abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:01:10 #226
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33666562
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:28 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]

Erg goed en informatief boek. Na het zien van The Aviator raakte ik geinteresseerd in het leven van Howard Hughes. Zeker aangezien het boeiendste deel van zijn leven niet in de film te zien was. Pogingen om Las Vegas over te nemen, connecties met de maffia en de CIA, etc...

Vriend van me was er ook erg lovend over.

* Noteert voordat ik het weer vergeet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_33666730
"De gelderse geschiedenis..in meer dan 100 verhalen"

van mijn moeder
underground forever baby
pi_33719686
Ik ben momenteel in 2 boeken bezig. Thuis lees ik 'Feel' over Robbie Williams (weet even zo de schrijver niet uit mijn hoofd) en voor in de pauze op mijn werk lees ik een biografie over Patrick Bruel in het Frans.
Feel is een dik boek en is onhandig om mee te slepen naar mijn werk.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_33722428
Ik ben nu, naast montaillou, ook begonnen in de as van mijn moeder(McCourt). Erg knap van de schrijver vind ik dat dit tragische verhaal(armoede, kindersterfte, alcoholistische vader) nooit echt zwaarmoedig wordt.
ik hou van hobby's
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:15:36 #230
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_33729878
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:06 schreef lnino het volgende:
Ik ben nu, naast montaillou, ook begonnen in de as van mijn moeder(McCourt). Erg knap van de schrijver vind ik dat dit tragische verhaal(armoede, kindersterfte, alcoholistische vader) nooit echt zwaarmoedig wordt.
ontzettend goed boek!

zelf heb ik vannacht de nieuwe preston&child uitgelezen.
Dans des Doods
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator donderdag 5 januari 2006 @ 15:19:43 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33730045
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:22 schreef Gellius het volgende:
Na Ham on Rye ook The Post Office maar eens herlezen

[afbeelding]

waarna ik Verfhuid van Rascha Peper tot mij heb genomen

[afbeelding]

om mij aanvankelijk aan de lezing van Salammbô te zetten

[afbeelding]

maar omdat het toch wat druk was in het vakantiehuisje vol familie en kleine kinderen, ben ik uitgeweken naar Simon Vestdijk, van wie ik nou nog nooit wat had gelezen

[afbeelding]

en om wie ik af en toe toch stevig moet gniffelen.
bukowski !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:19:12 #232
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_33751234
Trouweloos van Karen Slaughter
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
pi_33757764
Ben net begonnen in De duvelsverzen van Rushdie. Veelbelovend tot nu toe.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:59:14 #234
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_33766397


Ben pas op blz. 80, maar tot nu toe bevalt het me wel. Leest alleen wat langzaam weg
pi_33771518
Het gesloten koninkrijk - Carmen Bin Ladin
Is dat niet...? Juist ja, dat is de (ex-)schoonzus van Osama Bin Ladin.
#geen
pi_33860609
Joe Speedboot van Tommy Wieringa, heerlijk vermakelijk boek...je blijft lezen. Heb 't dus ook bijna weer uit, hierna Les Miserables denk ik....of Don Quijote.
pi_33864394
Een Venetiaans geheim/ The rule of four - Ian Caldwell, Dustin Thomason
quote:
From Publishers Weekly
Caldwell and Thomason's intriguing intellectual suspense novel stars four brainy roommates at Princeton, two of whom have links to a mysterious 15th-century manuscript, the Hypnerotomachia Poliphili. This rare text (a real book) contains embedded codes revealing the location of a buried Roman treasure. Comparisons to The Da Vinci Code are inevitable, but Caldwell and Thomason's book is the more cerebral-and better written-of the two: think Dan Brown by way of Donna Tartt and Umberto Eco. The four seniors are Tom Sullivan, Paul Harris, Charlie Freeman and Gil Rankin. Tom, the narrator, is the son of a Renaissance scholar who spent his life studying the ancient book, "an encyclopedia masquerading as a novel, a dissertation on everything from architecture to zoology." The manuscript is also an endless source of fascination for Paul, who sees it as "a siren, a fetching song on a distant shore, all claws and clutches in person. You court her at your risk." This debut novel's range of topics almost rivals the Hypnerotomachia's itself, including etymology, Renaissance art and architecture, Princeton eating clubs, friendship, steganography (riddles) and self-interpreting manuscripts. It's a complicated, intricate and sometimes difficult read, but that's the point and the pleasure. There are murders, romances, dangers and detection, and by the end the heroes are in a race not only to solve the puzzle, but also to stay alive. Readers might be tempted to buy their own copy of the Hypnerotomachia and have a go at the puzzle. After all, Caldwell and Thomason have done most of the heavy deciphering-all that's left is to solve the final riddle, head for Rome and start digging.
Copyright © Reed Business Information, a division of Reed Elsevier Inc. All rights reserved.
Ben net begonnen, maar tot nu toe vind ik het super
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  maandag 9 januari 2006 @ 13:59:42 #238
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_33864433
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:58 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Een Venetiaans geheim/ The rule of four - Ian Caldwell, Dustin Thomason
[afbeelding]
[..]

