie het volgende:
niemand ervaring met TNT airways,
dat is jammer, ik had graag geweten wat me te wachten stond.
maar dan zal ik dat wel posten in dit forum wanneer ik terug kom, weet de volgende wel wat um te wachten staat
Ook jonge meiden?quote:Vriendelijk personeel?
Ja zeker FA's van alle verschillende leeftijden
quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ook jonge meiden?
De maatschappij is toch eindverantwoordelijke. Een bedrijf heeft bijvoorbeeld ook de mogelijkheid een cateraar uit de bedrijfskantine te schoppen als er geen goed product wordt geleverd.quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is het wel zo eerlijk om de catering aan te rekenen aan de luchtvaartmaatschappij ? Meestal komt het eten bij een cateraar vandaan, m.a.w. als je KLM vanaf Bangkok neemt bijvoorbeeld, komt het eten bij een Bangkokese cateraar vandaan. Is het dan eerlijk om te zeggen dat KLM zuigt omdat het eten niet lekker is ?
air berlin is prima, incl snack inderdaad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:23 schreef ozzietukker het volgende:
Iemand ervaring met Air Berlin? Ik moet binnenkort naar Berlijn, en normaal zou ik kiezen met KLM, maar hoorde dat ze ook aan inbegrepen boordservice doen???
www.seatguru.comquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:31 schreef Paladin82 het volgende:
ik vlieg vanaf 11 november met Lufthanse naar mexico, heb al wat positieve ervaringen over deze maatschappij gelezen, maar vroeg me af hoe zit het met de beenruimte? is die een beetje ok, ben namelijk voornamelijk transavia gewend en dat is echt te beroerd gewoon.
Superquote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:51 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand ervaring met Emirates?
Ik was zeer tevreden toen ik met Austrian Airlines van Amsterdam naar Bangkok vloog 1,5 jaar geleden.. wat me wel opviel dat je in principe moest betalen voor consumpties aan boord op het Europese traject.... (Hoewel ik wel een flesje water gratis en een niet te identificeren sandwich kreeg).quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In hele 'leuke' rode pakjes (inclusief rode kousen, rode schoenen en rode hoedjes)
Op de heenweg een pursor van ca. 40, en FA's van ca 20, 30 en 50 die in de cabin rouleerden. Op de terugweg alleen pursor van ca 40 en FA van ca 30 gezien.
Ja zie [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:51 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand ervaring met Emirates?
Dat heeft er mee te maken dat er geen bagage van een passagier aan boord mag zijn zonder die passagier. Misschien heeft ie er wel een bom in verstopt. Werkt echter alleen als het geen zelfmoordmissie is natuurlijk. Of het is een drugskoerier, kan ook.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:05 schreef Nuna het volgende:
...
Ja, ongeveer 2 uur. Het is alweer een tijdje geleden.. Kwam omdat een passagier nog moest instappen. Was echt veel te laat. Uiteindelijk besloot die toch maar niet meer mee te vliegen, dus alle koffers moesten er weer uit. En toen de koffers er weer uit waren, moesten ze er weer in
Vriendelijk personeel?
Tja, echt raar dat we niet gewoon konden vliegen. Had die passagier maar op tijd moeten zijn. Verder niet echt veel van gemerkt.
Terug reis hetzelfdequote:Op woensdag 9 november 2005 07:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[/b]
- Maatschappij?
Ons eigen KLM !
- Traject?
Amsterdam -> Manila
- Vertraging?
Negatieve vertraging, m.a.w. een half uur te vroeg.
- Vriendelijk personeel?
UItermate vriendelijk personeel, zoals altijd bij vliegtuigmaatschappijen.
- Lekker eten?
Avondeten was wel lekker. Het onbijt niet zo. Ik bedoel dat ei achtig met kaas geval wat je er altijd bij krijgt.
- Entertainment?
Hoop films, iedereen zijn eigen schermpje. Lekker uitgebreid de documentaire Una Momento Dado over Johan Cruijff in Barcelona, en daarna een prachtdocumentaire over Ramses Shaffy gekeken.
- Algehele indruk?
Netjes en efficient.
- Bijzonderheden
Geen.
Cathay Pacific is een van de weinige (er zijn nog 3 andere) die van 'Skytrax' een 5 star rating krijgt. Skytrax bundelt consumentenervaring van over de hele wereld, en geeft awards aan de beste airlines.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:30 schreef Sas22 het volgende:
Even een snel vraagje.
Heeft iemand ervaringen (zowel goed als slecht) met Cathay Pacific? Ik vlieg in Januari naar Down Under met deze maatschappij, die voor mij volledig onbekend is.
Alvast bedankt
Gracias!quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:06 schreef Douwe het volgende:
[..]
Cathay Pacific is een van de weinige (er zijn nog 3 andere) die van 'Skytrax' een 5 star rating krijgt. Skytrax bundelt consumentenervaring van over de hele wereld, en geeft awards aan de beste airlines.
Klik
Die moet je zowiezo niet voeren...quote:Op woensdag 23 november 2005 20:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
zou het een straathond in Lima niet eens te eten geven.
Goed om te horen, in maart ga ik dezelfde vlucht maken, en hoop dat ze ook dan nog met een fokker 100 vliegen! Dan heb ik toch al wel bijna alle vliegtuigen gehad.. inclusief een rammelende toepolev naar Roemenië!quote:Op donderdag 24 november 2005 14:23 schreef Douwe het volgende:
- Maatschappij?
Air Berlin
- Traject?
Amsterdam - Berlijn - Amsterdam
- Toestel?
Fokker 100
- Vertraging?
5 hele minuten op de terugweg
- Vriendelijk personeel?
Beetje kil, maar wel correct en vriendelijk. En blond
- Comfort?
Véél beenruimte en leren stoelen. Jammer dat ze amper achteruit konden.
- Lekker eten?
Lekker broodje! En goede koffie
- Entertainment?
Uit het raampje kijken was leuk, ja.
- Algehele indruk?
Goed! Niets mis mee. Service op vergelijkbaar niveau met 'gewone' maatschappijen, maar dan alleen spotgoedkoop (ticket heeft me inclusief alles ¤58 gekost)!
