abonnement Unibet Coolblue
pi_31097944
Aangezien Lishe en ik een verhuizing in ons vooruitzicht hebben, ben ik wat dingen aan het voorbereiden.

De badkamer in ons toekomstige huis heeft een douche in een soort van nis, nu heb ik heel internet al afgezocht naar goede / goedkope glazen douche deuren, maar ik heb nog weinig kunnen vinden.

Ok, volledige deuren heb ik een paar van gevonden, maar nog niet echt veel keuze, en echt goedkoop zijn ze niet (niet dat ik dat verwacht). Nu heb ik er ook over nagedacht om misschien de deur te laten maken.

De exacte maten heb ik nog niet, maar het zal rond 1m bij 2m zijn, waar de 1m de breedte is ofcourse.

Kan ik gewoon iemand een gehad stuk glas laten snijden op die maten (iets minder natuurlijk) en er een beslag in laten zetten? Of zijn er meer dingen waar ik op moet letten? Zijn douchedeuren meestal van veiligheidsglas (van dat glas wat uit elkaar valt in miljoenen stukjes?).

Ik hoop dat er hier iemand wat meer informatie over dit soort dingen weet, want ik ben toch erg benieuwd wat beter en/of goedkoper is.
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 23:20:31 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31100948
Je kunt bij een deurenspeciaalzaak glazen deuren kopen.

Is dat misschien een idee?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31101083
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:45 schreef XTracer het volgende:
Aangezien Lishe en ik een verhuizing in ons vooruitzicht hebben, ben ik wat dingen aan het voorbereiden.

De badkamer in ons toekomstige huis heeft een douche in een soort van nis, nu heb ik heel internet al afgezocht naar goede / goedkope glazen douche deuren, maar ik heb nog weinig kunnen vinden.

Ok, volledige deuren heb ik een paar van gevonden, maar nog niet echt veel keuze, en echt goedkoop zijn ze niet (niet dat ik dat verwacht). Nu heb ik er ook over nagedacht om misschien de deur te laten maken.

De exacte maten heb ik nog niet, maar het zal rond 1m bij 2m zijn, waar de 1m de breedte is ofcourse.

Kan ik gewoon iemand een gehad stuk glas laten snijden op die maten (iets minder natuurlijk) en er een beslag in laten zetten? Of zijn er meer dingen waar ik op moet letten? Zijn douchedeuren meestal van veiligheidsglas (van dat glas wat uit elkaar valt in miljoenen stukjes?).

Ik hoop dat er hier iemand wat meer informatie over dit soort dingen weet, want ik ben toch erg benieuwd wat beter en/of goedkoper is.
Je kan een deur op maat laten maken bij veel glas bedrijven. Zij verzorgen ook alle gaten voor beslag en/of deurknop e.d. Deze dingen -moeten- voor het verhardingsprocess er ingezaagd worden. Na het uitharden van het veiligheids glas kunnen er geen bewerkingen meer op het glas worden uitgevoerd. Ook wordt doorgaans een zijde van de deur gecoat met water afstotend materiaal.

Ik heb zelf een offerte voor een douche-wand aangevraagd. En dit kwam er uit:

Douchewand met een afmeting van 1300 x 2000 mm rondom poli geslepen, gehard veiligheidsglas en voorzien van een waterafstotende coating met een dikte van 10mm kost: ¤ 365,00 inc btw.

Wordt zelfs gratis thuisbezorgd en geen aanbetaling.

Jij hebt nog wat glas bewerkingen nodig + beslag. Reken voor elke bewerking +/- 30e en beslag denk ik ook nog eens 200-250e (en met een dergelijke grote deur wil je echt wel fatsoenlijk beslag).

Dus je deur wordt iets kleiner dan mijn douchewand, maar wel met bewerkingen. Dus reken zelf maar uit.

Deze offerte heb ik hier laten maken: http://www.vandermeijs.nl/

Ik heb ze gewoon gemailt met wat ik wilde. Dus dat kan jij vast ook doen
pi_31101317
www.badkamermarkt.nl

daar hebben ze volgens mij ook verrekte veul douchewanden....

alle soorten en maten
pi_31106789
Cool, alvast bedankt voor de reacties en ik ga even de links bekijken.
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_31107182
Bij de Praxis verkopen ze ook glazen deuren voor heel weinig. Je hebt er al een voor 150 euro, zonder beslag.
pi_31107375
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:06 schreef Conflict het volgende:
Bij de Praxis verkopen ze ook glazen deuren voor heel weinig. Je hebt er al een voor 150 euro, zonder beslag.
heb em bewust daar niet gekocht.... kwaliteit was om te huilen
pi_31107474
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:24 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

heb em bewust daar niet gekocht.... kwaliteit was om te huilen
Ik heb er een jaar terug een gekocht met mijn pa, voor bij hun in de badkamer. Ziet er fantastisch uit

En wat bedoelje precies met slechte kwaliteit, ik kan me niks voorstellen bij slechte kwaliteit glas.
pi_31107662
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:37 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik heb er een jaar terug een gekocht met mijn pa, voor bij hun in de badkamer. Ziet er fantastisch uit

