abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:08:50 #1
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31256705


Clubgegevens

Naam: Nijmegen Eendracht Combinatie
Opgericht: 15 november 1900
(Als: Eendracht, fusie met Nijmegen in 1910)
Clubkleuren: Rood-Groen-Zwart
Stadion: De Goffert
Capaciteit: 12.500



Trainer/coach: Cees Lok


Thuis-tenue:
Shirt: Rood-Groen-Zwart
Broek: Zwart
Kousen: Zwart of wit

Uit-tenue:
Shirt: Wit met Rood-Groen-Zwarte baan
Broek: Wit
Kousen: Wit

Internetsite: www.nec-nijmegen.nl

Programma seizoen 05/06:

zo. 14 augustus N.E.C. - FC Utrecht
za. 20 augustus FC Twente - N.E.C.
za. 27 augustus N.E.C. - RKC Waalwijk
zo. 11 september Feyenoord - N.E.C.
za. 17 september N.E.C. - NAC Breda
vr. 23 september SC Heerenveen - N.E.C.
zo. 2 oktober AZ - N.E.C.
za. 15 oktober N.E.C. - RBC Roosendaal
vr. 21 oktober Heracles Almelo - N.E.C.
zo. 30 oktober 16:30 u. N.E.C. - Sparta
zo. 6 november N.E.C. - Ajax
za. 19 november ADO Den Haag - N.E.C.
zo. 27 november N.E.C. - Willem II
zo. 4 december N.E.C. - Vitesse
vr. 9 december Roda JC - N.E.C.
zo. 18 december FC Groningen - N.E.C.
ma. 26 december N.E.C. - PSV
vr. 30 december Sparta - N.E.C.
zo. 15 januari Ajax - N.E.C.
zo. 22 januari N.E.C. - ADO Den Haag
za. 28 januari Wilem II - N.E.C.
zo. 5 februari RKC Waalwijk - N.E.C.
wo. 8 februari N.E.C. - Feyenoord
zo. 12 februari FC Utrecht - N.E.C.
vr. 17 februari N.E.C. - FC Twente
vr. 24 februari RBC Roosendaal - N.E.C.
vr. 3 maart N.E.C. - AZ
za. 11 maart N.E.C. - Heracles Almelo
za. 18 maart PSV - N.E.C.
za. 25 maart N.E.C. - FC Groningen
za. 1 april N.E.C. - SC Heerenveen
za. 8 april NAC Breda - N.E.C.
wo. 12 april N.E.C. - Roda JC
zo. 16 april Vitesse - N.E.C.

Evt. play-offs worden gespeeld vanaf 22 april t/m 14 mei

Vorige Topics:

NEC-Nijmegen Topic #1? - We gaan voor het linker rijtje
NEC-Nijmegen deel 2 - We gaan voor mooi voetbal :)
NEC - Nijmegen deel 3: Waar blijft toch die spits??

[ Bericht 1% gewijzigd door Lionheaad op 07-10-2005 16:14:57 ]
wordt aan gewerkt....ben net terug
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:11:50 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31256807
niet meer op zoek naar een spits?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:16:30 #3
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31256943
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:11 schreef rubbereend het volgende:
niet meer op zoek naar een spits?
De supporters niet....
Alleen de clubleiding snapt de supporters niet
wordt aan gewerkt....ben net terug
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:42:20 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31257764
k vind eigenlijk dat er een plaatje van de oude Goffert bij moet in de OP, die was wel heel mooi
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31260888
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:42 schreef rubbereend het volgende:
k vind eigenlijk dat er een plaatje van de oude Goffert bij moet in de OP, die was wel heel mooi
ik krijg weer heimwee naar de wielerbaan...en het scorebord dat per hand gewijzigd moest worden
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:39:13 #6
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_31261457
NEC
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:17:50 #7
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31326794


The Good Old Day's....vol stadion met 30.000 man
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_31415143
De Spion van Roosendaal

Dolf Roks heeft het hem al gevraagd. Hoe NEC dat eigenlijk doet, bij die spelhervattingen. Nou, dat heeft Arjan Ebbinge de trainer van RBC eens precies uitgelegd. Deze week volgt nog meer informatie. „Ik moet er nog even achter zien te komen hoe ze gaan spelen.“ Een geweldig belangrijk duel natuurlijk, dat van zondag tussen de staartploegen NEC en RBC. ‘Nijmegen’ en ‘Roosendaal’ kunnen zich geen nederlaag veroorloven, amper zelfs een gelijkspel. Voor het ‘degradatieduel’ gaat dan ook alles uit de kast. Ook bij NEC dat per se De Goffert goed gevuld wil hebben. En het publiek probeert te verleiden met twee tickets - thuis tegen RBC en Sparta - voor de prijs van één. ‘Zonder clubkaartverplichting!’

En RBC, dat heeft Arjan Ebbinge. De centrale verdediger speelt niet, vanwege een schorsing, maar kan wel anderszins van dienst zijn. En daar is Ebbinge niet te beroerd voor, zegt hij. De afgelopen twee seizoenen kwam hij uit voor NEC. Hij heeft er nog veel contacten en woont nog altijd in Nijmegen, vlak bij het stadion.

