abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 november 2001 @ 22:44:27 #1
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2096403
Aangezien er meer blur fans zijn dan ik alleen (zie Welke muziek-trend willen we wél zien), vind ik dat ze een eigen topic verdienen. Waarom zijn ze eigenlijk nooit echt doorgebroken in Nederland? Alleen Girls en Boys heeft ooit in de top 40 gestaan, terwijl ze een heel aantal heel goede platen hebben gemaakt. Ik denk dat bijna elk nummer van hun Greatest Hits CD (met 20 nummers) wel een hit had kunnen worden. Maar ze bestaan nog, en zouden binnenkort aan een nieuwe CD gaan beginnen. Misschien komt het nog...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 november 2001 @ 22:46:38 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2096434
Was Song 2 geen hit dan?

En anyway: wees blij dat Blur de hele top40-onzin bespaard is gebleven en dat ze niet over-gehypt tot op het vervelende aan toe zijn doodgedraaid. Nu is Blur ten minste nog leuk

pi_2096519
Girls and boys vond/vind ik juist een minder goed nummer, ik had veel liever Parklife in de top 10 gezien. En ik heb helemaal een hekel aan Song2, echt zo'n 3FM plaatje: we draaien deze wel, die duurt niet zo lang. Toen de cd Parklife net uit was, zat ik in Engeland, en werd ik 'sochtends wakker met Radio One. En elke ochtend draaide Steve Wright Parklife. Echt lekker wakker worden.

Maar goed, ik heb dus alle cd's. Begonnen met Leisure, wat Japanse import, en nu ook Gorillaz, want dat is ook een beetje Blur, maar dan grappiger. Ik vond trouwens The Great Escape best wel tegenvallen.

I intend to live forever, or die trying.
  maandag 5 november 2001 @ 22:52:03 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_2096526
Song 2 was alleen een hit in de (alternatieve) clubs... zoals zo vaak bij zulke bekende nummers gebeurt.
Ik vind persoonlijk Pulp toch beter, maar Blur heeft best goeie nummers gemaakt... inderdaad vraga ik me af of je niet blij mag zijn dat ze niet zo superbekend zijn hier.
  maandag 5 november 2001 @ 22:52:42 #5
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2096532
Coffee & TV is ook een zeer fijn nummer en voor velen ook geen onbekende. (ja van die clip met dat melkpakje ja).

Ping! idee voor een luistersessie. Blur - Blur is namelijk een erg fijn album

  maandag 5 november 2001 @ 22:55:17 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_2096575
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:52 schreef ranja het volgende:

Ik vind persoonlijk Pulp toch beter, maar Blur heeft best goeie nummers gemaakt...


2 Geweldige bands die je niet moet gaan vergelijken, maar naast elkaar in de kast zetten...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 5 november 2001 @ 22:57:51 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2096615
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:52 schreef ranja het volgende:
inderdaad vraga ik me af of je niet blij mag zijn dat ze niet zo superbekend zijn hier.
Idd, anders waren ze een soort Red Hot Chili Peppers geworden ofzo
  maandag 5 november 2001 @ 22:58:00 #8
13973 ranja
image means nothing
pi_2096620
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:55 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

2 Geweldige bands die je niet moet gaan vergelijken, maar naast elkaar in de kast zetten...


'keb van beide 2 cd's dus...
  maandag 5 november 2001 @ 22:59:29 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_2096638
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Idd, anders waren ze een soort Red Hot Chili Peppers geworden ofzo


He bah Nee ze zijn precies bekend genoeg dat er aandacht wordt besteed aan een nieuwe cd zonder dat er meteen overdreven gedaan wordt....
  maandag 5 november 2001 @ 23:01:00 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2096659
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:59 schreef ranja het volgende:

[..]

He bah Nee ze zijn precies bekend genoeg dat er aandacht wordt besteed aan een nieuwe cd zonder dat er meteen overdreven gedaan wordt....


Precies. En zeg nou zelf, je wil Blur toch niet terugzien in de Tina van je zusje?
pi_2096665
'Charmless Man' is een lekker liedje.

Ik vond die hele Blur/Oasis toestanden nogal triest maar dat hoort er bij in Engeland geloof ik. Don't believe the hype. Elke maand een nieuwe Beatles Nah, ze zijn wel ok.

pi_2097124
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:52 schreef Vork het volgende:
Ping! idee voor een luistersessie. Blur - Blur is namelijk een erg fijn album
En das nou net de cd die ik kwijt ben!
Hmmzz....
  maandag 5 november 2001 @ 23:38:27 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2097133
quote:
Op maandag 05 november 2001 23:37 schreef -Wepeel2- het volgende:
En das nou net de cd die ik kwijt ben!
pi_2097147
Ik kende ze alleen van Song 2 en Coffee & TV en heb dus toen dat Greatest hits album gehaald... Heel leuk allemaal
.
pi_2098435
Beetlebum is ook leuk!!

Kep alleen de cd Blur- Blur van ze, maar dies wel heel goed!! Song 2 is idd ook een hit geweest! En ik vind het eigluk nog een hit! Kwam er dus op mun elfde achter dat ik zulke muziek leuk vond en toen dacht ik "he! dat nummer ken ik " had ik vroeger dus al es gehoord!!

Al met al! Blur is wel een lekker bandje!!

pi_2098982
Favoriete albums van Blur
1. Blur
2. The great escape
3. Parklife
4. 13
5. Modern life is rubbish

Die laatste doet mij eigenlijk niet zoveel en ook op 13 vind ik een aantal zwakkere nummers staan.

Veel mensen zijn geloof ik teleurgesteld in The Great Escape maar ik vind het een hele leuke plaat. Hij is wel heel erg geproduceerd en gladgestreken, maar er zitten juist daardoor vaak zulke leuke effecten in de liedjes dat ik dat geen bezwaar vind. De franse versie van 'to the end' op de vind ik overigens enigzins overbodig. Zal wel te artistiek zijn om daar zomaar even een b-kantje van te maken.

Ik heb ook nog een japanse live cd: live at the Budokan. Ik meen in Parklife gaat er op een gegeven moment zo'n Japanse uit het publiek meezingen en das is heeeeeeeel vals. Jammer van het nummer, maar het is heel idioot en dus ook wel grappig als je het zo hoort

Oja, ennuh Vork, ik heb je toevoegd aan mijn lijstje van verdachte personen die mijn Blur cd wellicht hebben. Verwacht binnenkort een huiszoeking!

Hmmzz....
pi_2099006
Vind Blur erg goed... Het gospel nummer Tender bijvoorbeeld, echt briljant

Ik heb de best of en 13 van ze, en die van de Gorillaz maar die telt niet mee

Leuker kunnen we het niet maken.....
pi_2099598
Jaaaaaaaaaaaaa Blur is een van de leukste bands uit Engeland alleen vind ik het oudere werk van Blur leuker dan het nieuwere werk ... als Parklife , Young & Lovely , For Tomorrow en uiteraard PopScene ... Jaaaa PopScene is de naam van mijn website/radioprogramma en er zijn zelfs weet veel hoeveel indie clubnights in Duitsland , Australie , USA en Ierland die vernoemd zijn naar PopScene van Blur ...
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_2099614
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:55 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

2 Geweldige bands die je niet moet gaan vergelijken, maar naast elkaar in de kast zetten...


Precies
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_2105003
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:55 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

2 Geweldige bands die je niet moet gaan vergelijken, maar naast elkaar in de kast zetten...


heb oasis er ook bij liggen. gewoon goede muziek en daar gaat het om. onzin dit soort vergelijkingen krijg je weer zo'n stones vs beatles verhaal. terwijl die ook beide gewoon erg goed waren.

Song 2 knalt er altijd lekker in en zit ook in een van de fifa spelletjes.

  dinsdag 6 november 2001 @ 22:24:21 #21
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_2106173
Ik vind het ook een geweldigde band, mijn favoriete albums zijn modern life, parklife en the great escape. Ik vind vooral de beschrijving van het dagelijks leven en bepaalde typetjes geweldig. Ik werd overigens wel veel 'gepest' omdat ik als enigste "britpopper" op school nogal uit de toon viel In those days was britpopper een heus scheldwoord
Zijn er meer mensen met deze traumatische ervaring?
pi_2107145
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 22:24 schreef dr_diablos het volgende:
Zijn er meer mensen met deze traumatische ervaring?
Ja! De vrienden van mijn ex vriendin luisteren allemaal naar punk en ik ging daar dus door het leven als een britpopper en elke keer als ik die mensen weer zie moet ik dat nog steeds aanhoren. Het is meer een soort van running gag geworden

Maar ik ga het ook niet ontkennen want ik luister tegenwoordig nog steeds veel engelse bands, dus laat hen maar lekker in hun stomme punkhokje zitten en mij m'n "britpop" luisteren

Hmmzz....
pi_2107526
Goh! wel leuk om te lezen dat er nog meer mensen zijn in Nederland die van dit soort (Britpop) muziek houden
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_2110011
Country House nu op 3FM
Ze zouden best wat vaker britpop mogen draaien daar van mij, zijn bijna geen zenders die britpop draaien
Leuker kunnen we het niet maken.....
  woensdag 7 november 2001 @ 11:47:47 #25
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2110211
quote:
Op woensdag 07 november 2001 00:17 schreef starshine-girl het volgende:
Goh! wel leuk om te lezen dat er nog meer mensen zijn in Nederland die van dit soort (Britpop) muziek houden
Zijn er best was hoor.. Nouja een paar jaar terug dan, maar t blijft nogsteeds een erg leuke stroming, waar een hoop leuke muziek uit voort is gekomen.
  zaterdag 10 november 2001 @ 10:00:37 #26
18341 scrambled-egg
any child who is backwards etc
pi_2141329
Wat boeit het hoe populair een band is? Dus als er in Tina iets over Blur te lezen was en meer mensen zouden de cd kopen en de muziek zou meer mensen bereiken en Blur zou meer geld verdienen, dan vinden (sommige van) jullie dat iets slechts? Leg uit.

Ikzelf vind Blur trouwens echt klote, en ben blij dat ik niet al te veel met hun muziek wordt geconfronteerd.

  zaterdag 10 november 2001 @ 10:35:54 #27
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_2141450
quote:
Op zaterdag 10 november 2001 10:00 schreef scrambled-egg het volgende:
Wat boeit het hoe populair een band is? Dus als er in Tina iets over Blur te lezen was en meer mensen zouden de cd kopen en de muziek zou meer mensen bereiken en Blur zou meer geld verdienen, dan vinden (sommige van) jullie dat iets slechts? Leg uit.
Mjaah volges mij werkt dat voor mij best wel zo. Of misschien vind ik de meeste populaire bands ook echt klotemuziek maken. Als U2 niet zo'n overhypte stadionband was zou ik er mischien veel meer naar luisteren.
In engeland stond Blur ook daadwerkelijk in de (engelse) Tina, in Nederland niet.
  zaterdag 10 november 2001 @ 17:38:06 #28
10090 waspman
life is sweet
pi_2144246
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:27 schreef starshine-girl het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa Blur is een van de leukste bands uit Engeland alleen vind ik het oudere werk van Blur leuker dan het nieuwere werk ... als Parklife , Young & Lovely , For Tomorrow en uiteraard PopScene ... Jaaaa PopScene is de naam van mijn website/radioprogramma en er zijn zelfs weet veel hoeveel indie clubnights in Duitsland , Australie , USA en Ierland die vernoemd zijn naar PopScene van Blur ...
er was zelfs een CD-zaak genaamd 'Popscene' in Nederland een tijdje geleden...
pi_2149919
quote:
Op zaterdag 10 november 2001 17:38 schreef waspman het volgende:

[..]

er was zelfs een CD-zaak genaamd 'Popscene' in Nederland een tijdje geleden...


Cool!! Ergens in Engeland is er ook een platenzaak met de naam PopScene
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 15:51:15 #30
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5253526
Nieuwe album komt in Januari uit. Alborn zegt beinvloed te zijn door het werk voor de Gorillaz, dus dat kan leuk worden.

O.a. Fat Boy Slim produceert het album.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_5253787
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 15:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nieuwe album komt in Januari uit. Alborn zegt beinvloed te zijn door het werk voor de Gorillaz, dus dat kan leuk worden.

O.a. Fat Boy Slim produceert het album.


Als ze maar weer niet zo geforceerd experimenteel gaan doen als op 13.
Maar ik denk dat Albarn met Gorillaz al een beetje heeft kunnen oefenen. Ik ben dus benieuwd wat het gaat worden.
Hmmzz....
pi_5255547
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:22 schreef -Wepeel2- het volgende:

Als ze maar weer niet zo geforceerd experimenteel gaan doen als op 13.
Maar ik denk dat Albarn met Gorillaz al een beetje heeft kunnen oefenen. Ik ben dus benieuwd wat het gaat worden.


Zal wel goed komen met Blur dit keer. Evolutie is goed, maar revolutie niet.

Hoop op een mix van stevige nummers en mooie rustige.

  zaterdag 3 augustus 2002 @ 20:49:02 #33
20619 Type
O positief...
pi_5255713
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:46 schreef Tijn het volgende:
Was Song 2 geen hit dan?
En coffe & TV

Blur interview: How would you describe your front man?
Blur: "He is WHEE, very wheeee"

Dat zijn nou goede mensen

"Dance music is just that same silly beat over and over again
and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
-Liam Gallagher, Oasis
pi_5265762
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 15:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nieuwe album komt in Januari uit. Alborn zegt beinvloed te zijn door het werk voor de Gorillaz, dus dat kan leuk worden.

O.a. Fat Boy Slim produceert het album.


Leuk.

Blur vind ik een aantal erg grappige nummers hebben (die clip van Boys & Girls is trouwens ook enorm lachen). Gisteren nog bijna een cd van gekocht, maar toch maar laten liggen.

  maandag 5 augustus 2002 @ 18:51:30 #35
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5272244
quote:
Op zondag 04 augustus 2002 23:56 schreef Seborik het volgende:

[..]

Leuk.

Blur vind ik een aantal erg grappige nummers hebben (die clip van Boys & Girls is trouwens ook enorm lachen). Gisteren nog bijna een cd van gekocht, maar toch maar laten liggen.


Waarom nou? Op een CD van Drs P na is het wel de beste aankoop die je kunt doen. Heel wat beter dan die metal-gedrochten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_5272263
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 18:51 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Waarom nou? Op een CD van Drs P na is het wel de beste aankoop die je kunt doen. Heel wat beter dan die metal-gedrochten.


Kijk volgend weekend nog wel even of hij er staat.
  dinsdag 17 september 2002 @ 22:13:17 #37
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5851203
Al wekenlang geruchten of Graham Coxon de band uit is. Hij zou eerst met ruzie met Damon Alborn de band verlaten hebben omdat Alborn te arrogant was na z'n successen met de gorilla's (maar dat had ik van TMF, dus dat was onzin), toen ontkenden ze dat, toen zei Norman Cook (fat boy slim dus) dat het toch wel zo was, toen werd het weer ontkend, en nou was de rest van de band met Norman Cook maar zonder Coxon naar marokko voor het afmixen en zo.