Ik vind eigenlijk dat je sowieso bespottelijk veel hebt betaald.quote:Op donderdag 24 november 2005 06:25 schreef rpgodfather het volgende:
-verhaal-
In elk geval is het pure dierenmishandeling om die beesten het KLM-voer te geven.quote:Op donderdag 24 november 2005 01:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Die moet je zowiezo niet voeren...
Afgelopen week was het alweer weer feest.....quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:19 schreef _wie het volgende:
[..]
Ja zie [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2
Ga strax in januari weer naar Dubai en probeer dan ook weer met Emirates Airlines te vliegen
Voor dit ticket is ¤ 580 betaald, omdat er pas 2,5 week vantevoren geboekt is. In februari betaalde ik ¤ 480. KLM (AMS-DXB) is vaak veel duurder, Met Lufhansa zou je ook ongeveer op dezelfde preis kunnen uitkomen (vanaf Dusseldorf). Je kan er alvanaf ¤ 450 er komen,maar dan vaak met overstap,quote:Op vrijdag 9 december 2005 04:16 schreef fernando_redondo het volgende:
Wat betaal je bij de concurrenten ongeveer _wie?
het roken was volgens mij niet helemaal de bedoeling.... en het eten was niet onbeperkt maar het bierquote:Op maandag 12 december 2005 11:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar kun je Santa Barbara boeken, PhatBastard? Roken in het vliegtuig is ideaal, zeker op zo'n lange vlucht. Onbeperkt eten is ook prima natuurlijk.
Polen of Hongarije volgens mij.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:52 schreef jeoren het volgende:
Iemand ervaring met wizzair?
Uit welk land komt dat eigenlijk?
www.wizzair.com
Het is weer tijd om te boeken....nu kan ik kiezen tussen de KLM en EMirates. Heb zeer goede ervaringen met emirates,dua dat is het probleem niet alleen het vliegen van Dusseldorf wel. Reizen naar Dusseldorf kost me ruim 3 uur en naar Schiphol maar 1,5quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:42 schreef _wie het volgende:
[..]
Voor dit ticket is ¤ 580 betaald, omdat er pas 2,5 week vantevoren geboekt is. In februari betaalde ik ¤ 480. KLM (AMS-DXB) is vaak veel duurder, Met Lufhansa zou je ook ongeveer op dezelfde preis kunnen uitkomen (vanaf Dusseldorf). Je kan er alvanaf ¤ 450 er komen,maar dan vaak met overstap,
Ik vind de service van Emirates uitstekend, ze hebben een goede service, goede vliegtuigen Boeing 777-300ER, dus mijn voorkeur gaat uit aar hun. Ik hoorde dat binnenkort er erxtra vlucht gaar komen vanuit Dusseldorf, dus nog meer keus om in Dubai te komen
Heb wel wat ervaring met KLM, maar niet naar Dubai. Heb het altijd prima gevonden, maar ik ben dan ook niet een van de moeilijkste (kon ook niet ik reisde immers erg goedkoop).quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:00 schreef _wie het volgende:
[..]
Het is weer tijd om te boeken....nu kan ik kiezen tussen de KLM en EMirates. Heb zeer goede ervaringen met emirates,dua dat is het probleem niet alleen het vliegen van Dusseldorf wel. Reizen naar Dusseldorf kost me ruim 3 uur en naar Schiphol maar 1,5
Emirates
+ goede service
+ veel entertainement aan boord
+ goede vliegtijden
+ goedkoper
- reistijd naar Dusseldorf 3 uur
KLM
- weinig entertainment aan boord
- op terug weg, geen fijne tijden
- 80 euro duurder
+ reistijd naar Schiphol 1,5 uur
what to do? Iemand KLM ervaring met de vlucht?
Beiden! Virgin Express is redelijk standaard, een beetje de 'Transavia' van België. Alleen dan wat flitsender. Vueling is een hele leuke maatschappij. Vreselijk weinig beenruimte, maar wel gemotiveerd personeel en goedkope versnaperingen aan boord...quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:37 schreef Elefes het volgende:
Iemand toevallig ervaring met Virgin Express en Vueling?
Deze keer voor KLM gekozen, ben benieuwd. Voornaamste reden was de reistijd naar het vliegveld. Ben hopenlijk nu veel sneller thuis. Deze keer dus geen ICE entertainment system en zal ik de terugweg s'nachts vliegen...Mocht het niet bevallen, dan de volgende keer maar weer een stukje verder reizen naar Dusseldorf en dan comfortabel vliegen naar DBXquote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:16 schreef snijder het volgende:
[..]
Heb wel wat ervaring met KLM, maar niet naar Dubai. Heb het altijd prima gevonden, maar ik ben dan ook niet een van de moeilijkste (kon ook niet ik reisde immers erg goedkoop).
Voor de keuze"het is maar of je de 1 1/2 uur reistijd die ¤80 en de Nederlandse stewardessen waard vind.
De keuze is toch eenvoudig te maken?quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:00 schreef _wie het volgende:
[..]
Het is weer tijd om te boeken....nu kan ik kiezen tussen de KLM en EMirates. Heb zeer goede ervaringen met emirates,dua dat is het probleem niet alleen het vliegen van Dusseldorf wel. Reizen naar Dusseldorf kost me ruim 3 uur en naar Schiphol maar 1,5
Emirates
+ goede service
+ veel entertainement aan boord
+ goede vliegtijden
+ goedkoper
- reistijd naar Dusseldorf 3 uur
KLM
- weinig entertainment aan boord
- op terug weg, geen fijne tijden
- 80 euro duurder
+ reistijd naar Schiphol 1,5 uur
what to do? Iemand KLM ervaring met de vlucht?
Een ramp ? Valt echt wel mee hoor. Die shuttlebussen rijden zeer regelmatig en er is altijd plaats ( P3 ). Veel tijd ben toch niet kwijt ? Ik vind eigenlijk wel prima.quote:Het enige dat KLM je te bieden heeft is een kortere reistijd. Zo geweldig ver is Dusseldorf niet en parkeren op Schiphol is een ramp, dus als ik zou moeten kiezen dan zou ik niet voor KLM kiezen.