Ben net begonnen, maar tot nu toe vind ik het super
Die is tof
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_33876917
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:58 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Een Venetiaans geheim/ The rule of four - Ian Caldwell, Dustin Thomason
[afbeelding]Ben net begonnen, maar tot nu toe vind ik het super
Da's echt een leuk boek! Lijkt een beetje op De Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt, maar dan met meer humor. Misschien toch maar weer's uit de kast pakken..

Ontopic: Ik ben nu bezig in The Aesthetics of Thomas Aquinas, de scriptie waarmee Umberto Eco promoveerde tot hoogleraar in de semiotiek. Lang niet zo goed als zijn romans, en zeker niet als zijn latere werk, maar voor een broekie van 22 is het very impressive.
pi_33937007
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:59 schreef whispers het volgende:

Houellebecq - Mogelijkheid van een eiland

Ik zit nog maar aan een kwart, maar het bevalt me bijzonder. Nog beter zelfs dan de voorgaande.
Ik ben er ook in bezig, maar ik weet het niet, hoor. Ik weet het niet. Soms denk ik: wat kan die man schrijven! Of: wat een geniale gedachte! Maar vaker nog moet ik schamper lachen. En lachen is positief, maar schamper lachen toch zeer zeker niet. Plaatsvervangende schaamte vervult me dan, om zijn schrijverschap.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 11 januari 2006 @ 13:58:57 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33937143
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben er ook in bezig, maar ik weet het niet, hoor. Ik weet het niet. Soms denk ik: wat kan die man schrijven! Of: wat een geniale gedachte! Maar vaker nog moet ik schamper lachen. En lachen is positief, maar schamper lachen toch zeer zeker niet. Plaatsvervangende schaamte vervult me dan, om zijn schrijverschap.
lees je hem dan in het frans ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_33937346
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:58 schreef Bosbeetle het volgende:
lees je hem dan in het frans ?
Nee, zo dapper ben ik niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_33938530
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben er ook in bezig, maar ik weet het niet, hoor. Ik weet het niet. Soms denk ik: wat kan die man schrijven! Of: wat een geniale gedachte! Maar vaker nog moet ik schamper lachen. En lachen is positief, maar schamper lachen toch zeer zeker niet. Plaatsvervangende schaamte vervult me dan, om zijn schrijverschap.
Ik heb er zo'n 150 bladzijden op zitten, en het is het soort boek dat mij ertoe zou kunnen aanzetten me voor de trein te werpen. Hoe hij over vrouwen schrijft! Nee, doe mij dan liever de trein. Maar het is zó goed geschreven, ook. Heel cynisch en bitter, keihard. Ook over mannen, trouwens. Het is een walgelijke wereld waarin wij leven - dát is de gedachte die het boek uitademt, meer nog dan zijn andere romans.

Maar wat bedoel je met die 'plaatsvervangende schaamte'? Dat je bepaalde passages slecht vindt geschreven? Of gaat het je meer om wát hij schrijft?
pi_33939530
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:46 schreef Nadine26 het volgende:

Maar wat bedoel je met die 'plaatsvervangende schaamte'? Dat je bepaalde passages slecht vindt geschreven? Of gaat het je meer om wát hij schrijft?
Beide. Wat stijl betreft vooral de stukken van Daniel24. De woordkeuze is soms tenenkrommend, doet me bij vlagen denken aan Jeroen Brouwers. Maar bij Houellebecq is het anders, want hij zit nergens mee te prijken. Ik kan het uitstaan, omdat ik het gevoel heb dat hij een zo precies mogelijke bewoording van zijn gedachten zoekt, op maat gemaakt, nooit zijn doel uit het oog verliezend. Maar jee...
quote:
Het tweede bericht van Marie22 luidde als volgt:

Ik ben eenzaam als een trut
Met mijn
Kut.