En wat bedoelje precies met slechte kwaliteit, ik kan me niks voorstellen bij slechte kwaliteit glas.
gaat niet alleen om het glas, zitten ook scharnieren etc aan

de badwanden zijn in ieder geval 3x niks of je moet snel tevreden zijn
pi_31107850
Mmmm, maar als het glas goed is, kan je er toch altijd nog ander beslag bij kopen?
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_31108058
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:05 schreef XTracer het volgende:
Mmmm, maar als het glas goed is, kan je er toch altijd nog ander beslag bij kopen?
als jij er de scharnieren enzo er zelf in kunt boren dan kan dat wel
pi_31108212
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:19 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

als jij er de scharnieren enzo er zelf in kunt boren dan kan dat wel
En dat kan dus niet bij gehard veiligheids glas. Aangezien er een spanningsveld in het glas wordt gecreeerd tijdens het hardings proces dit verstoor je als je er in gaat boren en zal 99 van de 100x er voor zorgen dat je een nieuwe deur kan kopen. Tenzij je tevreden bent met een deur in een miljoen stukjes glas
pi_31109773
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:26 schreef _Arthur het volgende:

[..]

En dat kan dus niet bij gehard veiligheids glas. Aangezien er een spanningsveld in het glas wordt gecreeerd tijdens het hardings proces dit verstoor je als je er in gaat boren en zal 99 van de 100x er voor zorgen dat je een nieuwe deur kan kopen. Tenzij je tevreden bent met een deur in een miljoen stukjes glas
zie ander topic over tafels.....
pi_31109879
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:24 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

zie ander topic over tafels.....
Link? Aangezien er zoveel verschillende soorten glas bestaan dat verhards veiligheids glas gewoon niet meer te bewerken is na het verhardings proces.
pi_31110097
zoek je eigenlijk zoiets?


die hebben ze in vele verschillende maten.


kijk hier maar eens


pi_31110112
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:28 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Link? Aangezien er zoveel verschillende soorten glas bestaan dat verhards veiligheids glas gewoon niet meer te bewerken is na het verhardings proces.
daarom zal het zo duur zijn.....
pi_31118242
Efe nog over de deur bij de praxis, ik ga er toch wel een beetje vanuit dat die deur als gaten bevat? Daar ga ik deze week effe naar kijken en ik ga ook even langs wat badkamer-boeren om eens te kijken.
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 18:10:43 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31120256
Wij hebben een dubbele douchedeur, kleine deurtjes die naar binnen en buiten kunnen.
Kijk je wel naar het gewapend glas? Of iig dat het een stevige deur is dat wanneer hij om een of andere reden kapot gaat niet in miljarden stukjes valt?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31122442
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 18:10 schreef Renesite het volgende:
Of iig dat het een stevige deur is dat wanneer hij om een of andere reden kapot gaat niet in miljarden stukjes valt?
Indien hij stuk gaat wil je JUIST dat hij in miljardenstukjes kapot gaat. De kans dat je dan op een groot stuk glas valt is dan uitgesloten namelijk.

En gewapend glas heb je niet nodig als douchedeur, tenzij je de draadbewapening mooi vindt staan in je deuren.

Meer over glas, benamingen en wat het doet: http://www.soliver.be/architecture/veiligheidsglas.html
  Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 19:33:15 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31122635
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:26 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Indien hij stuk gaat wil je JUIST dat hij in miljardenstukjes kapot gaat. De kans dat je dan op een groot stuk glas valt is dan uitgesloten namelijk.

En gewapend glas heb je niet nodig als douchedeur, tenzij je de draadbewapening mooi vindt staan in je deuren.

Meer over glas, benamingen en wat het doet: http://www.soliver.be/architecture/veiligheidsglas.html
Bedoelde het inderdaad net andersom
Gewapend bedoel ik ook niet, maar het woord ben ik kwijt!
Het is al weer 2 maanden geleden dat we echt een woord hebben gerept over de badkamer die nu lekker functioneert
12 mm glas ging het over, of meer mm...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31122742
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

Gewapend bedoel ik ook niet, maar het woord ben ik kwijt!
Gehard veiligheids glas dus ja. Of getemperd zoals het soms ook genoemd wordt.

Val je er tegen aan om wat voor reden en het dient kapot te gaan, dan gaat het kapot in miljarden stukjes zodat je niet in een flinke glasscherf even je halsslagader doorboort bv.
  Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 19:38:42 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31122807
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:36 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Gehard veiligheids glas dus ja. Of getemperd zoals het soms ook genoemd wordt.

Val je er tegen aan om wat voor reden en het dient kapot te gaan, dan gaat het kapot in miljarden stukjes zodat je niet in een flinke glasscherf even je halsslagader doorboort bv.
Klopt!
Wist ik ook wel, ben totaal in de war.

*Krijgt een fisioen van Ghost en die man die dood ging vanwege een stuk glas
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31125631
Hahaha, ok, maar inderdaad, ik zoek wel gehard veiligheidsglas.

Morgen ga ik alvast even rondbellen, maar ik heb de exacte maten nog niet.
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_31401457
Gaat het hier nou over een douche-wandje (zo'n ding dat ervoor zorgt dat niet je hele badkamer nat wordt tijdens het douchen), of een badkamer-deur (gewoon een deur, ca. 210x80cm ofzo, die een normale deur vervangt)?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:00:19 #25
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31434066
Een douchewand, geen deur naar de badkamer toe.
(Fijn en vriendelijk enzo dat jullie meedenken hier... krijg helemaal zin in de verhuizing zo)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')