Oke, tnx Ga er van de zomer mee vliegen (Brussel - Madrid met V.E. en Valencia - Brussel met Vueling) maar voel me nooit zo jofel in een vliegtuig Dus ik was wel benieuwd naar ervaringen. Beenruimte is voor die paar uurtjes niet zo erg; ze zijn wel ontzettend goedkoop en dat is ook wel fijn voor een studentquote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:29 schreef Douwe het volgende:
[..]
Beiden! Virgin Express is redelijk standaard, een beetje de 'Transavia' van België. Alleen dan wat flitsender. Vueling is een hele leuke maatschappij. Vreselijk weinig beenruimte, maar wel gemotiveerd personeel en goedkope versnaperingen aan boord...
quote:AMSTERDAM - Een Fokker 70 van de KLM, vlucht 1174 onderweg van Trondheim naar Amsterdam, is zaterdag boven het zuiden van Noorwegen dicht in de buurt gekomen van een Airbus A330 van SAS onderweg van Kopenhagen naar Washington DC. KLM-woordvoerder Bart Koster meldt zondagochtend (8 januari) dat er absoluut geen sprake was van een near crash. Wel bevestigt hij dat er sprake is van een incident dat tot op de bodem zal worden uitgezocht.
Zowel de vluchtverkeersleiding als de TCAS systemen (Traffic Alert & Collision Avoidance System) in de beide toestellen waarschuwden voor een nadering in de lucht, meldt de woordvoerder. De TCAS systemen van beide toestellen dirigeerden de A330 naar een hoger vluchthoogte en de Fokker 70 naar een lagere vluchthoogte .
KLM heeft het incident direct gerapporteerd aan de eigen vliegdienst die in verbinding staat met de inspectie Verkeer en Waterstaat. Ook vanuit de vluchtleiding in Noorwegen wordt een grondig onderzoek ingesteld.
ik ook, maar toch voor KLM gekozen. Laatste keerruim 16 uur gedaan om terugtekomen. Ik hoop nu dat ik 3 uur na landing weer thuis ben ipv 5 uur. Mocht het niet bevallen dan kies ik de volgende keer weer voor Emirates...(hmm kan nog t/m woensdag mijn vlucht wijzigen..)quote:Op zondag 8 januari 2006 10:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik parkeer 'm liever wat dichter bij de luchthaven zelf in plaats van in zo'n shuttlebus te gaan zitten. Ik zie echt weinig voordelen voor KLM ten opzichte van Emirates.
Kennelijk in TRV niet. Ik kan je wel helpen aan een engelstalige site, wellicht heb je hier (klik) iets aan.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:12 schreef mynick het volgende:
Niemand ervaring? Of kan niemand het na vertellen?:-)
Dank je wel, moet eerlijk zeggen dat ik gewoon voor goedkoop ga. (554 incl. DUS-BKK) en dus buiten de veiligheid geen eisen stel. Volgens mij zit dat bij Aeroflot de laatste jaren wel goed. Mag je toch ook wel vanuit gaan als zo'n maatschappij landingsrechten in Nederland/Duitsland heeft.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Kennelijk in TRV niet. Ik kan je wel helpen aan een engelstalige site, wellicht heb je hier (klik) iets aan.
Ga je naar Bangkok via Moskou vanaf Dusseldorf? Dat is wel redelijk te doen qua prijzen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:37 schreef mynick het volgende:
[..]
Dank je wel, moet eerlijk zeggen dat ik gewoon voor goedkoop ga. (554 incl. DUS-BKK) en dus buiten de veiligheid geen eisen stel. Volgens mij zit dat bij Aeroflot de laatste jaren wel goed. Mag je toch ook wel vanuit gaan als zo'n maatschappij landingsrechten in Nederland/Duitsland heeft.
Ja, dat is de route. Prijzen zijn zeker te doen. Zeker als je bedenkt dat hem om Juli gaat (hoogseizoen dus). Kost even wat meer tijd en een treinticket naar Dusseldorf maar scheelt zo wel aardig wat.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:41 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ga je naar Bangkok via Moskou vanaf Dusseldorf? Dat is wel redelijk te doen qua prijzen.
Is dat zo? aangezien hij op het vliegveld blijft? Met een transit is dit toch niet zo?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:09 schreef Douwe het volgende:
Vergeet niet dat je wel een Russisch visum nodig hebt...
En een visum ook weer minimaal 40¤...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:16 schreef Douwe het volgende:
In Rusland toevallig net weer wel... erg vervelend aangezien Aeroflot inderdaad vaak scherpe tarieven heeft
Toch lijkt het mij vreemd dat je visum nodig hebt als transit passagier, op schiphol hoeft het ook niet.... maar goed misschien dat Rusland inderdaad andere regels kent....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:16 schreef Douwe het volgende:
In Rusland toevallig net weer wel... erg vervelend aangezien Aeroflot inderdaad vaak scherpe tarieven heeft
Lijkt mij ook wat stug. Het zal wel gelden voor binnenlandse vluchten, maar vanuit buitenland naar buitenland, daar hoeft volgens mij toch geen visum voor nodig te zijn. Ik ben zelf in Rusland geweest en weet dat er vaak 2 luchthaventerminals zijn (volgens mij 1 voor internationale vluchten en 1 voor binnenlandse vluchten). Ik weet het niet zeker of je een transitvisum nodig hebt, omdat ik zelf Rusland in ging toendertijd, maar als je daar de douane gaat loop je praktisch meteen naar de uitgang van de luchthaven.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:01 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Toch lijkt het mij vreemd dat je visum nodig hebt als transit passagier, op schiphol hoeft het ook niet.... maar goed misschien dat Rusland inderdaad andere regels kent....