Maar het meest nog heb ik plaatsvervangende schaamte om de wereld die hij introduceert, zijn gedachten, zijn personages. Ik ken die mensen niet, ik ken die wereld niet. En ik wil die wereld helemaal niet kennen. Ik zou het boek het raam uit moeten gooien, samen met De wereld een hel van Schopenhauer. Ik houd van het leven. Waarom lees ik dit boek? En dan kom ik weer zo'n prachtig geschreven passage tegen, en vergeef ik het hem. Mensen die mooi schrijven vergeef je heel veel. Ik heb Grunberg De joodse messias vergeven.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_33940468
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
Beide. Wat stijl betreft vooral de stukken van Daniel24. De woordkeuze is soms tenenkrommend, doet me bij vlagen denken aan Jeroen Brouwers.
Oh... ... ja, nu je het zegt: ik moet bekennen dat ik de stukken van Daniel24 oversla. Nee, dat geneuzel kan ik niet aan. Ik was het zelf alweer vergeten, omdat ik automatisch verder blader als Daniel24 weer begint te raaskallen. Ik lees boeken vaak maar half; het moet wél leuk blijven en sowieso houd ik niet van verspringende hoofdstukken en ingewikkelde kunstgrepen die uiteindelijk - let maar op, al zal ík er overheen lezen - een zogenaamd diepere laag in het verhaal moeten aanbrengen. Ja, als het zó moet...
quote:
Maar het meest nog heb ik plaatsvervangende schaamte om de wereld die hij introduceert, zijn gedachten, zijn personages. Ik ken die mensen niet, ik ken die wereld niet. En ik wil die wereld helemaal niet kennen. Ik zou het boek het raam uit moeten gooien, samen met De wereld een hel van Schopenhauer. Ik houd van het leven. Waarom lees ik dit boek? En dan kom ik weer zo'n prachtig geschreven passage tegen, en vergeef ik het hem. Mensen die mooi schrijven vergeef je heel veel. Ik heb Grunberg De joodse messias vergeven.


Het is het meest deprimerende en ontluisterende boek dat ik in tijden heb gelezen. Ik ken die mensen ook niet, maar ik herken het wel, toch. Ik bedoel dat ik er wel in kan meegaan, in die gedachtegang. En het gaat ook over de leegheid van (vooral) seksuele losbandigheid & obsessie, hoe dat mensen afstompt, hoe dat relaties uitholt, hoe er uiteindelijk niets overblijft dan wanhoop en walging. Zelfwalging, bij Houellebecq. Het werkt een beetje aanstekelijk; ik begin tijdens het lezen ook steeds meer te walgen van mezelf, en van anderen - dus het is een boek dat het beste in korte etappes geconsumeerd kan worden.

Ik heb Grunberg zijn Gstaadt-boek níet vergeven, dus de Joodse Messias heb ik lekker aan me voorbij laten gaan.
pi_33953568
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:47 schreef Nadine26 het volgende:

Oh... ... ja, nu je het zegt: ik moet bekennen dat ik de stukken van Daniel24 oversla. Nee, dat geneuzel kan ik niet aan. Ik was het zelf alweer vergeten, omdat ik automatisch verder blader als Daniel24 weer begint te raaskallen. Ik lees boeken vaak maar half; het moet wél leuk blijven en sowieso houd ik niet van verspringende hoofdstukken en ingewikkelde kunstgrepen die uiteindelijk - let maar op, al zal ík er overheen lezen - een zogenaamd diepere laag in het verhaal moeten aanbrengen. Ja, als het zó moet...
Haa, ja, dat is wel heel herkenbaar. Zo vind ik The world according to Garp een fantastisch boek, maar de verhalen die erin voorkomen heb ik ook zonder enig schuldgevoel overgeslagen. Hetzelfde geldt voor Menuet en de krantenknipsels. Zelfs in 1984 heb ik bij eerste lezing delen overgeslagen van 'het boek'. Maar ach, Daniel24 (nu Daniel25) kan er wel vanaf, die stukken zijn niet zo lang, en ik ben de beroerdste niet.
quote:
Het is het meest deprimerende en ontluisterende boek dat ik in tijden heb gelezen. Ik ken die mensen ook niet, maar ik herken het wel, toch. Ik bedoel dat ik er wel in kan meegaan, in die gedachtegang. En het gaat ook over de leegheid van (vooral) seksuele losbandigheid & obsessie, hoe dat mensen afstompt, hoe dat relaties uitholt, hoe er uiteindelijk niets overblijft dan wanhoop en walging. Zelfwalging, bij Houellebecq. Het werkt een beetje aanstekelijk; ik begin tijdens het lezen ook steeds meer te walgen van mezelf, en van anderen - dus het is een boek dat het beste in korte etappes geconsumeerd kan worden.
Ik probeer het zo snel mogelijk uit te lezen om er vanaf te zijn. Aangestoken door het cynisme voel ik me niet. Medelijden wekt het boek wel in me op, medelijden met Houellebecq. Ik begrijp het namelijk echt niet. Houellebecq zou mijn onbegrip ongetwijfeld wijten aan mijn jeugdigheid. Maar oude mensen mopperen altijd dat jonge mensen het zich nog kunnen permitteren, principes, idealen, optimisme, erop losleven. In het boek laat hij zelf ook doorschemeren dat het gewoon in zjin aard zit, om zich te wentelen in uitzichtloosheid. Het is niet zo dat mensen nu eenmaal zo zijn; Houellebecq is nu eenmaal zo.
quote:
Ik heb Grunberg zijn Gstaadt-boek níet vergeven, dus de Joodse Messias heb ik lekker aan me voorbij laten gaan.
Gstaadt, dat was ik alweer vergeten. Ik word klaarblijkelijk mild.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_33958922
Zit het 'm nu in zijn aard of in zijn leeftijd, Claudia? Ik vind het leeftijdsargument altijd zo'n flauwekul. Volgens mij is een wederzijds privilege dat jongeren kankeren op het gebrek aan fantasie van de ouderen en de ouderen spotten met het naieve idealisme van de jeugd. Dat is een leuk spelletje.
pi_33960808
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:36 schreef Gellius het volgende:
Zit het 'm nu in zijn aard of in zijn leeftijd, Claudia? Ik vind het leeftijdsargument altijd zo'n flauwekul. Volgens mij is een wederzijds privilege dat jongeren kankeren op het gebrek aan fantasie van de ouderen en de ouderen spotten met het naieve idealisme van de jeugd. Dat is een leuk spelletje.
Ik ben het helemaal met je eens, Gellius.

Waar ik ook zo slecht tegen kan, zijn die gelaten personages. Ze zien zich langzaam bedolven raken onder allerlei onheil, maar ze doen niets! Ga verhuizen, word lid van een leesclub, doe haar een fitnessabonnement cadeau, wat dan ook! Met berusting is alles voorzeker verloren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_33961075
Hm. Ik weet niet of ik mijn romankarakters zich graag zie gedragen zoals ik zelf misschien zou doen. Een goed boek behoort wel een spiegel te zijn, maar dan eentje die geen reflectie, maar een ander beeld laat zien, zou ik denken. Dat mag van mij ook wel een naar beeld zijn. Dat geeft je de mogelijkheid een keuze te overdenken, zonder hem te hoeven maken.



[ Bericht 1% gewijzigd door Gellius op 12-01-2006 00:38:23 ]
pi_33961242
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:27 schreef Gellius het volgende:
Hm. Ik weet niet of ik mijn romankarakters zich graag zou zien gedragen zoals ik zelf misschien zou doen. Een goed boek behoort wel een spiegel te zijn, maar dan eentje die geen reflectie, maar een ander beeld laat zien, zou ik denken. Dat mag van mij ook wel een naar beeld zijn. Dat geeft je de mogelijkheid een keuze te overdenken, zonder hem te hoeven maken.
Dat is een mooi geformuleerde gedachte, maar ik moet simpelweg sympathie hebben voor een personage. Zo eenvoudig is het. En ik denk dat mensen het liefst nog gespiegeld krijgen wat ze zouden willen zijn, noem het een held.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')