abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_31109940
Valse Stemmingmakerij van BB?

Nederland is een democratie…we mogen stemmen, maar gebrek aan vertrouwen in ‘betere tijden’ maakt, dat in toenemende mate slechts een kleine meerderheid hiervan gebruik maakt. Het lijkt een vorm van apathie waarin de gemiddelde Nederlander zich berust. “Of je nu wel of niet stemt…positief of negatief…het wordt er allemaal toch niet beter op“ lijkt men te denken…Er is niets nieuws onder de zon…Of…toch wel?

Een politiek beest binnen het creatieve team van Big Brother zag het licht…Eureka!…We gaan positief stemmen deze keer!…Dat is beter voor het moreel…en voor de kas van BB5!

Stemmen is democratisch…negatief stemmen demoniserend…en positief stemmen klinkt bijna theocratisch…(een Goddelijke regeringsvorm)… Maar Big Brother is niet alleen gemeen, maar kan ook lief zijn…BB denkt tenminste na over de psychologische impact bij de be(ver)oordeling van z’n bewoners! Door positieve stemming te worden weggestuurd klinkt bijna als een voorrecht. Ook degenen die (positief) stemmen hoeven nu tenminste geen schuldgevoel te hebben over een openlijke verklaring een pesthekel te hebben aan de persoon waarop ze niet stemmen…

Rikkert was de eerste genomineerde die uiterst gelukkig was met deze positieve stemming!…Rikkert glunderde tussen zijn lokken door en was dolblij dat Nederland hem toch aardig vond…er was immers niemand,..maar dan ook echt niemand, die hem had weggestemd…en wat is er prettiger dan door een positieve stemming je koffers te kunnen pakken?!

In de liveuitzending van donderdag 29 september werd opeens pijnlijk duidelijk welk een kromme impact een postieve stemming teweeg kan brengen…Roel had 38% van de stemmen…Lieske en Ralph beiden 31%. De aandacht van Bridget ging volledig uit naar deze twee die met gelijke kansen afhankelijk werden van het SMS bombardement dat uiteindelijk zou bepalen wie positief naar huis mocht…

Dat half Nederland nu positief zou gaan stemmen voor Lieske of Ralph, bracht blijkbaar niemand op het idee dat er geen mens meer op Roel zou stemmen…hij stond immers met 38% bovenaan. In feite zouden degenen die voordien op Roel hadden gestemd ook opnieuw hun stem moeten uitbrengen…de voorstanders van Lieske en Ralph hadden immers ook al eerder hun stem uitgebracht om hen naar die 31% te brengen…Hoe waar (of eigenlijk hoe krom), toen bleek dat uiteindelijk Lieske naar 38% was gestegen…Roel naar 36% was gezakt en Ralph dus nog maar 26% overhield.

Stel je voor dat Ralph evenredig veel stemmen had gekregen als in de stijging van Lieske, en ze beiden naar 35% waren opgeklommen, of Lieske naar 37% en Ralph naar 33%…dan had Roel nog maar 30% van de stemmen gehad en zou hij, (die eigenlijk het meest populair was), het huis moeten verlaten…Een zogenaamde negatieve stemming is hiermee uiteindelijk dus postief, omdat het een onvervalst beeld geeft van de werkelijkheid…wie niet meer gewenst is gaat naar huis!

Maar al doet deze vorm van stemming geen recht aan onze wens de wereld te verbeteren…het levert wel wat op!…althans voor Talpa…Voor een negatieve stemming hoef je maar 1 SMSje te verzenden en voor een positieve stemming een meervoud daarvan. De gemiddelde prijs voor het versturen van een SMS'je in Nederland ligt op 21 cent. (Het Europese gemiddelde ligt op slechts 15 eurocent)... En dat terwijl de kostprijs van een SMS'je slechts 2 à 3 cent bedraagt.[ Bron: Planet Multimedia | 23 jun 2004 - 23:59] Dat levert Talpa dus een winst op van circa 19 cent per SMS’je.

Dat alles in aanmerking genomen maakt het voor de postitieve stemmer uiteindelijk dus Zero-Positief…Tja…dat is nog eens ‘stemmingmakerij’…en uiteindelijk is dat toch weer waar Big Brother voor staat…



pi_31110033
Nee, sorry. Het leest gewoon ontzettend kut.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:34:48 #3
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_31110076
Als je je lay-out nou zodanig aanpast dat ie leesbaar is, ga ik het lezen, eerder niet.
pi_31110080
op de plaats waar nu …: staat horen gewoon 3 punten te staan...ik begrijp dan ook niet waarom dit programma het vertaald naar bovenstaande...
pi_31110109
Het klopt inderdaad. Donderdag werd er ineens gestemd op Ralph en Lieske en daardoor had Roel er zo maar uit kunnen vliegen. Had ik ook al bedacht. Op zich is dat erg vreemd natuurlijk.
---- gaat winnen
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:36:46 #6
27929 piere
doe mij maar bier
pi_31110132
layout = kut dus overslaan die hap
fok you ja!
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:37:29 #7
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31110155
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:30 schreef James_Pink het volgende:
Valse Stemmingmakerij van BB?

Nederland is een democratie…we mogen stemmen, maar gebrek aan vertrouwen in ‘betere tijden’ maakt, dat in toenemende mate slechts een kleine meerderheid hiervan gebruik maakt. Het lijkt een vorm van apathie waarin de gemiddelde Nederlander zich berust. “Of je nu wel of niet stemt…positief of negatief…het wordt er allemaal toch niet beter op“ lijkt men te denken…Er is niets nieuws onder de zon…Of…toch wel?

Een politiek beest binnen het creatieve team van Big Brother zag het licht…Eureka!…We gaan positief stemmen deze keer!…Dat is beter voor het moreel…en voor de kas van BB5!

Stemmen is democratisch…negatief stemmen demoniserend…en positief stemmen klinkt bijna theocratisch…(een Goddelijke regeringsvorm)… Maar Big Brother is niet alleen gemeen, maar kan ook lief zijn…BB denkt tenminste na over de psychologische impact bij de be(ver)oordeling van z’n bewoners! Door positieve stemming te worden weggestuurd klinkt bijna als een voorrecht. Ook degenen die (positief) stemmen hoeven nu tenminste geen schuldgevoel te hebben over een openlijke verklaring een pesthekel te hebben aan de persoon waarop ze niet stemmen…

Rikkert was de eerste genomineerde die uiterst gelukkig was met deze positieve stemming!…Rikkert glunderde tussen zijn lokken door en was dolblij dat Nederland hem toch aardig vond…er was immers niemand,..maar dan ook echt niemand, die hem had weggestemd…en wat is er prettiger dan door een positieve stemming je koffers te kunnen pakken?!

In de liveuitzending van donderdag 29 september werd opeens pijnlijk duidelijk welk een kromme impact een postieve stemming teweeg kan brengen…Roel had 38% van de stemmen…Lieske en Ralph beiden 31%. De aandacht van Bridget ging volledig uit naar deze twee die met gelijke kansen afhankelijk werden van het SMS bombardement dat uiteindelijk zou bepalen wie positief naar huis mocht…

Dat half Nederland nu positief zou gaan stemmen voor Lieske of Ralph, bracht blijkbaar niemand op het idee dat er geen mens meer op Roel zou stemmen…hij stond immers met 38% bovenaan. In feite zouden degenen die voordien op Roel hadden gestemd ook opnieuw hun stem moeten uitbrengen…de voorstanders van Lieske en Ralph hadden immers ook al eerder hun stem uitgebracht om hen naar die 31% te brengen…Hoe waar (of eigenlijk hoe krom), toen bleek dat uiteindelijk Lieske naar 38% was gestegen…Roel naar 36% was gezakt en Ralph dus nog maar 26% overhield.

Stel je voor dat Ralph evenredig veel stemmen had gekregen als in de stijging van Lieske, en ze beiden naar 35% waren opgeklommen, of Lieske naar 37% en Ralph naar 33%…dan had Roel nog maar 30% van de stemmen gehad en zou hij, (die eigenlijk het meest populair was), het huis moeten verlaten…Een zogenaamde negatieve stemming is hiermee uiteindelijk dus postief, omdat het een onvervalst beeld geeft van de werkelijkheid…wie niet meer gewenst is gaat naar huis!

Maar al doet deze vorm van stemming geen recht aan onze wens de wereld te verbeteren…het levert wel wat op!…althans voor Talpa…Voor een negatieve stemming hoef je maar 1 SMSje te verzenden en voor een positieve stemming een meervoud daarvan. De gemiddelde prijs voor het versturen van een SMS'je in Nederland ligt op 21 cent. (Het Europese gemiddelde ligt op slechts 15 eurocent)... En dat terwijl de kostprijs van een SMS'je slechts 2 à 3 cent bedraagt.[ Bron: Planet Multimedia | 23 jun 2004 - 23:59] Dat levert Talpa dus een winst op van circa 19 cent per SMS’je.