Dit zegt Aeroflot in de FAQ:quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:16 schreef Douwe het volgende:
In Rusland toevallig net weer wel... erg vervelend aangezien Aeroflot inderdaad vaak scherpe tarieven heeft
Ik heb net even navraag gedaan bij het reisbureau waar ik de tickets boek. Géén transit visum nodig indien je niet langer dan 24 uur in de transit zone verblijft. Heb ook meteen maar geboekt!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:15 schreef Douwe het volgende:
http://www.inyourpocket.com/russia/en/category?cid=57629&chid=440
http://english.people.com(...)g20010429_68925.html
Maar dit gaat over Amerikanen... Ik weet het ook niet meer, hoor
Jep, ik ken het.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:53 schreef gr8w8 het volgende:
- Maatschappij?
China Airlines
- Traject?
Amsterdam-Bangkok (Taipei) & retour
- Vertraging?
Geen.
- Vriendelijk personeel?
Niets bijzonders, gewoon de bekende glimlach. Geen klachten, al leken ze op de terugweg wat gehaast.
- Lekker eten?
Redelijk, met de keuze uit vis of vlees, zowel bij ontbijt als diner. Met drie plakken fruit (Ananas, meloen en meloen. Nootjes. Op de heenweg kwam men wel veel vaker langs met drinken en kregen we zelfs een bak noodlesoep tussendoor.
- Entertainment?
Heen twee films en nieuws op een scherm tegen het keukentje aan. Ik weet niet eens meer precies wleke films, we zaten te ver naar achteren om het goed te kunnen volgen, met dank aan de incontinte bejaarden een paar rijen voor ons die dus telkens in beeld stonden.
Terug het vlaggenschip van de maatschappij, met LCD schermpjes in de stoel voor je en een afstandsbediening met de keuze uit iets van 16 films, waaronder Dark Water & Batman Begins. Héérlijk. Verder kun je daar ook zelf je radiozneder keizen en zelfs (simpele) spelletjes spelen. Ook bellen naar een willekeurige andere stoel in het vliegtuig.
- Algehele indruk?
Voldoende beenruimte, personeel blijft bezig en komt direct als ze geroepen worden. Schoon vliegtuig, gratis koptelefoontjes en op de heenreis zelfs pantoffels.
Op Europese vluchten is er geen inflight entertainment. (IFE) KLM heeft 10 Boeing 777 (2 in bestelling) en 3 Airbus A330-200 (9 in bestelling) en deze hebben allemaal personalised IFE.quote:[b]Op donderdag 26 januari 2006 12:42
KLM loopt aardig achter, heb nog nooit een KLM toestel gezien met prive schermpjes.
KLM vliegt met een 74M oftewel een 747 Mixed rechtstreeks op ORD. Deze zijn nog niet voorzien van de PVD's. Of KLM deze toestellen nog gaat ombouwen is niet bekend.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:04 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Op Europese vluchten is er geen inflight entertainment. (IFE) KLM heeft 10 Boeing 777 (2 in bestelling) en 3 Airbus A330-200 (9 in bestelling) en deze hebben allemaal personalised IFE.
Waarschijnlijk heb je gewoon op een oude 747, MD-11 of 767 gezeten
Ze zijn ook aan het kijken voor Airbus A380 en de Boeing 787 Dreamliner. Lijkt me dat ze voor de dreamliner kiezen omdat deze kleiner is en voor een grote A380 misschien niet zo heel veel markt is... (ze hebben nu een vrij hoge bezettingsgraad)
Vanochten net terug gekomen met een vertraging van 2 uurquote:Op zondag 8 januari 2006 18:53 schreef _wie het volgende:
[..]
ik ook, maar toch voor KLM gekozen. Laatste keerruim 16 uur gedaan om terugtekomen. Ik hoop nu dat ik 3 uur na landing weer thuis ben ipv 5 uur. Mocht het niet bevallen dan kies ik de volgende keer weer voor Emirates...(hmm kan nog t/m woensdag mijn vlucht wijzigen..)
Momenteel vliegen ze in Austalie alleen van Darwin naar Singapura! En ja ik had dit online geboekt, vanaf Darwin naar Bali is trouwens zowieso niet duur, het is nogal dichtbij! (Een week, inclusief hotel en belasting voor 500 AU$)quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:12 schreef DeeCee het volgende:
Ozzietukker, had je online geboekt? Ik vraag me af of ze met Tiger Airways ook naar Bali vliegen,, Ik betaalde 96 euro van SIN naar DPS met Aussie Air.
Ik denk dat het een boeing 737 was waar nok air mee vliegt, ik weet het eigenlijk bijna wel zeker, als je veel beenruimte had, en voorin zat, dan heb je waarschijnlijk economy plus gevlogen!quote:Op zondag 5 februari 2006 13:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
- Maatschappij?
Nok Air
- Traject?
Udon Thani - Bangkok
- Toestel?
Boeing 767?
Het zal een 737 geweest zijn, en ik zat niet voorin maar middenin. Wellicht hebben die ook iets meer ruimte ivm de nooduitgangen. Maar voor Nok Air pleit dan weer dat we niet om extra ruimte gevraagd hebben, en kennelijk toch gekregen. Zomaar, vanzelf. Omdat we farang zijn, wellicht?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik denk dat het een boeing 737 was waar nok air mee vliegt, ik weet het eigenlijk bijna wel zeker, als je veel beenruimte had, en voorin zat, dan heb je waarschijnlijk economy plus gevlogen!
Dat ziet er inderdaad niet al te best uit. Verder nog iets toe te voegen aan je ervaring met de KLM?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Entertainment in de MD-11 van KLM is echt drama.
Die foto Komt me zo bekend voor. Entertainment in de BC is minder dan in de EC in de 777 of Airbus.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad niet al te best uit. Verder nog iets toe te voegen aan je ervaring met de KLM?
De films bij KLM waren wel goed hoor. Ik heb toen De Dominee gezien, Una momento dado (documentaire oover Johan Cruijff in Barcelona= aanrader ) en een documentaire over Ramses Shaffy.quote:Op zondag 26 februari 2006 06:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je hebt er in elk geval stukken meer aan dan één centrale TV voor het hele vliegtuig of een brak entertainmentsysteem in de BC, waar overigens ook maar 12 kanalen op zitten die constant alles herhalen.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn om flink wat films in zo'n systeem te gooien? Desnoods wat oudere films erbij. Alles beter dan de hele tijd dezelfde films en gare programma's.