Vaaaaaaag allemaal.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_5852091
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 22:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Al wekenlang geruchten of Graham Coxon de band uit is. Hij zou eerst met ruzie met Damon Alborn de band verlaten hebben omdat Alborn te arrogant was na z'n successen met de gorilla's (maar dat had ik van TMF, dus dat was onzin), toen ontkenden ze dat, toen zei Norman Cook (fat boy slim dus) dat het toch wel zo was, toen werd het weer ontkend, en nou was de rest van de band met Norman Cook maar zonder Coxon naar marokko voor het afmixen en zo.

Vaaaaaaag allemaal.


Coxon is bezig met een solo-album, wat niet wil zeggen dat hij er uit is gestapt. Ik hoop het in ieder geval niet.
Dat is ze hem voor het afmixen niet nodig hebben is niet zo vreemd.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_5853243
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 22:13 schreef I.R.Baboon het volgende:

Vaaaaaaag allemaal.


Ja best wel. Ik denk ook wel dat blur zijn langste tijd heeft gehad.
  woensdag 18 september 2002 @ 01:01:26 #40
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5853890
quote:
Op woensdag 18 september 2002 00:05 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja best wel. Ik denk ook wel dat blur zijn langste tijd heeft gehad.


Dat zou erg jammer zijn. Ze moeten iig nog 1x bewijzen dat ze beter zijn dan Oasis.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_5854916
quote:
Op woensdag 18 september 2002 01:01 schreef I.R.Baboon het volgende:

Dat zou erg jammer zijn. Ze moeten iig nog 1x bewijzen dat ze beter zijn dan Oasis.


Dat hebben ze wmb al gedaan hoor!
  vrijdag 28 maart 2003 @ 16:17:20 #42
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9433909
Nieuwe single al een paar keer op MTV gezien.

Hij heeft me nog niet bij de keel gegrepen. Maar dat kan nog komen.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 28 maart 2003 @ 16:59:06 #43
22259 Fogerty
slapende account
pi_9435014
Ik heb mensen gesproken die de nieuwe CD hebben gedownload en zij vinden hem briljant. Ik ben niet zo'n enorme Blur-adept als zij dus ik ga dat ding niet helemaal downloaden, ik hoor het in mei allemaal wel.
Hieperdepiep hoera!
pi_9436960
Nieuwe plaat lijkt heel erg op 13, maar dat moet je niet aan de jongens van Blur vertellen hoor....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 30 maart 2003 @ 00:32:43 #45
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9458487
Hmm.. 13 had nou ook weer niet gehoeven. Ik had eik het liefst gewoon weer een CD met ouderwetse britpop gezien. Maar goed, ik heb verder nog geen tracks gehoord dus misschien is het wel geweldig.

Out of Time wordt iig wel al beter als je hem vaker hoort.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 6 april 2003 @ 17:07:56 #46
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_9619071
Inmiddels het nieuwe album (Think Tank) beluisterd. Het is duidelijk dat het uitstapje naar de Gorrilaz hierin te horen is. Het album is niet zo "donker" als 13, maar er zitten wel krachtige nummers bij. Of wat ik gedownload heb nu de definitieve versie gaat worden weet ik niet (het klink soms nog wat ruw, alsof er nog iets aan moet worden bijgeslepen, maar dat is minimaal), maar het zou zo best uitgebracht kunnen worden. Het is wel weer volgens de Blur-formule.
Ik heb trouwens niet echt het gevoel Graham Coxon te missen in de muziek, maar dat zullen er denk ik velen niet met me eens zijn denk ik (het forum op de site van Blur te zien iig).

Hoe dan ook, in mei koop ik zeker weten de CD!

  maandag 5 mei 2003 @ 14:59:41 #47
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_10221208
http://spod.org/~gjf/outside/CHATROOMS/blur/
de cd is uit en volledig te luister.
k ben zelf nog maar bij nr 2 nog ff afwachten wat ik er van vind
pi_10549240
ik heb Think tank laatst gedownload en over het algemeen vind ik dit album redelijk somber, wel mooi trouwens maar misschien spreek me dat sombere wel aan.
Er staat trouwens wel een paar mindere nummers op, de beste nummers zijn wat mij betreft : On the way to the club, sweet song, good song, ambulance en out of time gaan er ook wel mee door
Judge for yourself zou ik zeggen
Let you feelings slip but never your mask
  woensdag 21 mei 2003 @ 22:15:02 #49
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10596370
Het concert dat blur op 12 mei gaf in Londen is vrijdag om 23:00 te zien op 3voor12TV via www.3voor12.nl
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_10596577
Blur ????

Nog nooit van gehoord. Ga daar snel verandering in brengen. Ik heb door dit forum al een hoop mooie uziek leren kennen

It's in the air tonight
pi_10597068
Ik heb de nieuwe cd nog niet gehoord en ik wilde hem ook niet downloaden omdat ik daar eigenlijk op tegen ben..kinda'...
Heb alleen Out of Time gehoord...goed nummer, maar wel na een paar keer luisteren..ben benieuwd of het nog experimenteler wordt dan 13...
  woensdag 21 mei 2003 @ 22:54:30 #52
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10597393
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 22:24 schreef Summertime het volgende:
Blur ????

Nog nooit van gehoord. Ga daar snel verandering in brengen. Ik heb door dit forum al een hoop mooie uziek leren kennen


Shame on you!

Koop b.v. eens de best of van blur. Kan me niet indenken dat er iemand is die dat NIET leuk zal vinden.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 21 mei 2003 @ 22:55:03 #53
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10597409
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 22:42 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:
Ik heb de nieuwe cd nog niet gehoord en ik wilde hem ook niet downloaden omdat ik daar eigenlijk op tegen ben..kinda'...
Heb alleen Out of Time gehoord...goed nummer, maar wel na een paar keer luisteren..ben benieuwd of het nog experimenteler wordt dan 13...
Op de site van blur was ie gewoon legaal te beluisteren (zie voor link de vorige pagina), maar dat was wel kutkwaliteit.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_10600051
WE'VE GOT! A FILE ON YOU!

lekker

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_10601230
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 22:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het concert dat blur op 12 mei gaf in Londen is vrijdag om 23:00 te zien op 3voor12TV via www.3voor12.nl
thanx,
ik wist niet dat ze dat gingen uitzenden maar ik ga zeker kijken, als ik het onthoud dan
Let you feelings slip but never your mask
  donderdag 5 juni 2003 @ 23:19:36 #56
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10918284
Ik hoor nou zelfs Blur bij Met Het Oog Op Morgen.

Waar moet het heen met deze wereld?

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_10918364
Blur is oke.
Damon Albarn .
Mijn favoriete liedjes zijn denk ik Parklife, In The Country, Coffee And Tv, en anderen.
Ow, She's So High en Beetlebum vindienen ook een vermelding.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_10918845
Als fervent Oasis fan:

Toch hebben ze wel leuke liedjes

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 6 juni 2003 @ 00:16:02 #59
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10919779
Vanmiddag nog The Great Escape geluisterd.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 21:08:15 #60
59768 Leander
Here for the world
pi_11495531
Mja... ben al zo'n jaar of 7 fan van Blur... ze vervelen nooit en vallen ook niet terug op wat ze al gedaan hebben... errug goeie band dus!
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 17:39:32 #61
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_11581750
Ik heb bijna alles van Blur, van albums tot singles en video's, maar de nieuwe plaat 'Think tank' zuigt. Blur moet gewoon leuke liedjes maken, maar het nieuwe album staat vol met onzinnig geneuzel. Het merendeel van de nummers kan niet tippen aan de kwaliteit die ze lieten horen op 'Modern life is rubbish', 'Parklife', 'The great escape', 'Blur' of '13'.

Binnenkort in de HMH, waarschijnlijk nog niet uitverkocht. Ik heb al kaarten, maar heb er ook eigenlijk niet meer zoveel zin in. Na 13 speelden ze ook alleen maar nummers van dat album. Ik heb echt geen zin om mij anderhalf uur door dit geneuzel te moeten slaan, zodat ze op het einde nog een keertje Song2 kunnen doen, alhoewel ze het laatste concert dat ik van ze zag afsloten met het prachtige 'Blue jeans'.

Graham, kom terug!

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_11582834
Blue Jeans ja! Dat was bij TFC in A'dam...was erg kewl..
Ik vind ThinkTank ook weinig aan, vind eigenlijk alleen maar 3 nummers heel leuk: Out of time, Crazy Beat en We've got a file on you...er hadden best wat hardere nummers tussen mogen zitten (meer blur-blur) en ik vind het een beetje te "mellow"
  zondag 6 juli 2003 @ 20:34:35 #63
59768 Leander
Here for the world
pi_11604372
TT was indeed even wennen, maar toch staan er wel meer goede nummers op, tis alleen vrij rustig spul en dat is wel jammer ja.... misshien als Graham Coxon weer terug is dat het dan weer wat beter zal worden?
pi_11611690
Think Tank vink ei'k een van de betere albums van blur!
pi_12666249
blur is briljant en ze worden steeds beter. voor hun titelloze album was het allemaal leuke en mooie muziek die ze uitbrachten, maar een beetje zielloos. vanaf dat titelloze album zijn ze echter geweldig geworden. 13 was jaren mijn favoriete album, zo sfeervol, warm, triest en geweldig. en nu think tank. ik heb m al een maand of twee in huis maar ben m nu pas aan t luisteren. ik vind m briljant. ze proberen steeds andere dingen. jammer dat graham uit de band is, en ze hebben zeker een ander geluid, maar niet een slechter geluid.
pi_12672231
Sweet Song is inderdaad een sweet song
pi_12673269
Luisteren mensen ook naar de albums van Graham Coxon?
  zondag 24 augustus 2003 @ 16:21:39 #68
59768 Leander
Here for the world
pi_12679299
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:01 schreef MCH het volgende:
Luisteren mensen ook naar de albums van Graham Coxon?
Ik heb het eerste solo album "The sky is too high" ik heb de rest nog niet gehoord, maar het klinkt wel aardig.. "A day is far too long" is mijn favo nummer tot nu toe.
pi_12686945
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:01 schreef MCH het volgende:
Luisteren mensen ook naar de albums van Graham Coxon?
nee ik kon laatst niks van m vinden op kazaa en daarmee staakte ik mijn zoektocht. ik vindt zn gitaargeluid op de blur albums erg fijn. zijn cd's zijn het luisteren waard?

trouwens, wat is er gebeurd met oasis? ik was hun grootste fan en...wacht ik ga wel naar het oasis topic

pi_12687110
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 21:34 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

nee ik kon laatst niks van m vinden op kazaa en daarmee staakte ik mijn zoektocht. ik vindt zn gitaargeluid op de blur albums erg fijn. zijn cd's zijn het luisteren waard?

trouwens, wat is er gebeurd met oasis? ik was hun grootste fan en...wacht ik ga wel naar het oasis topic


Je zult heel erg moeten wennen aan z'n stem en z'n muziek, maar het heeft wel iets. Zeker het 2de album zit vol agressie, angst en andere uitspattingen. Het 3de en 4de album zijn weer wat rustiger met van die lekker pakkende gitaarliedjes. Oasis houdt even rust na 1,5 jr. touren.
  maandag 25 augustus 2003 @ 11:20:49 #71
59768 Leander
Here for the world
pi_12696955
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 21:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Je zult heel erg moeten wennen aan z'n stem en z'n muziek, maar het heeft wel iets. Zeker het 2de album zit vol agressie, angst en andere uitspattingen. Het 3de en 4de album zijn weer wat rustiger met van die lekker pakkende gitaarliedjes. Oasis houdt even rust na 1,5 jr. touren.


Ik ken wel een aantal nummers van het 2e album... Jamie Thomas en Fags and failure enzo.. die klinken wel erg goed zal de rest ook maar eens kopen dan...
  maandag 27 oktober 2003 @ 14:08:19 #72
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_14171846
Wat is het beste album van Blur vinden jullie.
Waar waren ze op hun hoogtepunt?
deze ruimte is te huur
pi_14187292
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 23:36 schreef zjroentje het volgende:
Als fervent Oasis fan:

Toch hebben ze wel leuke liedjes


Same here
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_14203640
Album: modern life is rubbish
qua livegebeuren vond ik ze rond 1996-1997 't koelst (periode daarvoor het ik ze nooit gezien.. behalve op video dan) daarna zijn de shows erg saai geworden vinnik.. niet slecht ofzo maar gewoon een stuk minder boeiend.. geen damon meer die z'n enkels breekt terwijl ie van orgeltjes springt.

(ps. * wendydependie was tevens oasisfan maar na whats the story/wonderwall.. is dat ook bergafwaards gegaan en live heb ik blur altijd de betere van de 2 gevonden.. qua muziek toen iets meer oasis)

pi_14285970
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:08 schreef Boeman het volgende:
Wat is het beste album van Blur vinden jullie.
Waar waren ze op hun hoogtepunt?
Persoonlijk vind ik "Blur" hun beste album. Op de voet gevolgd door The Great Escape & Modern Life is Rubbish. Eigenlijk zijn ze allemaal wel erg fijn Alleen 13 vind ik helemaal niks (ok...op 2 nummers na ofzo).

Op hun commerciele hoogtepunt waren ze ten tijde van Parklife/Great Escape....ik zat in die tijd in Londen, en je kon werkelijk geen tijdschrift openslaan of Damon stond erin. Niet dat ik daar veel moeite mee had natuurlijk

groet,
Frida

pi_14467164
oeeeeeh blur!!

jets are like comets at sunset!

pi_14467180
Ken alleen song 2
pi_14467456
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:08 schreef Boeman het volgende:
Wat is het beste album van Blur vinden jullie.
Waar waren ze op hun hoogtepunt?
Misschien wel Think Tank ,,,,
Black out the windows, it's party time!
pi_14483004
misschien wel think tank? misschien wel parklife? weet ik het?
  Moderator zaterdag 8 november 2003 @ 17:24:31 #80
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14484592
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 19:16 schreef Maestrov het volgende:

[..]

Misschien wel Think Tank ,,,,


Het vijfde album 'Blur' vind ik, denk ik, het beste. Dit laat het beste het alternatieve geluid horen, zonder dat daardoor de liedjes aangetast worden.

De andere albums zijn trouwens ook wel goed.

Het concert viel trouwens buitenverwachting erg mee. Ze speelden erg veel singles (For tomorrow, Girls & boys, To the end, End of a century, This is a low, The Universal, Beetlebum, Song 2, Tender) en hebben hun hele repertoire afgewerkt, met uitzondering van het eerste Leisure album. Slechts enkele nummers van het laatste album kwamen voorbij, vreemd genoeg werd de nieuwe single Crazy beat bijvoorbeeld niet gespeeld.
Graham Coxon wordt wel erg gemist! De vervangende gitarist was naadje en de achtergrondzang werd gedaan door 3 (!) mensen als een soort gospelkoortje. Daarnaast was er ook nog een percussionist en een keyboardspeler bij, zodat Blur al met al met 9 man stond te spelen.
Damon speelde keyboard, maar voornamelijk gitaar. Hij was goed op dreef en had veel oog voor het publiek (wat minder voor de security).

[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 08-11-2003 17:33]

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_15365958
quote:
PLENTY LEFT IN THE TANK!

BLUR are planning to record and release a new EP next year, following the success of their recent eight month-long 'THINK TANK' tour.

Singer Damon Albarn also said that one of the early demo tracks featured on his limited edition solo album 'Democrazy' could possibly be developed further for at least one of the songs on the proposed EP.

"We are in discussion with our separate lawyers about recording an EP next year," Albarn told Xfm. "I definitely think were gonna put out some new material, but were not going to be touring like this, not for a while."

He added: "There is this one song on Democrazy called Sub Species Of An American Day that I think would make a fine Blur single," Albarn explained, "Theres always a lot of material about, its just a case of finding the appropriate time to record it."

Speaking about the band's 'Think Tank' tour, the singer said: "Well, weve been on tour for eight months and its been a real celebration, as weve been doing a lot of old stuff. Quite emotional really. It's been really good for the soul seeing the audiences this year."

"Its been extremely hard work, but its been extremely rewarding. I mean, were still talking to each other. At the end of the last tour we did we certainly werent then one of us (guitarist Graham Coxon) left!" he said.
Published: 12-12-2003-12-08


Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_15366343
quote:
Op maandag 5 november 2001 22:46 schreef Tijn het volgende:
Was Song 2 geen hit dan?

En anyway: wees blij dat Blur de hele top40-onzin bespaard is gebleven en dat ze niet over-gehypt tot op het vervelende aan toe zijn doodgedraaid. Nu is Blur ten minste nog leuk


In Engeland zijn ze echt wel groot, en ook wel gehyped, ze waren de op 1 na grootste band van de jaren 90 daar (op Oasis na)
  vrijdag 12 december 2003 @ 22:14:46 #83
63294 Noanem
be it, be suppish
pi_15368006
song 2

welke nummers van blur lijken hier nog meer op?

pi_16328947
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:14 schreef Noanem het volgende:
song 2

welke nummers van blur lijken hier nog meer op?


Ik zou de cd Blur - Blur uit 1997 dan proberen daar staan wel paar rauwere en snellere nummers op. Chinese Bombs komt er misschien nog het best in de buurt? Kan het nummer me niet zo snel voor de geest halen

Hoop dat je d'r wat aan hebt Noanem

pi_16331365
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:14 schreef Noanem het volgende:
song 2

welke nummers van blur lijken hier nog meer op?


als je nummers zoekt van blur die even catchy en lekker klinken dan zijn er geen. ze hebben wel een heel breed ouvre vol met geweldige nummers, maar niks lijkt hier echt op.
pi_17510685
Ik heb sinds gister Think Tank eens goed beluisterd, en ik vind het eigenlijk een prachtig album .
pi_17511492
Song 2
  vrijdag 5 maart 2004 @ 11:46:22 #88
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_17511560
De clip van Out Of Time is erg leuk.
pi_17520520
Zelfs Pitchfork heeft Think Tank keihard opgehemelt (ook al zal je em niet terugvinden in de top 50 van 2003 wat een btje vreemd is)
pi_17520585
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 10:58 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik heb sinds gister Think Tank eens goed beluisterd, en ik vind het eigenlijk een prachtig album .
zeker
maar eigenlijk zijn ze allemaal briljant

Let you feelings slip but never your mask
pi_17524896
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 22:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Shame on you!<p>Koop b.v. eens de best of van blur. Kan me niet indenken dat er iemand is die dat NIET leuk zal vinden.
Voor ik dit album te horen kreeg vond ik Blur op zijn zachts gezegd nogal saai. Song 2 was leuk, maar net niet leuk genoeg om me verder in deze band te verdiepen. In een verveelbui heb ik deze cd geleend en hij is echt...very impressing. Ik ging meteen een aantal andere nummers die hier niet op staan gaan downloaden. wat een band.

ligt het trouwens aan mij of bestaat er werkelijk geen enkele NEDERLANDSE blur (-fansite) ?
  vrijdag 5 maart 2004 @ 22:02:18 #92
15600 BB-King
Long live the King!
pi_17524982
Is een stukje van de videoclip van Country House niet een knipoog naar Queen's Bohemian Rhapsody clip?
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_17529260
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 21:57 schreef Clyde_Frog het volgende:

[..]

Voor ik dit album te horen kreeg vond ik Blur op zijn zachts gezegd nogal saai. Song 2 was leuk, maar net niet leuk genoeg om me verder in deze band te verdiepen. In een verveelbui heb ik deze cd geleend en hij is echt...very impressing. Ik ging meteen een aantal andere nummers die hier niet op staan gaan downloaden. wat een band.

ligt het trouwens aan mij of bestaat er werkelijk geen enkele NEDERLANDSE blur (-fansite) ?
Moet je niet naar kijken. Dit vind ik de beste fansite: http://www.saunalahti.fi/~hynninen/vblurpage/index2.htm Met elke maand mp3's veel info en vaak nieuws updates
pi_17529386
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 07:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Moet je niet naar kijken. Dit vind ik de beste fansite: http://www.saunalahti.fi/~hynninen/vblurpage/index2.htm Met elke maand mp3's veel info en vaak nieuws updates
klopt, erg goede site ...zie het tab gedeelte voor erm...tabs
Let you feelings slip but never your mask
pi_17529429
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 08:32 schreef robbish het volgende:

[..]

klopt, erg goede site ...zie het tab gedeelte voor erm...tabs
hoe droog...

@MCH: Bedankt voor de link!!
pi_17533326
Wat is eigenlijk Blur's beste plaat? Ik dacht zelf park life, maar daar staan ook een aantal vrij goede nummers niet op.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_18444938
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:45 schreef kamagurka het volgende:
Wat is eigenlijk Blur's beste plaat? Ik dacht zelf park life, maar daar staan ook een aantal vrij goede nummers niet op.
Wat mij betreft 13 maar als je een verzameling wil van de wat bekendere nummers moet je de best of halen, daar staan de meeste wel op.
pi_19615447
quote:

BLUR OF ACTIVITY!

BLUR have started work on the follow-up to ’THINK TANK’.

The group have been in the studio this month, and are planning on going back in again after the summer to work on more songs.

Drummer Dave Rowntree told XFM: "We’ve done a week or so recording, and we’ll do another couple of weeks, I think in September. There’s no deadlines we’ll just chip away, like we did with the last one. It’s sounding very good.

"The basis of the record is Damon’s ‘Democrazy’ album so anyone who listens to that will have a good headstart on what we’re doing. That’s the basis, so some of those tracks will end up being on the record. No working titles yet though, no it’s far to early for all that rubbish. This is the fun bit where you don’t have to worry about ridiculous working titles."

No release date has been set for the new album.

Published: 02-06-2004-11-39
http://www.nme.com/news/108692.htm
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22458354
voor de geinteresseerde blur fans (die ook nog inline zijn!)

nu draait er iets op mtv over blur, geen idee tot hoelaat het duurt

live materiaal en interview(s )
Let you feelings slip but never your mask
pi_22458436
zijn er uberhaubt nog wel blur fans
Let you feelings slip but never your mask
pi_24486565
Hoe zit het nu eigenlijk met Blur

Gaan ze nog iets doen, zo ja, dan in godsnaam met graham coxon. zonder is het echt helemaal niets!

Maar hoe is de status? uit elkaar of gewoon even gestopt omdat ze zelf doorhadden dat ze klote waren?
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  zondag 9 januari 2005 @ 18:17:09 #103
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24487691
Coxon zal voorlopig echt niet meer terugkeren in Blur.

Ik verwacht dat de diverse side-projecten op het moment voorkeur genieten boven een nieuwe Blur album. Even wachten dus nog!
1,000,000 demons can't be wrong...
  Moderator zondag 9 januari 2005 @ 18:24:58 #104
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_24487844
Er staan geen Blur-activiteiten op de planning. Eerst moet er een nieuwe Gorrilaz komen. Coxon en Damon Albarn zijn volgens mij nog steeds niet 'on speaking terms', dus een terugkeer zit er helaas niet in. Niet dat ik er erg rouwig om ben, want het nieuwste soloalbum van Coxon (Happiness in magazines) is echt wow!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:15:47 #105
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24533219
Aan de ene kant Jammer, maarja ze hebben al zoveel moois gemaakt. En de best of is ook al uitgebracht: vaak betekent dat het (bijna) einde van een band...
deze ruimte is te huur
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:21:26 #106
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24533289
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:15 schreef Boeman het volgende:
Aan de ene kant Jammer, maarja ze hebben al zoveel moois gemaakt. En de best of is ook al uitgebracht: vaak betekent dat het einde van een band...
Eensch. En voor mij kunnen ze een album als '13' toch niet meer overtreffen. Dat is duidelijk te zien aan 'Think Tank', een paar aardige nummers, maar voor de rest...

Een blur-fan zal ik wel blijven Ik heb alle cd's en draai ze ook regelmatig.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:37:23 #107
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24533481
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Eensch. En voor mij kunnen ze een album als '13' toch niet meer overtreffen.
Laat staan het miskende meesterwerk "The Great Escape". Nog altijd de onderschatte Blur plaat...
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:18:41 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24534008
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:37 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Laat staan het miskende meesterwerk "The Great Escape". Nog altijd de onderschatte Blur plaat...
Die vind ik ook gaaf, maar ik vind Modern Life Is Rubbish eigenlijk meer het meest onderschatte werk van Blur.

En als ik TGE opzet, gaat m'n vriend gillen, hij vindt dat echt de meest vreselijke Blur cd
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:54:26 #109
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24534572
Ik vind dat nieuwe werk van ze niet echt blur. (te)Veel invloeden van Damon Albarn z'n andere projectje...
deze ruimte is te huur
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:29:14 #110
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33721594
Het nieuwe album van Graham Coxon, Love Travels At Illegal Speeds, is al een tijdje geleden gelekt. Heeft iemand 'm al gehoord?
1,000,000 demons can't be wrong...
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:49:21 #111
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33723492
In tegenstelling tot eerdere berichten schijnen ze toch weer de studio in te gaan, las ik laatst...
Met Damon dus...
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:27:25 #112
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_33724443
blug zuigt


pi_33724675
Ik vind Think Tank een heel fijn plaatje eigenlijk! Parklife daarentegen kan me dan weer helemaal niet boeien. Modern Life is Rubbish is dan wel weer fantastisch!
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:52:50 #114
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33731588
... en weer wordt The Great Escape over het hoofd gezien.
1,000,000 demons can't be wrong...
  Moderator donderdag 5 januari 2006 @ 15:55:36 #115
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_33731725
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:52 schreef DaisyDuke het volgende:
... en weer wordt The Great Escape over het hoofd gezien.
The great escape - als je de eerste twee nummers skipt, krijg je een erg mooie, goed lopende plaat.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_33732517
Niks mis met Country House toch?

Mijn Blur-volgorde:

1. Parklife


2. Modern Life Is Rubbish
3. The Great Escape
4. Blur
5. Think Tank

De afstand tussen 1 en 2 ook duidelijk aangegeven hiermee.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:22:44 #117
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33732942
1. Modern Life Is Rubbish
2. The Great Escape
3. Parklife
4. Blur
5. Think Tank

Met vooral tussen de nr.'s 2 t/m 4 minieme verschillen.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_33735758
Geen Parklife voor jou? Vind ik een prachtig document van Engeland in de jaren '90.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:34:45 #119
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33735845
Ja, dat vind ik ook. Die plaat is niet los te zien van die tijdgeest. Modern Life is iets universeler, in mijn ogen.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_33736009
Daar kan ik dan wel weer in meegaan. Maar ik houd wel van documenten. Ook van R.E.M.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34447766
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 00:58 schreef robbish het volgende:
zijn er uberhaubt nog wel blur fans
* kamagurka meldt
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34448174
* Man_in_a_Shed kan eigenlijk helemaal niet zo geboeid worden door Parklife. Modern life daarentegen weer wel.
pi_34448764
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 17:18 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Die vind ik ook gaaf, maar ik vind Modern Life Is Rubbish eigenlijk meer het meest onderschatte werk van Blur.

En als ik TGE opzet, gaat m'n vriend gillen, hij vindt dat echt de meest vreselijke Blur cd
Ik vind er ook weinig aan...

Park life, Modern life vind ik de beste twee... 13 moet ik nog ns checken
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34449265
Las gisteren toevallig een recensie van Park Life in WATT (wie kent het nog?) uit 1994 waarin het absoluut niet als een meesterwerk (wat het is) werd bestempeld. Het was wel aardig allemaal en kreeg 3/5 sterren.
pi_34449268
Blur is de band die bijna altijd schandalig te laag in mn last.fm lijstjes staat. En ook binnen de band lopen waardering en speelruimte niet gelijk; Parklife en TGE zijn wel de meest gedraaide, maar 13 vind ik persoonlijk ongeevenaard mooi. Zeker als ik met koorts in bed lig, ofzo
Lijstje:
1) 13
2) Modern Life
3) Parklife
4) Blur
5) The Great Escape
6) Think Tank
7) Leisure

Michel, dat document van REM is ook fijn ja, met het gedeelte van het extra materiaal dat in Utrecht is opgenomen als hoogtepunt...
pi_34449441
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Las gisteren toevallig een recensie van Park Life in WATT (wie kent het nog?) uit 1994 waarin het absoluut niet als een meesterwerk (wat het is) werd bestempeld. Het was wel aardig allemaal en kreeg 3/5 sterren.
Tsja, zo heb ik nog in OOR (jaja, kublad) eens een recensie gelezen waarin the downward spiral van NIN één ster van de 5 kreeg... dan krab je je toch wel even achter de oren 10 jaar later
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34449810
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Las gisteren toevallig een recensie van Park Life in WATT (wie kent het nog?) uit 1994 waarin het absoluut niet als een meesterwerk (wat het is) werd bestempeld. Het was wel aardig allemaal en kreeg 3/5 sterren.
Vind ik erg weinig. Staan geniale songs op. Clover Over Dover, heerlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34451148
Gister maar weer eens een cdtje van ze (best of) in mn discman gedaan (ja, ik loop achter ) Hmm, heerlijk voor op de fiets!
Ik ben een meisje =)
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:17:14 #129
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34454379
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:44 schreef thijsdetweede het volgende:
Blur is de band die bijna altijd schandalig te laag in mn last.fm lijstjes staat. En ook binnen de band lopen waardering en speelruimte niet gelijk; Parklife en TGE zijn wel de meest gedraaide, maar 13 vind ik persoonlijk ongeevenaard mooi. Zeker als ik met koorts in bed lig, ofzo
Lijstje:
1) 13
2) Modern Life
3) Parklife
4) Blur
5) The Great Escape
6) Think Tank
7) Leisure
Jij houdt van overgeproduceerde platen?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34457590
Think Tank staat onderaan hoor Maar wel bij 13, ja. Die plaat is fuzzy bedoeld, en daar doet de productie recht aan. Mag het eens voor een band die Blur heet? Ter illustratie: Persoonlijk vind ik Battle een mooi nummer.
En nummers 2-5 zitten er redelijk dicht op, wat Blur een van de weinige (3 ofzo) bands maakt met 5 topalbums op de naam.
Tenslotte: Bij nader inzien houd ik wel van overgeproduceerde platen, denk ik. Dat wil zeggen, Yankee Hotel Foxtrot, SMiLE en REM's Up worden hier ook wel gewaardeerd
pi_34461140
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:49 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Tsja, zo heb ik nog in OOR (jaja, kublad) eens een recensie gelezen waarin the downward spiral van NIN één ster van de 5 kreeg... dan krab je je toch wel even achter de oren 10 jaar later
heeft oor een sterrensysteem gehad? Dat is idd schandalig laag
pi_34462222
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

heeft oor een sterrensysteem gehad? Dat is idd schandalig laag
Misschien ben ik in de war met een ander blad, maar het was iig een veelgelezen nederlands muziekblad destijds. Maar de kritieken waren sowieso nergens fantastisch over die plaat De fans dachten daar anders over
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34487339
Opscene?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator donderdag 26 januari 2006 @ 17:32:42 #134
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_34487629
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:23 schreef methodmich het volgende:
Opscene?
Popscene.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_34487633
Zal idd opscene wel zijn geweest dan.
pi_34489805
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zal idd opscene wel zijn geweest dan.
Opscene was vrij obscuur, volgens mij was het een bekender blad.. maargoed. De recensies waren sowieso vrij vernietigend. Bewijst maar weer hoeveel waarde je moet hechten aan recensies oha. Het is niet de enige plaat die werd verketterd omdat ie zijn tijd vooruit was of omdat de recensenten zwaar achterliepen
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 20 februari 2006 @ 19:48:11 #137
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35299442
quote:
Damon Albarn Working on Musical

Matt Amis reports:
Guys, if Rosie O'Donnell can do it, you better well fucking believe Damon Albarn is more than capable. No, the Blur/Gorillaz frontman isn't adopting a bunch of kids and developing a massive boner for Tom Cruise (that we know of). Rather, just like Rosie, he is bringing his love of theater to life. BBC News reported last week that Albarn is collaborating on a stage musical based on the London neighborhood of Notting Hill.

Hey, remember that Julia Roberts/Hugh Grant movie Notting Hill? OK, let's forget it.

According to the BBC, Albarn is working alongside award-winning British playwright Roy Williams on the musical, which is set to open at the National Theatre in 2007. The show will purportedly focus on the area's diversity and multiculturalism.

"It will allow Damon to develop his passionate interest in the many musical styles that have emerged from Notting Hill over the past four decades," National Theatre director Nicholas Hytner told the BBC. "Damon is one of the most unique and inventive musicians of the moment," he added.

As for Albarn's blurry (AHH!) plans with Blur, the band is marching forward begrudgingly without guitar hero Graham Coxon in tow. Albarn told NME late last year that the next Blur album, the follow-up to 2003's Think Tank, will be recorded without an additional guitarist. Speaking to NME, he said, "The reason why it's so basic is we decided that if we're going to make another record it's just got to be the three of us and I've got to play guitar. And because I'm such a rudimentary guitarist it has to be really stupid and basic punk rock."

Albarn is also still hard at work on his first proper solo album, which, much like Think Tank and his Mali Music side project, will have a world-beat tinge to it. "I'm halfway through a record that I started in Nigeria last year," he said.

Gorillaz were last seen being really boring at the Grammys. C'mon, even Jem had more exciting holograms than that.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_35326479
Park Life the Musical lijkt me wel wat.

Of Modern Musicals Are Rubbish.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_61486605
Door het lezen van dit boek over/van Alex James beleef ik duidelijk een Blur revival. Ben benieuwd of we ooit nog mogen genieten van een ouderwets Blur album. Waarschijnlijk niet, maar aub niet meer van dat Think Thank geneuzel. Dat album schoot wel een beetje door naar Damon's side projects. Wat ook niet meehelpt is dat de helft van Blur gesetteld is en ergens op het platteland woont.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2008 22:28:35 ]
  donderdag 27 november 2008 @ 00:21:58 #140
139186 Gerbilking
No one I think is in my tree
pi_63553083
http://www.nme.com/news/blur/41282

Hoewel dit niet wil zeggen dat ze ook meteen gaan toeren of nieuw werk gaan opnemen, is dit toch een soort van terugkeer van een van de beste Britse bands van de afgelopen 20 jaar!

For Tomorrow uit de speakers om het te vieren!

[ Bericht 8% gewijzigd door Gerbilking op 27-11-2008 00:35:04 ]
pi_63554732
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:21 schreef Gerbilking het volgende:
http://www.nme.com/news/blur/41282

Hoewel dit niet wil zeggen dat ze ook meteen gaan toeren of nieuw werk gaan opnemen, is dit toch een soort van terugkeer van een van de beste Britse bands van de afgelopen 20 jaar!

For Tomorrow uit de speakers om het te vieren!
See if we're into it...In het begin van het jaar waren er dezelfde berichten en toen ging het niet door. Ze lijken wel goed met elkaar te kunnen opschieten, dus hopelijk komt er nu wel een reünie. Toch wel goed nieuws .
Stay on my arm, you little charmer
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:54:00 #142
225968 Houtworm
I love Wood
pi_63880978
quote:
Blur viert reünie in Hyde Park

AMSTERDAM - Na jaren van speculaties is het eerste reünieconcert van Blur in de originele bezetting gepland op vrijdag 3 juli 2009 in Hyde Park te Londen.

De in 2002 vertrokken gitarist Graham Coxon is ook van de partij.

Vrijdag 12 december gaat de kaartverkoop voor dit mega-concert van start.

Het is zeker niet de enige show, vertellen Albarn en Coxon in het nieuwe nummer van muziekmagazine NME.

Zanger Damon Albarn zegt tegenover het NME: "Het voelt op de een of andere manier of er echt weer iets voor ons te doen is. We zijn niet compleet waardeloos, we hebben nog steeds bestaansrecht."

Een van de bekendste nummers van de band is Song 2.
Goede zaak dat ze weer bij elkaar zijn. Ze maakten als Blur zijnde leukere muziek dan de Gorillaz vond ik.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:55:57 #143
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_63881035
Tof

Als ze maar niet zo'n wanproduct als Think Tank gaan maken... Daar stonden bijna geen fijne nummers op, alleen Ambulance was de moeite waard.

Doe me dan maar pareltjes zoals 13
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_63881089
Is het er toch van gekomen.
pi_63881186
Dat we dit nog mogen meemaken!
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:12:18 #146
139186 Gerbilking
No one I think is in my tree
pi_63881466
Yay!

Helaas te laat voor Pinkpop, maar Lowlands moet lukken, en anders gewoon de HMH. In elk geval heerlijk

Btw, Think Tank is behoorlijk geweldig hoor! Out of Time, Good Song, Jets, Battery In Your Leg, allemaal vet mooie nummers.
pi_63882306
Bron: http://www.nme.com/news/blur/41530
quote:
BLUR SPEAK: 'We are reuniting for Hyde Park gig' – Exclusive
Damon Albarn and co tell NME 'it just felt it was right again'

Blur are reforming to play live next year, NME can exclusively reveal.

The full line-up – Damon Albarn, Graham Coxon, Alex James and Dave Rowntree – will play their first gigs together since guitarist Coxon quit the band in 2002.

Speaking only to NME in a world exclusive joint interview, Albarn and Coxon explained that they had put their differences behind them and were looking forward to playing live in 2009.

"It just felt it was right again," declared Albarn of Blur's return. "It somehow feels like there's something for us to do again, we're not completely useless or pointless, we've got a reason to exist."

Coxon agreed, explaining the band were "making public what's been going on a little bit privately. For the benefit of the fans and those interested we can say that something's on the cards".

What is on the cards is a headlining show in Hyde Park, London on Friday, July 3.

Tickets will go on sale at 9am (GMT) this Friday (December 12). To check the availability of Blur tickets and get all the latest listings, go to NME.COM/GIGS now, or call 0871 230 1094.

There are also rumours of further dates, including a possible appearance at the 2009 Glastonbury festival.

However, while the band refused to confirm any other shows, Albarn promised fans around the UK that the band would be announcing some more shows.

"We'll do something in London because that seems sensible," he said, "but we're also playing in other parts of the country working up to there."

You can watch a video of Blur talking about their reunion on NME.COM now.

For the full exclusive joint interview with Damon Albarn and Graham Coxon get this week's issue of NME (cover pictured), on newsstands in London this afternoon, and available across the UK tomorrow (December 10).

In it the duo discuss how they buried the hatchet, why they decided to reconvene Blur, what songs they expect to play next year, and reveal more of their future plans.
pi_63883137
3 juli Hyde Park London
http://www.nme.com/news/blur/41530
pi_63905756
Mijn kaartjes zijn besteld!
pi_63914205
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:39 schreef crystaltrench het volgende:
Mijn kaartjes zijn besteld!
Fan! (met Blurblog)

Ik hoop dat ze wel naar een kleine zaal komen. Hyde Park is wel iets groter..

Iets anders nu het topic toch gekickt is: heeft iemand een idee waar ik Democrazy van Damon Albarn kan kopen zodat het op mijn computer kan komen...? Ik heb al de twee 10-inches, maar ik wil het ook digitaal. Mods, ik zeg kopen.
Stay on my arm, you little charmer
pi_63914682
Yup! Wat een prettige verrassing in m'n mails vanochtend... toen ik die code zag wist ik gewoon dat ik kaartjes ging bestellen... zin in een hemels zomerse dag met zon en Blur.... nu kan ik ook wel weer eens gaan schrijven over Blur... is er een beetje bij in geschoten...

Ik dacht trouwens dat Democrazy alleen op vinyl was uitgebracht. Op torrents ofzo zal er vast wel een download te vinden zijn. Ik moet eerlijk toegeven dat het 1 van Damon's minder interessante dingen is, ook al is het grappig te horen dat sommige stukjes later in Gorillaz te horen waren, en Sub Species Of An American Day is een supernummer... dat kennelijk ook door Blur is opgenomen een aantal jaar geleden.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 15:58:45 #152
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_63935741
Ik had eigenlijk liever gehad dat Graham Coxon weer met een goede nieuwe plaat was gekomen... Ik vraag me namelijk erg af of dit wel een leuke stuiptrekking wordt.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_63966205
Concert op 3 juli is uitverkocht, tweede concert op 2 juli is in de vvk.

Wel lullig als je denkt kaarten te hebben gekocht voor het eerste concert sinds jaren, is de primeur er toch al af...
pi_63966556
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:58 schreef belsen het volgende:
Ik had eigenlijk liever gehad dat Graham Coxon weer met een goede nieuwe plaat was gekomen... Ik vraag me namelijk erg af of dit wel een leuke stuiptrekking wordt.
Och, ik vond dat Blur altijd zo veel meer was dan de som der delen. Al was het maar omdat Graham Damon prima bij de les kon houden, zodat ze niet in al te doelloze ongein strandden (zie Think Tank).

En Blur is toch nooit Parklife meer: Blur/13/Think Tank/De Coxon platen/Gorillaz/Good,Bad&Queen zie ik tamelijk logisch bij elkaar passen. Ik heb er vertrouwen in dat de heren dit leuk zouden kunnen doen. Belangrijker: Ik heb er vertrouwen in dat als het niet goed wordt, mn Graham nooit een nieuwe Blur plaat uit laat komen. Dit is geen reünie van uitgebluste oude mannen.
pi_63968648
Beetje vreemde gang van zaken rondom dat comebackconcert, inderdaad. Maar ik ben erg blij om te horen dat heren weer terug zijn
pi_63969023
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:37 schreef Houtworm het volgende:
Concert op 3 juli is uitverkocht, tweede concert op 2 juli is in de vvk.

Wel lullig als je denkt kaarten te hebben gekocht voor het eerste concert sinds jaren, is de primeur er toch al af...
Ik ben allang blij dat ik ze ga zien, of het nou het eerste of tiende concert is...
ook het concert van 2 juli zal niet het eerste zijn, aangezien er wat kleinere warm-up gigs aan vooraf gaan

Maar mijn favoriete band ooit is weer samen!
pi_63973938
quote:
Op woensdag 10 december 2008 20:24 schreef crystaltrench het volgende:
Yup! Wat een prettige verrassing in m'n mails vanochtend... toen ik die code zag wist ik gewoon dat ik kaartjes ging bestellen... zin in een hemels zomerse dag met zon en Blur.... nu kan ik ook wel weer eens gaan schrijven over Blur... is er een beetje bij in geschoten...

Ik dacht trouwens dat Democrazy alleen op vinyl was uitgebracht. Op torrents ofzo zal er vast wel een download te vinden zijn. Ik moet eerlijk toegeven dat het 1 van Damon's minder interessante dingen is, ook al is het grappig te horen dat sommige stukjes later in Gorillaz te horen waren, en Sub Species Of An American Day is een supernummer... dat kennelijk ook door Blur is opgenomen een aantal jaar geleden.
Ja, ik hoopte dat jij een goede torrent o.i.d. wist. Of het zelf hebt geript in hoge kwaliteit met een USB platenspeler als Damon fan . Ik heb het nog maar 1 keer beluisterd, I Need A Gun vond ik in ieder geval goed.

Warm-up gigs vooraf? Ga je daar ook heen?
Stay on my arm, you little charmer
pi_63974637
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tof

Als ze maar niet zo'n wanproduct als Think Tank gaan maken... Daar stonden bijna geen fijne nummers op, alleen Ambulance was de moeite waard.

Doe me dan maar pareltjes zoals 13
Hoe durf je :s
Think Thank was hun een na beste plaat ooit gemaakt
pi_63974734
"eFestivals.co.uk lists Blur as "strong rumour" to play the Glastonbury festival", aldus NME. Glastonbury is in 2009 op 26, 27, 28 juni. Ruime week voor het Hyde Park optreden.
pi_63982140
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:30 schreef tim. het volgende:

[..]

Ja, ik hoopte dat jij een goede torrent o.i.d. wist. Of het zelf hebt geript in hoge kwaliteit met een USB platenspeler als Damon fan . Ik heb het nog maar 1 keer beluisterd, I Need A Gun vond ik in ieder geval goed.

Warm-up gigs vooraf? Ga je daar ook heen?
Ik heb 'm in 192 kbps, dus die kan ik wel uploaden... zou 'm ook liever nog iets hoger bitrate hebben, maar het klinkt toch wel best... uiteindelijk alleen maar een setje demo's. ik heb geen officiele copy van het album. geen idee waarom dit precies is, maar terwijl ik van Blur alles wil hebben heb ik dat met de side projects wat minder... tuurlijk heb ik Coxon, GBQ, Gorillaz, Mali Music, Monkey etc in mijn kast staan, maar ik kan er goed mee leven dat ik een aantal GBQ b-sides niet heb. In het geval van Blur zou het me nachten wakker houden.

Heb geen geld voor warm-up gigs helaas... de kaartjes zelf zouden er nog wel vanaf kunnen misschien, maar hotels enzo, nope... plus ik moet ook nog werken en geld over houden voor een vakantie
pi_63984703
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:21 schreef crystaltrench het volgende:

[..]

Ik heb 'm in 192 kbps, dus die kan ik wel uploaden... zou 'm ook liever nog iets hoger bitrate hebben, maar het klinkt toch wel best... uiteindelijk alleen maar een setje demo's. ik heb geen officiele copy van het album. geen idee waarom dit precies is, maar terwijl ik van Blur alles wil hebben heb ik dat met de side projects wat minder... tuurlijk heb ik Coxon, GBQ, Gorillaz, Mali Music, Monkey etc in mijn kast staan, maar ik kan er goed mee leven dat ik een aantal GBQ b-sides niet heb. In het geval van Blur zou het me nachten wakker houden.

Heb geen geld voor warm-up gigs helaas... de kaartjes zelf zouden er nog wel vanaf kunnen misschien, maar hotels enzo, nope... plus ik moet ook nog werken en geld over houden voor een vakantie
Ik heb hem inmiddels ook in 192 kbps, waarschijnlijk dezelfde . Democrazy is toch wel mooi hoor, om te hebben. Een picture disc 10'' en een witte 10'' met labels (die in het midden bedoel ik) van Honest Jon's. De hoes is uitklapbaar.
Jij noemt nu TGTB&TQ , dat is juist een project waar ik niet genoeg aan heb met alleen het album. Niet dat ik de b-sides heb, maar ik neem het me al een jaar voor om ze te kopen/downloaden.

Deze zullen veel mensen ongetwijfeld al kennen:

Stay on my arm, you little charmer
pi_63988830
"Herculean" (TGTB&TQ) B-kant "Mr. Whippy" is geweldig. Samenwerking met de in Londen woonachtige Arabische rapper Eslam Jawaad. De live-uitvoering was één van de hoogtepunten van de show op Lowlands 2007.
  Moderator zaterdag 13 december 2008 @ 18:46:54 #163
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_63990152
Zullen we het hebben over Blur en niet over uploaden en verspreiden van materiaal.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_64451540
Ze spelen op Coachella 2009.

edit: Het is een gerucht, maar het staat op last.fm .

[ Bericht 73% gewijzigd door tim. op 29-12-2008 00:47:56 ]
Stay on my arm, you little charmer
pi_64537096

pi_66037967
Kick

Ze spelen in Manchester op 26 juni.
Stay on my arm, you little charmer
pi_66039074
Die bassist was bij Cribs, die gast is echt geweldig met zijn kaasboerderij.
  Moderator zaterdag 14 februari 2009 @ 10:32:33 #168
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_66048695
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:28 schreef On het volgende:
Die bassist was bij Cribs, die gast is echt geweldig met zijn kaasboerderij.
Oh, Cribs, niet The Cribs, ik dacht al...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_66064311
De laatste tijd begin ik meer van ze te ontdekken. Het is dan wel geen Pulp, maar ze zijn tof.
pi_66064739
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:32 schreef belsen het volgende:

[..]

Oh, Cribs, niet The Cribs, ik dacht al...
haha wie weet, maar heeft niemand die aflevering gezien?
pi_66070918
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 20:31 schreef On het volgende:

[..]

haha wie weet, maar heeft niemand die aflevering gezien?
Nee, wel alle videopodcasts die Alex heeft gemaakt . Z'n kinderen heten Geronimo, Artemis, Galileo en Sable .

Stay on my arm, you little charmer
pi_66071154
die gast heeft zich nog eens laten gebruiken door een anti-drugsorganisatie en werd uitgenodigd door de president van Colombia om met eigen ogen te zien wat voor schade drugs kan aanrichten. Dat leek mij niet kies.
pi_66087368
Hmm, wel een inspirerend bericht voor een Blur song top 20. Of is dat al wel eens gedaan?

Ik zou zeggen:

1 Clover Over Dover
2 Country House
3 Beetlebum
4 Parklife
5 Best Days
6 Villa Rosie
7 Girls & Boys
8 Look Inside America
9 Tracy Jacks
10 Charmless Man
11 For Tomorrow
12 Song 2
13 Magic America
14 Popscene
15 Yuko And Hiro
16 Sweet Song
17 To The End
18 There's No Other Way
19 On Your Own
20 Tender
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_67062317
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:00 schreef tim. het volgende:
Kick

Ze spelen in Manchester op 26 juni.

En ik ben erbij


Nog meer concertgangers voor Manchester of London hier ?
pi_67762173
Methodmich heeft gelijk, lijstjes willen we zien!

1. Sing
2. For Tommorow
--
3. End Of A Century
4. Chemical World / Intermission
5. Girls & Boys
6. Oily Waters
7. Trimm Trabb
8. Battery In Your Leg
9. There's No Other Way
10. Advert
pi_67895472
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:58 schreef belsen het volgende:
Ik had eigenlijk liever gehad dat Graham Coxon weer met een goede nieuwe plaat was gekomen... Ik vraag me namelijk erg af of dit wel een leuke stuiptrekking wordt.
Sorry, off-topic, maar past hier wel goed:
quote:
Graham Coxon to release new album in May

Graham Coxon is gearing up to release a new album on the 11th May. It’ll be called The Spinning Top and will be released via Transgressive Records.

The album was recorded in London in Spring 2008 and features contributions from Robyn Hitchcock and Danny Thompson, amongst others. It was produced by Stephen Street.

A single ‘Sorrow’s Army’ will follow a week after the album, on May 18; a limited edition single ‘In the Morning’, available on etched 10″ vinyl as part of ‘Record Store Day’ will precede the album on April 18.

Graham will be performing at the Transgressive showcase at SXSW, as well as at selected other events within the festival. He also plays with Peter Doherty on his tour later in March. There are also plans to play several low key shows in May, with a full solo tour to follow in the autumn.

Graham says: “The album is mainly an acoustic journey although there is, of course, some explosive electric guitar action. I wanted to show how exciting acoustic instruments can be, how dynamic and rich and heart-thumpingly raw they can sound at a time when acoustic music seems either too cute or too soppy. Obvious influences here are the amazing Martin Carthy, the late, great Davey Graham and the late, great John Martyn”.

“There are some guests too! Robyn Hitchcock supplies some counter-attack guitar, Jas Singh plays dilruba and jori with his friends Gurjit Sembhi on taus and Jaskase Singh on esraj. Danny Thompson plays the legendary Victoria, Graham Fox gives plenty of swing on the drums and sizzle cymbals and Louis Vause tinkles the ivories”.

“My friend Lucy supplies the voice of the wife and Natasha marsh channels the voice of the Medea-like enchantress”.
Hij is gisteren gelekt, maar ik ga natuurlijk geen link geven aan een MUZ-mod .
Stay on my arm, you little charmer
pi_69599728
Was nog niet gepost:
Blur speelt op 13 juni in Colchester East Anglian Railway Museum (!) en op 22 juni in Goldsmiths College in London (!). Kaarten waren te koop voor leden van de fanclub, maar voordat sommige leden een e-mail kregen met het nieuws was het al uitverkocht.

Nu een laatste kans: betaal 5 euro aan verschillende organisaties (volgens NME) en en maak kans op tickets.

Meer nieuws:
Er komt weer een compilatiealbum uit: "Midlife: A Beginner's Guide to Blur". Die hoes is wel treffend:


Wie kan me helpen aan een foto van zo'n communistisch bakje McDonald's?
Stay on my arm, you little charmer
pi_69600215
Kaartjes zijn binnen voor Manchester

Had graag ook naar Colchester gegaan, maar dat was inderdaad wel heel snel uitverkocht.
pi_69689058
Aaah, Blur, jeugdsentiment. Parklife was een topper. En Damon, wat een charme...
pi_69689153
Vandaag bij het kopen van Parklife, de cd Think Tank erin gekregen. Later teruggebracht maar een Blur album meer kan nooit kwaad na het rippen.
pi_69700307
Mag er nog gehoopt worden dat ze ooit naar Nederland komen?
pi_69706576
Blur! Ik heb ze alleen op het Tibetan Freedom Concert gezien in 1999 alweer! Ik zou ze erg graag weer eens zien!
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 17:51:04 #183
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_69709161
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:36 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:
Blur! Ik heb ze alleen op het Tibetan Freedom Concert gezien in 1999 alweer! Ik zou ze erg graag weer eens zien!
Daar was ik ook.

Ik heb ze geloof ik een keer of vijf (?) gezien. De eerste keer ergens na Parklife of The great escape (geloof ik), toen na Blur in Vredenburg (daar is toen nog een EP van gemaakt), na 13 twee keer waaronder Tibetian Freedom Concert en toen nog een keer na de Greatest Hits CD, maar dat was zonder Graham Coxon en dat was erg jammer. Graham heb ik dan weer solo op Lowlands gezien in 2005 (als ik het goed heb).
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_69709918
quote:
Graham heb ik dan weer solo op Lowlands gezien in 2005 (als ik het goed heb).
Ja! Daar heb ik Gray ook nog gezien...dat was 2004

Dat Tibetan Freedom liep toen nog zo onmogelijk uit...laatste trein gemist!
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 19:27:23 #185
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_69711843
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:25 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:

[..]

Ja! Daar heb ik Gray ook nog gezien...dat was 2004

Dat Tibetan Freedom liep toen nog zo onmogelijk uit...laatste trein gemist!
Ze speelden toen 13 praktisch helemaal en na de toegift Blue jeans, volgens mij een van de mooiste Blur-nummers, op een drafje naar het station ja.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_69745297
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:27 schreef belsen het volgende:

[..]

Ze speelden toen 13 praktisch helemaal en na de toegift Blue jeans, volgens mij een van de mooiste Blur-nummers, op een drafje naar het station ja.
Goed nummer op een geweldig album. Misschien niet het beste toegift, maar zeker geen nummer voor een drafje naar het stadion.
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 02:04 schreef emokid het volgende:
Vandaag bij het kopen van Parklife, de cd Think Tank erin gekregen. Later teruggebracht maar een Blur album meer kan nooit kwaad na het rippen.
Ik ben wel benieuwd naar je mening over "Think Tank", als je die dus nog niet kende. Graham vond er niet zoveel aan volgens mij, heeft laatst wel gezegd dat hij de nummers live wilt spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door tim. op 05-06-2009 21:28:46 ]
Stay on my arm, you little charmer
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 17:26:44 #187
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_69745564
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:19 schreef tim. het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar je mening over "Think Thank", als je die dus nog niet kende. Graham vond er niet zoveel aan volgens mij, heeft laatst wel gezegd dat hij de nummers live wilt spelen.
Die plaat heeft echt liefhebbers en haters. Ik haat hem, alleen Out of time is wel aardig...

edit: Oja, en Crazy beat.

[ Bericht 4% gewijzigd door belsen op 05-06-2009 17:38:25 ]
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_69746404
Vandaag eindelijk Parklife gevonden. Bij de Mediamarkt voor 7,99. Nu is m'n Blur collectie wat betreft albums eindelijk compleet.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_69754246
5,99 bij de Plato in Enschede opgepikt. Misschien is die elders bij de Plato voor dezelfde prijs te vinden. Moeilijk een miskoop.
pi_69758892
Heerlijke band. Nou moet ik toegeven dat ik The Good The Bad & The Queen ook een super band vind van Damon.
Kan me nog goed herinneren dat ik Song2 ooit op TMF zag. Werd voor het eerst uitgezonden. Was meteen verkocht. Een van de leukere nummer vind ik "You're so great".
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:20:18 #191
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_69758967
Dit topic was zo oud dat het niet eens in mijn AT stond. Nu wel.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_69944919
quote:
Exclusive footage: Blur rehearse Mellow Song

In the first of three intimate studio snapshots, Blur rehearse a track from their album 13 in preparation for their Hyde Park and Glastonbury headline shows

An exclusive interview with Blur will appear in Weekend magazine with this Saturday's Guardian
Stay on my arm, you little charmer
pi_69987517
quote:
The demons that nearly destroyed Blur

The story of their supposed re-formation is ultimately about Graham Coxon's exit and reconnection after battling the bottle

Blur rehearse Beetlebum, their second No 1 single, in advance of their forthcoming Hyde Park shows and headline slot on the Pyramid stage at Glastonbury Link to this video


"The problem with our band," Dave Rowntree told me recently, "has always been founded on the fact that all four of us have got one sister and no brothers. We've become each other's surrogate brothers, and that brings with it an ability to understand each other very deeply – and an ability to push each other's buttons at will. That was always going to boil over at some point. But in the time we spent apart, we all grew up an awful lot."

That's the stripped-down version of Blur's six-year hiatus, given to me over lunch in a London Italian restaurant. Over the last few months, I've been lucky enough to observe the reconvened Blur – watching them rehearse (a clip of which you can see above), and doing long interviews with each of the four members, the results of which – an exclusive, if you must know – are in tomorrow's Guardian Weekend magazine.

The story is about all kinds of things: what success does to people, the strange, giddy and hedonistic culture of the 1990s, and what four singularly intelligent musicians chose to do once the party was over – not just in terms of Damon Albarn's wildly diverse musical projects, Graham Coxon's solo career and Alex James's writing and cheese-making, but also the fascinating path taken by Rowntree. It's probably some token of what makes Blur different that his tale is perhaps the most fascinating of all: he's now not only a prospective Labour candidate at the next election, but a trainee solicitor, who spends his Tuesday nights working as a "police station representative" for some of London's most vulnerable people. You cannot, it's fair to say, imagine one of Spandau Ballet doing that.

Blur's supposed re-formation (although they never officially split up) is actually the story of Coxon's exit and reconnection, most of which is in the piece. Some people may be surprised to hear that everything came to grief after – rather than before – he quit drinking, but that's apparently the way these things can sometimes work. "Quite often," Coxon told me, "dipsos are easier to deal with when they're pissed, not when they've sobered up. When they're sober, they tend to tell the truth a little more … And in the end, Chris [Morrison, Blur manager] said, 'Look – the boys don't really want you to go into the studio today.' And I said, 'Well, when then?' He said, 'Well, not really at all.' It did make my blood go a bit cold. I went into the loo, and I thought, 'Shit, man – this is like one of those [VH1] Behind The Music things."

He might be right, though as with most of their story, the sky-scraping quality of Blur's best music prevents what happened to them looking too like yet another cliched rock'n'roll melodrama. As to the most pored-over question of all, when I asked Damon Albarn if there'd eventually be new Blur music, he said this: "We'll see how we feel at the end of the summer. I've no doubt we could make a fantastic record together. It'd be very interesting."

But is new Blur material really a good idea? We'll let you decide …
Stay on my arm, you little charmer
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 22:30:23 #194
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_69988253
Volgens mij lag een groot deel van de breuk ook gewoon in het feit dat Damon steeds meer de touwtjes in handen kreeg en Blur zijn eigen projectje maakte, want hij was natuurlijk de grote pief als leadzanger en drijvende kracht achter Gorillaz.

Hij was degene die besloot dat Stephen Street eruit moest, eerst ten faveure van William Orbit, toen ten faveure van Norman Cook, terwijl de kwaliteit van de muziek dat absoluut niet ten goede kwam. Denk bijvoorbeeld aan het, toch wel redelijk verschrikkelijke, Music is my radar...

De uiteindelijke breuk kwam toen Damon het in zijn hoofd haalde om stel op sprong naar Marokko te willen om inspiratie op te doen (zoals hij al eerder in Mali zat) met Norman Cook en, de toch al grillige, Graham niet meewilde omdat hij voor zijn dochter moest zorgen, waarna Norman Cook doodleuk meldde dat hij uit de band was...

En natuurlijk speelt ook mee dat Graham ontzettend grillig is en het drankverhaal is ook een bekende. Daarnaast is Graham al sinds 1995 bezig met een solo-carrière, die hij door Blur ook slecht van de grond kreeg. Na Blur heeft hij dat op poten gezet, door weer bij Stephen Street aan te kloppen en een geweldig album uit te brengen. Het mag duidelijk zijn bij wie mijn sympathie eigenlijk ligt.

Enfin: 19 juni ligt het nieuwe soloalbum van Graham in de winkels.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:35:01 #195
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69988399
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:30 schreef belsen het volgende:
Volgens mij lag een groot deel van de breuk ook gewoon in het feit dat Damon steeds meer de touwtjes in handen kreeg en Blur zijn eigen projectje maakte, want hij was natuurlijk de grote pief als leadzanger en drijvende kracht achter Gorillaz.

Hij was degene die besloot dat Stephen Street eruit moest, eerst ten faveure van William Orbit, toen ten faveure van Norman Cook, terwijl de kwaliteit van de muziek dat absoluut niet ten goede kwam. Denk bijvoorbeeld aan het, toch wel redelijk verschrikkelijke, Music is my radar...

De uiteindelijke breuk kwam toen Damon het in zijn hoofd haalde om stel op sprong naar Marokko te willen om inspiratie op te doen (zoals hij al eerder in Mali zat) met Norman Cook en, de toch al grillige, Graham niet meewilde omdat hij voor zijn dochter moest zorgen, waarna Norman Cook doodleuk meldde dat hij uit de band was...

En natuurlijk speelt ook mee dat Graham ontzettend grillig is en het drankverhaal is ook een bekende. Daarnaast is Graham al sinds 1995 bezig met een solo-carrière, die hij door Blur ook slecht van de grond kreeg. Na Blur heeft hij dat op poten gezet, door weer bij Stephen Street aan te kloppen en een geweldig album uit te brengen. Het mag duidelijk zijn bij wie mijn sympathie eigenlijk ligt.

Enfin: 19 juni ligt het nieuwe soloalbum van Graham in de winkels.
Euh nee... kan je het er nog ff dikker bovenop leggen?
AnywayZzz... als de muziek maar klinkt.. Dan mogen ze daarachter van mij zoveel ruzie maken als ze willen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_70009687
quote:
Blur, East Anglian Railway Museum, Colchester

Editors' Pick
By Stephen Ackroyd / Posted on Sunday, 14th June 2009

Artist: Blur
Venue: East Anglian Railway Museum
Date: 13th June 2009

10

It's 10pm on a Saturday night, and the sound of strings fill the Essex air. Hands are aloft, even the hardest heart can't help but crack the widest of smiles; Blur are playing 'The Universal'.

Gigs like this don't come around often, if ever. To set the scene with any plausibility is a challenge in itself. In a small railway shed, part of a tiny railway museum in quite possibly the smallest village we've ever visited, hidden up miles of winding country lanes, the most important band of their generation are making their long awaited return. Instead of the tens, even hundreds of thousands they'll play to over the next few weeks, here the audience numbers 150. Imagine finding Radiohead playing the back room of your local boozer and you're still a good distance off.

Rewind two hours and it's the floppy haircut and vaguely shoegazing strains of debut single 'She's So High' that mark Blur's return proper. There's no awkwardness, no suggestion that this was an idea best left alone; from the off it's as if they never went away. Alex James is no longer "that bloke with a farm who writes those columns and makes cheese", Dave Rowntree is a drummer, not a politician, Damon Albarn shows absolutely no signs of trying to introduce us to some African two piece experimental bongo choir, and Graham Coxon is grinning. So, it should be noted, is everyone else.

What follows is a dream-like procession of tracks, each more brilliant than the last. 'Girls & Boys' into 'Tracy Jacks', 'There's No Other Way' followed by 'Jubilee' and then 'Badhead'. These aren't songs from a generation ago; they're familiar yet new. 'Beetlebum', 'Coffee & TV and 'Tender', with it's refrain now rescued from the soul destroying gospel choir of 2003 and placed firmly back into the hands of Coxon, all manage to make a tiny outbuilding feel as huge as Hyde Park.

To cherry pick from a set list like this is near impossible. Both 'Country House' and 'Charmless Man' are reclaimed without the need for 'I Love The Mid-Nineties' style nostalgia. Any thoughts of subverting them seem cast aside; this is clearly a Blur comfortable with their lot, not running away from their own success. 'Colin Zeal', 'Oily Water', 'Chemical World' and 'Sunday Sunday' form the heart of 'Modern Life Is Rubbish', large swathes of which get an outing ('Advert' and 'For Tomorrow' will follow). 'Parklife' may not bring forth Phil Daniels, but seeing Albarn try and remember the words is better entertainment anyway.

If there's ever been one moment that defines Blur as a band though, it's been that guitar solo. The one two thirds of the way through 'This Is A Low', where at the end of quite probably the biggest album of their lives, in the middle of a song essentially formed around the shipping forecast, Graham Coxon plays a part of such building, crashing genius that it provokes emotions that don't even have words to go alongside them. Imagine how amazing that could sound, double it and it's still nowhere near the euphoria of it's set closing appearance tonight. If there was no encore, there'd still be a hundred odd lucky souls stood with their mouths open somewhere in deepest Essex.

An encore there is, though. 'Popscene' and 'Song 2' send the crowd mad, 'Out Of Time' and the haunting 'Battery In Your Leg' (the only nods to the almost Coxon-less 'Think Tank') space them out. 'Essex Dogs' tops 'Sing' in a vote of hands, then with an eye on the clock we're finally at 'The Universal'. To avoid the obvious is impossible; "It really really really could happen". After years of crossed fingers, it seems it finally has.




Hier het volledige artikel over Blur uit de Weekend-bijlage van The Guardian.
Stay on my arm, you little charmer
pi_70238325
Reviews klinken goed. Ben erg benieuwd wat ik vrijdag kan verwachten.

Heb voor een fan nog een kaartje over voor aanstaande vrijdag in Manchester... met bmibaby.com kun je voor 85 euro nog een retourtje boeken
pi_70239501
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:14 schreef DutchTrain het volgende:
Reviews klinken goed. Ben erg benieuwd wat ik vrijdag kan verwachten.

Heb voor een fan nog een kaartje over voor aanstaande vrijdag in Manchester... met bmibaby.com kun je voor 85 euro nog een retourtje boeken
Staan?
pi_70239598
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:43 schreef MCH het volgende:
Staan?
Nee zitplaats eerste ring recht tegenover podium
pi_70239648
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee zitplaats eerste ring recht tegenover podium
Dan richt ik mij maar op Hyde Park als ik nog zin heb om te gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2009 23:49:12 ]
pi_70239757
Dat wordt vast ook een groot feest
  maandag 22 juni 2009 @ 10:36:57 #202
166557 LennartCM
He's lost control
pi_70245574
Zaterdag m'n eerste Blur-album gekocht. De digipack van Think Thank voor ¤5, ik ben benieuwd.
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 15:10:08 #203
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70254115
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:36 schreef LennartCM het volgende:
Zaterdag m'n eerste Blur-album gekocht. De digipack van Think Thank voor ¤5, ik ben benieuwd.
Da's niet de beste.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_70263394
Maar wel erg goedkoop zeg, jeetje.

Maar verder heeft Belsen gelijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 14:09:39 #205
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70288767
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:19 schreef methodmich het volgende:
Maar wel erg goedkoop zeg, jeetje.

Maar verder heeft Belsen gelijk.
Daar heb ik geloof ik 23 euro voor neergeteld...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  donderdag 25 juni 2009 @ 04:23:42 #206
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70347532
Ik ken alle albums wel en heb r wel eens naar geluisterd maar de enige die ik echt gekocht heb is de Greatest Hits van Blur (koop niet snel albums, meestal staan er toch maar 2 leuke liedjes op).

Mijn top 10 dan maar:
1. No Distance Left to Run
2. Coffee and TV
3. End of a Century
4. The Universal
5. Tender
6. On Your Own
7. Country House
8. Parklife
9. For Tomorrow
10. Stereotypes

(rest van het album en sommige andere albums (op youtube) luister ik ook wel naar, maar wel wat minder)

Man ik ben echt slecht in het maken van toplijsten voor mezelf Maar ik vind No Distance Left to Run en Coffee and TV echte uitblinkers dus die moeten echt bovenaan

Mijn reactie op de beginpost: ik zou niet weten waarom nederland niet naar Blur luistert, het is wat meer artistiek en origineel denk ik. Daarom hoor je ook niks van Radiohead in de top40 (of let ik nou niet goed op de top40?)
  Moderator donderdag 25 juni 2009 @ 20:03:22 #207
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70369650
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 04:23 schreef Aenaem het volgende:
Ik ken alle albums wel en heb r wel eens naar geluisterd maar de enige die ik echt gekocht heb is de Greatest Hits van Blur (koop niet snel albums, meestal staan er toch maar 2 leuke liedjes op).

Mijn top 10 dan maar:
1. No Distance Left to Run
2. Coffee and TV
3. End of a Century
4. The Universal
5. Tender
6. On Your Own
7. Country House
8. Parklife
9. For Tomorrow
10. Stereotypes

(rest van het album en sommige andere albums (op youtube) luister ik ook wel naar, maar wel wat minder)

Man ik ben echt slecht in het maken van toplijsten voor mezelf Maar ik vind No Distance Left to Run en Coffee and TV echte uitblinkers dus die moeten echt bovenaan

Mijn reactie op de beginpost: ik zou niet weten waarom nederland niet naar Blur luistert, het is wat meer artistiek en origineel denk ik. Daarom hoor je ook niks van Radiohead in de top40 (of let ik nou niet goed op de top40?)
Op Leisure en 13 (waar Coffee & TV en No distance op staan) na zijn de albums wel een redelijk geheel van redelijk goede nummers. Damon zelf is ook niet zo tevreden over The great eascape, maar die heb ik zelf redelijk hoog zitten, ondanks het hoge pretentiegehalte.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_70371124
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:03 schreef belsen het volgende:

[..]

Op Leisure en 13 (waar Coffee & TV en No distance op staan) na zijn de albums wel een redelijk geheel van redelijk goede nummers. Damon zelf is ook niet zo tevreden over The great eascape, maar die heb ik zelf redelijk hoog zitten, ondanks het hoge pretentiegehalte.
Ik vind "13" juist een van hun beste albums, waar weinig slechte nummers op staan. Hier mijn albumlijst, omdat ik niet kan kiezen tussen nummers:

1. Modern Life is Rubbish
2. 13
3. Parklife
4. The Great Escape
5. Blur
6. Think Tank
7. Leisure

Ik twijfel wel erg tussen 4 t/m 6.. Nummer 1 is nu een jaar of twee mijn favoriet .
Zondagavond is hun optreden op Glastonbury waarschijnlijk te zien op BBC Two, dat wordt magisch.
Stay on my arm, you little charmer
  Moderator donderdag 25 juni 2009 @ 23:29:13 #209
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70377321
Oja, het nieuwe soloalbum van Graham (The spinning top) bevat veel ballads, op zich een mooie plaat, maar ik vraag met af of Graham hem had moeten maken, zijn stem is toch wel erg kwetsbaar en komt niet overal even goed over. Aan de andere kant kan hij nog wel groeien, uiteindelijk vond ik de ballads op Happiness in magazines ook geweldig, maar deze plaat is dan wel weer magerder georkestreerd.

Ik geloof dat mijn favoriete Blur-plaat toch Blur is.

1. Blur
2. Parklife
3. The great escape
4. Modern life is rubbish
5. 13
6. Leisure
7. Think tank

En de positie van de laatste drie is meer: op 13 staan de beste nummers, aan Leisure heb ik herinneringen en Think tank kan bij mij gewoon weinig goeds doen.

We zijn het in elk geval eens dat het begin en het eind niet zo heel veel is.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_70377366
Leisure

Bang, Fool, Bad Day, There's No Other Way, She's So High

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2009 23:56:51 ]
pi_70389602
En vooral: Sing!
pi_70400217
Ik ga grotendeels mee met Belsen, alleen dan met dien verstande dat Blur zakt naar vier en de drie albums daarboven allemaal één plekje omhoog schuiven.

Waarbij Parklife eigenlijk veruit mijn favoriet is. Goede songs en een mooi tijdsbeeld van Londen in die tijd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70458103
Manchester was nog beter dan verwacht

Zometeen Blur op Glastonbury op de BBC

later meer
pi_70463920
Hmm, BBC laat niet het hele concert zien, maar over 20 minuten zijn ze hopelijk weer terug....

Anyway, Damon was vrijdag wel veel beter bij stem en nóg iets enthousiaster, maar ook veel nerveuzer. Als een beginnend bandje voor een groot publiek speelden ze de eerste nummers in sneltreinvaart en pas nadat Damon was gaan crowdsurfen werd het allemaal wat meer ontspannen...

Ze hadden 2 uur de tijd gekregen om te spelen en hebben er ook geen minuut van verspild... 1 opmerking over Manchester, 1 over Michael Jackson en een bedankje aan het eind. Geen intro van de band, geen vragen aan het publiek, gewoon 1u56 minuten gespeeld, inclusief 2x toegift.

De interactie met het publiek zat goed verstopt in de nummers, met een enkele gitaarsolo, wat aangepaste teksten en Damon die het publiek insprong.

Eens kijken wat de kranten schrijven...

[ Bericht 80% gewijzigd door DutchTrain op 29-06-2009 00:05:07 ]
  Moderator maandag 29 juni 2009 @ 00:04:19 #215
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70464152
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:57 schreef DutchTrain het volgende:
Hmm, BBC laat niet het hele concert zien, maar over 20 minuten zijn ze hopelijk weer terug....
Het eerste stuk heb ik in elk geval al opgenomen, de rest neem ik voor de zekerheid ook maar op.

Ik vond het niet heel super overigens, maar dat had ik ook wel verwacht.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2009 @ 00:05:27 #216
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70464190
quote:
Op maandag 29 juni 2009 00:04 schreef belsen het volgende:

[..]

Het eerste stuk heb ik in elk geval al opgenomen, de rest neem ik voor de zekerheid ook maar op.

Ik vond het niet heel super overigens, maar dat had ik ook wel verwacht.
Nah. Damon z'n stem is niet wat het geweest is.
Mag ik zeggen dat ik het nogal ehrm slecht vond? Pfffff
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2009 @ 00:06:27 #217
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70464220
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:21 schreef methodmich het volgende:
Ik ga grotendeels mee met Belsen, alleen dan met dien verstande dat Blur zakt naar vier en de drie albums daarboven allemaal één plekje omhoog schuiven.

Waarbij Parklife eigenlijk veruit mijn favoriet is. Goede songs en een mooi tijdsbeeld van Londen in die tijd.

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_70464413
quote:
Op maandag 29 juni 2009 00:04 schreef belsen het volgende:
Ik vond het niet heel super overigens, maar dat had ik ook wel verwacht.
Op TV komt het ook niet echt over. En vond ze ook een stuk minder spelen dan vrijdag, toen duidelijk alles perfect moest zijn.

Wel bijzonder om te zien dat het festivalpubliek heel anders reageert dan het stadionpubliek... De lichtshow voegde ook veel toe aan de sfeer. Die zie je nu nauwelijks.
pi_70464662
Ze zijn wel erg positief nog op BBC... het is echt niets vergeleken bij vrijdag.

Hier een recensie: http://www.iorr.org/talk/read.php?1,1091396

Hoop dat ze dat niveau weer halen in Hyde Park
pi_71297845
quote:
Blur Have No Plans to Continue

They're not saying it's over. They just haven't discussed it.

Blur's much-celebrated reunion has brought the Britpop originators to big and small stages across Britain this summer, leaving droves of delirious fans in its wake. Last month, guitarist Graham Coxon and bassist Alex James got our hopes up by claiming that the band has been jamming together, which opened the door to the idea that maybe they'd record and release some new music. But now it's looking more likely that it may not happen.

Talking to BBC News (via the Guardian), James said, "That was what we said we'd do and we did it and it was great. It hasn't been mentioned the idea of doing anything else but hey, it was great." Boo.

At least they had a good time. Said James: "I've spent the last week staring at a bonfire muttering to myself. I haven't been able to contain the joy that [the reunion concerts] brought to all of us. It was very, very emotional. Everything we hoped it would be and more." James also called the band's recent headlining performance at the Glastonbury Festival the "best gig we've ever done".

Guess we won't be getting those U.S. shows after all?

Posted by Tom Breihan on July 24, 2009 at 12:10 p.m.


DutchTrain heeft geluk gehad !
Stay on my arm, you little charmer
pi_71298126
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:45 schreef tim. het volgende:


DutchTrain heeft geluk gehad !


Niemand naar Hyde Park geweest dan ?
pi_72358220
Graham Coxon staat 6 oktober in de Melkweg. Kaarten gaan morgen voor ¤14 in de voorverkoop.
Stay on my arm, you little charmer
  Moderator woensdag 2 september 2009 @ 06:39:51 #223
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_72362089
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:22 schreef tim. het volgende:
Graham Coxon staat 6 oktober in de Melkweg. Kaarten gaan morgen voor ¤14 in de voorverkoop.
Ja, daar moet ik heen.

Nog maar een keer eerder gezien op Lowlands een paar jaar terug en ik vond het erg leuk.
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



Niemand naar Hyde Park geweest dan ?
Zo nee, (natuurlijk) is dat het nieuwe live album: Blur in Hydepark.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_77183641
Sinds een paar dagen is de documentaire "No Distance Left To Run" in de Engelse bioscopen te zien en op 15 februari verschijnt die met "Live at Hyde Park" op dvd.




De audio van de Hyde Park-optredens is trouwens al in augustus door Parlophone uitgegeven als "All the People". Enkele Hyde Park-nummers staan ook met andere live-opnames van vorig jaar op "Live 2009", een cd die bij The Sunday Times zat (samen met een fotomagazine en een interview/reportage).
Stay on my arm, you little charmer
pi_79163132
Gisteren was "No Distance Left To Run" te zien op de BBC. Ik vond het wel een leuke docu, want heb de succesdagen van Blur niet echt bewust meegemaakt omdat ik nog te jong was, maar heb wel veel naar de Gorillaz en The Good, Bad and the Queen geluisterd en ben daardoor ook veel meer Blur gaan luisteren.
pi_80120469
quote:
Ok I can CONFIRM that BLUR have recorded two NEW tracks for a UK exclusive this @recordstoreday ltd to 1000 - details to follow next week

http://twitter.com/roughtradeshops/status/11872781524
pi_80133347
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:06 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


Die persoon was verkeerd ingelicht zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen, het blijkt om één nieuw nummer te gaan. Ik ben wel benieuwd!
Stay on my arm, you little charmer
pi_80352737


Fool's Day
Stay on my arm, you little charmer
  donderdag 15 april 2010 @ 22:32:09 #229
274289 Ducktails
He's lost control
pi_80364656
Beter is dit geen tease en komen ze gewoon binnen 6 maanden met een compleet album...
  Moderator donderdag 15 april 2010 @ 23:25:50 #230
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_80367288
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:32 schreef Ducktails het volgende:
Beter is dit geen tease en komen ze gewoon binnen 6 maanden met een compleet album...
Dat is geenszins de bedoeling, naar wat ik heb begrepen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_80419628


Mijn eerste reactie: teleurstelling, bij de tweede keer luisteren werd ik positiever. Het moet groeien.
Stay on my arm, you little charmer
  Moderator zaterdag 17 april 2010 @ 16:26:34 #232
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_80421913
Ik heb zojuist de DVD gekocht van No distance left to run.

Fool's Day klinkt wel aardig, maar de meeste b-kanten uit de Modern life tijd, waar het mij aan doet denken, zijn beter. Het klinkt een beetje inspiratieloos en niet zo goed opgenomen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_80426707
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:46 schreef tim. het volgende:


Mijn eerste reactie: teleurstelling, bij de tweede keer luisteren werd ik positiever. Het moet groeien.
Vanaf middernacht gratis op http://www.blur.co.uk/
  Moderator zondag 18 april 2010 @ 02:04:57 #234
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_80436444
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:33 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Vanaf middernacht gratis op http://www.blur.co.uk/
Zonder compressie klinkt ie al veel beter.

Nog niet een van hun beste nummers, maar toch.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_80914049
de single.
Is dit alles voorlopig?
  Moderator zaterdag 1 mei 2010 @ 21:45:40 #236
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_80914458
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:34 schreef TUFKAL het volgende:
de single.
Is dit alles voorlopig?
Ja, en daar blijft het voorlopig ook bij.

Ik wilde nog even mijn ervaring weergeven over de film. Tja, het is toch een beetje het cliché rock 'n' roll verhaal, dat ze probeerden te schetsen. Ik kreeg constant het gevoel dat er meer niet gezegd werd dan wel.

Heel veel interessante zaken werden niet benoemd. Dat de band na Leisure en het floppen van Popscene (de briljante single die helemaal niet ter sprake kwam) zo'n beetje op sterven na dood was. Er werd oeverloos gezeurd over 'The battle of Britpop', maar daarna werd The great escape afgedaan als "en toen keerde iedereen zich ineens tegen ons". Terwijl ik zo graag had willen weten hoe ze nu zelf terugkeken op die tijd. Hoe kijken ze nu terug op de keuze om een album als The great escape te maken?

Ik vond dat de documentaire wat dat betreft nergens echt de diepte inging. Leuke beeldjes van de voorbereidingen van de reunieconcerten en het zielige verhaal van Damon en Graham, die elkaar weer vonden. Maar slechts in vage termen wordt benoemd waar het misging, waarbij eigenlijk alleen maar geschermd wordt met het feit dat Damon, door Gorillaz, naast zijn schoenen ging lopen en Graham sinds Leisure bijna fulltime dronken was. Dit wordt dan echter weer zo naast het verhaal gelegd, dat er van een heel sterk verhaal geen sprake is.

Al met al vond ik het wel leuk om de film een keer te zien, en ik zal hem vast nog een kijken, maar volgens mij hadden ze er veel en veel meer uit kunnen halen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_80917390
Vandaag de DVD van het concert bekend. Toch wel een gemis voor de popmuziek dat ze niet meer optreden

Het plezier in de band was duidelijk te zien en wat een goede live band is het toch... Jammer dat ik ze maar 2 keer in Nederland heb gezien...
Leaf
pi_80922078
Jammer belsen, dat zijn dingen die ik ook wil weten. Ik moet de film nog kijken, de trailers zagen er goed uit.

En VancouverFan, eens. Ik treur nog regelmatig om het feit dat ik in 2009 niet naar Engeland ben afgereisd. Ik heb ze nooit gezien. Zo'n gig in een spoorwegmuseum in Colchester of in de Goldsmiths-universiteit zou leuk zijn, maar ook 'gewoon Hyde Park', daar waren gewoon kaarten voor te koop.
Stay on my arm, you little charmer
pi_81635583
Iemand nog plannen om naar de Gorillaz concerten in de UK te gaan?
Ik ga morgen proberen wat te scoren voor de O2 concerten in Londen
Leaf
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 18:24:28 #240
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_81636657
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:57 schreef VancouverFan het volgende:
Iemand nog plannen om naar de Gorillaz concerten in de UK te gaan?
Ik ga morgen proberen wat te scoren voor de O2 concerten in Londen
Gorillaz.

Gorillaz #2 - Plastic Beach
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 18:30:04 #241
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_81636925
Ik heb trouwens de laatste tijd zitten luisteren naar All the people live, maar het valt me toch vreselijk op hoe zwak Damon zingt bij de optredens. Hij haalt verschillende tonen gewoon niet en is constant buiten adem. Het lijkt er bijna dat hoe beter Graham is gaan zingen, hoe zwakker Damon klinkt, want Graham komt juist heel sterk over in nummers als Tracy Jacks, Tender en Coffee + TV.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_88798362
quote:
Blur discuss plans for 2011 reunion
Damon Albarn hints at recording new material, saying the Britpop band will 'probably do something' in January

Sean Michaels
guardian.co.uk, Tuesday 16 November 2010 11.50 GMT

Blur will "probably do something" in January, according to Damon Albarn. More than a year since their last gig together, the band recently discussed reuniting in early 2011 to work on a mysterious "small" project.

"We met up yesterday and had a really nice chat," Albarn told BBC 6 Music. "I think we'll probably do something, well we did talk about doing something, maybe, in January." Unfortunately, Albarn and co don't seem to be plotting an album or major tour. "[It will be] something small," Albarn said, "no career-based world-domination ideas."

After a six-year break, Blur reunited in 2009 for a series of celebrated concerts. They released one new song, Fool's Day, as a limited-edition 7in. This sold out, and Albarn has discussed releasing more singles. "I'm definitely going to do a few more of those 7ins," he said in May. This could be Blur's plan for January. As Albarn previously admitted: "We've got songs."

Then again, the Blur frontman more than has his hands full. Albarn is still on tour with Gorillaz, and has at least three more albums on the go: a "Tony Allen-centred" record with Flea, an Oxfam-backed project in the Congo, and a new Gorillaz LP. Plus the possibility of yet another Plastic Beach sequel, one more album with the Good, the Bad and the Queen, and the result of his aborted opera with comics writer Alan Moore. "Once I stopped seeing it as a career and just started making music, things have got a lot easier," Albarn explained. Imagine how much he could accomplish if he simply gave up sleep.
Gisteren was Damon trouwens in Amsterdam (met Gorillaz), legendarisch concert :Y.
Stay on my arm, you little charmer
pi_103735281
Inmiddels heeft Albarn weer een nieuw project: Rocket Juice And The Moon
Hij doet het nu met Flea en Tony Allen.

  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 11:30:10 #244
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103736221
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:55 schreef TUFKAL het volgende:
Inmiddels heeft Albarn weer een nieuw project: Rocket Juice And The Moon
Hij doet het nu met Flea en Tony Allen.

Ik ga er niet naar uitkijken. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_103758937
Nou Albarn is best wel een held. Ik ga er met een schuin oog naar kijken :P
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 20:57:29 #246
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103759330
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:52 schreef TUFKAL het volgende:
Nou Albarn is best wel een held. Ik ga er met een schuin oog naar kijken :P
Geef mij Coxon maar. O-)

Ik vind de sterrenstatus van Albarn gewoon een beetje onterecht en de daarbij horende porrelprojectjes als dit dan ook redelijk overbodig. Laat hem liever weer eens een echte goede popplaat schrijven.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:12:16 #247
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_103760481
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:57 schreef belsen het volgende:

[..]

Geef mij Coxon maar. O-)

Ik vind de sterrenstatus van Albarn gewoon een beetje onterecht en de daarbij horende porrelprojectjes als dit dan ook redelijk overbodig. Laat hem liever weer eens een echte goede popplaat schrijven.
Zijn andere 'projectjes' zijn anders uitermate leuk (Gorillaz, The Good The Bad & The Queen). :Y
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 21:39:15 #248
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103762576
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:12 schreef peaceman het volgende:

[..]

Zijn andere 'projectjes' zijn anders uitermate leuk (Gorillaz, The Good The Bad & The Queen). :Y
Die zijn inderdaad wel redelijk, maar het is geen Blur. O-)

En soms wel erg neigend naar gemakzuchtigheid.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_103767075
Nou ik vind ze ook leuk. We zullen zien.
  zondag 30 oktober 2011 @ 22:48:28 #250
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_103767219
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:39 schreef belsen het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad wel redelijk, maar het is geen Blur. O-)

En soms wel erg neigend naar gemakzuchtigheid.
Redelijk? Ik vind ze uitermate goed. Echt zonde dat The Good, The Bad & The Queen niet door zijn gegaan.

En waarom gemakzuchtigheid?
pi_103768362
BLUR! De muziek van mijn puberteit! Samen met OASIS natuurlijk...

Vorig jaar ook het concert van Gorillaz gezien in Amsterdam. Wat een spektakel! Maar ik zou ook graag Blur nog eens live willen aanschouwen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 23:24:39 #252
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103769416
quote:
5s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:48 schreef peaceman het volgende:

[..]

Redelijk? Ik vind ze uitermate goed. Echt zonde dat The Good, The Bad & The Queen niet door zijn gegaan.

En waarom gemakzuchtigheid?
Omdat het zelden de puntigheid van Blur haalt, maar mogelijk is dat gewoon mijn kift tegenover Damon. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:30:10 #253
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_103769699
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:24 schreef belsen het volgende:

[..]

Omdat het zelden de puntigheid van Blur haalt, maar mogelijk is dat gewoon mijn kift tegenover Damon. :P
Het hoeft ook niet de puntigheid van Blur te halen, omdat die andere projecten Blur niet zijn... ;)
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 23:57:12 #254
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103770707
quote:
3s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:30 schreef peaceman het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet de puntigheid van Blur te halen, omdat die andere projecten Blur niet zijn... ;)
Maar hier gaat het lekker wel over Blur.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_103835858
Ik ga mee met belsen in deze kwestie hoor. Al is The Good, The Bad & The Queen helemaal niet verkeerd natuurlijk, maar toch, Blur vond ik net wat beter. En dan vooral Parklife
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_103838950
quote:
5s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:48 schreef peaceman het volgende:

[..]

Redelijk? Ik vind ze uitermate goed. Echt zonde dat The Good, The Bad & The Queen niet door zijn gegaan.

En waarom gemakzuchtigheid?
TGTBATQ wordt hier nog regelmatig gedraaid :Y
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:05:33 #257
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_103993196
Topic is vandaag 10 jaar oud. :Y.

En kijk, ze zitten weer in de studio: http://www.parool.nl/paro(...)n-in-de-studio.dhtml
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_103994234
10 jaar! Wat erg!

En ik had dus serieus het plan opgevat om vandaag de nieuwe Spinvis en Plastic Beach (eindelijk) eens te gaan kopen.
I intend to live forever, or die trying.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 15:51:24 #259
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103998582
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Topic is vandaag 10 jaar oud. :Y.

En kijk, ze zitten weer in de studio: http://www.parool.nl/paro(...)n-in-de-studio.dhtml
Daar ben ik dan stiekum wel weer benieuwd naar. De laatste twee albums van Graham Coxon vielen eigenlijk ook een beetje tegen...

Deze single was darentegen wel onwijs tof:

Dit zijn recente opnamen (ook tof):

Het is jammer dat de beste man liever niet van zijn eiland komt. Ik zou hem graag weer eens willen zien. :)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 15:52:04 #260
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103998600
En natuurlijk de obligate Kinkscover. O-)

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_105415698
Ze duiken na jaren dus weer 's de studio in. Weliswaar niet voor een heel album, maartoch.. Goed nieuws :Y

Alex op NME.com
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_105567228
Ik vind Graham live erg goed, al vonden de Liam fans dat hij moest oprotten. :') Was bij het Japan benefiet concert in Londen in april, had Graham nog nooit eerder gezien (of al die anderen die er optraden, behalve Beady Eye), dus moest er gewoon heen. Hij was ook erg lief voor de fans voor en na het concert, kan ik geen commentaar op hebben. :)

Blur moet ik nog zien. Toen ze optraden in Hyde Park zat ik nog op de middelbare school, dus ik had geen geld om even naar Engeland te gaan daarvoor, jammer genoeg. Wel TGTB&TQ mee kunnen pikken vorige maand. Helden!!
pi_107847204
Blur is vandaag vijftien jaar oud (verdomme)! Dat album is uitgegroeid tot mijn favoriete Blur-album. Ze kiezen voor lo-fi, geïnspireerd door het naar mijn mening uitermate fijne geluid van Pavement, maar maken ondertussen betere liedjes dan die band. Britten zijn daar altijd beter in (vergeet hier Alex James niet, de bas maakt voor een belangrijk deel het onderscheid). Al voel ik me verplicht dat te nuanceren nu ik Crooked Rain, Crooked Rain draai.

Ik werd op deze verjaardag geattendeerd door een mooi stukje op This Is Fake DIY: Death Of A Party: 15 Years Since Blur's Britpop Death Knell.

Overigens komt Graham Coxon binnenkort met een nieuw album. Datzelfde This Is Fake DIY schrijft daarover:

quote:
Coxon describes the album as: “Improvisations, experiments in beats, rhythms. A chance to uninhibitedly make some sort of perversely sad, danceable and funny and despondent songs.” Adding “I didn’t want to get caught up in my usual struggle with trying to make things sound really posh. I didn’t want lovely 60s-sounding drums and valves.”

We describe it as "a bit of alright", or possibly "bloody brilliant".
Dat schept verwachtingen, ik verwelkom elektronicageneuzel met liefde.
Stay on my arm, you little charmer
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 23:24:42 #264
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107848356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:55 schreef tim. het volgende:
Blur is vandaag vijftien jaar oud (verdomme)! Dat album is uitgegroeid tot mijn favoriete Blur-album. Ze kiezen voor lo-fi, geïnspireerd door het naar mijn mening uitermate fijne geluid van Pavement, maar maken ondertussen betere liedjes dan die band. Britten zijn daar altijd beter in (vergeet hier Alex James niet, de bas maakt voor een belangrijk deel het onderscheid). Al voel ik me verplicht dat te nuanceren nu ik Crooked Rain, Crooked Rain draai.

Ik werd op deze verjaardag geattendeerd door een mooi stukje op This Is Fake DIY: Death Of A Party: 15 Years Since Blur's Britpop Death Knell.

Overigens komt Graham Coxon binnenkort met een nieuw album. Datzelfde This Is Fake DIY schrijft daarover:

[..]

Dat schept verwachtingen, ik verwelkom elektronicageneuzel met liefde.
Ik hoop at het nieuwe album van Graham in elk geval beter is, dan de vorige twee. Graham is en blijft natuurlijk wel een held. ^O^
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 09:22:55 #266
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107853593
quote:
Nou, dat weet ik niet, want Happiness in magazines is toch wel het beste Blur-album sinds 'Blur' uit '97. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_108189615
Nieuw liedje!

http://www.pitchfork.com/(...)g-under-the-westway/

quote:
Watch Damon Albarn and Graham Coxon Play the New Blur Song "Under the Westway"
By Jenn Pelly on February 20, 2012 at 08:39 a.m.

The perpetually busy Damon Albarn hinted in our interview last week about new activity from the reactivated Blur. As NME reports, Albarn and Graham Coxon performed a new Blur song titled "Under the Westway" at a War Child benefit show Sunday night in London.
Albarn said of the piano ballad, "we wrote this up the road a few weeks ago" and noted that "it's got a lot of words." Blur are also set to perform tomorrow night at the Brit Awards.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_108240223
Ze gaan weer optreden! 12 augustus, samen met New Order en The Specials in Hyde Park, ter afsluiting van de Olympische Spelen. Ik overweeg erheen te gaan, jammer van dat laatste. Vrijdag gaan de kaarten in de verkoop.

En vanavond (tussen nu en 23 uur Nederlandse tijd) dus hun eerste optreden sinds 2009, bij de BRIT Awards. Hier een livestream (ITV1): http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
Stay on my arm, you little charmer
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 21:25:09 #270
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_108241067
En de nieuwe single van Graham Coxon.

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 22 februari 2012 @ 10:39:19 #271
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_108254327
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_108254465
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:10 schreef tim. het volgende:
Ze gaan weer optreden! 12 augustus, samen met New Order en The Specials in Hyde Park, ter afsluiting van de Olympische Spelen. Ik overweeg erheen te gaan, jammer van dat laatste. Vrijdag gaan de kaarten in de verkoop.
Ik ga hier ook heen, straks krijg ik weer net zoveel spijt als 2009 :D *O*
pi_108288152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik ga hier ook heen, straks krijg ik weer net zoveel spijt als 2009 :D *O*
Dat speelt ook bij mij mee, ik heb enorme spijt gehad dat ik toen niet ben gegaan. Ik vond de optredens in 2009 heel goed (op tv), het optreden gisteren bij de BRIT awards vond ik een enorme deceptie. Maar dat brengt me niet aan het twijfelen. Ik twijfel alleen vanwege de datum: het is de afsluiting van de Olympische Spelen, ik ben bang dat het dan druk en duur is in Londen, en ik vrees dat de OS een bepaald publiek aantrekken. Hoe denk jij hierover? Overigens zou het ook kunnen dat Blur meer optredens gaat aankondigen, dan zou ik me genaaid voelen. Ik vlieg veel liever over voor een intiem concert in Colchester.
Stay on my arm, you little charmer
pi_108288289
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:15 schreef tim. het volgende:

[..]

Dat speelt ook bij mij mee, ik heb enorme spijt gehad dat ik toen niet ben gegaan. Ik vond de optredens in 2009 heel goed (op tv), het optreden gisteren bij de BRIT awards vond ik een enorme deceptie. Maar dat brengt me niet aan het twijfelen. Ik twijfel alleen vanwege de datum: het is de afsluiting van de Olympische Spelen, ik ben bang dat het dan druk en duur is in Londen, en ik vrees dat de OS een bepaald publiek aantrekken. Hoe denk jij hierover? Overigens zou het ook kunnen dat Blur meer optredens gaat aankondigen, dan zou ik me genaaid voelen. Ik vlieg veel liever over voor een intiem concert in Colchester.
Haha, reken er maar op dat het druk wordt en de prijzen zijn nu al om te huilen. Als ik naar Londen ga dan slaap ik wel ergens buiten de stad of nog verder weg om het enigszins betaalbaar te houden en ben ik alleen de dag zelf in Londen en dan ook weer zo snel mogelijk weg. De eerste festivals buiten de UK zijn al bevestigd, jammer alleen dat de sfeer daar niet hetzelfde is.
pi_108336823
Dat ging pretty easy! :D
  Moderator zondag 25 maart 2012 @ 13:21:51 #276
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_109488728
Het nieuwe album van Graham Coxon staat online bij The Guardian. Het is, eh, tja, anders. :P

http://www.guardian.co.uk(...)aham-coxon-a-e-album

Maar niet slecht. :)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_109531435
Zei Coxon laatst niet dat er zeker nog een nieuw Blur-album zou komen? :P
http://oor.nl/#news/10258/waarschijnlijk_geen_nieuw_album_blur
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 09:28:57 #278
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_110126158
quote:
'Blur stopt met muziek en toeren'

Damon Albarn denkt dat zijn band Blur niet lang meer bestaat. De zanger laat weten dat er hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe cd's meer komen van de Britse band. Ook zijn er geen plannen om na de zomer nog op te treden.

De band treedt deze zomer op in onder meer het Londense Hyde Park, om de Olympische Spelen af te sluiten.

Op de vraag of Blur na dit optreden het podium nog betreedt, antwoordt Albarn kort. "Nee, niet echt", zegt hij in een interview met de Britse krant The Guardian. Ook is het volgens Albarn 'onwaarschijnlijk' dat zijn virtuele band Gorillaz ooit nog nieuw materiaal uitbrengt.

Lastig

De samenwerking met zijn Blur-collega's verloopt volgens Albarn niet meer altijd even soepel. "Ik kan makkelijk samenwerken met Graham Coxon", vertelt de zanger. "Het is moeilijker om aansluiting te vinden bij de andere twee. Het gaat prima als we live spelen, de magie is er nog steeds. Maar het is lastig om nieuw materiaal op te nemen en invloeden uit te wisselen."

Blur bestaat naast Albarn uit Alex James, Graham Coxon en Dave Rowntree. De band werd eind jaren tachtig opgericht en scoorde hits als There's No Other Way, Girls & Boys en Country House.

Hun laatste studioalbum Think Tank dateert uit 2003. Al jaren doen geruchten de ronde dat de Britten opnieuw de studio induiken voor een nieuwe plaat.
Nu ligt het probleem bij James en Rowntree? :P

Wel opmerkelijk hoe, schijnbaar, in een simpel krantenartikel twee legendarische bands worden opgedoekt.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  donderdag 19 april 2012 @ 01:07:20 #279
159761 Arn0
Abbey Road
pi_110517550

21 disc boxset _O_ _O_ _O_

http://blur.co.uk/blur21/

[ Bericht 6% gewijzigd door Arn0 op 19-04-2012 01:15:16 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator donderdag 19 april 2012 @ 07:26:20 #280
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_110519430
quote:
Ik heb geloof ik het merendeel al. :@

Maar de rarities zien er goed uit en eindelijk verschijnt ook Showtime op dvd, die heb ik vroeger grijs gekeken. :Y

Alleen jammer dat er niet ook een bundeling is gemaakt van, bijvoorbeeld, de Mtv-optredens bij Ray Cokes, waar ze ook altijd live optraden. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 20:24:43 #281
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_110690078
Ook Damon's operaalbum Dr. Dee staat gestreamed bij The Guardian. Ik wordt er persoonlijk niet warm of koud van: klik.

En een compleet interview
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_110862681
Er gaat vrij binnenkort goed nieuws over ieder geval Albarn en waarschijnlijk Blur vrijkomen, schijnt het. Ik ben benieuwd.
pi_110865949
Sorry mensen, het valt wat tegen
http://3voor12.vpro.nl/#!(...)ert-Damon-Albarn.htm
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:17:48 #284
159761 Arn0
Abbey Road
pi_110905593
quote:
Mwah, tegenvallen, een exclusieve akoestische sessie van zo'n drukbezette legend vind ik heel wat. Ben benieuwd welke nummers hij gaat spelen, hopelijk niet alleen solo materiaal.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 22:05:39 #285
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_111182895
En de soap gaat door. :')

quote:
Damon Albarn sluit nieuw werk Blur niet uit

Damon Albarn bezocht vrijdag de Desmet Studio’s te Amsterdam om een voorproefje van zijn soloplaat Dr Dee te geven. Daar zei hij met een Blur-collega de studio in geweest te zijn.

Ofschoon de showcase van 3VOOR12 in het teken stond van Dr Dee, konden enkele aanwezigen het niet laten om over Blur te beginnen. "Ik heb gisteren nog met Graham Coxon in de studio gespeeld", bekent hij. En hoewel Albarn over de toekomst van Blur geen concrete antwoorden durft te geven, sluit hij niks uit. "Laten we het gewoon afwachten. Dan zien we het vanzelf."

Albarn vertelde het publiek wel dat This Is A Low zijn favoriete nummer van Blur is. Tijdens de showcase speelde Albarn onder meer Apple Carts en The Marvelous Dream van zijn nieuwe album. Hierop werd hij begeleid door twee muzikanten op fluit en orgel. Het was de eerste keer dat Albarn in deze bezetting te zien was.

Liedjescyclus

Dr Dee is een Engelse opera die de zanger en componist schreef samen met theatermaker Rufus Norris. Het stuk is gebaseerd op het leven van John Dee, de medische adviseur van Elizabeth I. "Zelf noem ik het liever geen opera, maar een liedjescyclus met dramatische stukken", aldus de frontman van Blur.

"Ik heb het album vanuit mijn hart geschreven", zegt hij over de inhoud van Dr Dee. Op de plaat werkte Albarn samen met talloze gastmuzikanten, iets wat volgens hem een lastige taak was. "Het was moeilijk om de juiste zangers en zangeressen te kiezen", legt hij. "Het was een soort auditie waarbij ik de jury moest spelen."
bron: nu.nl

_O-
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 22:06:38 #286
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_111182929
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:23:46 #287
13973 ranja
image means nothing
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:45:33 #288
13973 ranja
image means nothing
pi_111184791
Zou Blur hier nog geld van krijgen?
  Moderator zondag 6 mei 2012 @ 10:26:04 #289
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_111196518
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:23 schreef ranja het volgende:
Had ik deze al eens gepost?

Grappig gedaan. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_111614995
Yes!!!! Net kaarten gescoord voor een van de warm-up shows in augustus! *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_111627771
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:04 schreef Felixa het volgende:
Yes!!!! Net kaarten gescoord voor een van de warm-up shows in augustus! *O*
Ja vet man, ik ook. Plus Hyde Park natuurlijk. *O*
pi_111630406
Best wel opvallend dat voor 3 van de 4 shows nog steeds presale kaarten zijn te krijgen, ik had gedacht dat het razendsnel zou uitverkopen.
pi_111634766
Nu niet meer toch? Er kwamen overdag af en toe nog wel kaarten vrij.

Wanneer ga jij? Wij gaan 5 augustus naar Wolverhampton.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_111635784
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:52 schreef Felixa het volgende:
Nu niet meer toch? Er kwamen overdag af en toe nog wel kaarten vrij.

Wanneer ga jij? Wij gaan 5 augustus naar Wolverhampton.
Plymouth, ik vraag me alleen nu wel af waarom ik voor zo'n uithoek heb gekozen. :P
pi_111635887
Alleen Margate is nu uitverkocht.
pi_111636052
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:18 schreef MCH het volgende:
Alleen Margate is nu uitverkocht.
Vreemd, bij mij staan ze allemaal op "rood".

Ah, ik zie het al. Je moet echt die ene link gebruiken. :P
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 16 mei 2012 @ 19:30:14 #297
159761 Arn0
Abbey Road
pi_111636422
Is het niet zo dat het een speciaal pre-sale systeem is waarbij geleidelijk aan terug kaarten vrij komen? Anders kan het écht niet dat ze niet allemaal uitverkocht zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_111636561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:30 schreef Arn0 het volgende:
Is het niet zo dat het een speciaal pre-sale systeem is waarbij geleidelijk aan terug kaarten vrij komen? Anders kan het écht niet dat ze niet allemaal uitverkocht zijn.
Lijkt me niet, het zijn echt kleine venues waar ze spelen. Geloof 1900, 3100 (2x) en 4000.
  woensdag 16 mei 2012 @ 21:54:49 #299
159761 Arn0
Abbey Road
pi_111643355
Oké cool, wij gaan nu ook naar Wolverhampton _O_ Wel de dag erna. Heb er verdorie veel zin in.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_113352103
Maandag 2 juli twee nieuwe nummers live gespeeld vanaf een dak ergens in Londen. :)
(laat ik nou net 2 juli op vakantie gaan -O- )

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_113695420
Blur #2

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2012 22:46:33 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')