Dat alles in aanmerking genomen maakt het voor de postitieve stemmer uiteindelijk dus Zero-Positief…Tja…dat is nog eens ‘stemmingmakerij’…en uiteindelijk is dat toch weer waar Big Brother voor staat…



En hier een leesbare versie als het goed is.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:38:12 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_31110182
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:34 schreef James_Pink het volgende:
op de plaats waar nu …: staat horen gewoon 3 punten te staan...ik begrijp dan ook niet waarom dit programma het vertaald naar bovenstaande...
Plak anders je originele tekst eerst effe in Notepad, en copy-paste het daarna naar je OP. Zouden die tekens weg moeten zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_31110187
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:37 schreef flugeltje het volgende:
En hier een leesbare versie als het goed is.
Leesbaar wel.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:40:04 #10
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_31110250
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:38 schreef dwerg het volgende:

[..]

Leesbaar wel.
Duidelijk? Nee...
pi_31110364
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:40 schreef ScienceFriction het volgende:
Duidelijk? Nee...
Misschien kan Dromenvanger uitleggen wat de topicstarter bedoelt.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:44:07 #12
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31110390
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:43 schreef dwerg het volgende:

[..]

Misschien kan Dromenvanger uitleggen wat de topicstarter bedoelt.


Ik denk dat zelfs Dromenvanger zich daar niet aan zal wagen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_31112483
Mijn IQ zal wel niet toereikend zijn, want ik snap er de helft niet van
pi_31113548
Die tekst is m.i. niet meer dan een 1+1 sommetje met wat moeilijke woorden..
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:58:30 #15
1464 ART
FOK!member
pi_31115077
Helder verhaal hoor. Maar ja, je moet dan wel meer dan twee regels durven lezen.

Het past inderdaad bij Talpa: positief stemmen om iemand 'erin' te houden en niet iemand 'eruit' stemmen. Waarmee ze meteen een eenzijdige hatecampaign neutraliseren. Zoals bijvoorbeeld op Fok zou worden gestart zodra Rob of Tanja genomineerd staan (geheel terecht overigens).

Dat psychologische effect van de tussenstand van Lieske & Ralph 31 % en Roel 38 % had ik ook bedacht. Ze brachten het ook een beetje zo. Hou Ralph of Lieske erin! Al sluit ik me aan bij posters in andere topics dat die hele tussenstand fake was. De verschillen van daarna waren onmogelijk anders dan bij een heel klein aantal sms-ers.


Het is het Gesprek waar het om draait
pi_31119501
Dude, het is zondag.
pi_31126508
Wat een kwazelverhaal .
pi_31227314
Het valt me nu pas op... dat deze user dezelfde irritante stijl van typen heeft... als RM-rf...
I intend to live forever, or die trying.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 13:46:47 #19
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31228878
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:58 schreef ART het volgende:
Het past inderdaad bij Talpa: positief stemmen om iemand 'erin' te houden en niet iemand 'eruit' stemmen.
Die regel is toch al ergens tijdens BB3 of BB4 ingevoerd?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_31234467
Fokkers stemmen niet via sms dus dit heeft weinig zin. Als je een beetje d eregels van BB kent maak je je hier ook niet zo druk om. Het gaat gewoon om het maximaal te genereren smssjes.

Ralph was niet meer nodig de verhaal lijn met Nathalie was afgelopen. Kortom Ralph was exit gaan ongeacht wie er stemde ongeacht wie er favoriet is. De percentages worden fake voorgesteld maar hadden te maken met maximale opbrengst. Roel was al zeker, hij had toen zijn rookopdracht binnnen en werd positief naar voren gebracht. Kortom Ralph en Lieske zaten op de schopstoel waarvan het leek dat je sms nog de stemming kon beinvloeden. Voor Roel werd toch niet gebeld want die was al safe.
pi_31234699
Natuurlijk klopt het verhaal van de topicstarter, maar dat is toch ook logisch?? Alsof Talpa uit liefde voor de kijker programma's op de buis brengt, ze willen toch gewoon geld verdienen??

Daarnaast denk ik inderdaad dat het geen flikker uitmaakt.
Ik meende van de week ergens op te vangen (radio 3 wellicht??) dat er een script was gevonden bij Talpa of het BB huis in de buurt, met wat er moet gaan gebeuren en wie er weggaan in welke volgorde. Talpa zou er alles aan doen het script terug te krijgen en de inhoud geheim te houden.
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 17:56:14 #22
128220 Peter6000
pi_31235110
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:39 schreef muizemeis het volgende:
Ik meende van de week ergens op te vangen (radio 3 wellicht??) dat er een script was gevonden bij Talpa of het BB huis in de buurt, met wat er moet gaan gebeuren en wie er weggaan in welke volgorde. Talpa zou er alles aan doen het script terug te krijgen en de inhoud geheim te houden.
Klinkt als een roddel van Chantal

GNA GNA GNA
pi_31245571
Wie is RM-rf?
pi_31344308
Een ouwe zemelaar. Maar hij wordt zeer gerespecteerd op GoT hoor.
I intend to live forever, or die trying.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')