Dat had ik in de MD-11 in de BC niet eens. Daar had men in totaal vier a vijf verschillende films die draaiden. Je had zelfs niet eens invloed op de tijd waarop een film begon. Die docu over Cruyff zat er ook in, maar na drie keer is dat ook saai.quote:Op zondag 26 februari 2006 06:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De films bij KLM waren wel goed hoor. Ik heb toen De Dominee gezien, Una momento dado (documentaire oover Johan Cruijff in Barcelona= aanrader ) en een documentaire over Ramses Shaffy.
Verder zat er (uit mijn hoofd gezegd) Godfather deel 1 2 en 3 in. The Matrix met al zijn delen. Niet eens zoveel recente films toendertijd.
Klopt, maar om dan op de terugweg weer godfather 1 2 en 3 en de Dominee te gaan kijken, is wat teveel van het goede bij mij.quote:Op zondag 26 februari 2006 06:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat had ik in de MD-11 in de BC niet eens. Daar had men in totaal vier a vijf verschillende films die draaiden. Je had zelfs niet eens invloed op de tijd waarop een film begon. Die docu over Cruyff zat er ook in, maar na drie keer is dat ook saai.
Met Godfather 1, 2 en 3 en de Dominee ben je sowieso al 'n paar uur zoet.
Yep, dat snap ik dan ook niet. Het moet toch niet zo'n probleem zijn om wat meer films en docu's in zo'n systeem te gooien?quote:Op zondag 26 februari 2006 06:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Klopt, maar om dan op de terugweg weer godfather 1 2 en 3 en de Dominee te gaan kijken, is wat teveel van het goede bij mij.
KLM heeft dat op geen een van de Europese vluchten meer, alleen nog op interncontinentale vluchten.quote:Pluspunt is de schermpjes boven de stoelen, zelfs KLM heeft dat niet altijd meer op korte vluchten!
Als je Air Berlin optijd boekt vallen de prijzen reuze mee! Ik ben voor 58 euro inclusief belastingen retour geweest naar Berlijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:29 schreef LoggedIn het volgende:
als ik het zo lees is Transavia een beetje de zwerver van de vliegtuigmaatschappijen?
Maarja, KLM is precies 2x zo duur, dat vindt ik toch wel een verschil.. air berlin is trouwens ook vet duur!
Ik ook. ¤58 incl taxes retour En inclusief broodje en drinken. En inclusief 3 Air Berlin kussentjes..quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:09 schreef ozzietukker het volgende:
Als je Air Berlin optijd boekt vallen de prijzen reuze mee! Ik ben voor 58 euro inclusief belastingen retour geweest naar Berlijn.
Daar kreeg je zowel op de heen en terugreis nog een broodje en wat drinken voor ook!
Nou, vooruit dan maar.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:26 schreef Professional het volgende:
Iemand ervaring met Air Canada. Zou graag weten wie hier nog meer mee gevlogen heeft!
Als het goed is gaan ze de 747's upgraden. Ze gaan ook hun order van de 777-200ER overzetten naar de 777-300ER op korte termijn.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:12 schreef ozzietukker het volgende:
[
Al mag KLM best snel beginnen met het vervangen van die klote 747-combi's en vervangen door een toestel waar je allemaal prive schermpjes hebt!
hoezo? is china airlines dan bagger ofzo?quote:Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef charon het volgende:
Zolang het maar Air China is en geen China Airlines.....
Je vertrekt om 10.50u op vlucht DL81? Als equipment staat een 767-300ER. Je kan er vanuit gaan dat er geen entertainment is, behalve de grote televisie schermen. (zijn nogal oude kisten)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
Vraagje: Ik vlieg zondag met Delta Airlines van AMS naar NYC (JFK). Ik lees hier de ervaringen met Delta, en die zijn niet zo geweldig heb ik in de gaten. Het gaat mij hier dan om het entertainment. Ik ben 'gewend' dat ik een eigen scherm voor mn neus heb en dat ik zelf kan kiezen wat ik wil zien, maar als dat niet kan dan begin ik nu heel erg te balen...
Kan iemand bevestigen dat Delta inderdaad geen prive'schermen heeft of kan iemand bevestigen dat Delta die toch wel heeft?
Ik heb een keer met UA gevlogen, en ook een keer met NorthWest Airlines, en alle 2 de keren was het entertainment prima. Als dat nu niet zo is dan ga ik daar toch echt heel erg van balen..
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:52 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Je vertrekt om 10.50u op vlucht DL81? Als equipment staat een 767-300ER. Je kan er vanuit gaan dat er geen entertainment is, behalve de grote televisie schermen. (zijn nogal oude kisten)
Toen ik pas geleden naar JFK ging heb ik speciaal gezocht op equipment, omdat ik weet dat KL's 772's goede IFE hebben. (ze vliegen ook 744 naar JFK, maar die zijn bagger)
Maarja het is maar 7,5u heen en 6,5 terug, dus zo lang is het ook weer niet!
*edit: net ff gekeken op seatguru.com en er zitten idd alleen maar grote tv's in...
het zijn 7 uurtjes vliegen.quote:
Ik hou niet van vliegen, het is een noodzakelijk kwaad wat ik moet accepteren om in USA te komen. Afleiding helpt me daar doorheen, en afgelopen keren is gebleken dat dat schermpje daar enorm bij helpt, en dat heb ik nu dus niet. Duidelijk zo?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:13 schreef Dizzee het volgende:
[..]
het zijn 7 uurtjes vliegen.
waar mensen al niet om klagen.
Dan had je net als Public_NME gedaan heeft, wat beter je huiswerk moeten doen en een vlucht moeten kiezen waar je wel zo'n schermpje had.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik hou niet van vliegen, het is een noodzakelijk kwaad wat ik moet accepteren om in USA te komen. Afleiding helpt me daar doorheen, en afgelopen keren is gebleken dat dat schermpje daar enorm bij helpt, en dat heb ik nu dus niet. Duidelijk zo?