Ebbinge: „Dan laat ik m’n hond uit in het park en dan wip ik vaak even binnen. NEC leeft in NIjmegen, ik zit daar nog helemaal tussen. Al ga ik m’n huis daar nu hopelijk snel verkopen. Nu praat ik haast nog dagelijks met de mensen daar, de fans met name, en lees ik alles over NEC in de plaatselijke en regionale pers.“

Zo weet Ebbinge, zegt hij, dat de druk bij NEC momenteel minstens zo groot is als bij RBC. „Eerder nog groter. Het wordt een heel beladen wedstrijd. NEC heeft voor de competitiestart natuurlijk zwaar ingezet op het linkerrijtje. Als ze zondag verliezen, dan zal het daar flink gaan rommelen. Van mensen binnen de club heb ik gehoord dat het dan wel eens mis zou kunnen gaan. De trainer heeft al geroepen dat ze uit de eerstkomende drie wedstrijden, tegen ons, Sparta en Heracles, negen, of in elk geval zeven punten gaan halen. Hij legt de druk er dus zelf op. Het kan lukken, maar als dat niet zo is, dan kan het voor NEC net zo goed een rampzalige reeks worden.“

Over de sterke en zwakke punten van zijn vroegere club: „NEC is doorgaans gevaarlijk in de spelhervattingen. Daar trainen ze veel op. Onze technische staf heeft me ernaar gevraagd. Ik heb ze natuurlijk aangegeven hoe ze dat deden bij NEC, toen ik er nog zat. Dat Barreto niet mee kan doen, is zonder meer in ons voordeel, ja.“

Zwak punt bij de Nijmeegse ploeg is, volgens Ebbinge, de omschakeling. „Daarom vind ik persoonlijk dat wij hun het spel moeten laten maken en niet zover vooruit moeten spelen als we dat bijvoorbeeld in de vorige wedstrijd tegen NAC deden. NEC heeft het moeilijk als het zelf een oplossing moet zoeken. Wij moeten toeslaan vanuit hun balverlies. We hebben daar voorin wel de snelheid voor.“

Hoe jammer vindt hij het dat hij er zondag zelf niet bij is. „Ja, dat is heel erg balen. De eerste keer dat je daar terugkeert. Ik was heel nieuwsgierig naar de club, naar de reactie van het publiek. Ik vind het nog steeds ook niet terecht, die twee gele kaarten tegen NAC. Die tweede met name, dat was echt geen zware overtreding. Tegen die eerste gele kaart kijk ik, bij nader inzien, anders aan. In de wedstrijd dacht ik dat ik een duw kreeg van Van Hooijdonk en daardoor hands veroorzaakte. Maar nadat ik de tv-beelden goed heb gezien, moet ik zeggen: het klopt niet helemaal, wat die hand daar deed.“
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:51:46 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31436740
Nou, ik zit al te rillen. Die Ebbinge toch.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_31436800
Die Eppie is goud waard.
That's all folks!
pi_31442985
In dit geval wint NEC simpel, want Ebbinge is als voetballer al niets en als spion vermoedelijk nog veel minder.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:19:30 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31466631
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
In dit geval wint NEC simpel, want Ebbinge is als voetballer al niets en als spion vermoedelijk nog veel minder.
hij gaf een interview over de wedstrijd in de Goffert, dus bij de club zullen ze er ook niet zo bang voor zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31491285
Hoera, de drie punten zijn binnen. Jammer dat het weer tot de laatste minuten moest duren voordat de zege was veilig gesteld.
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:17:14 #14
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_31491405
Ik had geld ingezet op onder andere deze wedstrijd... met een gelukkige afloop.
Ons cluppie speelde niet heel goed, maar ja, de punten zijn binnen en daar ging het om!

Vrijdag aanstaande LIVE op rtl 5: Heracles-NEC
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
pi_31491743
Zeg maar gerust, dat ze erg slecht speelden. Dit RBC had dik opgerold moeten worden. Zoveel gemiste kansen.

Ook werden er weer domme kaarten gepakt, zeker die van Van den Eede.
pi_31511482
Iemand de Gelderlander van vanochtend gelezen? Van Den Eede's uitlatingen over het publiek.. 'Denken ze dat we AC Milan zijn?'..

Genoeg reden om uit te fluiten gister, maar hij heeft wel een punt..
I don't really come from outer space || Last.fm
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:25:00 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31511559
Idd, het publiek (lees: successupporters die alleen kwamen kijken door het successeizoen met de Nees) moet z'n bek eens houden.

Als ze gewoon hun best niet doen: oke, maar als ze keihard knokken en het gewoon niet veel beter gaat mag het ook wel wat minder.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_31511596
Hoewel ik NEC een warm hart toedraag als PSV'er, denk ik toch dat je de TT beter kan laten veranderen in:"we gaan voor de na-competitie". Al zijn er dit weekend gelukkig 3 belangrijke punten gepakt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:40:55 #19
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31511911
Van sommige spelers denk ik toch weleens: "Kom op, iets meer inzet moet toch kunnen".
NEC hoeft van mij geen gekke dingen te laten zien, als ze de punten die ze moeten pakken dan ook maar pakken.

Voor de rest ben ik tevreden met de 3 punten en heb ik het volle vertouwen dat ze de play-offs gaan halen.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_31517677
Ik ben al blij als ze de nacompetitie ontlopen, maar goed dat ben ik altijd.
pi_31536564
Met dit systeem zitten we nog steeds in de race voor Champions Leauge, dat is dan wel weer mooi.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:34:36 #22
85985 cazzie
i am online therefore i am
pi_31614586
ik trakteer
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 22 oktober 2005 @ 06:44:54 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31621462
4-4-2 dat heb k ergens eerder gepost
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31623619
Sterke openingsfase hoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31625680
Twee goede overwinningen op rij, maar wel tegen de zwakste tegenstanders uit de competitie lijkt me. Ik vond Heracles nog slechter dan RBC.
I don't really come from outer space || Last.fm
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')