OMG! Dat lijkt me echt matig... Vloog je een 744? (op de 2 lange legs FRA-ICN en ICN-AKL?) Veel maatschappijen hebben de 744's nog niet ge-upgrade qua IFE. (zie KL)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:13 schreef Jaguarized het volgende:
Elk nadeel heb ze voordeel.
Ik ben naar NZ gevlogen zonder ook maar een eigen schermpje te hebben gezien.
Twee keer een 744 idd terwijl Korean een 772 voor de tweede leg had moeten inzetten maar die was niet beschikbaar wegens onderhoud oid. KAL heeft overigens alleen op de lijnen naar VS en Canada een IFE in de toestellen. Als ik terugvlieg AKL-ICN met een 772 hoop ik dat er wel wat in zit en niet zo'n lege holte. Vlucht naar AMS zal gaan met een AB 332. Overigens heb ik het niet gemist, de enorme beenruimte maakte veel goed.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:52 schreef Public_NME het volgende:
[..]
OMG! Dat lijkt me echt matig... Vloog je een 744? (op de 2 lange legs FRA-ICN en ICN-AKL?) Veel maatschappijen hebben de 744's nog niet ge-upgrade qua IFE. (zie KL)
Ik kies meestal voor de UA 947 naar Washington Dulles, dat is een nieuwe 777.quote:
Dat zal denk ik wel meevallen, hij zal gewoon een normale cross-wind landing uitgevoerd hebben. Daardoor hang je tegen de wind in en gaat het toestel enigzins schommelen. Je landt vaak op een kant v/h landingsgestel en daarna raakt de andere pas de grond, dit kan best een griezelig effect geven in het vliegtuig zelf, maar het is vrij normaal.quote:Op zondag 11 juni 2006 11:38 schreef London_Calling het volgende:
Maatschappij?
Ja, alleen de piloten hadden nogal moeite met het rustig op de grond zetten van de kist. Het was wel slecht weer (veel regen en wind), maar later begreep ik van medepassiegers en andere ervaringsdeskundigen dat deze 2 piloten wel wat vaker moeite hebben om de kist rustig aan de grond te zetten.
Mede-passagiers die vaker deze route met de KLM vlogen hadden wel vaker wat mindere vliegervaringen met deze 2 piloten. Op de terugweg was het weer nog slechter (meer regen en wind) en je voelde bijna niet dat je landde.quote:Op zondag 11 juni 2006 11:44 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat zal denk ik wel meevallen, hij zal gewoon een normale cross-wind landing uitgevoerd hebben. Daardoor hang je tegen de wind in en gaat het toestel enigzins schommelen. Je landt vaak op een kant v/h landingsgestel en daarna raakt de andere pas de grond, dit kan best een griezelig effect geven in het vliegtuig zelf, maar het is vrij normaal.
Zal niet zoveel met de piloten te maken hebben gezien de weersomstandigheden.
Vage mensen dat ze de namen van de piloten gaan onthouden...quote:Op zondag 11 juni 2006 11:47 schreef London_Calling het volgende:
[..]
Mede-passagiers die vaker deze route met de KLM vlogen hadden wel vaker wat mindere vliegervaringen met deze 2 piloten. Op de terugweg was het weer nog slechter (meer regen en wind) en je voelde bijna niet dat je landde.
Als je voor je werk iedere week dezelfde route moet vliegen dan onthou je op een bepaald moment wel de namen van de piloten.quote:Op zondag 11 juni 2006 15:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vage mensen dat ze de namen van de piloten gaan onthouden...
Niks mis met de vliegtuigen van Sky Europe. Ze hebben volgens mij een vrij jonge vloot en het onderhoud wordt gedaan door KLM Engineering & Maintenance. Ik ben met Sky naar Budapest gevlogen een paar weken geleden en dat is goed bevallen. Het enige minpuntje was dat het vliegtuig geen eigen terminal had op Schiphol en dat je er met een bus heen moest worden gebracht. Op zich geen probleem, alleen duurde het ongeveer een half uur voordat die eindelijk vertrok.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:00 schreef The6thgate het volgende:
iemand ervaring met sky europe? vlieg er deze zomer mee naar praag. nou verwacht ik er al niet teveel van, maar het is wel fijn als het vliegtuig een beetje in goede staat verkeerd bijv.
*edit: zie ik ineens op de vorige pagina iemand die er mee vloog
2xquote:Op maandag 12 juni 2006 21:00 schreef The6thgate het volgende:
iemand ervaring met sky europe?
Jup, groot scherm voorin en in het gangpad hangen nog wat tv's.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:09 schreef Cityhopper het volgende:
Iemand ervaring met Delta Airlines? Retour AMS - NYC
Ruimte in economy en entertainment?
Ciao
Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3 (derde stukje)quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:16 schreef Dizzee het volgende:
Wil iemand zijn/haar ervaringen met British Airways van Londen naar Singapore met mij delen?
En eventueel van Singapore naar Londen met Quantas.
Alvast dank.
Ik heb ze zelf gevlogen een paar jaar geleden, en het is ook gewoon om te huilen. Die kisten zijn gewoon echt te oud.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:26 schreef ozzietukker het volgende:
------------
Maar ach, misschien valt het allemaal wel mee!
dat had ik idd ook al gezien op de plattegrond. jammer, vind het leuker om via een slurf het vliegtuig in te lopenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:32 schreef marky_mark het volgende:
[..]
Het enige minpuntje was dat het vliegtuig geen eigen terminal had op Schiphol en dat je er met een bus heen moest worden gebracht. Op zich geen probleem, alleen duurde het ongeveer een half uur voordat die eindelijk vertrok.
Ik heb altijd mijn camera in mijn handbagage en de videocamera. Als je ziet hoe ze met je koffer omgaan daar gaan bij mij geen breekbare/dure dingen in!quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:21 schreef Qwerty911 het volgende:
Oja, en mag je gewoon je camera in je handbagage doen, want ik lees dat er buiten je handbagage nog een kleine camera mee mag. Ik heb echter een Olympus E-500, spiegelreflex, mag ik daarmee ook foto's maken vanuit het vliegtuig?
Bij virgin mag je wel op tijd zijn. Vergeet niet dat je in Brussel na het inchecken nog een half uur naar de gate moet lopen- en Virgin heeft bijna altijd de gates die helemaal achteraan zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:00 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik vlieg waarschijnlijk volgend jaar met Virgin Express vanaf Brussel (Zaventem geloof ik) naar Rome (Fiumcino) en wil nu graag weten hoelang ik op Zaventem van tevoren moet inchecken. Ik heb nmamelijk nog niet geboekt maar wil dit wel graag vantevoren weten. Weet iemand hoe dit zit. De vlucht vertrekt om 7.30. Hoelang van tevoren gaan de gates open en dicht, evenzo de incheckbalies.
Dank
Qwerty
Dat wel, maar Emirates is een maatschappiij uit UAE, en toen begon ik te twijfelen of er uberhaupt alcoholische versnaperingen zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:12 schreef Jaguarized het volgende:
Jezus, je mag er toch vanuit gaan dat dat gratis is..
mooie vraag voor: Vragen over vliegenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:36 schreef Broodbeleg het volgende:
Ik plaats het hier maar even, aangezien er genoeg US gangers zijn Als je naar de US vliegt, moet je 2 of 3 uur van te voren aanwezig zijn? Was voorheen altijd 2, maar ik hoorde gisteravond opeens 3.
Ik zou toch zeker 2uur van te voren er zijn. Zelf neem ik altijd 2,5 tot 3 uur de tijd, omdat je nooit weet hoe druk het is bij het inchecken (lang van te voren meestal niet druk, maar juist erg lekker snel inchecken), en hoe je reis verloopt (op deze manier heb ik altijd nog wat extra uitloop).quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:00 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik vlieg waarschijnlijk volgend jaar met Virgin Express vanaf Brussel (Zaventem geloof ik) naar Rome (Fiumcino) en wil nu graag weten hoelang ik op Zaventem van tevoren moet inchecken. Ik heb nmamelijk nog niet geboekt maar wil dit wel graag vantevoren weten. Weet iemand hoe dit zit. De vlucht vertrekt om 7.30. Hoelang van tevoren gaan de gates open en dicht, evenzo de incheckbalies.
Dank
Qwerty
Ik film altijd tijdens het landen en opstijgen, niemand die er ooit wat van zegt.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:42 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik zou toch zeker 2uur van te voren er zijn. Zelf neem ik altijd 2,5 tot 3 uur de tijd, omdat je nooit weet hoe druk het is bij het inchecken (lang van te voren meestal niet druk, maar juist erg lekker snel inchecken), en hoe je reis verloopt (op deze manier heb ik altijd nog wat extra uitloop).
Verder heb ik mijn camera altijd in mijn handbagage, is geen probleem. Foto's maken geen ervaring mee, je mag geen telefoon en radio gebruiken tijdens de gehele vlucht, en electronische apparatuur moet tijdens het stijgen en landen uitgeschakeld zijn.
Zie verder mijn review over Virgin Express
Van alleen moslims kunnen ze niet leven dus er wordt gewoon alcohol geschonken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
Binnenkort met Emirates, klinkt misschien wat verslaafd, maar krijg je daar wel alcohol (lees biertje) geserveerd ?
Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".quote:Op zondag 30 juli 2006 18:50 schreef Jaguarized het volgende:
Wat kan de KLM aan die staking doen?
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:56 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".
Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valenciaquote:Op zondag 30 juli 2006 22:10 schreef Jaguarized het volgende:
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?
KLM vliegt daar ook heen?quote:Op zondag 30 juli 2006 22:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valencia
Niks, behalve dat je in een ander kleurtje vliegtuig terecht kan komen.quote:Op maandag 31 juli 2006 08:22 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik lees erg veel over het samengaan van SN en Virgin Express. Wat heeft dit voor mogelijke gevolgen voor mijn geboekte vlucht in juni 2007?
Nee, maar KLM kon sommige mensen wel overboeken naar een vlucht vanaf Valencia van Transavia, want daar was plaats over, maar dan moest je wel zelf op Valencia proberen te komen.quote:
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).quote:Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef Elefes het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje makkelijk eerlijk gezegd om maar meteen KLM de schuld te geven, als personeel in Barcelona staakt. Bovendien kun je niet zomaar eventjes uitwijken met een X aantal vluchten uit Barcelona, omdat andere vliegvelden simpelweg ook al een aantal "eigen" vluchten moeten voorzien.
Iedereen wil naar huis op het moment dat het niet kan, en niemand is tevreden, omdat iedereen vertraging heeft.
Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).
Hier een paar foto's die ik heb gemaakt van de toestand daar (de dag na de staking):
[[url=http://img43.imagevenue.com/loc545/th_34935_bcndrukte_545lo.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img28.imagevenue.com/loc502/th_34942_klmbalie_502lo.jpg]afbeelding][/URL]
Transavia is toch van KLM ? Overigens zie je wel vaker (met overboekingen bijv.) dat ze gewoon een stelletje stoelen opkopen bij een concurrent. Ze hebben per slot van rekening nog wel een verplichting jou van A naar B te brengen.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef Jaguarized het volgende:
Ik wist niet dat KLM zomaar kan overboeken naar Transavia, een budgetairline.
Geen idee, maar KLM heeft mij ook wel eens overgeboekt naar een vlucht met Cathay. Toen kreeg ik 200 dollar ter compensatie omdat het via HK een paar uur langer duurde. In dit geval is de schuld niet van de KLM dat ze je moeten overboeken.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vondenquote:Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Ik wist er helemaal niets vanaf, netzoals heel veel anderen. Mij viel het op dat er politiebusjes stonden en dat het wel erg druk en hectisch was. Kwam er pas achter toen we andere Nederlanders tegen kwamen.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.
KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737'squote:Op maandag 31 juli 2006 13:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vonden
Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.quote:Op maandag 31 juli 2006 13:04 schreef DutchTrain het volgende:
Ik lees net dat KLM een drietal vluchten met een 777 heeft ingezet om de gestrande reizigers uit Barcelona te halen. Dat is dan wel weer netjes. Jammer alleen dat de derde vlucht pas gisteren was.
Maar goed, stakingen, slecht weer, technische defecten etc. hoort allemaal bij reizen. Het maar net hoe paranoia je bent om daar altijd en overal rekening mee te houden
Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)quote:KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737's
Opzicht heeft KLM wel degelijk grotere vliegtuigen over!quote:Op maandag 31 juli 2006 16:35 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.
KLM heeft namelijk geen 'spare' vliegtuigen, want ze hebben namelijk een van de meest ge-optimaliseerde vloten van Europe. (de long haul toestellen zijn gemiddeld over de 15u per dag in de lucht en schema's zijn zo gemaakt dat ze precies op elkaar aansluiten,. zeker in het zomer seizoen)
[..]
Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)
Lees dit topic ff, denk dat je dat ook wel zeer interessant gaat vinden...quote:Op maandag 31 juli 2006 19:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Opzicht heeft KLM wel degelijk grotere vliegtuigen over!
Voorbeeld, de vlucht vanuit Bangkok Thailand komt rond 05.35 aan, deze vertrekt pas weerk om 20:40 uur, dat betekent dat deze een hele tijd aan de grond staat. Gezien het een 747-COMBI KLM-ASIA kist is, zal deze lijkt mij niet worden ingezet voor andere vluchten, zo zullen er nog wel meer vluchten op deze manier gepland worden.
(Uiteraard voor de schoonmaak en onderhoud is dit geen overbodige luxe, gezien ze inderdaad als ze naar Azië vliegen bijna niet stil staan).
Daar ga ik niet over, kan altijd nog van pas komen .quote:Op maandag 31 juli 2006 21:04 schreef Jaguarized het volgende:
Mag ik hem hebben?
Je mag de mijne hebben hoor. Heb er ook nog een paar van 50¤ liggen.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:04 schreef Jaguarized het volgende:
Mag ik hem hebben?
Ineens wordt het hier interessantquote:Op maandag 31 juli 2006 22:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je mag de mijne hebben hoor. Heb er ook nog een paar van 50¤ liggen.
Bij die van 25¤ moet de ticketprijs zonder tax minimaal 100¤ zijn en bij die van 50 minimaal 150 als ik het goed herinner.
Je wil er ook een?quote:
Mijn moeder kwam al weken geleden aan met eventuele stakingen van Iberia (en eventueel ook Vueling (Spaanse maatschappij) waarmee ik terug zou vliegen vanuit Spanje, wist niet of die mensen ook mee zouden staken). Gelukkig was er bij ons (vlogen vanaf Valencia terug) niets aan de hand, maar ik had wel in mijn achterhoofd dat het wellicht een rare dag zou kunnen worden .quote:Op maandag 31 juli 2006 13:49 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Ik wist er helemaal niets vanaf, netzoals heel veel anderen. Mij viel het op dat er politiebusjes stonden en dat het wel erg druk en hectisch was. Kwam er pas achter toen we andere Nederlanders tegen kwamen.
Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat Australian Airlines per 1 augustus al haar vluchten heeft gestaakt. Mijn vader zou 8 augustus hier aankomen, maar dat gaan ze dus niet halen. Vindt ie ook zo erg (not )quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:19 schreef Elefes het volgende:
[..]
Mijn moeder kwam al weken geleden aan met eventuele stakingen van Iberia (en eventueel ook Vueling (Spaanse maatschappij) waarmee ik terug zou vliegen vanuit Spanje, wist niet of die mensen ook mee zouden staken). Gelukkig was er bij ons (vlogen vanaf Valencia terug) niets aan de hand, maar ik had wel in mijn achterhoofd dat het wellicht een rare dag zou kunnen worden .
Een binnenlandse vlucht met Australian van waar naar waar?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:19 schreef DustyRabbit het volgende:
[..]
Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat Australian Airlines per 1 augustus al haar vluchten heeft gestaakt. Mijn vader zou 8 augustus hier aankomen, maar dat gaan ze dus niet halen. Vindt ie ook zo erg (not )
quote:Australian Airlines branded passenger flights will no longer operate after 30 June 2006.
Van Cairns naar Sydney, maar als ik jouw post zo lees zou dat ook weleens vanaf 1 juli geweest kunnen zijn.quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:39 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Een binnenlandse vlucht met Australian van waar naar waar?
[..]
Tja, je kunt dagenlang als een zak zout in de massa op de luchthaven gaan zitten foeteren op KLM todat je geholpen wordt, maar reizen betekent ook anticiperen en een beetje flexibel zijn. Bijvoorbeeld naar de stad terugreizen en daar geld pinnen. En als je zo rood staat dat je zelfs door je standaardkrediet heen bent, een familielid bellen en vragen of ze je via Western Union geld sturen.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld.
Jezus je kan ook het nieuws volgen.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:46 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Is dit grappig bedoelt ofzo? We waren daar in totaal met 8 man die er niets van wisten en niemand in de rij en bij het hotel wist ervan. En er word genoeg nieuws gelezen hoor .quote:Op donderdag 10 augustus 2006 06:52 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Jezus je kan ook het nieuws volgen.
Sommige vliegvelden willen graag dat je nog een departure tax betaalt. Dat is sowieso het geval in NZ.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Even een tussendoor vraagje. Hoe komt het eigenlijk dat je op het ene vliegveld wel nog apart airport tax moet betalen, en op het andere vliegveld niet ? (zit dan in de ticketprijs ?).
En is er een regeltje bij welk vliegveld wel en welke niet ? Volgens mij hoef je in Europa nooit apart airport tax te betalen. Buiten Europa wel ?
Ligt eraan hoe ze de inzameling houden. Je betaalt bij elk airport Airport Tax, bij veel zit dit al in de ticketprijs, bij andere inderdaad niet en moet je op het laatst nog betalen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Sommige vliegvelden willen graag dat je nog een departure tax betaalt. Dat is sowieso het geval in NZ.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |